האם המטרונית מקבלת העדפה מלאה ברמזורים?

מצב
הנושא נעול.

down und

New member
גם קטנועים ואופנועים לא מקבלים העדפה ברמזורים

האם המטרונית מקבלת העדפה מלאה ברמזורים?
גם קטנועים ואופנועים לא מקבלים העדפה ברמזורים
ובכל זאת אין להם פקקים וזמן הנסיעה שלהם קצר ממכונית פרטית.
העניין הוא שהמטרונית תמיד מגיעה ראשונה לרמזור, במסלול היעודי שלה
אין גודש ולכן גם אם היא לא מקבלת העדפה ברמזורים זמן נסיעתה קצר יחסית.
 
זה לא נכון מה שאתה אומר.

גם קטנועים ואופנועים לא מקבלים העדפה ברמזורים
ובכל זאת אין להם פקקים וזמן הנסיעה שלהם קצר ממכונית פרטית.
העניין הוא שהמטרונית תמיד מגיעה ראשונה לרמזור, במסלול היעודי שלה
אין גודש ולכן גם אם היא לא מקבלת העדפה ברמזורים זמן נסיעתה קצר יחסית.
זה לא נכון מה שאתה אומר.
בתחילת דרכה- המטרונית לא זכתה כלל לתיעדוף ברמזורים, ובזמן מאוחר יותר כן סידרו תיעדוף בחלק גדול מהרמזורים בדרכה, וזמן הנסיעה התקצר ב-10 דקות בערך...
 

down und

New member
איך אתה מסביר את העובדה הפשוטה

זה לא נכון מה שאתה אומר.
בתחילת דרכה- המטרונית לא זכתה כלל לתיעדוף ברמזורים, ובזמן מאוחר יותר כן סידרו תיעדוף בחלק גדול מהרמזורים בדרכה, וזמן הנסיעה התקצר ב-10 דקות בערך...
איך אתה מסביר את העובדה הפשוטה
שלחצות עיר גדולה ופקוקה מצד לצד בפרייבט לעומת קטנוע/אופנוע
בדו גלגלי הממונע זה לוקח בד"כ כחצי מהזמן של הפרייבט/טנדר?

הסיבה היא שהם תמיד לעולם עולמי עלמיא מגיעים ראשונים לרמזור.

אני בעד שהמטרונית תקבל עדיפות ברמזורים, שלא תבין אותי לא נכון.
אבל אם נבדוק את עיקר הנת"צים, רת"צים ומת"צים בגוש דן נראה שאין שם העדפה
ברמזור לאוטובוס ולמונית השירות ובכל זאת זמן הנסיעה שלהם בד"כ קצר יותר
באותם קטעים משום שהם מגיעים ראשונים לרמזור.
 
המטרונית מגיעה לרמזור ראשונה, זה נכון.

איך אתה מסביר את העובדה הפשוטה
שלחצות עיר גדולה ופקוקה מצד לצד בפרייבט לעומת קטנוע/אופנוע
בדו גלגלי הממונע זה לוקח בד"כ כחצי מהזמן של הפרייבט/טנדר?

הסיבה היא שהם תמיד לעולם עולמי עלמיא מגיעים ראשונים לרמזור.

אני בעד שהמטרונית תקבל עדיפות ברמזורים, שלא תבין אותי לא נכון.
אבל אם נבדוק את עיקר הנת"צים, רת"צים ומת"צים בגוש דן נראה שאין שם העדפה
ברמזור לאוטובוס ולמונית השירות ובכל זאת זמן הנסיעה שלהם בד"כ קצר יותר
באותם קטעים משום שהם מגיעים ראשונים לרמזור.
המטרונית מגיעה לרמזור ראשונה, זה נכון.
אבל אם היא תמתין ברמזור 90 שניות, או תמתין 60 שניות או לא תמתין כלל, זה נראה אחרת לגמרי.
 

down und

New member
העניין בהגעה של להיות ראשונים ברמזור זה דבר משמעותי

המטרונית מגיעה לרמזור ראשונה, זה נכון.
אבל אם היא תמתין ברמזור 90 שניות, או תמתין 60 שניות או לא תמתין כלל, זה נראה אחרת לגמרי.
העניין בהגעה של להיות ראשונים ברמזור זה דבר משמעותי
וזה ממש לא רק ליטוף של האגו או משהו בסגנון אלא אשכרה דה פקטו חוסך
גם חוסך, והמון, זמן יקר.
כי כשיש גודש תנועה המכונית ה-20 או ה-25 ברמזור (זו שלפניה יש או 19 או 24
מכוניות בינה לבין קו העצירה) לא תמיד תספיק לנסוע בירוק הראשון ולעתים
תמתין לירוק השני ובמקרים קשים גם לירוק השלישי.
דבר שמוסיף באותו צומת לפחות לא 60 או 90 שניות אלא בין שתי דקות (ירוק שני
לבין 4 דקות נוספות [אם עוברים רק בירוק השלישי]).

לכן זו הסיבה שקטנוע זריז בערך פי 2 מרכב פרטי (או טנדר) בעיר פקוקה.

וכאמור אני בעד מתן עדיפות למטרונית ברמזורים...
 
אני חושב שאתה מפספס משהו מהותי מאוד

איך אתה מסביר את העובדה הפשוטה
שלחצות עיר גדולה ופקוקה מצד לצד בפרייבט לעומת קטנוע/אופנוע
בדו גלגלי הממונע זה לוקח בד"כ כחצי מהזמן של הפרייבט/טנדר?

הסיבה היא שהם תמיד לעולם עולמי עלמיא מגיעים ראשונים לרמזור.

אני בעד שהמטרונית תקבל עדיפות ברמזורים, שלא תבין אותי לא נכון.
אבל אם נבדוק את עיקר הנת"צים, רת"צים ומת"צים בגוש דן נראה שאין שם העדפה
ברמזור לאוטובוס ולמונית השירות ובכל זאת זמן הנסיעה שלהם בד"כ קצר יותר
באותם קטעים משום שהם מגיעים ראשונים לרמזור.
אני חושב שאתה מפספס משהו מהותי מאוד
זה שהיא מגיעה לרמזור ראשונה זה נחמד אבל הרמזור של המטרונית הוא לא תמיד הרמזור הראשי בצומת. אפשר לראות את זה בצורה מאוד יפה בחלק מהצמתים למשל בלב המפרץ... הרכבים נוסעים בכיוון הראשי רוב הזמן והמטרוניות עומדות כי המסלול שלהם צריך לחצות את הכביש הראשי.
 

down und

New member
שתי הערות, א) אני, כאמור, יותר מאשר בעד עדיפות ברמזורים

אני חושב שאתה מפספס משהו מהותי מאוד
זה שהיא מגיעה לרמזור ראשונה זה נחמד אבל הרמזור של המטרונית הוא לא תמיד הרמזור הראשי בצומת. אפשר לראות את זה בצורה מאוד יפה בחלק מהצמתים למשל בלב המפרץ... הרכבים נוסעים בכיוון הראשי רוב הזמן והמטרוניות עומדות כי המסלול שלהם צריך לחצות את הכביש הראשי.
שתי הערות, א) אני, כאמור, יותר מאשר בעד עדיפות ברמזורים
למטרונית. אני ממש בעד.

ב) קטנוע ברוב המקרים לא בא תמיד בכביש הראשי אלא המון פעמים נוסע
מרחובות משניים/צדדיים ובכל זאת, ראה זה פלא, זמן הנסיעה שלו קצר משל
רכב פרטי בדי הרבה.
הלהגיע ראשון לכל רמזור ולכל קו עצירה בצמתים לא מרומזרים זה דבר שחוסך
ימבה זמן.

בנוסף נוספותיים במטרונית הנהג לא משמש כרטיסן ולא קופאי ולא מבקר.
הוא רק נוהג ויש הרבה דלתות לכל אוטובוס כזה.
הדבר הזה מוסיף אף הוא לקיצור זמני הנסיעה על אותם כבישים ועם אותו גודש
ועם אותה העדר עדיפות ברמזורים.
 
זה לא הנקודה

שתי הערות, א) אני, כאמור, יותר מאשר בעד עדיפות ברמזורים
למטרונית. אני ממש בעד.

ב) קטנוע ברוב המקרים לא בא תמיד בכביש הראשי אלא המון פעמים נוסע
מרחובות משניים/צדדיים ובכל זאת, ראה זה פלא, זמן הנסיעה שלו קצר משל
רכב פרטי בדי הרבה.
הלהגיע ראשון לכל רמזור ולכל קו עצירה בצמתים לא מרומזרים זה דבר שחוסך
ימבה זמן.

בנוסף נוספותיים במטרונית הנהג לא משמש כרטיסן ולא קופאי ולא מבקר.
הוא רק נוהג ויש הרבה דלתות לכל אוטובוס כזה.
הדבר הזה מוסיף אף הוא לקיצור זמני הנסיעה על אותם כבישים ועם אותו גודש
ועם אותה העדר עדיפות ברמזורים.
זה לא הנקודה
כל שהערתי הוא שלהגיע ראשון לרמזור במקרה של המטרונית זה לא רלוונטי כי אתה יכול להתקע ברמזור הרבה זמן בגלל שהתעדוף שלך לנסיעה נמוך יותר מהשתלבויות אחרות. נתתי לדוגמא את הצומת של לב המפרץ. זה נחמד שהמטרונית הגיעה לרמזור אבל היא נתקעת שם יחסית הרבה זמן כי היא לא בציר התנועה הראשי.
 

down und

New member
הטענה שלי היא כזו

זה לא הנקודה
כל שהערתי הוא שלהגיע ראשון לרמזור במקרה של המטרונית זה לא רלוונטי כי אתה יכול להתקע ברמזור הרבה זמן בגלל שהתעדוף שלך לנסיעה נמוך יותר מהשתלבויות אחרות. נתתי לדוגמא את הצומת של לב המפרץ. זה נחמד שהמטרונית הגיעה לרמזור אבל היא נתקעת שם יחסית הרבה זמן כי היא לא בציר התנועה הראשי.
הטענה שלי היא כזו
שאם המטרונית היתה מקבלת עדיפות מדהימה ברמזורים, נניח לכל כוון
היתה עומדת רק בשני רמזורים וגם בכל אחד מהם רק 25 שניות
אבל היה רק דלת אחת לעלות והנהג היה מוכר כרטיסים וגם מתקף את הרב קו,
כמו באוטובוס רגיל, הרי שבמקרה הזה שאני מדבר עליו
(עדיפות מוחלטת ברמזורים אבל רק דלת עליה קדמית אחת ונהג שעוסק בכסף)
זמן הנסיעה היה גבוה יותר.
כלומר שילוב של מלא דלתות + נהג שלא מתעסק בכלל בכסף ובכרטיסים חוסך
יותר זמן (זו הערכה שלי) מאשר עדיפות מוחלטת ברמזורים.

ברור לאללה שאם נשלב גם במצב הנוכחי עדיפות מוחלטת ברמזורים זמן הנסיעה
יתקצר אפילו עוד יותר, מסכים.
 

Ccyclist

Well-known member
הסיבה שאפילו אופניים מהירות מאוטובוס היא התחנות.

הטענה שלי היא כזו
שאם המטרונית היתה מקבלת עדיפות מדהימה ברמזורים, נניח לכל כוון
היתה עומדת רק בשני רמזורים וגם בכל אחד מהם רק 25 שניות
אבל היה רק דלת אחת לעלות והנהג היה מוכר כרטיסים וגם מתקף את הרב קו,
כמו באוטובוס רגיל, הרי שבמקרה הזה שאני מדבר עליו
(עדיפות מוחלטת ברמזורים אבל רק דלת עליה קדמית אחת ונהג שעוסק בכסף)
זמן הנסיעה היה גבוה יותר.
כלומר שילוב של מלא דלתות + נהג שלא מתעסק בכלל בכסף ובכרטיסים חוסך
יותר זמן (זו הערכה שלי) מאשר עדיפות מוחלטת ברמזורים.

ברור לאללה שאם נשלב גם במצב הנוכחי עדיפות מוחלטת ברמזורים זמן הנסיעה
יתקצר אפילו עוד יותר, מסכים.
הסיבה שאפילו אופניים מהירות מאוטובוס היא התחנות.
בלונדון מרבית משתמשי התח"צ השתמשו בכרטיסים תקופתיים כי זה זול יותר גם לפני עידן התשלום מראש שבו הנהג הפסיק למכור כרטיסים, ובצירים ראשיים רבים ישנם נת"צים ימניים (שמאליים אצלכם) ועדיין היה מהר יותר לרכב באופניים, זמן הנסיעה באוטובוס ארך לפחות 50% יותר אם לא פי 2 מזמן הרכיבה באופניים. בהתחשב בכך שאינני חוצה צמתים באור אדום (יתכן שבמעבר חצייה ללא צומת רכבתי מדי פעם דרך אור אדום כמו ראשי ממשלה וראשי עיר שבתורם רכבו כמו כולם, אבל עכשיו שאני גם נוהג אני לא מעז כדי שלא להקנות לעצמי הרגלים רעים ברכיבה שיסבכו אותי בנהיגה) הרי שעניין העדיפות ברמזורים אינו בעל משקל גדול כל כך, והיתרון של הדו גלגלי קשור יותר בהיותו אמצעי פרטי מנקודה לנקודה ולא קו שירות עם תחנות לאורך המסלול. כל זה בשטח עירוני עם מהירות חוקית מקסימלית של 50 קמ"ש.
&nbsp
בספרד יוצא לי לעקוף אוטובוסים בכביש בינעירוני שמהירותו החוקית 80 קמ"ש ומהירותו האמיתית 90-100 קמ"ש (בעבר המהירות החוקית היתה 100, הורידו אותה ל80 אבל יש חוסר ציות נרחב למהירות החדשה, אפילו מורה הנהיגה הספרדי שהיה לי בזמנו אמר שעל 10 קמ"ש נוספים לא יעשו כלום, על 20 לא יתערשו מדי ורק על 30 ומעלה מעל למהירות המותרת יאכפו. בישוב הבריטי יש ביטוי " Everything is slower in Spain except the driving " ). הסיבה לכך שאני יכול לעקוף אותו בין שלוש תחנות היא שחלק מהתחנות נמצאות על כביש שירות המקביל לכביש הראשי ולכן גם אם חלק מהמסלול שלו הוא על הכביש הראשי הרי שבאמצע הקטע שבו אני עוקף אותו יש לו שתי כיכרות ושתי השתלבויות בכביש הראשי אז העובדה שהוא עושה 90 קמ"ש בחלק מהקטעים שבין התחנות וכמובן העצירה בתחנת הביניים לא מצליחה להשתוות ל25 הקמ"ש הרציפים שלי ללא תחנות הביניים.
&nbsp
אני מוכן להתערב שרוכב אופניים רציני שעולה על מסלול המטרונית בעת שהיא סגורה בחגים יכול לרכב מחוף הכרמל ללב המפרץ בזמן נסיעה מהיר יותר מהמטרונית עצמה.
&nbsp
&nbsp
 

down und

New member
כמומחה לשוני (אתה) איך אתה כותב שאופניים מהירות?

הסיבה שאפילו אופניים מהירות מאוטובוס היא התחנות.
בלונדון מרבית משתמשי התח"צ השתמשו בכרטיסים תקופתיים כי זה זול יותר גם לפני עידן התשלום מראש שבו הנהג הפסיק למכור כרטיסים, ובצירים ראשיים רבים ישנם נת"צים ימניים (שמאליים אצלכם) ועדיין היה מהר יותר לרכב באופניים, זמן הנסיעה באוטובוס ארך לפחות 50% יותר אם לא פי 2 מזמן הרכיבה באופניים. בהתחשב בכך שאינני חוצה צמתים באור אדום (יתכן שבמעבר חצייה ללא צומת רכבתי מדי פעם דרך אור אדום כמו ראשי ממשלה וראשי עיר שבתורם רכבו כמו כולם, אבל עכשיו שאני גם נוהג אני לא מעז כדי שלא להקנות לעצמי הרגלים רעים ברכיבה שיסבכו אותי בנהיגה) הרי שעניין העדיפות ברמזורים אינו בעל משקל גדול כל כך, והיתרון של הדו גלגלי קשור יותר בהיותו אמצעי פרטי מנקודה לנקודה ולא קו שירות עם תחנות לאורך המסלול. כל זה בשטח עירוני עם מהירות חוקית מקסימלית של 50 קמ"ש.
&nbsp
בספרד יוצא לי לעקוף אוטובוסים בכביש בינעירוני שמהירותו החוקית 80 קמ"ש ומהירותו האמיתית 90-100 קמ"ש (בעבר המהירות החוקית היתה 100, הורידו אותה ל80 אבל יש חוסר ציות נרחב למהירות החדשה, אפילו מורה הנהיגה הספרדי שהיה לי בזמנו אמר שעל 10 קמ"ש נוספים לא יעשו כלום, על 20 לא יתערשו מדי ורק על 30 ומעלה מעל למהירות המותרת יאכפו. בישוב הבריטי יש ביטוי " Everything is slower in Spain except the driving " ). הסיבה לכך שאני יכול לעקוף אותו בין שלוש תחנות היא שחלק מהתחנות נמצאות על כביש שירות המקביל לכביש הראשי ולכן גם אם חלק מהמסלול שלו הוא על הכביש הראשי הרי שבאמצע הקטע שבו אני עוקף אותו יש לו שתי כיכרות ושתי השתלבויות בכביש הראשי אז העובדה שהוא עושה 90 קמ"ש בחלק מהקטעים שבין התחנות וכמובן העצירה בתחנת הביניים לא מצליחה להשתוות ל25 הקמ"ש הרציפים שלי ללא תחנות הביניים.
&nbsp
אני מוכן להתערב שרוכב אופניים רציני שעולה על מסלול המטרונית בעת שהיא סגורה בחגים יכול לרכב מחוף הכרמל ללב המפרץ בזמן נסיעה מהיר יותר מהמטרונית עצמה.
&nbsp
&nbsp
כמומחה לשוני (אתה) איך אתה כותב שאופניים מהירות?
אופניים מהירים.
הן האופן האחד והן זוג (כי גם זוג של נקבה, כמו זוג נעליים אם מתייחסים
לזוג הרי שאומרים בזכר. אומרים שני זוגות נעליים)
קל וחומר שהן היחיד והן הזוג הם בזכר.
 

down und

New member
ראשית אני שמח שבעצם הצדקת את טענתי העיקרית

הסיבה שאפילו אופניים מהירות מאוטובוס היא התחנות.
בלונדון מרבית משתמשי התח"צ השתמשו בכרטיסים תקופתיים כי זה זול יותר גם לפני עידן התשלום מראש שבו הנהג הפסיק למכור כרטיסים, ובצירים ראשיים רבים ישנם נת"צים ימניים (שמאליים אצלכם) ועדיין היה מהר יותר לרכב באופניים, זמן הנסיעה באוטובוס ארך לפחות 50% יותר אם לא פי 2 מזמן הרכיבה באופניים. בהתחשב בכך שאינני חוצה צמתים באור אדום (יתכן שבמעבר חצייה ללא צומת רכבתי מדי פעם דרך אור אדום כמו ראשי ממשלה וראשי עיר שבתורם רכבו כמו כולם, אבל עכשיו שאני גם נוהג אני לא מעז כדי שלא להקנות לעצמי הרגלים רעים ברכיבה שיסבכו אותי בנהיגה) הרי שעניין העדיפות ברמזורים אינו בעל משקל גדול כל כך, והיתרון של הדו גלגלי קשור יותר בהיותו אמצעי פרטי מנקודה לנקודה ולא קו שירות עם תחנות לאורך המסלול. כל זה בשטח עירוני עם מהירות חוקית מקסימלית של 50 קמ"ש.
&nbsp
בספרד יוצא לי לעקוף אוטובוסים בכביש בינעירוני שמהירותו החוקית 80 קמ"ש ומהירותו האמיתית 90-100 קמ"ש (בעבר המהירות החוקית היתה 100, הורידו אותה ל80 אבל יש חוסר ציות נרחב למהירות החדשה, אפילו מורה הנהיגה הספרדי שהיה לי בזמנו אמר שעל 10 קמ"ש נוספים לא יעשו כלום, על 20 לא יתערשו מדי ורק על 30 ומעלה מעל למהירות המותרת יאכפו. בישוב הבריטי יש ביטוי " Everything is slower in Spain except the driving " ). הסיבה לכך שאני יכול לעקוף אותו בין שלוש תחנות היא שחלק מהתחנות נמצאות על כביש שירות המקביל לכביש הראשי ולכן גם אם חלק מהמסלול שלו הוא על הכביש הראשי הרי שבאמצע הקטע שבו אני עוקף אותו יש לו שתי כיכרות ושתי השתלבויות בכביש הראשי אז העובדה שהוא עושה 90 קמ"ש בחלק מהקטעים שבין התחנות וכמובן העצירה בתחנת הביניים לא מצליחה להשתוות ל25 הקמ"ש הרציפים שלי ללא תחנות הביניים.
&nbsp
אני מוכן להתערב שרוכב אופניים רציני שעולה על מסלול המטרונית בעת שהיא סגורה בחגים יכול לרכב מחוף הכרמל ללב המפרץ בזמן נסיעה מהיר יותר מהמטרונית עצמה.
&nbsp
&nbsp
ראשית אני שמח שבעצם הצדקת את טענתי העיקרית
והיא שהעדיפות ברמזורים היא לא כזה גליק גדול.
שנית, בא לא נשווה לאופניים שכן מעל ל-85% מהציבור בחיפה והקריות לא
יעבור לאופניים. לכן, גם לשיטתך, אין הרבה מה לעשות שם כי העדיפות אתה
עצמך טוען שהיא לא כזו חשובה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה