כתבה מערוץ 10 על התקדמות הקו לירושלים. תקופה חינמית גם שם

מצב
הנושא נעול.
כתבה מערוץ 10 על התקדמות הקו לירושלים. תקופה חינמית גם שם

כתבה מערוץ 10 על התקדמות הקו לירושלים. תקופה חינמית גם שם
תיעוד מתיחת הכבלים על גשר 6, המתחם החשמלי במוסך בלוד, צילום מתוככי הקטר
כמו כן, רומזים בבירור על העיכוב הצפוי מהתאריך שפורסם כל כך הרבה - פסח הקרוב (השר כץ אומר: "החברה כרגע מדווחת על עמידה בלוחות הזמנים אם אכן זה יהיה זה יהיה נחמד לעלות ברגל ברכבת") תוך הפניית האשמה באופן בלעדי על החברת שהפסידו במכרז והחלו הליך משפטי (אינני בקי מספיק בפרטים כדי לדעת האם זה נכון).
ובונוס בסוף - השר מבטיח נסיעות חינם גם בקו זה (בסוף הסרטון)
קישור לכתבה ביוטיוב
קישור לכתבה בנענע10
קישור לכתבה באתר רוטר
 

matrix200200

Active member
החלק הכי מעניין בכתבה זה האיזכור של תחנות השנאה ניידות.

כתבה מערוץ 10 על התקדמות הקו לירושלים. תקופה חינמית גם שם
תיעוד מתיחת הכבלים על גשר 6, המתחם החשמלי במוסך בלוד, צילום מתוככי הקטר
כמו כן, רומזים בבירור על העיכוב הצפוי מהתאריך שפורסם כל כך הרבה - פסח הקרוב (השר כץ אומר: "החברה כרגע מדווחת על עמידה בלוחות הזמנים אם אכן זה יהיה זה יהיה נחמד לעלות ברגל ברכבת") תוך הפניית האשמה באופן בלעדי על החברת שהפסידו במכרז והחלו הליך משפטי (אינני בקי מספיק בפרטים כדי לדעת האם זה נכון).
ובונוס בסוף - השר מבטיח נסיעות חינם גם בקו זה (בסוף הסרטון)
קישור לכתבה ביוטיוב
קישור לכתבה בנענע10
קישור לכתבה באתר רוטר
החלק הכי מעניין בכתבה זה האיזכור של תחנות השנאה ניידות.
פעם ראשונה שאני שומע את הדבר הזה.
אז כנראה שיש בעיה עם התקדמות הבנייה שלהן?
 
זה הוזכר כפיתרון זמני

החלק הכי מעניין בכתבה זה האיזכור של תחנות השנאה ניידות.
פעם ראשונה שאני שומע את הדבר הזה.
אז כנראה שיש בעיה עם התקדמות הבנייה שלהן?
זה הוזכר כפיתרון זמני
אבל אני בטוח שמומחי הפורום ידעו לענות לך בצורה מפורטת יותר
 
על מה אתה מדבר? לא הוזכרו תחנות השנאה כלל.

החלק הכי מעניין בכתבה זה האיזכור של תחנות השנאה ניידות.
פעם ראשונה שאני שומע את הדבר הזה.
אז כנראה שיש בעיה עם התקדמות הבנייה שלהן?
על מה אתה מדבר? לא הוזכרו תחנות השנאה כלל.
בכתוביות הופיעו רק "תחנות השנעה"... רק אלוהים (והכתבים "המקצועיים" של ערוץ 10) יודעים מה הן התחנות האלו...
 

luckydude

Active member
דווקא יצא להם הלחם מוצלח לדעתי - שילוב של השנאה והנעה


על מה אתה מדבר? לא הוזכרו תחנות השנאה כלל.
בכתוביות הופיעו רק "תחנות השנעה"... רק אלוהים (והכתבים "המקצועיים" של ערוץ 10) יודעים מה הן התחנות האלו...
דווקא יצא להם הלחם מוצלח לדעתי - שילוב של השנאה והנעה
 

luckydude

Active member
התחנה שתשרת את הקטע שבו יבוצעו נסיעות המבחן

החלק הכי מעניין בכתבה זה האיזכור של תחנות השנאה ניידות.
פעם ראשונה שאני שומע את הדבר הזה.
אז כנראה שיש בעיה עם התקדמות הבנייה שלהן?
התחנה שתשרת את הקטע שבו יבוצעו נסיעות המבחן
(זה שבכתבה) עובד עם שנאי שמחובר כבר. כנראה מדובר על התקנת השנאים האחרים שמשרתים את הקו (ז״א זה שבלוד ו\או בהולץ).
 

GLSRA

Active member
זו לא פעם ראשונה, הוזכר יותר מפעם אחת שר"י רוכשת תחנות השנאה

החלק הכי מעניין בכתבה זה האיזכור של תחנות השנאה ניידות.
פעם ראשונה שאני שומע את הדבר הזה.
אז כנראה שיש בעיה עם התקדמות הבנייה שלהן?
זו לא פעם ראשונה, הוזכר יותר מפעם אחת שר"י רוכשת תחנות השנאה
ניידות כדי להתגבר על העיכוב בבניית תחנות ההשאה הקבועות. אני אחפש באתר או בשבתשתיות
 

GLSRA

Active member
זה הופיע למשל באתר ר"י כמכרז לספק יחיד

החלק הכי מעניין בכתבה זה האיזכור של תחנות השנאה ניידות.
פעם ראשונה שאני שומע את הדבר הזה.
אז כנראה שיש בעיה עם התקדמות הבנייה שלהן?
זה הופיע למשל באתר ר"י כמכרז לספק יחיד
https://www.rail.co.il/tenders/Documents/Dima/שונות/חברת חשמל.pdf
 

GLSRA

Active member
גם The Marker הזכיר את זה

זה הופיע למשל באתר ר"י כמכרז לספק יחיד
https://www.rail.co.il/tenders/Documents/Dima/שונות/חברת חשמל.pdf
גם The Marker הזכיר את זה
https://www.themarker.com/dynamo/1.4428479

לפני כחודש כתב "בניסיון להדביק את הפערים בלוחות הזמנים, רכבת ישראל כבר רכשה תחנות השנאה ניידות בעלות של מיליוני שקלים. בשלב זה אין אפשרות להתקין אותן מבחינה משפטית, לא על ידי הקבלנית הראשית SEMI ולא על ידי קבלנית המשנה שלה אפקון."

גלובס הזכיר את התחנות השנאה הניידות בחודש מרץ השנה. שם נכתב: "רכבת ישראל רוכשת שתי תחנות השנאה ניידות ב-30 מיליון שקל, כדי להבטיח את פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים"

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001179763
 

luckydude

Active member
לדעתי זה קצת מטעה לומר שהשנאים הניידים נרכשו עבור הקו לי״ם.

גם The Marker הזכיר את זה
https://www.themarker.com/dynamo/1.4428479

לפני כחודש כתב "בניסיון להדביק את הפערים בלוחות הזמנים, רכבת ישראל כבר רכשה תחנות השנאה ניידות בעלות של מיליוני שקלים. בשלב זה אין אפשרות להתקין אותן מבחינה משפטית, לא על ידי הקבלנית הראשית SEMI ולא על ידי קבלנית המשנה שלה אפקון."

גלובס הזכיר את התחנות השנאה הניידות בחודש מרץ השנה. שם נכתב: "רכבת ישראל רוכשת שתי תחנות השנאה ניידות ב-30 מיליון שקל, כדי להבטיח את פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים"

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001179763
לדעתי זה קצת מטעה לומר שהשנאים הניידים נרכשו עבור הקו לי״ם.
אמנם השימוש המיידי שייעשה בהם הוא בקו לירושלים אבל בעיקרון אני מניח שהם בעצם נקנו כדי לשמש כרזרבה בעתיד.

כדאי לזכור ששנאים זה דבר שיכול להתקלקל או להישרף ושנאים כאלו הם ייחודיים לרכבות ואין עוד כאלו בארץ וגם לא מייצרים כאלו כאן בגלל הייחודיות שלהם (למרות שישראל אגב היא יצואנית די גדולה של שנאים). בנוסף, שנאי רכבתי זה נקודת תורפה קטלנית ברשת מסילות מחושמלות.

דמיינו לעצמכם את התרחיש הבא... היום בעוד 5-6 שנים... כל הקטרים החשמליים ורבים ממערכי הסימנס דסירו דוהרים על מסילות הארץ ואפילו באי תחנת השלום נושמים בעיקר רק אדי בנזין ולא דיזל
. הכל טוב ויפה ואז הופה, הלך השנאי בהולץ! המשמעות של דבר כזה הוא השבתת רוב תנועת הרכבות בארץ למשך שבועות עד שיביאו ויתקינו שנאי חלופי מחו״ל. עכשיו במקום זה פשוט מביאים את אחד משני השנאים הניידים ומתקינים במקום. התוצאה היא שהשבתה של שבועות הפכה להשבתה של שעות.
 
האם אומרים בכתבה את האמת?

כתבה מערוץ 10 על התקדמות הקו לירושלים. תקופה חינמית גם שם
תיעוד מתיחת הכבלים על גשר 6, המתחם החשמלי במוסך בלוד, צילום מתוככי הקטר
כמו כן, רומזים בבירור על העיכוב הצפוי מהתאריך שפורסם כל כך הרבה - פסח הקרוב (השר כץ אומר: "החברה כרגע מדווחת על עמידה בלוחות הזמנים אם אכן זה יהיה זה יהיה נחמד לעלות ברגל ברכבת") תוך הפניית האשמה באופן בלעדי על החברת שהפסידו במכרז והחלו הליך משפטי (אינני בקי מספיק בפרטים כדי לדעת האם זה נכון).
ובונוס בסוף - השר מבטיח נסיעות חינם גם בקו זה (בסוף הסרטון)
קישור לכתבה ביוטיוב
קישור לכתבה בנענע10
קישור לכתבה באתר רוטר
האם אומרים בכתבה את האמת?
1. האחור בחישמול הוא .......״בגלל בתי המשפט״.
בזמנו פורסם שזו ר״י שנתנה במכרז הרלבנטי נקוד-יתר שרירותי לזוכה, שהוביל באופן טבעי את המפסידה להתלונן ולייצור את האחור שמורגש היום.
במילים אחרות האשם היא ר׳י בעצמה.
2. לגבי מועד פתיחת הקו, אני נזכר בבדיחה(לא על רכבות) הנגמרת בשאילה לרב: ״........אז מה עושים הגויים?״.
הלכתי ובדקתי מה אכן הם עשו לאחרונה ומצאתי לגבי הקווים החדשים והמהירים ביותר באירופה את הנתונים הבאים:
2.1 פאריס-בורדו: הכנסת מתח לחשמולת, 9 ליוני 2016; פתיחת הקו לנוסעים, 2 ליוני 2017; מירווח זמן בין 2 הארועים, שנה.
2.2 פאריס-שטרסבורג: הכנסת מתח לחשמולת, סוף מאי 2015; פתיחת הקו לנוסעים, 3 ליולי 2016; מירווח זמן בין 2 האירועים, שנה.

בהנחה שבנושא חישמול רכבות אנו מסוגלים להיות יותר זריזים מהצרפתים, אז אקח חצי-שנה בלבד מהכנסת המתח לחשמולת החדשה שהולכת ומוקמת ועד לפתיחת הקו בפסח 2018; במילים אחרות: ממש בימים אלה צריכות התה״רות -הראל-צפון לוד-הולץ להזרים כבר(!) חשמל לחשמולת.
סכום: סה״כ סירטון נחמד ומעודד הוצג לנו, כמובן שלפתיחת הקו צריך כ 150ק״מ חשמולת מותקנת ולא 60 כפי שנאמר בו.
ועוד דבר מעודד למימוש החישמול: רשות החשמל החליטה כבר לפני חודשיים וחצי מה יהיה תעריף האנרגיה ״בגין חשמל זמני של 3 תחנות השנאה עבור רכבת ישראל״, פעם ראשונה שחברת החשמל תמכור חשמל במתח עליון(איך ברק״ל הירושלמית?לא יודע).
 

Bus Nerd

Active member
פעם ראשונה? באמת?

האם אומרים בכתבה את האמת?
1. האחור בחישמול הוא .......״בגלל בתי המשפט״.
בזמנו פורסם שזו ר״י שנתנה במכרז הרלבנטי נקוד-יתר שרירותי לזוכה, שהוביל באופן טבעי את המפסידה להתלונן ולייצור את האחור שמורגש היום.
במילים אחרות האשם היא ר׳י בעצמה.
2. לגבי מועד פתיחת הקו, אני נזכר בבדיחה(לא על רכבות) הנגמרת בשאילה לרב: ״........אז מה עושים הגויים?״.
הלכתי ובדקתי מה אכן הם עשו לאחרונה ומצאתי לגבי הקווים החדשים והמהירים ביותר באירופה את הנתונים הבאים:
2.1 פאריס-בורדו: הכנסת מתח לחשמולת, 9 ליוני 2016; פתיחת הקו לנוסעים, 2 ליוני 2017; מירווח זמן בין 2 הארועים, שנה.
2.2 פאריס-שטרסבורג: הכנסת מתח לחשמולת, סוף מאי 2015; פתיחת הקו לנוסעים, 3 ליולי 2016; מירווח זמן בין 2 האירועים, שנה.

בהנחה שבנושא חישמול רכבות אנו מסוגלים להיות יותר זריזים מהצרפתים, אז אקח חצי-שנה בלבד מהכנסת המתח לחשמולת החדשה שהולכת ומוקמת ועד לפתיחת הקו בפסח 2018; במילים אחרות: ממש בימים אלה צריכות התה״רות -הראל-צפון לוד-הולץ להזרים כבר(!) חשמל לחשמולת.
סכום: סה״כ סירטון נחמד ומעודד הוצג לנו, כמובן שלפתיחת הקו צריך כ 150ק״מ חשמולת מותקנת ולא 60 כפי שנאמר בו.
ועוד דבר מעודד למימוש החישמול: רשות החשמל החליטה כבר לפני חודשיים וחצי מה יהיה תעריף האנרגיה ״בגין חשמל זמני של 3 תחנות השנאה עבור רכבת ישראל״, פעם ראשונה שחברת החשמל תמכור חשמל במתח עליון(איך ברק״ל הירושלמית?לא יודע).
פעם ראשונה? באמת?
מפעלים גדולים, אתרים בטחוניים וקמפוסים של אוניברסיטאות מקבלים מתח נמוך? אם כן למה משמשים שני חדרי השנאים באוניברסיטת ת"א?
 
אין לי תשובה, אבל זה בדיוק נוסח הידיעה המופיעה בדו״ח

פעם ראשונה? באמת?
מפעלים גדולים, אתרים בטחוניים וקמפוסים של אוניברסיטאות מקבלים מתח נמוך? אם כן למה משמשים שני חדרי השנאים באוניברסיטת ת"א?
אין לי תשובה, אבל זה בדיוק נוסח הידיעה המופיעה בדו״ח
הישיבה של רשות החשמל מ 24 ליולי 2017 המפורסמת באינטרנט.
בכל הקיים היום יתכן שחברת החשמל התקינה שנאיים שלה קרוב מאוד לצרכן הסופי ומוכרת לו 3x380 וולט דרך מונים פחות או יותר כמו בביתינו, אבל כאן לפי ההודעה היא אומרת (לדעתי): ״אני נותן לכם 25000וולט ותעשו לכם מה שאתם רוצים איתו....זו כבר לא הבעיה שלי״; אכן בהודעה גם נוקבים בסכום הכוללני שר״י תשלם לח״ח(בלי מונים?).
 
יש קווים להשוואה קצרים יותר שעוברים במנהרות?

האם אומרים בכתבה את האמת?
1. האחור בחישמול הוא .......״בגלל בתי המשפט״.
בזמנו פורסם שזו ר״י שנתנה במכרז הרלבנטי נקוד-יתר שרירותי לזוכה, שהוביל באופן טבעי את המפסידה להתלונן ולייצור את האחור שמורגש היום.
במילים אחרות האשם היא ר׳י בעצמה.
2. לגבי מועד פתיחת הקו, אני נזכר בבדיחה(לא על רכבות) הנגמרת בשאילה לרב: ״........אז מה עושים הגויים?״.
הלכתי ובדקתי מה אכן הם עשו לאחרונה ומצאתי לגבי הקווים החדשים והמהירים ביותר באירופה את הנתונים הבאים:
2.1 פאריס-בורדו: הכנסת מתח לחשמולת, 9 ליוני 2016; פתיחת הקו לנוסעים, 2 ליוני 2017; מירווח זמן בין 2 הארועים, שנה.
2.2 פאריס-שטרסבורג: הכנסת מתח לחשמולת, סוף מאי 2015; פתיחת הקו לנוסעים, 3 ליולי 2016; מירווח זמן בין 2 האירועים, שנה.

בהנחה שבנושא חישמול רכבות אנו מסוגלים להיות יותר זריזים מהצרפתים, אז אקח חצי-שנה בלבד מהכנסת המתח לחשמולת החדשה שהולכת ומוקמת ועד לפתיחת הקו בפסח 2018; במילים אחרות: ממש בימים אלה צריכות התה״רות -הראל-צפון לוד-הולץ להזרים כבר(!) חשמל לחשמולת.
סכום: סה״כ סירטון נחמד ומעודד הוצג לנו, כמובן שלפתיחת הקו צריך כ 150ק״מ חשמולת מותקנת ולא 60 כפי שנאמר בו.
ועוד דבר מעודד למימוש החישמול: רשות החשמל החליטה כבר לפני חודשיים וחצי מה יהיה תעריף האנרגיה ״בגין חשמל זמני של 3 תחנות השנאה עבור רכבת ישראל״, פעם ראשונה שחברת החשמל תמכור חשמל במתח עליון(איך ברק״ל הירושלמית?לא יודע).
יש קווים להשוואה קצרים יותר שעוברים במנהרות?
עוד דבר אני מניח שניסיון מצטבר בחשמול מקצר את זמן החשמול.
בטח לקו הראשון המחושמל לקח יותר זמן.
 
אין השוואה קלה יותר ממנהרת ה Saint Gothard

יש קווים להשוואה קצרים יותר שעוברים במנהרות?
עוד דבר אני מניח שניסיון מצטבר בחשמול מקצר את זמן החשמול.
בטח לקו הראשון המחושמל לקח יותר זמן.
אין השוואה קלה יותר ממנהרת ה Saint Gothard
אורכה 57 ק״מ בדיוק כמו י״ם-ת״א ההגנה.
הכנסת מתח לחשמולת, ספטמבר 2015, פתיחת מסחרית לצבור, מחצית דצמבר 2016.
מירווח זמן בין שני הארועים 14 חודשים.
 

GLSRA

Active member
אני מניח ששם היו גם שיקולי בטיחות ולא רק תפעול המערכת ...

אין השוואה קלה יותר ממנהרת ה Saint Gothard
אורכה 57 ק״מ בדיוק כמו י״ם-ת״א ההגנה.
הכנסת מתח לחשמולת, ספטמבר 2015, פתיחת מסחרית לצבור, מחצית דצמבר 2016.
מירווח זמן בין שני הארועים 14 חודשים.
אני מניח ששם היו גם שיקולי בטיחות ולא רק תפעול המערכת ...
הרגילה - קרי, איתות, חשמול וכו'
 

david80

Member
לדנים זה לקח 5 חודשים עבור קו שאורכו גם כן 57 ק"מ

אין השוואה קלה יותר ממנהרת ה Saint Gothard
אורכה 57 ק״מ בדיוק כמו י״ם-ת״א ההגנה.
הכנסת מתח לחשמולת, ספטמבר 2015, פתיחת מסחרית לצבור, מחצית דצמבר 2016.
מירווח זמן בין שני הארועים 14 חודשים.
לדנים זה לקח 5 חודשים עבור קו שאורכו גם כן 57 ק"מ
מדובר בחישמול קו פעיל מ-Lunderskov ל-Esbjerg אשר חובר למתח במרץ השנה ונפתח לנוסעים באוגוסט.
 

luckydude

Active member
אאל״ט ירושלים-ההגנה זה לא 57ק״מ

אין השוואה קלה יותר ממנהרת ה Saint Gothard
אורכה 57 ק״מ בדיוק כמו י״ם-ת״א ההגנה.
הכנסת מתח לחשמולת, ספטמבר 2015, פתיחת מסחרית לצבור, מחצית דצמבר 2016.
מירווח זמן בין שני הארועים 14 חודשים.
אאל״ט ירושלים-ההגנה זה לא 57ק״מ
אלא ירושלים - גנות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה