מדוע לא הזיז מעט מזרחה את קו מטרו M3 ההיקפי

מצב
הנושא נעול.
מדוע לא הזיז מעט מזרחה את קו מטרו M3 ההיקפי

מדוע לא הזיז מעט מזרחה את קו מטרו M3 ההיקפי
במקום שינוע במקביל מתחת לקו הסגול מעל ל4 ק"מ, אולי עדיף להזיז את המטרו מעט מזרחה ובכך "להרוויח" תחנות בגם באור יהודה ובאזורי התעשיה שלה, גם בשכונת הענק שתיבנה בדרום קרית אונו ותכיל קרוב ל50000 איש. תחנות על ציר לוי אשכול שישמשו את קרית אונו וגני תקווה. תחנה על דרך רבין בפתח תקווה פינת העמצאות עם חיבור לקו הסגול ולמטרו הישיר מראש העין. תחנה באזור התעשיה קרית מטלון..
 
צריך לקחת בחשבון שקווי המטרו נמצאים בשלב של בדיקת היתכנות,

מדוע לא הזיז מעט מזרחה את קו מטרו M3 ההיקפי
במקום שינוע במקביל מתחת לקו הסגול מעל ל4 ק"מ, אולי עדיף להזיז את המטרו מעט מזרחה ובכך "להרוויח" תחנות בגם באור יהודה ובאזורי התעשיה שלה, גם בשכונת הענק שתיבנה בדרום קרית אונו ותכיל קרוב ל50000 איש. תחנות על ציר לוי אשכול שישמשו את קרית אונו וגני תקווה. תחנה על דרך רבין בפתח תקווה פינת העמצאות עם חיבור לקו הסגול ולמטרו הישיר מראש העין. תחנה באזור התעשיה קרית מטלון..
צריך לקחת בחשבון שקווי המטרו נמצאים בשלב של בדיקת היתכנות,
אפילו לא בשלב של תכנון מוקדם.
המסלולים המדוייקים שלהם צפויים לעבור עוד דיונים ושינויים.
 

Ccyclist

Well-known member
את M3 עדיף לבנות כרק"ל ולהפנות תקציבים להארכות מטרו אחרות.

צריך לקחת בחשבון שקווי המטרו נמצאים בשלב של בדיקת היתכנות,
אפילו לא בשלב של תכנון מוקדם.
המסלולים המדוייקים שלהם צפויים לעבור עוד דיונים ושינויים.
את M3 עדיף לבנות כרק"ל ולהפנות תקציבים להארכות מטרו אחרות.
 
באיזה תוואי על פני הקרקע לדעתך צריך להקים את קו הרק"ל הזה?

את M3 עדיף לבנות כרק"ל ולהפנות תקציבים להארכות מטרו אחרות.
באיזה תוואי על פני הקרקע לדעתך צריך להקים את קו הרק"ל הזה?
איזה שטח למשל אתה מציע להקצות ברמת השרון לקו הזה?
באיזה שטח אתה מציע שהוא יעבור בין אור יהודה לחולון? בתוך פארק אריאל שרון והשטחים של מקווה ישראל?
ואם התוואי חייב להיות תת קרקעי, בגלל אילוצי אי זמינות הקרקע, אז כבר עדיף להקים קו מטרו.
 

Bus Nerd

Active member
אולי על עמודים כמו ה־DLR בלונדון

באיזה תוואי על פני הקרקע לדעתך צריך להקים את קו הרק"ל הזה?
איזה שטח למשל אתה מציע להקצות ברמת השרון לקו הזה?
באיזה שטח אתה מציע שהוא יעבור בין אור יהודה לחולון? בתוך פארק אריאל שרון והשטחים של מקווה ישראל?
ואם התוואי חייב להיות תת קרקעי, בגלל אילוצי אי זמינות הקרקע, אז כבר עדיף להקים קו מטרו.
אולי על עמודים כמו ה־DLR בלונדון
 
עמודים במערב רמת השרון? בקרית אונו / תל השומר / רמת אפעל?

אולי על עמודים כמו ה־DLR בלונדון
עמודים במערב רמת השרון? בקרית אונו / תל השומר / רמת אפעל?
צריך להיות ריאליים.
הסביבה והאוכלוסייה שחיה בתוואיים האפשריים זה נתון שחייבים לקחת בחשבון כשמתכננים תשתיות כאלה.
אפילו רק"ל על עמודים בתוואי של כביש 4 ושל כביש 5 תיצור אינספור התנגדויות.
 

Ccyclist

Well-known member
בעבודה על הדיאגרמה וידאתי שיש כבישים רלוונטים בערים עצמן.

עמודים במערב רמת השרון? בקרית אונו / תל השומר / רמת אפעל?
צריך להיות ריאליים.
הסביבה והאוכלוסייה שחיה בתוואיים האפשריים זה נתון שחייבים לקחת בחשבון כשמתכננים תשתיות כאלה.
אפילו רק"ל על עמודים בתוואי של כביש 4 ושל כביש 5 תיצור אינספור התנגדויות.
בעבודה על הדיאגרמה וידאתי שיש כבישים רלוונטים בערים עצמן.
לא שירטטתי קו מומצא על המפה אלא חקרתי את התוואי המוצע הרשמי ולמדתי אותו כדי להבין מהן התחנות האפשריות וההצטלבויות המוצעות עם הקווים האחרים במערכת.
&nbsp
מדובר בקו היקפי שתמוכנן כך שהנוסע הממוצע ישתמש בו ל 4-5 תחנות מענף לענף והנסיעה המקסימלית בו לבקעת אונו לתחנות הקצה על החוף תהיה של כ 10 תחנות בלבד.
&nbsp
בין הערים יש אזורים שניתן אפילו לדבר על מסילה קרקעית בעיקר באזור שבין בקעת אונו למחלף שפירים.
&nbsp
אפילו אם ישנם קטעים שמצדיקים שיקוע או מינהור הקו כולו יהיה זול באופן ניכר אם עיקרו יהיה רק"ל במפלס הרחוב כפי שיש ברק"לים ההיקפיים של פריס.
&nbsp
באשר לויאדוקטים: ה DLR היא מערכת מופרדת ממפלס הכביש והיא מתבססת על ויאדוקטים מהמאה ה19 שהועברו למערכת. יש לה קטעים עיליים, תחתיים וכן קטעים בשיקוע בין נתיבי כביש. הויאדוקטים הבריטיים על קשתות הלבנים שלהן אינן דוגמה לחיקוי בארץ. מה שאולי יצליח הוא ויאדוקטי הפלדה של פריס או ברלין שהם קלילים ואווריריים מספיק כדי לעבור מעל למרכז שדירה עירונית כפי שקורה בשדרות רבות בפריס וברלין, אבל זה צורך של מערכת מופרדת כמו המטרו בעוד שרק"ל מסוגלת להשתלב במפלס הרחוב, גם אם זה על חשבון נתיבים, מדרכה או גינון.
&nbsp
&nbsp
 
מפלס אילו רחובות ברמת השרון, קרית אונו, תל השומר ו/או רמת

בעבודה על הדיאגרמה וידאתי שיש כבישים רלוונטים בערים עצמן.
לא שירטטתי קו מומצא על המפה אלא חקרתי את התוואי המוצע הרשמי ולמדתי אותו כדי להבין מהן התחנות האפשריות וההצטלבויות המוצעות עם הקווים האחרים במערכת.
&nbsp
מדובר בקו היקפי שתמוכנן כך שהנוסע הממוצע ישתמש בו ל 4-5 תחנות מענף לענף והנסיעה המקסימלית בו לבקעת אונו לתחנות הקצה על החוף תהיה של כ 10 תחנות בלבד.
&nbsp
בין הערים יש אזורים שניתן אפילו לדבר על מסילה קרקעית בעיקר באזור שבין בקעת אונו למחלף שפירים.
&nbsp
אפילו אם ישנם קטעים שמצדיקים שיקוע או מינהור הקו כולו יהיה זול באופן ניכר אם עיקרו יהיה רק"ל במפלס הרחוב כפי שיש ברק"לים ההיקפיים של פריס.
&nbsp
באשר לויאדוקטים: ה DLR היא מערכת מופרדת ממפלס הכביש והיא מתבססת על ויאדוקטים מהמאה ה19 שהועברו למערכת. יש לה קטעים עיליים, תחתיים וכן קטעים בשיקוע בין נתיבי כביש. הויאדוקטים הבריטיים על קשתות הלבנים שלהן אינן דוגמה לחיקוי בארץ. מה שאולי יצליח הוא ויאדוקטי הפלדה של פריס או ברלין שהם קלילים ואווריריים מספיק כדי לעבור מעל למרכז שדירה עירונית כפי שקורה בשדרות רבות בפריס וברלין, אבל זה צורך של מערכת מופרדת כמו המטרו בעוד שרק"ל מסוגלת להשתלב במפלס הרחוב, גם אם זה על חשבון נתיבים, מדרכה או גינון.
&nbsp
&nbsp
מפלס אילו רחובות ברמת השרון, קרית אונו, תל השומר ו/או רמת
אפעל?
זה שרואים שיש רחוב על המפה לא אומר שהרחוב הזה זמין לרק"ל.
באיזה רחוב במערב רמת השרון (ממערב לרחוב סוקולוב) לדעתך ריאלי להעביר רק"ל?
וגם אם אתה סבור שריאלי להעביר רק"ל ברחוב לוי אשכול בקרית אונו, המציאות תטפח על פניך.
במפות לא רואים את האוכלוסיה שגרה בסביבת הרחובות ועוד פחות מכך רואים את מידת הכוח של אותה אוכלוסיה.

נת"ע כבר חוותה את זה בעבר במספר מקומות וחווה את זה גם ממש בימים אלה בקשר לקו הסגול באלוף שדה.
במערב רמת השרון אין אף רחוב שהוא אפילו רבע מאלוף שדה מבחינת רוחבו, כך שאתה יכול לתאר לעצמך מה יקרה אם מישהו יעלה בדעתו להקים רק"ל על פני הקרקע שם.
 

nitro11

New member
גם מעבר בבת ים וחולון יהיה בעייתי

מפלס אילו רחובות ברמת השרון, קרית אונו, תל השומר ו/או רמת
אפעל?
זה שרואים שיש רחוב על המפה לא אומר שהרחוב הזה זמין לרק"ל.
באיזה רחוב במערב רמת השרון (ממערב לרחוב סוקולוב) לדעתך ריאלי להעביר רק"ל?
וגם אם אתה סבור שריאלי להעביר רק"ל ברחוב לוי אשכול בקרית אונו, המציאות תטפח על פניך.
במפות לא רואים את האוכלוסיה שגרה בסביבת הרחובות ועוד פחות מכך רואים את מידת הכוח של אותה אוכלוסיה.

נת"ע כבר חוותה את זה בעבר במספר מקומות וחווה את זה גם ממש בימים אלה בקשר לקו הסגול באלוף שדה.
במערב רמת השרון אין אף רחוב שהוא אפילו רבע מאלוף שדה מבחינת רוחבו, כך שאתה יכול לתאר לעצמך מה יקרה אם מישהו יעלה בדעתו להקים רק"ל על פני הקרקע שם.
גם מעבר בבת ים וחולון יהיה בעייתי
 
פחות, בבת ים וחולון יש לא מעט צירים מתאימים וגם ממילא יהיו

גם מעבר בבת ים וחולון יהיה בעייתי
פחות, בבת ים וחולון יש לא מעט צירים מתאימים וגם ממילא יהיו
שם קווי רק"ל האדום והירוק על פני הקרקע.
בבקעת אונו, אולי אפשר להשתמש בתוואי המתוכנן של הקו הסגול לקו רק"ל נוסף, אבל לא נראה לי שזה יהיה אפקטיבי.
אפשרות ריאלית לרק"ל כזה יכולה להיות לאורך כביש 5, צמוד לבית עלמין ירקון ומשם לזבולון המר בפתח תקוה, דרך מלכה, ז'בוטינסקי (חופף לקו האדום), דרך רבין, משם התוואי של הקו הסגול עד כביש 461, מסובים, כביש 4 והתחברות לתוואי הקו הירוק בחולון והמשך לבת ים.
האם קו כזה יהיה אפקטיבי (במיוחד בקטע הצפוני שלו)? לא בטוח.
 

Ccyclist

Well-known member
המסלול ההגיוני בעיני:

פחות, בבת ים וחולון יש לא מעט צירים מתאימים וגם ממילא יהיו
שם קווי רק"ל האדום והירוק על פני הקרקע.
בבקעת אונו, אולי אפשר להשתמש בתוואי המתוכנן של הקו הסגול לקו רק"ל נוסף, אבל לא נראה לי שזה יהיה אפקטיבי.
אפשרות ריאלית לרק"ל כזה יכולה להיות לאורך כביש 5, צמוד לבית עלמין ירקון ומשם לזבולון המר בפתח תקוה, דרך מלכה, ז'בוטינסקי (חופף לקו האדום), דרך רבין, משם התוואי של הקו הסגול עד כביש 461, מסובים, כביש 4 והתחברות לתוואי הקו הירוק בחולון והמשך לבת ים.
האם קו כזה יהיה אפקטיבי (במיוחד בקטע הצפוני שלו)? לא בטוח.
המסלול ההגיוני בעיני:
(תחנת מוצא בצפון תל אביב, פרופס ולא כפי שבדיאגרמה)
שדרות הקק"ל
מחלף הקק"ל
אברהם שלונסקי
פנחס רוזן
דבורה הנביאה
שטח פתוח
חציית כביש 4
שטח פתוח
=ר"י= פ"ת קריית אריה (מערבית לתחנה)
השפלה
משה דיין (פ"ת)
דרך יצחק רבין
471 (שטח מצפון לכביש)
רמת אילן
(תוואי הקו הסגול וצומת למעבר בין שני הענפים)
תחנת שיבא מערב
גבול שיבא / תל השומר או 4622
העצמאות או
אריק איינשטיין או יחזקאל קזז
412 או שטח פתוח איילון / חמד
412 (תוואי אחד)
מחלף שפירים
איילון
מחלף גנות (מצפון למחלף)
מנהרה (חציית כביש 1, מתחת לאזור ה 1 במאי)
המלאכה (חולון)
אלופי צה"ל
גולדה מאיר
אליעזר הופיין
יוספטל (בת ים).
&nbsp
אין מניעה שכאשר הרחובות צרים מדי חלק המתוואי יהיה תת קרקעי בשיטת קירות הסלארי של המטרו-רק"ל במאלגה. בשיטה זו חופרים את קירות המנהרה ואת התקרה מלמעלה ויוצקים אותם לפני הוצאת החומר מהמנהרה.
&nbsp
אינני יודע מה התכנון הרשמי לאזור אבל לדעתי קשה לחצות אותה ללא מנהרה כי אין ציר חוצה שמתחבר באופן הגיוני לקטע בחולון ובת ים.
 
אתה מכיר את רחוב השפלה בפתח תקוה?

המסלול ההגיוני בעיני:
(תחנת מוצא בצפון תל אביב, פרופס ולא כפי שבדיאגרמה)
שדרות הקק"ל
מחלף הקק"ל
אברהם שלונסקי
פנחס רוזן
דבורה הנביאה
שטח פתוח
חציית כביש 4
שטח פתוח
=ר"י= פ"ת קריית אריה (מערבית לתחנה)
השפלה
משה דיין (פ"ת)
דרך יצחק רבין
471 (שטח מצפון לכביש)
רמת אילן
(תוואי הקו הסגול וצומת למעבר בין שני הענפים)
תחנת שיבא מערב
גבול שיבא / תל השומר או 4622
העצמאות או
אריק איינשטיין או יחזקאל קזז
412 או שטח פתוח איילון / חמד
412 (תוואי אחד)
מחלף שפירים
איילון
מחלף גנות (מצפון למחלף)
מנהרה (חציית כביש 1, מתחת לאזור ה 1 במאי)
המלאכה (חולון)
אלופי צה"ל
גולדה מאיר
אליעזר הופיין
יוספטל (בת ים).
&nbsp
אין מניעה שכאשר הרחובות צרים מדי חלק המתוואי יהיה תת קרקעי בשיטת קירות הסלארי של המטרו-רק"ל במאלגה. בשיטה זו חופרים את קירות המנהרה ואת התקרה מלמעלה ויוצקים אותם לפני הוצאת החומר מהמנהרה.
&nbsp
אינני יודע מה התכנון הרשמי לאזור אבל לדעתי קשה לחצות אותה ללא מנהרה כי אין ציר חוצה שמתחבר באופן הגיוני לקטע בחולון ובת ים.
אתה מכיר את רחוב השפלה בפתח תקוה?
אתה מכיר את צומת משה דיין - ז'בוטינסקי - רבין? אתה יודע ששם, בין השאר בגלל התכנון העקום של השתלבות הקו האדום, כלי רכב לא יכולים לנסוע ישר בין משה דיין לדרך רבין? אתה רוצה ששני קווי רק"ל יחצו שם זה את זה מבלי לנטרל לחלוטין את תנועת כלי הרכב (והאוטובוסים) בציר ז'בוטינסקי?

רק"ל בדבורה הנביאה? תושבי רמות צהלה ישמחו...

ואפשר להתווכח לגבי האפקטיביות של רק"ל בקטע הזה של כביש 412, במחלף שפירים, כביש 1 (זה לא כביש איילון) ומחלף גנות.
 

Ccyclist

Well-known member
כאמור - ניתן למנהר חלק מהתוואי בשיטת הסלארי.

אתה מכיר את רחוב השפלה בפתח תקוה?
אתה מכיר את צומת משה דיין - ז'בוטינסקי - רבין? אתה יודע ששם, בין השאר בגלל התכנון העקום של השתלבות הקו האדום, כלי רכב לא יכולים לנסוע ישר בין משה דיין לדרך רבין? אתה רוצה ששני קווי רק"ל יחצו שם זה את זה מבלי לנטרל לחלוטין את תנועת כלי הרכב (והאוטובוסים) בציר ז'בוטינסקי?

רק"ל בדבורה הנביאה? תושבי רמות צהלה ישמחו...

ואפשר להתווכח לגבי האפקטיביות של רק"ל בקטע הזה של כביש 412, במחלף שפירים, כביש 1 (זה לא כביש איילון) ומחלף גנות.
כאמור - ניתן למנהר חלק מהתוואי בשיטת הסלארי.
ההבדל בין רק"ל למטרו הוא שמטרו מחייב תוואי נפרד לאורך כל המסלול בעוד שרק"ל יכול להשתלב במפלס הרחוב כשהתנאים מאפשרים זאת תוך הוזלה משמעותית ולהשתמש במינימום מינהור בקטעים הדורשים זאת.
&nbsp
הסתכלתי על רחוב השפלה בפת ויצטרכו שם מינהור, אבל במטרו היו ממנהרים את מרבית התוואי עם TBM.
&nbsp
במילה "איילון" הכוונה לגדות נחל האיילון שזורם מצפון לכביש 1.
&nbsp
חשיבותו העיקרית של הקו ההיקפי אינו במיקום התחנות שבהן הוא קו יחיד אלא בקישוריות שהוא מאפשר בין הקווים החישוריים למרכז תל אביב. אם הוא מאפשר נסיעה מבקעת אונו לחולון ובת ים ומשם החלפה לחמשת הקווים והענפים הרשמיים שבערים אלו (2 מטרו צפון דרום, 2 קו ירוק, הקו האדום) וכן לקווי רכבת ישראל הרי שמדובר בהורדת עומס ממרכז המערכת ע"י העברת ההחלפות הבינפרבריות ממרכז המערכת לטבעת הקו ההיקפי.
&nbsp
אוסיף וארחיב שלטעמי יש לצמצם ולהמעיט ככל האפשר בבניית תחנות שאינן תחנות החלפה על קו זה ולשאוף שלא יהיו בו יותר מ20-25 תחנות. בדיאגרמה שלי יש בו 19 תחנות בלבד ורק 4 מהן אינן תחנות החלפה.
 
איפה יהיו ההשתלבויות למפלס הרחוב צפונית ודרומית לרחוב השפלה?

כאמור - ניתן למנהר חלק מהתוואי בשיטת הסלארי.
ההבדל בין רק"ל למטרו הוא שמטרו מחייב תוואי נפרד לאורך כל המסלול בעוד שרק"ל יכול להשתלב במפלס הרחוב כשהתנאים מאפשרים זאת תוך הוזלה משמעותית ולהשתמש במינימום מינהור בקטעים הדורשים זאת.
&nbsp
הסתכלתי על רחוב השפלה בפת ויצטרכו שם מינהור, אבל במטרו היו ממנהרים את מרבית התוואי עם TBM.
&nbsp
במילה "איילון" הכוונה לגדות נחל האיילון שזורם מצפון לכביש 1.
&nbsp
חשיבותו העיקרית של הקו ההיקפי אינו במיקום התחנות שבהן הוא קו יחיד אלא בקישוריות שהוא מאפשר בין הקווים החישוריים למרכז תל אביב. אם הוא מאפשר נסיעה מבקעת אונו לחולון ובת ים ומשם החלפה לחמשת הקווים והענפים הרשמיים שבערים אלו (2 מטרו צפון דרום, 2 קו ירוק, הקו האדום) וכן לקווי רכבת ישראל הרי שמדובר בהורדת עומס ממרכז המערכת ע"י העברת ההחלפות הבינפרבריות ממרכז המערכת לטבעת הקו ההיקפי.
&nbsp
אוסיף וארחיב שלטעמי יש לצמצם ולהמעיט ככל האפשר בבניית תחנות שאינן תחנות החלפה על קו זה ולשאוף שלא יהיו בו יותר מ20-25 תחנות. בדיאגרמה שלי יש בו 19 תחנות בלבד ורק 4 מהן אינן תחנות החלפה.
איפה יהיו ההשתלבויות למפלס הרחוב צפונית ודרומית לרחוב השפלה?
אם יתכננו קו כזה ייתקלו בכל כך הרבה קטעים שבהם יצטרכו למנהר שהתוצאה הסופית תהיה שהקו כולו יהיה ממונהר.

בקווים האדום והירוק יש קטע מרכזי ממונהר והקטעים בקצוות על פני הקרקע.
בקו שאתה מציע יהיה צורך לרדת מתחת לפני הקרקע בקטעים שונים, כך שהעלות שכביכול תיחסך להערכתך לא באמת תיחסך.

אתה גם צריך לקחת בחשבון שייתכן שבעתיד הרחוק גם הקטעים על פני הקרקע של הקווים האדום, הירוק ואפילו הסגול, יירדו מתחת לפני הקרקע.
בקטע של הקו האדום בפ"ת הסבירות לכך לא נמוכה בטוווח זמן הרבה יותר קצר ממה שאתה מעריך.
ואנחנו עדיין לא יודעים כיצד הקו הסגול יושפע מההתרחשויות שיש לגביו כעת.
 

Ccyclist

Well-known member
מצפון יש שדות ריקים ומדרום יש 3 נתיבים בדרך רבין.

איפה יהיו ההשתלבויות למפלס הרחוב צפונית ודרומית לרחוב השפלה?
אם יתכננו קו כזה ייתקלו בכל כך הרבה קטעים שבהם יצטרכו למנהר שהתוצאה הסופית תהיה שהקו כולו יהיה ממונהר.

בקווים האדום והירוק יש קטע מרכזי ממונהר והקטעים בקצוות על פני הקרקע.
בקו שאתה מציע יהיה צורך לרדת מתחת לפני הקרקע בקטעים שונים, כך שהעלות שכביכול תיחסך להערכתך לא באמת תיחסך.

אתה גם צריך לקחת בחשבון שייתכן שבעתיד הרחוק גם הקטעים על פני הקרקע של הקווים האדום, הירוק ואפילו הסגול, יירדו מתחת לפני הקרקע.
בקטע של הקו האדום בפ"ת הסבירות לכך לא נמוכה בטוווח זמן הרבה יותר קצר ממה שאתה מעריך.
ואנחנו עדיין לא יודעים כיצד הקו הסגול יושפע מההתרחשויות שיש לגביו כעת.
מצפון יש שדות ריקים ומדרום יש 3 נתיבים בדרך רבין.
הייתי מציע לך לעשות חופשה בפריס ולבקר בקווים הרבים שחוצים את הנהר באמצעות עלייה ממנהרות לגשרים וחזרה חלילה. אין בעיה לעלות ולרדת לקטעים קצרים של מפלס אחר כשהדבר נדרש. כמו כן היחס שלך לתת קרקע כאילו שאי אפשר להעביר יותר מקו אחד או להצליב קווים נשגב מהבנתי כי אני מכיר תחנות שמצטלבים בהם 4 קווים תת קרקעיים נפרדים החוצים זה את זה, 2 מסילות כל אחד. כמו כן בפריס וברלין ישנם מקרים רבים שבהם מסילת מטרו עולה מהתת קרקע לויאדוקט מעל למפלס הרחוב. מערכות רק"ל בנויות להתמודד עם שיפועים חדים יותר ממערכות מטרו, סטריט ויו של שדרות הרצל בין צומת האפט ורחוב החלוץ לשדרות וולפסון היא אזור תלול ביותר שלא יתאים לרכבת רגילה. החלפת מפלסים בקטעים מסויימים לא תהיה מגבלה.
 
לא התייחסתי להצטלבויות תת-קרקעיות אלא להצטלבות על פני הקרקע

מצפון יש שדות ריקים ומדרום יש 3 נתיבים בדרך רבין.
הייתי מציע לך לעשות חופשה בפריס ולבקר בקווים הרבים שחוצים את הנהר באמצעות עלייה ממנהרות לגשרים וחזרה חלילה. אין בעיה לעלות ולרדת לקטעים קצרים של מפלס אחר כשהדבר נדרש. כמו כן היחס שלך לתת קרקע כאילו שאי אפשר להעביר יותר מקו אחד או להצליב קווים נשגב מהבנתי כי אני מכיר תחנות שמצטלבים בהם 4 קווים תת קרקעיים נפרדים החוצים זה את זה, 2 מסילות כל אחד. כמו כן בפריס וברלין ישנם מקרים רבים שבהם מסילת מטרו עולה מהתת קרקע לויאדוקט מעל למפלס הרחוב. מערכות רק"ל בנויות להתמודד עם שיפועים חדים יותר ממערכות מטרו, סטריט ויו של שדרות הרצל בין צומת האפט ורחוב החלוץ לשדרות וולפסון היא אזור תלול ביותר שלא יתאים לרכבת רגילה. החלפת מפלסים בקטעים מסויימים לא תהיה מגבלה.
לא התייחסתי להצטלבויות תת-קרקעיות אלא להצטלבות על פני הקרקע
בצומת ז'בוטינסקי-משה דיין-רבין שאני מניח שאותו אני מכיר הרבה הרבה הרבה (ועוד כמה הרבה) יותר טוב ממך.
אני לא צריך חופשה בפריס כדי להכיר את הצומת הזה או את דרך רבין או את מה שיש מצפון לרחוב השפלה.

אני מציע לך לעשות סיור ברמות צהלה, פתח תקוה וקרית אונו, כשמדובר ברק"ל בהן, לפני שאתה מציע לי לעשות חופשה בפריס בהקשר של רק"ל ברמות צהלה, פתח תקוה וקרית אונו.
 

Ccyclist

Well-known member
לא המצאתי את המסלול הרשמי, והצטלבויות רק"ל קיימות בעולם

לא התייחסתי להצטלבויות תת-קרקעיות אלא להצטלבות על פני הקרקע
בצומת ז'בוטינסקי-משה דיין-רבין שאני מניח שאותו אני מכיר הרבה הרבה הרבה (ועוד כמה הרבה) יותר טוב ממך.
אני לא צריך חופשה בפריס כדי להכיר את הצומת הזה או את דרך רבין או את מה שיש מצפון לרחוב השפלה.

אני מציע לך לעשות סיור ברמות צהלה, פתח תקוה וקרית אונו, כשמדובר ברק"ל בהן, לפני שאתה מציע לי לעשות חופשה בפריס בהקשר של רק"ל ברמות צהלה, פתח תקוה וקרית אונו.
לא המצאתי את המסלול הרשמי, והצטלבויות רק"ל קיימות בעולם
את המסלול שיחזרתי לפי הנקודות שבהן מסלול המטרו ההיקפי פוגש בכבישים ואמצעי תחבורה אחרים בתוכנית נת"ע.
&nbsp
אם שלושת קווי הרק"ל המתוכננים והקו הקיים בירושלים יכולים להצטלב עם תנועה חוצה בצמתים הרי שזה אפשרי גם בין שני קווי רק"ל (האף שלדעתי עדיף לכלול הפרדה מפלסית) כאשר הקו החוצה נוסע באותו מופע רמזור של התנועה החוצה העיקרית שממילא חוצה את המסלול. בצומת שאין בו תנועה חוצה יש יתרון למופע הרמזור של הרק"ל החוצה משום שניתן לתאם אותו עם מעברי החצייה ולא צריך להתעסק עם פניות רכבים פרטיים.
&nbsp
צירפתי צומת רק"ל בפראג.
&nbsp
הצירים שהמסלול הרשמי עובר בהם הם די ראשיים וניתן להעביר מהם מסלול וקצת הפרדה מרכזית לטובת רצועת הרק"ל.
&nbsp
אני לא מכיר את הצומת שלך, אבל הסיכוי שאתה מכיר אותו בעוד 5 או 10 שנים אפסי (גם אם לא היה הקו האדום) כי צמתים תמיד משתנים כי תמיד מנסים "לשפר" אותם. אם לא ימחלפו יבטלו איים או יציבו נתיבים חדשים וישקלו אם להציב בכלל כיכר.
&nbsp
באשר להצעה לראות מערכות מסילתיות עירוניות ברחבי העולם - זו הזמנה ללמוד מנסיונם של אחרים על פתרונות שמנסים ליישם בארץ.

 
המסלול הרשמי מתוכנן להיות תת-קרקעי

לא המצאתי את המסלול הרשמי, והצטלבויות רק"ל קיימות בעולם
את המסלול שיחזרתי לפי הנקודות שבהן מסלול המטרו ההיקפי פוגש בכבישים ואמצעי תחבורה אחרים בתוכנית נת"ע.
&nbsp
אם שלושת קווי הרק"ל המתוכננים והקו הקיים בירושלים יכולים להצטלב עם תנועה חוצה בצמתים הרי שזה אפשרי גם בין שני קווי רק"ל (האף שלדעתי עדיף לכלול הפרדה מפלסית) כאשר הקו החוצה נוסע באותו מופע רמזור של התנועה החוצה העיקרית שממילא חוצה את המסלול. בצומת שאין בו תנועה חוצה יש יתרון למופע הרמזור של הרק"ל החוצה משום שניתן לתאם אותו עם מעברי החצייה ולא צריך להתעסק עם פניות רכבים פרטיים.
&nbsp
צירפתי צומת רק"ל בפראג.
&nbsp
הצירים שהמסלול הרשמי עובר בהם הם די ראשיים וניתן להעביר מהם מסלול וקצת הפרדה מרכזית לטובת רצועת הרק"ל.
&nbsp
אני לא מכיר את הצומת שלך, אבל הסיכוי שאתה מכיר אותו בעוד 5 או 10 שנים אפסי (גם אם לא היה הקו האדום) כי צמתים תמיד משתנים כי תמיד מנסים "לשפר" אותם. אם לא ימחלפו יבטלו איים או יציבו נתיבים חדשים וישקלו אם להציב בכלל כיכר.
&nbsp
באשר להצעה לראות מערכות מסילתיות עירוניות ברחבי העולם - זו הזמנה ללמוד מנסיונם של אחרים על פתרונות שמנסים ליישם בארץ.
המסלול הרשמי מתוכנן להיות תת-קרקעי
אתה כן המצאת את המסלול הזה כמסלול על פני הקרקע, מבלי שאתה באמת מכיר את פני הקרקע.
ולגבי עוד 5-10 שנים, כנראה שאני מכיר גם "קצת" יותר טוב ממך את מה שמתוכנן על פני הקרקע בתוואי הזה.

ללמוד מנסיון של אחרים זה מצויין, אבל הדבר הקודם שצריך ללמוד כאשר עוסקים בפתרונות לאזורים מסויימים זה ללמוד על אותם אזורים עצמם.
כשמציעים לקחת פתרון מאזור X לאזור Y מבלי להכיר את אזור Y, ההכרות עם אזור X לא עוזרת אם לא מכירים את אזור Y.

וצר לי לומר לך שלפי ההצעה שלך לתוואי אתה לא מכיר את התוואי הזה ועוד פחות מכך מכיר את הגופים השונים שיש להם השפעה (לעיתים מכרעת) על מה שיקרה בקטעים שונים לאורך התוואי הזה.

אתה מתייחס טכנית לאיך להקים רק"ל, מבלי להתייחס כלל לסביבה שבה הוא מוקם. אתה רואה "שדות ריקים" ו"שטח פתוח" אבל לא את מה שמאחורי אותם שדות ריקים ושטח פתוח. אתה רואה נחל אבל לא את הגוף שאחראי לרצועה של אותו נחל. אתה לא רואה למשל לאורך התוואי שאתה מציע אזורים שמיועדים להיות פארקים.
פריס או פראג לא רלוונטיות לכל זה.
 
מדוע אתה מעדיף שהקו m3 כרק"ל ינוע מערבה ברבין ולא דרומה

המסלול ההגיוני בעיני:
(תחנת מוצא בצפון תל אביב, פרופס ולא כפי שבדיאגרמה)
שדרות הקק"ל
מחלף הקק"ל
אברהם שלונסקי
פנחס רוזן
דבורה הנביאה
שטח פתוח
חציית כביש 4
שטח פתוח
=ר"י= פ"ת קריית אריה (מערבית לתחנה)
השפלה
משה דיין (פ"ת)
דרך יצחק רבין
471 (שטח מצפון לכביש)
רמת אילן
(תוואי הקו הסגול וצומת למעבר בין שני הענפים)
תחנת שיבא מערב
גבול שיבא / תל השומר או 4622
העצמאות או
אריק איינשטיין או יחזקאל קזז
412 או שטח פתוח איילון / חמד
412 (תוואי אחד)
מחלף שפירים
איילון
מחלף גנות (מצפון למחלף)
מנהרה (חציית כביש 1, מתחת לאזור ה 1 במאי)
המלאכה (חולון)
אלופי צה"ל
גולדה מאיר
אליעזר הופיין
יוספטל (בת ים).
&nbsp
אין מניעה שכאשר הרחובות צרים מדי חלק המתוואי יהיה תת קרקעי בשיטת קירות הסלארי של המטרו-רק"ל במאלגה. בשיטה זו חופרים את קירות המנהרה ואת התקרה מלמעלה ויוצקים אותם לפני הוצאת החומר מהמנהרה.
&nbsp
אינני יודע מה התכנון הרשמי לאזור אבל לדעתי קשה לחצות אותה ללא מנהרה כי אין ציר חוצה שמתחבר באופן הגיוני לקטע בחולון ובת ים.
מדוע אתה מעדיף שהקו m3 כרק"ל ינוע מערבה ברבין ולא דרומה
אל תוך קרית אונו על לוי אשכול ומשם לאור יהודה ואז מערבה לפי התוואי? למה ששני קווי ברק"ל יסעו במקביל מערבית לקרית אונו ולא קו אחד שישרת את קרית אונו , אור יהודה, גני יהודה וגני תקווה?
 

Ccyclist

Well-known member
כי התשתית של הקו הסגול חוסכת קטע היקפי שלם.

מדוע אתה מעדיף שהקו m3 כרק"ל ינוע מערבה ברבין ולא דרומה
אל תוך קרית אונו על לוי אשכול ומשם לאור יהודה ואז מערבה לפי התוואי? למה ששני קווי ברק"ל יסעו במקביל מערבית לקרית אונו ולא קו אחד שישרת את קרית אונו , אור יהודה, גני יהודה וגני תקווה?
כי התשתית של הקו הסגול חוסכת קטע היקפי שלם.
הקו הסגול הרשמי נוסע בתדירות מלאה מאלוף שדה לתל אביב ובשלוחות התדירות היא חצי מהדירות בקטע הראשי. המשמעות היא שאפשר להעביר שם חצי מתדירות הקו הסגול בקטע שבין הענפים בלי להשקיע בתשתית חדשה למעט קטע מסילה קצרצר מצפון לדרום בפיצול.
&nbsp
ההקבלה הזו של הקו החצי מעגלי אינה שונה מהותית מההקבלה של הקו המעגלי בלונדון לקווים האחרים שמשתמשים באותן המסילות ולכן היא שימוש הגיוני ויעיל בתשתית מתוכננת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה