Ccyclist
Well-known member
אמרתי "ישיר יחסית", לא "מכל מקום לכל מקום".
במערכת של קווים חוצים במסלול ברור וחף מסיבובים ועיקולים קל מאד להחליף אוטובוסים כשצריך כי קווי המערכת חזקים בזכות המסלול והנסועה וזה גורם להם להיות תדירים. גם אם צריך לנסוע 2-3 תחנות כדי להחליף מקו אחד במערכת כזו לקו אחר שיסע את מרבית הנסיעה ליעד זמן ההמתנה בהחלפה הוא מינימלי.
במערכת שאתה מציע אי אפשר להגיע לתדירות טובה בקווים השכונתיים ולכן נוסע שירצה מסלול המשלב קו שכונתי וקו על ציר ראשי יצטרך לתקצב לו 20 דקות המתנה בהחלפה בנוסף לזמן הנסיעה. יתכן שבבוקר אפשר לצאת בזמן לקו השכונתי (או לפספס אותו ולאחר ב20 דקות או להקדים לזה שלפניו) אבל בערב יש סיכוי די גבוה להגיע למרחק קרוב מאד אך רחוק מדי להליכה מהבית ולהמתין שם זמן בלתי סביר בעליל. ההשפעה המתמשכת של מצב כזה מורידה את האטרקטיביות של נסיעה בתח"צ.
אמרתי "ישיר יחסית", לא "מכל מקום לכל מקום".אכן הסבר מלומד וממצה, אבל המסקנה שלו מבוססת רק בחציה
אני בהחלט מסכים עם המסקנה ששירות תח"צ לא תדיר דינו להיכשל. אבל אני לא מסכים עם המסקנה - שאינה בעצם מסקנה של מה שנכתב קודם לכן אלא אמירה יש מאין - שהשירות צריך להיות ישיר. שירות ישיר בתוך העיר (להבדיל מתחנה מרכזית אחת לאחרת) הוא פשוט לא הגיוני. אנשים נוסעים למקומות שונים, והדרך הטובה ביותר לאפשר זאת היא ליצור חפיפה (מסוימת) בין רשת הרחובות לבין רשת התחבורה. זה אינטואיטיבי, ברור, נוח, יעיל (מסופים לאוטובוסים בנקודות הקצה של הקווים הם בזבוז נדל"ן למשל).
במערכת של קווים חוצים במסלול ברור וחף מסיבובים ועיקולים קל מאד להחליף אוטובוסים כשצריך כי קווי המערכת חזקים בזכות המסלול והנסועה וזה גורם להם להיות תדירים. גם אם צריך לנסוע 2-3 תחנות כדי להחליף מקו אחד במערכת כזו לקו אחר שיסע את מרבית הנסיעה ליעד זמן ההמתנה בהחלפה הוא מינימלי.
במערכת שאתה מציע אי אפשר להגיע לתדירות טובה בקווים השכונתיים ולכן נוסע שירצה מסלול המשלב קו שכונתי וקו על ציר ראשי יצטרך לתקצב לו 20 דקות המתנה בהחלפה בנוסף לזמן הנסיעה. יתכן שבבוקר אפשר לצאת בזמן לקו השכונתי (או לפספס אותו ולאחר ב20 דקות או להקדים לזה שלפניו) אבל בערב יש סיכוי די גבוה להגיע למרחק קרוב מאד אך רחוק מדי להליכה מהבית ולהמתין שם זמן בלתי סביר בעליל. ההשפעה המתמשכת של מצב כזה מורידה את האטרקטיביות של נסיעה בתח"צ.