משהוא הצליח להרשם לסיורים במנהרות הרכבת בירושלים

מצב
הנושא נעול.

eladgabso01

New member
משהוא הצליח להרשם לסיורים במנהרות הרכבת בירושלים

משהוא הצליח להרשם לסיורים במנהרות הרכבת בירושלים
במסגרת "בתים פתוחים " ?

הכרטיסים שם פשוט נגמרו תוך כמה דקות..
 

סנוי

New member
אני נרשמתי. קמתי בשבע בבוקר כדי לתפוס את ההרשמה...

משהוא הצליח להרשם לסיורים במנהרות הרכבת בירושלים
במסגרת "בתים פתוחים " ?

הכרטיסים שם פשוט נגמרו תוך כמה דקות..
אני נרשמתי. קמתי בשבע בבוקר כדי לתפוס את ההרשמה...
אבל זה די בפוקס. ב"בתים מבפנים" האחרון שהיה בת"א (חודש מאי), ניסיתי להירשם באותו יום שנפתחה ההרשמה עוד בתשע בבוקר (!) וכבר לא נשאר כלום למה שהיה בהרשמה מראש.
מאוד מעצבן שמארגני האתר לא נותנים הכוונה באיזו שעה מתחילה ההרשמה אלא רק יום.

לפחות הפעם יצא שהצלחתי לתפוס משהו. אבל בפעמים הקודמות לא.

אגב - אם מישהו אחר נרשם - האם קיבלתם מייל חוזר מהאתר לאישור ההרשמה? אני לא קיבלתי עדיין שום דבר
 

25306yosef

New member
מה שרק מראה שאנשים שטופי מוח מהפופוליזם.....

משהוא הצליח להרשם לסיורים במנהרות הרכבת בירושלים
במסגרת "בתים פתוחים " ?

הכרטיסים שם פשוט נגמרו תוך כמה דקות..
מה שרק מראה שאנשים שטופי מוח מהפופוליזם.....
השר הפופוליסט מצליח לגרום להמונים להיות מושפעים מהפופוליזם שלו....

מה בדיוק יש לראות במנהרה שהיא עדיין אתר בנייה?

יש הרבה דברים מעניים הרבה יותר, חלקם עדיין פעילים ומתפקדים במלואם, חלקם פעלו בעבר והיום כבר לא, חלקם כבר נהרסו ונחרבו ולא נשאר להם כל זכר. מעניין שמכל האתרים המעניינים הרבים הללו שהם פעילים כיום או היו פעילים בעבר, במסגרת אירוע בתים מבפנים בירושלים ובתל אביב מאפשרים ביקור בשני אתרים בלבד:

1. מרכז הבקרה של חברת החשמל בגבעת שאול. זהו מתקן הפעיל כיום. אותי אישית המתקן של חברת החשמל לא מעניין כלל. ולמעשה שום מתקן של חברת החשמל לא מעניין אותי כלל.
2. מלון the post (בניין הדואר המרכזי בירושלים). זהו מתקן שהיה פעיל בעבר ושימש עד לסוף שנות ה-60 כצומת התקשורת המרכזי של העיר ירושלים. ראוי לציין שאתר זה היה פתוח תמיד לכל אזרח שביקש לעיין בספרים המצויים בספרייה של משרד התקשורת. על אתר זה נכתבו הרבה מאוד מאמרים העוסקים באדריכלות והוא אף מוזכר בפרסום מקצועי מסוף שנות ה-90 של חברת אלקטל ספקית ציוד התקשורת הצרפתית.

חוץ משני אתרים אלו שאחד מהם כבר לא פעיל שנים רבות, אין באירוע בתים מבפנים שום דבר מיוחד חוץ ממבנים רגילים שרובם פתוחים לכל ברוב ימות השנה. ואלו שסגורים לציבור ברוב ימות השנה הם בעיקר בתים פרטיים שאין בהם משהו מעניין המעורר עניין.

בשבילי אתר בנייה של פרוייקט תחבורה עתידי לא מעורר עניין כלל. ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר באתר בנייה של פרוייקט עתידי הזוכה לפופוליזם.

מה שמעורר אצלי עניין רב במיוחד זה בעיקר אתרים ייחודיים ומיוחדים שהשתיקה יפה להם......
 

eladgabso01

New member
יש כ 120 סיורים , לא בדקתי מה נגיש ביום יום ומה לא

מה שרק מראה שאנשים שטופי מוח מהפופוליזם.....
השר הפופוליסט מצליח לגרום להמונים להיות מושפעים מהפופוליזם שלו....

מה בדיוק יש לראות במנהרה שהיא עדיין אתר בנייה?

יש הרבה דברים מעניים הרבה יותר, חלקם עדיין פעילים ומתפקדים במלואם, חלקם פעלו בעבר והיום כבר לא, חלקם כבר נהרסו ונחרבו ולא נשאר להם כל זכר. מעניין שמכל האתרים המעניינים הרבים הללו שהם פעילים כיום או היו פעילים בעבר, במסגרת אירוע בתים מבפנים בירושלים ובתל אביב מאפשרים ביקור בשני אתרים בלבד:

1. מרכז הבקרה של חברת החשמל בגבעת שאול. זהו מתקן הפעיל כיום. אותי אישית המתקן של חברת החשמל לא מעניין כלל. ולמעשה שום מתקן של חברת החשמל לא מעניין אותי כלל.
2. מלון the post (בניין הדואר המרכזי בירושלים). זהו מתקן שהיה פעיל בעבר ושימש עד לסוף שנות ה-60 כצומת התקשורת המרכזי של העיר ירושלים. ראוי לציין שאתר זה היה פתוח תמיד לכל אזרח שביקש לעיין בספרים המצויים בספרייה של משרד התקשורת. על אתר זה נכתבו הרבה מאוד מאמרים העוסקים באדריכלות והוא אף מוזכר בפרסום מקצועי מסוף שנות ה-90 של חברת אלקטל ספקית ציוד התקשורת הצרפתית.

חוץ משני אתרים אלו שאחד מהם כבר לא פעיל שנים רבות, אין באירוע בתים מבפנים שום דבר מיוחד חוץ ממבנים רגילים שרובם פתוחים לכל ברוב ימות השנה. ואלו שסגורים לציבור ברוב ימות השנה הם בעיקר בתים פרטיים שאין בהם משהו מעניין המעורר עניין.

בשבילי אתר בנייה של פרוייקט תחבורה עתידי לא מעורר עניין כלל. ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר באתר בנייה של פרוייקט עתידי הזוכה לפופוליזם.

מה שמעורר אצלי עניין רב במיוחד זה בעיקר אתרים ייחודיים ומיוחדים שהשתיקה יפה להם......
יש כ 120 סיורים , לא בדקתי מה נגיש ביום יום ומה לא
עשרות מהם לא נגישים ביום יום ,
מה שכן כולם סיורים מודרכים

ולא רק למנהרות הרכבת אזלו הכרטיסים תוך דקות גם למקומות אחרים
 

סנוי

New member
אז... למה טרחת להגיב במגילה על כך, אם זה לא מעניין אותך?

מה שרק מראה שאנשים שטופי מוח מהפופוליזם.....
השר הפופוליסט מצליח לגרום להמונים להיות מושפעים מהפופוליזם שלו....

מה בדיוק יש לראות במנהרה שהיא עדיין אתר בנייה?

יש הרבה דברים מעניים הרבה יותר, חלקם עדיין פעילים ומתפקדים במלואם, חלקם פעלו בעבר והיום כבר לא, חלקם כבר נהרסו ונחרבו ולא נשאר להם כל זכר. מעניין שמכל האתרים המעניינים הרבים הללו שהם פעילים כיום או היו פעילים בעבר, במסגרת אירוע בתים מבפנים בירושלים ובתל אביב מאפשרים ביקור בשני אתרים בלבד:

1. מרכז הבקרה של חברת החשמל בגבעת שאול. זהו מתקן הפעיל כיום. אותי אישית המתקן של חברת החשמל לא מעניין כלל. ולמעשה שום מתקן של חברת החשמל לא מעניין אותי כלל.
2. מלון the post (בניין הדואר המרכזי בירושלים). זהו מתקן שהיה פעיל בעבר ושימש עד לסוף שנות ה-60 כצומת התקשורת המרכזי של העיר ירושלים. ראוי לציין שאתר זה היה פתוח תמיד לכל אזרח שביקש לעיין בספרים המצויים בספרייה של משרד התקשורת. על אתר זה נכתבו הרבה מאוד מאמרים העוסקים באדריכלות והוא אף מוזכר בפרסום מקצועי מסוף שנות ה-90 של חברת אלקטל ספקית ציוד התקשורת הצרפתית.

חוץ משני אתרים אלו שאחד מהם כבר לא פעיל שנים רבות, אין באירוע בתים מבפנים שום דבר מיוחד חוץ ממבנים רגילים שרובם פתוחים לכל ברוב ימות השנה. ואלו שסגורים לציבור ברוב ימות השנה הם בעיקר בתים פרטיים שאין בהם משהו מעניין המעורר עניין.

בשבילי אתר בנייה של פרוייקט תחבורה עתידי לא מעורר עניין כלל. ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר באתר בנייה של פרוייקט עתידי הזוכה לפופוליזם.

מה שמעורר אצלי עניין רב במיוחד זה בעיקר אתרים ייחודיים ומיוחדים שהשתיקה יפה להם......
אז... למה טרחת להגיב במגילה על כך, אם זה לא מעניין אותך?
אתרים שהשתיקה יפה להם גם אותי מעניינים אבל בוא נהיה ריאליים...
&nbsp
וחוץ מזה, דווקא יש סיורים רגליים מעניינים, ביקור במבנים שבדרך כלל לא פתוחים לציבו או שלא מתוודעים אליהם ללא הפסטיבל. ואותי דווקא כן מעניין לראות את המנהרות בבנייה ולהתודדע לגודל שלהן בלי שהם פעילות ומלאות באנשים. זו חווייה ייחודית.
 

25306yosef

New member
לא בטוח שקו הרכבת הזה יפעל אי פעם.....

אז... למה טרחת להגיב במגילה על כך, אם זה לא מעניין אותך?
אתרים שהשתיקה יפה להם גם אותי מעניינים אבל בוא נהיה ריאליים...
&nbsp
וחוץ מזה, דווקא יש סיורים רגליים מעניינים, ביקור במבנים שבדרך כלל לא פתוחים לציבו או שלא מתוודעים אליהם ללא הפסטיבל. ואותי דווקא כן מעניין לראות את המנהרות בבנייה ולהתודדע לגודל שלהן בלי שהם פעילות ומלאות באנשים. זו חווייה ייחודית.
לא בטוח שקו הרכבת הזה יפעל אי פעם.....
זו ההרגשה שלי. אני חושב שמותר לי להביע בפורום הזה את מה שאני מרגיש. וזו כבר סיבה טובה לכך שכל המנהרות האלה וכל הקו הזה לא יעניינו אותי. הרי היו דברים מעולם ולא חסרים בישראל פילים לבנים.

אני אתחיל להתעניין בקו הזה רק לאחר שהוא יפתח לנוסעים אם בכלל, ורק לאחר שתסתיים תקופת ההרצה ורק אם הקו הזה ישרת אותי. אבל עד אז אם בכלל, זה עוד חזון לימים.

באשר לשאר הסיורים של בתים מבפנים,

לצערי אין סיורים באתרים תפעוליים המשמשים כמתקני מיתוג ותמסורת וזה מה שמעניין אותי. כל השאר לא מעניין אותי ואין שם משהו מיוחד המעורר עניין. מה כבר מעניין בבית פרטי של אדריכל?
 

down und

New member
ואת הרוב המוחץ להדהים, לא סתם רוב וגם לא סתם רוב מוחץ אלא

לא בטוח שקו הרכבת הזה יפעל אי פעם.....
זו ההרגשה שלי. אני חושב שמותר לי להביע בפורום הזה את מה שאני מרגיש. וזו כבר סיבה טובה לכך שכל המנהרות האלה וכל הקו הזה לא יעניינו אותי. הרי היו דברים מעולם ולא חסרים בישראל פילים לבנים.

אני אתחיל להתעניין בקו הזה רק לאחר שהוא יפתח לנוסעים אם בכלל, ורק לאחר שתסתיים תקופת ההרצה ורק אם הקו הזה ישרת אותי. אבל עד אז אם בכלל, זה עוד חזון לימים.

באשר לשאר הסיורים של בתים מבפנים,

לצערי אין סיורים באתרים תפעוליים המשמשים כמתקני מיתוג ותמסורת וזה מה שמעניין אותי. כל השאר לא מעניין אותי ואין שם משהו מיוחד המעורר עניין. מה כבר מעניין בבית פרטי של אדריכל?
ואת הרוב המוחץ להדהים, לא סתם רוב וגם לא סתם רוב מוחץ אלא
אשכרה רוב מוחץ להדהים (נניח 99.5%) מהציבור בארץ ובעולם לא מעניין אותם
בכלל אבל לגמרי שום כלום בנושא מבנים ששמשו למיתוג ותמסורת.
יש מבין או שצריך להראות לך ציור של שטרי כסף מזומן על מנת שתבין?
 

25306yosef

New member
דווקא ראיתי שיש אנשים בעולם המתעניינים במבנים המשמשים למיתוג

ואת הרוב המוחץ להדהים, לא סתם רוב וגם לא סתם רוב מוחץ אלא
אשכרה רוב מוחץ להדהים (נניח 99.5%) מהציבור בארץ ובעולם לא מעניין אותם
בכלל אבל לגמרי שום כלום בנושא מבנים ששמשו למיתוג ותמסורת.
יש מבין או שצריך להראות לך ציור של שטרי כסף מזומן על מנת שתבין?
דווקא ראיתי שיש אנשים בעולם המתעניינים במבנים המשמשים למיתוג
בבדיקה אקראית ושטחית ביותר שביצעתי בויקיפדיה לפני כשנה ראיתי בויקיפדיה הצרפתית קטגוריה שלמה של מבנים בפריס המשמשים ושימשו בעבר למיתוג ותמסורת.

אם יש קטגוריה בפני עצמה ויש ערכים שלמים המוקדשים למבני מיתוג ותמסורת, אז בוודאי שיש גם אנשים המתעניינים בדבר. אחרת לא היו ערכים בויקיפדיה.

זאת ועוד, בויקיפדיה הגרמנית ראיתי הרבה מאוד ערכים מורחבים המוקדשים במיוחד לתחום האיתות הרכבתי. ולרבות ציוד מיתוג ותמסורת ושמות היצרנים והדגמים השונים. בישראל? גורנישט מיט גורנישט.

בישראל להבדיל ממדינות אחרות בעולם, אין באמת שימור של העבר והכל מתנהל על פי אינטרסים זרים צרים ופסולים של בעלי עניין.

ומה מעניין את מרבית הציבור בארץ?

הכל תלוי בעבודתם של יחצנים ואנשי שיווק ומכירות.
 

darkshadow1

New member
אין ספק שהציבור בארץ פסול כי הוא לא חושב כמוך.

דווקא ראיתי שיש אנשים בעולם המתעניינים במבנים המשמשים למיתוג
בבדיקה אקראית ושטחית ביותר שביצעתי בויקיפדיה לפני כשנה ראיתי בויקיפדיה הצרפתית קטגוריה שלמה של מבנים בפריס המשמשים ושימשו בעבר למיתוג ותמסורת.

אם יש קטגוריה בפני עצמה ויש ערכים שלמים המוקדשים למבני מיתוג ותמסורת, אז בוודאי שיש גם אנשים המתעניינים בדבר. אחרת לא היו ערכים בויקיפדיה.

זאת ועוד, בויקיפדיה הגרמנית ראיתי הרבה מאוד ערכים מורחבים המוקדשים במיוחד לתחום האיתות הרכבתי. ולרבות ציוד מיתוג ותמסורת ושמות היצרנים והדגמים השונים. בישראל? גורנישט מיט גורנישט.

בישראל להבדיל ממדינות אחרות בעולם, אין באמת שימור של העבר והכל מתנהל על פי אינטרסים זרים צרים ופסולים של בעלי עניין.

ומה מעניין את מרבית הציבור בארץ?

הכל תלוי בעבודתם של יחצנים ואנשי שיווק ומכירות.
אין ספק שהציבור בארץ פסול כי הוא לא חושב כמוך.
ספק גדול אם יש מדינה כלשהי בעולם שמעל 0.5% מהציבור בה מתעניין בצורה כלשהי במתקני מיתוג ותמסורת. מספיק מתעניין אחד שגם כותב ערכים בויקיפדיה כדי למלא מאות ערכים- מן הסתם במדינות עם אוכלוסיה גדולה פי 10 מישראל שגם יש בהן יותר אנשים שמתעסקים בנושא ביחס לגודל האוכלוסיה יש סבירות גבוהה יותר שיהיה מישהו כזה.
 

25306yosef

New member
הציבור בישראל מושפע מתרבות הישראבלוף

אין ספק שהציבור בארץ פסול כי הוא לא חושב כמוך.
ספק גדול אם יש מדינה כלשהי בעולם שמעל 0.5% מהציבור בה מתעניין בצורה כלשהי במתקני מיתוג ותמסורת. מספיק מתעניין אחד שגם כותב ערכים בויקיפדיה כדי למלא מאות ערכים- מן הסתם במדינות עם אוכלוסיה גדולה פי 10 מישראל שגם יש בהן יותר אנשים שמתעסקים בנושא ביחס לגודל האוכלוסיה יש סבירות גבוהה יותר שיהיה מישהו כזה.
הציבור בישראל מושפע מתרבות הישראבלוף
כמעט הכל במדינה הזו מתנהל על פי שיקולים ואינטרסים זרים ופסולים של בעלי עניין. החל מהמזון שאתה אוכל ו/או רוכש ועד למבנים לשימור ומבנים להריסה.

כמעט הכל זה ישראבלוף ועבודה של יחצנים ואנשי שיווק.
 
אנו נשמח שתכתוב את הערכים הללו בעברית בויקיפדיה

דווקא ראיתי שיש אנשים בעולם המתעניינים במבנים המשמשים למיתוג
בבדיקה אקראית ושטחית ביותר שביצעתי בויקיפדיה לפני כשנה ראיתי בויקיפדיה הצרפתית קטגוריה שלמה של מבנים בפריס המשמשים ושימשו בעבר למיתוג ותמסורת.

אם יש קטגוריה בפני עצמה ויש ערכים שלמים המוקדשים למבני מיתוג ותמסורת, אז בוודאי שיש גם אנשים המתעניינים בדבר. אחרת לא היו ערכים בויקיפדיה.

זאת ועוד, בויקיפדיה הגרמנית ראיתי הרבה מאוד ערכים מורחבים המוקדשים במיוחד לתחום האיתות הרכבתי. ולרבות ציוד מיתוג ותמסורת ושמות היצרנים והדגמים השונים. בישראל? גורנישט מיט גורנישט.

בישראל להבדיל ממדינות אחרות בעולם, אין באמת שימור של העבר והכל מתנהל על פי אינטרסים זרים צרים ופסולים של בעלי עניין.

ומה מעניין את מרבית הציבור בארץ?

הכל תלוי בעבודתם של יחצנים ואנשי שיווק ומכירות.
אנו נשמח שתכתוב את הערכים הללו בעברית בויקיפדיה
אני משער שיש לך את הידע המתאים.
 

25306yosef

New member
התחלתי לכתוב משהו ניסיוני בויקיפדיה הישראלית

אנו נשמח שתכתוב את הערכים הללו בעברית בויקיפדיה
אני משער שיש לך את הידע המתאים.
התחלתי לכתוב משהו ניסיוני בויקיפדיה הישראלית
ראה מטה בשרשור להלן על מרכזת הטלפונים:

https://he.wikipedia.org/wiki/רמת_השרון_(שכונה)

ציטוט ממה שאני כתבתי בויקיפדיה:

"מרכזת הטלפונים, מקווה ישראל 7

בשנת 1937 נבנה בשכונה על ידי מחלקת הדואר והטלגרף של ממשלת המנדט הבריטי, בניין מרכזת הטלפונים האוטומטית הראשונה של העיר תל אביב שפעלה בטכנולוגיה שפיתח אלמון סטראוג'ר. את הבניין תכנן האדריכל בנימין צ'ייקין. הבניין נחנך בשנת 1938. מיום 6 בינואר 1939 חוברו למרכזת זו כל הטלפונים בתל אביב. לפני מועד זה, חלק מהטלפונים בתל אביב היו מחוברים למרכזת הטלפונים ביפו. הבניין שימש עד לשנת 2013 כמתקן תקשורת של חברת בזק והייתה מצויה בו מרכזת טלפונים ספרתית מדגם DMS-100. כיום פועל בבניין סניף דואר של חברת דואר ישראל ומוקד המידע וההזמנות 171 של החברה שבעבר סיפק שירותי תברוקה בלבד. בשטח של מרכזת הטלפונים שהתפנה, ממוקמת משנת 2016 אכסניה בשם "אברהם הוסטל". הבניין ממוקם בפינת הרחובות מקווה ישראל 7, לבונטין 21, והרכבת 8-10.

תקציר כתוב גם כאן:

https://he.wikipedia.org/wiki/רחוב_הרכבת

ציטוט:

במפגש עם רחוב לבונטין בבית מספר 10 נמצא בניין מרכזת הטלפונים האוטומטית הראשונה של העיר תל אביב. הבניין בתכנונו של האדריכל בנימין צ'ייקין נבנה בשנת 1937 על ידי מחלקת הדואר והטלגרף של ממשלת המנדט הבריטי. המרכזת פעלה בטכנולוגיה שפיתח אלמון סטראוג'ר. הבניין שימש עד לשנת 2013 כמרכזת טלפונים ספרתית של חברת בזק.

בערך על הבניין ביפו הוספתי כמה שורות:

https://he.wikipedia.org/wiki/בית_הדואר_המרכזי_(יפו)

ציטוט:

בבניין זה הייתה מרכזת הטלפונים האוטומטית הראשונה של העיר יפו שפעלה בטכנולוגיה שפיתח אלמון סטראוג'ר, וגם מרכזת טלגרף. בשנות ה-60 של המאה ה-20, לאחר העברת מרכזת הטלפונים למבנה המרכזת הספרתית החדשה בשכונת גבעת הרצל, נשארה בבניין זה רק מרכזת הטלקס שפעלה עד סוף שנות ה-80 כשהופעלה מרכזת הטלקס הספרתית החדשה של חברת בזק במרכז העיר.

גם בערך על הבניין בירושלים הוספתי כמה שורות:

https://he.wikipedia.org/wiki/בית_הדואר_המרכזי_(ירושלים)

בבניין פעלה מרכזת הטלפונים האוטומטית הראשונה של העיר ירושלים שפעלה בטכנולוגיה שפיתח אלמון סטראוג'ר. הבניין שימש בעבר גם את חברת בזק ופעלו בו מרכזת ספרתית ומוקד מודיעין 144. כיום ממוקמים בבניין משרדים שונים של משרד התקשורת.

איך זה נראה לך?
 
יופי מעולה, תמשיך כך

התחלתי לכתוב משהו ניסיוני בויקיפדיה הישראלית
ראה מטה בשרשור להלן על מרכזת הטלפונים:

https://he.wikipedia.org/wiki/רמת_השרון_(שכונה)

ציטוט ממה שאני כתבתי בויקיפדיה:

"מרכזת הטלפונים, מקווה ישראל 7

בשנת 1937 נבנה בשכונה על ידי מחלקת הדואר והטלגרף של ממשלת המנדט הבריטי, בניין מרכזת הטלפונים האוטומטית הראשונה של העיר תל אביב שפעלה בטכנולוגיה שפיתח אלמון סטראוג'ר. את הבניין תכנן האדריכל בנימין צ'ייקין. הבניין נחנך בשנת 1938. מיום 6 בינואר 1939 חוברו למרכזת זו כל הטלפונים בתל אביב. לפני מועד זה, חלק מהטלפונים בתל אביב היו מחוברים למרכזת הטלפונים ביפו. הבניין שימש עד לשנת 2013 כמתקן תקשורת של חברת בזק והייתה מצויה בו מרכזת טלפונים ספרתית מדגם DMS-100. כיום פועל בבניין סניף דואר של חברת דואר ישראל ומוקד המידע וההזמנות 171 של החברה שבעבר סיפק שירותי תברוקה בלבד. בשטח של מרכזת הטלפונים שהתפנה, ממוקמת משנת 2016 אכסניה בשם "אברהם הוסטל". הבניין ממוקם בפינת הרחובות מקווה ישראל 7, לבונטין 21, והרכבת 8-10.

תקציר כתוב גם כאן:

https://he.wikipedia.org/wiki/רחוב_הרכבת

ציטוט:

במפגש עם רחוב לבונטין בבית מספר 10 נמצא בניין מרכזת הטלפונים האוטומטית הראשונה של העיר תל אביב. הבניין בתכנונו של האדריכל בנימין צ'ייקין נבנה בשנת 1937 על ידי מחלקת הדואר והטלגרף של ממשלת המנדט הבריטי. המרכזת פעלה בטכנולוגיה שפיתח אלמון סטראוג'ר. הבניין שימש עד לשנת 2013 כמרכזת טלפונים ספרתית של חברת בזק.

בערך על הבניין ביפו הוספתי כמה שורות:

https://he.wikipedia.org/wiki/בית_הדואר_המרכזי_(יפו)

ציטוט:

בבניין זה הייתה מרכזת הטלפונים האוטומטית הראשונה של העיר יפו שפעלה בטכנולוגיה שפיתח אלמון סטראוג'ר, וגם מרכזת טלגרף. בשנות ה-60 של המאה ה-20, לאחר העברת מרכזת הטלפונים למבנה המרכזת הספרתית החדשה בשכונת גבעת הרצל, נשארה בבניין זה רק מרכזת הטלקס שפעלה עד סוף שנות ה-80 כשהופעלה מרכזת הטלקס הספרתית החדשה של חברת בזק במרכז העיר.

גם בערך על הבניין בירושלים הוספתי כמה שורות:

https://he.wikipedia.org/wiki/בית_הדואר_המרכזי_(ירושלים)

בבניין פעלה מרכזת הטלפונים האוטומטית הראשונה של העיר ירושלים שפעלה בטכנולוגיה שפיתח אלמון סטראוג'ר. הבניין שימש בעבר גם את חברת בזק ופעלו בו מרכזת ספרתית ומוקד מודיעין 144. כיום ממוקמים בבניין משרדים שונים של משרד התקשורת.

איך זה נראה לך?
יופי מעולה, תמשיך כך
.
 

easylivin

New member
גם אם יש ידע, ללא מקורות יכולה להיות בעיה מבחינת הוויקיפדיה

אנו נשמח שתכתוב את הערכים הללו בעברית בויקיפדיה
אני משער שיש לך את הידע המתאים.
גם אם יש ידע, ללא מקורות יכולה להיות בעיה מבחינת הוויקיפדיה
אינספור ערכים נמחקו בלי שנותר מהם זכר, בגלל original research או חוסר במקורות. חבל על כל המאמץ אם זה יקרה, ולכן כדאי להצטייד מראש בקישורים, עוד לפני שמתחילים לכתוב. באופן אידאלי - שכל טענה תתבסס על מקור אמין ונגיש שניתן יהיה לבדוק. אחרת פשוט חבל על הזמן, גם עם כל הידע שבעולם.

ורק אוסיף, שחבל מאוד שלא בכל הפורומים קיימת אדמיניסטרציה וסינון ברמה של הוויקיפדיה... שם לא מאפשרים להציף ולהספים בכל מקום בשטויות לא רלוונטיות ככל שיתחשק לאותו איש רב-הידע ורב-הפעלים.
 

down und

New member
צודק, אריק

גם אם יש ידע, ללא מקורות יכולה להיות בעיה מבחינת הוויקיפדיה
אינספור ערכים נמחקו בלי שנותר מהם זכר, בגלל original research או חוסר במקורות. חבל על כל המאמץ אם זה יקרה, ולכן כדאי להצטייד מראש בקישורים, עוד לפני שמתחילים לכתוב. באופן אידאלי - שכל טענה תתבסס על מקור אמין ונגיש שניתן יהיה לבדוק. אחרת פשוט חבל על הזמן, גם עם כל הידע שבעולם.

ורק אוסיף, שחבל מאוד שלא בכל הפורומים קיימת אדמיניסטרציה וסינון ברמה של הוויקיפדיה... שם לא מאפשרים להציף ולהספים בכל מקום בשטויות לא רלוונטיות ככל שיתחשק לאותו איש רב-הידע ורב-הפעלים.
צודק, אריק
אגב, מחקו לך הודעה מוצדקת (ההודעה, לא המחיקה)
שבה התלוננת על הטרול ההוא?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא מענין אותך, אז לך תנוח.

מה שרק מראה שאנשים שטופי מוח מהפופוליזם.....
השר הפופוליסט מצליח לגרום להמונים להיות מושפעים מהפופוליזם שלו....

מה בדיוק יש לראות במנהרה שהיא עדיין אתר בנייה?

יש הרבה דברים מעניים הרבה יותר, חלקם עדיין פעילים ומתפקדים במלואם, חלקם פעלו בעבר והיום כבר לא, חלקם כבר נהרסו ונחרבו ולא נשאר להם כל זכר. מעניין שמכל האתרים המעניינים הרבים הללו שהם פעילים כיום או היו פעילים בעבר, במסגרת אירוע בתים מבפנים בירושלים ובתל אביב מאפשרים ביקור בשני אתרים בלבד:

1. מרכז הבקרה של חברת החשמל בגבעת שאול. זהו מתקן הפעיל כיום. אותי אישית המתקן של חברת החשמל לא מעניין כלל. ולמעשה שום מתקן של חברת החשמל לא מעניין אותי כלל.
2. מלון the post (בניין הדואר המרכזי בירושלים). זהו מתקן שהיה פעיל בעבר ושימש עד לסוף שנות ה-60 כצומת התקשורת המרכזי של העיר ירושלים. ראוי לציין שאתר זה היה פתוח תמיד לכל אזרח שביקש לעיין בספרים המצויים בספרייה של משרד התקשורת. על אתר זה נכתבו הרבה מאוד מאמרים העוסקים באדריכלות והוא אף מוזכר בפרסום מקצועי מסוף שנות ה-90 של חברת אלקטל ספקית ציוד התקשורת הצרפתית.

חוץ משני אתרים אלו שאחד מהם כבר לא פעיל שנים רבות, אין באירוע בתים מבפנים שום דבר מיוחד חוץ ממבנים רגילים שרובם פתוחים לכל ברוב ימות השנה. ואלו שסגורים לציבור ברוב ימות השנה הם בעיקר בתים פרטיים שאין בהם משהו מעניין המעורר עניין.

בשבילי אתר בנייה של פרוייקט תחבורה עתידי לא מעורר עניין כלל. ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר באתר בנייה של פרוייקט עתידי הזוכה לפופוליזם.

מה שמעורר אצלי עניין רב במיוחד זה בעיקר אתרים ייחודיים ומיוחדים שהשתיקה יפה להם......
לא מענין אותך, אז לך תנוח.
כמי שביקר במנהרות הרכבת עשרות פעמים מהיום הראשון ועד היום, כמי שמתעד את הפרוייקט מיומו הראשון ב- 2006, אני מבטיח לך שיש המון מה לראות שם, למי שזה מעניין אותו!
 

25306yosef

New member
אם לא החישמול, אז זה היה מעניין אותי מאוד.

לא מענין אותך, אז לך תנוח.
כמי שביקר במנהרות הרכבת עשרות פעמים מהיום הראשון ועד היום, כמי שמתעד את הפרוייקט מיומו הראשון ב- 2006, אני מבטיח לך שיש המון מה לראות שם, למי שזה מעניין אותו!
אם לא החישמול, אז זה היה מעניין אותי מאוד.
אבל רק בגלל החישמול יש לי תחושה שהפרוייקט היקר הזה לא ייצא אל הפועל ויתכן שיהפוך לפיל לבן.

צר לי לאכזב אותך ואת הגולשים בפורום, אבל אני לא סומך על חברת החשמל הישראלית.
 

darkshadow1

New member
ועל סמך מה אתה לא סומך על חברת החשמל?

אם לא החישמול, אז זה היה מעניין אותי מאוד.
אבל רק בגלל החישמול יש לי תחושה שהפרוייקט היקר הזה לא ייצא אל הפועל ויתכן שיהפוך לפיל לבן.

צר לי לאכזב אותך ואת הגולשים בפורום, אבל אני לא סומך על חברת החשמל הישראלית.
ועל סמך מה אתה לא סומך על חברת החשמל?
גם לי יש הרבה ביקורת על חברת החשמל- אבל קשה לומר שהיא נכשלת בחובה שלה לספק חשמל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה