אלסטום זכתה במערך האיתות של נתע -רכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.

ronitv1

New member
אלסטום זכתה במערך האיתות של נתע -רכבת הקלה

אלסטום זכתה במערך האיתות של נתע -רכבת הקלה
בסכום של 400 מיליון שקל
 

25306yosef

New member
גם לחברת סימנס יש חטיבת איתות ותקשורת

המיזוג עוד לא הושלם, אבל בעיקרון זה אכן החלק שמוזג עם סימנס
גם לחברת סימנס יש חטיבת איתות ותקשורת
מערכת האיתות של סימנס עובדת בשיטה הגרמנית (סיפקה מערכות איתות עבור הרפובליקה הפדרלית של גרמניה מאז הקמתה ב-1949 ביחד עם החברות AEG ו-SEL) שלמיטב ידיעתי זו השיטה שבה פועלת מערכת האיתות של רכבת ישראל. ואילו מערכת האיתות של חברת אלסטום פועלת בשיטה אחרת.

חבל שאין כאן בפורום אנשים המבינים במערכות איתות ותקשורת שהיו יכולים להרחיב על מה שכתבתי ולתקן אותי.
 
גם לדעתי מדובר כאן על אלסטום- אלסטום, אבל ראוי לציין ש

אלסטום זכתה במערך האיתות של נתע -רכבת הקלה
בסכום של 400 מיליון שקל
גם לדעתי מדובר כאן על אלסטום- אלסטום, אבל ראוי לציין ש
האיתות הוא היום שוק פוטנציאלי של 15000 מליון אירו בקנה מידה עולמי.
הוא אמנם פחות בולט מייצור ציוד-נע, אבל מזה מספר שנים הוא מהווה שוק מאוד-מאוד פעיל שבו הסינים עדיין לא ״מורגשים״.
הוא פונה לא רק למערכות חדשות אלא גם למערכות הישנות שלא עומדות בצורך להעביר יותר רכבות על תשתיות מסילתיות קיימות.
בימים האחרונים נרמז שאם סימנס לא היתה מביאה לסל החתונה שלה עם אלסטום, את חטיבת האיתות שלה, אז הקמת הקבוצה סימנס-אלסטום בכלל לא היתה קמה.
חטיבת האיתות של סימנס היא בעצם חלק לשעבר של החברה הבריטית Invensys ששלטה בשוק יחד עם חברת Thales הצרפתית.

http://www.railjournal.com/index.php/blogs/keith-barrow/siemens-and-invensys-a-perfect-match.html
 

25306yosef

New member
מה אתה יודע על חברת Thales הצרפתית?

גם לדעתי מדובר כאן על אלסטום- אלסטום, אבל ראוי לציין ש
האיתות הוא היום שוק פוטנציאלי של 15000 מליון אירו בקנה מידה עולמי.
הוא אמנם פחות בולט מייצור ציוד-נע, אבל מזה מספר שנים הוא מהווה שוק מאוד-מאוד פעיל שבו הסינים עדיין לא ״מורגשים״.
הוא פונה לא רק למערכות חדשות אלא גם למערכות הישנות שלא עומדות בצורך להעביר יותר רכבות על תשתיות מסילתיות קיימות.
בימים האחרונים נרמז שאם סימנס לא היתה מביאה לסל החתונה שלה עם אלסטום, את חטיבת האיתות שלה, אז הקמת הקבוצה סימנס-אלסטום בכלל לא היתה קמה.
חטיבת האיתות של סימנס היא בעצם חלק לשעבר של החברה הבריטית Invensys ששלטה בשוק יחד עם חברת Thales הצרפתית.

http://www.railjournal.com/index.php/blogs/keith-barrow/siemens-and-invensys-a-perfect-match.html
מה אתה יודע על חברת Thales הצרפתית?
כיום חברת Thales הצרפתית כוללת בתוכה את חטיבת האיתות שהועברה אליה בשנת 2007 עם המיזוג של החברות אלקטל ולוסנט.

לפני המיזוג של החברות אלקטל ולוסנט, חטיבת האיתות של קבוצת אלקטל הצרפתית פעלה במסגרת חברת Alcatel SEL הגרמנית שהיא למעשה חברת SEL הגרמנית שהוקמה בשנת 1958 על ידי קבוצת ITT ופעלה בגרמניה לצידן של החברות המתחרות סימנס ו-AEG. בשנות ה-80 רכשה אלקטל את מניות ITT וכך החברה הגרמנית SEL הפכה להיות Alcatel SEL.

למיטב ידיעתי, לחברת Thales הצרפתית היתה חטיבת איתות לרכבות עוד לפני שהועברה אליה חטיבת האיתות של Alcatel SEL הגרמנית.

רכבת ישראל עבדה כל השנים עם חברת SEL הגרמנית שהיתה בבעלות קבוצת ITT. לאחר רכישת מניות ITT על ידי אלקטל רכבת ישראל נאלצה לעבוד עם Alcatel SEL שהיא כאמור אותה חברה בדיוק. לאחר המיזוג של אלקטל עם לוסנט והעברת חטיבת התחבורה לתאלס, רכבת ישראל נאלצה לעבור לעבוד מול תאלס. אבל מדובר על חברה גרמנית שהיא כיום בבעלות תאלס.

כל מה שלא קשור לחברת SEL ולהיסטוריה של SEL אני לא יודע. האם יש לך מה להוסיף או לתקן?
 
אין לי מה להוסיף או לתקן, סיכמת נכון לדעתי.

מה אתה יודע על חברת Thales הצרפתית?
כיום חברת Thales הצרפתית כוללת בתוכה את חטיבת האיתות שהועברה אליה בשנת 2007 עם המיזוג של החברות אלקטל ולוסנט.

לפני המיזוג של החברות אלקטל ולוסנט, חטיבת האיתות של קבוצת אלקטל הצרפתית פעלה במסגרת חברת Alcatel SEL הגרמנית שהיא למעשה חברת SEL הגרמנית שהוקמה בשנת 1958 על ידי קבוצת ITT ופעלה בגרמניה לצידן של החברות המתחרות סימנס ו-AEG. בשנות ה-80 רכשה אלקטל את מניות ITT וכך החברה הגרמנית SEL הפכה להיות Alcatel SEL.

למיטב ידיעתי, לחברת Thales הצרפתית היתה חטיבת איתות לרכבות עוד לפני שהועברה אליה חטיבת האיתות של Alcatel SEL הגרמנית.

רכבת ישראל עבדה כל השנים עם חברת SEL הגרמנית שהיתה בבעלות קבוצת ITT. לאחר רכישת מניות ITT על ידי אלקטל רכבת ישראל נאלצה לעבוד עם Alcatel SEL שהיא כאמור אותה חברה בדיוק. לאחר המיזוג של אלקטל עם לוסנט והעברת חטיבת התחבורה לתאלס, רכבת ישראל נאלצה לעבור לעבוד מול תאלס. אבל מדובר על חברה גרמנית שהיא כיום בבעלות תאלס.

כל מה שלא קשור לחברת SEL ולהיסטוריה של SEL אני לא יודע. האם יש לך מה להוסיף או לתקן?
אין לי מה להוסיף או לתקן, סיכמת נכון לדעתי.
כאשר אני עדיין עסקתי ברכבות(בחו״ל) זה היה במיוחד בציוד-נע.
זכור לי רק ש THALES עדיין לא היתה קיימת ושעיקר נושא האיתות היה בצרפת בידיה של חברת
(Compagnie des Signaux et d'Entreprises Électriques(CSEE
לימים היא נרכשה על ידי ANSALDO האיטלקית ושבעצמה נירכשה לא מזמן על ידי היפנים HITACHI.
מה שאני בטוח ללא שום ספק זה שחברה קטנטונת בצרפת בשם
INTERELEC(נשכחת היום) נתנה את ה״תנופה המודרנית״ באמצע שנות ה 60 להפעלה האוטומטית של הרכבות, שהחברות המובילות היום מבצעות.
אם זכרוני לא מטעה אותי, INTERELEC נרכשה על ידי
CIMT-LORRAINE(ספקית המערכת השלישית של הכרמלית) שמכרה אותה ל MATRA-TRANSPORT שמכרה אותה ל SIEMENS(מפעילה אוטומטית את המטרו M1 בפאריס).
 

dctgdctg

Member
אני לא חושב שיש חלק של אלסטום שלא כלול במיזוג עם סימנס

גם לדעתי מדובר כאן על אלסטום- אלסטום, אבל ראוי לציין ש
האיתות הוא היום שוק פוטנציאלי של 15000 מליון אירו בקנה מידה עולמי.
הוא אמנם פחות בולט מייצור ציוד-נע, אבל מזה מספר שנים הוא מהווה שוק מאוד-מאוד פעיל שבו הסינים עדיין לא ״מורגשים״.
הוא פונה לא רק למערכות חדשות אלא גם למערכות הישנות שלא עומדות בצורך להעביר יותר רכבות על תשתיות מסילתיות קיימות.
בימים האחרונים נרמז שאם סימנס לא היתה מביאה לסל החתונה שלה עם אלסטום, את חטיבת האיתות שלה, אז הקמת הקבוצה סימנס-אלסטום בכלל לא היתה קמה.
חטיבת האיתות של סימנס היא בעצם חלק לשעבר של החברה הבריטית Invensys ששלטה בשוק יחד עם חברת Thales הצרפתית.

http://www.railjournal.com/index.php/blogs/keith-barrow/siemens-and-invensys-a-perfect-match.html
אני לא חושב שיש חלק של אלסטום שלא כלול במיזוג עם סימנס
הרי חטיבת האנרגיה שלהם נמכרה לGE.
למיטב ידיעתי, כל מה שנותר יהפוך לAlstom-Siemens.
 

25306yosef

New member
שימו לב לדברים הקטנים שאף אחד לא שם אליהם לב

אלסטום זכתה במערך האיתות של נתע -רכבת הקלה
בסכום של 400 מיליון שקל
שימו לב לדברים הקטנים שאף אחד לא שם אליהם לב
במערכת הארמיס החליפו אמנם את הלוגו ללוגו החדש של קבוצת תאלס הצרפתית, אבל למעלה רשום עדיין Alcatel:

 

25306yosef

New member
הלוגו המקורי שהיה במערכת האיתות האלקטרונית כשהוקמה לראשונה

שימו לב לדברים הקטנים שאף אחד לא שם אליהם לב
במערכת הארמיס החליפו אמנם את הלוגו ללוגו החדש של קבוצת תאלס הצרפתית, אבל למעלה רשום עדיין Alcatel:
הלוגו המקורי שהיה במערכת האיתות האלקטרונית כשהוקמה לראשונה
בתחנת הרכבת בלוד. הלוגו נלקח מכאן:

https://de.wikipedia.org/wiki/Alcatel_SEL

 

25306yosef

New member
זה אכן windows xp כפי שניתן לראות בשקף המצורף מהמצגת

זה windows xp. אלוהים ישמור.
זה אכן windows xp כפי שניתן לראות בשקף המצורף מהמצגת
המצגת של הארמיס היא משנת 2007 וזה מה שהצלחתי להשיג. אינני יודע מה המצב כיום בשנת 2017.

 

25306yosef

New member
קבלו עוד בונוס מהמצגת של הארמיס

זה אכן windows xp כפי שניתן לראות בשקף המצורף מהמצגת
המצגת של הארמיס היא משנת 2007 וזה מה שהצלחתי להשיג. אינני יודע מה המצב כיום בשנת 2017.
קבלו עוד בונוס מהמצגת של הארמיס
אם תצליחו להבין משהו מהתרשים הזה של הארמיס:

 

25306yosef

New member
מה זה באמת משנה איזו גירסת מערכת הפעלה זה?

מקווה מאד שהם שדרגו מאז.
מה זה באמת משנה איזו גירסת מערכת הפעלה זה?
למיטב ידיעתי, מדובר ברשת מחשבים סגורה לחלוטין שאין לה כל גישה החוצה, אז מה זה משנה אם זה XP או גירסה חדישה יותר?
 
זאת הנחה מאד אופטימית

מה זה באמת משנה איזו גירסת מערכת הפעלה זה?
למיטב ידיעתי, מדובר ברשת מחשבים סגורה לחלוטין שאין לה כל גישה החוצה, אז מה זה משנה אם זה XP או גירסה חדישה יותר?
זאת הנחה מאד אופטימית
אולי לרשת המחשבים לא אמור להיות חיבור לאינטרנט לפי התכנון שלה, אבל זה לא אומר שאין בפועל. דבר שני: מערכת איתות מדברת עם מתקני איתות בכל רחבי הארץ. אולי אין לה גישה לאינטרנט, אבל היא בטוח מחוברת למשהו "בחוץ". משהו שאפשר אולי לנצל.
 

matrix200200

Active member
אם יש חיבור פיסי סטנדרטי, (כמו חיבור רשת) אפשר

זאת הנחה מאד אופטימית
אולי לרשת המחשבים לא אמור להיות חיבור לאינטרנט לפי התכנון שלה, אבל זה לא אומר שאין בפועל. דבר שני: מערכת איתות מדברת עם מתקני איתות בכל רחבי הארץ. אולי אין לה גישה לאינטרנט, אבל היא בטוח מחוברת למשהו "בחוץ". משהו שאפשר אולי לנצל.
אם יש חיבור פיסי סטנדרטי, (כמו חיבור רשת) אפשר
אולי למצוא פורט ולחבר אליו נקודת גישה עויינת.
לחילופין בטח יש טנכאים ומהנדסים שמסתובבים עם הלאפטופים שמתחברים למערכת שאפשר לנסות לתפוס עליהם "טרמפ" בעזרת מדיה נשלפת (כמו שנעשה במקרה של stuxnet)
חוץ מזה אם אני לא טועה כבר יש קומפוננט אלחוטי כלשהוא במערכת האיתות.
אז צריך לראות במה הם משתמשים שם והאם יש ציוד שניתן להשיג על מנת להתחבר לרשת הזאת.
 

matrix200200

Active member
ניחוש פרוע, הם לא שדרגו.

מקווה מאד שהם שדרגו מאז.
ניחוש פרוע, הם לא שדרגו.
במערכות SCADA נוטים שלא לשדרג דברים בגלל בעיות תאימות.
יש מצב שמדובר גם במערכת הפעלה מסוג EMBEDDED שרץ על חומרה די מיוחדת, מה שעוד יותר מקשה על שדרוג.
בכלל לא בטוח שהחומרה שעליה התוכנות האלה רצות תומכת במערכות הפעלה יותר מאוחרות (גם בגלל דרישות מינימום של מערכת הפעלה וגם בגלל המחסור במנהלי התקנים).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הניחוש שלך לא פרוע בכלל. הם לא שידרגו.

ניחוש פרוע, הם לא שדרגו.
במערכות SCADA נוטים שלא לשדרג דברים בגלל בעיות תאימות.
יש מצב שמדובר גם במערכת הפעלה מסוג EMBEDDED שרץ על חומרה די מיוחדת, מה שעוד יותר מקשה על שדרוג.
בכלל לא בטוח שהחומרה שעליה התוכנות האלה רצות תומכת במערכות הפעלה יותר מאוחרות (גם בגלל דרישות מינימום של מערכת הפעלה וגם בגלל המחסור במנהלי התקנים).
הניחוש שלך לא פרוע בכלל. הם לא שידרגו.
מערכת משוא"ה בבת גלים עובדת כולה על Windows XP. ראיתי במו עיניי.
 

matrix200200

Active member
אני מקווה שלא יעצרו אותך על גילוי מידע מסווג


הניחוש שלך לא פרוע בכלל. הם לא שידרגו.
מערכת משוא"ה בבת גלים עובדת כולה על Windows XP. ראיתי במו עיניי.
אני מקווה שלא יעצרו אותך על גילוי מידע מסווג

ועכשיו ברצינות.
כל הנושא של תוכנות SCADA הוא נושא מאוד רגיש וברוב המקומות מנסים לדבר עליו כמה שפחות.
לדעתי זאת טעות חמורה.
כל העיקרון של security through obscurity לא יכול לעבוד טוב.
היה עדיף שהנושא היה צף ואולי היו מושקעים מאמצים לשפר את מצב אבטחת מידע בתחום הזה שהוא בהרבה מקרים מאוד מוזנח.
זה די עצוב שבמדינת ישראל שמתגאה להיות בהוד החנית של "סייבר" המצב בתחום הזה רחוק מאוד מלהיות מזהיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה