מדוע הרכבות עוצרות על הפסים לפני הכניסה לתחנת רחובות ?

מצב
הנושא נעול.

itamo

New member
מדוע הרכבות עוצרות על הפסים לפני הכניסה לתחנת רחובות ?

מדוע הרכבות עוצרות על הפסים לפני הכניסה לתחנת רחובות ?
למרות שלמיטב ידיעתי הפסים מוכפלים בין תחנת באר יעקב לרחובות, הרבה פעמים הרכבות שנוסעות דרומה ומגיעות מכיוון תל אביב עוצרות על הפסים בערך כקילומטר אחד לפני תחנת רחובות ומחכות שרכבת תחלוף לכיוון השני לפני שהן נכנסות לתחנה.
מדוע? האם לא ניתן להעביר 2 רכבות ביחד על הגשר שלפני תחנת רחובות?
ואם לא, מדוע לא מבצעים את חליפת הרכבות הזאת בתחנת רחובות ומאפשרים לרכבות שמגיעות מכיוון צפון לנסוע עוד פחות מדקה ולהיכנס לתחנה, להוריד את הנוסעים ולפנות את המסילה בזמן שהן עומדות ברציף ואז לשחרר את הרכבות לכיוון צפון, במקום לעצור על הפסים באמצע שום מקום ולגרום לכולם לאחר את האוטובוסים שלא מחכים לרכבות שמאחרות?

נשמע לי כמו מקרה חלם קלאסי.
 

yairp4

Active member
אני מניח שזה כדי לאפשר לרכבת שמתחילה ברחובות לצאת בזמן

מדוע הרכבות עוצרות על הפסים לפני הכניסה לתחנת רחובות ?
למרות שלמיטב ידיעתי הפסים מוכפלים בין תחנת באר יעקב לרחובות, הרבה פעמים הרכבות שנוסעות דרומה ומגיעות מכיוון תל אביב עוצרות על הפסים בערך כקילומטר אחד לפני תחנת רחובות ומחכות שרכבת תחלוף לכיוון השני לפני שהן נכנסות לתחנה.
מדוע? האם לא ניתן להעביר 2 רכבות ביחד על הגשר שלפני תחנת רחובות?
ואם לא, מדוע לא מבצעים את חליפת הרכבות הזאת בתחנת רחובות ומאפשרים לרכבות שמגיעות מכיוון צפון לנסוע עוד פחות מדקה ולהיכנס לתחנה, להוריד את הנוסעים ולפנות את המסילה בזמן שהן עומדות ברציף ואז לשחרר את הרכבות לכיוון צפון, במקום לעצור על הפסים באמצע שום מקום ולגרום לכולם לאחר את האוטובוסים שלא מחכים לרכבות שמאחרות?

נשמע לי כמו מקרה חלם קלאסי.
אני מניח שזה כדי לאפשר לרכבת שמתחילה ברחובות לצאת בזמן
הרכבת שמתחילה ברחובות יוצאת מרציף 3 (המזרחי/דרומי ביותר בתחנה) והיא צריכה לחצות את מסילה 2 שמשמשת רכבות שממשיכות לאשקלון כדי להגיע למסילה 1 המערבית לכיוון תל אביב.
כנראה במקרים בהם הרכבת לאשקלון מתעכבת עדיף מבחינה תפעולית לעכב אותה עוד קצת ולאפשר לרכבת שמתחילה ברחובות לצאת בזמן כדי לא לגרור איחורים נוספים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה