שאלה לגבי המסילות באיילון

מצב
הנושא נעול.

nitro11

New member
שאלה לגבי המסילות באיילון

שאלה לגבי המסילות באיילון
לפני השאלה נתחיל בתיאור של המצב כיום, אם הוא לא נכון נא לתקן אותי.
כיום ישנן 3 מסילות בציר המרכזי (תל אביב-מרכז עד ההגנה)
של נתיבי איילון.

דרומית לתחנת ההגנה המסילות מתפצלות,
אחת לכיוון צומת חולון (איילון דרום), ושתיים לכיוון לוד/נתב"ג.
המשמעות היא שרכבת המגיעה מכיוון לוד/נתב"ג "רואה" שתי מסילות,
רכבת המגיעה מכיוון צומת חולון "רואה" מסילה אחת.

השאלה היא כזאת, האם רכבת המגיעה מכיוון
צומת חולון יכולה להתחבר לזוג המסילות המערבי?
האם בכדי לעשות זאת היא צריכה לחצות מסילה בה עוברת רכבת בכיוון הנגדי?
אני שואל גם לגבי המצב כיום וגם לגבי המצב לאחר בניית המסילה הרביעית.
 
בת״א ההגנה יש 5 רציפים ושתי מסילות שממשיכות לחולון:

שאלה לגבי המסילות באיילון
לפני השאלה נתחיל בתיאור של המצב כיום, אם הוא לא נכון נא לתקן אותי.
כיום ישנן 3 מסילות בציר המרכזי (תל אביב-מרכז עד ההגנה)
של נתיבי איילון.

דרומית לתחנת ההגנה המסילות מתפצלות,
אחת לכיוון צומת חולון (איילון דרום), ושתיים לכיוון לוד/נתב"ג.
המשמעות היא שרכבת המגיעה מכיוון לוד/נתב"ג "רואה" שתי מסילות,
רכבת המגיעה מכיוון צומת חולון "רואה" מסילה אחת.

השאלה היא כזאת, האם רכבת המגיעה מכיוון
צומת חולון יכולה להתחבר לזוג המסילות המערבי?
האם בכדי לעשות זאת היא צריכה לחצות מסילה בה עוברת רכבת בכיוון הנגדי?
אני שואל גם לגבי המצב כיום וגם לגבי המצב לאחר בניית המסילה הרביעית.
בת״א ההגנה יש 5 רציפים ושתי מסילות שממשיכות לחולון:
המסילות של רציפים 4 ו-5.
הרכבות בקו ב״ש - חולון - הוד השרון נוסעות כל הדרך על המסילה או זוג המסילות המזרחיות ביותר, ולכן בשום שלב אין להן צורך להצטלב עם רכבת שנוסעת בכיוון הנגדי. בתחנות ההגנה, מרכז ואוניברסיטה הן עוצרות בשני הרציפים המזרחיים, ובתחנת השלום ברציף 3 המזרחי (כי השלום היא התחנה היחידה שיש בה רק שלושה רציפים).
 

nitro11

New member
אני שואל לגבי אפשרות, לא צורך

בת״א ההגנה יש 5 רציפים ושתי מסילות שממשיכות לחולון:
המסילות של רציפים 4 ו-5.
הרכבות בקו ב״ש - חולון - הוד השרון נוסעות כל הדרך על המסילה או זוג המסילות המזרחיות ביותר, ולכן בשום שלב אין להן צורך להצטלב עם רכבת שנוסעת בכיוון הנגדי. בתחנות ההגנה, מרכז ואוניברסיטה הן עוצרות בשני הרציפים המזרחיים, ובתחנת השלום ברציף 3 המזרחי (כי השלום היא התחנה היחידה שיש בה רק שלושה רציפים).
אני שואל לגבי אפשרות, לא צורך
כיום רכבת המגיעה מכיוון
צומת חולון משתמשת במסילה המזרחית בציר האיילון.
האם ישנה אפשרות שהיא תשתמש
בשתי המסילות האחרות?
והאם היא תידרש במקרה זה
לחצות מסילה המשמשת רכבות
בכיוון הנגדי?
 
כיום רכבות נוסעות צפונה במסילה מס' 1 ודרומה במס' 2

אני שואל לגבי אפשרות, לא צורך
כיום רכבת המגיעה מכיוון
צומת חולון משתמשת במסילה המזרחית בציר האיילון.
האם ישנה אפשרות שהיא תשתמש
בשתי המסילות האחרות?
והאם היא תידרש במקרה זה
לחצות מסילה המשמשת רכבות
בכיוון הנגדי?
כיום רכבות נוסעות צפונה במסילה מס' 1 ודרומה במס' 2
מסילה מס' 3 היא המזרחית המשמשת לשני הכיוונים. אז כן, רכבת שרוצה לעבור ממסילה 3 ולנסוע צפונה תעבור דרך מסילה 2 ותחסום אותה לזמן קצר. רכבת שנוסעת דרומה ורוצה לעבור ממסילה מס' 2 ל-3 תוכל לעשות זאת ביתר קלות, אבל עדיין זמני מיתוג המסילות והתיאום בין הרכבות המשתמשות בה יגבו זמן תפעולי מסויים משתי המסילות.
 
רכבות שמשתמשות במסילה המזרחית באיילון יכולות לעבור למסילות

אני שואל לגבי אפשרות, לא צורך
כיום רכבת המגיעה מכיוון
צומת חולון משתמשת במסילה המזרחית בציר האיילון.
האם ישנה אפשרות שהיא תשתמש
בשתי המסילות האחרות?
והאם היא תידרש במקרה זה
לחצות מסילה המשמשת רכבות
בכיוון הנגדי?
רכבות שמשתמשות במסילה המזרחית באיילון יכולות לעבור למסילות
המערביות רק צפונית לתחנת ההגנה וצפונית לתחנת סבידור מרכז ובכל מקרה הרכבות הללו יצטרכו לעשות את המעבר פעמיים.
מהמסילות המערביות באיילון אין גישה למסילות לכיוון חולון בתחנת ההגנה וגם לא למסילות הירקון צפונית לתחנת האוניברסיטה.
וספק אם יש לרכבות הללו סלוטים פנויים במסילות המערביות. סביר להניח שלאחר הפעלת הקו המהיר לירושלים לא יהיו סלוטים פנויים כאלה כלל בשעות השיא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה