אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

מצב
הנושא נעול.
המידע הנמצא בתחנות עצמו טעון תיקון.

לא הבנתי את סעיף 3,
עד לפני כעשור לא ידעו זמן אמת של שום אוטובוס וגם לוזים ומסלולים ידעו רק מי שהכיר את האוטובוס, היום המידע נגיש יותר ברשת ובאפליקציות.
המידע הנמצא בתחנות עצמו טעון תיקון.
ראשית- חייבת להיות מפת מהלך הקו, של כל קו ובכל תחנה- וזה חייב להיות מובן וברור.
שנית- אמינות המידע: שהמידע לא יזייף, ושלא יהיה כתוב משהו אחד כשבפועל קורה דבר אחר.
 

gal-or

New member
אם אני הייתי מכהנת בתפקיד הנל הייתי:

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
אם אני הייתי מכהנת בתפקיד הנל הייתי:
1. מעבירה סדנאות לגבי שירות אנשים עם צרכים מיוחדים (בעיקר כאלה שהנכויות לא נראות). ובכלל לתת יותר כלים לנהגים לגבי כל מיני בעיות שצצות בנסיעה.
2. מעבירה את התשלום למכונות אוטומטיות אבל שמדברות ואז אנשים כבדי ראייה ועוורים יוכלו להשתמש בהן.
3. פועלת עם משרד החינוך שמורים ייסעו עם תלמידים באוטובוס כבר בגילאים צעירים ויסבירו להם את ההתנהגות באוטובוס.
4. מרחיבה את הכניסה והיציאה מהאוטובוסים ואת המעברים בפנים
 

iritilan

New member
עוד כמה דברים

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
עוד כמה דברים
בשכונות חדשות/אזורי תעשיה חדשים צריך אוטובוסים בתדירות טובה ובנגישות טובה מהיום הראשון, ולא אחרי שכבר רוב המתגוררים/עובדים באזור למדו להסתמך על רכב פרטי. כפי שנדרשים כבישים ושאר תשתיות כך גם תחבורה ציבורית צריכה להיות תנאי בסיסי.
להתייחס לנושא הצל בתחנות האוטובוס, התחנות הקיימות פשוט לא מספקות צל ומאד לא נעים להמתין בשמש בקיץ.
נגישות סבירה בתחבורה ציבורית גם לשמורות טבע מרכזיות ולאתרים מחוץ לעיר ולא רק באמצעות קו שעומד על הכביש הראשי במרחק של כמה ק"מ הליכה על שולי כביש וגם זה לא תמיד ובתדירות נמוכה.
באופן כללי להילחם על שינוי גישה לתחבורה ציבורית, כך שלא יתייחסו אליה רק כתוספת שולית לרכב הפרטי, אלא כך שתהיה דרך הגישה המועדפת לכל הפחות למוקדי תעסוקה מרכזיים, מרכזי ערים וכד'.
 

Politics

New member
נת"צים ועוד נת"צים ואכיפה שלהם !

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
נת"צים ועוד נת"צים ואכיפה שלהם !
לדעתי אחד הדברים שהכי מעכבים את התפתחות המדינה, מרחיקים מפה אנשים טובים ומייקרים את החיים פה הוא המחסור בתחבורה ציבורית. מה שיש בארץ לא ראוי אפילו להיקרא תחבורה ציבורית, שירות גרוע ולא אמין, אוטובוסים דחוסים שנוסעים במעגלים אין סופיים וזה אפילו לא ממש זול... יש לעודד תחבורה ציבורית בהקדם, לא לחכות שהרכבת תסתיים אלא להתחיל לכפות נתיבים מיוחדים לאוטובוסים החל מהזמן הקרוב.
אפשר להמשיך את הדיון ולתמוך בנושא ב:
[URL]http://upmypost.com/currentEvents/Post/?id=10&type=1&desc=publicTransport[/URL]
 

אורי404

New member
נוסף לדברים, שכתבו הגולשים

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
נוסף לדברים, שכתבו הגולשים
אני מסכים עם חלק גדול מהדברים, שכתבו (עד לכתיבת שורות אלו) הגולשים לעיל. מוסיף גם:
1. סדר עם כרטוס ה"רב-קו"
הכרטיס קיים קרוב לעשור ואולי יותר מזה. עדיין יש בעיות במעברים בכרטיסים עם ערך-צבור. הגיע הזמן לסוף לבעייה הזו.
2. טיפול בשירות האוטובוסים הבינעירוני עבור כלל האוכלוסייה
בין אם לחייב לפחות חלק מהקווים, שיהיה שימוש באוטובוס או בכלי רכב אחר (מיניבוס או הסדר אחר), שיהיה מונגש.
3. טיפול במחסור בחניוני לילה ובצפיפות במסופי התחבורה.
למעשה שינוי להקמת חניונים ומסופים חדשים או הרחבתם.
4. מחסור בנהגים
אמנם זה פחות בסמכות מנהל הרשות, אלא גורמים אחרים. ובכל זאת: פועל לשפר את המצב, באמצעות זמן המתנה קצר יותר, מרגע הגשת הטופס הירוק, עד להמשך בדיקות ומיונים, למשך טיפול של ככל היותר חודש, בהשוואה למספר חודשים.
 

oshri1987sg

Active member
בקשר למה שכתב אורי 404

נוסף לדברים, שכתבו הגולשים
אני מסכים עם חלק גדול מהדברים, שכתבו (עד לכתיבת שורות אלו) הגולשים לעיל. מוסיף גם:
1. סדר עם כרטוס ה"רב-קו"
הכרטיס קיים קרוב לעשור ואולי יותר מזה. עדיין יש בעיות במעברים בכרטיסים עם ערך-צבור. הגיע הזמן לסוף לבעייה הזו.
2. טיפול בשירות האוטובוסים הבינעירוני עבור כלל האוכלוסייה
בין אם לחייב לפחות חלק מהקווים, שיהיה שימוש באוטובוס או בכלי רכב אחר (מיניבוס או הסדר אחר), שיהיה מונגש.
3. טיפול במחסור בחניוני לילה ובצפיפות במסופי התחבורה.
למעשה שינוי להקמת חניונים ומסופים חדשים או הרחבתם.
4. מחסור בנהגים
אמנם זה פחות בסמכות מנהל הרשות, אלא גורמים אחרים. ובכל זאת: פועל לשפר את המצב, באמצעות זמן המתנה קצר יותר, מרגע הגשת הטופס הירוק, עד להמשך בדיקות ומיונים, למשך טיפול של ככל היותר חודש, בהשוואה למספר חודשים.
בקשר למה שכתב אורי 404
לגבי מחסור בנהגים-קיצור הזמן מרגע הגשת הטופס עד רגע השלמת המיונים בהחלט יכול חלעזור אבל,גם במספר תהליכים נוספים יש לקצר את הזמן ובנוסף לאחר שנהג מתקבל לעבודה יש לשפר את תנאי ההסעקתו שיאפשר שירותים לנהגים בשתי תחנות המוצא ולעלות את שכר הנהגים ל59 ש"ח לשעה כשכר בסיס
 
יש משהו הרבה יותר חשוב מהעלאת שכר כדי להביא עוד אנשים למקצוע

בקשר למה שכתב אורי 404
לגבי מחסור בנהגים-קיצור הזמן מרגע הגשת הטופס עד רגע השלמת המיונים בהחלט יכול חלעזור אבל,גם במספר תהליכים נוספים יש לקצר את הזמן ובנוסף לאחר שנהג מתקבל לעבודה יש לשפר את תנאי ההסעקתו שיאפשר שירותים לנהגים בשתי תחנות המוצא ולעלות את שכר הנהגים ל59 ש"ח לשעה כשכר בסיס
יש משהו הרבה יותר חשוב מהעלאת שכר כדי להביא עוד אנשים למקצוע
תפקיד הנהג לנהוג. הוא לא צריך להיות קופאי, לא כרטיסן, לא סדרן ולא שירות מודיעין. כשאני רואה עם מה נהגי האוטובוס צריכים להתמודד אני באמת ובתמים מרחם עליהם, וייתכן שהרבה אנשים לא מעוניינים לעסוק בתחום בדיוק בגלל זה.
&nbsp
כמובן שכדי להגיע למצב שבו הנהג מתעסק רק בנהיגה, צריך שכל מערכת הרב קו תהיה יעילה יותר, המודיעין מדויק ונגיש יותר וכו'. הא בהא תליא.
 
למה לא 99 שקל לשעה?

בקשר למה שכתב אורי 404
לגבי מחסור בנהגים-קיצור הזמן מרגע הגשת הטופס עד רגע השלמת המיונים בהחלט יכול חלעזור אבל,גם במספר תהליכים נוספים יש לקצר את הזמן ובנוסף לאחר שנהג מתקבל לעבודה יש לשפר את תנאי ההסעקתו שיאפשר שירותים לנהגים בשתי תחנות המוצא ולעלות את שכר הנהגים ל59 ש"ח לשעה כשכר בסיס
למה לא 99 שקל לשעה?
מדוע נהגי אוטובוס צריכים להרוויח יותר ממורים אחיות שוטרים ועובדים סוציאלים?
 
זה דיון שנגמר במאה ה 20.

למה לא 99 שקל לשעה?
מדוע נהגי אוטובוס צריכים להרוויח יותר ממורים אחיות שוטרים ועובדים סוציאלים?
זה דיון שנגמר במאה ה 20.
משכורת היא לא ביטוי לתועלת החברתית או הקושי או הסיכון של מקצוע. משכורת היא איפה שהביקוש פוגש את ההיצע. נהגי אוטבוס לא "צריכים" להרוויח שקל אחד יותר, או פחות, מהסכום הדרוש כדי לגייס את מספר הנהגים הדרושים. כנ"ל - שאר המקצועות.
 

amit1270

New member
להוציא את הכרטוס מידי המפעילות ולרכז אותו תחת קורת גג אחת

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
להוציא את הכרטוס מידי המפעילות ולרכז אותו תחת קורת גג אחת
כיום, בעידן מכרזי ה"עלות ברוטו" כשהמפעילות מקבלות תשלום לפי ק"מ-אוטובוס, אין שום הצדקה להשאיר את הכרטוס בידיהן. כל נושא התשלום צריך להיות חיצוני למפעילות, שיעסקו אך ורק במתן שירות ההסעות ובהתקנת מכשירי תיקוף תקינים באוטובוסים וברכבות, כשהרשות הארצית לתח"צ מרכזת את כל נושא התשלומים, הרב קו, השירות והפיקוח. הנהג לא יעסוק בענייני תשלומים, הטענת כרטיסים ועודף לנוסעים אלא רק בנהיגה; העלייה תתאפשר מכל הדלתות בכל הקווים העירוניים; הפיקוח על הכרטוס יהיה באחריות הרשויות לתח"צ - ארצית לקווים בינעירוניים ומטרופולינית* לקווים העירוניים ובאותה הזדמנות הביזיון של מערך הפיקוח של סיטיפס יבוטל וכל הקנסות המיותרים יוחזרו לנוסעים בתוספת ריבית נאה.

* הגיע הזמן כבר להקים את הרשויות המטרופוליניות. אני יודע שיש לאחרונה צעדים בכיוון ואפילו שמעתי את השר כ"ץ אומר את צירוף המילים הזה שלא נשמע ממנו זמן רב. לצערי שיקולים פוליטיים לא ענייניים עיכבו בשנים רבות את המהלך החיוני הזה.
 
להגדיל תדירויות ולשפר מעברים

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
להגדיל תדירויות ולשפר מעברים
להגדיל תדירויות של אוטובוסים ולשפר מעברים בין קווים, למשל על ידי הגדרת תחנה כתחנה מעבר ושילוט שם איך עוברים ולאן.
 

mister K

New member
אלה שלי

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
אלה שלי
1. הקמת גוף שינהל את כל נושאי האופורציה שקשורים למערך הקווים: שילוט תחנות, מספור קווים, סככות, מסופים וכו'.
לא ברור מדוע הנושאים האלה עדיין נמצאים בסמכותם של המפעילים/הרשויות המקומיות. כיום המצב הוא שפשוט כל אחד עושה מה שהוא רוצה, הרבה פעמים בלי הפעלת חשיבה מינימלית וכך זה גם נראה.
בנוסף, קביעת תקן לתחנת אוטובוס שיכלול סככות ראויות להמתנת אדם ושילוט אלקטרוני.

2. רב קו - הלאמה מוחלטת מידי המפעילים של כל העיסוק ברב קו ללא יוצא מן הכלל. רשות התח"צ היא היחידה שצריכה למכור את הכרטיס הזה ולתפעל את כל מה שקשור אליו. כמו כן, הקמת עמדות מכירה והטענה בחנויות (כולל פיצוציות) שייבחרו במכרז.

3. הוצאה של הכרטוס מידי הנהגים באופן מוחלט, למעט חריגים כמו קווים בין עירוניים ארוכים.

4. הגדרת עיסוק נהיגת אוטובוס כמקצוע ושיפור מיידי של מערך הסמכת הנהגים. קביעת תקן לחדרי מנוחה במסופים שיחוייב בכל מכרז שיוצא.

5. הקמת משטרת תחבורה ציבורית שתאכוף הפרות סדר באוטובוסים ותגן על הנהגים, כמו גם התקנת מצלמות בכל אוטובוס ציבורי והקמת חדר בקרה בו יוכלו לצפות בנעשה באוטובוסים בזמן אמת.

6. שיפור רמת בקיאותם בתחבורה ציבורית של אנשי המקצוע במשרד. יש כיום החלטות שהן פשוט אבסורדיות לכל מי שמבין קצת. כמו כן, התייעצות עם מומחי הפורום בבניית מכרזים (אני לא צוחק).

7. ביטול מערך קווי הלילה הקיים והקמת מערך חדש שייועד לכלל המשתמשים ולא יוכוון בליינים בלבד. המערך יכלול הפעלת חלק מקווי היום גם בלילה. צריך שינוי כולל בתודעה שאין דבר כזה השבתה של תח"צ באף שעה ביום.

זה מה שעולה לי בראש בינתיים. אולי יעלה עוד בהמשך.
 
חופשי שנתי לכולם ונסיעות לאתרי טבע

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
חופשי שנתי לכולם ונסיעות לאתרי טבע
כרגע אני סטודנטית (במשרה חלקית) ויש לי חופשי שנתי. לו היה לכולם, היה חוסך הרבה זמן וכאב ראש לנהגים (באוטובוסים "שלי" משלמים אצל הנהג).
כמו כן , כמו שכבר נאמר, יש יחסית מעט אתרי טיולים וטבע נגישים בתחבורה ציבורית וחבל. לפעמים האוטובוסים ממש עוברים ליד השמורה-ואין תחנה. הדבר היה גם יכול לקדם תיירות של צעירים.
 

סילון91

New member
גם בקו 1 הנוסעים עדיין משגעים את הנהג בשאלות. ישראלים קרציות

חופשי שנתי לכולם ונסיעות לאתרי טבע
כרגע אני סטודנטית (במשרה חלקית) ויש לי חופשי שנתי. לו היה לכולם, היה חוסך הרבה זמן וכאב ראש לנהגים (באוטובוסים "שלי" משלמים אצל הנהג).
כמו כן , כמו שכבר נאמר, יש יחסית מעט אתרי טיולים וטבע נגישים בתחבורה ציבורית וחבל. לפעמים האוטובוסים ממש עוברים ליד השמורה-ואין תחנה. הדבר היה גם יכול לקדם תיירות של צעירים.
גם בקו 1 הנוסעים עדיין משגעים את הנהג בשאלות. ישראלים קרציות
 
מוסיף סעיף במכרזים שמחייב התייחסות לתחנות קצה עבור הנהגים

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
מוסיף סעיף במכרזים שמחייב התייחסות לתחנות קצה עבור הנהגים
לא סביר שנהג מבצע כל היום הלוך חזור בקו מסוים ובאף תחנת קצה של הקו אין שירותים או נקודה שבה הנהג יכול להתרענן וגם לשבת לאכול משהו. אילו זה המקרה ואין בכוחה של החברה להקים נקודה כזאת אז עליה לאפשר לנהג לנסוע עם האוטובוס לנקודה שבה זה אפשרי על חשבונה וזאת מבלי שיש לנהג זכות לוותר על ההפסקה הזאת.
 

DRORIKO8

New member
אז ככה

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
אז ככה
הייתי מוציא את הרב קו מהנהג, מוסיף יותר נת"צים(למשל באבא הלל) ומחזיר את קו 62
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה