שאלות למבינים ברכבת !!!!

מצב
הנושא נעול.

ronitv1

New member
שאלות למבינים ברכבת !!!!


שאלות למבינים ברכבת !!!!

מה ההבדל בין קורנות חשמליים כמו במרכז האחרון רכבת של בומברדייה ,סימנס, אלסטום, סטדלר, היטאצ'י, סקודה ,הרי לכולם יש להם קבלות בעולם,רכבות נוסעות ,אז איך בכל זאת מסננים ?. על פי מה.

ולמה בעצם התאגיד הסיני הגדול בעולם שמייצר בשווי של 4 מפעלים

שלפני הכולל את אלסטום סימנס ו בומברדיה יחד ,לא נכלל במרכז רכבת

ישראל ,כי מה הוא יודע מראש שאין לו סיכוי .

תודה לעונים.

ישראל ?
 

luckydude

Active member
מכרז דו שלבי.

שאלות למבינים ברכבת !!!!

מה ההבדל בין קורנות חשמליים כמו במרכז האחרון רכבת של בומברדייה ,סימנס, אלסטום, סטדלר, היטאצ'י, סקודה ,הרי לכולם יש להם קבלות בעולם,רכבות נוסעות ,אז איך בכל זאת מסננים ?. על פי מה.

ולמה בעצם התאגיד הסיני הגדול בעולם שמייצר בשווי של 4 מפעלים

שלפני הכולל את אלסטום סימנס ו בומברדיה יחד ,לא נכלל במרכז רכבת

ישראל ,כי מה הוא יודע מראש שאין לו סיכוי .

תודה לעונים.

ישראל ?
מכרז דו שלבי.
קודם כל בודקים את הנתונים הטכניים של ההצעות והמענה על דרישות המכרז בלי לדעת מה ההצעה הכספית שנמסרת במעטפה נפרדת ומדרגים את ההצעות לפי הנתונים הטכניים בלבד.

אחר כך לוקחים את שתי ההצעות שדורגו הכי גבוה מבחינה טכנית ופותחים את המעטפות עם ההצעות הכספיות ובוחרים את ההצעה הכספית הנמוכה ביותר (בשקלול עם המפרט הטכני).
 
זו שאלה למבינים בניהול עסקים ומכרזים, לא למבינים ברכבות.

שאלות למבינים ברכבת !!!!

מה ההבדל בין קורנות חשמליים כמו במרכז האחרון רכבת של בומברדייה ,סימנס, אלסטום, סטדלר, היטאצ'י, סקודה ,הרי לכולם יש להם קבלות בעולם,רכבות נוסעות ,אז איך בכל זאת מסננים ?. על פי מה.

ולמה בעצם התאגיד הסיני הגדול בעולם שמייצר בשווי של 4 מפעלים

שלפני הכולל את אלסטום סימנס ו בומברדיה יחד ,לא נכלל במרכז רכבת

ישראל ,כי מה הוא יודע מראש שאין לו סיכוי .

תודה לעונים.

ישראל ?
זו שאלה למבינים בניהול עסקים ומכרזים, לא למבינים ברכבות.
מכרזים נמצאים בכל מקום, לא רק בעולם הרכבות.
 

ronitv1

New member
אם תסכלו על השאלה שלי שוב תבינו שלא מדובר על הליך

זו שאלה למבינים בניהול עסקים ומכרזים, לא למבינים ברכבות.
מכרזים נמצאים בכל מקום, לא רק בעולם הרכבות.
אם תסכלו על השאלה שלי שוב תבינו שלא מדובר על הליך
אלא מה ההבדל בפועל יכול להיות בין רכבת חשמלית אחת לשנייה

שיש 6 חברות מתחרות!!! לכולם יש בפועל רכבות נוסעות !!!

שבכלל החברה הגדולה בעולם ליצור רכבת וקורנות חשמליים

לא משתפפת בכלל !!!.
 

Bus Nerd

Active member
זה שהחברה גדולה מבחינת גב כלכלי או כמות עובדים לא אומר הרבה

אם תסכלו על השאלה שלי שוב תבינו שלא מדובר על הליך
אלא מה ההבדל בפועל יכול להיות בין רכבת חשמלית אחת לשנייה

שיש 6 חברות מתחרות!!! לכולם יש בפועל רכבות נוסעות !!!

שבכלל החברה הגדולה בעולם ליצור רכבת וקורנות חשמליים

לא משתפפת בכלל !!!.
זה שהחברה גדולה מבחינת גב כלכלי או כמות עובדים לא אומר הרבה
כמה רכבות mainline בעולם באמת משתמשות בציוד שלה? לא הרבה כמו של סימנס, בומברדייה או אלסטום שדי שולטות בשוק באיזור הזה של העולם, ויש להן יותר ניסיון עם מערכות האיתות האירופאיות כמו שיש אצלנו.

אם היו רוצים סתם "רכבת נוסעת" היו יכולים לבנות את זה גם בארץ במרכבים או בהארגז. גם סטודנטים להנדסת מכונות בבן גוריון יכולים לבנות "רכבת נוסעת", גם מפעל סיני בהנחה יכול לבנות "רכבת נוסעת" - אבל בודקים איכות! לא מספיק רק שיהיו לזה גלגלים קירות וגג. צריך שהמוצר יהיה איכותי, שיענה על דרישות הקיבולת והמהירות והשירות לנוסעים, שיותאם לגובה הרציפים בארץ, שתהיה לו מערכת מיזוג חזקה שתתאים לאקלים המזרח תיכוני, מערכות בטיחות, וכו' וכו'.
 

ronitv1

New member
אז תאגיד סיני שמוכר ב 16 מילארד פי מכל חברה אירופאית הוא סתם

זה שהחברה גדולה מבחינת גב כלכלי או כמות עובדים לא אומר הרבה
כמה רכבות mainline בעולם באמת משתמשות בציוד שלה? לא הרבה כמו של סימנס, בומברדייה או אלסטום שדי שולטות בשוק באיזור הזה של העולם, ויש להן יותר ניסיון עם מערכות האיתות האירופאיות כמו שיש אצלנו.

אם היו רוצים סתם "רכבת נוסעת" היו יכולים לבנות את זה גם בארץ במרכבים או בהארגז. גם סטודנטים להנדסת מכונות בבן גוריון יכולים לבנות "רכבת נוסעת", גם מפעל סיני בהנחה יכול לבנות "רכבת נוסעת" - אבל בודקים איכות! לא מספיק רק שיהיו לזה גלגלים קירות וגג. צריך שהמוצר יהיה איכותי, שיענה על דרישות הקיבולת והמהירות והשירות לנוסעים, שיותאם לגובה הרציפים בארץ, שתהיה לו מערכת מיזוג חזקה שתתאים לאקלים המזרח תיכוני, מערכות בטיחות, וכו' וכו'.
אז תאגיד סיני שמוכר ב 16 מילארד פי מכל חברה אירופאית הוא סתם
ולמה האחרות לא הגיעו לגמר ?

האמת נשמע לי מכור כל המכרז הזה של רכבת ישראל
 

ronitv1

New member
מה רע ברכבות הבאות,כלום,פשוט מישהו ברכבתהחליט על הזוכה מראש

אז תאגיד סיני שמוכר ב 16 מילארד פי מכל חברה אירופאית הוא סתם
ולמה האחרות לא הגיעו לגמר ?

האמת נשמע לי מכור כל המכרז הזה של רכבת ישראל
מה רע ברכבות הבאות,כלום,פשוט מישהו ברכבתהחליט על הזוכה מראש
הסינים כבר שלחו אסטורנואט לחלל וכל המוצרים בעולם מיוצרים

שם, כנראה יש אנשים פרימטיביים ברכבת ישראל שתקועים בשנות 80 .

 

Bus Nerd

Active member
יש הבדל בין "מיוצר בסין" לבין "מתוכנן בסין"

מה רע ברכבות הבאות,כלום,פשוט מישהו ברכבתהחליט על הזוכה מראש
הסינים כבר שלחו אסטורנואט לחלל וכל המוצרים בעולם מיוצרים

שם, כנראה יש אנשים פרימטיביים ברכבת ישראל שתקועים בשנות 80 .
יש הבדל בין "מיוצר בסין" לבין "מתוכנן בסין"
כשאייפון מיוצר בסין או טיוואן, אבל מתוכנן ע"י מהנדסים בקליפורניה, הם לא חוסכים בעלויות כדי ליצור מוצר עם חומרה איכותית ו־build quality טוב.

כשקונים טלפון שתוכנן בסין ויוצר בסין, בד"כ הוא פלסטיקי וזול ולא משתווה בכלל למוצרים המתחרים שתוכננו במדינות מערביות, כי הסינים חוסכים בכל מקום שאפשר.

אמרתי כאן בעבר - באלקטרוניקה ביתית אין לי בעיה לסמוך על הסינים לפעמים. אבל ברכבת? מוצר שצריך להסיע עשרות אלפי אנשים ולשרוד לעשרות שנים? בחיים לא הייתי סומך על הסינים. (לכן אני גם לא מרוצה מהזכייה שלהם במרכז של נת"ע). יש סיבה שבכל העולם המערבי מעדיפים יצרנים אירופאיים וצפון אמריקאים. עכשיו השלאה הנשאלת זה האם את רוצה שהרכבות שלנו יהיו כמו באפריקה (שם קונים הרבה מהסינים, כי אין להם כסף למוצרים איכותיים באמת), או שהם יהיו כמו באירופה. אני אישית מעדיף אירופה.
 
אלפי קילומטרים של רכבות מהירות

יש הבדל בין "מיוצר בסין" לבין "מתוכנן בסין"
כשאייפון מיוצר בסין או טיוואן, אבל מתוכנן ע"י מהנדסים בקליפורניה, הם לא חוסכים בעלויות כדי ליצור מוצר עם חומרה איכותית ו־build quality טוב.

כשקונים טלפון שתוכנן בסין ויוצר בסין, בד"כ הוא פלסטיקי וזול ולא משתווה בכלל למוצרים המתחרים שתוכננו במדינות מערביות, כי הסינים חוסכים בכל מקום שאפשר.

אמרתי כאן בעבר - באלקטרוניקה ביתית אין לי בעיה לסמוך על הסינים לפעמים. אבל ברכבת? מוצר שצריך להסיע עשרות אלפי אנשים ולשרוד לעשרות שנים? בחיים לא הייתי סומך על הסינים. (לכן אני גם לא מרוצה מהזכייה שלהם במרכז של נת"ע). יש סיבה שבכל העולם המערבי מעדיפים יצרנים אירופאיים וצפון אמריקאים. עכשיו השלאה הנשאלת זה האם את רוצה שהרכבות שלנו יהיו כמו באפריקה (שם קונים הרבה מהסינים, כי אין להם כסף למוצרים איכותיים באמת), או שהם יהיו כמו באירופה. אני אישית מעדיף אירופה.
אלפי קילומטרים של רכבות מהירות
ומאות קווי מטרו שמסיעים מיליוני סינים ביום, מפריכים את טענתך.
אלא אם כל הטכנולוגיה מיובאת.
 
זאת לא הפרכה.

אלפי קילומטרים של רכבות מהירות
ומאות קווי מטרו שמסיעים מיליוני סינים ביום, מפריכים את טענתך.
אלא אם כל הטכנולוגיה מיובאת.
זאת לא הפרכה.
כולם יודעים מה המחיר של קרון סיני, אבל לאף אחד אין נסיון תפעול ותחזוקה של 30 שנה פשוט כי לפני 30 שנה לא היו קרונות סיניים. אף אחד לא באמת יודע איך תהיה התחזוקה, כמה תקלות יהיו וכו'. יכול להיות שמה שאתה קונה עכשיו בזול, לאורך החיים של המוצר יעלה ביוקר.
 
אולי

זאת לא הפרכה.
כולם יודעים מה המחיר של קרון סיני, אבל לאף אחד אין נסיון תפעול ותחזוקה של 30 שנה פשוט כי לפני 30 שנה לא היו קרונות סיניים. אף אחד לא באמת יודע איך תהיה התחזוקה, כמה תקלות יהיו וכו'. יכול להיות שמה שאתה קונה עכשיו בזול, לאורך החיים של המוצר יעלה ביוקר.
אולי
 

Bus Nerd

Active member
כמה שנים רכבות mainline מחזיקות בסין?

אלפי קילומטרים של רכבות מהירות
ומאות קווי מטרו שמסיעים מיליוני סינים ביום, מפריכים את טענתך.
אלא אם כל הטכנולוגיה מיובאת.
כמה שנים רכבות mainline מחזיקות בסין?
הנה כמה שאלות מכווינות:
1) כמה שנים רכבות mainline מחזיקות בסין? יש להם ציוד נייד שהחזיק יותר משלושים שנה?
2) האם יש להם ניסיון עם מערכת האיתות האירופאית והתקינה האירופאית לרכבות? יש מערכות אחרות באירופה שבהם מופעל ציוד נייד סיני?
3) האם הם יכולים להבטיח שהמוצרים שיימכרו לישראלים הם מאותה איכות שהם ייבנו בשביל מערכות ה־mainline אצלהם, או שהם יביאו משהו זול ופלסטיקי?

שאלה 3 היא השאלה הכי עקרונית כאן. ההבדל בין, למשל, טלפון Oneplus שמיוצר בסין, לבין טלפון Dogee שמיוצר בסין הוא הבדל של שמיים וארץ. שניהם סינים בסופו של דבר, אבל Oneplus איכותי בהרבה - כי הוא מנסה להיות מכשיר דגל שלא חוסך בעלויות. אבל ברכבת? נראה לך באמת שהם יציעו במכרז את הכי טוב שלהם? לא, הם יציעו את הכי זול כדי לזכות ולקבל profit margins כמה שיותר גבוהים. הלכת לראות את הקרון צעצוע שהם הביאו לנת"ע? לזה קוראים איכות? לדעתי לא.
 
אין לי מושג מה הם מחזיקים בישראל

כמה שנים רכבות mainline מחזיקות בסין?
הנה כמה שאלות מכווינות:
1) כמה שנים רכבות mainline מחזיקות בסין? יש להם ציוד נייד שהחזיק יותר משלושים שנה?
2) האם יש להם ניסיון עם מערכת האיתות האירופאית והתקינה האירופאית לרכבות? יש מערכות אחרות באירופה שבהם מופעל ציוד נייד סיני?
3) האם הם יכולים להבטיח שהמוצרים שיימכרו לישראלים הם מאותה איכות שהם ייבנו בשביל מערכות ה־mainline אצלהם, או שהם יביאו משהו זול ופלסטיקי?

שאלה 3 היא השאלה הכי עקרונית כאן. ההבדל בין, למשל, טלפון Oneplus שמיוצר בסין, לבין טלפון Dogee שמיוצר בסין הוא הבדל של שמיים וארץ. שניהם סינים בסופו של דבר, אבל Oneplus איכותי בהרבה - כי הוא מנסה להיות מכשיר דגל שלא חוסך בעלויות. אבל ברכבת? נראה לך באמת שהם יציעו במכרז את הכי טוב שלהם? לא, הם יציעו את הכי זול כדי לזכות ולקבל profit margins כמה שיותר גבוהים. הלכת לראות את הקרון צעצוע שהם הביאו לנת"ע? לזה קוראים איכות? לדעתי לא.
אין לי מושג מה הם מחזיקים בישראל
רכבות מהירות ומטרו קיימים מעל 10 שנים בקצב פיתוח עצום, אין לי מושג לגבי תחזוקה.
 

darkshadow1

New member
דווקא סביר שהסינים ייצאו את הטוב ביותר,

כמה שנים רכבות mainline מחזיקות בסין?
הנה כמה שאלות מכווינות:
1) כמה שנים רכבות mainline מחזיקות בסין? יש להם ציוד נייד שהחזיק יותר משלושים שנה?
2) האם יש להם ניסיון עם מערכת האיתות האירופאית והתקינה האירופאית לרכבות? יש מערכות אחרות באירופה שבהם מופעל ציוד נייד סיני?
3) האם הם יכולים להבטיח שהמוצרים שיימכרו לישראלים הם מאותה איכות שהם ייבנו בשביל מערכות ה־mainline אצלהם, או שהם יביאו משהו זול ופלסטיקי?

שאלה 3 היא השאלה הכי עקרונית כאן. ההבדל בין, למשל, טלפון Oneplus שמיוצר בסין, לבין טלפון Dogee שמיוצר בסין הוא הבדל של שמיים וארץ. שניהם סינים בסופו של דבר, אבל Oneplus איכותי בהרבה - כי הוא מנסה להיות מכשיר דגל שלא חוסך בעלויות. אבל ברכבת? נראה לך באמת שהם יציעו במכרז את הכי טוב שלהם? לא, הם יציעו את הכי זול כדי לזכות ולקבל profit margins כמה שיותר גבוהים. הלכת לראות את הקרון צעצוע שהם הביאו לנת"ע? לזה קוראים איכות? לדעתי לא.
דווקא סביר שהסינים ייצאו את הטוב ביותר,
בעיקר כשמדובר בחברות סיניות גדולות. ההבדל בין OnePlus לבין חברה כמו Dogee הוא ש-OnePlus מנסה להציע ללקוחות שלה מוצר דומה למוצרי הדגל של חברות מובילות, בעוד ש-Dogee כנראה מוכרת מוצר לא איכותי במחיר זול בהרבה- והלקוחות שלה יודעים את זה. במקרה של רכבות, אני בטוח שהחברות הסיניות יודעות טוב מאוד שאף אחד לא ירכוש ציוד גרוע- גם אם המחיר זול משמעותית מהמחיר של החברות הגדולות האחרות, ולכן האופציה היחידה היא להציע מוצר דומה במחיר זול יותר.
מילא היה מדובר על חברה סינית פרטית לא מוכרת- אלא שמדובר בחברות ממשלתיות ענקיות, שמחפשות להתרחב מסין לשאר העולם, והמכרזים בישראל הם מההזדמנויות הראשונות שלהן מחוץ לסין. אם הם יזכו במרכז ויתברר שהציוד שהם מכרו לא עומד בסטנדרטים בינלאומיים- זה עלול לטרפד מכרזים עתידיים, וזה כבר עניין לא נעים בכלל.
 

Bus Nerd

Active member
אז אתה קורא לדרעק שהביאו לנת"ע "איכותי"?

דווקא סביר שהסינים ייצאו את הטוב ביותר,
בעיקר כשמדובר בחברות סיניות גדולות. ההבדל בין OnePlus לבין חברה כמו Dogee הוא ש-OnePlus מנסה להציע ללקוחות שלה מוצר דומה למוצרי הדגל של חברות מובילות, בעוד ש-Dogee כנראה מוכרת מוצר לא איכותי במחיר זול בהרבה- והלקוחות שלה יודעים את זה. במקרה של רכבות, אני בטוח שהחברות הסיניות יודעות טוב מאוד שאף אחד לא ירכוש ציוד גרוע- גם אם המחיר זול משמעותית מהמחיר של החברות הגדולות האחרות, ולכן האופציה היחידה היא להציע מוצר דומה במחיר זול יותר.
מילא היה מדובר על חברה סינית פרטית לא מוכרת- אלא שמדובר בחברות ממשלתיות ענקיות, שמחפשות להתרחב מסין לשאר העולם, והמכרזים בישראל הם מההזדמנויות הראשונות שלהן מחוץ לסין. אם הם יזכו במרכז ויתברר שהציוד שהם מכרו לא עומד בסטנדרטים בינלאומיים- זה עלול לטרפד מכרזים עתידיים, וזה כבר עניין לא נעים בכלל.
אז אתה קורא לדרעק שהביאו לנת"ע "איכותי"?
 

sweetums

New member
כן, כמו אלה שיוצאו להונג קונג וחזרו לסין בRecall חשאי

דווקא סביר שהסינים ייצאו את הטוב ביותר,
בעיקר כשמדובר בחברות סיניות גדולות. ההבדל בין OnePlus לבין חברה כמו Dogee הוא ש-OnePlus מנסה להציע ללקוחות שלה מוצר דומה למוצרי הדגל של חברות מובילות, בעוד ש-Dogee כנראה מוכרת מוצר לא איכותי במחיר זול בהרבה- והלקוחות שלה יודעים את זה. במקרה של רכבות, אני בטוח שהחברות הסיניות יודעות טוב מאוד שאף אחד לא ירכוש ציוד גרוע- גם אם המחיר זול משמעותית מהמחיר של החברות הגדולות האחרות, ולכן האופציה היחידה היא להציע מוצר דומה במחיר זול יותר.
מילא היה מדובר על חברה סינית פרטית לא מוכרת- אלא שמדובר בחברות ממשלתיות ענקיות, שמחפשות להתרחב מסין לשאר העולם, והמכרזים בישראל הם מההזדמנויות הראשונות שלהן מחוץ לסין. אם הם יזכו במרכז ויתברר שהציוד שהם מכרו לא עומד בסטנדרטים בינלאומיים- זה עלול לטרפד מכרזים עתידיים, וזה כבר עניין לא נעים בכלל.
כן, כמו אלה שיוצאו להונג קונג וחזרו לסין בRecall חשאי
https://www.hongkongfp.com/2016/07/...retly-recalls-35-trains-singapore-due-cracks/

 

sweetums

New member
הרכבות המהירות הראשונות התבססו על טכנולוגיה מיובאות.

אלפי קילומטרים של רכבות מהירות
ומאות קווי מטרו שמסיעים מיליוני סינים ביום, מפריכים את טענתך.
אלא אם כל הטכנולוגיה מיובאת.
הרכבות המהירות הראשונות התבססו על טכנולוגיה מיובאות.
לדג' 1 מהרכבות הראשונות, התבססו על רשיון לגרסא מיושנת של השינקנסן.
https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_CRH2
 
תאגיד סיני שמוכר יותר... למי?

אז תאגיד סיני שמוכר ב 16 מילארד פי מכל חברה אירופאית הוא סתם
ולמה האחרות לא הגיעו לגמר ?

האמת נשמע לי מכור כל המכרז הזה של רכבת ישראל
תאגיד סיני שמוכר יותר... למי?
רשת המסילות הסינית היא אחת הצומחות בעולם, אם לא זו שצומחת הכי מהר. יש להם ביקוש ענק לציוד נייד חדש. האם לדעתך, היום, לחברות רכבות מערביות יש גישה חופשית לשוק הסיני? אני בטוח שלא. יתכן (אם כי, לא בדקתי בעצמי) שיתרון המכירות של של התאגיד הסיני מוסבר במידה רבה על ידי גישה בלעדית או כמעט בלעדית לשוק גדול מאד. מה זה אומר על איכות המוצר? מעט מאד.
&nbsp
אנחנו לא בשנות השמונים. התעשיה הסינית התפתחה מאד ואין לי ספק שיש להם ידע רב ונסיון. עדיין, לחברות מערביות יש יותר ידע ויותר נסיון שנצבר לאורך עשרות רבות של שנים. זה פער שלא קל לסגור. קטרים וקרונות זה ציוד שקונים אותו לעשרות שנים. למשל, ברכבת התחתית של ברלין יש ציוד נייד בן יותר מ 60 שנה. היכולת ללמוד על ההתנהגות האמיתית של המוצרים שבנית היא יכולת שעדיין אין לסינים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה