גירסאתי למפת נת"ע 2017 פלוס המטרו

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
גירסאתי למפת נת"ע 2017 פלוס המטרו

גירסאתי למפת נת"ע 2017 פלוס המטרו
הוספתי את קווי המטרו לפי המעט שידוע לי (נקודות השקה) וללא תחנות ביניים.

עדיף שלא אפרט מה אני מאחל למי ש"תיכננו" את M2, אין דרך אסטטית לייצג אותו וניסיתי אלכסונים לפני שהחלטתי ללכת על זוויות של 90 מעלות בשרון.

לצפייה ברזולוציה מלאה יש ללחוץ על התמונות.

אינני מתחייב לצבעי המטרו. אלו בחירות אישיות בלבד. יתכן שאעלה בימים הקרובים העצה לתוואי מטרו צפון-דרום שאינו באיילון.

את מערכת רכבת ישראל כולה אני מייצג בכחול חלול כפי שבזמנו ייצגו את המערכת הפרברית בלונדון בשחור חלול.

גם למפה זו יצרתי גרסאת "ברצלונה" ב90 מעלות.

חסרונו של קו לאורך החוף די בולט.



 

bralor4247

New member
יצא מרשים


גירסאתי למפת נת"ע 2017 פלוס המטרו
הוספתי את קווי המטרו לפי המעט שידוע לי (נקודות השקה) וללא תחנות ביניים.

עדיף שלא אפרט מה אני מאחל למי ש"תיכננו" את M2, אין דרך אסטטית לייצג אותו וניסיתי אלכסונים לפני שהחלטתי ללכת על זוויות של 90 מעלות בשרון.

לצפייה ברזולוציה מלאה יש ללחוץ על התמונות.

אינני מתחייב לצבעי המטרו. אלו בחירות אישיות בלבד. יתכן שאעלה בימים הקרובים העצה לתוואי מטרו צפון-דרום שאינו באיילון.

את מערכת רכבת ישראל כולה אני מייצג בכחול חלול כפי שבזמנו ייצגו את המערכת הפרברית בלונדון בשחור חלול.

גם למפה זו יצרתי גרסאת "ברצלונה" ב90 מעלות.

חסרונו של קו לאורך החוף די בולט.
יצא מרשים
 

aryeri

Member
יפה! שתי הערות

גירסאתי למפת נת"ע 2017 פלוס המטרו
הוספתי את קווי המטרו לפי המעט שידוע לי (נקודות השקה) וללא תחנות ביניים.

עדיף שלא אפרט מה אני מאחל למי ש"תיכננו" את M2, אין דרך אסטטית לייצג אותו וניסיתי אלכסונים לפני שהחלטתי ללכת על זוויות של 90 מעלות בשרון.

לצפייה ברזולוציה מלאה יש ללחוץ על התמונות.

אינני מתחייב לצבעי המטרו. אלו בחירות אישיות בלבד. יתכן שאעלה בימים הקרובים העצה לתוואי מטרו צפון-דרום שאינו באיילון.

את מערכת רכבת ישראל כולה אני מייצג בכחול חלול כפי שבזמנו ייצגו את המערכת הפרברית בלונדון בשחור חלול.

גם למפה זו יצרתי גרסאת "ברצלונה" ב90 מעלות.

חסרונו של קו לאורך החוף די בולט.
יפה! שתי הערות
א) שכחת את קו הרק"ל החום.
ב) לגבי צבעי המטרו - הייתי משתמש בצבע הכחול, כי זה צבע די עיקרי בעולמנו וכדאי לעשות בו שימוש לאחר ביטול הקו הכחול של ה-BRT. אפשר להשתמש בו לקו שיגיע לרחובות, שהרי הוא מחליף את הקו הכחול של ה-BRT. גם בצבע הוורוד אפשר להשתמש באחד הקווים במפה, שהרי גם הוא בוטל.

ו- מצטער על השאלה, אבל אני עיוור צבעים (לא שחור לבן. אל תדאג)... באיזה צבע השתמשת לקו לראש העין?
 

Ccyclist

Well-known member
הנה עבורך גירסה בשחור-לבן, כפי שיש בתחתית של לונדון

יפה! שתי הערות
א) שכחת את קו הרק"ל החום.
ב) לגבי צבעי המטרו - הייתי משתמש בצבע הכחול, כי זה צבע די עיקרי בעולמנו וכדאי לעשות בו שימוש לאחר ביטול הקו הכחול של ה-BRT. אפשר להשתמש בו לקו שיגיע לרחובות, שהרי הוא מחליף את הקו הכחול של ה-BRT. גם בצבע הוורוד אפשר להשתמש באחד הקווים במפה, שהרי גם הוא בוטל.

ו- מצטער על השאלה, אבל אני עיוור צבעים (לא שחור לבן. אל תדאג)... באיזה צבע השתמשת לקו לראש העין?
הנה עבורך גירסה בשחור-לבן, כפי שיש בתחתית של לונדון
בלונדון ישנה גירסאת שחור לבן למפת התחתית והסיפור מאחורי גירסאת השחור-לבן של התחתית מתחיל דווקא מאילוצי דפוס אך הוא התפתח לגירסא ייעודית. כמו כן, במפות הרכבת הפרברית של שנות השמונים והתשעים כולל אלו שהופיעו עם קווי המערכת הארצית בצבע קווי הרכבת התחתית יוצגו בשחור לבן במפות בספר ה AtoZ שהיה מפות הגוגל לפני עידן הסלולר. המפות ההן היו בעיקר בשחור ולבן ונשענו על קיווקווים שונים לכל קו ופחות על גווני אפור.

בהסבה לשחור לבן לא שמרתי על אותה רמת בהירות כפי שישנה בדיאגרמה הצבעונית (אני מסוגל לחשוב ברמה מסויימת של convert to greyscale אבל אני מניח שגוונים בבהירות דומה יראו כאפורים דומים למדי) למרות שיש קשר מסויים (הקו הסגול הוא הקו הכהה ביותר ולכן הוסב לשחור) אבל ניסיתי שאפורים שונים וקיווקווים שונים יפזרו במערכת בצורה שתיתן כמה שיותר ניגוד בין הקווים הסמוכים זה לזה. בדרום המערכת אינך טועה, אלו שני ענפי המטרו באיילון שחוצים האחד את השני, זה אותו הקו. המטרו ההיקפי מקווקוו למרות הבהירות כי באפור בהיר הוא דמה מדי לקווי רכבת ישראל.

בגירסה שלי (הקו החום עדיין חסר, עבדתי על ההסבה לשחור לבן) יש מספר גווני אפור וקיווקווים כדי לנסות ליצור יותר קווים ממספר צבעים מוגבל. הקיווקוו בקו ההיקפי נובע מכך שבאפור בהיר הוא נמחק או נדמה מדי לקווי רכבת ישראל (אפור חלול, במקום הכחול החלול שכללתי במערכת הרגילה, בחירה שהופכת אותם לפחות בולטים מקווי הרק"ל)).

קווי המטרו שייצגתי בגירסה הצבעונית כללו את ההיקפי בצהוב (צבע שבלונדון משמעותו היקפית), המטרו המקביל לאיילון בכתום כדי ליצור ניגוד לקו ר"י שיוצג בכחול רציף בגירסאה עם הקו הפרברי וכחול חלול בגירסאת המטרו, והקו מראש העין - חשבתי לייצג באפור אבל בגלל ההגיון של צהוב-כתום החלטתי להמשיך לחום. הצבעים שלי אינם הצבע הרשמי אלא בחירה בלבד, ובשלב מסויים חשבתי על טורקיז או תכלת מלוכלך כפי שהיה לכל קווי המטרו בדיאגרמה שצורפה בתגובה אלי. מבחינתי כחול זו רכבת ישראל ותכלת צריך להישמר לקו לאורך רצועת החוף. לא רציתי להיגרר לכל מני סגולים וארגמנים שמהווים למעשה ויתור עם ניסיון להשתמש בצבע בסיס, וכשהם מגיעים למפות או דיאגרמות הם מייצגים למעשה חוסר יכולת לייצג את המצב באמצעים המקובלים.
לתצוגה מלאה לחץ להגדלה. אני מקווה שתוכל להנות מ"טיול" במערכת.

לצערי לא עבדתי על אזור השרון שבו קווי המטרו מאד לא אסטטיים בעיני, אך לפחות יש להם יישור עם קווים אחרים.



 

Ccyclist

Well-known member
הערונת: יש הבדל קטנטן במילוי קווי מטרו האיילון, ואני מודע לה

הנה עבורך גירסה בשחור-לבן, כפי שיש בתחתית של לונדון
בלונדון ישנה גירסאת שחור לבן למפת התחתית והסיפור מאחורי גירסאת השחור-לבן של התחתית מתחיל דווקא מאילוצי דפוס אך הוא התפתח לגירסא ייעודית. כמו כן, במפות הרכבת הפרברית של שנות השמונים והתשעים כולל אלו שהופיעו עם קווי המערכת הארצית בצבע קווי הרכבת התחתית יוצגו בשחור לבן במפות בספר ה AtoZ שהיה מפות הגוגל לפני עידן הסלולר. המפות ההן היו בעיקר בשחור ולבן ונשענו על קיווקווים שונים לכל קו ופחות על גווני אפור.

בהסבה לשחור לבן לא שמרתי על אותה רמת בהירות כפי שישנה בדיאגרמה הצבעונית (אני מסוגל לחשוב ברמה מסויימת של convert to greyscale אבל אני מניח שגוונים בבהירות דומה יראו כאפורים דומים למדי) למרות שיש קשר מסויים (הקו הסגול הוא הקו הכהה ביותר ולכן הוסב לשחור) אבל ניסיתי שאפורים שונים וקיווקווים שונים יפזרו במערכת בצורה שתיתן כמה שיותר ניגוד בין הקווים הסמוכים זה לזה. בדרום המערכת אינך טועה, אלו שני ענפי המטרו באיילון שחוצים האחד את השני, זה אותו הקו. המטרו ההיקפי מקווקוו למרות הבהירות כי באפור בהיר הוא דמה מדי לקווי רכבת ישראל.

בגירסה שלי (הקו החום עדיין חסר, עבדתי על ההסבה לשחור לבן) יש מספר גווני אפור וקיווקווים כדי לנסות ליצור יותר קווים ממספר צבעים מוגבל. הקיווקוו בקו ההיקפי נובע מכך שבאפור בהיר הוא נמחק או נדמה מדי לקווי רכבת ישראל (אפור חלול, במקום הכחול החלול שכללתי במערכת הרגילה, בחירה שהופכת אותם לפחות בולטים מקווי הרק"ל)).

קווי המטרו שייצגתי בגירסה הצבעונית כללו את ההיקפי בצהוב (צבע שבלונדון משמעותו היקפית), המטרו המקביל לאיילון בכתום כדי ליצור ניגוד לקו ר"י שיוצג בכחול רציף בגירסאה עם הקו הפרברי וכחול חלול בגירסאת המטרו, והקו מראש העין - חשבתי לייצג באפור אבל בגלל ההגיון של צהוב-כתום החלטתי להמשיך לחום. הצבעים שלי אינם הצבע הרשמי אלא בחירה בלבד, ובשלב מסויים חשבתי על טורקיז או תכלת מלוכלך כפי שהיה לכל קווי המטרו בדיאגרמה שצורפה בתגובה אלי. מבחינתי כחול זו רכבת ישראל ותכלת צריך להישמר לקו לאורך רצועת החוף. לא רציתי להיגרר לכל מני סגולים וארגמנים שמהווים למעשה ויתור עם ניסיון להשתמש בצבע בסיס, וכשהם מגיעים למפות או דיאגרמות הם מייצגים למעשה חוסר יכולת לייצג את המצב באמצעים המקובלים.
לתצוגה מלאה לחץ להגדלה. אני מקווה שתוכל להנות מ"טיול" במערכת.

לצערי לא עבדתי על אזור השרון שבו קווי המטרו מאד לא אסטטיים בעיני, אך לפחות יש להם יישור עם קווים אחרים.
הערונת: יש הבדל קטנטן במילוי קווי מטרו האיילון, ואני מודע לה
 

Ccyclist

Well-known member
גירסאת שחור-לבן 2 אחרי מקצה שיפורים.

הנה עבורך גירסה בשחור-לבן, כפי שיש בתחתית של לונדון
בלונדון ישנה גירסאת שחור לבן למפת התחתית והסיפור מאחורי גירסאת השחור-לבן של התחתית מתחיל דווקא מאילוצי דפוס אך הוא התפתח לגירסא ייעודית. כמו כן, במפות הרכבת הפרברית של שנות השמונים והתשעים כולל אלו שהופיעו עם קווי המערכת הארצית בצבע קווי הרכבת התחתית יוצגו בשחור לבן במפות בספר ה AtoZ שהיה מפות הגוגל לפני עידן הסלולר. המפות ההן היו בעיקר בשחור ולבן ונשענו על קיווקווים שונים לכל קו ופחות על גווני אפור.

בהסבה לשחור לבן לא שמרתי על אותה רמת בהירות כפי שישנה בדיאגרמה הצבעונית (אני מסוגל לחשוב ברמה מסויימת של convert to greyscale אבל אני מניח שגוונים בבהירות דומה יראו כאפורים דומים למדי) למרות שיש קשר מסויים (הקו הסגול הוא הקו הכהה ביותר ולכן הוסב לשחור) אבל ניסיתי שאפורים שונים וקיווקווים שונים יפזרו במערכת בצורה שתיתן כמה שיותר ניגוד בין הקווים הסמוכים זה לזה. בדרום המערכת אינך טועה, אלו שני ענפי המטרו באיילון שחוצים האחד את השני, זה אותו הקו. המטרו ההיקפי מקווקוו למרות הבהירות כי באפור בהיר הוא דמה מדי לקווי רכבת ישראל.

בגירסה שלי (הקו החום עדיין חסר, עבדתי על ההסבה לשחור לבן) יש מספר גווני אפור וקיווקווים כדי לנסות ליצור יותר קווים ממספר צבעים מוגבל. הקיווקוו בקו ההיקפי נובע מכך שבאפור בהיר הוא נמחק או נדמה מדי לקווי רכבת ישראל (אפור חלול, במקום הכחול החלול שכללתי במערכת הרגילה, בחירה שהופכת אותם לפחות בולטים מקווי הרק"ל)).

קווי המטרו שייצגתי בגירסה הצבעונית כללו את ההיקפי בצהוב (צבע שבלונדון משמעותו היקפית), המטרו המקביל לאיילון בכתום כדי ליצור ניגוד לקו ר"י שיוצג בכחול רציף בגירסאה עם הקו הפרברי וכחול חלול בגירסאת המטרו, והקו מראש העין - חשבתי לייצג באפור אבל בגלל ההגיון של צהוב-כתום החלטתי להמשיך לחום. הצבעים שלי אינם הצבע הרשמי אלא בחירה בלבד, ובשלב מסויים חשבתי על טורקיז או תכלת מלוכלך כפי שהיה לכל קווי המטרו בדיאגרמה שצורפה בתגובה אלי. מבחינתי כחול זו רכבת ישראל ותכלת צריך להישמר לקו לאורך רצועת החוף. לא רציתי להיגרר לכל מני סגולים וארגמנים שמהווים למעשה ויתור עם ניסיון להשתמש בצבע בסיס, וכשהם מגיעים למפות או דיאגרמות הם מייצגים למעשה חוסר יכולת לייצג את המצב באמצעים המקובלים.
לתצוגה מלאה לחץ להגדלה. אני מקווה שתוכל להנות מ"טיול" במערכת.

לצערי לא עבדתי על אזור השרון שבו קווי המטרו מאד לא אסטטיים בעיני, אך לפחות יש להם יישור עם קווים אחרים.
גירסאת שחור-לבן 2 אחרי מקצה שיפורים.
המטרו ההיקפי ברור יותר, והמטרו בשרון אסטטי יותר. כמו כן הוחלפו גווני הקו האדום (אפור 25%) והקו הירוק (אפור 50% מקווקוו).
&nbsp
בגלל אלמנט התאורה הכתומה אני הולך על שחור-לבן אפקטיבי גם לגירסאת דפוס למרות שאני מבין שכתום הוא צבע שיצא ברור בכל סוגי עיוורון הצבעים ויתאים לאפליקציות או פוסטרים מוארים, אבל הוא נעלם בתאורת רחוב מהסוג הישן.



 
אתר נחמד ומועיל לגרפיקאים

יפה! שתי הערות
א) שכחת את קו הרק"ל החום.
ב) לגבי צבעי המטרו - הייתי משתמש בצבע הכחול, כי זה צבע די עיקרי בעולמנו וכדאי לעשות בו שימוש לאחר ביטול הקו הכחול של ה-BRT. אפשר להשתמש בו לקו שיגיע לרחובות, שהרי הוא מחליף את הקו הכחול של ה-BRT. גם בצבע הוורוד אפשר להשתמש באחד הקווים במפה, שהרי גם הוא בוטל.

ו- מצטער על השאלה, אבל אני עיוור צבעים (לא שחור לבן. אל תדאג)... באיזה צבע השתמשת לקו לראש העין?
אתר נחמד ומועיל לגרפיקאים
באתר הזה ניתן להעלות תמונה, איור או שרטוט מעשה ידיכם, ולקבל בחזרה תמונה שמראה איך עיוורי-צבעים רואים את מה שהעליתם.
מילא אם קשה קצת לעקוב אחרי מסלול של קו מטרו. תארו לעצמכם שמציבים שלט אזהרה ויש אנשים שלא יכולים לראות אותו או לקרוא אותו כמו שצריך בגלל הרקע שמאחוריו.
 

Ccyclist

Well-known member
מה שמעניין הוא שכתום יוצא צבע בהיר, צהוב או אדום לפי הסוג.

אתר נחמד ומועיל לגרפיקאים
באתר הזה ניתן להעלות תמונה, איור או שרטוט מעשה ידיכם, ולקבל בחזרה תמונה שמראה איך עיוורי-צבעים רואים את מה שהעליתם.
מילא אם קשה קצת לעקוב אחרי מסלול של קו מטרו. תארו לעצמכם שמציבים שלט אזהרה ויש אנשים שלא יכולים לראות אותו או לקרוא אותו כמו שצריך בגלל הרקע שמאחוריו.
מה שמעניין הוא שכתום יוצא צבע בהיר, צהוב או אדום לפי הסוג.
אבל צריך לזכור שבעידן מפות הנייר ותאורת הטונגסטן צבעים אלו נמחקים בתאורת רחוב כתומה בלילה ולכן יתכן שעדיף להסתמך על שחור-לבן טהור.
&nbsp
כמו כן לדעתי המפה השחורה לבנה שלי צריכה מקצה שיפורים בייחוד במטרו ההיקפי שהסימון שלו קצת מחוק לטעמי, ויתכן שאלך על אפור כהה יותר בקו האדום.
 

Ccyclist

Well-known member
אני עובד על גריד חדש, ומציע שני קווים נוספים.

גירסאתי למפת נת"ע 2017 פלוס המטרו
הוספתי את קווי המטרו לפי המעט שידוע לי (נקודות השקה) וללא תחנות ביניים.

עדיף שלא אפרט מה אני מאחל למי ש"תיכננו" את M2, אין דרך אסטטית לייצג אותו וניסיתי אלכסונים לפני שהחלטתי ללכת על זוויות של 90 מעלות בשרון.

לצפייה ברזולוציה מלאה יש ללחוץ על התמונות.

אינני מתחייב לצבעי המטרו. אלו בחירות אישיות בלבד. יתכן שאעלה בימים הקרובים העצה לתוואי מטרו צפון-דרום שאינו באיילון.

את מערכת רכבת ישראל כולה אני מייצג בכחול חלול כפי שבזמנו ייצגו את המערכת הפרברית בלונדון בשחור חלול.

גם למפה זו יצרתי גרסאת "ברצלונה" ב90 מעלות.

חסרונו של קו לאורך החוף די בולט.
אני עובד על גריד חדש, ומציע שני קווים נוספים.
1 : הסטת קו המטרו M2 אחרי השקה לתחנת האוניברסיטה לתוך תל אביב דרך כיכר המדינה, דיזינגוף וחזרה לשלוחות דרך חולון וולפסון. אם כבר בונים מטרו אז שיכניסו אותו לעיר במקום לקבור אותו מתחת לציר האיילון עתיר הרכבות.
&nbsp
2: קו רק"ל "תכלת" לאורך רצועת החוף מנמל יפו ועד נמל תל אביב, ומשם לאורך הגדה הדרומית של הירקון לכיסוי הצפון הישן עד לתחנת האוניברסיטה ואני חושב שאיכשהו הקו הזה צריך להמשיך דרך גני התערוכה והבורסה לתחנת ארלוזרוב (...אם הדרקונים). לטעמי זהו קו פנאי-תיירות חיוני המחבר את מרבית האטרקציות שעל חוף הים, נמלי יפו ות"א, וכן גני בתערוכה. בצפון הישן הוא עונה על היעדר קו ברשת המסילתית בגדה הדרומית. בנמל יפו הקו יתחיל ברחוב רציף העלייה, ימשיך לאורך החוף ובהרברט סמואל יהיו מרחקי הליכה של מאה-מאתיים מטרים בין תחנותיו לתחנות הקו הסגול בבן יהודה. במתחם התחנה יהיה מרחק מסויים בין התחנה שלו לתחנת הקו האדום, ואני מציע שמטרו M1 יורחב דרומה עד לנקודה זו, מה שירחיב את כיסוי רצועת המלונות ישירות מתחנת השלום.
&nbsp
בשלב זה אני עובד על שלב נייר שמאפשר לצייר מחדש בקלות ואין גירסאת מחשב.
 
נראה לי שאתה מחליף בין M1 ל M2

אני עובד על גריד חדש, ומציע שני קווים נוספים.
1 : הסטת קו המטרו M2 אחרי השקה לתחנת האוניברסיטה לתוך תל אביב דרך כיכר המדינה, דיזינגוף וחזרה לשלוחות דרך חולון וולפסון. אם כבר בונים מטרו אז שיכניסו אותו לעיר במקום לקבור אותו מתחת לציר האיילון עתיר הרכבות.
&nbsp
2: קו רק"ל "תכלת" לאורך רצועת החוף מנמל יפו ועד נמל תל אביב, ומשם לאורך הגדה הדרומית של הירקון לכיסוי הצפון הישן עד לתחנת האוניברסיטה ואני חושב שאיכשהו הקו הזה צריך להמשיך דרך גני התערוכה והבורסה לתחנת ארלוזרוב (...אם הדרקונים). לטעמי זהו קו פנאי-תיירות חיוני המחבר את מרבית האטרקציות שעל חוף הים, נמלי יפו ות"א, וכן גני בתערוכה. בצפון הישן הוא עונה על היעדר קו ברשת המסילתית בגדה הדרומית. בנמל יפו הקו יתחיל ברחוב רציף העלייה, ימשיך לאורך החוף ובהרברט סמואל יהיו מרחקי הליכה של מאה-מאתיים מטרים בין תחנותיו לתחנות הקו הסגול בבן יהודה. במתחם התחנה יהיה מרחק מסויים בין התחנה שלו לתחנת הקו האדום, ואני מציע שמטרו M1 יורחב דרומה עד לנקודה זו, מה שירחיב את כיסוי רצועת המלונות ישירות מתחנת השלום.
&nbsp
בשלב זה אני עובד על שלב נייר שמאפשר לצייר מחדש בקלות ואין גירסאת מחשב.
נראה לי שאתה מחליף בין M1 ל M2
M1 זה הקו צפון - דרום (עם שתי זרועות בצפון ובדרום).
M2 זה הקו מזרח - מערב.
 

Ccyclist

Well-known member
צודק. כוונתי להסטת M1 לתוך העיר אחרי השקה לאיילון.

נראה לי שאתה מחליף בין M1 ל M2
M1 זה הקו צפון - דרום (עם שתי זרועות בצפון ובדרום).
M2 זה הקו מזרח - מערב.
צודק. כוונתי להסטת M1 לתוך העיר אחרי השקה לאיילון.
 
לגבי ציר האיילון

אני עובד על גריד חדש, ומציע שני קווים נוספים.
1 : הסטת קו המטרו M2 אחרי השקה לתחנת האוניברסיטה לתוך תל אביב דרך כיכר המדינה, דיזינגוף וחזרה לשלוחות דרך חולון וולפסון. אם כבר בונים מטרו אז שיכניסו אותו לעיר במקום לקבור אותו מתחת לציר האיילון עתיר הרכבות.
&nbsp
2: קו רק"ל "תכלת" לאורך רצועת החוף מנמל יפו ועד נמל תל אביב, ומשם לאורך הגדה הדרומית של הירקון לכיסוי הצפון הישן עד לתחנת האוניברסיטה ואני חושב שאיכשהו הקו הזה צריך להמשיך דרך גני התערוכה והבורסה לתחנת ארלוזרוב (...אם הדרקונים). לטעמי זהו קו פנאי-תיירות חיוני המחבר את מרבית האטרקציות שעל חוף הים, נמלי יפו ות"א, וכן גני בתערוכה. בצפון הישן הוא עונה על היעדר קו ברשת המסילתית בגדה הדרומית. בנמל יפו הקו יתחיל ברחוב רציף העלייה, ימשיך לאורך החוף ובהרברט סמואל יהיו מרחקי הליכה של מאה-מאתיים מטרים בין תחנותיו לתחנות הקו הסגול בבן יהודה. במתחם התחנה יהיה מרחק מסויים בין התחנה שלו לתחנת הקו האדום, ואני מציע שמטרו M1 יורחב דרומה עד לנקודה זו, מה שירחיב את כיסוי רצועת המלונות ישירות מתחנת השלום.
&nbsp
בשלב זה אני עובד על שלב נייר שמאפשר לצייר מחדש בקלות ואין גירסאת מחשב.
לגבי ציר האיילון
אתה יוצא מנקודת הנחה שהקו יעבור באמצע האיילון, אבל מספיק שהוא יעבור מתחת ליגאל אלון כדי לתת מענה משלים חשוב לרשת של רכבת ישראל. ממזרח לאיילון מתרוממים מבנים בקנה מידה לא מבוטל שרכבת ישראל לא תוכל לשרתם בפני עצמה.
כפי שהקו האדום משרת את רצועת המגדלים שממערב לאיילון, כך קו M2 ישרת את רצועת המגדלים שממערב לאיילון, בעוד הקווים הירוק והסגול משרתים את המרחבים היותר פנימיים של תל אביב שמאופיינים יותר במגורים.
בקיצור - אם המטרה שלך להביא אנשים משולי המטרופולין למרכז העסקים הראשי, אז קו תחתי סמוך לאיילון בנוסף לרכבת ישראל דווקא עושה שכל.
 

Ccyclist

Well-known member
פתיחת תחנת יצחק שדה במסילות המזרחיות יענה על כך.

לגבי ציר האיילון
אתה יוצא מנקודת הנחה שהקו יעבור באמצע האיילון, אבל מספיק שהוא יעבור מתחת ליגאל אלון כדי לתת מענה משלים חשוב לרשת של רכבת ישראל. ממזרח לאיילון מתרוממים מבנים בקנה מידה לא מבוטל שרכבת ישראל לא תוכל לשרתם בפני עצמה.
כפי שהקו האדום משרת את רצועת המגדלים שממערב לאיילון, כך קו M2 ישרת את רצועת המגדלים שממערב לאיילון, בעוד הקווים הירוק והסגול משרתים את המרחבים היותר פנימיים של תל אביב שמאופיינים יותר במגורים.
בקיצור - אם המטרה שלך להביא אנשים משולי המטרופולין למרכז העסקים הראשי, אז קו תחתי סמוך לאיילון בנוסף לרכבת ישראל דווקא עושה שכל.
פתיחת תחנת יצחק שדה במסילות המזרחיות יענה על כך.
ובכלל המינהור של ר"י צריך להיות פרברי כמו רוב המינהורים העירוניים שאני מכיר (ואני יכול להביא דוגמאות מלונדון, מילאנו, פריס, מדריד, ברצלונה).
&nbsp
חכה לפרסום המפה ותראה שזה קו מתבקש.
 
אתה מתעלם מבעיית הקיבולת של הרכבת

פתיחת תחנת יצחק שדה במסילות המזרחיות יענה על כך.
ובכלל המינהור של ר"י צריך להיות פרברי כמו רוב המינהורים העירוניים שאני מכיר (ואני יכול להביא דוגמאות מלונדון, מילאנו, פריס, מדריד, ברצלונה).
&nbsp
חכה לפרסום המפה ותראה שזה קו מתבקש.
אתה מתעלם מבעיית הקיבולת של הרכבת
תחנת יצחק שדה אכן תעזור, אך המגדלים פרושים לאורך כל יגאל אלון, מלה גארדיה ועד שפע טל בואכה ז'בוטינסקי, אני מתייחס כמובן גם לתוכניות בינוי עתידיות ולא רק לקיים.
רכבת ישראל צפופה ותהיה צפופה עוד שנים קדימה, המסילה הרביעית תאפשר להסיע יותר נוסעים בצפיפות, והמסילות התת קרקעיות החמישית והשישית, יאפשרו להסיע יותר נוסעים בצפיפות, וכנראה יהיו להן רק שתי תחנות תת קרקעיות (מרכז וההגנה?).
קו תחתי מקביל לאיילון ביגאל אלון יאפשר להקטין את הלחץ על הקטע המרכזי, יאפשר לנוסעים הבינעירוניים לרדת במרכז ובמקום להחליף לפרברית עד השלום למגדל שאולי נמצא במרחק רבע שעה הליכה, להחליף למטרו שיביא אותם קרוב יותר למשרד, זואת בנוסף לשירות שהוא יעשה מהערים שהוא משרת בקצות המטרופולין ישירות למרכז העסקי, ללא החלפה עבור מי שיעבוד בציר יגאל אלון ועם החלפה אחת (לקו האדום) עבור מי שעובד בציר רוטשילד-בני ברק.
הקו הזה ייתן מענה ישירות ממרכזי הערים שבשולי המטרופולין אל מרכז העסקים, בעוד שלתחנות רכבת ישראל (ברחובות, רשל"צ, רעננה, כפר סבא והוד השרון), רוב האנשים צריכים להגיע באוטובוס או באמצעי אחר כי מרבית האנשים לא גרים במרחק הליכה מהן. ריבוי האלטרנטיבות בתחבורה הציבורית למקום הכי עמוס שמאפשר לכל אחד לבחור את האלטרנטיבה הכי נוחה לו יאפשר ליותר אנשים לבחור בתח"צ.
מנגד, הכנסת קו M2 למרכז תל אביב, תגיע לאזורי מגורים ובילוי אשר בתורם כבר ישורתו על ידי הירוק והסגול. כאשר כל נוסע למע"ר על ציר האיילון יצטרך להחליף לקו אחר (האדום שיהיה באובר קיבולת, רכבת ישראל או קווי אוטובוס), מה שיקטין את פוטנציאל השימוש בתחתית עבור "הגביע הקדוש" של הבאת אנשים לעבודה בתח"צ בשעות השיא.

ככלל, עוד לא ראינו את הכתנון המפורט, אך המסמך הראשוני מציין בפירוש שייתכנו גם רבע קווי תחתית, באופן שבו M2 שכולל שתי שלוחות בכל כיוון בעצם יהיה שני קווים נפרדים, במקרה זה מאד ייתכן שאחד מהקווים יעשה מסלול מתחת ליגאל אלון (על כל היתרונות שתיארתי) והשני ייכנס למרכז תל אביב וייצא חזרה.

דוגמה לבינוי שעוד צפוי לאורך האיילון מגדל סוזוקי שהחל להיבנות ליד מגדלי אלון-בסר-הארגז שעכשיו נחנכו, מגדל ליד היכל הכדורסל שנבנה עכשיו, מגדל נוסף סמוך לאיילון ליד מגדל אדגר שעכשיו נחנך, 3 מגדלים במקום הסינרמה, מגדל טרה ליד דרך השלום (60 קומות), ולידו כנראה עוד שניים צנועים יותר של 30 קומות, המגדל המוזר שנבנה עכשיו בין תוצרת ארץ לדרך השלום (30 קומות) ולידו יקום עוד אחד מוזר בגובה 65 קומות, מגדלי היצירה תוצרת הארץ 5 (שני מגדלים בגובה 40 קומות מעורבים לתעסוקה ודיור), מתחם תעש (תעסוקה ודיור) מגדלי יורוקום ליד שפע טל (3 מגדלים שהגבוה בהם 72 קומות), מגדל בין ערים ליד ז'בוטינסקי בגובה 100 קומות ובתוך הבורסה אישרו עוד מגדל בגובה 111 קומות סמוך לבורסת היהלומים והכפלת הגובה של מגדל שמשון לידו.

לזה תוסיף את העיבוי של המגורים ביד אליהו (החלפת בניני רכבת בבנינים בני 9 קומות) ועוד עשרות מבנים ומגרשים שיכולים לצמוח לגובה שאני עוד לא מכיר תוכניות קונקרטיות לגביהן אבל גם בהן יצמחו כנראה מגדלים.
יש גם תוכניות להפוך את הבניינים הנמוכים הצמודים לאיילון מצדיו השני (בין יצחק שדה ללה גארדיה) למגדלים ולייצר גשר הולכי רגל חדש בין רחוב השלושה לרחוב הרכב כך שהקו יוכל תיאורטית לשרת גם אותם במרחק הליכה סביר,
בצד השני של האיילון מתוכננים המון מגדלים שיעמיסו עוד גם על רכבת ישראל וגם על הקו האדום. קו M2 לא ישרת אותם אם יעבור ביגאל אלון, אבל זה מסביר למה אסור להסתמך על קיבולות עודפות בקווים אלה ויש לייצר עוד ציר לאורך האיילון. שלושה מגדלים בני 40 קומות בין תחנת ההגנה ללה גארדיה שהסנונית הראשונה שלהם נחנכה עכשיו (בניין תצוגה מזדה-פורד), בניין 40 קומות בפינת לה גרדיה המסגר במקום בניין בן קומה אחת שיש שם עכשיו. כל תוכנית חסן עראפה (12 מגדלים כמדומני בני כארבעים קומות, רובם לתעסוקה) שבנייתם החלה עכשיו, מגדל שרונה שהחל להתאכלס מגדל עזריאלי האליפטי (90 קומות), מגדל עיר אנכית בפינת קפלן-בגין, מגדלי קרן קריה (4 מגדלים שהגבוה בהם בן 80 קומות), כל תוכנית המע"ר הצפוני שמתרוממת עכשיו וכל תוכנית מתחם ארלוזרוב שכוללת מגדלים בלי סוף. בקיצור. זה המנהטן שלנו בעוד בן יהודה זה הברוקלין שלנו. צריך כמה שיותר שירות למנהטן.
 

Ccyclist

Well-known member
בעידן החישמול המלא יהיו באיילון 48 סלוטים לכיוון בשעה.

אתה מתעלם מבעיית הקיבולת של הרכבת
תחנת יצחק שדה אכן תעזור, אך המגדלים פרושים לאורך כל יגאל אלון, מלה גארדיה ועד שפע טל בואכה ז'בוטינסקי, אני מתייחס כמובן גם לתוכניות בינוי עתידיות ולא רק לקיים.
רכבת ישראל צפופה ותהיה צפופה עוד שנים קדימה, המסילה הרביעית תאפשר להסיע יותר נוסעים בצפיפות, והמסילות התת קרקעיות החמישית והשישית, יאפשרו להסיע יותר נוסעים בצפיפות, וכנראה יהיו להן רק שתי תחנות תת קרקעיות (מרכז וההגנה?).
קו תחתי מקביל לאיילון ביגאל אלון יאפשר להקטין את הלחץ על הקטע המרכזי, יאפשר לנוסעים הבינעירוניים לרדת במרכז ובמקום להחליף לפרברית עד השלום למגדל שאולי נמצא במרחק רבע שעה הליכה, להחליף למטרו שיביא אותם קרוב יותר למשרד, זואת בנוסף לשירות שהוא יעשה מהערים שהוא משרת בקצות המטרופולין ישירות למרכז העסקי, ללא החלפה עבור מי שיעבוד בציר יגאל אלון ועם החלפה אחת (לקו האדום) עבור מי שעובד בציר רוטשילד-בני ברק.
הקו הזה ייתן מענה ישירות ממרכזי הערים שבשולי המטרופולין אל מרכז העסקים, בעוד שלתחנות רכבת ישראל (ברחובות, רשל"צ, רעננה, כפר סבא והוד השרון), רוב האנשים צריכים להגיע באוטובוס או באמצעי אחר כי מרבית האנשים לא גרים במרחק הליכה מהן. ריבוי האלטרנטיבות בתחבורה הציבורית למקום הכי עמוס שמאפשר לכל אחד לבחור את האלטרנטיבה הכי נוחה לו יאפשר ליותר אנשים לבחור בתח"צ.
מנגד, הכנסת קו M2 למרכז תל אביב, תגיע לאזורי מגורים ובילוי אשר בתורם כבר ישורתו על ידי הירוק והסגול. כאשר כל נוסע למע"ר על ציר האיילון יצטרך להחליף לקו אחר (האדום שיהיה באובר קיבולת, רכבת ישראל או קווי אוטובוס), מה שיקטין את פוטנציאל השימוש בתחתית עבור "הגביע הקדוש" של הבאת אנשים לעבודה בתח"צ בשעות השיא.

ככלל, עוד לא ראינו את הכתנון המפורט, אך המסמך הראשוני מציין בפירוש שייתכנו גם רבע קווי תחתית, באופן שבו M2 שכולל שתי שלוחות בכל כיוון בעצם יהיה שני קווים נפרדים, במקרה זה מאד ייתכן שאחד מהקווים יעשה מסלול מתחת ליגאל אלון (על כל היתרונות שתיארתי) והשני ייכנס למרכז תל אביב וייצא חזרה.

דוגמה לבינוי שעוד צפוי לאורך האיילון מגדל סוזוקי שהחל להיבנות ליד מגדלי אלון-בסר-הארגז שעכשיו נחנכו, מגדל ליד היכל הכדורסל שנבנה עכשיו, מגדל נוסף סמוך לאיילון ליד מגדל אדגר שעכשיו נחנך, 3 מגדלים במקום הסינרמה, מגדל טרה ליד דרך השלום (60 קומות), ולידו כנראה עוד שניים צנועים יותר של 30 קומות, המגדל המוזר שנבנה עכשיו בין תוצרת ארץ לדרך השלום (30 קומות) ולידו יקום עוד אחד מוזר בגובה 65 קומות, מגדלי היצירה תוצרת הארץ 5 (שני מגדלים בגובה 40 קומות מעורבים לתעסוקה ודיור), מתחם תעש (תעסוקה ודיור) מגדלי יורוקום ליד שפע טל (3 מגדלים שהגבוה בהם 72 קומות), מגדל בין ערים ליד ז'בוטינסקי בגובה 100 קומות ובתוך הבורסה אישרו עוד מגדל בגובה 111 קומות סמוך לבורסת היהלומים והכפלת הגובה של מגדל שמשון לידו.

לזה תוסיף את העיבוי של המגורים ביד אליהו (החלפת בניני רכבת בבנינים בני 9 קומות) ועוד עשרות מבנים ומגרשים שיכולים לצמוח לגובה שאני עוד לא מכיר תוכניות קונקרטיות לגביהן אבל גם בהן יצמחו כנראה מגדלים.
יש גם תוכניות להפוך את הבניינים הנמוכים הצמודים לאיילון מצדיו השני (בין יצחק שדה ללה גארדיה) למגדלים ולייצר גשר הולכי רגל חדש בין רחוב השלושה לרחוב הרכב כך שהקו יוכל תיאורטית לשרת גם אותם במרחק הליכה סביר,
בצד השני של האיילון מתוכננים המון מגדלים שיעמיסו עוד גם על רכבת ישראל וגם על הקו האדום. קו M2 לא ישרת אותם אם יעבור ביגאל אלון, אבל זה מסביר למה אסור להסתמך על קיבולות עודפות בקווים אלה ויש לייצר עוד ציר לאורך האיילון. שלושה מגדלים בני 40 קומות בין תחנת ההגנה ללה גארדיה שהסנונית הראשונה שלהם נחנכה עכשיו (בניין תצוגה מזדה-פורד), בניין 40 קומות בפינת לה גרדיה המסגר במקום בניין בן קומה אחת שיש שם עכשיו. כל תוכנית חסן עראפה (12 מגדלים כמדומני בני כארבעים קומות, רובם לתעסוקה) שבנייתם החלה עכשיו, מגדל שרונה שהחל להתאכלס מגדל עזריאלי האליפטי (90 קומות), מגדל עיר אנכית בפינת קפלן-בגין, מגדלי קרן קריה (4 מגדלים שהגבוה בהם בן 80 קומות), כל תוכנית המע"ר הצפוני שמתרוממת עכשיו וכל תוכנית מתחם ארלוזרוב שכוללת מגדלים בלי סוף. בקיצור. זה המנהטן שלנו בעוד בן יהודה זה הברוקלין שלנו. צריך כמה שיותר שירות למנהטן.
בעידן החישמול המלא יהיו באיילון 48 סלוטים לכיוון בשעה.
וזה לפני תוספת המנהור של ר"י (24 סלוטים נוספים לכיוון, סה"כ 72 ואז תחסיר אילו אחוזים על דיזל ובינעירוני אקספרס) שצריך להיות המטרו באיילון כי דווקא המינהור מאפשר תחנות נוספות וסטייה לתוואי מקביל ואם בעבר הדגמתי איך העברת התוואי בנמיר ובמסגר יכולה למשוך את כיסוי התחנות מערבה הרי שבאותו עיקרון אפשר למשוך את התחנות מזרחה ליגאל אלון, כאשר אותו עיקרון של חיבור הרציפים התת קרקעיים במנהרות הולכי רגל לתחנות הקיימות ולשני צידי האיילון יאפשר לתחנות הביניים להיבנות ללא המגבלות של המסילות העיליות הלכודות בין נתיבי איילון. בתרחיש כזה האיילון הינו ה S-Bahn של גוש דן ולכן הדוגמה הנכונה היא ברלין שבה אין קו U Bahn המקביל לכל הפרוזדור הזה.
&nbsp
כמו כן האפקט של מערכת הסעת ההמונים על האיילון תביא להקלה מסויימת עליו. כיום מדובר בפרוזדור המסילתי היחיד בגוש דן ואמצעי הפיזור היחידים בתוך העיר הם אוטובוסים. כאשר יהיו חיבורים מסילתיים בכל תחנות האיילון מהאוניברסיטה ועד לשער חולון יהיו נוסעים רבים שירדו בתחנות שבקצות האיילון כדי להמשיך לפנים העיר בקווי המערכת. כמו כן המערכת תגדיל את האטרקטיביות של תחנת השלום שכיום אין חיבור תחבורתי סביר ממנה ללב העיר.
&nbsp
באשר לאזור הבורסה: מוזר שלא ממשיכים את הקו הסגול לשם, לגני התערוכה שהם אתר בעל חשיבות ארצית ולתחנת האוניברסיטה (דרך מנהרת הולכי רגל או גשר הולכי רגל שיחצה את האיילון).
&nbsp
במפה שאני עובד עליה אני מציע קו חוף - ירקון - אוניברסיטה - גני התערוכה - בורסה שיחבר את כל מוקדי העניין האלו שמשום מה המערכת הנוכחית אינה משרתת באופן ישיר
 
מי שרוצה אתר נחמד לבניית קווי רכבת על גבי מפה:

גירסאתי למפת נת"ע 2017 פלוס המטרו
הוספתי את קווי המטרו לפי המעט שידוע לי (נקודות השקה) וללא תחנות ביניים.

עדיף שלא אפרט מה אני מאחל למי ש"תיכננו" את M2, אין דרך אסטטית לייצג אותו וניסיתי אלכסונים לפני שהחלטתי ללכת על זוויות של 90 מעלות בשרון.

לצפייה ברזולוציה מלאה יש ללחוץ על התמונות.

אינני מתחייב לצבעי המטרו. אלו בחירות אישיות בלבד. יתכן שאעלה בימים הקרובים העצה לתוואי מטרו צפון-דרום שאינו באיילון.

את מערכת רכבת ישראל כולה אני מייצג בכחול חלול כפי שבזמנו ייצגו את המערכת הפרברית בלונדון בשחור חלול.

גם למפה זו יצרתי גרסאת "ברצלונה" ב90 מעלות.

חסרונו של קו לאורך החוף די בולט.
מי שרוצה אתר נחמד לבניית קווי רכבת על גבי מפה:
זהו אתר בגרסה ראשונית. הוא נועד בעיקר לבניית קווי רכבת תחתית.

http://app.enmodal.co

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה