כרטיסים לכוחות הבטחון במטרופולין...

מצב
הנושא נעול.

אלון 58

New member
כרטיסים לכוחות הבטחון במטרופולין...


כרטיסים לכוחות הבטחון במטרופולין...

האם במטרופולין מנפיקים לחיילים ושוטרים כרטיסים לצורך סטטיסטיקה,או שמא יש להם תכניות אחרות בנידון?
למה יש על זה תאריך תוקף?
מידי-פעם הם עושים זאת,לא ידוע לי על זה אצל מפעילים אחרים.
כרטיס זה מסרה לי שלשום בתי החיילת,ששבה הביתה מהצבא לחופשת החג.

 

Bus Nerd

Active member
זה חידוש של משרד התחבורה והביטחון

כרטיסים לכוחות הבטחון במטרופולין...

האם במטרופולין מנפיקים לחיילים ושוטרים כרטיסים לצורך סטטיסטיקה,או שמא יש להם תכניות אחרות בנידון?
למה יש על זה תאריך תוקף?
מידי-פעם הם עושים זאת,לא ידוע לי על זה אצל מפעילים אחרים.
כרטיס זה מסרה לי שלשום בתי החיילת,ששבה הביתה מהצבא לחופשת החג.
זה חידוש של משרד התחבורה והביטחון
עכשיו חיילים חייבים לתקף את החוגר כאילו היה רב קו. זה ייאפשר למשרד הביטחון להעביר למשרד התחבורה תשלום מדוייק לפי כמות הנסיעות בפועל של החיילים, ולא לפי הערכות משוערות כמו שעשו עד עכשיו.

אני שמעתי על חיילים שניסו לתקף את הרב קו לפי ההוראה וזה כתב להם "אין זכות נסיעה" והתנהג כאילו הכרטיס לא בתוקף, אז כנראה שלמערכת יש קצת חבלי לידה.
 

אלון 58

New member
כמו שנאמר...,

זה חידוש של משרד התחבורה והביטחון
עכשיו חיילים חייבים לתקף את החוגר כאילו היה רב קו. זה ייאפשר למשרד הביטחון להעביר למשרד התחבורה תשלום מדוייק לפי כמות הנסיעות בפועל של החיילים, ולא לפי הערכות משוערות כמו שעשו עד עכשיו.

אני שמעתי על חיילים שניסו לתקף את הרב קו לפי ההוראה וזה כתב להם "אין זכות נסיעה" והתנהג כאילו הכרטיס לא בתוקף, אז כנראה שלמערכת יש קצת חבלי לידה.
כמו שנאמר...,
בנסיעותיי האחרונות לא ראיתי כלל שחיילים מתקפים משהו,הכרטיס שמוצג כאן נמסר שלשום לבתי באוטובוס של מטרופולין,נסעתי לאחרונה גם בדן,גם באגד,ושם לא נראה תיקוף מצד חיילים/ות,ממתי זה התחיל?
האם זה יהיה סידור קבוע אצל כל מפעילי התחבורה הציבורית בארץ?
 

Bus Nerd

Active member
הוראה של צה"ל מלפני שבועיים בערך

כמו שנאמר...,
בנסיעותיי האחרונות לא ראיתי כלל שחיילים מתקפים משהו,הכרטיס שמוצג כאן נמסר שלשום לבתי באוטובוס של מטרופולין,נסעתי לאחרונה גם בדן,גם באגד,ושם לא נראה תיקוף מצד חיילים/ות,ממתי זה התחיל?
האם זה יהיה סידור קבוע אצל כל מפעילי התחבורה הציבורית בארץ?
הוראה של צה"ל מלפני שבועיים בערך
https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5015886,00.html

"על פי ההסדר החדש יידרשו מעתה כלל חיילי החובה לתקף את תעודת החוגר שברשותם בכל נסיעה באוטובוס, בדומה למנגנון הקיים כיום ברכבת, שם כרטיס החוגר משמש ככרטיס רב קו. ההתחשבנות בין המשרדים בגין נסיעת החיילים תבוצע מעתה על פי היקף נסיעות החיילים בפועל."

חיילים שאני מכיר אמרו לי שהם קיבלו הוראה שמעכשיו הם חייבים לתקף את החוגר.
 

אלון 58

New member
ציינת כאן חיילי חובה...,

הוראה של צה"ל מלפני שבועיים בערך
https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5015886,00.html

"על פי ההסדר החדש יידרשו מעתה כלל חיילי החובה לתקף את תעודת החוגר שברשותם בכל נסיעה באוטובוס, בדומה למנגנון הקיים כיום ברכבת, שם כרטיס החוגר משמש ככרטיס רב קו. ההתחשבנות בין המשרדים בגין נסיעת החיילים תבוצע מעתה על פי היקף נסיעות החיילים בפועל."

חיילים שאני מכיר אמרו לי שהם קיבלו הוראה שמעכשיו הם חייבים לתקף את החוגר.
ציינת כאן חיילי חובה...,
מה בקשר לחיילי הקבע,יהיה סידור שונה?
אולי פּטור מתיקוף?
 

אלון 58

New member
עדכון מהבת שלי...:

זה חידוש של משרד התחבורה והביטחון
עכשיו חיילים חייבים לתקף את החוגר כאילו היה רב קו. זה ייאפשר למשרד הביטחון להעביר למשרד התחבורה תשלום מדוייק לפי כמות הנסיעות בפועל של החיילים, ולא לפי הערכות משוערות כמו שעשו עד עכשיו.

אני שמעתי על חיילים שניסו לתקף את הרב קו לפי ההוראה וזה כתב להם "אין זכות נסיעה" והתנהג כאילו הכרטיס לא בתוקף, אז כנראה שלמערכת יש קצת חבלי לידה.
עדכון מהבת שלי...:
שלשום כשיצאה הביתה,בדרך לבאר-שבע,יצא לה גם לנסוע בקו 056 מדימונה,קו זה מופעל ע"י אגד,והיא אומרת שבאוטובוס זה היא לא נדרשה להעביר את החוגר שלה לתיקוף,זה היה רק בקטע של 388 במטרופולין,בנסיעה לערד.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
פרופיל כוחות הביטחון הופעל אצל המפעיל והחוזים הטעונים בחוגר

כרטיסים לכוחות הבטחון במטרופולין...

האם במטרופולין מנפיקים לחיילים ושוטרים כרטיסים לצורך סטטיסטיקה,או שמא יש להם תכניות אחרות בנידון?
למה יש על זה תאריך תוקף?
מידי-פעם הם עושים זאת,לא ידוע לי על זה אצל מפעילים אחרים.
כרטיס זה מסרה לי שלשום בתי החיילת,ששבה הביתה מהצבא לחופשת החג.
פרופיל כוחות הביטחון הופעל אצל המפעיל והחוזים הטעונים בחוגר
ניהיו תקפים
&nbsp
כפי שלהלן - http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182529904/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
יש תאריך תוקף לפרופיל וחוזה. אם התאריך הוא לא יום השחרור, אז לקראת תאריך זה החייל צריך לגשת למשרד שמנפיק כרטיסי חוגר שיעדכנו את החוזים בהתאם, זה כפי שפרופיל סטודנט תקף רק עד סוף הסמסטר או שנה"ל
&nbsp
אותו הדבר לגבי חייל שמקבל "אין זכות נסיעה": החוזה בחוגר פג תוקף
&nbsp
תיקוף כרטיס חוגר הונחה לכל המפעילים
 

Bus Nerd

Active member
אלא אם הצבא ייאכוף את זה, החיילים לא יגשו לחדש

פרופיל כוחות הביטחון הופעל אצל המפעיל והחוזים הטעונים בחוגר
ניהיו תקפים
&nbsp
כפי שלהלן - http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182529904/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
יש תאריך תוקף לפרופיל וחוזה. אם התאריך הוא לא יום השחרור, אז לקראת תאריך זה החייל צריך לגשת למשרד שמנפיק כרטיסי חוגר שיעדכנו את החוזים בהתאם, זה כפי שפרופיל סטודנט תקף רק עד סוף הסמסטר או שנה"ל
&nbsp
אותו הדבר לגבי חייל שמקבל "אין זכות נסיעה": החוזה בחוגר פג תוקף
&nbsp
תיקוף כרטיס חוגר הונחה לכל המפעילים
אלא אם הצבא ייאכוף את זה, החיילים לא יגשו לחדש
לצבא גם אין אינטרס לאכוף את זה כרגע, כי כרטיס לא בתוקף לא נרשם במערכת ואז משרד הבטחון לא ישלם על הנסיעה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
רק עד שהמפעיל יסרב להעלות חייל לנסיעה עפ"י ההוראה של משרד

אלא אם הצבא ייאכוף את זה, החיילים לא יגשו לחדש
לצבא גם אין אינטרס לאכוף את זה כרגע, כי כרטיס לא בתוקף לא נרשם במערכת ואז משרד הבטחון לא ישלם על הנסיעה.
רק עד שהמפעיל יסרב להעלות חייל לנסיעה עפ"י ההוראה של משרד
התחבורה אל המפעיל שיש לתקף כרטיס במכשיר הכרטוס ולדווח כנדרש כפי שכל נוסע אחר נדרש, אז משרד התחבורה יידרוש מכוחות הביטחון לאכוף עדכון חוזים ופרופילים בזמן
&nbsp
יבוא יום ויהיה דרישה שכל נוסע ידרוש לתקף חוזה ברב-קו, גם אם כיום הדבר נעשה על ידי הצגת אישור כלשהו בדומה איך שבזמנו הציגו לנהג כרטיסי חופשי חודשי מנייר
&nbsp
דע שבמערך רב-קו קיימים זיהויים להרבה קטגוריות נוסעים:
פרופיל נוסע, חוזה ואישור נסיעה (profileId)
0 רגיל/כללי
1 מבוגר (רק בר"י)
2 ילד (רק בר"י)
3 סטודנט מורחב
4 אזרח ותיק
5 נכה (לרוב משתמשים בפרופיל 40 במקום)
6 עוור
7 אילם/חירש
8 מובטל
9 פרסונל
10 כוחות הביטחון/חייל
11 תושב
12 אמצעי תחבורה (למקרה של תשלום נוסף על אופניים וכדומה)
13 עובד תחבורה ציבורית
14 הובלה ארוכת טווח
15 הובלה קצרת טווח
16 יומם
17 בעל חיים
18 חפץ הובלה גדול (אם יוחלט לתקף הובלת מזוודות ואריזות)
19 סטודנט רגיל
32 קטין בין 5-10
33 נוער עד 18
34 שירות לאומי
35 של"ת / קד"צ
36 משטרת ישראל
37 שירות בתי הסוהר
38 חבר כנסת
39 משמר הכנסת
40 זכאי בטוח לאומי
41 נפגע פעולות איבה
42 עולה חדש בישוב כפרי
43 מלווה עוור
53 תושב הדרום (ר"י)
54 תושב הבקעה / כפר יהושע (ר"י)
55 קטין 0-4
59 נוער בנסיעה בין עירונית
&nbsp
מוסד/חברת הנפקה (companyId)
0 ללא
256 משטרת ישראל
257 שירות בתי הסוהר
258 צבא הגנה לישראל
260 סטודנט מורחב תושב אילת וערבה
261 סטודנט רגיל תושב אילת וערבה
269 משמר הכנסת
270 זיהוי על פי דרכון זר
&nbsp
מפעיל/מנפיק (issuerId)
250 צה"ל
 

Bus Nerd

Active member
חברי כנסת?

רק עד שהמפעיל יסרב להעלות חייל לנסיעה עפ"י ההוראה של משרד
התחבורה אל המפעיל שיש לתקף כרטיס במכשיר הכרטוס ולדווח כנדרש כפי שכל נוסע אחר נדרש, אז משרד התחבורה יידרוש מכוחות הביטחון לאכוף עדכון חוזים ופרופילים בזמן
&nbsp
יבוא יום ויהיה דרישה שכל נוסע ידרוש לתקף חוזה ברב-קו, גם אם כיום הדבר נעשה על ידי הצגת אישור כלשהו בדומה איך שבזמנו הציגו לנהג כרטיסי חופשי חודשי מנייר
&nbsp
דע שבמערך רב-קו קיימים זיהויים להרבה קטגוריות נוסעים:
פרופיל נוסע, חוזה ואישור נסיעה (profileId)
0 רגיל/כללי
1 מבוגר (רק בר"י)
2 ילד (רק בר"י)
3 סטודנט מורחב
4 אזרח ותיק
5 נכה (לרוב משתמשים בפרופיל 40 במקום)
6 עוור
7 אילם/חירש
8 מובטל
9 פרסונל
10 כוחות הביטחון/חייל
11 תושב
12 אמצעי תחבורה (למקרה של תשלום נוסף על אופניים וכדומה)
13 עובד תחבורה ציבורית
14 הובלה ארוכת טווח
15 הובלה קצרת טווח
16 יומם
17 בעל חיים
18 חפץ הובלה גדול (אם יוחלט לתקף הובלת מזוודות ואריזות)
19 סטודנט רגיל
32 קטין בין 5-10
33 נוער עד 18
34 שירות לאומי
35 של"ת / קד"צ
36 משטרת ישראל
37 שירות בתי הסוהר
38 חבר כנסת
39 משמר הכנסת
40 זכאי בטוח לאומי
41 נפגע פעולות איבה
42 עולה חדש בישוב כפרי
43 מלווה עוור
53 תושב הדרום (ר"י)
54 תושב הבקעה / כפר יהושע (ר"י)
55 קטין 0-4
59 נוער בנסיעה בין עירונית
&nbsp
מוסד/חברת הנפקה (companyId)
0 ללא
256 משטרת ישראל
257 שירות בתי הסוהר
258 צבא הגנה לישראל
260 סטודנט מורחב תושב אילת וערבה
261 סטודנט רגיל תושב אילת וערבה
269 משמר הכנסת
270 זיהוי על פי דרכון זר
&nbsp
מפעיל/מנפיק (issuerId)
250 צה"ל
חברי כנסת?
ביום שבו חברי כנסת (למעט תמר זנדברג שעושה את זה מדי פעם) באמת ייסעו באוטובוס וייתקפו רב קו חזירים יתחילו לעוף.
 

אלון 58

New member
ימים יגידו...,

פרופיל כוחות הביטחון הופעל אצל המפעיל והחוזים הטעונים בחוגר
ניהיו תקפים
&nbsp
כפי שלהלן - http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182529904/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
יש תאריך תוקף לפרופיל וחוזה. אם התאריך הוא לא יום השחרור, אז לקראת תאריך זה החייל צריך לגשת למשרד שמנפיק כרטיסי חוגר שיעדכנו את החוזים בהתאם, זה כפי שפרופיל סטודנט תקף רק עד סוף הסמסטר או שנה"ל
&nbsp
אותו הדבר לגבי חייל שמקבל "אין זכות נסיעה": החוזה בחוגר פג תוקף
&nbsp
תיקוף כרטיס חוגר הונחה לכל המפעילים
ימים יגידו...,
מסבכים את החיים...,כנראה.
 
זה יעשה סדר בתשלומים לחברות התחב״צ

כרטיסים לכוחות הבטחון במטרופולין...

האם במטרופולין מנפיקים לחיילים ושוטרים כרטיסים לצורך סטטיסטיקה,או שמא יש להם תכניות אחרות בנידון?
למה יש על זה תאריך תוקף?
מידי-פעם הם עושים זאת,לא ידוע לי על זה אצל מפעילים אחרים.
כרטיס זה מסרה לי שלשום בתי החיילת,ששבה הביתה מהצבא לחופשת החג.
זה יעשה סדר בתשלומים לחברות התחב״צ
במקום לעבוד לפי הערכות (לא ברור מראש מי מהצדדים ירויח מהענין)
&nbsp
אבל אני חושש לבטחון שדה: היות ומסד הנתונים של כל הנסיעות לא הכי מאובטח, רשימה של כל המשתמשים בתחנות ליד בסיסים צבאיים יכולה להיות מקור מודיעין משובח לאויבנו
 

Bus Nerd

Active member
אני חושש ממצב שחיילים לא יתקפו, ומשרד התחבורה יפסיד כסף

זה יעשה סדר בתשלומים לחברות התחב״צ
במקום לעבוד לפי הערכות (לא ברור מראש מי מהצדדים ירויח מהענין)
&nbsp
אבל אני חושש לבטחון שדה: היות ומסד הנתונים של כל הנסיעות לא הכי מאובטח, רשימה של כל המשתמשים בתחנות ליד בסיסים צבאיים יכולה להיות מקור מודיעין משובח לאויבנו
אני חושש ממצב שחיילים לא יתקפו, ומשרד התחבורה יפסיד כסף
אם חיילים לא יתקפו, והתשלום הוא לפי תיקופים, משרד התחבורה יפסיד המון כסף מהמהלך, וזה לא דבר טוב.

אני חושש גם ממצב שבו חיילים לא יוכלו להגיע לבסיס בחינם בגלל תקלות בחוגר-רבקו, ויצטרכו או לשלם מכספם הפרטי או לקבל ריתוק על משהו שהוא לא באשמתם.
 

25306yosef

New member
במחשבה שניה אי התיקוף זהו מהלך טוב ביותר לצה"ל

אני חושש ממצב שחיילים לא יתקפו, ומשרד התחבורה יפסיד כסף
אם חיילים לא יתקפו, והתשלום הוא לפי תיקופים, משרד התחבורה יפסיד המון כסף מהמהלך, וזה לא דבר טוב.

אני חושש גם ממצב שבו חיילים לא יוכלו להגיע לבסיס בחינם בגלל תקלות בחוגר-רבקו, ויצטרכו או לשלם מכספם הפרטי או לקבל ריתוק על משהו שהוא לא באשמתם.
במחשבה שניה אי התיקוף זהו מהלך טוב ביותר לצה"ל
בהתחשב בכך שמסד הנתונים של כרטיס הרב קו עלול לדלוף לגורמים עויינים, אז אי התיקוף של החיילים יעביר לאותם גורמים עויינים מידע שגוי שהוא למעשה דיסאינפורמציה.

כך שאין מה לחשוש ממצב שהחיילים לא יתקפו. צריך דווקא כן לחשוש מהמצב שהחיילים כן יתקפו ומסד הנתונים עלול חלילה לדלוף לגורמים עויינים.

אתה כותב: "משרד התחבורה יפסיד המון כסף..."

כאילו מדובר באיזו חברה פרטית עסקית שעלולה להפסיד כסף. משרד התחבורה ומשרד הביטחון זה אותו כסף שמגיע מאוצר המדינה.

מה שרשמת בשורה האחרונה (אני חושש גם ממצב שבו חיילים לא יוכלו להגיע לבסיס בחינם בגלל תקלות בחוגר-רבקו, ויצטרכו או לשלם מכספם הפרטי או לקבל ריתוק על משהו שהוא לא באשמתם) זו בעיה נוספת שעלולה לקרות לחיילים בגלל אותו כרטיס רב קו.
 

Bus Nerd

Active member
הכסף מחולק בין המשרדים

במחשבה שניה אי התיקוף זהו מהלך טוב ביותר לצה"ל
בהתחשב בכך שמסד הנתונים של כרטיס הרב קו עלול לדלוף לגורמים עויינים, אז אי התיקוף של החיילים יעביר לאותם גורמים עויינים מידע שגוי שהוא למעשה דיסאינפורמציה.

כך שאין מה לחשוש ממצב שהחיילים לא יתקפו. צריך דווקא כן לחשוש מהמצב שהחיילים כן יתקפו ומסד הנתונים עלול חלילה לדלוף לגורמים עויינים.

אתה כותב: "משרד התחבורה יפסיד המון כסף..."

כאילו מדובר באיזו חברה פרטית עסקית שעלולה להפסיד כסף. משרד התחבורה ומשרד הביטחון זה אותו כסף שמגיע מאוצר המדינה.

מה שרשמת בשורה האחרונה (אני חושש גם ממצב שבו חיילים לא יוכלו להגיע לבסיס בחינם בגלל תקלות בחוגר-רבקו, ויצטרכו או לשלם מכספם הפרטי או לקבל ריתוק על משהו שהוא לא באשמתם) זו בעיה נוספת שעלולה לקרות לחיילים בגלל אותו כרטיס רב קו.
הכסף מחולק בין המשרדים
החיילים לא נוסעים "חינם", משרד הביטחון תמיד העביר תשלום למשרד התחבורה. אם החיילים לא יתקפו, משרד התחבורה יפסיד כסף שמגיע לו, שבמקום זה יילך לתקציב הביטחון שגדול מספיק גם ככה. כשהכסף הזה במשרד התחבורה הוא משמש לשיפור השירות לתחבורה הציבורית, לתחזוקת תשתיות, וכו'.

משרד הבטחון בעצמו החליט שעל החיילים לתקף. אם היה חושב שיש כאן סיכון בטחוני בזה הוא לא היה מנפיק כרטיסי חוגר שיכולים לשמש כרב קו, והוא לא היה יוצא בהוראה שחיילים חייבים לתקף.
מה כבר גורם עויין יכול לעשות עם המאגר הזה בכל מקרה? לעקוב אחרי חיילים? בכל מקרה קל לעשות את זה בלי להדליף אף מאגר.
 

25306yosef

New member
כשיש לך גישה למאגר הנתונים אז לא צריך לעקוב אחרי החיילים...

הכסף מחולק בין המשרדים
החיילים לא נוסעים "חינם", משרד הביטחון תמיד העביר תשלום למשרד התחבורה. אם החיילים לא יתקפו, משרד התחבורה יפסיד כסף שמגיע לו, שבמקום זה יילך לתקציב הביטחון שגדול מספיק גם ככה. כשהכסף הזה במשרד התחבורה הוא משמש לשיפור השירות לתחבורה הציבורית, לתחזוקת תשתיות, וכו'.

משרד הבטחון בעצמו החליט שעל החיילים לתקף. אם היה חושב שיש כאן סיכון בטחוני בזה הוא לא היה מנפיק כרטיסי חוגר שיכולים לשמש כרב קו, והוא לא היה יוצא בהוראה שחיילים חייבים לתקף.
מה כבר גורם עויין יכול לעשות עם המאגר הזה בכל מקרה? לעקוב אחרי חיילים? בכל מקרה קל לעשות את זה בלי להדליף אף מאגר.
כשיש לך גישה למאגר הנתונים אז לא צריך לעקוב אחרי החיילים...
בשביל גורמים עויינים מדובר ביתרון שמשמעותו הנוספת היא חיסכון כספי אדיר.

לבצע מעקבים מיקצועיים עולה הרבה מאוד כסף וגם דורש כוח אדם מיומן בעל ניסיון. ועכשיו יהיה אפשר להשיג את הכל בכמה קליקים על המחשב...
 

Bus Nerd

Active member
תאמין לי שגורמים עויינים יכולים לדעת את זה יותר בקלות

כשיש לך גישה למאגר הנתונים אז לא צריך לעקוב אחרי החיילים...
בשביל גורמים עויינים מדובר ביתרון שמשמעותו הנוספת היא חיסכון כספי אדיר.

לבצע מעקבים מיקצועיים עולה הרבה מאוד כסף וגם דורש כוח אדם מיומן בעל ניסיון. ועכשיו יהיה אפשר להשיג את הכל בכמה קליקים על המחשב...
תאמין לי שגורמים עויינים יכולים לדעת את זה יותר בקלות
בלי לפרוץ למשרד התחבורה.
 

25306yosef

New member
חברה פרטית מפעילה את כרטיס הרב קו עבור משרד התחבורה

תאמין לי שגורמים עויינים יכולים לדעת את זה יותר בקלות
בלי לפרוץ למשרד התחבורה.
חברה פרטית מפעילה את כרטיס הרב קו עבור משרד התחבורה
חברת עדליא ועוד כמה חברות פרטיות ומפעילי תח"צ פרטיים שסביר להניח שמאגרי המידע שלהם לא מאובטחים כראוי.

כך שלא צריך לפרוץ למשרד התחבורה אלא לחברה הפרטית שמפעילה את הרב קו.
 
יש מספיק מידע מהפייסבוק של החיילים

זה יעשה סדר בתשלומים לחברות התחב״צ
במקום לעבוד לפי הערכות (לא ברור מראש מי מהצדדים ירויח מהענין)
&nbsp
אבל אני חושש לבטחון שדה: היות ומסד הנתונים של כל הנסיעות לא הכי מאובטח, רשימה של כל המשתמשים בתחנות ליד בסיסים צבאיים יכולה להיות מקור מודיעין משובח לאויבנו
יש מספיק מידע מהפייסבוק של החיילים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה