אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ


אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
 

oshri1987sg

Active member
אז ככה

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
אז ככה
1.קביעת תחנות לקוים אך ורק בתחנות מוצא מסודרות שיש בהן חדר מנוחה ושירותים לרווחת הנהגים,שיפור תנאי התעסוקה של הנהגים וקביעת הגדרות זמן שיהיה מספיק זמן הפסקה לנהגים והעלאת השכר לנהגים ל59 ש"ח לשעה
2.תעריפי נסיעה-הרחבת רפורמת המעברים לכלל חלקי מדינת והנהגת תעריפי נסיעה עם כרטיס מעבר גם לנסיעה בין מרחביות.
 
בשכר כזה עוד קבוצות ישבתו להעלאת שכר

אז ככה
1.קביעת תחנות לקוים אך ורק בתחנות מוצא מסודרות שיש בהן חדר מנוחה ושירותים לרווחת הנהגים,שיפור תנאי התעסוקה של הנהגים וקביעת הגדרות זמן שיהיה מספיק זמן הפסקה לנהגים והעלאת השכר לנהגים ל59 ש"ח לשעה
2.תעריפי נסיעה-הרחבת רפורמת המעברים לכלל חלקי מדינת והנהגת תעריפי נסיעה עם כרטיס מעבר גם לנסיעה בין מרחביות.
בשכר כזה עוד קבוצות ישבתו להעלאת שכר
ותוך כמה שנים האינפלציה תשחוק את השכר הגבוה.
 

דוד311

New member
קנסות אוטומטיות למפעילים לפי מערכת זמן אמת GPS

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
קנסות אוטומטיות למפעילים לפי מערכת זמן אמת GPS
משרד התחבורה יכול לדעת באופן אוטומטי על נסיעות שלא מבוצעות או שיוצאות באיחור. צריך להפעיל מערכת קנסות אוטומטית למפעילים. רווח נוסף - נסיעה שלא שידרה נתוני GPS תחשב כאילו לא יצאה כי הרי הציבור מסתמך על הנתונים.
בנוסף, הנתונים האלו על נסיעות שלא יצאו או שיצאו באיחור צריכים להיות זמינים ושקופים לציבור, ואפילו בזמן אמת.

דבר נוסף - הלו״זים שמפרסמים ומערכות זמן האמת צריכים להשתמש בהערכות זמן מדוייקות שמבוססות על נתוני זמן אמת מנסיעות בימים קודמים באותה שעה.
 
זה חשוב אבל מסוכן

קנסות אוטומטיות למפעילים לפי מערכת זמן אמת GPS
משרד התחבורה יכול לדעת באופן אוטומטי על נסיעות שלא מבוצעות או שיוצאות באיחור. צריך להפעיל מערכת קנסות אוטומטית למפעילים. רווח נוסף - נסיעה שלא שידרה נתוני GPS תחשב כאילו לא יצאה כי הרי הציבור מסתמך על הנתונים.
בנוסף, הנתונים האלו על נסיעות שלא יצאו או שיצאו באיחור צריכים להיות זמינים ושקופים לציבור, ואפילו בזמן אמת.

דבר נוסף - הלו״זים שמפרסמים ומערכות זמן האמת צריכים להשתמש בהערכות זמן מדוייקות שמבוססות על נתוני זמן אמת מנסיעות בימים קודמים באותה שעה.
זה חשוב אבל מסוכן
המפעילים יכולים לגלגל את הקנסות על הנהגים בקלות.
צריך להיות מנגנון שבו מוודאים שהנהגים לא נקנסים על דברים שאינם בשליטתם.
 

busrider

Member
בעיניהדבר הכי חשוב זה לזרז את תוכנית נת"צים

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
בעיניהדבר הכי חשוב זה לזרז את תוכנית נת"צים
זה יתן יתרון עצום לאוטובוס לעומת רכב פרטי וישפר את רמת הדיוק ויגרום ליותר אנשים לעבור לתח"צ ומצד שני יקצר את זמני הנסיעה ואז יתפנו יותר נהגים וציוד כדי לעבות את השירות איפה שצריך
 

matrix200200

Active member
כמה דברים

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
כמה דברים
בתחום תכנון הקווים, רצח חסר רחמים של קווי הספגטי.
הוספת יותר קווים להזנה של תחנות הרכבת.
התאמה של זמני יציאה של אוטובוסים המזינים עם הגעת הרכבות.
בהחלט יותר נת"צים (אני עדיין זוכר את הדיון עם עמוד השדרה על 201).
בנושאי טכנולוגייה, הייתי עושה יותר מאמץ בשימוש אוטובוסים חשמליים עם קבלי על, לפחות במטרופולינים גדולים (תל אביב, חיפה, אולי ירושלים).
בתחום הרכבות, נדמה לי שיש הסכמה כאן בפורום (שאני מצטרף אליה) שהנושא הכי דחוף זה מסילה רביעית באיילון.
 
דברים לטיפול:

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
דברים לטיפול:
1. מערך פניות הציבור של משרד התחבורה? הוא קיים בכלל? פניתי אליהם בפסח וטרם קיבלתי תשובה. (ופניתי פעמיים ליתר ביטחון ופעמיים קיבלתי את ההודעה האוטומטית שהפניה התקבלה). צריך לשפר אותו דחוף! שפניות יענו תוך 14 ימי עסקים לכל היותר ותלונות תוך חודש לכל המאוחר! לא הגיוני שתלונה תטופל רק תוך חצי שנה, זה מוציא את האפקטיביות מהתלונה! מה זה, יש שם רק עובד אחד?

2. כפי שנאמר מעלי, קנסות אוטומטיים לפי GPS - דבר הכרחי שישפר את האמינות.

3. שיפור תנאי הנהגים על מנת לעודד גיוס.

4. קידום עליה מכל הדלתות בכל הקווים העירוניים בארץ. לא הגיוני שהדבר מתנהל כ"כ בעצלתיים. לא הגיוני שלא יהיה אפילו תאריך יעד!

5. שילוט סטטי ואלקטרוני, באוטובוסים ומחוצה להם, גם באנגלית לטובת התיירים. בשלב ראשון לפחות באזורים תיירותיים ובתחנות מרכזיות ופופולריות במיוחד.

6. שיפור השילוט האלקטרוני באוטובוסים: שיהיה ניתן לדעת לפיהם באיזה תחנות ניתן להחליף לאיזה קו, זמן הגעה משוער לפי זמן אמת וכו'. כיום מדובר רק בפיילוטים וב90% מהקווים זה לא קיים. אנחנו בשנת 2017 למען השם!

7. שירות לילי: לא יתכן שהוא יהיה מיועד רק לתלמידי בית ספר! אני לא מדבר על שישי בלילה אפילו - אבל אמצע שבוע זה הכרחי, לפחות בערים הגדולות והמתויירות.
לא הגיוני שבאילת ובת"א לא יהיה קו או מספר קווים שפועלים בלילה. לא הגיוני שיש ערים שיש מהן רכבות לילה לנתב"ג אבל אין איך להגיע אליהם. צריך מינימום קו לילה אחד שיפעל בכל עיר כזאת גם בימי חול, מינימום אחת לשעה, משהו! הרי עובדה שבחיפה והקריות זה עובד יופי!

8. משהו ספציפי: הוולידטורים הקטנים בתחנות המטרונית בחיפה והקריות הן בדיחה עצובה על חשבון הנוסעים. כאלו מכונות טיפשיות לא ראיתי בחיים שלי. מה הבעיה לגרום להן לתת עדיפות לחוזים תקופתיים שגם ככה מכסים את כל אזור פעילות המטרונית?!
הם לא מבינים אפילו כמה זה יעלה את אחוז המתקפים - כיום יש אנשים, ואני עד לזה, שלא מתקפים חוזים תקופתיים כי אין להם זמן להתעסק עם המכונות הגדולות (שבד"כ נמצאות גם בקצה התחנה) כי הם מפחדים לפספס מטרונית. לא חבל?

9. ניקיון הרכבים: לא הגיוני שמושבי האוטובוס, ולא משנה מאיזו חברה, לא ישאב לעולם. מהרגע שמורכב ועד הרגע שנגרס. יעידו על זה ענני האבק שמתעופפים בטפיחה מעט חזקה בכל כסא כזה שמלאו לו כמה חודשים. ושנתחיל לדבר על מסנני המזגנים שלא יודעים שואב אבק מהו? או אולי על הרצפה המוכתמת? הקירות המשחירים? אנשים לא אוהבים לנסוע בטינופת.

10. תחנות אוטובוס שאשכרה מגינות מפגעי מזג אוויר ולא סתם מקשטות את המדרכה ומשמשות כשלט פירסום יבואו מה זה בטוב.

11. סיום סאגת רפורמת התעריפים. כרגע יש שתי מערכות תעריפים שסותרות אחת את השניה באופן אבסורדי, ובאמת שאין לי כוח לרשום פה את שלל הדוגמאות.

12. פתחתם כביש מהיר וחדש? מזל טוב, שיחקתם אותה. באמת! זה חשוב! אבל מה עם להעביר שם איזה קו או שניים? מה, לנו לא מגיע להנות ממנו?

13. פתיחת קווים לכל מני אתרי טבע. רבאק, אפילו לחרמון אין קו! מה, לפשוטי העם לא מגיע לראות שלג פעם בשנה?

וזהו בנתיים, סורי על הבלאגן, פשוט הפוסט המבורך הזה שיחרר ממני לא מעט קיטור.
 

david80

Member
1. נקיון והיגיינה באוטובוסים

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
1. נקיון והיגיינה באוטובוסים
2. מידע לנוסע:
2.1 מידע קריא באותיות לטיניות בכל מקום (שילוט בתחנות, תצוגה באוטובוסים, אינטרנט וכיו"ב).
2.2 מצד שני לקצר כמה שיותר את מערכות הכריזה, למשל אין צורך להכריז שמות ב-3 "שפות" ברכבת הקלה בירושלים, כמו כן הכריזה ברכבת ישראל ובתחנותיה צריכה לעבור שינוי יסודי.
3. כירטוס:
3.1 לא לכפות את כרטיס הרב קו עבור נוסעים מזדמנים בכלל והתיירים בפרט, אלא לאפשר שימוש בכרטיסי נייר שעתיים/יומיים/שבועיים וכו' במחיר סמלי גבוה מהשימוש ברב קו.
3.2 למזער את מעורבות נהגי האוטובוסים בכרטוס אך מצד שני לאפשר להם לתת שירות לנוסעים שבאמת זקוקים לכך ובפרט נוסעים מזדמנים בעלי כסף מזומן.
3.3 להפוך את השימוש ברב קו להכי פשוט שניתן (דוגמא קיצונית: הנוסע רק מעביר את הרב קו במכשיר בעלייה, החלפה וסיום נסיעה והמערכת מחשבת את המחיר הסופי הזול ביותר ומבצע חיוב בהוראת קבע).
3.4 לתת את הנחות הפרופילים בעת ניצול הערך הצבור ולא בעת הטעינה, מה שיפתור בעיות כמו ערך צבור נעולה בעת החלפת פרופיל, הנחות ואי הנחות בקווי יו"ש, ניצול ערך צבור לרכישת מנויים וכיו"ב.
4. הטמעת טכנולוגיות (כגון מערכת רמזורים חכמה) שלא רק יצמצמו את איחור האוטובוסים אלא יגרמו להם להגיע לתחנות בזמנים כמה שיותר קבועים (וגם ימנעו בסופו של דבר מהנהגים לעשות מירוץ נגד הזמן).
 
לא חושב שזה בתחום הסמכות של ראש הרשות

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
לא חושב שזה בתחום הסמכות של ראש הרשות
אבל כל שכונה חדשה שמתוכננת ונבנית חייבת נספח תחבורה-ציבורית שיתאר איך אפשר לשרת אותה באמצעות קווים קיימים או חדשים, לאן יגיעו הקווים הללו, מרחקים ודרכי גישה לתושבים לתחנות, תדירות הקווים, איזה תשתיות נוספות נדרשות וכו'.
אותו הדבר לכבישים ראשיים ומחלפים - איפה ממקמים תחנות אוטובוס / רק"ל, את מי הן משרתות ואיך מגיעים אליהן וביניהן.
ואם כבר - אז גם תכנון מפורט למסלולי אופניים - והקישוריות שלהן למסלולים מחוץ לשכונה.

אני חושש שמה שמתכננים היום לא נעשה במחשבה על שימוש בתח"ץ, אלא על שימוש בלעדי ברכב פרטי, ושיהיה קשה מאוד ליישם שם תח"ץ יעילה נוחה ורווחית.
 
על זה, למשל, אני מדבר

לא חושב שזה בתחום הסמכות של ראש הרשות
אבל כל שכונה חדשה שמתוכננת ונבנית חייבת נספח תחבורה-ציבורית שיתאר איך אפשר לשרת אותה באמצעות קווים קיימים או חדשים, לאן יגיעו הקווים הללו, מרחקים ודרכי גישה לתושבים לתחנות, תדירות הקווים, איזה תשתיות נוספות נדרשות וכו'.
אותו הדבר לכבישים ראשיים ומחלפים - איפה ממקמים תחנות אוטובוס / רק"ל, את מי הן משרתות ואיך מגיעים אליהן וביניהן.
ואם כבר - אז גם תכנון מפורט למסלולי אופניים - והקישוריות שלהן למסלולים מחוץ לשכונה.

אני חושש שמה שמתכננים היום לא נעשה במחשבה על שימוש בתח"ץ, אלא על שימוש בלעדי ברכב פרטי, ושיהיה קשה מאוד ליישם שם תח"ץ יעילה נוחה ורווחית.
על זה, למשל, אני מדבר
בית החולים החדש באשדוד, בלי גישה נוחה ברגל (אפילו לא מהשכונות הקרובות), בלי תח"ץ ראוי, בלי צל ובלי הגנה מגשם:

https://www.themarker.com/markerweek/1.4529231
 

iritilan

New member
זה אחד הדברים שמקוממים במיוחד

על זה, למשל, אני מדבר
בית החולים החדש באשדוד, בלי גישה נוחה ברגל (אפילו לא מהשכונות הקרובות), בלי תח"ץ ראוי, בלי צל ובלי הגנה מגשם:

https://www.themarker.com/markerweek/1.4529231
זה אחד הדברים שמקוממים במיוחד
כאשר מתכננים עם אפס חשיבה על הולכי רגל ונוסעי תחבורה ציבורית, אלא רק או בעיקר בחשיבה על חניונים וכבישים. לפעמים שינויים פשוטים כמו כניסה שתפנה לרחוב ולא לחנייה, יכולים לעזור בהרבה.
 
הנושאים הטעונים שיפור מיידי, כך לטעמי:

אם היית ראש הרשות הארצית לתח"צ

בקרוב צפוי להיבחר מנהל חדש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית.
אם הייתם בנעליו, אילו דברים הייתם מתקנים או בודקים.
למשל בנושאים כמו: המחסור בנהגים, תשתיות, שילוט סטאטי ואלקטרוני; תכנון קווים ומסלולים, מכרזי הפעלה, טכנולוגיה, מידע לציבור, תפעול, סבסוד, רכבות, פניות הציבור, בקרה, כרטוס, שחיתויות ועוד.
הכל הולך, תתחילו לשפוך.
הנושאים הטעונים שיפור מיידי, כך לטעמי:
1. באופן בהול: חובה ליישם שינוי באופן חלוקת נטל העבודה בחברות התח"צ, בד בבד עם שינוי שיטת מפות התנועה- קרי לחסל כליל את בליל מפות התנועה הקיים שמהווה עדיין שריד לימי 'אגד-דן' ושרק הלך ותפח עם השנים במתכונת של ''תלאי על תלאי'';
לא עוד אוטובוס שמטייל לו בין קווים שונים ואיזורים שונים (לעיתים ברדיוס של עשרות ומאות קילומטרים), לא עוד אוטובוסים שעוברים ממקום למקום יחד עם הנהג (ותיק ככל שיהיה)- מהיום האוטובוסים משוייכים לקווים בהם הם עובדים, ולמשבצות שלהם; את הרוטציה למען רווחת הנהג, והיא חשובה ללא ספק, יש לעשות אחת לחודש לכל הפחות, אם וכאשר יהיה צורך, כאשר הנהג יהיה זה המועבר לקו אחר- לא האוטובוס.

2. הגברת אכיפה על נת"צים על מנת לייצר שטף תנועה- קריטי.

3. מידע לנוסע: באופן בהול יש להעביר האחריות בנושא זה למפעילות התח"צ עצמן, מפני שרק בהן מצויות האנשים שבאמת מכירים את השטח ואת פריסת הקווים, ואת כל מה שקשור בזה, כך שהמידע יהיה מדויק ואמין; המצב כיום: בתחת.

4. תחנות האוטובוס: להעיף לאלתר את התחנות הנוכחיות ולהציב במקומן תחנות עם קירוי ראוי מפני פגעי מזג האוויר; חובה לתייעץ עם אנשי אוטובוסים באשר לאופן הצבתן על מנת לצמצם מקרים בהם התחנות מוצבות כך שלא ניתן לעצור את האוטובוס בסמוך להן בלי לשבור מראה ימנית, או לעצור בכלל.

5. תחנות אוטובוס בכבישים מהירים: לביטול מיידי כאשר אחת הדוגמאות הבולטות היא תחנת האוטובוס בגבעת אולגה, הן לצפון והן לדרום; יש למצוא חלופה בטוחה או לייצר כזו.

6. תדירות קווי שירות בערים: לעבות מיידית קווי שירות בערים הגדולות, ולא רק בהן.

זה בינתיים.
 
יקירי, מפות התנועה האלה מעולם לא היו בדן....

הנושאים הטעונים שיפור מיידי, כך לטעמי:
1. באופן בהול: חובה ליישם שינוי באופן חלוקת נטל העבודה בחברות התח"צ, בד בבד עם שינוי שיטת מפות התנועה- קרי לחסל כליל את בליל מפות התנועה הקיים שמהווה עדיין שריד לימי 'אגד-דן' ושרק הלך ותפח עם השנים במתכונת של ''תלאי על תלאי'';
לא עוד אוטובוס שמטייל לו בין קווים שונים ואיזורים שונים (לעיתים ברדיוס של עשרות ומאות קילומטרים), לא עוד אוטובוסים שעוברים ממקום למקום יחד עם הנהג (ותיק ככל שיהיה)- מהיום האוטובוסים משוייכים לקווים בהם הם עובדים, ולמשבצות שלהם; את הרוטציה למען רווחת הנהג, והיא חשובה ללא ספק, יש לעשות אחת לחודש לכל הפחות, אם וכאשר יהיה צורך, כאשר הנהג יהיה זה המועבר לקו אחר- לא האוטובוס.

2. הגברת אכיפה על נת"צים על מנת לייצר שטף תנועה- קריטי.

3. מידע לנוסע: באופן בהול יש להעביר האחריות בנושא זה למפעילות התח"צ עצמן, מפני שרק בהן מצויות האנשים שבאמת מכירים את השטח ואת פריסת הקווים, ואת כל מה שקשור בזה, כך שהמידע יהיה מדויק ואמין; המצב כיום: בתחת.

4. תחנות האוטובוס: להעיף לאלתר את התחנות הנוכחיות ולהציב במקומן תחנות עם קירוי ראוי מפני פגעי מזג האוויר; חובה לתייעץ עם אנשי אוטובוסים באשר לאופן הצבתן על מנת לצמצם מקרים בהם התחנות מוצבות כך שלא ניתן לעצור את האוטובוס בסמוך להן בלי לשבור מראה ימנית, או לעצור בכלל.

5. תחנות אוטובוס בכבישים מהירים: לביטול מיידי כאשר אחת הדוגמאות הבולטות היא תחנת האוטובוס בגבעת אולגה, הן לצפון והן לדרום; יש למצוא חלופה בטוחה או לייצר כזו.

6. תדירות קווי שירות בערים: לעבות מיידית קווי שירות בערים הגדולות, ולא רק בהן.

זה בינתיים.
יקירי, מפות התנועה האלה מעולם לא היו בדן....
 
בדן הנהג לא נודד מאזור לאזור

אם תוכל לפרט אודה לך, יען כי לא בטוח שהבנתי אותך.
בדן הנהג לא נודד מאזור לאזור
הסידור כולל קו אחד בלבד ולפעמים תגבור בוקר ("חתיכה") בקו אחר. האוטובוס קבוע על הסידור והנהג יכול לנדוד מסידור לסידור, אך לא האוטובוס.
שיטת האוטובוס שנודד עם הנהג מסידור לסידור ומערב סוגי קווים (עירוני באמצע סידור בינעירוני) קיימת רק באגד.
 
עכשיו הבנתי, תודה רבה לך אדוני!

בדן הנהג לא נודד מאזור לאזור
הסידור כולל קו אחד בלבד ולפעמים תגבור בוקר ("חתיכה") בקו אחר. האוטובוס קבוע על הסידור והנהג יכול לנדוד מסידור לסידור, אך לא האוטובוס.
שיטת האוטובוס שנודד עם הנהג מסידור לסידור ומערב סוגי קווים (עירוני באמצע סידור בינעירוני) קיימת רק באגד.
עכשיו הבנתי, תודה רבה לך אדוני!
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לראות קווי אילת עירוניים אשר האוטובוסים שלהם נוידו מירושלים

בדן הנהג לא נודד מאזור לאזור
הסידור כולל קו אחד בלבד ולפעמים תגבור בוקר ("חתיכה") בקו אחר. האוטובוס קבוע על הסידור והנהג יכול לנדוד מסידור לסידור, אך לא האוטובוס.
שיטת האוטובוס שנודד עם הנהג מסידור לסידור ומערב סוגי קווים (עירוני באמצע סידור בינעירוני) קיימת רק באגד.
לראות קווי אילת עירוניים אשר האוטובוסים שלהם נוידו מירושלים
זה כ"כ......... עם הפוסטרים הישנים של השנה שעברה על גבי כל מושב עם ההודעה שערך צבור לא תקף ברק"ל, ושלא טרחו להסירם....
 
מה ההגיון שהאוטובס לא ינדוד??

בדן הנהג לא נודד מאזור לאזור
הסידור כולל קו אחד בלבד ולפעמים תגבור בוקר ("חתיכה") בקו אחר. האוטובוס קבוע על הסידור והנהג יכול לנדוד מסידור לסידור, אך לא האוטובוס.
שיטת האוטובוס שנודד עם הנהג מסידור לסידור ומערב סוגי קווים (עירוני באמצע סידור בינעירוני) קיימת רק באגד.
מה ההגיון שהאוטובס לא ינדוד??
 
לא הבנתי את סעיף 3,

הנושאים הטעונים שיפור מיידי, כך לטעמי:
1. באופן בהול: חובה ליישם שינוי באופן חלוקת נטל העבודה בחברות התח"צ, בד בבד עם שינוי שיטת מפות התנועה- קרי לחסל כליל את בליל מפות התנועה הקיים שמהווה עדיין שריד לימי 'אגד-דן' ושרק הלך ותפח עם השנים במתכונת של ''תלאי על תלאי'';
לא עוד אוטובוס שמטייל לו בין קווים שונים ואיזורים שונים (לעיתים ברדיוס של עשרות ומאות קילומטרים), לא עוד אוטובוסים שעוברים ממקום למקום יחד עם הנהג (ותיק ככל שיהיה)- מהיום האוטובוסים משוייכים לקווים בהם הם עובדים, ולמשבצות שלהם; את הרוטציה למען רווחת הנהג, והיא חשובה ללא ספק, יש לעשות אחת לחודש לכל הפחות, אם וכאשר יהיה צורך, כאשר הנהג יהיה זה המועבר לקו אחר- לא האוטובוס.

2. הגברת אכיפה על נת"צים על מנת לייצר שטף תנועה- קריטי.

3. מידע לנוסע: באופן בהול יש להעביר האחריות בנושא זה למפעילות התח"צ עצמן, מפני שרק בהן מצויות האנשים שבאמת מכירים את השטח ואת פריסת הקווים, ואת כל מה שקשור בזה, כך שהמידע יהיה מדויק ואמין; המצב כיום: בתחת.

4. תחנות האוטובוס: להעיף לאלתר את התחנות הנוכחיות ולהציב במקומן תחנות עם קירוי ראוי מפני פגעי מזג האוויר; חובה לתייעץ עם אנשי אוטובוסים באשר לאופן הצבתן על מנת לצמצם מקרים בהם התחנות מוצבות כך שלא ניתן לעצור את האוטובוס בסמוך להן בלי לשבור מראה ימנית, או לעצור בכלל.

5. תחנות אוטובוס בכבישים מהירים: לביטול מיידי כאשר אחת הדוגמאות הבולטות היא תחנת האוטובוס בגבעת אולגה, הן לצפון והן לדרום; יש למצוא חלופה בטוחה או לייצר כזו.

6. תדירות קווי שירות בערים: לעבות מיידית קווי שירות בערים הגדולות, ולא רק בהן.

זה בינתיים.
לא הבנתי את סעיף 3,
עד לפני כעשור לא ידעו זמן אמת של שום אוטובוס וגם לוזים ומסלולים ידעו רק מי שהכיר את האוטובוס, היום המידע נגיש יותר ברשת ובאפליקציות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה