צרפת חנכה במרוקו את הרכבת המהירה 320 קמ"ש

מצב
הנושא נעול.

ronitv1

New member
לגיטימי ביותר, מדינה שיש לה 10 מיליון תיירים חייבת רכבת כזאת

סביר שבמצב הכלכלי של מרוקו
הנסיעה תשמש רק תיירים ועשירים, כאשר רוב העם יסע באוטובוס או רכבת איטית.
לגיטימי ביותר, מדינה שיש לה 10 מיליון תיירים חייבת רכבת כזאת
כל מה שרצתי להגיד פה שאנחנו אומת הסטארט אפ ואין לנו רכבת מהירה

ועושים פוזות בקו של 70 ק"מ לירושלים .

ובכלל טעיתי הרכבת המהירה במרוקו נפתח כבר לפני שנתיים

כמעט במרוקו רק שהפעם שידרגו אותה ל 320 קמ"ש .

המרחק הוא אותו דבר כמו אילת תל אביב ושעתיים נסיעה .
 

ronitv1

New member
כל המטרה של בתגובות שתבינו כמה זה קל לבנות בכל העולם רכבת חש

לגיטימי ביותר, מדינה שיש לה 10 מיליון תיירים חייבת רכבת כזאת
כל מה שרצתי להגיד פה שאנחנו אומת הסטארט אפ ואין לנו רכבת מהירה

ועושים פוזות בקו של 70 ק"מ לירושלים .

ובכלל טעיתי הרכבת המהירה במרוקו נפתח כבר לפני שנתיים

כמעט במרוקו רק שהפעם שידרגו אותה ל 320 קמ"ש .

המרחק הוא אותו דבר כמו אילת תל אביב ושעתיים נסיעה .
כל המטרה של בתגובות שתבינו כמה זה קל לבנות בכל העולם רכבת חש
חשמלית מהירה במרוקו במרחק אילת תל אביב בשעתיים היא נפתחה

כבר בתחילת 2016 !!! מעל שנה וחצי ועשו להם את זה חברה צרפתית

בשנתיים וחצי ....

כלומר כל הסאגה הזאת בישראל של 200 מכרזים על פרייקט ונסיגה

מכל תת מרכז וכן ולא ולמה לא ,ערכאות משפטיות ועוד ... הוא סתמי

מבזבז כסף והמון זמן ואפשר לחשוב שאחנו איזה מדינה ענייה שנלחמת

כל שקל ..

לעשות מכרז או 2 הכל כלול ולתת הכל לגוף אחד-שתיים וייאלה לעבודה ...
 

levikon

New member
אין מה להשוות מבחינת גודל אוכלוסיה.

לגיטימי ביותר, מדינה שיש לה 10 מיליון תיירים חייבת רכבת כזאת
כל מה שרצתי להגיד פה שאנחנו אומת הסטארט אפ ואין לנו רכבת מהירה

ועושים פוזות בקו של 70 ק"מ לירושלים .

ובכלל טעיתי הרכבת המהירה במרוקו נפתח כבר לפני שנתיים

כמעט במרוקו רק שהפעם שידרגו אותה ל 320 קמ"ש .

המרחק הוא אותו דבר כמו אילת תל אביב ושעתיים נסיעה .
אין מה להשוות מבחינת גודל אוכלוסיה.
תנג'יר היא השער לאירופה של מרוקו - נמצאת על מצרי גיברלטר, ועיר עם אוכלוסיה של מיליון תושבים, קניטרה - עיר של 500K תושבים ומחוז עם עוד 500K, וקזבלנקה, 3.5 מיליון תושבים ועוד 3.5 במחוז הסובב. אה, כן, ויש גם את רבאט צמוד לקו...
&nbsp
אילת? 50K תושבים.
&nbsp
וגם השטח של הקו הרבה יותר פשוט (רץ לאורך החוף המרוקאי ללא הפרשי גובה גדולים מידי)...
 

ronitv1

New member
מסכים אבל אני מדבר על היעילות והפשטות לבצע פרוייקט

אין מה להשוות מבחינת גודל אוכלוסיה.
תנג'יר היא השער לאירופה של מרוקו - נמצאת על מצרי גיברלטר, ועיר עם אוכלוסיה של מיליון תושבים, קניטרה - עיר של 500K תושבים ומחוז עם עוד 500K, וקזבלנקה, 3.5 מיליון תושבים ועוד 3.5 במחוז הסובב. אה, כן, ויש גם את רבאט צמוד לקו...
&nbsp
אילת? 50K תושבים.
&nbsp
וגם השטח של הקו הרבה יותר פשוט (רץ לאורך החוף המרוקאי ללא הפרשי גובה גדולים מידי)...
מסכים אבל אני מדבר על היעילות והפשטות לבצע פרוייקט
בישראל לוקח שנים,כמה זמן לקח לבנות את קו תל אביב ירושלים

8 שנים 70 ק"מ נו באמת ...

כמה זמן ובאיזה מהירות רכבת ישראל הייתה עושה קו תל אביב אילת.

לדעתי עשור ובמהירות של 200 קמ"ש , למה ?

כי היו 20 מכרזים שלא נגמרים לעולם...

נגררים עוד ועוד מכל מיני סיבות .

הנה מדינה כמו מרוקו נתנה את הפרוייקט לחברה אחת

והיא בנתה שדרגה קו בשנתיים וחצי כמו תל אביב אילת

כולל קרונות ורכבות במהירות 320 קמ"ש.

בקיצור פרוייקט לא צריך להתפזר ל 20 מכרזים והרבה שנים

אלא 1 עד 4 גדולים ולסיים עניין ,חוסך כסף וזמן .
 
ישראל קטנה מידי לרכבת מהירה

לגיטימי ביותר, מדינה שיש לה 10 מיליון תיירים חייבת רכבת כזאת
כל מה שרצתי להגיד פה שאנחנו אומת הסטארט אפ ואין לנו רכבת מהירה

ועושים פוזות בקו של 70 ק"מ לירושלים .

ובכלל טעיתי הרכבת המהירה במרוקו נפתח כבר לפני שנתיים

כמעט במרוקו רק שהפעם שידרגו אותה ל 320 קמ"ש .

המרחק הוא אותו דבר כמו אילת תל אביב ושעתיים נסיעה .
ישראל קטנה מידי לרכבת מהירה
לו בין ת"א וי-ם היו מעל 200 ק"מ אולי היה כדאי להפעיל רכבת מהירה.
ואילת קטנה בהרבה מרבאט או קזלבנלקה
 

Ccyclist

Well-known member
יש תוכניות למהירות ביניים של 230 קמ"ש.

ישראל קטנה מידי לרכבת מהירה
לו בין ת"א וי-ם היו מעל 200 ק"מ אולי היה כדאי להפעיל רכבת מהירה.
ואילת קטנה בהרבה מרבאט או קזלבנלקה
יש תוכניות למהירות ביניים של 230 קמ"ש.
בין אם אלו דיבורים על הקו לאילת או שידרוג הקו הראשי דובר רבות על שידרוג השירות הבינעירוני למהירות ביניים (AVANT, LGV, PENDOLINO) שאמנם אינה בתחום ה300 קמ"ש המהיר אך מהווה שידרוג לעומת הקווים הסטנדרטיים מינוס (תיכנון ל160 קמ"ש, הפעלה ב140-150 קמ"ש) הנוכחיים. חבל שהקו הסטנדרטי נקרא בשם המטעה "מהיר".
 
נראה לי מיותר בשלב הזה קיצור של כמה דקות במקרה הטוב

יש תוכניות למהירות ביניים של 230 קמ"ש.
בין אם אלו דיבורים על הקו לאילת או שידרוג הקו הראשי דובר רבות על שידרוג השירות הבינעירוני למהירות ביניים (AVANT, LGV, PENDOLINO) שאמנם אינה בתחום ה300 קמ"ש המהיר אך מהווה שידרוג לעומת הקווים הסטנדרטיים מינוס (תיכנון ל160 קמ"ש, הפעלה ב140-150 קמ"ש) הנוכחיים. חבל שהקו הסטנדרטי נקרא בשם המטעה "מהיר".
נראה לי מיותר בשלב הזה קיצור של כמה דקות במקרה הטוב
 

Ccyclist

Well-known member
שיפור משמעותי בזמנים ב"ש-ת"א-חיפה, קיצוץ שליש.

נראה לי מיותר בשלב הזה קיצור של כמה דקות במקרה הטוב
שיפור משמעותי בזמנים ב"ש-ת"א-חיפה, קיצוץ שליש.
בחישוב מהיר ללא החישמול מדובר בתוספת 80 קמ"ש ל150 הנוכחי כלומר טיפה יותר ממחצית המהירות הקיימת. גם אם ידחו את שלוחת אילת לחגיגות המאה למדינה העלאת מהירות הקו הראשי בטיפה מעל 50% תוריד את זמני הנסיעות ברכבות האקספרס בשליש, ויתכן שהחישמול יאפשר שירות חצי אקספרס מהיר בזמן נסיעה של רבע או חמישית משירות הדיזל הקיים. מה שלא יושפע ישירות יהיה השירות הפרברי בקו החוף ויתכן שהתועלת לתחנות החדשות הנבנוצ בקו לבאר שבע יהיה שולי. אני חושב שהורדת 40 דקות מזמן הנסיעה בין באר שבע לחיפה תהיה בעלת השפעה ניכרת, וכך גם הורדת 20 דקות מזמן הנסיעה בין תל אביב לשתי הערים שיהפכו מ"פריפריה" לפרברים.
&nbsp
 

GLSRA

Active member
אני מתפלא עלייך

שיפור משמעותי בזמנים ב"ש-ת"א-חיפה, קיצוץ שליש.
בחישוב מהיר ללא החישמול מדובר בתוספת 80 קמ"ש ל150 הנוכחי כלומר טיפה יותר ממחצית המהירות הקיימת. גם אם ידחו את שלוחת אילת לחגיגות המאה למדינה העלאת מהירות הקו הראשי בטיפה מעל 50% תוריד את זמני הנסיעות ברכבות האקספרס בשליש, ויתכן שהחישמול יאפשר שירות חצי אקספרס מהיר בזמן נסיעה של רבע או חמישית משירות הדיזל הקיים. מה שלא יושפע ישירות יהיה השירות הפרברי בקו החוף ויתכן שהתועלת לתחנות החדשות הנבנוצ בקו לבאר שבע יהיה שולי. אני חושב שהורדת 40 דקות מזמן הנסיעה בין באר שבע לחיפה תהיה בעלת השפעה ניכרת, וכך גם הורדת 20 דקות מזמן הנסיעה בין תל אביב לשתי הערים שיהפכו מ"פריפריה" לפרברים.
&nbsp
אני מתפלא עלייך
המהירות המקסימלית של רכבות מהירות היא אכן 300 קמ"ש ואף יותר אבל....
מדובר במסילות מיוחדות שמרוחקות ממרכזי הערים והמטרופוליטנים.

אם היו חושבים בכלל על רכבת מהירה בין תל אביב לחיפה, אז עד הרצליה ואולי עד נתניה היא היתה נוסעת פחות או יותר כפי שהיא נוסעת היום ומגיעה למהירות המירבית רק באיזור נתניה, ושוב מתחילה לבלום ולהאט בגלל הקרבה לאיזורים מאוכלסים כבר אחרי זכרון או קצת צפונה מזה.

כלומר, לא מדובר בקיצור זמן הנסיעה בחצי - רחוק מכך....
ומה היתה העלות התפעולית ועלות ההקמה ?
שורה תחתונה - לא ריאלי - לא נדרש ולא יהיה
 

Ccyclist

Well-known member
אני מדבר על השידרוג המתוכנן ל230 קמ"ש, לא 300.

אני מתפלא עלייך
המהירות המקסימלית של רכבות מהירות היא אכן 300 קמ"ש ואף יותר אבל....
מדובר במסילות מיוחדות שמרוחקות ממרכזי הערים והמטרופוליטנים.

אם היו חושבים בכלל על רכבת מהירה בין תל אביב לחיפה, אז עד הרצליה ואולי עד נתניה היא היתה נוסעת פחות או יותר כפי שהיא נוסעת היום ומגיעה למהירות המירבית רק באיזור נתניה, ושוב מתחילה לבלום ולהאט בגלל הקרבה לאיזורים מאוכלסים כבר אחרי זכרון או קצת צפונה מזה.

כלומר, לא מדובר בקיצור זמן הנסיעה בחצי - רחוק מכך....
ומה היתה העלות התפעולית ועלות ההקמה ?
שורה תחתונה - לא ריאלי - לא נדרש ולא יהיה
אני מדבר על השידרוג המתוכנן ל230 קמ"ש, לא 300.
מדובר בשדרוג ריאלי שרכבת ישראל מתכננת למסילות הקיימות למהירות ביניים. כאשר הרשת תכלול צי מהיר במסלולי אקספרס מול צי פרברי סטנדרטי העדיפות הראשונה בהקצאת סלוטים באיילון כולל הרצליה תהיה לצי המהיר. בתיכנון נכון רכבת מהירה שתצא מסבידור או האוניברסיטה תצא על סלוט שיכלול רציפים ריקים בהרצליה ומסלול פנוי לפניה במסילות המהירות במסילת החוף. שאר הקווים יתוכננו בלו"ז סביב השירות המהיר כך שלא תהיה זחילה דרך האיילון להרצליה או מההגנה ללוד.
 
כל עוד שאין מערכת הסעה המונית בגוש דן וירושלים

אני מדבר על השידרוג המתוכנן ל230 קמ"ש, לא 300.
מדובר בשדרוג ריאלי שרכבת ישראל מתכננת למסילות הקיימות למהירות ביניים. כאשר הרשת תכלול צי מהיר במסלולי אקספרס מול צי פרברי סטנדרטי העדיפות הראשונה בהקצאת סלוטים באיילון כולל הרצליה תהיה לצי המהיר. בתיכנון נכון רכבת מהירה שתצא מסבידור או האוניברסיטה תצא על סלוט שיכלול רציפים ריקים בהרצליה ומסלול פנוי לפניה במסילות המהירות במסילת החוף. שאר הקווים יתוכננו בלו"ז סביב השירות המהיר כך שלא תהיה זחילה דרך האיילון להרצליה או מההגנה ללוד.
כל עוד שאין מערכת הסעה המונית בגוש דן וירושלים
ועדיין יש ערים גדולות בארץ שאין להם רכבת, כמו נצרת או טבריה, אין טעם להתעסק בתוכניות לקיצור של זמן הנסיעה למרחקים ארוכים ברשת.
 
זה למי שנוסע את כל המרחק,

שיפור משמעותי בזמנים ב"ש-ת"א-חיפה, קיצוץ שליש.
בחישוב מהיר ללא החישמול מדובר בתוספת 80 קמ"ש ל150 הנוכחי כלומר טיפה יותר ממחצית המהירות הקיימת. גם אם ידחו את שלוחת אילת לחגיגות המאה למדינה העלאת מהירות הקו הראשי בטיפה מעל 50% תוריד את זמני הנסיעות ברכבות האקספרס בשליש, ויתכן שהחישמול יאפשר שירות חצי אקספרס מהיר בזמן נסיעה של רבע או חמישית משירות הדיזל הקיים. מה שלא יושפע ישירות יהיה השירות הפרברי בקו החוף ויתכן שהתועלת לתחנות החדשות הנבנוצ בקו לבאר שבע יהיה שולי. אני חושב שהורדת 40 דקות מזמן הנסיעה בין באר שבע לחיפה תהיה בעלת השפעה ניכרת, וכך גם הורדת 20 דקות מזמן הנסיעה בין תל אביב לשתי הערים שיהפכו מ"פריפריה" לפרברים.
&nbsp
זה למי שנוסע את כל המרחק,
מה הקיצור לרכבת מחיפה מרכז שעוצרת בחוף הכרמל, חדרה ותל אביב אוניברסיטה לנוסעת שמגיעה לתל אביב מרכז וחזרה?
 

Ccyclist

Well-known member
ללא חדרה מדובר בקיצוץ 20 דק מחוף הכרמל לאוניברסיטה.

זה למי שנוסע את כל המרחק,
מה הקיצור לרכבת מחיפה מרכז שעוצרת בחוף הכרמל, חדרה ותל אביב אוניברסיטה לנוסעת שמגיעה לתל אביב מרכז וחזרה?
ללא חדרה מדובר בקיצוץ 20 דק מחוף הכרמל לאוניברסיטה.
ועם הגבלה לתחנה או שתיים בת"א וחיפה אפשר למשוך את הצימצום לכיוון חצי השעה אם כי חיפה עצמה לא תהיה כנראה במהירות העילית בגלל המסלול המעוקל.
&nbsp
חדרה זו שאלה אחרת. העצירה וההאצה יורידו וודאי 5 עד 10 דקות מהזמן שנחסך אך בקו מאלגה קורדובה למשל ישנן שתי תחנות ביניים לרכבות החצי מהירות (AVANT, 220-250) וזהו קו בן כ160 ק"מ ו300 קמ"ש מול 80 הק"מ ו230 הקמ"ש העתידיים בין ת"א מרכז לחוף הכרמל. יש לציין שה AVE מאיטה ל 120 קמ"ש במנהרות, מפגשי רכבות, ובעיקול שמדרום לתחנת קורדובה. יתכן שמה שטוב אחרי כ53 ק"מ אינו טוב אחרי 40 ק"מ בלבד אך יתכן שרכבת חצי מהירה כזו והחלפה לפרבריות תהיה אופציה מהירה יותר מרכבת פרברית מת"א או חיפה לחדרה וההתחנות הסמוכות לה. ה AVE האיצה ל300 קמ"ש ב18 ק"מ בקירוב.
&nbsp
ב TGV וכן ב HS1 המסלולים לא מסתיימים בקטע המהיר, הם ממשיכים במהירות סטנדרטית על מסלולים סטנדרטיים. כך היה על ה TGV מאוויניון לניס (קטע סטנדרטי אחרי מארסיי) ועם ה HS1 במחוז קנט שם יש שני מסלולים שונים הנפרדים מהמסילה המהירה בצפון ודרום המחוז ועוברים לקטעים סטנדרטיים.
&nbsp
ישראל היא מדינה ארוכה וצרה. טיפוח הציר המרכזי שלה מצפון לדרום אינו מקפח אזורים אחרים במדינה המרוחקים מרשת המסילות אלא מאפשר להם להסתמך על רשת המסילות לחיבור יעיל מצפון לדרום ועל אמצעים משלימים להמשך דרכם.
&nbsp
&nbsp
 
כאן עדיין המרכז הוא תל אביב

ללא חדרה מדובר בקיצוץ 20 דק מחוף הכרמל לאוניברסיטה.
ועם הגבלה לתחנה או שתיים בת"א וחיפה אפשר למשוך את הצימצום לכיוון חצי השעה אם כי חיפה עצמה לא תהיה כנראה במהירות העילית בגלל המסלול המעוקל.
&nbsp
חדרה זו שאלה אחרת. העצירה וההאצה יורידו וודאי 5 עד 10 דקות מהזמן שנחסך אך בקו מאלגה קורדובה למשל ישנן שתי תחנות ביניים לרכבות החצי מהירות (AVANT, 220-250) וזהו קו בן כ160 ק"מ ו300 קמ"ש מול 80 הק"מ ו230 הקמ"ש העתידיים בין ת"א מרכז לחוף הכרמל. יש לציין שה AVE מאיטה ל 120 קמ"ש במנהרות, מפגשי רכבות, ובעיקול שמדרום לתחנת קורדובה. יתכן שמה שטוב אחרי כ53 ק"מ אינו טוב אחרי 40 ק"מ בלבד אך יתכן שרכבת חצי מהירה כזו והחלפה לפרבריות תהיה אופציה מהירה יותר מרכבת פרברית מת"א או חיפה לחדרה וההתחנות הסמוכות לה. ה AVE האיצה ל300 קמ"ש ב18 ק"מ בקירוב.
&nbsp
ב TGV וכן ב HS1 המסלולים לא מסתיימים בקטע המהיר, הם ממשיכים במהירות סטנדרטית על מסלולים סטנדרטיים. כך היה על ה TGV מאוויניון לניס (קטע סטנדרטי אחרי מארסיי) ועם ה HS1 במחוז קנט שם יש שני מסלולים שונים הנפרדים מהמסילה המהירה בצפון ודרום המחוז ועוברים לקטעים סטנדרטיים.
&nbsp
ישראל היא מדינה ארוכה וצרה. טיפוח הציר המרכזי שלה מצפון לדרום אינו מקפח אזורים אחרים במדינה המרוחקים מרשת המסילות אלא מאפשר להם להסתמך על רשת המסילות לחיבור יעיל מצפון לדרום ועל אמצעים משלימים להמשך דרכם.
&nbsp
&nbsp
כאן עדיין המרכז הוא תל אביב
מרכזים ראשים והמרחקים בינהם הם לא כמו באירופה.
וכן קיצור זמן בין חיפה לתל אביב שמדלג על תחנות בדרך שעולה המון כסף, כן בא על חשבון משהו אחר.
 

Ccyclist

Well-known member
ע"ע לחצי הצפון לעקוף את חיפה.

כאן עדיין המרכז הוא תל אביב
מרכזים ראשים והמרחקים בינהם הם לא כמו באירופה.
וכן קיצור זמן בין חיפה לתל אביב שמדלג על תחנות בדרך שעולה המון כסף, כן בא על חשבון משהו אחר.
ע"ע לחצי הצפון לעקוף את חיפה.
דווח לאחרונה בפורום על תוכניות הזויות לעקיפת חיפה לצמצם את זמני הנסיעה מקווי הצפון לתל אביב. תוכנית ריאלית לשידרוג הקו הראשי תשיג את המטרה הזו במסגרת שירות ארצי מהיר שיענה גם על צרכי נסיעות החיילים של ימים א' ה' ואפילו יום ו' במתכונתו הנוכחית אם זמן הנסיעה יצומצם ב40 דקות.
&nbsp
&nbsp
 

down und

New member
מהיכן להיכן יצמצמו 40 דקות?

ע"ע לחצי הצפון לעקוף את חיפה.
דווח לאחרונה בפורום על תוכניות הזויות לעקיפת חיפה לצמצם את זמני הנסיעה מקווי הצפון לתל אביב. תוכנית ריאלית לשידרוג הקו הראשי תשיג את המטרה הזו במסגרת שירות ארצי מהיר שיענה גם על צרכי נסיעות החיילים של ימים א' ה' ואפילו יום ו' במתכונתו הנוכחית אם זמן הנסיעה יצומצם ב40 דקות.
&nbsp
&nbsp
מהיכן להיכן יצמצמו 40 דקות?
 

Ccyclist

Well-known member
חוף הכרמל - ב"ש צפון.

מהיכן להיכן יצמצמו 40 דקות?
חוף הכרמל - ב"ש צפון.
העלאת המהירות לרכבות האקספרס בקו הראשי מ 150 קמ"ש ל 230 קמ"ש לפי תוכניות ר"י לשידרוג הקו הראשי למהירות ביניים זו, תוך עצירה בתחנות האיילון, תצליח לקצץ כשליש מזמן הנסיעה בין ב"ש לת"א ובין ת"א לחיפה. צימצום העצירות באיילון מארבע תחנות לתחנה או שתיים יכולה לקצץ דקות נוספות מזמן הנסיעה. כמו כן ישנו יתרון ההאצה החשמלית (מעל 200 קמ"ש מדובר ברכבות חשמליות בלבד).
&nbsp
אמנם מדובר בפשרה בהשוואה לקו מהיר 300 קמ"ש אבל להעלאת המהירות ב80 קמ"ש נוספים ממהירות סטנדרטית מינוס למהירות ביניים תהיה השפעה על צימצום זמני נסיעה מבלי להזדקק לתוואים שונים רדיקלית מהתוכניות הקיימות ליישור ושיפור הקו הראשי.
&nbsp
&nbsp
 

down und

New member
גם אם תצמצם 33 או 34 דקות "בלבד" מב"ש האונ' לחיפה חוף הכרמל

חוף הכרמל - ב"ש צפון.
העלאת המהירות לרכבות האקספרס בקו הראשי מ 150 קמ"ש ל 230 קמ"ש לפי תוכניות ר"י לשידרוג הקו הראשי למהירות ביניים זו, תוך עצירה בתחנות האיילון, תצליח לקצץ כשליש מזמן הנסיעה בין ב"ש לת"א ובין ת"א לחיפה. צימצום העצירות באיילון מארבע תחנות לתחנה או שתיים יכולה לקצץ דקות נוספות מזמן הנסיעה. כמו כן ישנו יתרון ההאצה החשמלית (מעל 200 קמ"ש מדובר ברכבות חשמליות בלבד).
&nbsp
אמנם מדובר בפשרה בהשוואה לקו מהיר 300 קמ"ש אבל להעלאת המהירות ב80 קמ"ש נוספים ממהירות סטנדרטית מינוס למהירות ביניים תהיה השפעה על צימצום זמני נסיעה מבלי להזדקק לתוואים שונים רדיקלית מהתוכניות הקיימות ליישור ושיפור הקו הראשי.
&nbsp
&nbsp
גם אם תצמצם 33 או 34 דקות "בלבד" מב"ש האונ' לחיפה חוף הכרמל
הרי שזה יהפוך לזמן נסיעה של פחות מ-1:20 שע', דבר שסביר גם ליוממים.
אני עובד ברמת החיל ויש אצלנו אנשים שבאים מאזור חיפה והקריות כמעט יום
יום ברכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה