יש דבר אחד שאני חושש ממנו עם מיתוג הרק"ל כמטרו
למתג אחרת או לא למתג אחרת - זו שאלה
ואין לי דעה מוצקה בנושא.
אני יכול לראות את היתרונות בשני הדרכים, ואני מבין את אלה ש"כועסים" על כך ש(אולי)ממתגים את הרקל כמטרו (מה גם שקווי BRT שאולי יקומו בהמשך יהיו חלק מהמיתוג הזה) מצד שני, למה אנחנו חייבים להתייחס ל"מטרו" כשם המקובל לטכנולוגית הרכבת הכבדה התת קרקעית? מטרו הוא קיצור של מטרופולין, והרי המערכת הזו תשרת את המטרופולין.
מעניין לשמוע דעות
יש דבר אחד שאני חושש ממנו עם מיתוג הרק"ל כמטרו
כולם היום חושבים שצריך מטרו. גם אנשים שלא מבינים דבר בתחבורה אומרים לי שלדעתם צריך מטרו.
כשייפתח הרק"ל, שלא יהיה מטרו, וייקרא "מטרו", אותם אנשים ירגישו ש"עובדים עליהם" - הרי איך זה מטרו אם הוא מחכה ברמזורים? מבחינתם מטרו זו רכבת תחתית.
לעומת זאת אם קוראים לקווי הרק"ל בשם אחד, ולקווי המטרו בשם אחר, זה גם עוזר בניווט ("קח את האדום של הקלה ותחליף ל־1 של המטרו") וגם עוזר בשיווק המטרו כפתרון שונה ואיכותי יותר מהרק"ל.