רכבת העמק....

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
"מחקר" שמתעלם מעפולה ויוקנעם.

רכבת העמק....
מחקר של אוניברסיטת תל אביב קובע שהרכבת אינה נגישה ואינה מוצדקת כלכלית.
בקישור הבא:
[URL]https://www.themarker.com/dynamo/1.4604320[/URL]
"מחקר" שמתעלם מעפולה ויוקנעם.
המחקר נכון אולי ברמת המיקרו אבל הוא מתעלם מהערים שלאורך הקו ומהעובדה שהחיבור המהיר למרכז מתוכנן למסילת עירון בעוד שייעודו של קו העמק הוא כחיבור אזורי לחיפה.
&nbsp
כמו כן 5% יוממים זה שיעור הצלחה טוב לקו שעתי באזור שאינו רצועת יוממים קלאסית, וגם ברצועות היוממים של הערים הגדולות באירופה לא מדברים על יותר מ20%-10% יוממים על קווים תדירים יותר - לא מדובר כאן בפרברי שינה של הגרעין העירוני אלא באזור שאחוז יוממים קטן מביא אליו כסף ממשכורות בערים הגדולות כדי לצרוך שירותים מקומיים ולתרום כך לכלכלה המקומית.
&nbsp
יתכן שאין הגיון של ממש בנסיעה של 5-10 ק"מ באוטובוס כדי להמתין לרכבת שבאה פעם בשעה ושהכפלת המסילה והגדלת התדירות יהפכו את העסק למשתלם יותר בייחוד בכניסה לחיפה.
&nbsp
כמו כן באזורים כפריים תמיד יהיו נוסעים שיבחרו להגיע לתחנות הרכבת ברכב הפרטי ועל המתכננים לחדוב על כל רכב שחונה בחניוני הרכבת כעל רכב שלא נכנס לחיפה, בינימינה או תל אביב כי אם לא היתה הרכבת הרכבים האלו היו נוסעים מדלת לדלת.
 
הרכבת גם עוד לא עוצרת בלב המפרץ

"מחקר" שמתעלם מעפולה ויוקנעם.
המחקר נכון אולי ברמת המיקרו אבל הוא מתעלם מהערים שלאורך הקו ומהעובדה שהחיבור המהיר למרכז מתוכנן למסילת עירון בעוד שייעודו של קו העמק הוא כחיבור אזורי לחיפה.
&nbsp
כמו כן 5% יוממים זה שיעור הצלחה טוב לקו שעתי באזור שאינו רצועת יוממים קלאסית, וגם ברצועות היוממים של הערים הגדולות באירופה לא מדברים על יותר מ20%-10% יוממים על קווים תדירים יותר - לא מדובר כאן בפרברי שינה של הגרעין העירוני אלא באזור שאחוז יוממים קטן מביא אליו כסף ממשכורות בערים הגדולות כדי לצרוך שירותים מקומיים ולתרום כך לכלכלה המקומית.
&nbsp
יתכן שאין הגיון של ממש בנסיעה של 5-10 ק"מ באוטובוס כדי להמתין לרכבת שבאה פעם בשעה ושהכפלת המסילה והגדלת התדירות יהפכו את העסק למשתלם יותר בייחוד בכניסה לחיפה.
&nbsp
כמו כן באזורים כפריים תמיד יהיו נוסעים שיבחרו להגיע לתחנות הרכבת ברכב הפרטי ועל המתכננים לחדוב על כל רכב שחונה בחניוני הרכבת כעל רכב שלא נכנס לחיפה, בינימינה או תל אביב כי אם לא היתה הרכבת הרכבים האלו היו נוסעים מדלת לדלת.
הרכבת גם עוד לא עוצרת בלב המפרץ
מה שהופך אותה ללא נוחה עד לא רלוונטית לסטודנטים בטכניון ובאוניברסיטה.
 

gsi13579

New member
אינה מוצדקת??? חברי הפורום התייאשו מרוב כמות התלונות שלי

רכבת העמק....
מחקר של אוניברסיטת תל אביב קובע שהרכבת אינה נגישה ואינה מוצדקת כלכלית.
בקישור הבא:
[URL]https://www.themarker.com/dynamo/1.4604320[/URL]
אינה מוצדקת??? חברי הפורום התייאשו מרוב כמות התלונות שלי
על קו העמק, תלונות על צפיפות ועל הזנחת הקו בכך שמשתמשים רק בקרונות ישנים לרוב בצי הקו (בעיקר מודו-אלסטום)
ההגעה לתל אביב אינה נוחה כי אין רכבת ישירה לתל אביב וגם תמיד בקו יש איחורים בגלל המסילה הבודדת שהתעקשו לבנות במקום 2 מסילות, כשתפתח תחנת מרכזית המפרץ תהיה "חגיגה" של ממש בקו.. גם ככה עמוס בקו בשעות שיא אז לא רוצה לחשוב מה יקרה בקרוב במיוחד כשהתדירות נשארת תמיד אחת לשעה (ואחת לחצי שעה בשעות שיא ע"י הפעלת מערך IC3 בודד)
התחבורה הציבורית לרכבת עפולה מעולה והתחנה מונגשת לכל שכונות העיר במהלך כל שעות היום לכל הרכבות, וזה מורגש בכמות האנשים שמשתמשים בתחנה מדי חודש (כ70-80 אלף נוסעים)
מה שכן אני מסכימה זה שתחנת מגדל העמק-כפר ברוך באמת רחוקה מכל מקום ושהגישה לשם לא הכי נוחה והיא טובה רק לבעלי רכב פרטי כי התחבורה לשם לפי מה שהבנתי לא הכי נוחה ולא פעילה רוב שעות היום כמו בעפולה ובית שאן למשל
בבית שאן הבעיה אחרת - העיר קטנה.. ומונה רק כ20 אלף תושבים (אפילו בדימונה מתגוררים יותר תושבים מבית שאן) וזאת הסיבה שבמקטע עפולה-בית שאן מסילה נוספת היא מיותרת
 

raya

Well-known member
הערה קטנה לגבי תדירות....

אינה מוצדקת??? חברי הפורום התייאשו מרוב כמות התלונות שלי
על קו העמק, תלונות על צפיפות ועל הזנחת הקו בכך שמשתמשים רק בקרונות ישנים לרוב בצי הקו (בעיקר מודו-אלסטום)
ההגעה לתל אביב אינה נוחה כי אין רכבת ישירה לתל אביב וגם תמיד בקו יש איחורים בגלל המסילה הבודדת שהתעקשו לבנות במקום 2 מסילות, כשתפתח תחנת מרכזית המפרץ תהיה "חגיגה" של ממש בקו.. גם ככה עמוס בקו בשעות שיא אז לא רוצה לחשוב מה יקרה בקרוב במיוחד כשהתדירות נשארת תמיד אחת לשעה (ואחת לחצי שעה בשעות שיא ע"י הפעלת מערך IC3 בודד)
התחבורה הציבורית לרכבת עפולה מעולה והתחנה מונגשת לכל שכונות העיר במהלך כל שעות היום לכל הרכבות, וזה מורגש בכמות האנשים שמשתמשים בתחנה מדי חודש (כ70-80 אלף נוסעים)
מה שכן אני מסכימה זה שתחנת מגדל העמק-כפר ברוך באמת רחוקה מכל מקום ושהגישה לשם לא הכי נוחה והיא טובה רק לבעלי רכב פרטי כי התחבורה לשם לפי מה שהבנתי לא הכי נוחה ולא פעילה רוב שעות היום כמו בעפולה ובית שאן למשל
בבית שאן הבעיה אחרת - העיר קטנה.. ומונה רק כ20 אלף תושבים (אפילו בדימונה מתגוררים יותר תושבים מבית שאן) וזאת הסיבה שבמקטע עפולה-בית שאן מסילה נוספת היא מיותרת
הערה קטנה לגבי תדירות....
לפני שהופעל הקו מהוד השרון דרך אשקלון/שדרות/נתיבות לבאר שבע היו 2 רכבות בשעה מתל אביב לבאר שבע (כל 20 ו-40 דקות
)
בשבוע שעבר רציתי לחזור והתפלאתי לראות שיש לי רכבת ישירה פעם בשעה.
וזה בהחלט קו עמוס.
 
בקו תל אביב - באר שבע תמיד בשעות שאינן שעות השיא הייתה ויש

הערה קטנה לגבי תדירות....
לפני שהופעל הקו מהוד השרון דרך אשקלון/שדרות/נתיבות לבאר שבע היו 2 רכבות בשעה מתל אביב לבאר שבע (כל 20 ו-40 דקות
)
בשבוע שעבר רציתי לחזור והתפלאתי לראות שיש לי רכבת ישירה פעם בשעה.
וזה בהחלט קו עמוס.
בקו תל אביב - באר שבע תמיד בשעות שאינן שעות השיא הייתה ויש
רכבת אחת בשעה.
רק בשעות השיא יש שתי רכבות בשעה.
 

gsi13579

New member
בין תל אביב ובאר שבע יש 2 מסילות שמאפשרות לתגבר יותר את הקו

בקו תל אביב - באר שבע תמיד בשעות שאינן שעות השיא הייתה ויש
רכבת אחת בשעה.
רק בשעות השיא יש שתי רכבות בשעה.
בין תל אביב ובאר שבע יש 2 מסילות שמאפשרות לתגבר יותר את הקו
ובין חיפה לבית שאן יש מסילה אחת מסכנה שגורמת לאיחורים ולא מאפשרת יותר מדי לתגבר את הקו חוץ מהמערכים הבודדים שיש בבוקר ובערב
 
יש מסילות שמאפשרות ובכל זאת יש בקו בין תל אביב לבירת הנגב

בין תל אביב ובאר שבע יש 2 מסילות שמאפשרות לתגבר יותר את הקו
ובין חיפה לבית שאן יש מסילה אחת מסכנה שגורמת לאיחורים ולא מאפשרת יותר מדי לתגבר את הקו חוץ מהמערכים הבודדים שיש בבוקר ובערב
יש מסילות שמאפשרות ובכל זאת יש בקו בין תל אביב לבירת הנגב
רכבת אחת בשעה בחלק נכבד משעות היום (הרכבת דרך חולון, בת ים, ראשון לציון, יבנה, אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים לא צריכה להיחשב לצורך נסיעות בין תל אביב לבאר שבע).

אז כנראה ש"לא דופקים" רק את תושבי העמק. את תושבי באר שבע (הגדולה פי ארבע מעפולה) "דופקים" אפילו יותר. רק לפני כחודשיים הוסיפו לקו הרכבת ה"ישיר" שלהם, שכבר כלל עצירה בקרית גת, עצירה גם בלוד.
ותחנות קרית מלאכי - יואב ומזכרת בתיה אורבות בפינה לקו ה"מהיר", זה שפועל כל היום וכבר היום עוצר בנוסף גם ברמלה.
 

raya

Well-known member
יפה כתבת.....


יש מסילות שמאפשרות ובכל זאת יש בקו בין תל אביב לבירת הנגב
רכבת אחת בשעה בחלק נכבד משעות היום (הרכבת דרך חולון, בת ים, ראשון לציון, יבנה, אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים לא צריכה להיחשב לצורך נסיעות בין תל אביב לבאר שבע).

אז כנראה ש"לא דופקים" רק את תושבי העמק. את תושבי באר שבע (הגדולה פי ארבע מעפולה) "דופקים" אפילו יותר. רק לפני כחודשיים הוסיפו לקו הרכבת ה"ישיר" שלהם, שכבר כלל עצירה בקרית גת, עצירה גם בלוד.
ותחנות קרית מלאכי - יואב ומזכרת בתיה אורבות בפינה לקו ה"מהיר", זה שפועל כל היום וכבר היום עוצר בנוסף גם ברמלה.
יפה כתבת.....
 

gsi13579

New member
אתה באמת מתכוון להשוות את באר שבע לעפולה?

יש מסילות שמאפשרות ובכל זאת יש בקו בין תל אביב לבירת הנגב
רכבת אחת בשעה בחלק נכבד משעות היום (הרכבת דרך חולון, בת ים, ראשון לציון, יבנה, אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים לא צריכה להיחשב לצורך נסיעות בין תל אביב לבאר שבע).

אז כנראה ש"לא דופקים" רק את תושבי העמק. את תושבי באר שבע (הגדולה פי ארבע מעפולה) "דופקים" אפילו יותר. רק לפני כחודשיים הוסיפו לקו הרכבת ה"ישיר" שלהם, שכבר כלל עצירה בקרית גת, עצירה גם בלוד.
ותחנות קרית מלאכי - יואב ומזכרת בתיה אורבות בפינה לקו ה"מהיר", זה שפועל כל היום וכבר היום עוצר בנוסף גם ברמלה.
אתה באמת מתכוון להשוות את באר שבע לעפולה?
לבאר שבע יש קישור רכבתי ישיר לכל אזור בארץ (מאשקלון ותל אביב ועד נהריה דרך חיפה)
לעפולה יש קישור רכבתי לחיפה בלבד, אז בוא באמת נשווה עיר שעוברים בה פי 3 יותר קווי רכבת, עיר שיש בה 2 תחנות רכבת שקרובות בהליכה רגלית לאזוריים מרכזיים לעיר שיש בה קו רכבת אחד בלבד ועיר שהתחנת רכבת בה רחוקה ממרכזה
&nbsp
 

raya

Well-known member
קישור ישיר לכל איזור בארץ?

אתה באמת מתכוון להשוות את באר שבע לעפולה?
לבאר שבע יש קישור רכבתי ישיר לכל אזור בארץ (מאשקלון ותל אביב ועד נהריה דרך חיפה)
לעפולה יש קישור רכבתי לחיפה בלבד, אז בוא באמת נשווה עיר שעוברים בה פי 3 יותר קווי רכבת, עיר שיש בה 2 תחנות רכבת שקרובות בהליכה רגלית לאזוריים מרכזיים לעיר שיש בה קו רכבת אחד בלבד ועיר שהתחנת רכבת בה רחוקה ממרכזה
&nbsp
קישור ישיר לכל איזור בארץ?
אם אני רוצה להגיע לנתב"ג - עלי לנסוע לתחנת ההגנה בתל אביב ולחזור לנתב"ג.
זה שיש בבאר שבע פי 3 יותר קווי רכבת לא עוזר כאשר בחלק ניכר משעות היום יש רק רכבת אחת לכיוון תל אביב והצפון.
ובחזור המצב בערך זהה.
מנתב"ג לנסוע לתחנת ההגנה , להמתין חצי שעה (גם בכיוון ההפוך זה כך, למרות שבעבר היה תיאום מצוין בין 2 הרכבות) לרכבת לבאר שבע.
מתל אביב - כל שעה רכבת, כאשר אם חשבתי לנסוע באוטובוס (קו 380 מארלוזורוב) זמני האוטובוס והרכבת דומים, כך שאין טעם וצריך לחכות שעה שלמה.
בקיצור - גם לתושבי באר שבע יש על מה להתלונן......
רעיה
 
אז למה בעצם יש עיכוב בתחנת לב המפרץ מזרח?

אינה מוצדקת??? חברי הפורום התייאשו מרוב כמות התלונות שלי
על קו העמק, תלונות על צפיפות ועל הזנחת הקו בכך שמשתמשים רק בקרונות ישנים לרוב בצי הקו (בעיקר מודו-אלסטום)
ההגעה לתל אביב אינה נוחה כי אין רכבת ישירה לתל אביב וגם תמיד בקו יש איחורים בגלל המסילה הבודדת שהתעקשו לבנות במקום 2 מסילות, כשתפתח תחנת מרכזית המפרץ תהיה "חגיגה" של ממש בקו.. גם ככה עמוס בקו בשעות שיא אז לא רוצה לחשוב מה יקרה בקרוב במיוחד כשהתדירות נשארת תמיד אחת לשעה (ואחת לחצי שעה בשעות שיא ע"י הפעלת מערך IC3 בודד)
התחבורה הציבורית לרכבת עפולה מעולה והתחנה מונגשת לכל שכונות העיר במהלך כל שעות היום לכל הרכבות, וזה מורגש בכמות האנשים שמשתמשים בתחנה מדי חודש (כ70-80 אלף נוסעים)
מה שכן אני מסכימה זה שתחנת מגדל העמק-כפר ברוך באמת רחוקה מכל מקום ושהגישה לשם לא הכי נוחה והיא טובה רק לבעלי רכב פרטי כי התחבורה לשם לפי מה שהבנתי לא הכי נוחה ולא פעילה רוב שעות היום כמו בעפולה ובית שאן למשל
בבית שאן הבעיה אחרת - העיר קטנה.. ומונה רק כ20 אלף תושבים (אפילו בדימונה מתגוררים יותר תושבים מבית שאן) וזאת הסיבה שבמקטע עפולה-בית שאן מסילה נוספת היא מיותרת
אז למה בעצם יש עיכוב בתחנת לב המפרץ מזרח?
 
כי הבניה של התחנה (שנקראת אגב "מרכזית המפרץ") תלויה בהתקדמות

אז למה בעצם יש עיכוב בתחנת לב המפרץ מזרח?
כי הבניה של התחנה (שנקראת אגב "מרכזית המפרץ") תלויה בהתקדמות
הבניה של מרכזית המפרץ החדשה וזו התעכבה. יפה נוף אחראית על הפרויקט הזה, כולל על תחנת הרכבת.
 

gsi13579

New member
בהזדמנות זו אגיד שאין היגיון אצל רכבת ישראל

רכבת העמק....
מחקר של אוניברסיטת תל אביב קובע שהרכבת אינה נגישה ואינה מוצדקת כלכלית.
בקישור הבא:
[URL]https://www.themarker.com/dynamo/1.4604320[/URL]
בהזדמנות זו אגיד שאין היגיון אצל רכבת ישראל
שעות שיא בקו - אלסטום\IC3
שעות שפל (ב9 בערב מהעמק לחיפה) - סימנס
מה ההיגיון??? אני רואה את הרכבת של 9 בערב שהיא סימנס ריקה לגמרי.. ואלסטום בשעות שיא מפוצץ עד 0 מקום.. אם כולם טוענים פה שרכבת ישראל משתמשת בכל האמצעים שלה אז מה זה הדבר ההזוי הזה???
 

alantan

New member
אני חושב שהבהרת כבר את עמדתך ל-100% מקוראי הפורום...

בהזדמנות זו אגיד שאין היגיון אצל רכבת ישראל
שעות שיא בקו - אלסטום\IC3
שעות שפל (ב9 בערב מהעמק לחיפה) - סימנס
מה ההיגיון??? אני רואה את הרכבת של 9 בערב שהיא סימנס ריקה לגמרי.. ואלסטום בשעות שיא מפוצץ עד 0 מקום.. אם כולם טוענים פה שרכבת ישראל משתמשת בכל האמצעים שלה אז מה זה הדבר ההזוי הזה???
אני חושב שהבהרת כבר את עמדתך ל-100% מקוראי הפורום...
 

Bus Nerd

Active member
בשעות השיא צריך את הסימנס לקו מודיעין נהריה

בהזדמנות זו אגיד שאין היגיון אצל רכבת ישראל
שעות שיא בקו - אלסטום\IC3
שעות שפל (ב9 בערב מהעמק לחיפה) - סימנס
מה ההיגיון??? אני רואה את הרכבת של 9 בערב שהיא סימנס ריקה לגמרי.. ואלסטום בשעות שיא מפוצץ עד 0 מקום.. אם כולם טוענים פה שרכבת ישראל משתמשת בכל האמצעים שלה אז מה זה הדבר ההזוי הזה???
בשעות השיא צריך את הסימנס לקו מודיעין נהריה
 

gsi13579

New member
אני יודעת את זה.. אתה לא מחדש לי דבר

בשעות השיא צריך את הסימנס לקו מודיעין נהריה
אני יודעת את זה.. אתה לא מחדש לי דבר
פשוט לא מבינה למה רכבת ישראל עונים שהם משתמשים בכל האמצעים שיש להם כשיש סימנס ריק בשעות הערב המאוחרות בקו העמק.. כאן למשל הם כן היו צריכים להשתמש בIC3\אלסטום קצר ודווקא בשעה הזו הם משתמשים בסימנס ובשעות שיא הם משתמשים בצי קצר
בכל מקרה כמו שאמרתי תהיה "חגיגה" כשלב המפרץ תפתח.. מקווה שלפחות אחר כך הם יתגברו כראוי את הקו
 

darkshadow1

New member
מה שאת רוצה זה שיפגעו בשירות בקווים קיימים,

אני יודעת את זה.. אתה לא מחדש לי דבר
פשוט לא מבינה למה רכבת ישראל עונים שהם משתמשים בכל האמצעים שיש להם כשיש סימנס ריק בשעות הערב המאוחרות בקו העמק.. כאן למשל הם כן היו צריכים להשתמש בIC3\אלסטום קצר ודווקא בשעה הזו הם משתמשים בסימנס ובשעות שיא הם משתמשים בצי קצר
בכל מקרה כמו שאמרתי תהיה "חגיגה" כשלב המפרץ תפתח.. מקווה שלפחות אחר כך הם יתגברו כראוי את הקו
מה שאת רוצה זה שיפגעו בשירות בקווים קיימים,
בשביל לשפר את השירות לקו העמק. נכון שבך זה פוגע- אבל מבחינת רכבת ישראל ומבחינת הציבור בכללותו הגיוני הרבה יותר לא לפגוע בשירות לקו עמוס קיים ולפתוח קו חדש עם שירות לא מושלם מאשר לפגוע באיכות השירות בקו קיים כדי לפתוח קו חדש עם שירות טוב יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה