צרפת חנכה במרוקו את הרכבת המהירה 320 קמ"ש

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
עם האצה חשמלית וצימצום תחנות באיילון ניתן לגלח עוד 10 דקות

גם אם תצמצם 33 או 34 דקות "בלבד" מב"ש האונ' לחיפה חוף הכרמל
הרי שזה יהפוך לזמן נסיעה של פחות מ-1:20 שע', דבר שסביר גם ליוממים.
אני עובד ברמת החיל ויש אצלנו אנשים שבאים מאזור חיפה והקריות כמעט יום
יום ברכבת.
עם האצה חשמלית וצימצום תחנות באיילון ניתן לגלח עוד 10 דקות
נניח שיקבעו שת"א מרכז היא התחנה היחידה של הרכבת המהירה, ולשאר התחנות יחליפו לרכבות הפרבריות ( בעידן המסילה ה4 והחישמול הן תהיינה תדירות ומהירות יותר באיילון ) - גם זה הורדת זמן נסיעה מצטברת בנוסף לתרומת הקטעים המהירים ישירים.
&nbsp
השאלה היא יותר עניין של "כבוד" ואם תושבי חיפה וגוש דן יקבלו את הרעיון שרכבת מהירה אינה עוצרת בכל התחנות בעירם.
&nbsp
התוצאה יכולה להיות ב"ש-ת"א-חיפה בפחות מ1:10 ונסיעת ראווה / ניסוי של ב"ש-חיפה בטיפה פחות משעה כדי להשוויץ בהישג הטכני (לדעתי הנסיעה באיילון תשאר ב 160 קמ"ש) .
 
אבל לרוב הנוסעים בקו הרכבת המהירה לא תעזור

עם האצה חשמלית וצימצום תחנות באיילון ניתן לגלח עוד 10 דקות
נניח שיקבעו שת"א מרכז היא התחנה היחידה של הרכבת המהירה, ולשאר התחנות יחליפו לרכבות הפרבריות ( בעידן המסילה ה4 והחישמול הן תהיינה תדירות ומהירות יותר באיילון ) - גם זה הורדת זמן נסיעה מצטברת בנוסף לתרומת הקטעים המהירים ישירים.
&nbsp
השאלה היא יותר עניין של "כבוד" ואם תושבי חיפה וגוש דן יקבלו את הרעיון שרכבת מהירה אינה עוצרת בכל התחנות בעירם.
&nbsp
התוצאה יכולה להיות ב"ש-ת"א-חיפה בפחות מ1:10 ונסיעת ראווה / ניסוי של ב"ש-חיפה בטיפה פחות משעה כדי להשוויץ בהישג הטכני (לדעתי הנסיעה באיילון תשאר ב 160 קמ"ש) .
אבל לרוב הנוסעים בקו הרכבת המהירה לא תעזור
כי היא לא תעצור בתחנה שלהם, או כי הם יצטרכו לחכות לה20 דקות.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מכיר קווים שהמעבר הוא אחרי 3 דקות.

אבל לרוב הנוסעים בקו הרכבת המהירה לא תעזור
כי היא לא תעצור בתחנה שלהם, או כי הם יצטרכו לחכות לה20 דקות.
אני מכיר קווים שהמעבר הוא אחרי 3 דקות.
ובעידן הריבוע אין סיבה שלא תהיה החלפה באותו רציף אי כאשר הרכבות הפרבריות ממתינות לרכבת המהירה.
&nbsp
אם בונים את הלו"ז כמו שצריך סביב הרכבות המהירות הרכבת האיטית המשלימה תגיע בתיאום זמנים לרכבת המהירה ובאיילון לא יהיה צורך בתיאום בגלל תדירת הרכבות הגדולה. המתנות של 20 דקות לא יהיו במערכת כזו. כמו כן הויסות לאיילון יצטרך להתבטא בהמתנות בתחנות בני ברק, "שפירים", צומת חולון והרצליה ולא בכניסה לאיילון בסלוט לא נכון.
 

XrayCharlie

New member
כבר ממזמן שאלתי את עצמי מדוע אין רכבות שעוצרות בת"א

עם האצה חשמלית וצימצום תחנות באיילון ניתן לגלח עוד 10 דקות
נניח שיקבעו שת"א מרכז היא התחנה היחידה של הרכבת המהירה, ולשאר התחנות יחליפו לרכבות הפרבריות ( בעידן המסילה ה4 והחישמול הן תהיינה תדירות ומהירות יותר באיילון ) - גם זה הורדת זמן נסיעה מצטברת בנוסף לתרומת הקטעים המהירים ישירים.
&nbsp
השאלה היא יותר עניין של "כבוד" ואם תושבי חיפה וגוש דן יקבלו את הרעיון שרכבת מהירה אינה עוצרת בכל התחנות בעירם.
&nbsp
התוצאה יכולה להיות ב"ש-ת"א-חיפה בפחות מ1:10 ונסיעת ראווה / ניסוי של ב"ש-חיפה בטיפה פחות משעה כדי להשוויץ בהישג הטכני (לדעתי הנסיעה באיילון תשאר ב 160 קמ"ש) .
כבר ממזמן שאלתי את עצמי מדוע אין רכבות שעוצרות בת"א
רק בסבידור והשלום (שתיהן תחנות סופר מרכזיות). אין סיבה, לדעתי, שכל רכבת תעצור גם באוניברסיטה וגם בהגנה (גם אם הראשונה מקשרת לכיוון כ"ס והשנייה ליד תמח"ת).
&nbsp
 
איך אפשר לכנות קו שפועל רק בשעות השיא כ"קו הראשי"?

חוף הכרמל - ב"ש צפון.
העלאת המהירות לרכבות האקספרס בקו הראשי מ 150 קמ"ש ל 230 קמ"ש לפי תוכניות ר"י לשידרוג הקו הראשי למהירות ביניים זו, תוך עצירה בתחנות האיילון, תצליח לקצץ כשליש מזמן הנסיעה בין ב"ש לת"א ובין ת"א לחיפה. צימצום העצירות באיילון מארבע תחנות לתחנה או שתיים יכולה לקצץ דקות נוספות מזמן הנסיעה. כמו כן ישנו יתרון ההאצה החשמלית (מעל 200 קמ"ש מדובר ברכבות חשמליות בלבד).
&nbsp
אמנם מדובר בפשרה בהשוואה לקו מהיר 300 קמ"ש אבל להעלאת המהירות ב80 קמ"ש נוספים ממהירות סטנדרטית מינוס למהירות ביניים תהיה השפעה על צימצום זמני נסיעה מבלי להזדקק לתוואים שונים רדיקלית מהתוכניות הקיימות ליישור ושיפור הקו הראשי.
&nbsp
&nbsp
איך אפשר לכנות קו שפועל רק בשעות השיא כ"קו הראשי"?
גם היום זה לא הקו הראשי וגם בעתיד זה לא יהיה הקו הראשי.
הקו הראשי יהיה קו כרמיאל-חיפה-תל אביב-ירושלים.
קטע באר שבע - תל אביב שיש בו כיום שתי רכבות בלבד בחלק משעות השיא ורכבת אחת (!) בלבד בשעות השפל, אינו יכול להיחשב קטע ב"קו הראשי".
המושג "הקו הראשי" לקו נהריה-באר שבע אבד עליו הכלח.
 

Ccyclist

Well-known member
ע"ע הקו הראשי, וויקיפדיה

איך אפשר לכנות קו שפועל רק בשעות השיא כ"קו הראשי"?
גם היום זה לא הקו הראשי וגם בעתיד זה לא יהיה הקו הראשי.
הקו הראשי יהיה קו כרמיאל-חיפה-תל אביב-ירושלים.
קטע באר שבע - תל אביב שיש בו כיום שתי רכבות בלבד בחלק משעות השיא ורכבת אחת (!) בלבד בשעות השפל, אינו יכול להיחשב קטע ב"קו הראשי".
המושג "הקו הראשי" לקו נהריה-באר שבע אבד עליו הכלח.
ע"ע הקו הראשי, וויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/הקו_הראשי_של_רכבת_ישראל
&nbsp
&nbsp
 
זה לא משנה את טענתי שאבד הכלח על הכינוי הזה בקשר לקו הזה

זה לא משנה את טענתי שאבד הכלח על הכינוי הזה בקשר לקו הזה
והדברים המשמעותיים ביותר שכתובים בערך הזה בויקיפדיה כתובים בתחילתו ובסופו:
"ערך זה אינו מעודכן"
"לפי נתוני 2007"

אחרי שייפתח הקו המהיר לירושלים, לאף אחד לא יהיה טבעי לכנות את קו נהריה - באר שבע כ"קו הראשי", גם אם יש אנשים שכיום עדיין כן טבעי להם לעשות זאת.
 

down und

New member


הוועדה הממשלתית לצנזורה בהומור מחפשת עובדים


ולעצבני את זה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה