בעיית רב-קו ורכבת

מצב
הנושא נעול.

liaeifo

New member
בעיית רב-קו ורכבת

בעיית רב-קו ורכבת
שלום,

2 שאלות בנושא רב-קו ורכבת:
1) האם ידועה הסיבה שבגללה לא ניתן לרכוש כרטיס הלוך וחזור ת"א-חיפה בשימוש בערך צבור? יש הבדל משמעותי של 10 ש"ח.

2)הבוקר הטענתי 50 ש"ח דרך HopOn על רב-קו אישי.
ניסיתי לקנות באמצעותו כרטיס רכבת מת"א לחיפה, אולם למרות שכשהנחתי את הכרטיס על המסוף זוהה שיש יתרה בכרטיס, כשעברתי למסך הרכישה, המכונה הראתה רק את היתרה שהיתה לפני ההטענה ולא איפשרה לקנות כרטיס ליעד. גם בקופה לא הצליחו.
נציגת הרכבת/רב-קו שלחה אותי לעמדת הרב-קו הרשמית במסוף ארלוזורוב ואעשה זאת כשאחזור לת"א אבל תהיתי אם מישהו אחר נתקל בבעיה הזו.
תודה!
 

Bus Nerd

Active member
בקשר לשאלה הראשונה: אין כפל הנחות

בעיית רב-קו ורכבת
שלום,

2 שאלות בנושא רב-קו ורכבת:
1) האם ידועה הסיבה שבגללה לא ניתן לרכוש כרטיס הלוך וחזור ת"א-חיפה בשימוש בערך צבור? יש הבדל משמעותי של 10 ש"ח.

2)הבוקר הטענתי 50 ש"ח דרך HopOn על רב-קו אישי.
ניסיתי לקנות באמצעותו כרטיס רכבת מת"א לחיפה, אולם למרות שכשהנחתי את הכרטיס על המסוף זוהה שיש יתרה בכרטיס, כשעברתי למסך הרכישה, המכונה הראתה רק את היתרה שהיתה לפני ההטענה ולא איפשרה לקנות כרטיס ליעד. גם בקופה לא הצליחו.
נציגת הרכבת/רב-קו שלחה אותי לעמדת הרב-קו הרשמית במסוף ארלוזורוב ואעשה זאת כשאחזור לת"א אבל תהיתי אם מישהו אחר נתקל בבעיה הזו.
תודה!
בקשר לשאלה הראשונה: אין כפל הנחות
בכרטיס הלוך ושוב יש כבר את אותה הנחת 20% שיש בערך צבור. אם היה ניתן לקנות כרטיס הלוך ושוב בערך צבור זה היה כפל הנחות. משמע - מחיר שני כרטיסים רגילים בערך צבור זהה למחיר כרטיס הלוך ושוב.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
יש לזכור ששימוש בערך צבור מקנה שימוש בהנחת הפרופיל

בקשר לשאלה הראשונה: אין כפל הנחות
בכרטיס הלוך ושוב יש כבר את אותה הנחת 20% שיש בערך צבור. אם היה ניתן לקנות כרטיס הלוך ושוב בערך צבור זה היה כפל הנחות. משמע - מחיר שני כרטיסים רגילים בערך צבור זהה למחיר כרטיס הלוך ושוב.
יש לזכור ששימוש בערך צבור מקנה שימוש בהנחת הפרופיל
כפי שלהלן : http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182565481/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
כך יוצא שאם המחיר בערך צבור הוא 5.90, כאשר משקללים את זה לסכום התשלום על הטעינה שמשולמת מראש למספר נסיעות שונות, המחיר בפועל בשקלים
&nbsp
רגיל | טעינה של +25% יותר מסכום התשלום | הנחה יוצאת 20% |
נסיעה של 5.90 ערך צבור עולה בעצם 4.72 ₪
נסיעה של 15.00 ערך צבור עולה בעצם 12.00 ₪
נסיעה של 70.00 ערך צבור לאילת עולה בעצם 56.00 ₪ , רואים הבדל בין שימוש ביתרת ערך צבור לבין קניית חוזה במחיר מלא בשקלים ללא הנחה?
&nbsp
נכה/סטודנט רגיל/זכאי ביטוח לאומי | טעינה של +50% יותר מסכום התשלום | הנחה יוצאת 33% |
נסיעה של 5.90 ערך צבור עולה בעצם 3.95 ₪
נסיעה של 15.00 ערך צבור עולה בעצם 10.05 ₪
נסיעה של 70.00 ערך צבור לאילת עולה בעצם 46.90 ₪
&nbsp
נוער/סטודנט מורחב/אזרח ותיק | טעינה של +100% יותר מסכום התשלום | הנחה יוצאת 50% |
נסיעה של 5.90 ערך צבור עולה בעצם 2.95 ₪
נסיעה של 15.00 ערך צבור עולה בעצם 7.50 ₪
נסיעה של 70.00 ערך צבור לאילת עולה בעצם 35.00 ₪
&nbsp
כל הקבלות מציגות את החיוב ביחידות ערך צבור, לא שקלים!
&nbsp
אין כפל הנחות, וחוזים תקופתיים יש רק לרגיל ואזרח ותיק
קניית חוזה תקופתי לא תמיד אומרת שהנסיעות שתבצע יהיו יותר משתלמות, כי את החוזה הנוסף משלמים בשקלים בנפרד
&nbsp
אם לדוגמה אתה צריך מאיפה שהוא בת"א למודיעין באזור תחנת הרכבת, נסיעה בת"א 5.90, נסיעה ברכבת 15.00 ובחזרה. אז בעצם בפרופיל רגיל זה 4.72+12+12+4.72 שהם 33.44
קנייה של חופשי יומי גוש דן דרום שיתוף 144 הכולל טבעת 1 ואזורים 2.2, 2.3, 3.2, 3.3, ב-26.5 ₪ בנפרד ללא הנחה, חוסכת רק 6.94
נסיעה עם פרופיל 33% זה 3.95+3.95+10.05+10.05 שהם 28, האם כדאי להסתבך בשביל 1.50 ₪ ? ובנוסף אם תנסו לקנות מראש חוזה הלוך ושוב ברכבת, תראו שמוצע חוזה לפרופיל רגיל בלבד, ולזכאי ב"ל מוצע רק חוזה כרטיסייה 6 נסיעות, כאשר שימוש בתיקוף ערך צבור נותן את הנחת הפרופיל גם לכיוון אחד ופעמיים זה זול מההלוך ושוב של פרופיל רגיל..
&nbsp
לגבי הטעינה בהופאון ככל הנראה החוזה לא הוטען, היה צריך עוד בבית לקרוא את הכרטיס שנית, ולוודא שהחוזה אכן הוטען, ואם לא, לפנות לתמיכה של הופאון שיחזירו את החיוב באשראי אם החשבונית הופקה למייל
רב-קו אונליין יותר אמינים בפעולת טעינת הכרטיס, ומבצעים את החיוב כשבוודאות החוזה הוטען. בנוסף כיוון שמדובר בערך צבור, לא משנה מאיזה מפעיל נרכש החוזה, הוא פועל כמעט בכולם גם אם נקנה לדוגמה מאגד https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/61?operator=3
 
אז למה לא לאפשר הלוך ושוב נפרד לפי יחידות ערך צבור?

יש לזכור ששימוש בערך צבור מקנה שימוש בהנחת הפרופיל
כפי שלהלן : http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182565481/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
כך יוצא שאם המחיר בערך צבור הוא 5.90, כאשר משקללים את זה לסכום התשלום על הטעינה שמשולמת מראש למספר נסיעות שונות, המחיר בפועל בשקלים
&nbsp
רגיל | טעינה של +25% יותר מסכום התשלום | הנחה יוצאת 20% |
נסיעה של 5.90 ערך צבור עולה בעצם 4.72 ₪
נסיעה של 15.00 ערך צבור עולה בעצם 12.00 ₪
נסיעה של 70.00 ערך צבור לאילת עולה בעצם 56.00 ₪ , רואים הבדל בין שימוש ביתרת ערך צבור לבין קניית חוזה במחיר מלא בשקלים ללא הנחה?
&nbsp
נכה/סטודנט רגיל/זכאי ביטוח לאומי | טעינה של +50% יותר מסכום התשלום | הנחה יוצאת 33% |
נסיעה של 5.90 ערך צבור עולה בעצם 3.95 ₪
נסיעה של 15.00 ערך צבור עולה בעצם 10.05 ₪
נסיעה של 70.00 ערך צבור לאילת עולה בעצם 46.90 ₪
&nbsp
נוער/סטודנט מורחב/אזרח ותיק | טעינה של +100% יותר מסכום התשלום | הנחה יוצאת 50% |
נסיעה של 5.90 ערך צבור עולה בעצם 2.95 ₪
נסיעה של 15.00 ערך צבור עולה בעצם 7.50 ₪
נסיעה של 70.00 ערך צבור לאילת עולה בעצם 35.00 ₪
&nbsp
כל הקבלות מציגות את החיוב ביחידות ערך צבור, לא שקלים!
&nbsp
אין כפל הנחות, וחוזים תקופתיים יש רק לרגיל ואזרח ותיק
קניית חוזה תקופתי לא תמיד אומרת שהנסיעות שתבצע יהיו יותר משתלמות, כי את החוזה הנוסף משלמים בשקלים בנפרד
&nbsp
אם לדוגמה אתה צריך מאיפה שהוא בת"א למודיעין באזור תחנת הרכבת, נסיעה בת"א 5.90, נסיעה ברכבת 15.00 ובחזרה. אז בעצם בפרופיל רגיל זה 4.72+12+12+4.72 שהם 33.44
קנייה של חופשי יומי גוש דן דרום שיתוף 144 הכולל טבעת 1 ואזורים 2.2, 2.3, 3.2, 3.3, ב-26.5 ₪ בנפרד ללא הנחה, חוסכת רק 6.94
נסיעה עם פרופיל 33% זה 3.95+3.95+10.05+10.05 שהם 28, האם כדאי להסתבך בשביל 1.50 ₪ ? ובנוסף אם תנסו לקנות מראש חוזה הלוך ושוב ברכבת, תראו שמוצע חוזה לפרופיל רגיל בלבד, ולזכאי ב"ל מוצע רק חוזה כרטיסייה 6 נסיעות, כאשר שימוש בתיקוף ערך צבור נותן את הנחת הפרופיל גם לכיוון אחד ופעמיים זה זול מההלוך ושוב של פרופיל רגיל..
&nbsp
לגבי הטעינה בהופאון ככל הנראה החוזה לא הוטען, היה צריך עוד בבית לקרוא את הכרטיס שנית, ולוודא שהחוזה אכן הוטען, ואם לא, לפנות לתמיכה של הופאון שיחזירו את החיוב באשראי אם החשבונית הופקה למייל
רב-קו אונליין יותר אמינים בפעולת טעינת הכרטיס, ומבצעים את החיוב כשבוודאות החוזה הוטען. בנוסף כיוון שמדובר בערך צבור, לא משנה מאיזה מפעיל נרכש החוזה, הוא פועל כמעט בכולם גם אם נקנה לדוגמה מאגד https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/61?operator=3
אז למה לא לאפשר הלוך ושוב נפרד לפי יחידות ערך צבור?
כלומר, שיהיו בעצם 2 סוגים של הלוך ושוב.
אחד כפי שקיים כיום בעיקר ברכבת, ל-2 נסיעות בין 2 יעדים עם ההנחה בהתאם בהתאם לפרופיל הנוסע לעומת 2 כרטיסים בודדים, ללא קשר לערך צבור.
וסוג שני שניתן לרכישה רק ביחידות בערך צבור, שלפיהן שווה למחיר מלא של 2 כרטיסים בודדים לכל כיוון, אבל כמו בכל סוג אחר של נסיעה מקנה את ההנחה בהתאם לפרופיל כך שלא יהיה כפל הנחות.
למשל הלוך ושוב חיפה-ת"א יהיה 55 ש"ח ביחידות ערך צבור (27.5X2) וכך הלאה.
 
מרגע שיש ערך צבור לא צריך בכלל הלוך ושוב

אז למה לא לאפשר הלוך ושוב נפרד לפי יחידות ערך צבור?
כלומר, שיהיו בעצם 2 סוגים של הלוך ושוב.
אחד כפי שקיים כיום בעיקר ברכבת, ל-2 נסיעות בין 2 יעדים עם ההנחה בהתאם בהתאם לפרופיל הנוסע לעומת 2 כרטיסים בודדים, ללא קשר לערך צבור.
וסוג שני שניתן לרכישה רק ביחידות בערך צבור, שלפיהן שווה למחיר מלא של 2 כרטיסים בודדים לכל כיוון, אבל כמו בכל סוג אחר של נסיעה מקנה את ההנחה בהתאם לפרופיל כך שלא יהיה כפל הנחות.
למשל הלוך ושוב חיפה-ת"א יהיה 55 ש"ח ביחידות ערך צבור (27.5X2) וכך הלאה.
מרגע שיש ערך צבור לא צריך בכלל הלוך ושוב
מכיוון שאת ההנחה קבלת בטעינת הע"צ אז פשוט קנה כרטיס מתי שתרצה לא חשוב אם זאת נסיעה הלוך, הלוך ושוב או יותר נסיעות.
 
גם על זה אפשר להתווכח

מרגע שיש ערך צבור לא צריך בכלל הלוך ושוב
מכיוון שאת ההנחה קבלת בטעינת הע"צ אז פשוט קנה כרטיס מתי שתרצה לא חשוב אם זאת נסיעה הלוך, הלוך ושוב או יותר נסיעות.
גם על זה אפשר להתווכח
כרטיס הלוך ושוב חוסך את הצורך ברכישת כרטיס לכל כיוון בנפרד.
לכאורה עניין פעוט אבל תמיד נוח יותר כשעל הכרטיס כבר טעונות 2 הנסיעות מראש ובחזור כבר "מכוסים" ונשאר רק לתקף בכניסה במקום להתעכב במכונה/קופה, במיוחד אם ממהרים.
היה נחמד אם הייתה האופציה גם בערך צבור.
 
אפשר בערך צבור לרכוש שני כרטיסים (ויותר) באותה עלות של

גם על זה אפשר להתווכח
כרטיס הלוך ושוב חוסך את הצורך ברכישת כרטיס לכל כיוון בנפרד.
לכאורה עניין פעוט אבל תמיד נוח יותר כשעל הכרטיס כבר טעונות 2 הנסיעות מראש ובחזור כבר "מכוסים" ונשאר רק לתקף בכניסה במקום להתעכב במכונה/קופה, במיוחד אם ממהרים.
היה נחמד אם הייתה האופציה גם בערך צבור.
אפשר בערך צבור לרכוש שני כרטיסים (ויותר) באותה עלות של
כרטיס הלוך-חזור.
זה אותו דבר.
 
כאמור העניין הוא לא העלות אלא הנוחות

אפשר בערך צבור לרכוש שני כרטיסים (ויותר) באותה עלות של
כרטיס הלוך-חזור.
זה אותו דבר.
כאמור העניין הוא לא העלות אלא הנוחות
רכישת 2 הנסיעות מראש בתחנת המוצא בהלוך ושוב, לעומת 2 רכישות לפני כל נסיעה בנפרד שזה פחות נוח ועלול לעכב.
זה שהעלות היא אותה עלות אני יודע ומבין וגם אמרתי בעצמי.
 
אפשר לטעון ערך צבור שיספיק לשני כרטיסים או יותר.

כאמור העניין הוא לא העלות אלא הנוחות
רכישת 2 הנסיעות מראש בתחנת המוצא בהלוך ושוב, לעומת 2 רכישות לפני כל נסיעה בנפרד שזה פחות נוח ועלול לעכב.
זה שהעלות היא אותה עלות אני יודע ומבין וגם אמרתי בעצמי.
אפשר לטעון ערך צבור שיספיק לשני כרטיסים או יותר.
 

Bus Nerd

Active member
כי זה יבלבל נוסעים

אז למה לא לאפשר הלוך ושוב נפרד לפי יחידות ערך צבור?
כלומר, שיהיו בעצם 2 סוגים של הלוך ושוב.
אחד כפי שקיים כיום בעיקר ברכבת, ל-2 נסיעות בין 2 יעדים עם ההנחה בהתאם בהתאם לפרופיל הנוסע לעומת 2 כרטיסים בודדים, ללא קשר לערך צבור.
וסוג שני שניתן לרכישה רק ביחידות בערך צבור, שלפיהן שווה למחיר מלא של 2 כרטיסים בודדים לכל כיוון, אבל כמו בכל סוג אחר של נסיעה מקנה את ההנחה בהתאם לפרופיל כך שלא יהיה כפל הנחות.
למשל הלוך ושוב חיפה-ת"א יהיה 55 ש"ח ביחידות ערך צבור (27.5X2) וכך הלאה.
כי זה יבלבל נוסעים
כי מבחינתם זה יהיה מחיר שונה לכרטיס הלוך ושוב במזומן ומחיר שונה בערך צבור, ומבחינתם הם ירגישו כאילו זה יקר יותר בערך הצבור ויעוררו זעם ציבורי, כי אנשים לא מבינים ש"יחידות ערך צבור" הן לא שקלים.
 
קוד 72 ??

בעיית רב-קו ורכבת
שלום,

2 שאלות בנושא רב-קו ורכבת:
1) האם ידועה הסיבה שבגללה לא ניתן לרכוש כרטיס הלוך וחזור ת"א-חיפה בשימוש בערך צבור? יש הבדל משמעותי של 10 ש"ח.

2)הבוקר הטענתי 50 ש"ח דרך HopOn על רב-קו אישי.
ניסיתי לקנות באמצעותו כרטיס רכבת מת"א לחיפה, אולם למרות שכשהנחתי את הכרטיס על המסוף זוהה שיש יתרה בכרטיס, כשעברתי למסך הרכישה, המכונה הראתה רק את היתרה שהיתה לפני ההטענה ולא איפשרה לקנות כרטיס ליעד. גם בקופה לא הצליחו.
נציגת הרכבת/רב-קו שלחה אותי לעמדת הרב-קו הרשמית במסוף ארלוזורוב ואעשה זאת כשאחזור לת"א אבל תהיתי אם מישהו אחר נתקל בבעיה הזו.
תודה!
קוד 72 ??
נסעתי היום מראשל"צ לנס ציונה בקווי אגד וראיתי שיש מעבר בקוד 72. מה הוא אותו קוד ואיפה הוא תקף?

 
קוד 72 זה קוד 2 ללא מעברים חופשיים, מוזר שבוצע מעבר חופשי

קוד 72 ??
נסעתי היום מראשל"צ לנס ציונה בקווי אגד וראיתי שיש מעבר בקוד 72. מה הוא אותו קוד ואיפה הוא תקף?
קוד 72 זה קוד 2 ללא מעברים חופשיים, מוזר שבוצע מעבר חופשי
בקוד הזה.
[URL]http://www.egged.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-1593-%D7%98%D7%91%D7%9C%D7%AA-%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%99%D7%9D.aspx[/URL]

קודים 1, 2, 4, 6 אלה קודים עם מעברים חופשיים במטרופולין חיפה.
הקודים המקבילים להם ללא מעברים חופשיים לשימוש באזורים אחרים, הם 71, 72, 74, 76.

בנסיעה מראשון לציון לנס ציונה בשני אוטובוסים לא אמור להיות מעבר חופשי.
 

liaeifo

New member
תודה רבה לכל העונים

בעיית רב-קו ורכבת
שלום,

2 שאלות בנושא רב-קו ורכבת:
1) האם ידועה הסיבה שבגללה לא ניתן לרכוש כרטיס הלוך וחזור ת"א-חיפה בשימוש בערך צבור? יש הבדל משמעותי של 10 ש"ח.

2)הבוקר הטענתי 50 ש"ח דרך HopOn על רב-קו אישי.
ניסיתי לקנות באמצעותו כרטיס רכבת מת"א לחיפה, אולם למרות שכשהנחתי את הכרטיס על המסוף זוהה שיש יתרה בכרטיס, כשעברתי למסך הרכישה, המכונה הראתה רק את היתרה שהיתה לפני ההטענה ולא איפשרה לקנות כרטיס ליעד. גם בקופה לא הצליחו.
נציגת הרכבת/רב-קו שלחה אותי לעמדת הרב-קו הרשמית במסוף ארלוזורוב ואעשה זאת כשאחזור לת"א אבל תהיתי אם מישהו אחר נתקל בבעיה הזו.
תודה!
תודה רבה לכל העונים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה