משרד התחבורה מזניח את השירות בכרטיס הרב-קו (דו"ח מבקר המדינה

מצב
הנושא נעול.

sweetums

New member
משרד התחבורה מזניח את השירות בכרטיס הרב-קו (דו"ח מבקר המדינה

משרד התחבורה מזניח את השירות בכרטיס הרב-קו (דו"ח מבקר המדינה
"המבקר מצא כי יש מחסור אקוטי בעמדות טעינה, זמן המתנה ממושך בעמדות השירות ומנויים שמשלמים תעריפים מוגדלים בשל אי ידיעת זכויותיהם. מבקר המדינה תוקף את משרד התחבורה על הזנחת פרויקט הדגל של התחבורה הציבורית - כרטיס הרב-קו"
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3723554,00.html

המבקר הקדיש 32 עמודים בדוח המלא לענייני רב קו,קנסות,סיטי פס ועוד.
2 "פנינים" לדוגמא,מצורפים, בענייני (אין) גיבוי\שרידות וחקיקה\הסדרה.



 

sweetums

New member
לינק לדוח המלא

משרד התחבורה מזניח את השירות בכרטיס הרב-קו (דו"ח מבקר המדינה
"המבקר מצא כי יש מחסור אקוטי בעמדות טעינה, זמן המתנה ממושך בעמדות השירות ומנויים שמשלמים תעריפים מוגדלים בשל אי ידיעת זכויותיהם. מבקר המדינה תוקף את משרד התחבורה על הזנחת פרויקט הדגל של התחבורה הציבורית - כרטיס הרב-קו"
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3723554,00.html

המבקר הקדיש 32 עמודים בדוח המלא לענייני רב קו,קנסות,סיטי פס ועוד.
2 "פנינים" לדוגמא,מצורפים, בענייני (אין) גיבוי\שרידות וחקיקה\הסדרה.
לינק לדוח המלא
www.mevaker.gov.il/he/Reports/Report_605/e1eadfe8-4434-46c9-b802-e836d6c406cd/2017-68a-208-RavKav.pdf
 
מחסור בעמדות טעינה?

משרד התחבורה מזניח את השירות בכרטיס הרב-קו (דו"ח מבקר המדינה
"המבקר מצא כי יש מחסור אקוטי בעמדות טעינה, זמן המתנה ממושך בעמדות השירות ומנויים שמשלמים תעריפים מוגדלים בשל אי ידיעת זכויותיהם. מבקר המדינה תוקף את משרד התחבורה על הזנחת פרויקט הדגל של התחבורה הציבורית - כרטיס הרב-קו"
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3723554,00.html

המבקר הקדיש 32 עמודים בדוח המלא לענייני רב קו,קנסות,סיטי פס ועוד.
2 "פנינים" לדוגמא,מצורפים, בענייני (אין) גיבוי\שרידות וחקיקה\הסדרה.
מחסור בעמדות טעינה?
באופן תיאורטי 75% מהטלפונים החכמים היום יכולים להוות עמדת טעינה לרב-קו. מאז שיש לי רב-קו הטענתי אותו אולי פעמיים שלא באמצעות הטלפון. אפילו הטענתי פעם לאדם זר שנתקע בלי מזומן (באמצעות הטלפון שלי ופרטי האשראי שלו).
&nbsp
עם זאת, המבקר כנראה צודק שאין מספיק בקיאות בציבור בנושא זכויות ואופן השימוש ברב-קו.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כן, מחסור בעמדות טעינה כי לא לכולם יש כרטיס אשראי

מחסור בעמדות טעינה?
באופן תיאורטי 75% מהטלפונים החכמים היום יכולים להוות עמדת טעינה לרב-קו. מאז שיש לי רב-קו הטענתי אותו אולי פעמיים שלא באמצעות הטלפון. אפילו הטענתי פעם לאדם זר שנתקע בלי מזומן (באמצעות הטלפון שלי ופרטי האשראי שלו).
&nbsp
עם זאת, המבקר כנראה צודק שאין מספיק בקיאות בציבור בנושא זכויות ואופן השימוש ברב-קו.
כן, מחסור בעמדות טעינה כי לא לכולם יש כרטיס אשראי
אך לא כולם רוצים להסתבך עם נהג, כי זה מחייב תיקוף אחר הטעינה, מה אם אתה רוצה לטעון משהו שאין באותו האזור לנסיעה עתידית, ואתה רחוק מהעמדה של הרכבת או תחנה מרכזית? כן, יש כספונט, אך מחייב כרטיסי אשראי
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182558723/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
&nbsp
 
כלומר כל תושב חייב להחזיק טלפון חכם

מחסור בעמדות טעינה?
באופן תיאורטי 75% מהטלפונים החכמים היום יכולים להוות עמדת טעינה לרב-קו. מאז שיש לי רב-קו הטענתי אותו אולי פעמיים שלא באמצעות הטלפון. אפילו הטענתי פעם לאדם זר שנתקע בלי מזומן (באמצעות הטלפון שלי ופרטי האשראי שלו).
&nbsp
עם זאת, המבקר כנראה צודק שאין מספיק בקיאות בציבור בנושא זכויות ואופן השימוש ברב-קו.
כלומר כל תושב חייב להחזיק טלפון חכם
אני מעדיף שיהיו עמדות להטענת רב קו,
בירושלים פזרו הרבה עמדות חדשות שיחליפו את "הטעינה" ברקלת.
 

down und

New member
ומה בדיוק הבעיה בהחזקת טלפון חכם?

כלומר כל תושב חייב להחזיק טלפון חכם
אני מעדיף שיהיו עמדות להטענת רב קו,
בירושלים פזרו הרבה עמדות חדשות שיחליפו את "הטעינה" ברקלת.
ומה בדיוק הבעיה בהחזקת טלפון חכם?
אני שואל בהבטים הפרקטיים וגם הנורמטיביים ערכיים.
הרי יש מכשירים שעולים פחות מ-700 ש"ח.

מדוע לא לאפשר למעל 80% מהאנשים בני 15 ומעלה (זה תאחוז הבעלות על מכשירים חכמים בישראל) לנצל אותו לצורך טעינת רב קו?
 
הבעייה היא להכריח אנשים להחזיק טלפון חכם

ומה בדיוק הבעיה בהחזקת טלפון חכם?
אני שואל בהבטים הפרקטיים וגם הנורמטיביים ערכיים.
הרי יש מכשירים שעולים פחות מ-700 ש"ח.

מדוע לא לאפשר למעל 80% מהאנשים בני 15 ומעלה (זה תאחוז הבעלות על מכשירים חכמים בישראל) לנצל אותו לצורך טעינת רב קו?
הבעייה היא להכריח אנשים להחזיק טלפון חכם
כך שלא תהיה ברירה לצאת מהבית ללא אלפי פרסומות ואפליקציות בכל רגע.
&nbsp
ולדעתי הבעייה בטלפון "חכם" זאת ההתמכרות אליו.
 

darkshadow1

New member
ומה עם נוסעים מזדמנים?

ומה בדיוק הבעיה בהחזקת טלפון חכם?
אני שואל בהבטים הפרקטיים וגם הנורמטיביים ערכיים.
הרי יש מכשירים שעולים פחות מ-700 ש"ח.

מדוע לא לאפשר למעל 80% מהאנשים בני 15 ומעלה (זה תאחוז הבעלות על מכשירים חכמים בישראל) לנצל אותו לצורך טעינת רב קו?
ומה עם נוסעים מזדמנים?
לדוגמה תיירים או סתם אנשים שנוסעים באוטובוס/ברכבת רק לפעמים. במדינות עם מערכת תחבורה ציבורית נורמלית- אפשר בקלות להוציא כרטיס נטען במכונות ולהטעין אותו במכונות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו לאו דווקא בעיה, אבל לקשישים רבים אין טלפון חכם

ומה בדיוק הבעיה בהחזקת טלפון חכם?
אני שואל בהבטים הפרקטיים וגם הנורמטיביים ערכיים.
הרי יש מכשירים שעולים פחות מ-700 ש"ח.

מדוע לא לאפשר למעל 80% מהאנשים בני 15 ומעלה (זה תאחוז הבעלות על מכשירים חכמים בישראל) לנצל אותו לצורך טעינת רב קו?
זו לאו דווקא בעיה, אבל לקשישים רבים אין טלפון חכם
ולא חסרים קשישים באוטובוסים, כידוע...
&nbsp
אגב, עד לאחרונה היה לי טלפון חכם ללא NFC, כך ש"חוכמתו" לא עזרה לי מהבחינה הזאת.
 

down und

New member
שתי הערות

זו לאו דווקא בעיה, אבל לקשישים רבים אין טלפון חכם
ולא חסרים קשישים באוטובוסים, כידוע...
&nbsp
אגב, עד לאחרונה היה לי טלפון חכם ללא NFC, כך ש"חוכמתו" לא עזרה לי מהבחינה הזאת.
שתי הערות
א) תופתעי לדעת כמה קשישים (אנשים בני מעל ל-75) שראיתי במו עיני שיש
להם טלפון חכם מסתובבים פה בינינו.

ב) איש לא ביקש שזו תהיה הדרך היחידה להטענת רב קו. רק דרך נוספת.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בנוסף גם אם יש שבב NFC הוא עלול להיות בפרופיל NFC אחר ולא

שתי הערות
א) תופתעי לדעת כמה קשישים (אנשים בני מעל ל-75) שראיתי במו עיני שיש
להם טלפון חכם מסתובבים פה בינינו.

ב) איש לא ביקש שזו תהיה הדרך היחידה להטענת רב קו. רק דרך נוספת.
בנוסף גם אם יש שבב NFC הוא עלול להיות בפרופיל NFC אחר ולא
לתמוך בקריאה וכתיבה של כרטיס חכם, אז חוכמתו של טלפון כזה גם לא עוזרת
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא מופתעת שיש, אני רק מציינת שלרבים מאוד אין

שתי הערות
א) תופתעי לדעת כמה קשישים (אנשים בני מעל ל-75) שראיתי במו עיני שיש
להם טלפון חכם מסתובבים פה בינינו.

ב) איש לא ביקש שזו תהיה הדרך היחידה להטענת רב קו. רק דרך נוספת.
אני לא מופתעת שיש, אני רק מציינת שלרבים מאוד אין
וגם בין אלה שיש להם מכשיר חכם במקרים רבים הוא יחסית טיפש/ישן, לאו דווקא מכיל NFC והם לא בהכרח יודעים לתפעל זאת.
 

25306yosef

New member
טלפון חכם זה עוד מילה מכובסת מבית היוצר של משרדי יחסי הציבור

אני לא מופתעת שיש, אני רק מציינת שלרבים מאוד אין
וגם בין אלה שיש להם מכשיר חכם במקרים רבים הוא יחסית טיפש/ישן, לאו דווקא מכיל NFC והם לא בהכרח יודעים לתפעל זאת.
טלפון חכם זה עוד מילה מכובסת מבית היוצר של משרדי יחסי הציבור
אין בטלפון הזה שום דבר טלפוני ההופך אותו לטלפון טוב יותר ומשוכלל יותר מהטלפונים של שנות ה-80.

אותו דבר בדיוק כמו בטלפוני הלחיצים של בזק משנות ה-80 ובתוספת תכונות רבות נוספות שאין להן כל קשר לטלפוניה.

אם כבר מדברים על טלפון חכם, אז רק הטלפונים המשרדיים (הפנימיים) המאפשרים העברת שיחות לשלוחות אחרות, ליקוט קריאות, חטיפת שיחות, שיחה לשלוחה אחרת בארגון דרך PRI נל"ן, הם הטלפונים החכמים והם היו פה כבר בשנות ה-80!!! והם כוללים גם מערכת דואר קולי.

מה בדיוק חכם בטלפונים הסלולריים החדשים שמשרדי השיווק ויחסי הציבור נתנו להם את הכינוי טלפונים חכמים?

אין בהם שום תכונה טלפונית שלא היתה בטלפונים המשרדיים הפנימיים של שנות ה-80 ואין בהם גם כיום תכונות רבות של אותם טלפונים משרדיים פנימיים. אלחוטיות וסלולריות אינם תכונות טלפוניות אבל למרות זאת היו קיימות עוד לפני עידן האייפונים. גם האפשרות לבצע שיחות בחינם לכל דיכפין (במסגרת החבילה של הלקוח) איננה תכונה טלפונית, זוהי בכלל תכונה של מערכת בילינג (מערכת חיוב וגביה).
 

down und

New member
כל כך מסובך אבל באמת כל כך מסובך להבין מה חכם בהם?

טלפון חכם זה עוד מילה מכובסת מבית היוצר של משרדי יחסי הציבור
אין בטלפון הזה שום דבר טלפוני ההופך אותו לטלפון טוב יותר ומשוכלל יותר מהטלפונים של שנות ה-80.

אותו דבר בדיוק כמו בטלפוני הלחיצים של בזק משנות ה-80 ובתוספת תכונות רבות נוספות שאין להן כל קשר לטלפוניה.

אם כבר מדברים על טלפון חכם, אז רק הטלפונים המשרדיים (הפנימיים) המאפשרים העברת שיחות לשלוחות אחרות, ליקוט קריאות, חטיפת שיחות, שיחה לשלוחה אחרת בארגון דרך PRI נל"ן, הם הטלפונים החכמים והם היו פה כבר בשנות ה-80!!! והם כוללים גם מערכת דואר קולי.

מה בדיוק חכם בטלפונים הסלולריים החדשים שמשרדי השיווק ויחסי הציבור נתנו להם את הכינוי טלפונים חכמים?

אין בהם שום תכונה טלפונית שלא היתה בטלפונים המשרדיים הפנימיים של שנות ה-80 ואין בהם גם כיום תכונות רבות של אותם טלפונים משרדיים פנימיים. אלחוטיות וסלולריות אינם תכונות טלפוניות אבל למרות זאת היו קיימות עוד לפני עידן האייפונים. גם האפשרות לבצע שיחות בחינם לכל דיכפין (במסגרת החבילה של הלקוח) איננה תכונה טלפונית, זוהי בכלל תכונה של מערכת בילינג (מערכת חיוב וגביה).
כל כך מסובך אבל באמת כל כך מסובך להבין מה חכם בהם?
מה שחכם בהם הוא המחשב שמאפשר לגלוש מהמכשיר כאילו היה מחשב נייד
לכל דבר.
לא התכונות הטלפוניות הן שהופכות אותו לחכם אלא המחשב שמאפשר גלישה.
 

25306yosef

New member
המחשב המאפשר גלישה זה לא קשור לטלפוניה כלל.

כל כך מסובך אבל באמת כל כך מסובך להבין מה חכם בהם?
מה שחכם בהם הוא המחשב שמאפשר לגלוש מהמכשיר כאילו היה מחשב נייד
לכל דבר.
לא התכונות הטלפוניות הן שהופכות אותו לחכם אלא המחשב שמאפשר גלישה.
המחשב המאפשר גלישה זה לא קשור לטלפוניה כלל.
היה מתאים לכנות את המכשיר הזה מחשב נייד זעיר, אבל לא טלפון חכם מכיוון שמכשיר הטלפון לכשעצמו איננו חכם כלל והוא למעשה טיפש מאוד בהשוואה לכל הטלפונים המשרדיים הפנימיים של שנות ה-80 המאפשרים העברות שיחה לקווים פנימיים וגם לקווי חוץ, ליקוט קריאות, חטיפת שיחות, דואר קולי, שרותי ניתוב שיחות, מענה קולי אינטראקטיבי, יציאה לרשת נבונה, שיחה מזוהה, שיחה חונה, שיחות ועידה, ועוד ועוד ועוד... והכל בטכנולוגיה של שנות ה-80.

כל מי שמבין בטלפוניה או שיש לו ניסיון בטלפוניה, יודע שאין בטלפונים הסלולריים החדשים הללו שום חוכמה וחדשנות. החדשנות נמצאת בכל הדברים האחרים הנלווים כיום לטלפון הסלולרי כמו המחשב הנייד שתארת.
 

down und

New member
חאלס כבר עם ניפוח המח שלך

המחשב המאפשר גלישה זה לא קשור לטלפוניה כלל.
היה מתאים לכנות את המכשיר הזה מחשב נייד זעיר, אבל לא טלפון חכם מכיוון שמכשיר הטלפון לכשעצמו איננו חכם כלל והוא למעשה טיפש מאוד בהשוואה לכל הטלפונים המשרדיים הפנימיים של שנות ה-80 המאפשרים העברות שיחה לקווים פנימיים וגם לקווי חוץ, ליקוט קריאות, חטיפת שיחות, דואר קולי, שרותי ניתוב שיחות, מענה קולי אינטראקטיבי, יציאה לרשת נבונה, שיחה מזוהה, שיחה חונה, שיחות ועידה, ועוד ועוד ועוד... והכל בטכנולוגיה של שנות ה-80.

כל מי שמבין בטלפוניה או שיש לו ניסיון בטלפוניה, יודע שאין בטלפונים הסלולריים החדשים הללו שום חוכמה וחדשנות. החדשנות נמצאת בכל הדברים האחרים הנלווים כיום לטלפון הסלולרי כמו המחשב הנייד שתארת.
חאלס כבר עם ניפוח המח שלך
 

alantan

New member
גם מוזר מאוד שאי אפשר להנפיק רב קו בכל תחנת רכבת אלא רק

מחסור בעמדות טעינה?
באופן תיאורטי 75% מהטלפונים החכמים היום יכולים להוות עמדת טעינה לרב-קו. מאז שיש לי רב-קו הטענתי אותו אולי פעמיים שלא באמצעות הטלפון. אפילו הטענתי פעם לאדם זר שנתקע בלי מזומן (באמצעות הטלפון שלי ופרטי האשראי שלו).
&nbsp
עם זאת, המבקר כנראה צודק שאין מספיק בקיאות בציבור בנושא זכויות ואופן השימוש ברב-קו.
גם מוזר מאוד שאי אפשר להנפיק רב קו בכל תחנת רכבת אלא רק
במספר מוגבל של תחנות, בעיקר ראשיות. דווקא מי שרוצים להביא אותו לתחבורה ציבורית מגיע לראשונה לרכבת בתחנות הפרבריות שלה, ושם אומרים לו שיקנה כרטיס נייר (לא חופשי-יומי) ושיוציא רב קו בתל אביב.
 

tenen

New member
זה לא מוזר, זה ניהול הגיוני של כח אדם

גם מוזר מאוד שאי אפשר להנפיק רב קו בכל תחנת רכבת אלא רק
במספר מוגבל של תחנות, בעיקר ראשיות. דווקא מי שרוצים להביא אותו לתחבורה ציבורית מגיע לראשונה לרכבת בתחנות הפרבריות שלה, ושם אומרים לו שיקנה כרטיס נייר (לא חופשי-יומי) ושיוציא רב קו בתל אביב.
זה לא מוזר, זה ניהול הגיוני של כח אדם
ברגע שעשו יישור קו ולרוב האוכלוסיה כבר יש רב קו אין שום היגיון להחזיק אנשים שכל היום ישבו במשרד ולא יעשו כלום כי בחרו לשים אותם בעמדה של רב קו בתחנה בה לא עוברים הלקוחות שלהם
 

alantan

New member
יש עמדות כרטוס מאויישות בתחנה, אין צורך בעובדים נוספים

זה לא מוזר, זה ניהול הגיוני של כח אדם
ברגע שעשו יישור קו ולרוב האוכלוסיה כבר יש רב קו אין שום היגיון להחזיק אנשים שכל היום ישבו במשרד ולא יעשו כלום כי בחרו לשים אותם בעמדה של רב קו בתחנה בה לא עוברים הלקוחות שלהם
יש עמדות כרטוס מאויישות בתחנה, אין צורך בעובדים נוספים
ניתן גם להתקין מכונות להנפקת רב קו כפי שיש בלונדון, למשל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה