מנכ"ל סיטיפס בוועדה : "הקנסות נועדו ליצור הרתעה"

מצב
הנושא נעול.

arand

New member
אין להם זכות להוריד איש מהרכבת כאשר אי אפשר לקנות ערך צבור

יש מכונות בחוץ ואחראיות של כל אזרח לדעת כמה כסף יש לו ברב קו
מי שלא טען לפני הנסיעה שישלם את הקנס.
אנשים רגילים להיות מפוזרים ומישהו אחר ישלם. זאת גניבת נסיעה ועל דבר כזה צריך לשלם את מלוא הקנס.
בניגוד לחופשי חודשי או כרטיס בודד שלא תוקף שרצוי שתהיה מדרגת קנס מופחת.
ובתחנה המרכזית וברחוב יפו הציבו עוד מכשירים לטעינת כרטיסים, וכמובן אפשר לקנות מנהג האוטובוס.
ונדיר מאוד לחכות מעל 16 דקות לרקלת.
אין להם זכות להוריד איש מהרכבת כאשר אי אפשר לקנות ערך צבור
וגם לא נסיעה בודדת ללא אפשרות החלפה לאוטובוס עם 90 דקות נסיעה.
וגם לא להגיד שחסר לך ערך צבור על תעלה לרכבת.
&nbsp
שהם יתקנו את המכונות שלהם, אחר כך נדבר איתם על קנסות.
אם אדם עלה לרכבת ואז שם לב שחסר לו ברב קו, צריך לתת לו את האפשרות לרדת ולרכוש "ערך צבור", אם אין אפשרות כזאת וגם לא לרכוש נסיעה עם אפשרות החלפה, הנוסע צריך לנסוע בחינם.
&nbsp
המכונות החדשות שהונחו בתחנות מרכזיות של הרכבת, שייך למדינה או לעירייה, אחרי שהבינו שאין אם מי לדבר ברכבת, הם רוצים רק לעשות כסף מדוחות.
שיקחו את הכסף של הדוחות ויתקינו מכונות חדשות... רוב הכסף של הדוחות הוא כסף גנוב.
 
מה שכתבתי לעיל , ואחראיות של כל אזרח לדעת כמה כסף ברב קו שלו

אין להם זכות להוריד איש מהרכבת כאשר אי אפשר לקנות ערך צבור
וגם לא נסיעה בודדת ללא אפשרות החלפה לאוטובוס עם 90 דקות נסיעה.
וגם לא להגיד שחסר לך ערך צבור על תעלה לרכבת.
&nbsp
שהם יתקנו את המכונות שלהם, אחר כך נדבר איתם על קנסות.
אם אדם עלה לרכבת ואז שם לב שחסר לו ברב קו, צריך לתת לו את האפשרות לרדת ולרכוש "ערך צבור", אם אין אפשרות כזאת וגם לא לרכוש נסיעה עם אפשרות החלפה, הנוסע צריך לנסוע בחינם.
&nbsp
המכונות החדשות שהונחו בתחנות מרכזיות של הרכבת, שייך למדינה או לעירייה, אחרי שהבינו שאין אם מי לדבר ברכבת, הם רוצים רק לעשות כסף מדוחות.
שיקחו את הכסף של הדוחות ויתקינו מכונות חדשות... רוב הכסף של הדוחות הוא כסף גנוב.
מה שכתבתי לעיל , ואחראיות של כל אזרח לדעת כמה כסף ברב קו שלו
 

arand

New member
גם אם יש אחריות לאזרח לדעת מה יש על הרב קו,

מה שכתבתי לעיל , ואחראיות של כל אזרח לדעת כמה כסף ברב קו שלו
גם אם יש אחריות לאזרח לדעת מה יש על הרב קו,
לרדת ולרכוש ערך צבור
&nbsp
במקרה הזה אין לו יכולת לרכוש ערך צבור וגם לו כרטיס נסיעה 1.
ואם מישהו עלה לרכבת וטעה ולא בדק, שיקבל קנס של 20 ש"ח לא 180 ש"ח
&nbsp
180 ש"ח זה קנס לגנב, אחד שניסה לנסוע בלי לשלם.
יודעים טוב טוב מי מנסה לגנוב..
אין שום בעיה לדעת זאת.
מי שלא תיקף בגלל חוסר דעת, שיקבל קנס נמוך 20 - 30 ש"ח גג, ואז הוא יהיה יותר אחראי. אבל לקחת 180 ש"ח כאשר חודשי חופשי עולה 213 ש"ח, זו גנבה בשם החוק.
 
מי שלא תיקף חופשי חודשי או כרטיס בודד צריך לשלם קנס מופחת

גם אם יש אחריות לאזרח לדעת מה יש על הרב קו,
לרדת ולרכוש ערך צבור
&nbsp
במקרה הזה אין לו יכולת לרכוש ערך צבור וגם לו כרטיס נסיעה 1.
ואם מישהו עלה לרכבת וטעה ולא בדק, שיקבל קנס של 20 ש"ח לא 180 ש"ח
&nbsp
180 ש"ח זה קנס לגנב, אחד שניסה לנסוע בלי לשלם.
יודעים טוב טוב מי מנסה לגנוב..
אין שום בעיה לדעת זאת.
מי שלא תיקף בגלל חוסר דעת, שיקבל קנס נמוך 20 - 30 ש"ח גג, ואז הוא יהיה יותר אחראי. אבל לקחת 180 ש"ח כאשר חודשי חופשי עולה 213 ש"ח, זו גנבה בשם החוק.
מי שלא תיקף חופשי חודשי או כרטיס בודד צריך לשלם קנס מופחת
לדעתי סביב ה50~ שקלים, אבל מי ש"שכח" כמה כסף יש לו ברב קו נכנס לרקלת וראה שהתיקוף לא עובר צריך לרדת במיידית או לשלם את הקנס. על רשלנות משלמים.
נראה שהטיעונים שלנו מעגליים, אמשיך להגיב על שרשורים אחרים :)
 

arand

New member
נכון שהטיעונים שלנו מעגליים

מי שלא תיקף חופשי חודשי או כרטיס בודד צריך לשלם קנס מופחת
לדעתי סביב ה50~ שקלים, אבל מי ש"שכח" כמה כסף יש לו ברב קו נכנס לרקלת וראה שהתיקוף לא עובר צריך לרדת במיידית או לשלם את הקנס. על רשלנות משלמים.
נראה שהטיעונים שלנו מעגליים, אמשיך להגיב על שרשורים אחרים :)
נכון שהטיעונים שלנו מעגליים
אבל אני לא מבין אותך למה לשלם קנס אם התיקוף לא עבר כאשר אין אפשרות לרכוש "ערך צבור" וגם לא כרטיס בודד עם מעבר?
זה תקלה של סיטיפס, שיתנו לו לנסוע בחינם עד שיתקנו את זה.
ואם כבר קנס, אז למה 180 ש"ח
&nbsp
רק על זה אני לא מבין את הטיעונים שלך...
 

mister K

New member
מי שלא תיקף חופשי חודשי לא צריך לשלם שום קנס

מי שלא תיקף חופשי חודשי או כרטיס בודד צריך לשלם קנס מופחת
לדעתי סביב ה50~ שקלים, אבל מי ש"שכח" כמה כסף יש לו ברב קו נכנס לרקלת וראה שהתיקוף לא עובר צריך לרדת במיידית או לשלם את הקנס. על רשלנות משלמים.
נראה שהטיעונים שלנו מעגליים, אמשיך להגיב על שרשורים אחרים :)
מי שלא תיקף חופשי חודשי לא צריך לשלם שום קנס
זו אכזריות לשמה לתת דו"ח למי שברור מאליו שאין לו שום אינטרס לגנוב.
המטרה בנתינת דו"חות צריכה להיות אך ורק הרתעה מגניבות. לא העצמת רווחי החברה, לא "חינוך" לתקף חופשי חודשי ולא התעללות וסדיזם.
חברה שמתוך מדיוניות מכוונת נותנת דו"חות לנוסעים ששילמו על הנסיעה ושאין להם שום אינטרס לגנוב נסיעה, היא חברה אכזרית וגועלית שצריך להילחם בה בכל הכוח כדי להעיף אותה לכל הרוחות (וזו רק אחת מהסיבות שבגינן צריך להעיף את סיטיפס הכושלת).
זה לא משהו שקורה במנגנון אכיפה של אף חברה אחרת מלבד סיטיפס. זה פשוט שיא האכזריות והגועליות ואני לא רואה שום סיבה להגן עליהם.
 

arand

New member
ויותר מכך נותנת דוחות על למי ששילם ברב קו של בן זוגו..

מי שלא תיקף חופשי חודשי לא צריך לשלם שום קנס
זו אכזריות לשמה לתת דו"ח למי שברור מאליו שאין לו שום אינטרס לגנוב.
המטרה בנתינת דו"חות צריכה להיות אך ורק הרתעה מגניבות. לא העצמת רווחי החברה, לא "חינוך" לתקף חופשי חודשי ולא התעללות וסדיזם.
חברה שמתוך מדיוניות מכוונת נותנת דו"חות לנוסעים ששילמו על הנסיעה ושאין להם שום אינטרס לגנוב נסיעה, היא חברה אכזרית וגועלית שצריך להילחם בה בכל הכוח כדי להעיף אותה לכל הרוחות (וזו רק אחת מהסיבות שבגינן צריך להעיף את סיטיפס הכושלת).
זה לא משהו שקורה במנגנון אכיפה של אף חברה אחרת מלבד סיטיפס. זה פשוט שיא האכזריות והגועליות ואני לא רואה שום סיבה להגן עליהם.
ויותר מכך נותנת דוחות על למי ששילם ברב קו של בן זוגו..
שזה עוד יותר תמוהה... הרי הוא שילם. אז למה דוח?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
* תמוה (תמוהה זה בנקבה, כמו גבוה לעומת גבוהה)

ויותר מכך נותנת דוחות על למי ששילם ברב קו של בן זוגו..
שזה עוד יותר תמוהה... הרי הוא שילם. אז למה דוח?
* תמוה (תמוהה זה בנקבה, כמו גבוה לעומת גבוהה)
 

olli3

New member
מנהל
גם לשיטת המכונות באוטובוסים יש חסרונות. הנה הרשימה>>>

הנה סיטואציה שמתרחשת הרבה
אתה עולה לרכבת ובטוח שיש לך כרטיסייה/ערך צבור הרכבת מתחילה לנסוע ואתה מגלה שאין לך. מאותו רגע הפכת לגנב! אם תפנה לפקח הוא יקנוס אותך מיידית, גם אם תנסה לרדת בתחנה הקרובה, אתה עלול להיקנס אם תהיה ביקורת עד אליה. שלא לדבר על שעות הערב בהן תצטרך להמתין 15-20 דקות עד לרכבת הבאה.

באוטובוסים קווי 1 בגוש דן ישנה אפשרות לשלם באוטובוס, מדוע ברכבת אין? מדוע ישנן רק שני מכשירים אפילו בתחנות עמוסות דוגמת התחנה המרכזית? מדוע אי אפשר לשלם ברב קו אחד לכמה אנשים? סיטיפס עושה הכל, אבל הכל כדי שלא תשלם ותיקנס.

אתה יכול לראות בדוחות שלה, חלק משמעותי מהרווח שלה מגיע מהקנסות ואין לה שום סיבה להפחית ברווח הזה.
גם לשיטת המכונות באוטובוסים יש חסרונות. הנה הרשימה>>>
בעוד ברכבת הקלה אתה יכול לבדוק מראש ברציף מה מכיל הרב קו שלך, באוטובוסים (לא במטרונית), אתה לא יכול לעשות את זה, אלא אם כן בתחנת האוטובוס מוצב גם מכשיר לטעינת רב קו (כמו אלו שיש בתחנות מרכזיות ומסופים).
&nbsp
כך נוצר מצב בו אתה עולה לאוטובוס, ניגש למכשיר התיקוף, זה מודיע לך שאין לך מספיק כסף ואז אתה נדרש להגיע למכונה שבאוטובוס ולטעון את הרב קו או לשלם במזומן.
&nbsp
לטעון את הרב קו במכונה שבאוטובוס אפשר אך ורק בכרטיס אשראי, לא ניתן במזומן. יש לך שטרות בלבד או שאין לך מספיק מטבעות (לרכישת כרטיס בודד)? לא תוכל לרכוש דבר ממכונת הכרטיסים מבלי לפרוט את הכסף אצל אחד מהנוסעים האחרים שבאוטובוס.
&nbsp
אז מה יעשה אדם שאין ברשותו כרטיס אשראי? מה יעשה נער שאין לו אשראי והוריו שלחו אותו עם שטר של 50 ש"ח, שיהיה לו לכל מקרה ועכשיו הוא לא יכול לעשות דבר עם ה50 ש"ח האלו כי המכונה מקבל מטבעות בלבד? והוא כבר עלה לאוטובוס, הנהג החל בנסיעתו ועד התחנה הבאה הפקח כבר יגיע אל הנער שנוסע בעל כורחו מבלי יכולת לשלם על הנסיעה?
&nbsp
בענייןו אחר, מסתבר שרב קו יכול להתקלקל זמן קצר לאחר הנפקתו. לאמי נדפק הרב קו לאחר פחות מחצי שנה לאחר הנפקתו, מסתבר כי לפעמים יש פגם ייצור באנטנה והרב קו מפסיק לשדר נתונים וכל המכונות לא מצליחות לקרוא אותו יותר. מאיפה לנוסע לדעת שהרב קו שלו הפסיק לעבוד? עליו לבדוק טרם כל נסיעה כי הרב קו תקין? ואיפה הוא יעשה את זה עם בכל רחבי העיר יש רק 40 עמדות שנמצאות ברחוב/מרכזים מסחריים וכו' וכל השאר נמצאות אך ורק באוטובוסים?
&nbsp
אז בן אדם עולה עם רב קו תקול, מבלי שהוא יודע שהרב קו שלו תקול, מצמיד את הרב קו למכשיר התיקוף, המכשיר לא קורא את הכרטיס, כאילו לא הצמידו אליו שום דבר - לא מגיב.
&nbsp
האדם ניגש למכונת הטעינה שבאוטובוס, שם את הרב קו בחריץ המיועד והמכונה לא מגיבה, לא קוראת את הכרטיס.
&nbsp
הבן אדם עלה לאוטובוס בידיעה שיש לו כסף בכרטיס או שיש לו חופשי חודשי בכרטיס ועכשיו מה? אין, הכרטיס לא עובד. גם אם הוא רוצה לטעון אותו בכסף - לא יכול. אז הוא נדרש לרכוש כרטיס בודד במכונה באשראי או במזומן ואם אין לו אשראי ויש לו מזומן בשטרות, לא יעזור לו, הוא צריך מטבעות.
&nbsp
ואת כל זה עליו לעשות כשהאוטובוס זז, נוסע, פונה ימינה, שמאלה...
&nbsp
קיים ציבור נוסעים שאם לא יתיישב מיד כשהוא עולה לאוטובוס, זה עלול להסתיים בחבלה רצינית. אני מדבר על נכים, קשישים אך גם הורים עם ילדים קטנים/תינוקות. באוטובוס, אין להם שום יכולת לבדוק כמה כסף נשאר בכרטיס בתחנת האוטובוס. רק כשהאוטובוס מגיע, הם יכולים לבדוק. אז הם מתקפים, המכשיר אומר להם - אין כסף. עכשיו, אם תלך למכונה ותעמוד לידה כשהאוטובוס כבר בנסיעה, יש סיכוי שתיפול. אם יש מישהו צעיר באוטובוס, אתה מבקש ממנו שישלם בשבילך במכונה או יטען לך את הרב קו עם האשראי שלך. אם אתה עם ילדים, אתה בבעיה, אתה צריך להושיב אותם איכשהו בבטחה בזמן שהאוטובוס נוסע, ללכת למכונה ולהתחיל לטעון וילדים ידועים ככאלו שנשארים איפה שאמרת להם להישאר (לא באמת).
&nbsp
כל זה, כי אתה לא יכול לדעת מה היתרה שלך ברב קו לפני שאתה עולה לאוטובוס.
&nbsp
אז יגידו אנשים שיש לך אפשרות לבדוק בסמארטפון, אמת. אם יש לך אנדרואיד (כשרובם מגיעים עם שבב NFC). אבל, אם הרב קו קצת שחוק, לא תמיד תצליח לקרוא אותו בקלות ותידרש לנסיונות רבים עד שהסמארטפון יקרא את הרב קו. ולא תמיד תוכל לקרוא את הרב קו אם הכיסוי של הסמארטפון, אז כל פעם אתה נדרש להסיר את הכיסוי לפני שאתה יכול לבדוק.
&nbsp
ואם הגעת בדיוק לתחנה והאוטובוס בדיוק מתקרב ומגיע תוך כמה שניות? לא תעלה עליו? תמתין עד שהאפליקציה תטען ותגיד לך שיש לך יתרה ורק אז תעלה לאוטובוס?
&nbsp
ועוד מחלות שיש למכונות באוטובוסים. נניח ועלית לאוטובוס עם רב קו שיש בו ערך צבור, אבל היום, אתה רוצה לרכוש חופשי יומי. המכונה באוטובוס לא פועלת או לא מצליחה ליצור קשר עם השרת או לא מצליחה לקרוא את כרטיס האשראי (אלו דברים שקורים). במידה ופקח ראה אותך עולה לאוטובוס עם הרב קו, הוא יכול להגיד לך, אז תתקף את הרב קו (שירד מהערך הצבור), למרות שאתה בכלל רוצה חופשי יומי.
&nbsp
למה לעזאזל שאשלם מהערך הצבור אם אני רוצה לטעון חופשי יומי? מי יחזיר לי אח"כ את הכסף ששילמתי בערך צבור? איך אוכל להוכיח שהייתה לי כוונה מראש לטעון חופשי יומי ורק בשל הפקח תיקפתי את הרב קו וירד לי מהערך הצבור?
&nbsp
אבל גרוע מכך, גם אם מסכימים להחזיר לי את מה ששילמתי בערך הצבור, אדרש להשחית את זמני ולהגיע לעמדת על הקו. ז"א שאצטרך לנסוע במיוחד לעמדת על הקו על מנת לקבל את הכסף שלי חזרה שנבע כולו מתקלה שלא קשורה אליי בשום דרך.
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה היא ביבוא שיטת כירטוס חדשה לארץ.

מנכ"ל סיטיפס בוועדה : "הקנסות נועדו ליצור הרתעה"

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר התכנסה לדיון בעקבות פניות רבות שהגיעו אליה בעניין הקנסות שמטילה חברת סיטיפס על נוסעיה, וכן על יחס הפקחים לציבור הנוסעים. בין היתר הלינו הנוסעים עך כך שחשבון הבנק שלהם עוקל בגלל חוב של כ-360 ₪.
יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר: העובדה שהאזרח חייב מלבד התשלום גם לתקף, מובילה למלכוד שיוצר אווירת רווית מתח ברכבת. הבעיה בתיקוף היא בין חברת סיטיפס למשרד התחבורה. הנוסע שילם כסף אבל בגלל שהמדינה צריכה לדעת לחלק את הכסף לחברות שבהן השתמשת, על זה צריך לשלם קנס? יש הבדל של שמים וארץ בין זה לבין מי שלא שילם.
המשך בקישור
http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press14.11.17cs.aspx
הצילום שלי אתמול
הבעיה היא ביבוא שיטת כירטוס חדשה לארץ.
בישראל רגילים לשיטה הבריטית של תשלום לנהג או מעבר בשער ולידטור.
&nbsp
השיטה של תיקוף הכרטיס היא שיטה אירופאית שקיימת בגרמניה, איטליה, בלגיה, הולנד ומקומות אחרים ביבשת, אבל היא זרה לנוסע הישראלי, הבריטי ואפילו האמריקאי.
&nbsp
אולי הפתרון בתחנות הרק"ל היה צריך להיות גידור סביב התחנה וכניסה משער או מספר שערים עם ולידטורים. זה היה הופך את תחנות הרק"ל לתואמות תחנות ר"י או התחתית הלונדונית ומשום שכדי להכנס למתחם המגודר שלא דרך המסילה הנוסע היה צריך להשתמש באמצעי כירטוס השיטה היתה דומה יותר לשיטות המוכרות לציבור הישראלי. יתכן שמאוחר מדי לגדר את תחנות הרק"ל הירושלמי אבל צריך לשקול אם זה אמצעי שיתאים לרק"ל גוש דן.
&nbsp
&nbsp
 
בישראל כבר מזמן התרגלו לתיקוף כרטיס

הבעיה היא ביבוא שיטת כירטוס חדשה לארץ.
בישראל רגילים לשיטה הבריטית של תשלום לנהג או מעבר בשער ולידטור.
&nbsp
השיטה של תיקוף הכרטיס היא שיטה אירופאית שקיימת בגרמניה, איטליה, בלגיה, הולנד ומקומות אחרים ביבשת, אבל היא זרה לנוסע הישראלי, הבריטי ואפילו האמריקאי.
&nbsp
אולי הפתרון בתחנות הרק"ל היה צריך להיות גידור סביב התחנה וכניסה משער או מספר שערים עם ולידטורים. זה היה הופך את תחנות הרק"ל לתואמות תחנות ר"י או התחתית הלונדונית ומשום שכדי להכנס למתחם המגודר שלא דרך המסילה הנוסע היה צריך להשתמש באמצעי כירטוס השיטה היתה דומה יותר לשיטות המוכרות לציבור הישראלי. יתכן שמאוחר מדי לגדר את תחנות הרק"ל הירושלמי אבל צריך לשקול אם זה אמצעי שיתאים לרק"ל גוש דן.
&nbsp
&nbsp
בישראל כבר מזמן התרגלו לתיקוף כרטיס
במטרונית, בקווים 1 ו 189בגוש דן, בכל הקווים העירוניים בבאר שבע, בקווי אוטובוס רבים בגוש דן, ירושלים וחיפה שנהוגה בהם עלייה מכל הדלתות.
זו לא הבעיה. הבעיה ברכבת הקלה בירושלים נעוצה בעיקר בסיטיפס ולא בנוסעים.
 
רוב המתקפים פרט לאלו של דן שווים לאחוריים

בישראל כבר מזמן התרגלו לתיקוף כרטיס
במטרונית, בקווים 1 ו 189בגוש דן, בכל הקווים העירוניים בבאר שבע, בקווי אוטובוס רבים בגוש דן, ירושלים וחיפה שנהוגה בהם עלייה מכל הדלתות.
זו לא הבעיה. הבעיה ברכבת הקלה בירושלים נעוצה בעיקר בסיטיפס ולא בנוסעים.
רוב המתקפים פרט לאלו של דן שווים לאחוריים
לא נוחים לא ידידותיים לפעמים צריך לתקף פעמיים שלושה .קונים אוטובוסים במיליונים וחוסכים במתקפים,תחנות ראויות לשמם,שילוט בתחנות ,עמדות טעינה לרב קו הדפוק ממילא.
 
זה מרחב פתוח ובמרכז העיר עירוני

הבעיה היא ביבוא שיטת כירטוס חדשה לארץ.
בישראל רגילים לשיטה הבריטית של תשלום לנהג או מעבר בשער ולידטור.
&nbsp
השיטה של תיקוף הכרטיס היא שיטה אירופאית שקיימת בגרמניה, איטליה, בלגיה, הולנד ומקומות אחרים ביבשת, אבל היא זרה לנוסע הישראלי, הבריטי ואפילו האמריקאי.
&nbsp
אולי הפתרון בתחנות הרק"ל היה צריך להיות גידור סביב התחנה וכניסה משער או מספר שערים עם ולידטורים. זה היה הופך את תחנות הרק"ל לתואמות תחנות ר"י או התחתית הלונדונית ומשום שכדי להכנס למתחם המגודר שלא דרך המסילה הנוסע היה צריך להשתמש באמצעי כירטוס השיטה היתה דומה יותר לשיטות המוכרות לציבור הישראלי. יתכן שמאוחר מדי לגדר את תחנות הרק"ל הירושלמי אבל צריך לשקול אם זה אמצעי שיתאים לרק"ל גוש דן.
&nbsp
&nbsp
זה מרחב פתוח ובמרכז העיר עירוני
תיקוף לפני הכניסה אפשרי, אבל לשים גדר זאת פגיעה במרחב הפתוח בירושלים, ביום עמוס זה גם פוגע בתנועת הולכי הרגל והקונים שם.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
משום שרק"ל גוש דן כולל תחנות תת"ק עם מפלס מתקפים, כמו ר"י

הבעיה היא ביבוא שיטת כירטוס חדשה לארץ.
בישראל רגילים לשיטה הבריטית של תשלום לנהג או מעבר בשער ולידטור.
&nbsp
השיטה של תיקוף הכרטיס היא שיטה אירופאית שקיימת בגרמניה, איטליה, בלגיה, הולנד ומקומות אחרים ביבשת, אבל היא זרה לנוסע הישראלי, הבריטי ואפילו האמריקאי.
&nbsp
אולי הפתרון בתחנות הרק"ל היה צריך להיות גידור סביב התחנה וכניסה משער או מספר שערים עם ולידטורים. זה היה הופך את תחנות הרק"ל לתואמות תחנות ר"י או התחתית הלונדונית ומשום שכדי להכנס למתחם המגודר שלא דרך המסילה הנוסע היה צריך להשתמש באמצעי כירטוס השיטה היתה דומה יותר לשיטות המוכרות לציבור הישראלי. יתכן שמאוחר מדי לגדר את תחנות הרק"ל הירושלמי אבל צריך לשקול אם זה אמצעי שיתאים לרק"ל גוש דן.
&nbsp
&nbsp
משום שרק"ל גוש דן כולל תחנות תת"ק עם מפלס מתקפים, כמו ר"י
התחנות במפלס הקרקע גם אמורות להיות עם תיקוף ברציף כמו המטרונית, אחרת נסיים כמו סיטיפס, כי אם לא, יהיו תירוצים על כניסה מתת"ק כדי לא לתקף ברכבת וכדומה
 
לא הבנתי מה זה משנה היכן נמצא מכשיר התיקוף

משום שרק"ל גוש דן כולל תחנות תת"ק עם מפלס מתקפים, כמו ר"י
התחנות במפלס הקרקע גם אמורות להיות עם תיקוף ברציף כמו המטרונית, אחרת נסיים כמו סיטיפס, כי אם לא, יהיו תירוצים על כניסה מתת"ק כדי לא לתקף ברכבת וכדומה
לא הבנתי מה זה משנה היכן נמצא מכשיר התיקוף
נניח שבתחנה תת-קרקעית התיקוף יהיה בתחנה ובתחנה על פני הקרקע בתוך הרק"ל. בכל מקרה מי שייכנס בץחנה תת קרקעית יצטרך להיות לו כרטיס מתוקף. איזה תירוץ יכול להיות למי שעלה בתחנה שבה אין מכשירי תיקוף ולא תיקף בתוך הרק"ל על כך שנכנס דרך תחנה שבה יש מכשירי תיקוף?
הכרטיס צריך להיות מתוקף בשני המקרים.
 

Ccyclist

Well-known member
במקרה של עלייה פרברית ללא תיקוף תהיה בעיה ביציאה בעיר.

לא הבנתי מה זה משנה היכן נמצא מכשיר התיקוף
נניח שבתחנה תת-קרקעית התיקוף יהיה בתחנה ובתחנה על פני הקרקע בתוך הרק"ל. בכל מקרה מי שייכנס בץחנה תת קרקעית יצטרך להיות לו כרטיס מתוקף. איזה תירוץ יכול להיות למי שעלה בתחנה שבה אין מכשירי תיקוף ולא תיקף בתוך הרק"ל על כך שנכנס דרך תחנה שבה יש מכשירי תיקוף?
הכרטיס צריך להיות מתוקף בשני המקרים.
במקרה של עלייה פרברית ללא תיקוף תהיה בעיה ביציאה בעיר.
בתחנות שבעיר יהיו שערי יציאה עם ולידטורים ולכן כרטיס לא מתוקף יעשה בעיות. במערכת בארצית בבריטניה נהוג שאין שערים בתחנות המשניות אבל כשמגיעים לתחנות העיקריות צריך כרטיס תקף כדי לצאת.
 

ציוניסט

New member
יש הרתעה ויש מקור הכנסה נוסף...

מנכ"ל סיטיפס בוועדה : "הקנסות נועדו ליצור הרתעה"

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר התכנסה לדיון בעקבות פניות רבות שהגיעו אליה בעניין הקנסות שמטילה חברת סיטיפס על נוסעיה, וכן על יחס הפקחים לציבור הנוסעים. בין היתר הלינו הנוסעים עך כך שחשבון הבנק שלהם עוקל בגלל חוב של כ-360 ₪.
יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר: העובדה שהאזרח חייב מלבד התשלום גם לתקף, מובילה למלכוד שיוצר אווירת רווית מתח ברכבת. הבעיה בתיקוף היא בין חברת סיטיפס למשרד התחבורה. הנוסע שילם כסף אבל בגלל שהמדינה צריכה לדעת לחלק את הכסף לחברות שבהן השתמשת, על זה צריך לשלם קנס? יש הבדל של שמים וארץ בין זה לבין מי שלא שילם.
המשך בקישור
http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press14.11.17cs.aspx
הצילום שלי אתמול
יש הרתעה ויש מקור הכנסה נוסף...
סיטיפס מוכיחה שוב ושוב שברגע שהיא הגיעה לירושלים, היא רק התעללה התושבים שלה. חברה ללא תודעת שירות. אף אחד לא בעד שאנשים לא ישלמו ברכבת, אבל סיטיפס קונסת את כל הבא ליד גם כאשר ברור שלא הייתה כאן כוונה תחילה - לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שזה מקור הכנסה משני בשבילה. מילא הייתה האפשרות לתושבי ירושלים שלא להיכנס לטרור הזה - אבל לעתים הרכבת היא הדרך היחידה להגיע לאזורים רבות. וזאת עוד בלי לדבר על העיכובים, אי העמידה בהסכמים, המלחמות עם משרד האוצר בכל תחום, חודשים עד שהכניסו ערך צבור וכו' וכו'.
 

mister K

New member
הקנסות הם מקור הכנסה משמעותי מאוד בשביל סיטיפס

יש הרתעה ויש מקור הכנסה נוסף...
סיטיפס מוכיחה שוב ושוב שברגע שהיא הגיעה לירושלים, היא רק התעללה התושבים שלה. חברה ללא תודעת שירות. אף אחד לא בעד שאנשים לא ישלמו ברכבת, אבל סיטיפס קונסת את כל הבא ליד גם כאשר ברור שלא הייתה כאן כוונה תחילה - לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שזה מקור הכנסה משני בשבילה. מילא הייתה האפשרות לתושבי ירושלים שלא להיכנס לטרור הזה - אבל לעתים הרכבת היא הדרך היחידה להגיע לאזורים רבות. וזאת עוד בלי לדבר על העיכובים, אי העמידה בהסכמים, המלחמות עם משרד האוצר בכל תחום, חודשים עד שהכניסו ערך צבור וכו' וכו'.
הקנסות הם מקור הכנסה משמעותי מאוד בשביל סיטיפס
ופה הטעות הייתה של המדינה שסיכמה עם סיטיפס על התנאי הזה.
אם הכסף מהקנסות היה הולך לקופת המדינה, הם היו ניתנים למטרת אכיפה ולא למטרת גזל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה