מה אחרי שיפתחו בעוד כשנה כל הקווים החדשים של רכבת ישראל?

מצב
הנושא נעול.

itamo

New member
מה אחרי שיפתחו בעוד כשנה כל הקווים החדשים של רכבת ישראל?

מה אחרי שיפתחו בעוד כשנה כל הקווים החדשים של רכבת ישראל?
אחרי שנפתח הקו לכרמיאל ובעוד כשנה יסתיימו העבודות ויפתחו את הקו המהיר לירושלים ואת רכבת השרון, אין עוד קווים אחרים שנמצאים בביצוע או אפילו קרובים להיות לקראת מכרז.
יש דיבורים על קווים לקרית שמונה, לטבריה, לאילת, אבל אם לוקחים בחשבון את משך הזמן שלוקח בארץ להוציא מכרז, להפקיע אדמות ולדון בהתנגדויות לפרויקט בבית המשפט, כנראה שלא יפתח שום קו רכבת חדש ב 10 הקרובות (מינימום 10 שנים).
אז האם אחרי תנופת הפיתוח הנוכחית שהסתיימה, זה אומר שתם לקיצו עידן הפיתוח של רכבת ישראל ושחוץ מפרויקט החשמול, לא צפוי בעשור הקרוב משהו דרמטי ברכבת ישראל?
 
יש שני פרויקטים שמתקדמים לביצוע - המסילה המזרחית ומסילת

מה אחרי שיפתחו בעוד כשנה כל הקווים החדשים של רכבת ישראל?
אחרי שנפתח הקו לכרמיאל ובעוד כשנה יסתיימו העבודות ויפתחו את הקו המהיר לירושלים ואת רכבת השרון, אין עוד קווים אחרים שנמצאים בביצוע או אפילו קרובים להיות לקראת מכרז.
יש דיבורים על קווים לקרית שמונה, לטבריה, לאילת, אבל אם לוקחים בחשבון את משך הזמן שלוקח בארץ להוציא מכרז, להפקיע אדמות ולדון בהתנגדויות לפרויקט בבית המשפט, כנראה שלא יפתח שום קו רכבת חדש ב 10 הקרובות (מינימום 10 שנים).
אז האם אחרי תנופת הפיתוח הנוכחית שהסתיימה, זה אומר שתם לקיצו עידן הפיתוח של רכבת ישראל ושחוץ מפרויקט החשמול, לא צפוי בעשור הקרוב משהו דרמטי ברכבת ישראל?
יש שני פרויקטים שמתקדמים לביצוע - המסילה המזרחית ומסילת
הראשונים - ענבה.
שתי המסילות הללו ייפתחו במחצית הראשונה של העשור הבא.

אבל אכן הפוקוס של הממשלה עבר מ"קירוב הפריפריה למרכז" לפיתוח מערכות תח"צ מטרופוליניות ולכן מרכז הכובד עובר מפרויקטים של מסילות רכבת כבדה חדשות לפרויקטי הרכבת הקלה בגוש דן ובירושלים, לפרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת, להמשך פיתוח קווי המטרונית, לפרויקט הרכבל בחיפה, לפיתוח נת"צים ברחבי גוש דן ("מהיר לעיר"), לפיתוח נתיבים מהירים לגוש דן וכד'.
זה בא לידי ביטוי בתוכנית הכלכלית של הממשלה לשנים 2017-2018 ובמסמכי תוכניות התשתיות של הממשלה שפורסמו בשנה האחרונה.
 
בדה מרקר פרסמו מודעת תכנון ובנייה של המסילה הרביעית איילון

יש שני פרויקטים שמתקדמים לביצוע - המסילה המזרחית ומסילת
הראשונים - ענבה.
שתי המסילות הללו ייפתחו במחצית הראשונה של העשור הבא.

אבל אכן הפוקוס של הממשלה עבר מ"קירוב הפריפריה למרכז" לפיתוח מערכות תח"צ מטרופוליניות ולכן מרכז הכובד עובר מפרויקטים של מסילות רכבת כבדה חדשות לפרויקטי הרכבת הקלה בגוש דן ובירושלים, לפרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת, להמשך פיתוח קווי המטרונית, לפרויקט הרכבל בחיפה, לפיתוח נת"צים ברחבי גוש דן ("מהיר לעיר"), לפיתוח נתיבים מהירים לגוש דן וכד'.
זה בא לידי ביטוי בתוכנית הכלכלית של הממשלה לשנים 2017-2018 ובמסמכי תוכניות התשתיות של הממשלה שפורסמו בשנה האחרונה.
בדה מרקר פרסמו מודעת תכנון ובנייה של המסילה הרביעית איילון
עד לוד
 
כמה שאלות

שלב הכנת התוכנית כבר עבר, התוכנית הועברה מהות"ל
להערות הועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.
כמה שאלות
מה הדד-ליין להערות? מה השלב הבא, אחרי שכל ההערות יתקבלו ואחרי דיון בהשגות מהציבור?
&nbsp
מעבר לזה, האם ניתן להתקדם בביצוע המסילה הרביעית בלי להמתין לפתרון של מניעת השטפונות, מתוך הבנה שפתרון כזה יקח זמן ושבכל מקרה מדובר באירועים שהם יחסית נדירים ואפשר לחיות כמה שנים בלי פתרון ואולי לספוג פעם אחת הצפה משמועתית.
 
רשום שתוך 60 יום מפרסום ההודעה

כמה שאלות
מה הדד-ליין להערות? מה השלב הבא, אחרי שכל ההערות יתקבלו ואחרי דיון בהשגות מהציבור?
&nbsp
מעבר לזה, האם ניתן להתקדם בביצוע המסילה הרביעית בלי להמתין לפתרון של מניעת השטפונות, מתוך הבנה שפתרון כזה יקח זמן ושבכל מקרה מדובר באירועים שהם יחסית נדירים ואפשר לחיות כמה שנים בלי פתרון ואולי לספוג פעם אחת הצפה משמועתית.
רשום שתוך 60 יום מפרסום ההודעה
השלב הבא אחרי הערות הועדות המחוזיות והשגות הציבור זה אישור / שינוי / דחיית התוכנית על ידי הות"ל.
בין זה לבין הביצוע בפועל יכולים לעבור גם שנים ארוכות.
רשום גם בהודעה הזו במפורש:
"
מאחר ותוספת המסילה הרביעית תצר את תעלת האילון הקיימת, במקביל לתכנית התוואי המסילתי בתת"ל 33 תקודם תכנית משלימה לניהול הנגר באגן האיילון, אשר כוללת פתרונות משולבים של הטיה, איגום, החדרה והשהיה כדלהלן: הגדלת היקף האיגום המתוכנן בפארק אריאל שרון, אזורי הצפה בשטחי מקווה ישראל מדרום לכביש 1, איגום והחדרה במחצבות מודיעין ונשר, מובל ניקוז לים והסתמכות על מחצבת נטוף ועל מאגר משמר איילון הקיימים כאתרי איגום.
בכל מקרה, על פי התכנון הכלול בתכנית, גם לאחר הקמת המסילה הרביעית בהתאם לתכנית זו, צפוי שיפור בתקופת החזרה (הסתברות) של ההצפות באיילון לעומת המצב כיום.
"
ברור שהמסילה הרביעית לא תוכל לקום ללא פתרון לנחל האיילון. אולי ניתן יהיה לבצע עבודות חלקיות, אבל הפרויקט בכללותו מותנה בכך.
אי אפשר להקים את המסילה ללא פתרון כי אז הצפה עלולה לפגוע במבנה של המסילה.
 
במקרה של הצפה, איזה נזק יגרם למסילה? כמה זמן וכסף יקח לתקן?

רשום שתוך 60 יום מפרסום ההודעה
השלב הבא אחרי הערות הועדות המחוזיות והשגות הציבור זה אישור / שינוי / דחיית התוכנית על ידי הות"ל.
בין זה לבין הביצוע בפועל יכולים לעבור גם שנים ארוכות.
רשום גם בהודעה הזו במפורש:
"
מאחר ותוספת המסילה הרביעית תצר את תעלת האילון הקיימת, במקביל לתכנית התוואי המסילתי בתת"ל 33 תקודם תכנית משלימה לניהול הנגר באגן האיילון, אשר כוללת פתרונות משולבים של הטיה, איגום, החדרה והשהיה כדלהלן: הגדלת היקף האיגום המתוכנן בפארק אריאל שרון, אזורי הצפה בשטחי מקווה ישראל מדרום לכביש 1, איגום והחדרה במחצבות מודיעין ונשר, מובל ניקוז לים והסתמכות על מחצבת נטוף ועל מאגר משמר איילון הקיימים כאתרי איגום.
בכל מקרה, על פי התכנון הכלול בתכנית, גם לאחר הקמת המסילה הרביעית בהתאם לתכנית זו, צפוי שיפור בתקופת החזרה (הסתברות) של ההצפות באיילון לעומת המצב כיום.
"
ברור שהמסילה הרביעית לא תוכל לקום ללא פתרון לנחל האיילון. אולי ניתן יהיה לבצע עבודות חלקיות, אבל הפרויקט בכללותו מותנה בכך.
אי אפשר להקים את המסילה ללא פתרון כי אז הצפה עלולה לפגוע במבנה של המסילה.
במקרה של הצפה, איזה נזק יגרם למסילה? כמה זמן וכסף יקח לתקן?
בסופו של דבר, המסילה הרביעית די דחופה והפרוייקט מורכב. למה אי אפשר להחליט שמקימים אותה מוקדם יותר ואת פתרון הניקוז מאוחר יותר? אם יהיה פער של עשור בין השניים, רוב הסיכויים שלא תהיה הצפה ענקית בזמן הזה. אפשר לקחת בחשבון את האפשרות שתהיה הצפה בכל זאת ולשמור מראש תקציב לשיפוץ חד פעמי, אם התקציב הזה אינו אסטרונומי. בסופו של דבר, עשו בשכל והקימו את המסילה השלישית בלי הרביעית. אז אולי נקים את הרביעית ואת פתרון הניקוז אח"כ?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
נראה לך?

במקרה של הצפה, איזה נזק יגרם למסילה? כמה זמן וכסף יקח לתקן?
בסופו של דבר, המסילה הרביעית די דחופה והפרוייקט מורכב. למה אי אפשר להחליט שמקימים אותה מוקדם יותר ואת פתרון הניקוז מאוחר יותר? אם יהיה פער של עשור בין השניים, רוב הסיכויים שלא תהיה הצפה ענקית בזמן הזה. אפשר לקחת בחשבון את האפשרות שתהיה הצפה בכל זאת ולשמור מראש תקציב לשיפוץ חד פעמי, אם התקציב הזה אינו אסטרונומי. בסופו של דבר, עשו בשכל והקימו את המסילה השלישית בלי הרביעית. אז אולי נקים את הרביעית ואת פתרון הניקוז אח"כ?
נראה לך?

 

Bus Nerd

Active member
ברגע שתבנה מסילה נוספת בלי ניקוז התדירות תעלה בהרבה

אני זוכר את החורף הזה
ברור שזה קורה לפעמים, אבל מה התדירות?
ברגע שתבנה מסילה נוספת בלי ניקוז התדירות תעלה בהרבה
כי קיבולת הנחל תקטן באופן משמעותי.
 
אבל בין "בלי ניקוז" לבין יישום בו-זמני של כל פתרונות הניקוז

ברגע שתבנה מסילה נוספת בלי ניקוז התדירות תעלה בהרבה
כי קיבולת הנחל תקטן באופן משמעותי.
אבל בין "בלי ניקוז" לבין יישום בו-זמני של כל פתרונות הניקוז
יש הרבה פתרונות ביניים והשאלה היא האם הקמת המסילה מחייבת יישום במקביל של תוכנית הניקוז הגדולה או שאפשר לבצע את פתרונות הניקוז בצורה מדורגת לאורך תקופה ארוכה יותר שנפרסת גם לאחר הקמת המסילה.

בקטע שציטתתי רשום "בכל מקרה, על פי התכנון הכלול בתכנית, גם לאחר הקמת המסילה הרביעית בהתאם לתכנית זו, צפוי שיפור בתקופת החזרה (הסתברות) של ההצפות באיילון לעומת המצב כיום."
והשאלה היא האם באמת חייבים להגיע מייד לאחר הקמת המסילה ליעד השיפור הזה, או שאפשר לפרוס את ההגעה ליעד הזה לאורך זמן גם לאחר הקמת המסילה.

לאור הצורך הדחוף במסילה הזו, זה מקרה שיש בו מקום ליטול סיכונים מחושבים.
 

Bus Nerd

Active member
צריך לשאול הידרולוגים, אבל אני מאמין שיש סיבה לגודל

אבל בין "בלי ניקוז" לבין יישום בו-זמני של כל פתרונות הניקוז
יש הרבה פתרונות ביניים והשאלה היא האם הקמת המסילה מחייבת יישום במקביל של תוכנית הניקוז הגדולה או שאפשר לבצע את פתרונות הניקוז בצורה מדורגת לאורך תקופה ארוכה יותר שנפרסת גם לאחר הקמת המסילה.

בקטע שציטתתי רשום "בכל מקרה, על פי התכנון הכלול בתכנית, גם לאחר הקמת המסילה הרביעית בהתאם לתכנית זו, צפוי שיפור בתקופת החזרה (הסתברות) של ההצפות באיילון לעומת המצב כיום."
והשאלה היא האם באמת חייבים להגיע מייד לאחר הקמת המסילה ליעד השיפור הזה, או שאפשר לפרוס את ההגעה ליעד הזה לאורך זמן גם לאחר הקמת המסילה.

לאור הצורך הדחוף במסילה הזו, זה מקרה שיש בו מקום ליטול סיכונים מחושבים.
צריך לשאול הידרולוגים, אבל אני מאמין שיש סיבה לגודל
הפתרונות הקטנים יותר לא מספיקים לבדם. יכול להיות שנגלה שאם יתחילו להקים את המסילה כשפתרונות עדיין לא מוכנים האיילון יוצף בכל חורף. הנזק לתשתיות ולמשק יהיה עצום במקרה כזה
 
שוב, יש הבדל בין "פתרונות עדיין לא מוכנים" לבין כל הפתרונות

צריך לשאול הידרולוגים, אבל אני מאמין שיש סיבה לגודל
הפתרונות הקטנים יותר לא מספיקים לבדם. יכול להיות שנגלה שאם יתחילו להקים את המסילה כשפתרונות עדיין לא מוכנים האיילון יוצף בכל חורף. הנזק לתשתיות ולמשק יהיה עצום במקרה כזה
שוב, יש הבדל בין "פתרונות עדיין לא מוכנים" לבין כל הפתרונות
מוכנים במקביל וביחד.
כיום יש מצב של הסתברות X להצפה. האם הקמת המסילה מחייבת שיפור בהסתברות הזו? ואם כן, האם השיפור הנחוץ מחייב הקמה בו-זמנית של כל הפתרונות?

יש כאן שיקולים לשני הכיוונים, כי בינתיים החוסר במסילה הזו פוגע ברשת הרכבתית בהסתברות הרבה הרבה יותר גבוהה (הסתברות של 100%) מהסתברות הצפת האיילון במדינה שכבר מספר שנים רצופות מוכת בצורת.
הייתי אומר שבתמונה הכוללת של המצב, הלוואי שיגיע כבר חורף עם הצפה באיילון, עם המסילה הנוספת ובלעדיה.
 
האקלים פה בכל מקרה מתייבש

שוב, יש הבדל בין "פתרונות עדיין לא מוכנים" לבין כל הפתרונות
מוכנים במקביל וביחד.
כיום יש מצב של הסתברות X להצפה. האם הקמת המסילה מחייבת שיפור בהסתברות הזו? ואם כן, האם השיפור הנחוץ מחייב הקמה בו-זמנית של כל הפתרונות?

יש כאן שיקולים לשני הכיוונים, כי בינתיים החוסר במסילה הזו פוגע ברשת הרכבתית בהסתברות הרבה הרבה יותר גבוהה (הסתברות של 100%) מהסתברות הצפת האיילון במדינה שכבר מספר שנים רצופות מוכת בצורת.
הייתי אומר שבתמונה הכוללת של המצב, הלוואי שיגיע כבר חורף עם הצפה באיילון, עם המסילה הנוספת ובלעדיה.
האקלים פה בכל מקרה מתייבש
וירד פה רק פחות ופחות גשם לאורך הזמן. לא יודע מה זה אומר לגבי אירועי גשם קיצוניים שגורמים להצפות. לצערי, הצפות כמו זו שראינו באיילון לא באמת עוזרות למשק המים כי רוב המים זורמים לים.
 
יהיו יותר אירועי קיצון

האקלים פה בכל מקרה מתייבש
וירד פה רק פחות ופחות גשם לאורך הזמן. לא יודע מה זה אומר לגבי אירועי גשם קיצוניים שגורמים להצפות. לצערי, הצפות כמו זו שראינו באיילון לא באמת עוזרות למשק המים כי רוב המים זורמים לים.
יהיו יותר אירועי קיצון
כמות הגשם שיורדת בישראל לא קטנה בשנים האחרונות, אך היא פחות מפוזרת מבעבר ויש יותר אירועי קיצון ואי סדירות (שבתורו מביא לזה שמים רבים יותר הם שטפוניים ולא נקלטים בקרקע ובמי התהום).
לזה תוסיף את הפיתוח הרב שמביא לכך שגם אם לא היו שום שינויי אקלים יש פחות מקום למים לחלחל, מטבע הדברים דווקא אזור אגן איילון, שנמצא בלב המדינה הוא אזור הפיתוח הכי מואץ. (הפרדס שהיה היכן שהיום אספלט שפירים הוא רק הדוגמה הכי ויזואלית לכך, אבל גם כל העיר מודיעין, העיר שוהם, אזור התעשיה החדש של שוהם, כל ההרחבות של לוד, רמלה, אור יהודה וכו', כביש 6, כביש 431, הרחבות של מושבים וקיבוצים באזור וכו'. כולם גורמים לכך שיותר מים נשפכים לתעלות בטון במקום לחלחל ובסוף מגיעים לתעלת האיילון. אם הכביש תוכנן לאירוע שטפוני כל 50 שנה בממוצע, היום כבר ברור לכולם שזה כל עשרים שנה במקרה הטוב. ואנחנו יודעים שסטטיסטיקה עובדת ככה שזה יכול גם לקרות שנתיים רצוף.
אם כבר היום תקטין קיבולות תגיע לחישובים סטטיסטיים של הצפה של כל 5 שנים. אסור בתכלית האיסור לתכנן לפי מודל כזה כי המשמעות עלולה להיות גם חיי אדם.
 

nitro11

New member
אין צורך דחוף במסילה הרביעית

אבל בין "בלי ניקוז" לבין יישום בו-זמני של כל פתרונות הניקוז
יש הרבה פתרונות ביניים והשאלה היא האם הקמת המסילה מחייבת יישום במקביל של תוכנית הניקוז הגדולה או שאפשר לבצע את פתרונות הניקוז בצורה מדורגת לאורך תקופה ארוכה יותר שנפרסת גם לאחר הקמת המסילה.

בקטע שציטתתי רשום "בכל מקרה, על פי התכנון הכלול בתכנית, גם לאחר הקמת המסילה הרביעית בהתאם לתכנית זו, צפוי שיפור בתקופת החזרה (הסתברות) של ההצפות באיילון לעומת המצב כיום."
והשאלה היא האם באמת חייבים להגיע מייד לאחר הקמת המסילה ליעד השיפור הזה, או שאפשר לפרוס את ההגעה ליעד הזה לאורך זמן גם לאחר הקמת המסילה.

לאור הצורך הדחוף במסילה הזו, זה מקרה שיש בו מקום ליטול סיכונים מחושבים.
אין צורך דחוף במסילה הרביעית
לפני כמה זמן דיברתי עם
האחראית על הפרוייקט בות"ל,
והיא אמרה לי שעד לפני
כמה שנים היו די לחוצים על פרוייקט זה,
כי זה היה קשור לרכבת לירושלים.
אך הרכבת לירושלים התעכבה
ולפני שהיא תושלם יתקינו
מערכת איתות חדשה
וכך יוכלו להכניס עוד רכבות
למסילות האיילון.
ולכן לא לחוצים כל כך על פרוייקט
זה כיום.

אני לא הבנתי איך המסילה הרביעית קשורה למסיבה לירושלים.
הרי המסילה הרביעית תתחבר
לאיילון דרום והרכבת לירושלים
תשתמש בזוג המסילות המערבי.
אבל לא יצא לי לשאול אותה.
 
יש צורך דחוף והחוסר במסילה גורם כבר היום לפגיעה בשירות

אין צורך דחוף במסילה הרביעית
לפני כמה זמן דיברתי עם
האחראית על הפרוייקט בות"ל,
והיא אמרה לי שעד לפני
כמה שנים היו די לחוצים על פרוייקט זה,
כי זה היה קשור לרכבת לירושלים.
אך הרכבת לירושלים התעכבה
ולפני שהיא תושלם יתקינו
מערכת איתות חדשה
וכך יוכלו להכניס עוד רכבות
למסילות האיילון.
ולכן לא לחוצים כל כך על פרוייקט
זה כיום.

אני לא הבנתי איך המסילה הרביעית קשורה למסיבה לירושלים.
הרי המסילה הרביעית תתחבר
לאיילון דרום והרכבת לירושלים
תשתמש בזוג המסילות המערבי.
אבל לא יצא לי לשאול אותה.
יש צורך דחוף והחוסר במסילה גורם כבר היום לפגיעה בשירות
תשאל את תושבי אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים.
בעוד פחות משנתיים החוסר במסילה הזו יגרום לפגיעה משמעותית בשירות במסילת הירקון ולשירות חסר במסילת השרון.
ולגבי מה שמעניין אותך במיוחד - לא יוכל להיות שירות מעפולה וטבריה לתל אביב דרך מסילת עירון והמסילה המזרחית ללא מסילה רביעית באיילון.
כך שהמסילה הזו נחוצה גם לחיבור הפריפריה למרכז. ומי שסבור שמסילת עירון היא מהפרויקטים הדחופים והנחוצים ביותר, לא יכול לטעון שאין צורך דחוף במסילה הרביעית.
 

nitro11

New member
כל מסילה שלא קיימת מהווה פגיעה בשירות

יש צורך דחוף והחוסר במסילה גורם כבר היום לפגיעה בשירות
תשאל את תושבי אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים.
בעוד פחות משנתיים החוסר במסילה הזו יגרום לפגיעה משמעותית בשירות במסילת הירקון ולשירות חסר במסילת השרון.
ולגבי מה שמעניין אותך במיוחד - לא יוכל להיות שירות מעפולה וטבריה לתל אביב דרך מסילת עירון והמסילה המזרחית ללא מסילה רביעית באיילון.
כך שהמסילה הזו נחוצה גם לחיבור הפריפריה למרכז. ומי שסבור שמסילת עירון היא מהפרויקטים הדחופים והנחוצים ביותר, לא יכול לטעון שאין צורך דחוף במסילה הרביעית.
כל מסילה שלא קיימת מהווה פגיעה בשירות
מה שאתה כותב זו פשוט דמגוגיה.
&nbsp
למה לדעתך שיפור השירות ,ליישובים אלו, שעולה 5 מיליארד
ש"ח וכולל פרוייקטים הידרולוגיים
שלא לגמרי יודעים את השלכותיהם ,הוא הדבר הכי חשוב כיום?
&nbsp
&nbsp
הויכוח בינינו הוא לא
לגבי הצורך בה,
אלא לגבי לוח הזמנים לבנייתה.
אתה טוען שהיא הייתה צריכה להיבנות לפני עשור,
במצב זה לא היו מנצלים אפילו
חצי מהקיבולת של
זוג מסילות אלו.
&nbsp
אני טוען שפרוייקט זה צריך
להיות מותאם בלוח הזמנים
לפרוייקטים אחרים, בעיקר,
החיבור בין ראשון הראשונים
למשה-דיין שיאפשר קו סובב גוש-דן, מזרחית-איילון-431-531.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה