Mynet - י-ם: כתבה על בעיות התחבורה מהשכונות הגדולות

מצב
הנושא נעול.
מסמך מלא בטעויות, וחבל

Mynet - י-ם: כתבה על בעיות התחבורה מהשכונות הגדולות
http://mynetjerusalem.co.il/mobile/article/202457
מסמך מלא בטעויות, וחבל
כעקרון בעיית תחץ בכל העולם היא שיש קווים רבים מהשכונות למרכז אבל לא בין השכונות.
חבל שלא הדגישו שזאת בעייה עולמית כי הביקוש בין 2 שכונות קטן יחסית.
 

aryeri

Member
אני גר ברמות, ויש פה אינפורמציה שגויה

Mynet - י-ם: כתבה על בעיות התחבורה מהשכונות הגדולות
http://mynetjerusalem.co.il/mobile/article/202457
אני גר ברמות, ויש פה אינפורמציה שגויה
אכן קו 31 מקשר בין רמות א' לרמות ב' בתדירות של 20 דקות בדרך כלל, וזה לא נכון שאין קישור כזה.
כמו כן, יש קישור בין רמות לרכבת הקלה:
קווים 31,32 מקשרים את רמות לתחנה המרכזית, וקו 72 מקשר את רמות לתחנת הרכבת הקלה יפו - מרכז.
אך באמת קו בין רמות לגבעה הצרפתית והר הצופים מתבקש. בעבר היה את קו 37 שעשה את זה, דרך רמת שלמה (דבר שהאריך מאוד את הדרך) לבסוף גם על הקו הזה היתה השתלטות חרדית והוא עבר מה הצופים לנווה יעקב מזרח.
כמו כן התדירות של קווים 31,32 לא טובה, בעיקר בשעות הערב לכיוון רמות - תדירות של פעם בחצי שעה כאשר הביקור הוא הרבה יותר גבוה. ההמתנה לקווים 31 או 32 בערב עם גשם שוטף וקור הכלבים הירושלמי יכולה לארוך חצי שעה ולעיתים אף יותר, ואז עומדים באוטובוס כמו סרדינים ולבסוף הנהג לא פותח את הדלת בתחנת הכניסה לעיר ואנשים נשארים לחכות עוד יותר זמן. לפעמים הקווים 31,32 באים קצרים וזה מעצבן.

אני חושב שהקישור של קו 32 מגילה לרמות הוא א-סימטרי ולא יעיל. הרבה פעמים קו 32 נוסע ריק יחסית בקטע בין התחנה המרכזית וגילה. לדעתי צריכים לעשות שינוי כזה:
קו 15 היעיל יוארך לרמות מהתחנה המרכזית במסלול של קו 32 ויבוצע על ידי מפרקיות.
קו 32 יקוצר עד התחנה המרכזית ויעבור לאוטובוסים קצרים באופן קבוע.

בנוסף, קו 4א מהר חומה בבוקר דרך גילה יתוגבר באופן רציני וכן קו 4 בכיוון ההפוך, כדי שתושבי הר חומה וגילה יוכלו להינות בבוקר מקישור אמין לתחנה המרכזית. כיום יש בין נסיעה אחת לשתי נסיעות ביום לכל כיוון. הייתי גם ממספר את קו 4א כקו 4, כמו שיש בכיוון ההפוך, ואת קו 4 מהר חומה לגילה כקו 4א.
 

aryeri

Member
המלצה נוספת לשינוי במערך הקווים

אני גר ברמות, ויש פה אינפורמציה שגויה
אכן קו 31 מקשר בין רמות א' לרמות ב' בתדירות של 20 דקות בדרך כלל, וזה לא נכון שאין קישור כזה.
כמו כן, יש קישור בין רמות לרכבת הקלה:
קווים 31,32 מקשרים את רמות לתחנה המרכזית, וקו 72 מקשר את רמות לתחנת הרכבת הקלה יפו - מרכז.
אך באמת קו בין רמות לגבעה הצרפתית והר הצופים מתבקש. בעבר היה את קו 37 שעשה את זה, דרך רמת שלמה (דבר שהאריך מאוד את הדרך) לבסוף גם על הקו הזה היתה השתלטות חרדית והוא עבר מה הצופים לנווה יעקב מזרח.
כמו כן התדירות של קווים 31,32 לא טובה, בעיקר בשעות הערב לכיוון רמות - תדירות של פעם בחצי שעה כאשר הביקור הוא הרבה יותר גבוה. ההמתנה לקווים 31 או 32 בערב עם גשם שוטף וקור הכלבים הירושלמי יכולה לארוך חצי שעה ולעיתים אף יותר, ואז עומדים באוטובוס כמו סרדינים ולבסוף הנהג לא פותח את הדלת בתחנת הכניסה לעיר ואנשים נשארים לחכות עוד יותר זמן. לפעמים הקווים 31,32 באים קצרים וזה מעצבן.

אני חושב שהקישור של קו 32 מגילה לרמות הוא א-סימטרי ולא יעיל. הרבה פעמים קו 32 נוסע ריק יחסית בקטע בין התחנה המרכזית וגילה. לדעתי צריכים לעשות שינוי כזה:
קו 15 היעיל יוארך לרמות מהתחנה המרכזית במסלול של קו 32 ויבוצע על ידי מפרקיות.
קו 32 יקוצר עד התחנה המרכזית ויעבור לאוטובוסים קצרים באופן קבוע.

בנוסף, קו 4א מהר חומה בבוקר דרך גילה יתוגבר באופן רציני וכן קו 4 בכיוון ההפוך, כדי שתושבי הר חומה וגילה יוכלו להינות בבוקר מקישור אמין לתחנה המרכזית. כיום יש בין נסיעה אחת לשתי נסיעות ביום לכל כיוון. הייתי גם ממספר את קו 4א כקו 4, כמו שיש בכיוון ההפוך, ואת קו 4 מהר חומה לגילה כקו 4א.
המלצה נוספת לשינוי במערך הקווים
את קו 31 הייתי משנה. קו 31 יעבור קודם ברמות ב', אחרי זה ברמות א', ואז יצא לצומת רמות ולתחנה המרכזית.
המצב היום הוא שגם קו 31 וגם קו 32 יוצאים מרמות ב' ישירות החוצה מרמות, אבל תושבי רמות א' צריכים לעשות את הסיבוב הגדול של קו 31 בקניון רמות וברמות ב'. זה לא הוגן ולא חכם. אמנם זו הרעת שירות לרמות ב', אבל אם ייכנס לשכונה קו 15 באופן מתוגבר ורציני זה יענה על הצרכים של רמות ב'.

מה אתם אומרים?
 
קו 32 מקשר בין גילה לפת, גבעת מרדכי ורחביה

אני גר ברמות, ויש פה אינפורמציה שגויה
אכן קו 31 מקשר בין רמות א' לרמות ב' בתדירות של 20 דקות בדרך כלל, וזה לא נכון שאין קישור כזה.
כמו כן, יש קישור בין רמות לרכבת הקלה:
קווים 31,32 מקשרים את רמות לתחנה המרכזית, וקו 72 מקשר את רמות לתחנת הרכבת הקלה יפו - מרכז.
אך באמת קו בין רמות לגבעה הצרפתית והר הצופים מתבקש. בעבר היה את קו 37 שעשה את זה, דרך רמת שלמה (דבר שהאריך מאוד את הדרך) לבסוף גם על הקו הזה היתה השתלטות חרדית והוא עבר מה הצופים לנווה יעקב מזרח.
כמו כן התדירות של קווים 31,32 לא טובה, בעיקר בשעות הערב לכיוון רמות - תדירות של פעם בחצי שעה כאשר הביקור הוא הרבה יותר גבוה. ההמתנה לקווים 31 או 32 בערב עם גשם שוטף וקור הכלבים הירושלמי יכולה לארוך חצי שעה ולעיתים אף יותר, ואז עומדים באוטובוס כמו סרדינים ולבסוף הנהג לא פותח את הדלת בתחנת הכניסה לעיר ואנשים נשארים לחכות עוד יותר זמן. לפעמים הקווים 31,32 באים קצרים וזה מעצבן.

אני חושב שהקישור של קו 32 מגילה לרמות הוא א-סימטרי ולא יעיל. הרבה פעמים קו 32 נוסע ריק יחסית בקטע בין התחנה המרכזית וגילה. לדעתי צריכים לעשות שינוי כזה:
קו 15 היעיל יוארך לרמות מהתחנה המרכזית במסלול של קו 32 ויבוצע על ידי מפרקיות.
קו 32 יקוצר עד התחנה המרכזית ויעבור לאוטובוסים קצרים באופן קבוע.

בנוסף, קו 4א מהר חומה בבוקר דרך גילה יתוגבר באופן רציני וכן קו 4 בכיוון ההפוך, כדי שתושבי הר חומה וגילה יוכלו להינות בבוקר מקישור אמין לתחנה המרכזית. כיום יש בין נסיעה אחת לשתי נסיעות ביום לכל כיוון. הייתי גם ממספר את קו 4א כקו 4, כמו שיש בכיוון ההפוך, ואת קו 4 מהר חומה לגילה כקו 4א.
קו 32 מקשר בין גילה לפת, גבעת מרדכי ורחביה
מה שאין שום קו אחר לקישור כזה, נסה להגיע מגילה בקווים אחרים לעמק המצלבה למשל.
בנוסף במקרה של נסיעות לילה כאשר האוטובוס לרמות מהמרכזית מגיע אחרי יותר מ20 דקות, עדיף לנסוע לעיר ומשם לקחת 71,72.
מה שכן אפשר שקו 31 יסע בכביש בגין כולו ממחלף רוזמרין עד הסינמה סיטי, מה שישפר את התזמון שלו.
וקו מרמות לפסגת זאב נחוץ לפחות בשעות היום.
 

aryeri

Member
אמרתי להשאיר את קו 32 בין גילה למרכזית

קו 32 מקשר בין גילה לפת, גבעת מרדכי ורחביה
מה שאין שום קו אחר לקישור כזה, נסה להגיע מגילה בקווים אחרים לעמק המצלבה למשל.
בנוסף במקרה של נסיעות לילה כאשר האוטובוס לרמות מהמרכזית מגיע אחרי יותר מ20 דקות, עדיף לנסוע לעיר ומשם לקחת 71,72.
מה שכן אפשר שקו 31 יסע בכביש בגין כולו ממחלף רוזמרין עד הסינמה סיטי, מה שישפר את התזמון שלו.
וקו מרמות לפסגת זאב נחוץ לפחות בשעות היום.
אמרתי להשאיר את קו 32 בין גילה למרכזית
עמק המצלבה הוא לא יעד כל כך חשוב לתושבי גילה, אבל אמרתי שיורידו רק את החלק תחנה מרכזית - רמות ובמקום זה יכניסו את קו 15.
זה לא נכון בכלל להוציא את קו 31 מהתחנה המרכזית לקניון מלחה, כי הוא קישור חשוב מרמות ומגילה א' ודרום ה' לקניון מלחה (קו 33 לא עובר בכל האזורים בגילה), וגם כי הוא מהווה קישור הכרחי לא פחות לתחנה מרכזית מגילה א' ודרום ה' ומרמות א' לקניון מלחה. קו 32 לא מתקרב לגילה א' ובטח שלא לרמות א' הגדולה.
לגבי קו לפסגת זאב - יש קו לא תדיר - קו 37 מרמות ד', ג', א' לנווה יעקב מזרח. הבעייה היא שהוא בא פעם בשעה וגם מסתובב בדרך ברמת שלמה.
תושבים ברמות בהחלט זקוקים לפתרון לגבי קו תדיר יותר שיעבור בתחנת הרכבת הקלה גבעת המבתר. השאלה היא האם ההעדפה היא לפסגת זאב או להר הצופים.
אפשר ליצור קו, נקרא לו 43 (כמו 42), שיעבור ברמות במסלול שדומה לקו 31, שיקשר בין רמות להר הצופים, כמו שעשו עם 37 פעם, רק שלא יסתובב ברמת שלמה.

במקביל, את קו 37 הייתי מעביר בשד' עוזי נרקיס, יקותיאל אדם ושד' משה דיין כדי שיקשר את רמות גם לפסגת זאב ולא רק לנווה יעקב מזרח. כיום אם אני לא טועה קו 37 עוקף את פסגת זאב, כי בניגוד לשאר תושבי ירושלים, מה שהחרדים רוצים הם מקבלים. כמובן שייתי מגביר את קו 37 לתדירות יותר אמינה.
 
והארכת קו 15 לתוך רמות תפגע בשכונות דרום ירושלים

אני גר ברמות, ויש פה אינפורמציה שגויה
אכן קו 31 מקשר בין רמות א' לרמות ב' בתדירות של 20 דקות בדרך כלל, וזה לא נכון שאין קישור כזה.
כמו כן, יש קישור בין רמות לרכבת הקלה:
קווים 31,32 מקשרים את רמות לתחנה המרכזית, וקו 72 מקשר את רמות לתחנת הרכבת הקלה יפו - מרכז.
אך באמת קו בין רמות לגבעה הצרפתית והר הצופים מתבקש. בעבר היה את קו 37 שעשה את זה, דרך רמת שלמה (דבר שהאריך מאוד את הדרך) לבסוף גם על הקו הזה היתה השתלטות חרדית והוא עבר מה הצופים לנווה יעקב מזרח.
כמו כן התדירות של קווים 31,32 לא טובה, בעיקר בשעות הערב לכיוון רמות - תדירות של פעם בחצי שעה כאשר הביקור הוא הרבה יותר גבוה. ההמתנה לקווים 31 או 32 בערב עם גשם שוטף וקור הכלבים הירושלמי יכולה לארוך חצי שעה ולעיתים אף יותר, ואז עומדים באוטובוס כמו סרדינים ולבסוף הנהג לא פותח את הדלת בתחנת הכניסה לעיר ואנשים נשארים לחכות עוד יותר זמן. לפעמים הקווים 31,32 באים קצרים וזה מעצבן.

אני חושב שהקישור של קו 32 מגילה לרמות הוא א-סימטרי ולא יעיל. הרבה פעמים קו 32 נוסע ריק יחסית בקטע בין התחנה המרכזית וגילה. לדעתי צריכים לעשות שינוי כזה:
קו 15 היעיל יוארך לרמות מהתחנה המרכזית במסלול של קו 32 ויבוצע על ידי מפרקיות.
קו 32 יקוצר עד התחנה המרכזית ויעבור לאוטובוסים קצרים באופן קבוע.

בנוסף, קו 4א מהר חומה בבוקר דרך גילה יתוגבר באופן רציני וכן קו 4 בכיוון ההפוך, כדי שתושבי הר חומה וגילה יוכלו להינות בבוקר מקישור אמין לתחנה המרכזית. כיום יש בין נסיעה אחת לשתי נסיעות ביום לכל כיוון. הייתי גם ממספר את קו 4א כקו 4, כמו שיש בכיוון ההפוך, ואת קו 4 מהר חומה לגילה כקו 4א.
והארכת קו 15 לתוך רמות תפגע בשכונות דרום ירושלים
עקב הקטנת התדירות והאמינות, בניגוד לרמות להם אין קו אחר למרכזית, ומחלק מהמסלול נסיעה למרכזית תקח המון זמן בהעדר קו 15
 

aryeri

Member
למה הקטנת תדירות? למה שזה יפגע?

והארכת קו 15 לתוך רמות תפגע בשכונות דרום ירושלים
עקב הקטנת התדירות והאמינות, בניגוד לרמות להם אין קו אחר למרכזית, ומחלק מהמסלול נסיעה למרכזית תקח המון זמן בהעדר קו 15
למה הקטנת תדירות? למה שזה יפגע?
אם יקבעו תדירות גבוהה, תהיה תדירות גבוהה. אם יקבעו תדירות מרגיזה כמו של קו 32, תהיה תדירות מרגיזה.
למה שהחלק הקיים של קו 15 ייפגע?
 
מאותה סיבה שבתחנה המרכזית הזמנים של 32 לא אמינים

למה הקטנת תדירות? למה שזה יפגע?
אם יקבעו תדירות גבוהה, תהיה תדירות גבוהה. אם יקבעו תדירות מרגיזה כמו של קו 32, תהיה תדירות מרגיזה.
למה שהחלק הקיים של קו 15 ייפגע?
מאותה סיבה שבתחנה המרכזית הזמנים של 32 לא אמינים
קו 15 יוצא בלוז קבוע מהמרכזית, אם הוא יצא מרמות רבים יחכו כחצי שעה ואז שני אוטובוסים יגיעו ביחד.
בניגוד לתושבי רמות לתושבי קטמון\קטמונים אין תחליף טוב לקו 15
 

חעחעחע11

Active member
אם בקווי י"ם עסקינן, החל מ-22/10 יבוטל קו 8

Mynet - י-ם: כתבה על בעיות התחבורה מהשכונות הגדולות
http://mynetjerusalem.co.il/mobile/article/202457
אם בקווי י"ם עסקינן, החל מ-22/10 יבוטל קו 8
מסלולו יאוחד עם קו 38.
ההודעה באתר אגד:
&nbsp
החל מיום ראשון 22/10/17, יבוטל קו 8 של הרובע היהודי ויאוחד עם מסלול קו 38 שישנה את מסלול נסיעתו.
&nbsp
קו 38 מהרובע היהודי:
ייסע על פי המסלול המקורי עד צומת הרחובות קרן היסוד/ שלום עליכם, ישתלב לנתיב הרכבים הפרטיים, יפנה לרחוב אגרון וימשיך על פי המסלול המקורי לרובע היהודי.
&nbsp
תחנות מבוטלות זמנית: קרן היסוד/ אחד העם, התחנות ברחוב המלך ג'ורג', בכיכר הדווידקה (רחוב הנביאים), ברחוב כי"ח וברחוב עליאש.
&nbsp
&nbsp
בנוסף, קווים 77 ו-77א יתחילו/יסיימו מסלולם במסוף מלחה.
&nbsp
&nbsp
 

aryeri

Member
תודה על העידכון. מה זאת אומרת "תחנות מבוטלות זמנית"?

אם בקווי י"ם עסקינן, החל מ-22/10 יבוטל קו 8
מסלולו יאוחד עם קו 38.
ההודעה באתר אגד:
&nbsp
החל מיום ראשון 22/10/17, יבוטל קו 8 של הרובע היהודי ויאוחד עם מסלול קו 38 שישנה את מסלול נסיעתו.
&nbsp
קו 38 מהרובע היהודי:
ייסע על פי המסלול המקורי עד צומת הרחובות קרן היסוד/ שלום עליכם, ישתלב לנתיב הרכבים הפרטיים, יפנה לרחוב אגרון וימשיך על פי המסלול המקורי לרובע היהודי.
&nbsp
תחנות מבוטלות זמנית: קרן היסוד/ אחד העם, התחנות ברחוב המלך ג'ורג', בכיכר הדווידקה (רחוב הנביאים), ברחוב כי"ח וברחוב עליאש.
&nbsp
&nbsp
בנוסף, קווים 77 ו-77א יתחילו/יסיימו מסלולם במסוף מלחה.
&nbsp
&nbsp
תודה על העידכון. מה זאת אומרת "תחנות מבוטלות זמנית"?
האם תקופת השינוי מוגבלת? ולמה מבצעים את השינוי?
אני רואה שהתדירות של קו 38 תהיה מכובדת - בשעות העומס כל 10 דקות.
שאלה נוספת: זכור לי שפעם קו 38 היה מסיים ברובע היהודי ומתחיל את נסיעתו לא לכיוון הכותל אלא לכיוון שער ציון, והוא יצא מחומות העיר העתיקה בשער ציון ובחניון שער ציון. למה החזירו את קו 38 לשער האשפות? המיניבוסים התקשו לעבור בשער ציון?

עדכון נוסף - לקו 23 בשני הכיוונים תתווסף החל מיום ראשון 22/10/17 תחנה במורדות עין כרם (דרך כרמית), מדרום לכיכר העגולה.
 

alantan

New member
למה לא קוראים לקו החדש קו 8 ומבטלים את 38? הרי למעט המעבר

אם בקווי י"ם עסקינן, החל מ-22/10 יבוטל קו 8
מסלולו יאוחד עם קו 38.
ההודעה באתר אגד:
&nbsp
החל מיום ראשון 22/10/17, יבוטל קו 8 של הרובע היהודי ויאוחד עם מסלול קו 38 שישנה את מסלול נסיעתו.
&nbsp
קו 38 מהרובע היהודי:
ייסע על פי המסלול המקורי עד צומת הרחובות קרן היסוד/ שלום עליכם, ישתלב לנתיב הרכבים הפרטיים, יפנה לרחוב אגרון וימשיך על פי המסלול המקורי לרובע היהודי.
&nbsp
תחנות מבוטלות זמנית: קרן היסוד/ אחד העם, התחנות ברחוב המלך ג'ורג', בכיכר הדווידקה (רחוב הנביאים), ברחוב כי"ח וברחוב עליאש.
&nbsp
&nbsp
בנוסף, קווים 77 ו-77א יתחילו/יסיימו מסלולם במסוף מלחה.
&nbsp
&nbsp
למה לא קוראים לקו החדש קו 8 ומבטלים את 38? הרי למעט המעבר
באגרון במקום בדוד המלך, המסלול החדש דומה יותר למה שהיה 8.
 

aryeri

Member
קו 38 נכנס כבר היום לאגרון ומזוהה עם הרובע שנים רבות

למה לא קוראים לקו החדש קו 8 ומבטלים את 38? הרי למעט המעבר
באגרון במקום בדוד המלך, המסלול החדש דומה יותר למה שהיה 8.
קו 38 נכנס כבר היום לאגרון ומזוהה עם הרובע שנים רבות
מה שעשו זה שקיצצו את קו 38, אבל הוא עובר כבר היום באגרון.
קו 38 משרת את הרובע היהודי לפחות 30 שנה אם לא יותר, ואני חושב שהיו כבר תקופות שהוא קוצץ כמו שפורסם עכשיו.

קו 8 נכנס לרובע רק בשנים האחרונות. בעבר היה רק 38. קו 8 היה מארמון הנציב (תלפיות מזרח) לתחנה המרכזית - כיום קו 78 עושה אותו דבר, ובשנים היותר מאוחרות של קו 8 הוא המשיך למרכז פסגת זאב. כיום הרכבת הקלה וקו 65 ממלאים את מקומו. (קווים 65,66 עושים תחרות יפה עם הרכבת הקלה בפסגת זאב שלדעתי היא כישלון בשכונה - מבחינת אורך הנסיעה והביטחון.)
 

alantan

New member
קו 8 של ארמון הנציב ופסגת זאב היו קווים אחרים לגמרי

קו 38 נכנס כבר היום לאגרון ומזוהה עם הרובע שנים רבות
מה שעשו זה שקיצצו את קו 38, אבל הוא עובר כבר היום באגרון.
קו 38 משרת את הרובע היהודי לפחות 30 שנה אם לא יותר, ואני חושב שהיו כבר תקופות שהוא קוצץ כמו שפורסם עכשיו.

קו 8 נכנס לרובע רק בשנים האחרונות. בעבר היה רק 38. קו 8 היה מארמון הנציב (תלפיות מזרח) לתחנה המרכזית - כיום קו 78 עושה אותו דבר, ובשנים היותר מאוחרות של קו 8 הוא המשיך למרכז פסגת זאב. כיום הרכבת הקלה וקו 65 ממלאים את מקומו. (קווים 65,66 עושים תחרות יפה עם הרכבת הקלה בפסגת זאב שלדעתי היא כישלון בשכונה - מבחינת אורך הנסיעה והביטחון.)
קו 8 של ארמון הנציב ופסגת זאב היו קווים אחרים לגמרי
רק במקרה היה להם את אותו המספר כמו קו 8 שמתבטל עכשיו.
&nbsp
בכל מקרה, במקרה הזה המספור זה עניין די פעוט - מה שחשוב זה שעושים פה שיפור מאוד משמעותי בשירות. במקום שני קווים חופפים בחלק החשוב שלהם, שנסעו לסירוגין, כל אחד בתדירות נמוכה, עושים עכשיו קו אחד עם תדירות גבוהה. הדבר יביא לאמינות רבה יותר עבור הנוסעים ממרכז העיר לעיר העתיקה.
&nbsp
כמו כן, מדובר בפישוט נוסף של הרשת הירושלמית, שאט-אט הופכת לברורה והגיונית יותר (לעומת המטרופולין המתחרה במרכז הארץ).
&nbsp
הזוכים:
מי שרוצה להגיע מהעיר העתיקה לככר צרפת וחזרה יזכה לשירות תדיר ואמין, שיאפשר הגעה נוחה יותר לעיר העתיקה ממקומות רבים יותר בדרום ודרום-מערב העיר. למשל מתלפיות עם קו 34 וכל המקומות שמגיעים לרחוב עזה (קווים 22, 32 ו-19א).
&nbsp
המפסידים המעטים:
- מי שנוסע מהעיר העתיקה לדוידקה (אבל ממילא יש את קו 1 הישיר יותר)
- הנוסעים המעטים שנוסעים מהסינמטק לדוידקה (אבל אפשר להחליף להמון קווים תדירים בקרן היסוד או בחאן)
 

aryeri

Member
הרשת התל אביבית לא מספיק ברורה?

קו 8 של ארמון הנציב ופסגת זאב היו קווים אחרים לגמרי
רק במקרה היה להם את אותו המספר כמו קו 8 שמתבטל עכשיו.
&nbsp
בכל מקרה, במקרה הזה המספור זה עניין די פעוט - מה שחשוב זה שעושים פה שיפור מאוד משמעותי בשירות. במקום שני קווים חופפים בחלק החשוב שלהם, שנסעו לסירוגין, כל אחד בתדירות נמוכה, עושים עכשיו קו אחד עם תדירות גבוהה. הדבר יביא לאמינות רבה יותר עבור הנוסעים ממרכז העיר לעיר העתיקה.
&nbsp
כמו כן, מדובר בפישוט נוסף של הרשת הירושלמית, שאט-אט הופכת לברורה והגיונית יותר (לעומת המטרופולין המתחרה במרכז הארץ).
&nbsp
הזוכים:
מי שרוצה להגיע מהעיר העתיקה לככר צרפת וחזרה יזכה לשירות תדיר ואמין, שיאפשר הגעה נוחה יותר לעיר העתיקה ממקומות רבים יותר בדרום ודרום-מערב העיר. למשל מתלפיות עם קו 34 וכל המקומות שמגיעים לרחוב עזה (קווים 22, 32 ו-19א).
&nbsp
המפסידים המעטים:
- מי שנוסע מהעיר העתיקה לדוידקה (אבל ממילא יש את קו 1 הישיר יותר)
- הנוסעים המעטים שנוסעים מהסינמטק לדוידקה (אבל אפשר להחליף להמון קווים תדירים בקרן היסוד או בחאן)
הרשת התל אביבית לא מספיק ברורה?
חשבתי שהרשת בתל אביב נחשבת ליותר ברורה מזו הירושלמית (חוץ ממספור הקווים הבעייתי ומיעוט המסופים).

אני חייב לומר שהרשת החיפאית נראית לי מסורבלת - יותר מדי קווים יש שם, חלק גדול מהם רק בשעות העומס.

הערה קטנה - גם קו 19 הרגיל מגיע לרחוב עזה - לכל התחנות בו, בשני הכיוונים. לא רק 19א.
 

alantan

New member
הרשת בתל אביב עמוס בקווי ספגטי מכל מקום לכל מקום

הרשת התל אביבית לא מספיק ברורה?
חשבתי שהרשת בתל אביב נחשבת ליותר ברורה מזו הירושלמית (חוץ ממספור הקווים הבעייתי ומיעוט המסופים).

אני חייב לומר שהרשת החיפאית נראית לי מסורבלת - יותר מדי קווים יש שם, חלק גדול מהם רק בשעות העומס.

הערה קטנה - גם קו 19 הרגיל מגיע לרחוב עזה - לכל התחנות בו, בשני הכיוונים. לא רק 19א.
הרשת בתל אביב עמוס בקווי ספגטי מכל מקום לכל מקום
וחלופות מוזרות, כמו 89 בצהלה, שלא לדבר על כפילות במספרים. מספר הקווים בגוש דן כבר עבר כל גבול, אבל לפחות ניתן לציין לטובה את התדירות של קווים רבים.
&nbsp
הרשת החיפאית אולי מסורבלת, כי עשו שם חצי עבודה. מצד אחד בנו רשת מאוד מסודרת של קוים עורקיים וקווים שכונתיים, דבר שחוסך המון תשומות כי לא צריך קו מכל מקום לכל מקום. אבל מנגד לא נתנו תדירות טובה, ולכן הרשת אינה יעילה למשתמש שנאלץ להמתין זמן רב בעת החלפה.
&nbsp
קו 19 הרגיל מגיע לרחוב עזה, אבל לא ממש מגיע עד לככר צרפת, אלא כ-150 מ' לפני בעזה/בלפור.
 
האמת שעזה\בלפור תחנת בית ראש הממשלה היא הכי קרובה

הרשת בתל אביב עמוס בקווי ספגטי מכל מקום לכל מקום
וחלופות מוזרות, כמו 89 בצהלה, שלא לדבר על כפילות במספרים. מספר הקווים בגוש דן כבר עבר כל גבול, אבל לפחות ניתן לציין לטובה את התדירות של קווים רבים.
&nbsp
הרשת החיפאית אולי מסורבלת, כי עשו שם חצי עבודה. מצד אחד בנו רשת מאוד מסודרת של קוים עורקיים וקווים שכונתיים, דבר שחוסך המון תשומות כי לא צריך קו מכל מקום לכל מקום. אבל מנגד לא נתנו תדירות טובה, ולכן הרשת אינה יעילה למשתמש שנאלץ להמתין זמן רב בעת החלפה.
&nbsp
קו 19 הרגיל מגיע לרחוב עזה, אבל לא ממש מגיע עד לככר צרפת, אלא כ-150 מ' לפני בעזה/בלפור.
האמת שעזה\בלפור תחנת בית ראש הממשלה היא הכי קרובה
לכיכר פריס, חסרון גדול של הרשת בירושלים זה שבציר הקו הכחול אין תחנה בכיכר פריס, מה שיקרה כאשר יבנו את הרקלת.
כי זאת תחנת החלפה מצוינת לנסיעות לכיוון רחביה\ניות.
 

Ccyclist

Well-known member
ההחלפה שם לא נוחה בגלל שהתחנות פרושות על כמה רחובות.

האמת שעזה\בלפור תחנת בית ראש הממשלה היא הכי קרובה
לכיכר פריס, חסרון גדול של הרשת בירושלים זה שבציר הקו הכחול אין תחנה בכיכר פריס, מה שיקרה כאשר יבנו את הרקלת.
כי זאת תחנת החלפה מצוינת לנסיעות לכיוון רחביה\ניות.
ההחלפה שם לא נוחה בגלל שהתחנות פרושות על כמה רחובות.
כיכר צרפת היא חלק ממערכת סיבובית בין רחוב רמב"ן ודרך עזה כאשר החיבור הוא דרך רחוב ארלוזרוב הקטנטן, והיא משיקה למסלול הנת"צ באמצע רחוב קרן היסוד והמשכו במלך ג'ורג'. אם היו ממקמים את התחנות קרוב יותר לטרה סנטה ולכיכר עצמה היה אפשר להחליף בנוחות יחסית מתחנה לתחנה תוך חציית כביש או שניים אבל במבנה הנוכחי צריך ללכת מאות מטרים בין התחנות השונות שבאזור (כ300 מטר מתחנות הנת"צ לבלפור / עזה או כ 450 מטר מהנת"צ לארלוזרוב) וזה יוצר החלפה מאד בעייתית.
&nbsp
בנת"צ קרן היסוד יש לשקול את העברת התחנות צפונה לכיוון הצומת כאשר התחנה בכיוון דרום חייבת להיות לפחות 3-4 אורכי אוטובוס מפרקי מהצומת עצמה. ברחוב רמב"ן יש לשקול תחנה ליד מלון המלכים או מיני קניון "הטחנה" הצמוד אליו, ובכיכר צרפת מול טרה סנטה אפשר לוותר על הנתיב השלישי (מתוך 4) וליצור אי תנועה ותחנת נת"צ בכיוון מזרח כאשר הנתיב הרביעי המשמש כיום לתח"צ ימשיך לשמש למטרה זו. ציפוף ארבעת התחנות או שלושת מקבצי התחנות שבאזור לטווח הליכה סביר של 200 מטר מתחנות כיכר צרפת לתחנות קרן היסוד תתרום לאפשרויות ההחלפה באזור.
&nbsp
כמו כן העברת התחנות מאחד העם ובלפור לטרה סנטה תצמצם את הצורך לעבור ברחובות בלפור וסלומנסקין המאובטחים שהם קיצור הדרך המהיר ביותר בין תחנות אלו כיום. העברה כזו תהיה זולה יותר מאיזה ארמון ארדואני במורדות ארמון הנציב כפי שתוכנן בעבר.
 
כמו שכתבתי יקימו תחנה כאשר תוקם הרקלת הקו הכחול

ההחלפה שם לא נוחה בגלל שהתחנות פרושות על כמה רחובות.
כיכר צרפת היא חלק ממערכת סיבובית בין רחוב רמב"ן ודרך עזה כאשר החיבור הוא דרך רחוב ארלוזרוב הקטנטן, והיא משיקה למסלול הנת"צ באמצע רחוב קרן היסוד והמשכו במלך ג'ורג'. אם היו ממקמים את התחנות קרוב יותר לטרה סנטה ולכיכר עצמה היה אפשר להחליף בנוחות יחסית מתחנה לתחנה תוך חציית כביש או שניים אבל במבנה הנוכחי צריך ללכת מאות מטרים בין התחנות השונות שבאזור (כ300 מטר מתחנות הנת"צ לבלפור / עזה או כ 450 מטר מהנת"צ לארלוזרוב) וזה יוצר החלפה מאד בעייתית.
&nbsp
בנת"צ קרן היסוד יש לשקול את העברת התחנות צפונה לכיוון הצומת כאשר התחנה בכיוון דרום חייבת להיות לפחות 3-4 אורכי אוטובוס מפרקי מהצומת עצמה. ברחוב רמב"ן יש לשקול תחנה ליד מלון המלכים או מיני קניון "הטחנה" הצמוד אליו, ובכיכר צרפת מול טרה סנטה אפשר לוותר על הנתיב השלישי (מתוך 4) וליצור אי תנועה ותחנת נת"צ בכיוון מזרח כאשר הנתיב הרביעי המשמש כיום לתח"צ ימשיך לשמש למטרה זו. ציפוף ארבעת התחנות או שלושת מקבצי התחנות שבאזור לטווח הליכה סביר של 200 מטר מתחנות כיכר צרפת לתחנות קרן היסוד תתרום לאפשרויות ההחלפה באזור.
&nbsp
כמו כן העברת התחנות מאחד העם ובלפור לטרה סנטה תצמצם את הצורך לעבור ברחובות בלפור וסלומנסקין המאובטחים שהם קיצור הדרך המהיר ביותר בין תחנות אלו כיום. העברה כזו תהיה זולה יותר מאיזה ארמון ארדואני במורדות ארמון הנציב כפי שתוכנן בעבר.
כמו שכתבתי יקימו תחנה כאשר תוקם הרקלת הקו הכחול
לא מאמין שעד אז יזיזו את תחנות האוטובוסים בקרן היסוד
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה