ראש עירית רמת גן שהוא פיזיקאי גרעין (לא סתם עסקן)

מצב
הנושא נעול.
אני לא מסכים.

הבעיה שנפתרה נפתרה גם עבור כביש 6 וגם עבור מסילת העמק
אבל מה לעשות שמאזור יקנעם, כביש 6 פונה לכיוון דרום-מערב ואילו מסילת העמק לכיוון דרום-מזרח?
ולכן הפתרון של המנהרה לכביש 6 לא תקף לגבי מסילת העמק.
כבר כתבו לך שאם המסילה הייתה ממשיכה עד יקנעם הייתה בעיה גדולה הרבה יותר בתוואי שמדרום מזרח ליקנעם.
התוואי הנוכחי מהווה פשרה שהייתה הרבה יותר ריאלית מהתוואי האופטימלי שאתה כותב עליו.
עם כל הכבוד לאזור התעשיה הצפוני של יקנעם, לא מדובר בירושלים שהמדינה הייתה משקיעה הון עתק בתחנה תת-קרקעית עבורו.
אני לא מסכים.
ואין שום צורך בתחנה תת קרקעית. אפשר היה להביא את הרכבת לקצה הצפוני של איזור התעשיה ומשם לבצע עיקול לכיוון דרום מזרח בצמוד לתוואי הכביש שיוצא מצומת התשבי.
 
א. תוואי כביש 66 שיוצא מצומת התשבי מגיע למגידו, לא לעפולה

אני לא מסכים.
ואין שום צורך בתחנה תת קרקעית. אפשר היה להביא את הרכבת לקצה הצפוני של איזור התעשיה ומשם לבצע עיקול לכיוון דרום מזרח בצמוד לתוואי הכביש שיוצא מצומת התשבי.
א. תוואי כביש 66 שיוצא מצומת התשבי מגיע למגידו, לא לעפולה
ב. כנראה שביצוע עיקול דרומית יותר מהעיקול הקיים היה כרוך בעלויות גבוהות בהרבה או שהיה נתקל בקשיים סטטוטוריים או טכניים.

לא תכננו בכוונה שהתחנה תהיה רחוקה מאזור התעשיה. זה כנראה נבע מאילוצים.
 
שאלה

א. תוואי כביש 66 שיוצא מצומת התשבי מגיע למגידו, לא לעפולה
ב. כנראה שביצוע עיקול דרומית יותר מהעיקול הקיים היה כרוך בעלויות גבוהות בהרבה או שהיה נתקל בקשיים סטטוטוריים או טכניים.

לא תכננו בכוונה שהתחנה תהיה רחוקה מאזור התעשיה. זה כנראה נבע מאילוצים.
שאלה
אם שר התחבורה יאמר לך אין נתצים זה בגלל אילוצים. מה תענה לו?
&nbsp
יש מעט מאוד דברים שהם בגדר אילוץ אמיתי. אילוץ אמיתי זה כאשר רכבת כבדה לא יכולה לקחת סיבוב בזווית מסוימת. זו עובדה גמורה שאין מה לעשות איתה.
כל השאר זה לא אילוץ זה החלטה. לטוב ולרע.
&nbsp
ואתה יודע מה? אין אפילו שאטל שמפזר מהרכבת לאיזור התעשייה לאורך כל היום. איזור התעשייה של יקנעם סובל מהזנחה מוחלטת של תח"צ.
&nbsp
והנה רעיון... אפשר היה לעשות שלוחה ביקנעם כנקודת קצה בדיוק כמו שעשו במודיעין.
ובהמשך לחבר מיקנעם דרומה לזכרון יעקב או אפילו לסלול מסילה לאורך כביש 6 כאלטנטיבה למסילת החוף.
 
האופציות שאתה מציג כלולות בחלופות למסילת עירון/מנשה

שאלה
אם שר התחבורה יאמר לך אין נתצים זה בגלל אילוצים. מה תענה לו?
&nbsp
יש מעט מאוד דברים שהם בגדר אילוץ אמיתי. אילוץ אמיתי זה כאשר רכבת כבדה לא יכולה לקחת סיבוב בזווית מסוימת. זו עובדה גמורה שאין מה לעשות איתה.
כל השאר זה לא אילוץ זה החלטה. לטוב ולרע.
&nbsp
ואתה יודע מה? אין אפילו שאטל שמפזר מהרכבת לאיזור התעשייה לאורך כל היום. איזור התעשייה של יקנעם סובל מהזנחה מוחלטת של תח"צ.
&nbsp
והנה רעיון... אפשר היה לעשות שלוחה ביקנעם כנקודת קצה בדיוק כמו שעשו במודיעין.
ובהמשך לחבר מיקנעם דרומה לזכרון יעקב או אפילו לסלול מסילה לאורך כביש 6 כאלטנטיבה למסילת החוף.
האופציות שאתה מציג כלולות בחלופות למסילת עירון/מנשה
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/download/pictures/%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%94%20%D7%9E%D7%A7%D7%A9%D7%A8%D7%AA%20%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA%20-%20%D7%94%D7%A2%D7%9E%D7%A7_1.jpg[/URL]

לגבי הנת"צים - תשובה כללית על אילוצים לגבי נת"צים אינה קבילה, אבל תשובה ספציפית לגבי אילוצים שמונעים נת"צ מסויים בתוואי מסויים בהחלט יכולה להיות ויש מקרים כאלה.
 

סנוי

New member
מרגיז ביותר.

ראש עירית רמת גן שהוא פיזיקאי גרעין (לא סתם עסקן)
חושב שהרכבת הקלה בקו (לא זוכר את הצבע) שנוסע באלוף שדה תנתק
את שני חלקי ר"ג.
לא יאומן איזו מחשבות מטופשות יש לאנשים הגיוניים, הגונים ומשכילים.

הייתי במפגש תושבים של השכונה שלנו שדי רחוקה משם בכלל אבל במאמר מוסגר
הוא התייחס לשם ואמר שיעשה הכל על מנת למנוע את התוואי הנוכחי.

ראבאק, הרכבת הקלה בירושלים מנתקת משהו ממישהו?
הרכבות הקלות בפראג ובבודפשט וכן באמסטרדם מנתקות שכונה משכונה?
נו באמת!!!
מרגיז ביותר.
 

אורי404

New member
כנראה הוא והתושבים מעדיפים את העומס במחלף אלוף שדה

ראש עירית רמת גן שהוא פיזיקאי גרעין (לא סתם עסקן)
חושב שהרכבת הקלה בקו (לא זוכר את הצבע) שנוסע באלוף שדה תנתק
את שני חלקי ר"ג.
לא יאומן איזו מחשבות מטופשות יש לאנשים הגיוניים, הגונים ומשכילים.

הייתי במפגש תושבים של השכונה שלנו שדי רחוקה משם בכלל אבל במאמר מוסגר
הוא התייחס לשם ואמר שיעשה הכל על מנת למנוע את התוואי הנוכחי.

ראבאק, הרכבת הקלה בירושלים מנתקת משהו ממישהו?
הרכבות הקלות בפראג ובבודפשט וכן באמסטרדם מנתקות שכונה משכונה?
נו באמת!!!
כנראה הוא והתושבים מעדיפים את העומס במחלף אלוף שדה
בחלק גדול בשעות היום ולא רק בשעות הפקקים, יש עומס רב בנסיעה מכיוון דרום בכביש 4 (נניח מכיוון ראשון לציון או מחלף מסובים) לאלוף שדה. בין אם זה בהמשך לנסוע ימינה לכיוון כפר אזר או רמת אפעל או תל השומר או לפנות שמאלה לכיוון עמידר או המכביה או נאות שקמה. לו הייתי תושב של האזור הזה, הייתי מקלל את הנסיעה הזו. יש לי מכרים, שנוסעים את זה ביום-יום ולא סובלים את זה.
 

down und

New member
בחמשת ימי החול זה נדיר לאללה שאין שם גודש

כנראה הוא והתושבים מעדיפים את העומס במחלף אלוף שדה
בחלק גדול בשעות היום ולא רק בשעות הפקקים, יש עומס רב בנסיעה מכיוון דרום בכביש 4 (נניח מכיוון ראשון לציון או מחלף מסובים) לאלוף שדה. בין אם זה בהמשך לנסוע ימינה לכיוון כפר אזר או רמת אפעל או תל השומר או לפנות שמאלה לכיוון עמידר או המכביה או נאות שקמה. לו הייתי תושב של האזור הזה, הייתי מקלל את הנסיעה הזו. יש לי מכרים, שנוסעים את זה ביום-יום ולא סובלים את זה.
בחמשת ימי החול זה נדיר לאללה שאין שם גודש
אין גודש רק לפני שש וחצי בבוקר ואחרי 10 בלילה.
 

אורי404

New member
גם המשך דרך השלום לא ממש פנוי

בחמשת ימי החול זה נדיר לאללה שאין שם גודש
אין גודש רק לפני שש וחצי בבוקר ואחרי 10 בלילה.
גם המשך דרך השלום לא ממש פנוי
בעיקר באזור המערבי, המתקרב לדרך השלום. יש לתושבי רמת גן אלטרנטיבה טובה מאוד עם הקו הסגול.
 

down und

New member
דרך השלום בימי חול

גם המשך דרך השלום לא ממש פנוי
בעיקר באזור המערבי, המתקרב לדרך השלום. יש לתושבי רמת גן אלטרנטיבה טובה מאוד עם הקו הסגול.
דרך השלום בימי חול
בד"כ, אפילו בשעות הלחץ, עמוסה רק כחצי ק"מ מזרחית לעזריאלי לבאים
ממזרח למערב.
מה שכן, את החצי קילומטר הללו במקום לעשות בדקה (מהירות של 30 קמ"ש זה
חצי ק"מ לשעה) זה לוקח לפחות 8 אם לא 10 דקות ולעתים אפילו רבע שעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה