מאמר שיעצבן חלק ניכר מהחברים בפורום

מצב
הנושא נעול.
אכן מעצבן. חבל שאין חתימה על המאמר, כי מובאים בו מספר דברים

אכן מעצבן. חבל שאין חתימה על המאמר, כי מובאים בו מספר דברים
שנויים במחלוקת שלא מכבדים את התדמית המקצועית שארגון נוסעי התחבורה הציבורית מנסה לייחס לעצמו.
 
הפוסט הזה מייצג נאמנה את עמדת "בין הטיפות" העקבית של ראשי

עדיף היה אם הפוסט הזה לא היה נכתב.
הפוסט הזה מייצג נאמנה את עמדת "בין הטיפות" העקבית של ראשי
ארגון "תחבורה בדרך שלנו".
טוב שהוא נכתב, על מנת שהעמדה הזו תצא לאור פומבית ויהיה ברור היכן הארגון עומד בנושא הזה, ללא הסתתרות, ושיהיה ברור שלתומכי התח"צ בשבת אין מה לסמוך על הארגון הזה בנושא הזה.
 
זה כבר לא בין הטיפות. זאת עמדה ברורה נגד.

הפוסט הזה מייצג נאמנה את עמדת "בין הטיפות" העקבית של ראשי
ארגון "תחבורה בדרך שלנו".
טוב שהוא נכתב, על מנת שהעמדה הזו תצא לאור פומבית ויהיה ברור היכן הארגון עומד בנושא הזה, ללא הסתתרות, ושיהיה ברור שלתומכי התח"צ בשבת אין מה לסמוך על הארגון הזה בנושא הזה.
זה כבר לא בין הטיפות. זאת עמדה ברורה נגד.
לתייג את מי שתומך בחופש תנועה כ"שמאלני מובהק", ולא לציין במאמר אפילו פעם אחת את זה שרוב הציבור תומך בתח"צ בשבת באופן עקבי על פי סקרים, זה לא ניסיון להלך בין הטיפות וזה לא ניסיון להציג עמדה אובייקטיבית.
 
הארגון מנצל את המחסור בנהגים כדי לתרץ מדוע יש בעיה להפעיל

זה כבר לא בין הטיפות. זאת עמדה ברורה נגד.
לתייג את מי שתומך בחופש תנועה כ"שמאלני מובהק", ולא לציין במאמר אפילו פעם אחת את זה שרוב הציבור תומך בתח"צ בשבת באופן עקבי על פי סקרים, זה לא ניסיון להלך בין הטיפות וזה לא ניסיון להציג עמדה אובייקטיבית.
הארגון מנצל את המחסור בנהגים כדי לתרץ מדוע יש בעיה להפעיל
תח"צ בשבת.
"אך הסיבה העיקרית לכך היא מורכבותו הרבה של הנושא. מדובר לא רק בהיבט האידיאולוגי אלא גם בהיבטים פרקטיים כגון אופי השירות לאור הביקושים הנמוכים יחסית ביום זה והקצאת נהגים (שתדרוש מתן יום מנוחה חלופי) בתקופת מחסור חמור בכוח האדם."
"במאמר השני נתייחס להיתכנות המקצועית של הפעלת תחבורה ציבורית בסופי השבוע לרבות שאלות של ביקוש וזמינות הנהגים"
"לסוגיית הפעלת תחבורה ציבורית בשבת יש היבטים מקצועיים ששמים סימן שאלה גדול סביב היתכנות הפעלתה. בהיבטים אלה נדון במאמר הבא."

אני מחכה ל"מאמר הבא", כדי לראות כיצד הארגון יסביר באופן מקצועי את היתכנות הפעלת קו 1 של המטרונית באזור חיפה לעומת אי היתכנות הפעלת קו 1 בגוש דן.
אולי המחסור בנהגים לא קיים צפונית לעתלית.
ואם גם שם יש מחסור, אני מחכה להסבר מדוע הפעלת תח"צ בשבת תפגע בשירות בימי חול דרומית לעתלית ולא פוגעת בשירות בימי חול צפונית לעתלית.
(בתגובה של הארגון בדף הפייסבוק שלו נכתב: "יש גם השפעה של ההעסקה בשבת על פעילות התחבורה הציבורית בשאר ימי השבוע. נתייחס לזה במאמר השני")

אבל בתגובות אחרות של הארגון הן בהמשך למאמר והן בדף הפייסבוק נכתב: "מומלץ לקרוא את המאמר השני, שם דווקא אנחנו טוענים שמבחינה פרקטית ניתן להפעיל תחבורה ציבורית בשבת תחת מגבלות."

אז אני מחכה לראות האם הארגון תומך בהפעלת קו 1 של המטרונית בשבת ולא סבור שלהפעלה הזו "יש השפעה על פעילות התחבורה הציבורית בשאר ימי השבוע", ואם כך מה ההסבר המקצועי שלו להבדל בין הפעלת קו 1 באזור חיפה להפעלת קו 1 בגוש דן והאם הארגון כן תומך בהפעלת קו 1 בגוש דן באותה מתכונת "תחת מגבלות" כפי שפועל קו 1 באזור חיפה.

מקווה מאוד שמאמר ההיבטים המקצועיים ("המאמר הבא") יתייחס לכך ויתייחס לכך מקצועית נטו.
 

EHP12

Active member
מצד שני הם נאבקים הרבה למען תדירות קווים בשעות השפל

זה כבר לא בין הטיפות. זאת עמדה ברורה נגד.
לתייג את מי שתומך בחופש תנועה כ"שמאלני מובהק", ולא לציין במאמר אפילו פעם אחת את זה שרוב הציבור תומך בתח"צ בשבת באופן עקבי על פי סקרים, זה לא ניסיון להלך בין הטיפות וזה לא ניסיון להציג עמדה אובייקטיבית.
מצד שני הם נאבקים הרבה למען תדירות קווים בשעות השפל
ובפרט את הנושא הבעייתי שיש אזורים שלמים שבהם נמשך "המצור" גם במוצאי שבת.
 

bralor4247

New member
ילדי החילוני מעניינים את החרדים כקליפת השום

שיזכרו את ההרוגים מתאונות הדרכים שיכלו להמנע לו הייתה תחץ בש
לו הייתה תחץ בשבת.
ילדי החילוני מעניינים את החרדים כקליפת השום
הם מעדיפים חילונים הרוגים, זה משרת מטרה רחוקת טווח
 

arand

New member
מאיפה לקחת להגיד דברי איוולת כאלה!יש מספיק ארגוני הצלה חרדים

ילדי החילוני מעניינים את החרדים כקליפת השום
הם מעדיפים חילונים הרוגים, זה משרת מטרה רחוקת טווח
מאיפה לקחת להגיד דברי איוולת כאלה!יש מספיק ארגוני הצלה חרדים
שיוכיחו לך הפוך
ולא רק, גם בשבת הם
יחללו שבת (שזה לא נקרא חילול) בשביל להציל חילוני בכל גיל
 

Ccyclist

Well-known member
במקום קווי לילה "נקים בית חולים מתחת לגשר" חלם קטלני.

מאיפה לקחת להגיד דברי איוולת כאלה!יש מספיק ארגוני הצלה חרדים
שיוכיחו לך הפוך
ולא רק, גם בשבת הם
יחללו שבת (שזה לא נקרא חילול) בשביל להציל חילוני בכל גיל
במקום קווי לילה "נקים בית חולים מתחת לגשר" חלם קטלני.
 
אם במקום ארגוני ההצלה היו אלפי אחיות חרדיות

מאיפה לקחת להגיד דברי איוולת כאלה!יש מספיק ארגוני הצלה חרדים
שיוכיחו לך הפוך
ולא רק, גם בשבת הם
יחללו שבת (שזה לא נקרא חילול) בשביל להציל חילוני בכל גיל
אם במקום ארגוני ההצלה היו אלפי אחיות חרדיות
וחרדים שמשרתים בצה"ל היו ניצלים יותר חיים.
הם גם הולכים על כבישים בשבת גם כאלו שנוסעים בהם.
 

Ccyclist

Well-known member
"בגלל הפוליטיקה נתעלל בחלשים" טיעון מגוכח ביותר.

"בגלל הפוליטיקה נתעלל בחלשים" טיעון מגוכח ביותר.
וזה מתווסף ל"האמונות שלנו חזקות מזכויותיכם וחלות גם עליכם" הלעוס והוותיק.
&nbsp
אי אפשר לתרץ מצב שאין לו אח ורע בעולם, מתן שירותים בסיסיים כמו תח"צ 7 ימים בשבוע הוא ערך סוציאלי מהמעלה הראשונה שכל מדינה אחרת מצליחה לעשות. כפייה על אחרים אינה "ערך" אלא שתלטנות ואף קהילה יהודית בעולם לא היתה חולמת לנהוג כך.
&nbsp
לגבי הקביעות בציבור החילוני מדובר באינרציה או חיים במטריקס. אם מצב ייחודי קיים 70 שנה לא רק שמתרגלים, אלא שמתחילים לחשוב בטעות שמדובר בנורמה שקיימת בכל העולם. אתם מכירים את השקר או השיכנוע העצמי ש"ביום א' אין תח"צ בחו"ל" ואני מקווה שלוחות הזמנים והמסעות שאני מפרסם בפורום עוזרים להזים את השטות הזו. לציבור החילוני והמסורתי בערים הגדולות והפקוקות תח"צ 7 ימים בשבוע פירושה היכולת לוותר על רכב שני או לדחות את גיל לימוד הנהיגה, שני אלמנטים שיפנו מקום רב בכביש.
&nbsp
עשיתי הרגע חיפוש לשכירת רכב כמה חודשים מראש, והמחירים בארץ הם פי 2.5 ממה שאנחנו משלמים על שכירת רכב בספרד. כל שבוע של שכירת רכב עולה כמו לילה במלון וזה פקטור לתייר בחישוב אורך השהות בארץ. עיקר מוקדי העניין והאנשים שאני רוצה לבקר בארץ נמצאים בערים עם מגבלות חנייה כך שלו היתה תח"צ 7 ימים בשבוע לא הייתי חושב אפילו על שכירת רכב.
&nbsp
וכן, אני זוכר איך זה לחיות ללא רכב בארץ כשאופציות הבילוי בשישי ושבת מצומצמות למה שיש בטווח הליכה סביר, או ה"אלטרנטיבה" של הליכה בת שעה לכל כיוון (פרשנות מוזרה למילה "מנוחה") או הטריקים והשטיקים של נהגי המוניות (סיפור העוקץ שלי: נסיעה משותפת ממרכז ירושלים לגילה ונהג המונית הסכים להוריד אותי בניות. במקום עזה והרצוג הוא יורד בקרן היסוד ודרך חברון כך שמאוחר מדי לרדת וללכת. בגילה הוא מוריד את הנוסעים האחרים ואז דורש ממני מחיר של נסיעה נוספת כדי לחזור לניות, אני מבין שזה ערך דתי כלשהו...).
 
האיוולת הזאת התקיימה גם בממשלות ללא דתיים וחרדים

"בגלל הפוליטיקה נתעלל בחלשים" טיעון מגוכח ביותר.
וזה מתווסף ל"האמונות שלנו חזקות מזכויותיכם וחלות גם עליכם" הלעוס והוותיק.
&nbsp
אי אפשר לתרץ מצב שאין לו אח ורע בעולם, מתן שירותים בסיסיים כמו תח"צ 7 ימים בשבוע הוא ערך סוציאלי מהמעלה הראשונה שכל מדינה אחרת מצליחה לעשות. כפייה על אחרים אינה "ערך" אלא שתלטנות ואף קהילה יהודית בעולם לא היתה חולמת לנהוג כך.
&nbsp
לגבי הקביעות בציבור החילוני מדובר באינרציה או חיים במטריקס. אם מצב ייחודי קיים 70 שנה לא רק שמתרגלים, אלא שמתחילים לחשוב בטעות שמדובר בנורמה שקיימת בכל העולם. אתם מכירים את השקר או השיכנוע העצמי ש"ביום א' אין תח"צ בחו"ל" ואני מקווה שלוחות הזמנים והמסעות שאני מפרסם בפורום עוזרים להזים את השטות הזו. לציבור החילוני והמסורתי בערים הגדולות והפקוקות תח"צ 7 ימים בשבוע פירושה היכולת לוותר על רכב שני או לדחות את גיל לימוד הנהיגה, שני אלמנטים שיפנו מקום רב בכביש.
&nbsp
עשיתי הרגע חיפוש לשכירת רכב כמה חודשים מראש, והמחירים בארץ הם פי 2.5 ממה שאנחנו משלמים על שכירת רכב בספרד. כל שבוע של שכירת רכב עולה כמו לילה במלון וזה פקטור לתייר בחישוב אורך השהות בארץ. עיקר מוקדי העניין והאנשים שאני רוצה לבקר בארץ נמצאים בערים עם מגבלות חנייה כך שלו היתה תח"צ 7 ימים בשבוע לא הייתי חושב אפילו על שכירת רכב.
&nbsp
וכן, אני זוכר איך זה לחיות ללא רכב בארץ כשאופציות הבילוי בשישי ושבת מצומצמות למה שיש בטווח הליכה סביר, או ה"אלטרנטיבה" של הליכה בת שעה לכל כיוון (פרשנות מוזרה למילה "מנוחה") או הטריקים והשטיקים של נהגי המוניות (סיפור העוקץ שלי: נסיעה משותפת ממרכז ירושלים לגילה ונהג המונית הסכים להוריד אותי בניות. במקום עזה והרצוג הוא יורד בקרן היסוד ודרך חברון כך שמאוחר מדי לרדת וללכת. בגילה הוא מוריד את הנוסעים האחרים ואז דורש ממני מחיר של נסיעה נוספת כדי לחזור לניות, אני מבין שזה ערך דתי כלשהו...).
האיוולת הזאת התקיימה גם בממשלות ללא דתיים וחרדים
אבל כמו במשל משפחת התולעים המסרבת לעזוב את הרקטום כך גם אנו רגילים לחיות בחרא כי זה הבית
 

iritilan

New member
טיעונים מוזרים ביותר

טיעונים מוזרים ביותר
למנהיגים הדתיים מותר לחשוב מה שהם רוצים, למה צריך לתת להם לקבוע? רק בגלל שהם החליטו שההתנהגות של כלל הציבור, כולל כזו שאינה מוגעת להם ואינה פוגעת באף אחד זה היא עניינם, לא אומר שצריך לשתף עם זה פעולה.
"פוסט טראומה"? בכלל לא הגזמה...
אבסורדי לא פחות הטיעון לקבוע שאין תמיכה לתחבורה ציבורית בשבת, בגלל שמי שיש לו רכב פרטי, לא אכפת לו ממנה. זה בערך כמו לקבוע את הצורך, למשל, בצהרונים בגני הילדים על פי סקר שיכלול את כלל האוכלוסיה כולל מי שאין לו ילדים בגן ועל פי זה לקבוע שאין מספיק תמיכה בזה.
באותו הקשר המאמר גם מתעלם מהצורך להעלות את אחוז משתמשי התחבורה הציבורית ומכך שהיעדר תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע, זה אחד המכשולים לכך (אם כי כמובן לא היחיד).
 

matrix200200

Active member
מאמר שמציג עובדות לא נעימות לרבים בפורום הזה, אבל משתמש

מאמר שמציג עובדות לא נעימות לרבים בפורום הזה, אבל משתמש
במונחים לא מדוייקים.
כשבאים לקבוע האם יש או אין רוב לתח"ץ בשבת, המונח הנכון היא לא מי "תומך" ומי מתנגד.
המונח הנכון הוא כמובן מי תומך ומוכן לצאת למאבק פוליטי בשביל התמיכה שלו.
ופה המאמר צודק.
החלוקה שלו לקבוצות של תומכים ומתנגדים (עם התיקון שציינתי) נכונה.
 

mister K

New member
זה מאמר ארוך שלא בא לי לקרוא בעיון כדי לא להתעצבן

זה מאמר ארוך שלא בא לי לקרוא בעיון כדי לא להתעצבן
מבחינתי אין שום תירוץ לאי השוואת זמני פעילות התח"צ בישראל למצב בשאר העולם, קרי 24/7. שום תירוץ, נקודה.
העניין עם תחבורה בדרך שלנו, הוא שהארגון הזה רוצה (ומצליח) לשפר את שירות התח"צ, אבל בתוך כללי המשחק הנהוגים בישראל.
בניגוד לארגון, העמדה שלי היא שכללי המשחק האלה רקובים מהיסוד וצריך לפעול לריסוקם המוחלט. כיום יש הרבה אנשים עם דעה כמו שלי, אבל אין אף גוף חזק שבאמת מוכן ללכת עם זה עד הסוף. כנראה משום שתח"צ היא עדיין לא נושא שנמצא בראש סדר העדיפויות.
אבל זה בסדר. עם קצב ריבוי המכוניות שעולות על הכביש מדי שנה, בסופו של דבר לא תהיה ברירה אלא להתפקח. כבר עכשיו המודעות לנושא הולכת וגוברת משנה לשנה וכיום היא גדולה משמעותית מאשר לפני 10 ו-20 שנה.
יכול להיות גם שעד שזה יקרה, כבר לא יהיו בכנסת מפלגות חרדיות. זה לא דמיוני. ש"ס כבר עכשיו מפרפרת.
 

easylivin

New member
הטענה המוגדשת בסוף המאמר כמעט* נכונה. אבל - כמעט ולא לגמרי.

הטענה המוגדשת בסוף המאמר כמעט* נכונה. אבל - כמעט ולא לגמרי.
ציטוט: "קיימת התנגדות בחלקים גדולים מהציבור להפעלת תחבורה בשבת, כאשר חלק גדול אחר נייטרלי ולא מעורב. כמות התומכים הפעילים בהפעלת התחבורה הציבורית ביום המנוחה קטנה בהרבה מכמות המתנגדים."

הטענה הזאת אכן מתארת את המציאות. אבל חוץ מהמילה "נייטרלי" = אז זהו, שממש לא: הציבור הגדול הזה אינו נייטרלי כי אם שואלים אותו, אז מגלים שיש לו דעה בנושא, אלא שמבחינה מעשית, הוא נשאר פאסיבי.

מעבר לטענה המצוטטת, שאר הטיעונים במאמר אינם עובדות כלל, אלא דעות. טענות, תירוצים, תקראו לזה איך שרוצים, אבל לא "עובדות" ובטח שלא "היבטים מקצועיים". אז להלן הדעה שלי: מבחינה מקצועית, סוציאלית ובכל בחינה רצינית אחרת מלבד אמונה דתית, אכן אין שום (!) סיבה שהמצב בישראל יהיה שונה מכל מדינה מערבית (?) אחרת.

מי שלמד קצת על לוגיקה, יודע שעל בסיס דעות בלבד לא ניתן "להוכיח" שום דבר, והמאמר בהחלט אינו מוכיח דבר. הוא מביא את הטענה המצוטטת ופשוט עוטף אותה בטיעונים בהתאם לדעתו והשקפת עולמו (=אמונתו) של הכותב. טיעונים, שאפשר לחלוק על עצם הרלוונטיות שלהם לדיון ("השבת כעיקרון יסוד ביהדות..." "מיהו חילוני..." וכיוצא באלה) - כאשר הדיון הוא, להזכיר, על הצורך בהפעלת תח"צ בשבת, ולא על דת ולא על חילוניות ושאר ירקות. להבדיל מהדברים האלה, הפוליטיקה - רלוונטית כאן ועוד איך... מה שמחזיר אותנו לטענה המצוטטת: למציאות הפוליטית-חברתית, והיא זאת שמביאה אותנו למצב הסטטוס-קוו הקיים.

לדעתי האישית, המציאות הזאת יכולה להשתנות, אם בכלל, רק בדרך אחת ויחידה: שאותו ציבור פאסיבי יפסיק להיות כזה. מה יגרום לזה? בינתיים יש סימנים מועטים להתחלה של תזוזה ואקטיביזם של בודדים (גם מאות פעילים ונוסעים בשבוס הם עדיין בגדר "בודדים"), מה שכבר גורר תגובת-נגד חזקה באופן לא פרופורציונלי אך צפוי (עד כדי נסיונות אמיתיים לאסור הסעות פרטיות (!) בשבת - כלומר, ממש להעמיד את הדת מעל זכויות האזרח דה-יורה). אז אולי לא רק נחיה ונראה, אלא גם נעשה משהו? שאלה רטורית.
 

matrix200200

Active member
מסכים

הטענה המוגדשת בסוף המאמר כמעט* נכונה. אבל - כמעט ולא לגמרי.
ציטוט: "קיימת התנגדות בחלקים גדולים מהציבור להפעלת תחבורה בשבת, כאשר חלק גדול אחר נייטרלי ולא מעורב. כמות התומכים הפעילים בהפעלת התחבורה הציבורית ביום המנוחה קטנה בהרבה מכמות המתנגדים."

הטענה הזאת אכן מתארת את המציאות. אבל חוץ מהמילה "נייטרלי" = אז זהו, שממש לא: הציבור הגדול הזה אינו נייטרלי כי אם שואלים אותו, אז מגלים שיש לו דעה בנושא, אלא שמבחינה מעשית, הוא נשאר פאסיבי.

מעבר לטענה המצוטטת, שאר הטיעונים במאמר אינם עובדות כלל, אלא דעות. טענות, תירוצים, תקראו לזה איך שרוצים, אבל לא "עובדות" ובטח שלא "היבטים מקצועיים". אז להלן הדעה שלי: מבחינה מקצועית, סוציאלית ובכל בחינה רצינית אחרת מלבד אמונה דתית, אכן אין שום (!) סיבה שהמצב בישראל יהיה שונה מכל מדינה מערבית (?) אחרת.

מי שלמד קצת על לוגיקה, יודע שעל בסיס דעות בלבד לא ניתן "להוכיח" שום דבר, והמאמר בהחלט אינו מוכיח דבר. הוא מביא את הטענה המצוטטת ופשוט עוטף אותה בטיעונים בהתאם לדעתו והשקפת עולמו (=אמונתו) של הכותב. טיעונים, שאפשר לחלוק על עצם הרלוונטיות שלהם לדיון ("השבת כעיקרון יסוד ביהדות..." "מיהו חילוני..." וכיוצא באלה) - כאשר הדיון הוא, להזכיר, על הצורך בהפעלת תח"צ בשבת, ולא על דת ולא על חילוניות ושאר ירקות. להבדיל מהדברים האלה, הפוליטיקה - רלוונטית כאן ועוד איך... מה שמחזיר אותנו לטענה המצוטטת: למציאות הפוליטית-חברתית, והיא זאת שמביאה אותנו למצב הסטטוס-קוו הקיים.

לדעתי האישית, המציאות הזאת יכולה להשתנות, אם בכלל, רק בדרך אחת ויחידה: שאותו ציבור פאסיבי יפסיק להיות כזה. מה יגרום לזה? בינתיים יש סימנים מועטים להתחלה של תזוזה ואקטיביזם של בודדים (גם מאות פעילים ונוסעים בשבוס הם עדיין בגדר "בודדים"), מה שכבר גורר תגובת-נגד חזקה באופן לא פרופורציונלי אך צפוי (עד כדי נסיונות אמיתיים לאסור הסעות פרטיות (!) בשבת - כלומר, ממש להעמיד את הדת מעל זכויות האזרח דה-יורה). אז אולי לא רק נחיה ונראה, אלא גם נעשה משהו? שאלה רטורית.
מסכים
אכן כל המלל הארוך על מי הוא דתי וחילוני ומה זה שבת עבור דתיים וחילוניים, זה עניין לא רלוונטי.
הפילוח לפי קבוצות לדעתי גם נכון (עם כי הקבוצות כפי שכבר אמרתי לא מוגדרות נכון), ורלוונטי.
לא הייתי משתמש בטענה שהשתמשת בה על צורך סוציאלי.
גם טיעון זה לא רלוונטי לדיון.
יש הרבה מאוד אנשים בעולם שאין להם תחבורה ציבורית, ולא רואים בה שום צורך בסיסי לא כל שכן "זכות אדם" שזה מושג דתי כשלעצמו.

לדעתי אתה טועה לגבי אותה התעוררות, ועוד יותר טועה כאשר אתה חושב שמפלגות חרדיות באמת כל כך נלחמות בארגונים כגון שבוס.
אני אישית משוכנע, שה"מאבק" הזה שלהן הוא לצרכים פוליטיים בלבד ובמציאות זה הדבר האחרון שמעניין אותן.
העובדה היא שבמציאות פוליטית של מדינת ישראל של 20 שנים אחרונות, מה שמפלגות חרדיות באמת רוצות, הן מקבלות ואפילו ומהר.
ראה מאבק בנושא גיוס לצבא למשל.
זה לא מה שאנחנו רואים כאן, ולכן יש להניח שלא באמת איכפת למפלגות החרדיות מהסעות פרטיות בשבת, כמו שלא באמת מעניין אותן הנושא של עבודות תשתית בשבת (היו עבודות בסגירה אחרונה וכפי שאתה יודע העניין עבר בשקט).
הציבור פאסיבי וישאר פאסיבי לעתיד הנראה לעין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה