לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2087220,872 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

לצפיה ב-'נקבע הסמליל של הרקל בת"א. בקרוב נפסיק לכנות אותה "רכבת קלה"'
נקבע הסמליל של הרקל בת"א. בקרוב נפסיק לכנות אותה "רכבת קלה"
06/10/2017 | 20:41
40
582
כי המערכת תקבל גם שם.
הפרטים כאן:
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מטרו? אבל מדובר ברק"ל'
מטרו? אבל מדובר ברק"ל
06/10/2017 | 21:46
37
328
ואז איך יקראו לקווי המטרו האמיתיים כשיקומו? איך יבדילו?
אני אישית מקווה שלא יבחרו בשם מטרו.
 
שאר המיתוג נראה טוב! אהבתי את הלוגו, אהבתי את המחשבה על עמודי טוטם ושילוט - זה משהו שחסר כאן בארץ (למשל לר"י אין עמודי טוטם כאלו בקרבת התחנות וזה חבל).
 
מקווה שבטווח הארוך תגיע עבודת מיתוג איכותית כזו גם לאוטובוסים בארץ, במקום שנישאר היום עם השלטים הנוראיים והמצב שבו לכל מפעיל יש מיתוג שונה משלו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לשמור״מטרו״ לעתיד לרכבת תחתית אמיתית! מדוע לא ״טראם״ אם כבר?'
לשמור״מטרו״ לעתיד לרכבת תחתית אמיתית! מדוע לא ״טראם״ אם כבר?
06/10/2017 | 22:26
9
110
לצפיה ב-'האם תהיה אי פעם בישראל רכבת תחתית אמיתית?'
האם תהיה אי פעם בישראל רכבת תחתית אמיתית?
06/10/2017 | 22:37
1
230
לצפיה ב-'אני אהבתי. יופי של סמליל. מודרני ועם משמעות'
אני אהבתי. יופי של סמליל. מודרני ועם משמעות
<< ההודעה הנוכחית
06/10/2017 | 23:29
3
215
גם אהבתי את השם. פשוט, קליט. רק לא מבין למה TLV? יש הרי הרבה ערים ולא רק תל אביב. אלא אם כן מדובר על מחוז תל אביב...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה בהחלט TLV במוּבן הרבתי'
זה בהחלט TLV במוּבן הרבתי
07/10/2017 | 00:09
86
לצפיה ב-'לא מדובר על מחוז תל אביב'
לא מדובר על מחוז תל אביב
07/10/2017 | 00:54
1
196
וגם לא על הרשות תל אביב יפו. מדובר על העיר תל אביב. עיר היא לא בהכרח הגבולות של רשות מוניציפלית מסויימ...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה זה טרום-מטרו (Pré-Metro)?'
מה זה טרום-מטרו (Pré-Metro)?
08/10/2017 | 01:45
2
249
לפי ויקיפדיה:
1. הטרום-מטרו של בריסל נבנה ב 1969 כדי להעביר טראם במנהרה עד שיוחלף למטרו כבד.
 יש בעיר גם מטרו.
 סמליל הטרום-מטרו הוא T קרי: טראם
2. הטרום-מטרו של אנטוורפן היא מערכת מנהרות שבה נוסעים הטראמים של העיר, בנתיים ועד שיוחלפו במטרו כבד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ואגב בשוודיה כל מטרו מיוצג כ-T, כי Tunnelbana'
ואגב בשוודיה כל מטרו מיוצג כ-T, כי Tunnelbana
08/10/2017 | 02:52
58
לצפיה ב-'האם היו קווי פרה-מטרו שהוסבו למטרו ומה עשו לענפים הפרבריים ?'
האם היו קווי פרה-מטרו שהוסבו למטרו ומה עשו לענפים הפרבריים ?
08/10/2017 | 15:08
30
לצפיה ב-'מדובר באותה מערכת'
מדובר באותה מערכת
06/10/2017 | 23:04
19
202
המיתוג אמור להיות עבור כל המערכת, מטרו ורק"ל ביחד
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בלונדון יש לטראמים ול־DLR מיתוג שונה מלתחתית'
בלונדון יש לטראמים ול־DLR מיתוג שונה מלתחתית
06/10/2017 | 23:31
18
179
יש שפת מיתוג אחידה אבל לכל אחד מהם יש לוגו שונה, ושם שונה. לקרוא לרק"ל "מטרו" זה כמו אם תלך ללונדון ותכנה את הטראמים של קרוידון "Tube" או "Underground".
 
זה כמו ללכת לפריז ולבלבל בין המטרו ל־RER
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המערכת בתל אביב הרבה יותר פשוטה'
המערכת בתל אביב הרבה יותר פשוטה
07/10/2017 | 00:01
17
185
בסופו של דבר, אין צורך במיתוג שונה לדעתי. אם וכאשר נגיע לרמת המורכבות והסיבוכיות של המערכת שלהם, נשבור את הראש.
יש יותר סיכוי שיהפכו את הקו האדום לרכבת תחתית מלאה לפני...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למתג את קווי הרק"ל והמטרו באותו שם זו טעות'
למתג את קווי הרק"ל והמטרו באותו שם זו טעות
07/10/2017 | 00:28
10
147
יש הבדל עצום ברמת ואופי השירות בין מטרו אמיתי לבין רק"ל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא בחלק התת קרקעי של המערכת'
לא בחלק התת קרקעי של המערכת
07/10/2017 | 00:38
9
135
שזה תכלס גם החלק העיקרי עם רוב הנוסעים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למתג אחרת או לא למתג אחרת - זו שאלה '
למתג אחרת או לא למתג אחרת - זו שאלה
07/10/2017 | 00:51
2
137
ואין לי דעה מוצקה בנושא.
אני יכול לראות את היתרונות בשני הדרכים, ואני מבין את אלה ש"כועסים" על כך ש(אולי)ממתגים את הרקל כמטרו (מה גם שקווי BRT שאולי יקומו בהמשך יהיו חלק מהמיתוג הזה) מצד שני, למה אנחנו חייבים להתייחס ל"מטרו" כשם המקובל לטכנולוגית הרכבת הכבדה התת קרקעית? מטרו הוא קיצור של מטרופולין, והרי המערכת הזו תשרת את המטרופולין.
 
מעניין לשמוע דעות
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בדיוק'
בדיוק
07/10/2017 | 12:33
40
לצפיה ב-'יש דבר אחד שאני חושש ממנו עם מיתוג הרק"ל כמטרו'
יש דבר אחד שאני חושש ממנו עם מיתוג הרק"ל כמטרו
07/10/2017 | 13:10
131
כולם היום חושבים שצריך מטרו. גם אנשים שלא מבינים דבר בתחבורה אומרים לי שלדעתם צריך מטרו.
כשייפתח הרק"ל, שלא יהיה מטרו, וייקרא "מטרו", אותם אנשים ירגישו ש"עובדים עליהם" - הרי איך זה מטרו אם הוא מחכה ברמזורים? מבחינתם מטרו זו רכבת תחתית.
 
לעומת זאת אם קוראים לקווי הרק"ל בשם אחד, ולקווי המטרו בשם אחר, זה גם עוזר בניווט ("קח את האדום של הקלה ותחליף ל־1 של המטרו") וגם עוזר בשיווק המטרו כפתרון שונה ואיכותי יותר מהרק"ל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בחלק התת קרקעי זה לא יהיה באמינות של מטרו'
בחלק התת קרקעי זה לא יהיה באמינות של מטרו
07/10/2017 | 12:46
5
138
אין סיכוי. זה תלוי בחלק העל־קרקעי. גם באדום וגם בירוק. האמינות והדיוק שם בהכרח יהיו נמוכים יותר ממטרו, ואין סיכוי שהם יעמדו בתדירות המובטחת של אחת ל90 שניות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'היות והקו יכלול שני מסלולים נפרדים שאחד מהם יהיה רק בחלק'
היות והקו יכלול שני מסלולים נפרדים שאחד מהם יהיה רק בחלק
07/10/2017 | 20:32
4
107
התת קרקעי, אז בהחלט תהיה אמינות דומה לחלק התת קרקעי כמו לזה של מטרו (נשים רגע בצד את התנהגות הנוסעים וענייני עלייה, ירידה).
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא נכון.'
לא נכון.
07/10/2017 | 20:40
3
88
הרי לרכבות יש סלוטים קבועים מראש. רכבת חייבת להגיע בזמן כדי לתפוס את הסלוט שלה. עכשיו תחשוב על מקרה שבו רכבת מתעכבת במקטע העליון בגלל רמזור או רכב שעבר באדום או הולך רגל שזינק מול הרכבת או כל הפרעה אחרת - היא תפספס את הסלוט שלה במקטע התת קרקעי, ותצטרך לחכות לסלוט הפנוי הבא, מה שיעכב את הרכבות שיבואו אחריה, ויגרום לכל הלו"ז להשתבש בצורה שתעשה גלים לכל היום (או עד שעה שבה תהיה תדירות קצת מופחתת שתיתן לסלוטים אפשרות "להסתדר").
 
וזה לגבי האדום. הירוק לא אמור לכלול מסלול שהוא תת"ק בלבד ולכן בחיים לא תהיה לו אמינות כמו של מטרו בכל מקרה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה שמהנדסים אמרו בהרצאה שבה נוכחתי שאין בעיקרון בעיה שיווצר '
מה שמהנדסים אמרו בהרצאה שבה נוכחתי שאין בעיקרון בעיה שיווצר
07/10/2017 | 20:48
2
124
מצב של bunching שזה כמובן מצב לא בריא, אבל זה כן ימנע השפעה ארוכת טווח על התזמון במקרה של רכבת שלא מגיעה בזמן.
בכל אופן הייתי מסתכל על הרק"ל בירושלים.
מה מצב האמינות שם, והייתי מוסיף שבכל זאת המערכת בתל אביב כנראה תהיה טיפה יותר אמינה (מכל מיני סיבות).
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' בירושלים לעיתים בערב רכבת מגיעה מלאה ואז 2-5 דקות'
בירושלים לעיתים בערב רכבת מגיעה מלאה ואז 2-5 דקות
07/10/2017 | 23:00
1
113
אחריה עוברת רכבת ריקה,
מניח שלו התדירות הייתה יותר גבוהה זה לא היה קורה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יתכן שהתשובה היא תחנת ויסות לפני הקטע התת קרקעי.'
יתכן שהתשובה היא תחנת ויסות לפני הקטע התת קרקעי.
08/10/2017 | 15:07
85
בלונדון יש תופעה הפוכה: בתחנות בגבול אזורים 2-3 החוצה יש תחנות ויסות עם מסילת דיור החוצה מהתחנה. רכבת שמגיעה ממרכז העיר לתחנות כמו Archway  ו Willesden Green באיחור קל שישבש את התנועה בענף מהעיר החוצה תסתיים בתחנה, הכריזה תורה לנוסעים לרדת בתחנה ולהמתין לרכבת הבאה. הרכבת הריקה עוברת למסילת הדיור וממנה או שהיא ממשיכה לעיר או שהיא ממשיכה לדפו.
 
זה לא פתרון אידאלי לרק"לות מהפרברים למרכז גוש דן אבל אם הסלוט התת קרקעי מתפספס עדיף שהויסות יהיה קרקעי ומראש כך שלא תהיה פגיעה בקו התת קרקעי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לצערי קשה להסב את הקטעים העיליים של הקו האדום למטרו. '
לצערי קשה להסב את הקטעים העיליים של הקו האדום למטרו.
07/10/2017 | 15:30
5
164
מטרו אינו חייב להיות תת קרקעי אך (למעט דוגמה אחת של "מטרו רק"ל" שאני מכיר במאלגה שבספרד ) כעיקרון הוא חייב להיות בתוואי נפרד מהכביש וללא חציית כבישים במפלס הרחוב וודאי שללא חציית צמתים. המפלס שאינו תת קרקעי יכול להיות בחפיר, בגובה פני הקרקע, על סוללות וויאדוקטים ונפוץ מאד שזהו מיקומו של המטרו בפרברים.
 
תיכנון המערכת התל אביבית הראשונה כרק"ל כאשר הקטעים הקרקעיים שלה מתוכננים למפלס הרחוב ולחציית צמתים הופך את הסבת הקטעים העיליים למטרו לקשה עד בלתי אפשרית.
 
כדי להסב את הקווים האדום והירוק בעתיד למטרו אפשר אולי לבנות ויאדוקטים מעל לתוואי המתוכנן וליצור שלוחות מטרו עיליות בלב השדרות כמו בפריס וברלין, או שאפשר לחפור קטעים ממונהרים חדשים (יתכן שבתוואים שונים מעט ממסלול הקו האדום הרק"לי, מתחת לכביש ולא מתחת למסילות או בצירים מקבילים) עד לנקודות בשולי האזור הבנוי שבהן אפשר לשקול מעבר לתוואים קרקעיים כמו למשל מקריית אריה לרעננה והרצליה.
 
לצערי בגלל הדחיפות שבהקמת מערכת הסעת המונים אני תומך בהקמת שלושת הקווים הראשונים כרק"ל שיפתח בשנות העשרים ולא להתעקש על מטרו שידרוש תיכנון מחדש ויפתח בשנות השלושים במקרה הטוב ולקראת חגיגות המאה למדינה במקרה הרע. לדעתי פתיחת מערכת הרק"ל והעומס על קוויה (כיום התחזיות הן שהקו האדום יהיה עמוס כבר מיום הפתיחה)  יביאו להשקעת משאבים נוספים בקווי מטרו בטווח זמנים מהיר יותר בעוד שדחיית הפתיחה בעוד עשור או שניים יביאו להארכת המצב מאז שנות השבעים שמדברים כל הזמן על דבר שאינו קיים. אין גורם פיתוח חזק יותר ממערכת מתפקדת בעלת ביקוש גבוה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'דווקא לקו האדום יש פתרון יחסית סביר,'
דווקא לקו האדום יש פתרון יחסית סביר,
07/10/2017 | 17:09
4
148
בהנחה שהתחנות התת-קרקעיות כן נבנו באורך המתאים למערכי מטרו- הבעיה העיקרית היא עם הקטע העל-קרקעי הדרומי (הקטע הצפון-מזרחי קצר יותר ומופרד בחלקו מהרחוב בכל מקרה). לדעתי אפשר להגיע לפתרון סביר ע"י הארכה קצרה של הקטע התת-קרקעי בתוואי הקיים ואיחוד שלו עם אחת הזרועות של קו M1 המוצע, ובמקביל להאריך את הקטע העל-קרקעי לאורך החוף עד רידינג ואז מערבה עד רכבת אוניברסיטה, או משהו בסגנון הזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לאורכי רציף קצרים יש פתרון לונדוני: לא פותחים חלק מהדלתות.'
לאורכי רציף קצרים יש פתרון לונדוני: לא פותחים חלק מהדלתות.
07/10/2017 | 18:30
3
126
בלונדון ישנן תחנות מצומצם עם חדר תקשורת שהוסף במטר או שניים האחרונים של הרציף. בתחנות אלו זוג הדלתות האחורי מתוך 3 הדלתות של הקרון האחרון אינן נפתחות ויש כריזה על כך. אמנם זה אומר שחצי קרון אינו נפתח לרציף אבל אין בעיה ללכת לחצי השני ולרדת.
 
לגבי ת"א די מוזר לי שאין תיכנון לקו ישיר מהרצליה לבת ים דרך בן יהודה והירקון. קו כזה יכול לפתח הן את התיירות והן את שדה דב.
 
אני לא חושב שמטרו קרקעי בז'בוטינסקי זו אופציה ריאלית, אני חושב שהרעיון להמשיך את הקו צפונה לאוניברסיטה ולבצע את הפנייה מזרחה שם הגיוני במידה מסויימת אבל אז יש את הבעייה של מה לעשות עם הרק"ל בז'בוטינסקי שתוכנן כאמצעי ראשי ולא כקו מזין.
 
בערים רבות בעולם שהמטרו בהם פותח במחצית הראשונה של המאה ה20 הדרך הפשוטה ביותר להרחבת הרשת היתה להעביר שלוחות רכבת פרברית למערכת המטרו. בשיטה זו תחנות הטרמינל הרוויחו רציפים פנויים ופחות חיוגים והמטרו הרוויח מסלולים פרבריים שהוספו לקטעים המרכזיים הממונהרים שלו. תושבי השכונות לאורך הקווים הרוויחו תדירות מוגברת, הסבה מקיטור לחשמל וכן תוספת תחנות חדשות ומודרניזציה של תחנות קיימות. כל זה אינו קיים בגוש דן ולכן אין אופציה קלה למסלולים פרבריים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש אופציה אחת'
יש אופציה אחת
07/10/2017 | 18:45
2
113
לולאת ירקון-מזרחית-נתב"ג-ת"א היא מסלול מטרו פרברי קלאסי. אם היה חיבור מסילתי בין המסילות של ר"י למטרו החדש שיקום אפשר היה להעביר את החלק התלאביבי במנהרות המטרו, וליצור כך קו מטרו פרברי בלי השקעה גדולה.
הבעיה היחידה ברעיון כזה הוא גובה הרציפים המוגזם שיש בארץ, שלא ייאפשר שימוש ברציפים הקיימים בתחנות ר"י בתור רציפי מטרו (ובחלק מהתחנות אין ממש מקום לרציפים נוספים).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אי אפשר בגלל המסילה המזרחית והצורך בחיבור רכבתי ממנה לאיילון'
אי אפשר בגלל המסילה המזרחית והצורך בחיבור רכבתי ממנה לאיילון
07/10/2017 | 19:47
1
90
אם לולאת ירקון-שרון היתה קו פרברי מנותק מרשת ר"י היה אפשר לבנות עליה כבסיס (אולי תוך פיצול מסויים או המשכים מסויימים) למערכת מטרו פרברית אבל כחלק חשוב מהמערכת הארצית (חיבור לוד - תל ברוך כיום וחיבורים עתידיים למסילה המזרחית) אי אפשר לפצל אותה למערכת נפרדת.
 
הרק"ל עושה שימוש בחלק מהתוואי ההיסטורי ליפו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש כבר חיבור בין המזרחית לאיילון בתוכנית 2040'
יש כבר חיבור בין המזרחית לאיילון בתוכנית 2040
07/10/2017 | 20:44
111
גם אם מתעלמים מהלולאה. קו מטבריה לרשל"צ הראשונים דרך הירקון והאיילון. התחנות היחידות שלא יהיה להן "קישור לאיילון" בלי החלפה במקרה שהלולאה תעבור למקטע מטרו תת"ק בתוך ת"א הן תעופה, אלעד (נחשונים) וראש העין דרום, וזה לא כל כך נורא כי קישור צפונה עדיין יהיה להן בלי לעבור באיילון, וקישור לת"א יהיה להן יותר טוב עם המטרו הדמיוני הזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השלטים הנוראיים עליהם אתה מדבר עם תמרור 505? כי לרק"ל גם יש'
השלטים הנוראיים עליהם אתה מדבר עם תמרור 505? כי לרק"ל גם יש
07/10/2017 | 17:00
4
334
תמרור העונה לשם תמרור 506 והוא זהה לתמרור 505 למעט סמליל של רכבת קלה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מכיר את 505 ו־506'
מכיר את 505 ו־506
07/10/2017 | 17:27
3
123
הם נוראיים. לא קריאים מרחוק, לא נגישים לתיירים (האנגלית תמיד בצד השני שמוסתר ע"י גגון התחנה), הטקסט בהם צפוף.
 
בחו"ל שלטי תחנות האוטובוס והטראם הרבה יותר ברורים, הרבה יותר קריאים, והרבה יותר יפים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה שמעניין אותי, האם חלה חובת הצבת 506 בתחנת רכבת קלה.'
מה שמעניין אותי, האם חלה חובת הצבת 506 בתחנת רכבת קלה.
07/10/2017 | 17:51
2
120
אם כן, מדוע אין כאלו ברכבת הקלה בירושלים?
 
או האם המשורר התכוון להציג אותם כשלטים לתחנות אוטובוס הנמצאות בתחנת הרכבת הקלה, מה שפחות נראה לי הגיוני ואין לי כח להיכנס לתקנות והנחיות להצבת תמרורים 2014, גם ככה הנסחים שם הזויים לא פעם.
 
מה שכן, גיליתי כי בקובץ התמרורים הזה בעמוד 54 המדינה מאשרת לאלתר במיקום הצבת השילוט (אפשר על עץ, על קיר וכו') ומדובר כאן בכל תמרור שהוא. אפילו מסבירים מהו אילתור... מדינה לתפארת.
 
אני אוהב את ה505, כשהוא נעשה על פי התקנות הנכונות, הוא בהחלט קריא וברור. יש הנחיות ברורות לגודל הכתב (לשם התחנה, ליעד הנסיעה, ליעדי הביניים, למספר הקו, אפילו למלל" מס. תחנה" ולמספר התחנה עצמו, לפונט שיש להשתמש בו בעברית ולפונט שיש להשתמש בו אנגלית.
 
הבעיה העיקרית היא שיש ששם תחנה בעברית יכול להפוך לשם ארוך להחריד באנגלית (כולל שם יעד או יעדי משנה) ואז כל הדבר הזה לא נכנס בשלט ולכן גורמים לאותיות להיות רזות יותר אך שומרים על הגובה שלהן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'505 לא טוב כשרוצים שלט דו לשוני'
505 לא טוב כשרוצים שלט דו לשוני
07/10/2017 | 17:57
1
111
כי תמיד כותבים צד אחד באנגלית וצד אחד בעברית, והצד באנגלית מוסתר.
 
אם אתה רוצה דוגמאות לשלטים טובים תסתכל על השלטים בחו"ל. הם הרבה יותר טובים מ־505, קריאים ממרחק גדול יותר, הרבה יותר מסודרים ויז'ואלית ונראים יותר טוב בתחנות בהם יש מספר גדול של קווים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'באמת, למה לא מציבים את השלט במאונך לתחנה וזהו? '
באמת, למה לא מציבים את השלט במאונך לתחנה וזהו?
10/10/2017 | 00:39
13
לצפיה ב-'למען האמת לא מדובר ברק"ל.'
למען האמת לא מדובר ברק"ל.
08/10/2017 | 15:44
1
130
הדבר הזה שבונים בתל-אביב הוא שילוב של רכבת קלה (טראם) לרכבת תחתית (מטרו). המונח המקצועי הוא מטרו-טראם.
מבחינת הציוד הנייד זהו אומנם טראם, אבל מתח העבודה שלו גבוה יותר מרוב הטראמים המקובלים.
גם יכולת הנסיעה האוטונומית שלו, החלק התת-קרקעי הדי ארוך ועוד כמה מאפיינים טכניים ותכנוניים מבדילים אותו מטראם קלאסי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בידיוק, לכן אני לא מבין את כל הטרראם הזה'
בידיוק, לכן אני לא מבין את כל הטרראם הזה
08/10/2017 | 16:41
96
החלק התת קרקעי של הקו האדום, מגהה במזרח ועד אליפלט במערב הוא באורך של יותר מ-9 קילומטר. אמנם לא באורך של קוי מגהפוליס שיכולים להיות גם 30+ קילומטר, אך בהחלט לא רק מנהרה קטנה. שתי תחנות וויסות בכל צד (או יותר טוב - תעלה לאורך פתח תקווה מופרדת מהתנועה שתפריד אותו מתנועה לגמריי בצד מזרח, והפרדה לשני קווים נפרדים במערב)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המפה המכונה בבלוג "מפת שלושת הקווים הראשונים" כוללת ארבעה'
המפה המכונה בבלוג "מפת שלושת הקווים הראשונים" כוללת ארבעה
07/10/2017 | 01:02
1
246
קווים, גם החום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צודק.'
צודק.
07/10/2017 | 01:09
56

הודעות אחרונות

15:35 | 20.10.17 אורחים בפורום
17:40 | 19.10.17 לומיו המלומד
07:46 | 19.10.17 עמית מהשרון
21:32 | 18.10.17 חעחעחע11
20:14 | 18.10.17 אורחים בפורום
19:53 | 18.10.17 dror2110
19:21 | 18.10.17 ציוניסט
15:02 | 18.10.17 אורחים בפורום
19:27 | 17.10.17 עמוד השדרה

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא: מיסוי ועבודה באופן עצמאי
אירוח בנושא: מיסוי...
בתאריך 24/10 יתארח בפורום רו``ח אלירן הררי, אשר...
אירוח בנושא: מיסוי ועבודה באופן עצמאי
אירוח בנושא: מיסוי...
בתאריך 24/10 יתארח בפורום רו``ח אלירן הררי, אשר...
אירוח בנושא היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה
אירוח בנושא היבטים...
באירוח תוכלו לשאול על היבטים ושיקולים משפטיים...
אירוח בנושא היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה
אירוח בנושא היבטים...
באירוח תוכלו לשאול על היבטים ושיקולים משפטיים...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ