אתה מתעלם מבעיית הקיבולת של הרכבת
תחנת יצחק שדה אכן תעזור, אך המגדלים פרושים לאורך כל יגאל אלון, מלה גארדיה ועד שפע טל בואכה ז'בוטינסקי, אני מתייחס כמובן גם לתוכניות בינוי עתידיות ולא רק לקיים.
רכבת ישראל צפופה ותהיה צפופה עוד שנים קדימה, המסילה הרביעית תאפשר להסיע יותר נוסעים בצפיפות, והמסילות התת קרקעיות החמישית והשישית, יאפשרו להסיע יותר נוסעים בצפיפות, וכנראה יהיו להן רק שתי תחנות תת קרקעיות (מרכז וההגנה?).
קו תחתי מקביל לאיילון ביגאל אלון יאפשר להקטין את הלחץ על הקטע המרכזי, יאפשר לנוסעים הבינעירוניים לרדת במרכז ובמקום להחליף לפרברית עד השלום למגדל שאולי נמצא במרחק רבע שעה הליכה, להחליף למטרו שיביא אותם קרוב יותר למשרד, זואת בנוסף לשירות שהוא יעשה מהערים שהוא משרת בקצות המטרופולין ישירות למרכז העסקי, ללא החלפה עבור מי שיעבוד בציר יגאל אלון ועם החלפה אחת (לקו האדום) עבור מי שעובד בציר רוטשילד-בני ברק.
הקו הזה ייתן מענה ישירות ממרכזי הערים שבשולי המטרופולין אל מרכז העסקים, בעוד שלתחנות רכבת ישראל (ברחובות, רשל"צ, רעננה, כפר סבא והוד השרון), רוב האנשים צריכים להגיע באוטובוס או באמצעי אחר כי מרבית האנשים לא גרים במרחק הליכה מהן. ריבוי האלטרנטיבות בתחבורה הציבורית למקום הכי עמוס שמאפשר לכל אחד לבחור את האלטרנטיבה הכי נוחה לו יאפשר ליותר אנשים לבחור בתח"צ.
מנגד, הכנסת קו M2 למרכז תל אביב, תגיע לאזורי מגורים ובילוי אשר בתורם כבר ישורתו על ידי הירוק והסגול. כאשר כל נוסע למע"ר על ציר האיילון יצטרך להחליף לקו אחר (האדום שיהיה באובר קיבולת, רכבת ישראל או קווי אוטובוס), מה שיקטין את פוטנציאל השימוש בתחתית עבור "הגביע הקדוש" של הבאת אנשים לעבודה בתח"צ בשעות השיא.
ככלל, עוד לא ראינו את הכתנון המפורט, אך
המסמך הראשוני מציין בפירוש שייתכנו גם רבע קווי תחתית, באופן שבו M2 שכולל שתי שלוחות בכל כיוון בעצם יהיה שני קווים נפרדים, במקרה זה מאד ייתכן שאחד מהקווים יעשה מסלול מתחת ליגאל אלון (על כל היתרונות שתיארתי) והשני ייכנס למרכז תל אביב וייצא חזרה.
דוגמה לבינוי שעוד צפוי לאורך האיילון מגדל סוזוקי שהחל להיבנות ליד מגדלי אלון-בסר-הארגז שעכשיו נחנכו, מגדל ליד היכל הכדורסל שנבנה עכשיו, מגדל נוסף סמוך לאיילון ליד מגדל אדגר שעכשיו נחנך, 3 מגדלים במקום הסינרמה, מגדל טרה ליד דרך השלום (60 קומות), ולידו כנראה עוד שניים צנועים יותר של 30 קומות, המגדל המוזר שנבנה עכשיו בין תוצרת ארץ לדרך השלום (30 קומות) ולידו יקום עוד אחד מוזר בגובה 65 קומות, מגדלי היצירה תוצרת הארץ 5 (שני מגדלים בגובה 40 קומות מעורבים לתעסוקה ודיור), מתחם תעש (תעסוקה ודיור) מגדלי יורוקום ליד שפע טל (3 מגדלים שהגבוה בהם 72 קומות), מגדל בין ערים ליד ז'בוטינסקי בגובה 100 קומות ובתוך הבורסה אישרו עוד מגדל בגובה 111 קומות סמוך לבורסת היהלומים והכפלת הגובה של מגדל שמשון לידו.
לזה תוסיף את העיבוי של המגורים ביד אליהו (החלפת בניני רכבת בבנינים בני 9 קומות) ועוד עשרות מבנים ומגרשים שיכולים לצמוח לגובה שאני עוד לא מכיר תוכניות קונקרטיות לגביהן אבל גם בהן יצמחו כנראה מגדלים.
יש גם תוכניות להפוך את הבניינים הנמוכים הצמודים לאיילון מצדיו השני (בין יצחק שדה ללה גארדיה) למגדלים ולייצר גשר הולכי רגל חדש בין רחוב השלושה לרחוב הרכב כך שהקו יוכל תיאורטית לשרת גם אותם במרחק הליכה סביר,
בצד השני של האיילון מתוכננים המון מגדלים שיעמיסו עוד גם על רכבת ישראל וגם על הקו האדום. קו M2 לא ישרת אותם אם יעבור ביגאל אלון, אבל זה מסביר למה אסור להסתמך על קיבולות עודפות בקווים אלה ויש לייצר עוד ציר לאורך האיילון. שלושה מגדלים בני 40 קומות בין תחנת ההגנה ללה גארדיה שהסנונית הראשונה שלהם נחנכה עכשיו (בניין תצוגה מזדה-פורד), בניין 40 קומות בפינת לה גרדיה המסגר במקום בניין בן קומה אחת שיש שם עכשיו. כל תוכנית חסן עראפה (12 מגדלים כמדומני בני כארבעים קומות, רובם לתעסוקה) שבנייתם החלה עכשיו, מגדל שרונה שהחל להתאכלס מגדל עזריאלי האליפטי (90 קומות), מגדל עיר אנכית בפינת קפלן-בגין, מגדלי קרן קריה (4 מגדלים שהגבוה בהם בן 80 קומות), כל תוכנית המע"ר הצפוני שמתרוממת עכשיו וכל תוכנית מתחם ארלוזרוב שכוללת מגדלים בלי סוף. בקיצור. זה המנהטן שלנו בעוד בן יהודה זה הברוקלין שלנו. צריך כמה שיותר שירות למנהטן.