שאלה: למה רכבת העמק מסתיימת בעתלית ולא בחוף הכרמל?

מצב
הנושא נעול.

nitro11

New member
פרויקט ריבוע מסילות החוף

מסילות החוף יוכפלו הרבה לפני שיהיו מסילת עירון ומסילה לטבריה
והרכבות הפרבריות של קו העמק לא ממשיכות עד בנימינה, כי בבנימינה אין מקום לרכבות הללו כתחנת קצה, ולא ממשיכות עד חדרה כי תחנה זו שיש בה גם מסוף מטענים, לא ערוכה כיום להיות תחנת קצה לקו נוסעים וגם בגלל שמסילות החוף דרומית לבנימינה עמוסות כבר כיום.

למה כל כך מציק לך שהן ממשיכות עד עתלית ושואלת על כך כל מספר שבועות, לא ממש ברור.
פרויקט ריבוע מסילות החוף
הוא אינו פרויקט שעומד בפני עצמו,
פרויקט זה צריך להיבנות ביחד
עם מסילות 5 ו-6 האיילון,
שאם לא כך, יהיה מצב מוזר
בו נסיעה מחיפה להרצליה
תיקח 25 דקות בערך,
ונסיעה מהרצליה עד להגנה
תיקח עוד איזה 15 דקות אולי יותר.
לזה אפשר גם להוסיף את המינהור
באזור חיפה שמהווה (אולי) במידה
מסויימת תנאי לפרויקט זה.
&nbsp
סביר להניח שמסילות עירון וטבריה
יבנו לפני ריבוע מסילות החוף,
הן בגלל פשטותם היחסית
והן בגלל תשואתם הגבוהה יותר.
 
ריבוע מסילות החוף לא מותנה במסילות החמישית והשישית באיילון

פרויקט ריבוע מסילות החוף
הוא אינו פרויקט שעומד בפני עצמו,
פרויקט זה צריך להיבנות ביחד
עם מסילות 5 ו-6 האיילון,
שאם לא כך, יהיה מצב מוזר
בו נסיעה מחיפה להרצליה
תיקח 25 דקות בערך,
ונסיעה מהרצליה עד להגנה
תיקח עוד איזה 15 דקות אולי יותר.
לזה אפשר גם להוסיף את המינהור
באזור חיפה שמהווה (אולי) במידה
מסויימת תנאי לפרויקט זה.
&nbsp
סביר להניח שמסילות עירון וטבריה
יבנו לפני ריבוע מסילות החוף,
הן בגלל פשטותם היחסית
והן בגלל תשואתם הגבוהה יותר.
ריבוע מסילות החוף לא מותנה במסילות החמישית והשישית באיילון
הוא כן מותנה במסילה הרביעית.
אפשר לחבר את ארבע המסילות שיהיו צפונית לרשפון לארבע המסילות שיהיו כבר בעוד שנתיים דרומית לרשפון.
אבל כמובן שהתנאי לזה הוא קיום ארבע מסילות לכל אורך מסדרון האיילון וכן עד לוד, כלומר: פרויקט "המסילה הרביעית" באיילון.
המסילות החמישית והשישית באיילון לא הכרחיות.

אגב, המסילה הרביעית באיילון מהווה תנאי גם למסילת עירון כי אחרת רכבות מכיוון המסילה הזו לא יוכלו להיכנס לתל אביב.
ועל התשואה של רכבות בין עפולה לבאר שבע לא אתווכח איתך כאן.

שים לב שהתוכנית של שר התחבורה היא לרכבות בין טבריה לתל אביב ולנתב"ג. רכבות בין טבריה לתל אביב שיגיעו דרך מסילת עירון, המסילה המזרחית ומסילת השרון יהיו חייבות את המסילה הרביעית באיילון וכאשר תהיה מסילה רביעית באיילון לא תהיה בעייה להכפיל את מסילות החוף גם ללא מסילות חמישית ושישית באיילון.
 

aryeri

Member
אתה בטוח?

מסילות החוף יוכפלו הרבה לפני שיהיו מסילת עירון ומסילה לטבריה
והרכבות הפרבריות של קו העמק לא ממשיכות עד בנימינה, כי בבנימינה אין מקום לרכבות הללו כתחנת קצה, ולא ממשיכות עד חדרה כי תחנה זו שיש בה גם מסוף מטענים, לא ערוכה כיום להיות תחנת קצה לקו נוסעים וגם בגלל שמסילות החוף דרומית לבנימינה עמוסות כבר כיום.

למה כל כך מציק לך שהן ממשיכות עד עתלית ושואלת על כך כל מספר שבועות, לא ממש ברור.
אתה בטוח?
בחדרה יש רציף 3. מה הבעיה שהוא יתפקד כרציף שבו יתחילו ויסיימו רכבות בקו העמק? אני מבין את השאלה שלה. חבל על הדלק של הרכבת בין חוף הכרמל לעתלית. חוץ מזה, הרכבת צריכה יותר קרונות בשביל קו העמק בגלל זה. יותר קילומטרים זה אומר יותר קרונות, כי לרכבת לוקח יותר זמן להגיע מקצה אחד של הקו לקצה השני שלו. אם היתה אפשרות תפעולית אחרת זה היה מצויין.
 
בדיוק כמו שהרכבת מירושלים מסיימת בתחנת הרצלייה

כי מיותר שתמשיך לשם.. אין שם נוסעים
אם כבר אז שתמשיך לבנימינה או חדרה (היה אירוע בחדרה אז חד פעמי רכבות מבית שאן המשיכו עד תחנת חדרה )
אז אם כבר אז למה שלא ימשיכו רכבות מקו העמק לחדרה קבוע? אני בטוחה שלחדרה דווקא כן יהיו נוסעים
אבל יישוב פצפון כמו עתלית? נו באמת
&nbsp
בדיוק כמו שהרכבת מירושלים מסיימת בתחנת הרצלייה
 

aryeri

Member
כן, אבל כאן תחנת הרצליה מקבלת עוד רכבת

בדיוק כמו שהרכבת מירושלים מסיימת בתחנת הרצלייה
כן, אבל כאן תחנת הרצליה מקבלת עוד רכבת
ואין מה להשוות בין הרצליה לעתלית.
אגב, הרכבת מבית שמש מסיימת מהרצליה. הרכבת בירושלים מסיימת בבית שמש (חוץ מבסופי שבוע, ערבי חגים ומוצאי חגים)
 
נותר מקום וניתן להוסיף מסילה רביעית בעתלית

כן, אבל כאן תחנת הרצליה מקבלת עוד רכבת
ואין מה להשוות בין הרצליה לעתלית.
אגב, הרכבת מבית שמש מסיימת מהרצליה. הרכבת בירושלים מסיימת בבית שמש (חוץ מבסופי שבוע, ערבי חגים ומוצאי חגים)
נותר מקום וניתן להוסיף מסילה רביעית בעתלית
או אפילו בניית רציף נוסף ל- 2 מסילות,
או להאריך עד זכרון יעקב
 

TomerCohen

New member
רציפים 3-4 בחוף הכרמל

שניים מהם משמשים לקו הפרברי לקריות (ולכרמיאל)
(ערכתי את ההודעה כדי לתקן את טעותי).
בגלל תדירות הקו הפרברי, צריך שני רציפים בשבילו ולא רק אחד. אין שם מקום לרכבות מהעמק. שני הרציפים המערביים הם כמובן רציפי הקו הראשי ולא יכולים להיות תחנת קצה.

מה מפריע לך שהרכבת ממשיכה עד עתלית בכל מקרה?
רציפים 3-4 בחוף הכרמל
רוב הזמן רציפים 3-4 פנויים מרכבות, ובשילוט הדיגיטלי מופיעה ההודעה העצובה שלא מתוכננות עצירות רכבת ברציף בשעה הקרובה. כשכבר עומדת רכבת בתחנה, ברוב המקרים היא תעמוד ברציף במשך זמן ממושך (וארוך בהרבה מהזמן שלוקח לבצע סריקה!), עם מנוע פועל וזיהום אוויר לרווחתם של הנוסעים לכיוון דרום ברציף 2.
 
אבל עכשיו יעצרו בה הקווים מכרמיאל

רציפים 3-4 בחוף הכרמל
רוב הזמן רציפים 3-4 פנויים מרכבות, ובשילוט הדיגיטלי מופיעה ההודעה העצובה שלא מתוכננות עצירות רכבת ברציף בשעה הקרובה. כשכבר עומדת רכבת בתחנה, ברוב המקרים היא תעמוד ברציף במשך זמן ממושך (וארוך בהרבה מהזמן שלוקח לבצע סריקה!), עם מנוע פועל וזיהום אוויר לרווחתם של הנוסעים לכיוון דרום ברציף 2.
אבל עכשיו יעצרו בה הקווים מכרמיאל
אני מזכיר שבתוכנית התפעולית המקורית של רכבת העמק, הרכבת היתה אמורה להגיע רק עד מרכזית המפרץ מזרח. התעכבות התהליכים שם גרמה להארכה שלה הלאה, ובגלל שידעו כבר על הסלוטים של תחנת כרמיאל נאלצו למצוא פתרון אחר בעתלית.
 

Bus Nerd

Active member
התוכנית השתנתה לא רק בגלל ההתעכבות

אבל עכשיו יעצרו בה הקווים מכרמיאל
אני מזכיר שבתוכנית התפעולית המקורית של רכבת העמק, הרכבת היתה אמורה להגיע רק עד מרכזית המפרץ מזרח. התעכבות התהליכים שם גרמה להארכה שלה הלאה, ובגלל שידעו כבר על הסלוטים של תחנת כרמיאל נאלצו למצוא פתרון אחר בעתלית.
התוכנית השתנתה לא רק בגלל ההתעכבות
הדרך שבה בנויה "מרכזית המפרץ מזרח" לא מאפשרת לה להיות תחנה תפעולית - אפילו אם יוסיפו עוד רציף (כרגע זה רציף בודד) כל מסילה תהיה על "גשר" משלה ולא יוכלו לבנות מפלגים בין המסילות.
 
כמה זמן לוקח עכשיו בממוצע ברכבת מכרמיאל לתל אביב? זה משתלם?

התוכנית השתנתה לא רק בגלל ההתעכבות
הדרך שבה בנויה "מרכזית המפרץ מזרח" לא מאפשרת לה להיות תחנה תפעולית - אפילו אם יוסיפו עוד רציף (כרגע זה רציף בודד) כל מסילה תהיה על "גשר" משלה ולא יוכלו לבנות מפלגים בין המסילות.
כמה זמן לוקח עכשיו בממוצע ברכבת מכרמיאל לתל אביב? זה משתלם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה