אושרה להפקדה הארכת הקו האדום בירושלים עד למסוף

מצב
הנושא נעול.
בשורה רעה שפוגעת קשות בתושבים

אושרה להפקדה הארכת הקו האדום בירושלים עד למסוף
http://mynetjerusalem.co.il/article/203938
בשורה רעה שפוגעת קשות בתושבים
לא בשורה ולא בטיח. יש אוטובוסים בתפוסה מלאה שיוצאים מנווה יעקב ישירות דרך עוזי נרקיס בלי אף תחנה עד לרמת אשכול (קווים 45, 59, 69). אז למה שמישהו יעלה על רכבת שלא מסוגלת לעבור את ה-60 קמ"ש על שלל תחנותיה בפסגת זאב ובשועפט? ועוד צימצמו את הכביש עבורה (עשרות אלפי תושבי השכונה מצטמצמים לנתיב אחד ביציאה בגללה) הוסיפו רמזורים במקום כיכרות יפות, וגם בנווה יעקב, כמו בפסגת זאב, היא לא נכנסת פנימה למעגלות הרב פרדס ולקרית קמיניץ. ולכן לא נגישה לרוב התושבים.
פשוט חלם! אנשים מנותקים שמוקסמים מרכבת לא חשבו טיפה ולא שאלו אף תושב, מוציאים מילארדים על פרויקט שהוא לא סתם מיותר אלא פוגע קשה בתושבים.
אמנם
בשאר העיר הרכבת מצליחה, כי היא יעילה החל מתחנת הגבעה הצרפתית ודרומה. צפונה משם, בשועפט ובפסגת זאב הרכבת נוסעת ריקה וגרמה לקטסטרופה תחבורתית בדרך שועפט ובשדרות משה דיין.
ברחובות אלו שהיו רחובות ראשיים הרכבת תופסת שני נתיבים קריטיים, כך שבמקום כביש נח עם נתיבים+חניות הכביש הראשי הפך לכביש צר עם נתיב אחד לכל כיוון והמון, אבל המון רמזורים. לפסגת זאב אין שום תועלת בה, כי האוטובוסים שיוצאים מתוך השכונה (ולא רק על הכביש הראשי, לעיתים מרחק של 2 ק"מ פנימה) ויוצאים מיד לדרך עוזי נרקיס המהירה עד רמת אשכול, לעומת הרכבת שבשבילה צריך אוטובוס לתחנת הרכבת, משם הרכבת נוסעת בסיבוב דרך שועפט עם עוד 4 תחנות. ולכן גם אם צריך להגיע למרכז העיר משתלם לעלות על אוטובוס לרמת אשכול ושם להחליף לרכבת שיצאה מוקדם יותר.
את אותה טעות עשו על אחת כמה וכמה לנוה יעקב.
 
הרבה יותר נוח לנסוע ברכבת מאשר באוטובוסים

בשורה רעה שפוגעת קשות בתושבים
לא בשורה ולא בטיח. יש אוטובוסים בתפוסה מלאה שיוצאים מנווה יעקב ישירות דרך עוזי נרקיס בלי אף תחנה עד לרמת אשכול (קווים 45, 59, 69). אז למה שמישהו יעלה על רכבת שלא מסוגלת לעבור את ה-60 קמ"ש על שלל תחנותיה בפסגת זאב ובשועפט? ועוד צימצמו את הכביש עבורה (עשרות אלפי תושבי השכונה מצטמצמים לנתיב אחד ביציאה בגללה) הוסיפו רמזורים במקום כיכרות יפות, וגם בנווה יעקב, כמו בפסגת זאב, היא לא נכנסת פנימה למעגלות הרב פרדס ולקרית קמיניץ. ולכן לא נגישה לרוב התושבים.
פשוט חלם! אנשים מנותקים שמוקסמים מרכבת לא חשבו טיפה ולא שאלו אף תושב, מוציאים מילארדים על פרויקט שהוא לא סתם מיותר אלא פוגע קשה בתושבים.
אמנם
בשאר העיר הרכבת מצליחה, כי היא יעילה החל מתחנת הגבעה הצרפתית ודרומה. צפונה משם, בשועפט ובפסגת זאב הרכבת נוסעת ריקה וגרמה לקטסטרופה תחבורתית בדרך שועפט ובשדרות משה דיין.
ברחובות אלו שהיו רחובות ראשיים הרכבת תופסת שני נתיבים קריטיים, כך שבמקום כביש נח עם נתיבים+חניות הכביש הראשי הפך לכביש צר עם נתיב אחד לכל כיוון והמון, אבל המון רמזורים. לפסגת זאב אין שום תועלת בה, כי האוטובוסים שיוצאים מתוך השכונה (ולא רק על הכביש הראשי, לעיתים מרחק של 2 ק"מ פנימה) ויוצאים מיד לדרך עוזי נרקיס המהירה עד רמת אשכול, לעומת הרכבת שבשבילה צריך אוטובוס לתחנת הרכבת, משם הרכבת נוסעת בסיבוב דרך שועפט עם עוד 4 תחנות. ולכן גם אם צריך להגיע למרכז העיר משתלם לעלות על אוטובוס לרמת אשכול ושם להחליף לרכבת שיצאה מוקדם יותר.
את אותה טעות עשו על אחת כמה וכמה לנוה יעקב.
הרבה יותר נוח לנסוע ברכבת מאשר באוטובוסים
בייחוד למי שעולה בהתחלה ומוצא מקום לשבת, נסיעה מנווה יעקב עד מרכז העיר באוטובוס זה נראה לי סיוט עם הפקקים ההאצות וההאטות.
 
ניצן אתה באמת חושב שתושב נווה יעקב

הרבה יותר נוח לנסוע ברכבת מאשר באוטובוסים
בייחוד למי שעולה בהתחלה ומוצא מקום לשבת, נסיעה מנווה יעקב עד מרכז העיר באוטובוס זה נראה לי סיוט עם הפקקים ההאצות וההאטות.
ניצן אתה באמת חושב שתושב נווה יעקב
ייקח אוטובוס פנימי לתחנת הרכבת (שאמנם ממשיכה בשדרות נוה יעקב עד המרכז המסחרי אך עדיין רחוקה מהחלק המזרחי יותר בשכונה), ימתיו שם לרכבת (שמן הסתם תהיה לה תדירות טובה אבל זה בדרך כלל 6-15 דקות בין רכבת לרכבת) ואז ייסע את כל תחנות פסגת זאב (כיום יש 4, לא זוכר כמה יתווספו, לפחות עוד 2) ועוד 3 בשועפט ועוד אחת בגבעה הצרפתית כדי להגיע לצומת המטה הארצי, כשהוא יכול באותו אוטובוס ראשון להגיע עד לשם, כשאותו אוטובוס לא עוצר מרגע שיצא מנווה יעקב עד שיגיע לשדרות אשכול.
גם בשיא הפקקים אני לא חושב שהרכבת תשתלם, לתושבי פסגת זאב מרכז ומטה בנימין (שמשתלבים דרומה יותר מנווה יעקב בכביש עוזי נרקיס) זה לרוב לא משתלם, ואולי אולי לתושבי פסגת זאב מזרח (שמשתלבים דרומה עוד יותר) ישתלם בשיא הפקקים להמתין את זמן ההחלפה+4 התחנות הנוספות של שועפט כדי להגיע ברכבת לצומת המטה הארצי. (אני בכוונה מתייחס דווקא אליו, כי כל האוטובוסים מגיעים לשם וגם הרכבת. משם וודאי שעדיף עם הרכבת למרכז העיר או באוטובוס לכיוון ציר בר אילן).
זה אולי יעזור לקישור הפנימי בין נווה יעקב ופסגת זאב, שבעידן כרטיס המעבר בכל מקרה כבר עובד היטב.
וצריך לבדוק מה המחיר? מחיר כלכלי אדיר, מחיר תחבורתי בדמות ביטול נתיבים של כבישים ראשיים של שכונות, רמזורים בכל מטר (מי זוכר שפעם היו רק 2 צמתים מרומזרים בפסגת זאב ובנווה יעקב לא היה רמזור?). מחיר שפוגע באופן קבוע גם בנוסעי האוטובוסים וגם בנוסעי הרכב הפרטי (שלא עוברים על פשע כלשהוא) בכל שעות היום (במיגוד לנת"צ שיכול להיות רק לזמני עומס ובאופן כללי הוא יותא גמיש והפיך למקרה שיהיה פחות יעיל).
&nbsp
נכון, ברוב המקומות הרכבת היא מעולה, אבל תנאי הפתיחה היו שונים. בכביש מספר 1 נשארו לפחות 2 נתיבים עד שער שכם, רחוב יפו ממזמן היה רק לאוטובוסים עקב היותו מרכז למאות אלפים, ובשדרות הרצל יש את דרך מרדכי איש שלום. בשועפט, פסגת זאב ונוה יעקב הפכו את הכביש הראשי לחד מסלולי, פקוק, מרומזר כל כמה מטרים ולא יעיל (היית מעלה בדעתך שהיו הופכים את כביש אחד העירוני לחד מסלולי?!)
והבעיה העיקרית היא מסלול הספגטי, רצו גם את פסגת זאב וגם את שועפט-בית חנינא. מוטב היה אילו היו מעבירים את המסלול בצמוד לכביש עוזי נרקיס עם תחנה בכל צומת. או לחילפין לבחור- או פסגת זאב ונווה יעקב או שועפט בית חנינא (שזה עדיף בעיני, בגלל שבמעבר קלנדיה יש המון ביקוש).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הארכה מלאה גולדברג עד למסוף

בשורה רעה שפוגעת קשות בתושבים
לא בשורה ולא בטיח. יש אוטובוסים בתפוסה מלאה שיוצאים מנווה יעקב ישירות דרך עוזי נרקיס בלי אף תחנה עד לרמת אשכול (קווים 45, 59, 69). אז למה שמישהו יעלה על רכבת שלא מסוגלת לעבור את ה-60 קמ"ש על שלל תחנותיה בפסגת זאב ובשועפט? ועוד צימצמו את הכביש עבורה (עשרות אלפי תושבי השכונה מצטמצמים לנתיב אחד ביציאה בגללה) הוסיפו רמזורים במקום כיכרות יפות, וגם בנווה יעקב, כמו בפסגת זאב, היא לא נכנסת פנימה למעגלות הרב פרדס ולקרית קמיניץ. ולכן לא נגישה לרוב התושבים.
פשוט חלם! אנשים מנותקים שמוקסמים מרכבת לא חשבו טיפה ולא שאלו אף תושב, מוציאים מילארדים על פרויקט שהוא לא סתם מיותר אלא פוגע קשה בתושבים.
אמנם
בשאר העיר הרכבת מצליחה, כי היא יעילה החל מתחנת הגבעה הצרפתית ודרומה. צפונה משם, בשועפט ובפסגת זאב הרכבת נוסעת ריקה וגרמה לקטסטרופה תחבורתית בדרך שועפט ובשדרות משה דיין.
ברחובות אלו שהיו רחובות ראשיים הרכבת תופסת שני נתיבים קריטיים, כך שבמקום כביש נח עם נתיבים+חניות הכביש הראשי הפך לכביש צר עם נתיב אחד לכל כיוון והמון, אבל המון רמזורים. לפסגת זאב אין שום תועלת בה, כי האוטובוסים שיוצאים מתוך השכונה (ולא רק על הכביש הראשי, לעיתים מרחק של 2 ק"מ פנימה) ויוצאים מיד לדרך עוזי נרקיס המהירה עד רמת אשכול, לעומת הרכבת שבשבילה צריך אוטובוס לתחנת הרכבת, משם הרכבת נוסעת בסיבוב דרך שועפט עם עוד 4 תחנות. ולכן גם אם צריך להגיע למרכז העיר משתלם לעלות על אוטובוס לרמת אשכול ושם להחליף לרכבת שיצאה מוקדם יותר.
את אותה טעות עשו על אחת כמה וכמה לנוה יעקב.
הארכה מלאה גולדברג עד למסוף
לא קשורה לכל מה שכתבת. היא ועדה אך ורק לצרכים תפעוליים.
 
אני יודע, סתם הוצאתי קיטור על ההארכה

הארכה מלאה גולדברג עד למסוף
לא קשורה לכל מה שכתבת. היא ועדה אך ורק לצרכים תפעוליים.
אני יודע, סתם הוצאתי קיטור על ההארכה
מפסגת זאב לנוה יעקב, שאני לא מצליח להבין איך היא טובה לתושבים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה