לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2107521,075 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

לצפיה ב-'מה אחרי שיפתחו בעוד כשנה כל הקווים החדשים של רכבת ישראל?'
מה אחרי שיפתחו בעוד כשנה כל הקווים החדשים של רכבת ישראל?
<< ההודעה הנוכחית
30/09/2017 | 10:13
54
1328
אחרי שנפתח  הקו לכרמיאל ובעוד כשנה יסתיימו העבודות ויפתחו את הקו המהיר לירושלים ואת רכבת השרון, אין עוד קווים אחרים שנמצאים בביצוע או אפילו קרובים להיות לקראת מכרז.
יש דיבורים על קווים לקרית שמונה, לטבריה, לאילת, אבל אם לוקחים בחשבון את משך הזמן שלוקח בארץ להוציא מכרז, להפקיע אדמות ולדון בהתנגדויות לפרויקט בבית המשפט, כנראה שלא יפתח שום קו רכבת חדש ב 10 הקרובות (מינימום 10 שנים).
אז האם אחרי תנופת הפיתוח הנוכחית שהסתיימה, זה אומר שתם לקיצו עידן הפיתוח של רכבת ישראל ושחוץ מפרויקט החשמול, לא צפוי בעשור הקרוב משהו דרמטי ברכבת ישראל?

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש שני פרויקטים שמתקדמים לביצוע - המסילה המזרחית ומסילת'
יש שני פרויקטים שמתקדמים לביצוע - המסילה המזרחית ומסילת
30/09/2017 | 10:23
34
507
הראשונים - ענבה.
שתי המסילות הללו ייפתחו במחצית הראשונה של העשור הבא.
 
אבל אכן הפוקוס של הממשלה עבר מ"קירוב הפריפריה למרכז" לפיתוח מערכות תח"צ מטרופוליניות ולכן מרכז הכובד עובר מפרויקטים של מסילות רכבת כבדה חדשות לפרויקטי הרכבת הקלה בגוש דן ובירושלים, לפרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת, להמשך פיתוח קווי המטרונית, לפרויקט הרכבל בחיפה, לפיתוח נת"צים ברחבי גוש דן ("מהיר לעיר"), לפיתוח נתיבים מהירים לגוש דן וכד'.
זה בא לידי ביטוי בתוכנית הכלכלית של הממשלה לשנים 2017-2018 ובמסמכי תוכניות התשתיות של הממשלה שפורסמו בשנה האחרונה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בדה מרקר פרסמו מודעת תכנון ובנייה של המסילה הרביעית איילון'
בדה מרקר פרסמו מודעת תכנון ובנייה של המסילה הרביעית איילון
30/09/2017 | 21:17
33
346
לצפיה ב-'כנראה מודעה על הכנת תוכנית.'
כנראה מודעה על הכנת תוכנית.
30/09/2017 | 22:48
32
276
מכאן ועד ביצוע יכול לקחת שנים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שלב הכנת התוכנית כבר עבר, התוכנית הועברה מהות"ל'
שלב הכנת התוכנית כבר עבר, התוכנית הועברה מהות"ל
30/09/2017 | 23:05
31
394
להערות הועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמה שאלות'
כמה שאלות
01/10/2017 | 08:50
28
222
מה הדד-ליין להערות? מה השלב הבא, אחרי שכל ההערות יתקבלו ואחרי דיון בהשגות מהציבור?
 
מעבר לזה, האם ניתן להתקדם בביצוע המסילה הרביעית בלי להמתין לפתרון של מניעת השטפונות, מתוך הבנה שפתרון כזה יקח זמן ושבכל מקרה מדובר באירועים שהם יחסית נדירים ואפשר לחיות כמה שנים בלי פתרון ואולי לספוג פעם אחת הצפה משמועתית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רשום שתוך 60 יום מפרסום ההודעה'
רשום שתוך 60 יום מפרסום ההודעה
01/10/2017 | 15:16
27
171
השלב הבא אחרי הערות הועדות המחוזיות והשגות הציבור זה אישור / שינוי / דחיית התוכנית על ידי הות"ל.
בין זה לבין הביצוע בפועל יכולים לעבור גם שנים ארוכות.
רשום גם בהודעה הזו במפורש:
"
מאחר ותוספת המסילה הרביעית תצר את תעלת האילון הקיימת, במקביל לתכנית התוואי המסילתי בתת"ל 33 תקודם תכנית משלימה לניהול הנגר באגן האיילון, אשר כוללת פתרונות משולבים של הטיה, איגום, החדרה והשהיה כדלהלן: הגדלת היקף האיגום המתוכנן בפארק אריאל שרון, אזורי הצפה בשטחי מקווה ישראל מדרום לכביש 1, איגום והחדרה במחצבות מודיעין ונשר, מובל ניקוז לים והסתמכות על מחצבת נטוף ועל מאגר משמר איילון הקיימים כאתרי איגום.
בכל מקרה, על פי התכנון הכלול בתכנית, גם לאחר הקמת המסילה הרביעית בהתאם לתכנית זו, צפוי שיפור בתקופת החזרה (הסתברות) של ההצפות באיילון לעומת המצב כיום.
"
ברור שהמסילה הרביעית לא תוכל לקום ללא פתרון לנחל האיילון. אולי ניתן יהיה לבצע עבודות חלקיות, אבל הפרויקט בכללותו מותנה בכך.
אי אפשר להקים את המסילה ללא פתרון כי אז הצפה עלולה לפגוע במבנה של המסילה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'במקרה של הצפה, איזה נזק יגרם למסילה? כמה זמן וכסף יקח לתקן?'
במקרה של הצפה, איזה נזק יגרם למסילה? כמה זמן וכסף יקח לתקן?
02/10/2017 | 16:49
22
147
בסופו של דבר, המסילה הרביעית די דחופה והפרוייקט מורכב. למה אי אפשר להחליט שמקימים אותה מוקדם יותר ואת פתרון הניקוז מאוחר יותר? אם יהיה פער של עשור בין השניים, רוב הסיכויים שלא תהיה הצפה ענקית בזמן הזה. אפשר לקחת בחשבון את האפשרות שתהיה הצפה בכל זאת ולשמור מראש תקציב לשיפוץ חד פעמי, אם התקציב הזה אינו אסטרונומי. בסופו של דבר, עשו בשכל והקימו את המסילה השלישית בלי הרביעית. אז אולי נקים את הרביעית ואת פתרון הניקוז אח"כ?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נראה לך?'
נראה לך?
02/10/2017 | 17:07
15
193
לצפיה ב-'עוד'
עוד
02/10/2017 | 17:09
14
141
לצפיה ב-'אני זוכר את החורף הזה'
אני זוכר את החורף הזה
02/10/2017 | 21:04
13
107
ברור שזה קורה לפעמים, אבל מה התדירות?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברגע שתבנה מסילה נוספת בלי ניקוז התדירות תעלה בהרבה'
ברגע שתבנה מסילה נוספת בלי ניקוז התדירות תעלה בהרבה
02/10/2017 | 21:29
12
102
כי קיבולת הנחל תקטן באופן משמעותי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל בין "בלי ניקוז" לבין יישום בו-זמני של כל פתרונות הניקוז'
אבל בין "בלי ניקוז" לבין יישום בו-זמני של כל פתרונות הניקוז
02/10/2017 | 21:33
11
92
יש הרבה פתרונות ביניים והשאלה היא האם הקמת המסילה מחייבת יישום במקביל של תוכנית הניקוז הגדולה או שאפשר לבצע את פתרונות הניקוז בצורה מדורגת לאורך תקופה ארוכה יותר שנפרסת גם לאחר הקמת המסילה.
 
בקטע שציטתתי רשום "בכל מקרה, על פי התכנון הכלול בתכנית, גם לאחר הקמת המסילה הרביעית בהתאם לתכנית זו, צפוי שיפור בתקופת החזרה (הסתברות) של ההצפות באיילון לעומת המצב כיום."
והשאלה היא האם באמת חייבים להגיע מייד לאחר הקמת המסילה ליעד השיפור הזה, או שאפשר לפרוס את ההגעה ליעד הזה לאורך זמן גם לאחר הקמת המסילה.
 
לאור הצורך הדחוף במסילה הזו, זה מקרה שיש בו מקום ליטול סיכונים מחושבים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צריך לשאול הידרולוגים, אבל אני מאמין שיש סיבה לגודל'
צריך לשאול הידרולוגים, אבל אני מאמין שיש סיבה לגודל
02/10/2017 | 21:37
3
90
הפתרונות הקטנים יותר לא מספיקים לבדם. יכול להיות שנגלה שאם יתחילו להקים את המסילה כשפתרונות עדיין לא מוכנים האיילון יוצף בכל חורף. הנזק לתשתיות ולמשק יהיה עצום במקרה כזה
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שוב, יש הבדל בין "פתרונות עדיין לא מוכנים" לבין כל הפתרונות'
שוב, יש הבדל בין "פתרונות עדיין לא מוכנים" לבין כל הפתרונות
02/10/2017 | 21:46
2
78
מוכנים במקביל וביחד.
כיום יש מצב של הסתברות X להצפה. האם הקמת המסילה מחייבת שיפור בהסתברות הזו? ואם כן, האם השיפור הנחוץ מחייב הקמה בו-זמנית של כל הפתרונות?
 
יש כאן שיקולים לשני הכיוונים, כי בינתיים החוסר במסילה הזו פוגע ברשת הרכבתית בהסתברות הרבה הרבה יותר גבוהה (הסתברות של 100%) מהסתברות הצפת האיילון במדינה שכבר מספר שנים רצופות מוכת בצורת.
הייתי אומר שבתמונה הכוללת של המצב, הלוואי שיגיע כבר חורף עם הצפה באיילון, עם המסילה הנוספת ובלעדיה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האקלים פה בכל מקרה מתייבש'
האקלים פה בכל מקרה מתייבש
02/10/2017 | 23:20
1
62
וירד פה רק פחות ופחות גשם לאורך הזמן. לא יודע מה זה אומר לגבי אירועי גשם קיצוניים שגורמים להצפות. לצערי, הצפות כמו זו שראינו באיילון לא באמת עוזרות למשק המים כי רוב המים זורמים לים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יהיו יותר אירועי קיצון'
יהיו יותר אירועי קיצון
03/10/2017 | 09:28
53
כמות הגשם שיורדת בישראל לא קטנה בשנים האחרונות, אך היא פחות מפוזרת מבעבר ויש יותר אירועי קיצון ואי סדירות (שבתורו מביא לזה שמים רבים יותר הם שטפוניים ולא נקלטים בקרקע ובמי התהום).
לזה תוסיף את הפיתוח הרב שמביא לכך שגם אם לא היו שום שינויי אקלים יש פחות מקום למים לחלחל, מטבע הדברים דווקא אזור אגן איילון, שנמצא בלב המדינה הוא אזור הפיתוח הכי מואץ. (הפרדס שהיה היכן שהיום אספלט שפירים הוא רק הדוגמה הכי ויזואלית לכך, אבל גם כל העיר מודיעין, העיר שוהם, אזור התעשיה החדש של שוהם, כל ההרחבות של לוד, רמלה, אור יהודה וכו', כביש 6, כביש 431, הרחבות של מושבים וקיבוצים באזור וכו'. כולם גורמים לכך שיותר מים נשפכים לתעלות בטון במקום לחלחל ובסוף מגיעים לתעלת האיילון. אם הכביש תוכנן לאירוע שטפוני כל 50 שנה בממוצע, היום כבר ברור לכולם שזה כל עשרים שנה במקרה הטוב. ואנחנו יודעים שסטטיסטיקה עובדת ככה שזה יכול גם לקרות שנתיים רצוף.
אם כבר היום תקטין קיבולות תגיע לחישובים סטטיסטיים של הצפה של כל 5 שנים. אסור בתכלית האיסור לתכנן לפי מודל כזה כי המשמעות עלולה להיות גם חיי אדם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין צורך דחוף במסילה הרביעית'
אין צורך דחוף במסילה הרביעית
03/10/2017 | 00:29
6
109
לפני כמה זמן דיברתי עם
האחראית על הפרוייקט בות"ל,
והיא אמרה לי שעד לפני
כמה שנים היו די לחוצים על פרוייקט זה,
כי זה היה קשור לרכבת לירושלים.
אך הרכבת לירושלים התעכבה
ולפני שהיא תושלם יתקינו
מערכת איתות חדשה
וכך יוכלו להכניס עוד רכבות
למסילות האיילון.
ולכן לא לחוצים כל כך על פרוייקט 
זה כיום.
 
אני לא הבנתי איך המסילה הרביעית קשורה למסיבה לירושלים.
הרי המסילה הרביעית תתחבר
לאיילון דרום והרכבת לירושלים
תשתמש בזוג המסילות המערבי.
אבל לא יצא לי לשאול אותה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש צורך דחוף והחוסר במסילה גורם כבר היום לפגיעה בשירות'
יש צורך דחוף והחוסר במסילה גורם כבר היום לפגיעה בשירות
03/10/2017 | 00:59
4
89
תשאל את תושבי אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים.
בעוד פחות משנתיים החוסר במסילה הזו יגרום לפגיעה משמעותית בשירות במסילת הירקון ולשירות חסר במסילת השרון.
ולגבי מה שמעניין אותך במיוחד - לא יוכל להיות שירות מעפולה וטבריה לתל אביב דרך מסילת עירון והמסילה המזרחית ללא מסילה רביעית באיילון.
כך שהמסילה הזו נחוצה גם לחיבור הפריפריה למרכז. ומי שסבור שמסילת עירון היא מהפרויקטים הדחופים והנחוצים ביותר, לא יכול לטעון שאין צורך דחוף במסילה הרביעית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כל מסילה שלא קיימת מהווה פגיעה בשירות'
כל מסילה שלא קיימת מהווה פגיעה בשירות
03/10/2017 | 01:56
3
92
מה שאתה כותב זו פשוט דמגוגיה.
 
למה לדעתך שיפור השירות ,ליישובים אלו, שעולה 5 מיליארד
ש"ח וכולל פרוייקטים הידרולוגיים
שלא לגמרי יודעים את השלכותיהם ,הוא הדבר הכי חשוב כיום?
 
 
הויכוח בינינו הוא לא
לגבי הצורך בה,
אלא לגבי לוח הזמנים לבנייתה.
אתה טוען שהיא הייתה צריכה להיבנות לפני עשור,
במצב זה לא היו מנצלים אפילו
חצי מהקיבולת של
זוג מסילות אלו.
 
אני טוען שפרוייקט זה צריך
להיות מותאם בלוח הזמנים
לפרוייקטים אחרים, בעיקר,
החיבור בין ראשון הראשונים
למשה-דיין שיאפשר קו סובב גוש-דן, מזרחית-איילון-431-531.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה דמגוגיה? העובדה שלא ניתן להפעיל רכבות מהירות בין'
מה דמגוגיה? העובדה שלא ניתן להפעיל רכבות מהירות בין
03/10/2017 | 02:14
78
ערי הדרום לתל אביב בגלל החוסר במסילה זו דמגוגיה?
העובדה שלפי תוכנית הרכבת לשנת 2020 השירות במסילת הירקון יקוצץ ב-50% בעקבות פתיחת מסילת השרון זו דמגוגיה?
העובדה שהרכבת בעצמה אומרת שלא ניתן להפעיל שירות כזה או אחר בגלל צוואר הבקבוק באיילון זו דמגוגיה?
העובדה שהמסילה הבודדת באיילון לא מאפשרת להרחיב שירות פרברי בגוש דן ושירות בינעירוני לגוש דן זו דמגוגיה?
 
הפרויקט הזה אכן צריך (היה) להיות מותאם בלוח הזמנים לפרויקטים אחרים ולכן הוא היה צריך להוות תנאי מוקדם הן למסילת השרון והן לחיבור מסילת האיילון הדרומי למסילת החוף הדרומי.
 
דמגוגיה זה לטעון שמה שאני כותב זו פשוט דמגוגיה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ולגבי לפני עשור, לא אני טוען. זה כתוב שחור על גבי לבן באתר'
ולגבי לפני עשור, לא אני טוען. זה כתוב שחור על גבי לבן באתר
03/10/2017 | 02:40
61
של החברה הממשלתית נתיבי ישראל:
"
מספר המסילות הקיים בקטע שבין תל אביב ללוד מגביל את הפעלת המערך הרכבתי כבר משנת 2008. רשת הרכבות הארצית גדלה במהלך העשור האחרון והתפתחה ללא שינוי בקטע הנדון. לפיכך, חלק מהקווים מופעלים בצורה מאולצת או באופן שאינו מאפשר מתן שירות מיטבי לכל התחנות בפרוזדור האיילון.
"
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנה אישור של רכבת ישראל ל"דמגוגיה" שלי:'
הנה אישור של רכבת ישראל ל"דמגוגיה" שלי:
28/11/2017 | 18:22
4
לצפיה ב-'שטויות, בטח שלחוצים על זה'
שטויות, בטח שלחוצים על זה
03/10/2017 | 01:00
130
כולם רוצים להגיע לת"א, אבל בת"א יש רק זוג מסילות + מסילה בודדת. ברגע שיש 4 במקום 2+1 אז אפשר לעבוד בצורה שבה המסילות הן interchangeable, ולהפעיל יותר רכבות. הרביעית מתוכננת להתחבר גם לרציף נוסף שיוקם בתחנת ההגנה, ומשם לא לגשר לכיוון דרום אלא דווקא לכיוון המסילה ללוד/נתב"ג. זה ייאפשר, בין היתר:
 
רכבות ישירות מעפולה (ומאוחר יותר טבריה) לת"א
קו לולאת גוש דן: ת"א - נתב"ג - מזרחית - מסילת הירקון
קו מכרמיאל לאשקלון
שיפור שירות משמעותי בכל לולאת השרון (כולל מסילת הירקון)
 
הנה התוכנית לשנת 2040. שים לב למספרים - זו כמות הרכבות שתעבור כל שעה לכיוון. אי אפשר להעביר כל כך הרבה רכבות באיילון בתצורה הנוכחית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'במקרה של הצפה המסילה יכולה להתמוטט לגמרי'
במקרה של הצפה המסילה יכולה להתמוטט לגמרי
02/10/2017 | 17:08
5
144
כי היא תהיה על עמודים בתוואי הנחל.
המסילה יכולה להתמוטט, נזק כבד למסילות האחרות ולציוד האיתות, לרכבות שיעברו שם באותו זמן, וגם נתיבי איילון יוצפו. בגלל שזה נחל שטפוני שהצפות בו יכולות לקרות בפתאומיות לא צפוייה זה עלול לעלות בחיי אדם - לא לוקחים סיכון כזה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנה גם מספר סרטונים מעלה'
הנה גם מספר סרטונים מעלה
02/10/2017 | 17:13
64
לצפיה ב-'הצפה של נחל היא לא פריצת סכר. '
הצפה של נחל היא לא פריצת סכר.
02/10/2017 | 21:09
2
96
פתרונות הניקוז לא מבטיחים שהאיילון לא יוצף לעולם, אלא שהתדירות תרד, לפי תת"ל 33. די בטוח שעמודי המסילה יתוכננו לעמוד בהצפה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תלוי באיזה גודל של הצפה ולכמה זמן היא תימשך.'
תלוי באיזה גודל של הצפה ולכמה זמן היא תימשך.
02/10/2017 | 21:28
1
30
לצפיה ב-'מבחינה הנדסית אפשר להקים מסילה שעתמוד בכל הצפה.'
מבחינה הנדסית אפשר להקים מסילה שעתמוד בכל הצפה.
02/10/2017 | 23:13
67
ברור שיהיו עלויות תיקון אח"כ, אבל גם להיעדר המסילה הרביעית יש עלויות. פשוט צריך להבין מה עולה יותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שטפון לעולם הוא לא פתאומי, הרי מודדים גשם שיורד באגן הניקוז'
שטפון לעולם הוא לא פתאומי, הרי מודדים גשם שיורד באגן הניקוז
02/10/2017 | 22:29
74
ואת הזרימות קודם, ניתן בהחלט לתת התראה של מספר שעות על שיטפון באיילון,
כמובן שבחלק מהמקרים המפלס לא יגיע למפלס המסילה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מסכים. אני לא רואה תזוזה בעניין של המסילה הרביעית'
מסכים. אני לא רואה תזוזה בעניין של המסילה הרביעית
02/10/2017 | 19:00
93
כל עוד נושא הניקוז לא נפתר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חבל שלא בוחרים בפתרון הכי תחצי וסביבתי, לסלול מסילה באילון'
חבל שלא בוחרים בפתרון הכי תחצי וסביבתי, לסלול מסילה באילון
02/10/2017 | 22:25
2
87
על חשבון נתיב נסיעה בכביש הצמוד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא יקרה. בכביש מתוכנן לקום נתיב מהיר בשני הכיוונים כך שאין'
לא יקרה. בכביש מתוכנן לקום נתיב מהיר בשני הכיוונים כך שאין
02/10/2017 | 22:28
1
82
סיכוי להקים מסילה על חשבון הכביש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בכל מקרה אין סיכוי, סתם משאלת לב.'
בכל מקרה אין סיכוי, סתם משאלת לב.
02/10/2017 | 22:47
27
לצפיה ב-'פסקה מעניינת במיוחד לטעמי במסמך שהעביר כאן "עמוד שדרה" היא '
פסקה מעניינת במיוחד לטעמי במסמך שהעביר כאן "עמוד שדרה" היא
01/10/2017 | 20:37
1
176
פסקה המתייחסת לתחנות עתידיות בין היתר תחנה באזור (מעולה!!!) ותחנת שפירים (מתכוונים לחניון המהיר וזה בהחלט רעיון טוב שגם תשרת באופו מסוים את תושבי באר יעקב ואולי גם יהוד/מונוסון) .
 
אני פרסמתי רעיון לפני למעלה משנתיים על הקמת תחנת רכבת מול אזור ונעניתי בזמנו שזה לא אפשרי כל עוד לא מרבעים את המסילה מלוד לתל אביב.
 
 
והנה, כעת עם פרסום התוכנית הזו מדברים במסמך על תכנון תחנת רכבת ליישוב אזור.  אמנם אני לא בעל עניין אישי במקרה זה אבל אני חושב שמדובר ברעיון ממש טוב שיאפשר לתושבי אזור המתגוררים בחלקים היותר צפוניים ביישוב לנסוע דרומה (באר שבע), לירושלים (מן הסתם כבר יפעל) ולשדה התעופה.  כמובן שגם צפונה.
הם ייהנו גם מרכבת כבדה מצפון וגם מרכבת קלה מדרום ליישוב, אחלה מיקום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אזור - מיקום עתידי משוערך לתחנות רכבת ישראל ורכבת קלה '
אזור - מיקום עתידי משוערך לתחנות רכבת ישראל ורכבת קלה
01/10/2017 | 20:47
285
מי יכול לעדכן יותר במדויק ?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בסך הכל רישתו את רוב הערים בישראל '
בסך הכל רישתו את רוב הערים בישראל
30/09/2017 | 12:23
1
402
נותר לרשת את קריית שמונה אילת טבריה ירוחם ואת הישובים לאורך כביש 6.
הפוקוס צריך לעבור לרשת מטרו במרכזי הערים ואז נסגור את הפער מול אירופה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רישתו את כולם לכיוון ציר האיילון'
רישתו את כולם לכיוון ציר האיילון
01/10/2017 | 20:49
192
שים לב לכך שבעתיד הקרוב
עם פתיחת המסילה לירושלים,
לציר האיילון יהיה חיבור רכבתי
לכל המטרופולינים ולרוב
הערים בארץ, דהיינו כמות
גדולה של קווים ורכבות.
אך לכל שאר הערים לא יהיה זאת.
מעל 70 אחוז מהקווים והרכבות
עוברים באיילון, וציר זה אפילו
לא משרת את כל גוש דן.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשנים הקרובות צפוי משהו דרמטי ביותר ברכבת ישראל'
בשנים הקרובות צפוי משהו דרמטי ביותר ברכבת ישראל
30/09/2017 | 18:20
5
463
ראשית כל יש תוכנית לבצע בשנים הקרובות חישמול של המסילות מהרצליה צפונה ועד לנעמן / כרמיאל / נהריה (מחק את המיותר). שים לב לכך שמסילת הרכבת מהרצליה לנעמן עוברת דרך העיר חיפה (יונה יהב ושות').
 
תוכנית נוספת היא לבצע בשנים הקרובות ריבוע של מסילות הרכבת מהרצליה צפונה ועד ללב המפרץ. גם במקרה זה מדובר על מסילות רכבת העוברות דרך העיר חיפה (יונה יהב ושות').
 
ועכשיו הגענו אל החלק הפיקנטי והחריף שטומנים לנו יונה יהב ו"הירוקים". הם רוצים לבטל את מסילות החוף בחיפה או איך שהם קוראים לזה בשם שיקוע.
 
עכשיו נוסיף את התחנה החדשה המתוכננת בשפיים, את התחנה החדשה שאולי תוקם בזכרון יעקב, את מה שאולי יקרה בעתיד בתחנת חדרה מערב, את התחנה החדשה שאולי תוקם מדרום להרצליה.
 
עכשיו נוסיף גם את הדתיים שתמיד ישמחו להוסיף שמן למדורה ולמעשה למנוע ביצוע עבודות תשתית בשבת, דבר שיגרום לביצוע עבודות התשתית ביום חול ולמעשה לידיעת הציבור על ביצוען של עבודות התשתית.
 
בקיצור, ב-13 השנים הקרובות (עד 2030) יהיו הרבה מאוד דברים דרמטיים ברכבת ישראל שגם יגרמו להשבתות רבות של קו החוף.
 
ולכל זה נוסיף את התחנות החדשות המתוכננות בקו לבאר שבע. ואת המסילה המזרחית ואת המסילה מראשונים שכבר נכתב עליה בהודעה מעלה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשנים הקרובות...'
בשנים הקרובות...
30/09/2017 | 20:23
4
331
לדעתי יעברו שנים רבות עד שיתקינו 4 מסילות מצפון לשפיים בכלל וצפונה מחדרה בפרט. אני מניח ש10 שנים לפחות.
 
אני משער שהתקנת החישמול מצפון להרצליה בשילוב עם מערכת האיתות החדשה בשילוב עם תוספת רציפים בתחנות שבין הרצליה לבנימינה יאפשרו להגדיל את נפח התנועה במסילות שבין הרצליה לחוף הכרמל לטווח הבינוני כך שיתאימו לנפח הביקוש ולכן אני מניח שההשקעות יופנו אל פרוייקטים אחרים אם כי הליכי התכנון והאישורים ימשיכו.
 
כמו  ‏שנכתב כאן רבות, הפרויקט הכי חשוב כרגע הינו תוספת המסילה בתוואי האיילון אם כי ככל הנראה ביצוע פרויקט זה לא יתחיל עד מתישהו בתחילת-אמצע העשור הבא, וחבל שלא מוקדם יותר.




תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ריבוע מסילות החוף מתוכנן להיכלל בתוכנית החומש הבאה של הרכבת'
ריבוע מסילות החוף מתוכנן להיכלל בתוכנית החומש הבאה של הרכבת
30/09/2017 | 22:09
3
118
לצפיה ב-'רק התכנון של ריבוע מסילות החוף'
רק התכנון של ריבוע מסילות החוף
30/09/2017 | 22:33
2
104
לצפיה ב-'התכנון נכלל בתוכנית החומש הנוכחית, הביצוע בתוכנית הבאה'
התכנון נכלל בתוכנית החומש הנוכחית, הביצוע בתוכנית הבאה
30/09/2017 | 23:02
1
100
לצפיה ב-'עוד לא הגיעו לשלב של התכנון המפורט כי התוכנית עדיין לא אושרה'
עוד לא הגיעו לשלב של התכנון המפורט כי התוכנית עדיין לא אושרה
02/10/2017 | 17:56
88
כדי להעביר את התוכנית יותר מהר ר״י הציעה לפצל את התוכנית לשתיים - מת״א לחוף הכרמל ומחוף הכרמל ללב המפרץ. זה הליך סביר שנעשה למשל בזמנו עם התוכנית של הכפלת המסילה לנהריה - התוכנית פוצלה לעד עכו ובין עכו לנהריה כי היו המון התנגדויות מצפון לעכו שתקעו את אישור התוכנית במשך יותר מעשור. זה איפשר להתחיל לעבוד על החלק שבין מוצקין לעכו. בכל מקרה, עירית חיפה לא מוכנה בשם אופן לאפשר לפצל את התוכנית.

כך או כך זה לא משנה הרבה מיכוון שת׳כלס בעזרת השיפורים שציינתי בהודעה מעל, ריבוע המסילות הוא מה שאומרים באנגלית nice to have אבל לא הכרחי כרגע ואני משער שאמנם ימשיכו עם אישור התוכנית אבל בנתיים המשאבים יופנו אל פרוייקטים אחרים. ההערכה שלי היא שריבוע המסילות יבוצע מתישהו לאחר 2030.  



תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמו לפני עשור תהיה התייצבות במספר הנוסעים'
כמו לפני עשור תהיה התייצבות במספר הנוסעים
30/09/2017 | 20:08
9
338
מקווה שסוף סוף יוסיפו את המסילה הרביעית באיילון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן'
אכן
01/10/2017 | 08:35
8
218
בין 2008 ל-2011 לא היה גידול במספר הנוסעים ברכבת ישראל, כתוצאה מעצירה כוללת של ביצוע פרויקטים בשנים שקדמו לכך (ויכוחים עם האוצר וכו')
התכנון בינתיים התקדם והיו עוד פרויקטים שהגיעו לשלב מוכנות לביצוע.
כשישראל כ"ץ נכנס לתפקידו (2009) הוא החל להסיר חסמים והעבודות התחדשו. שנתיים אחר כך כבר נחנכה ההכפלה לבאר שבע ועוד כמה פרויקטים שהיו תקועים ומספרי הנוסעים החלו לעלות, במקביל החלו בפרויקטים חדשים לגמרי שחיכו על המדף שנים, אבל הלקח מכל זה הוא שהגידול ברכבת ישראל הוא לא טבעי, הוא ניזון מהמשך הפיתוח. ביום שהפיתוח ייעצר גם מספר הנוסעים יפסיק לעלות.
2020 כנראה תהיה השנה המלאה הראשונה שבה יפעל הקו לירושלים (שלהערכתי ייפתח מתישהו ב-2019). ולכן בה עוד נראה גידול. בין 2021 ל-2025 (שנה מוערכת לפתיחת המסילה המזרחית) הגידול יואט ואולי אף ייעצר. 
אבל ב-2021/2022 ייפתחו הקו האדום בגוש דן וההארכות בירושלים לקו האדום שלהם כך שמספר המשתמשים בתחבורה מסילתית לסוגיה תצמח גם בשנים אלה...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איך אתה יודע שהפרויקטים קודמו בגלל ישראל כץ'
איך אתה יודע שהפרויקטים קודמו בגלל ישראל כץ
01/10/2017 | 08:58
3
249
עד עכשו נראה שהבעיות בקו לירושלים והכפלת המסילה לבאר שבע נפתרו בדיוק כאשר הוא התחיל לכהן. הקו לראשון\אשקלון נפתח. ולכן העלייה הייתה בתזמון מתאים לכניסתו לתפקיד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'העליה חודשה'
העליה חודשה
02/10/2017 | 09:28
2
146
שנתיים אחרי שנכנס לתפקידו.
העבודות התחדשו זמן קצר אחרי שנכנס לתפקידו.
 
הפקידות עובדת גם כשהשר לא מתפקד, ויש דברים שהתקדמו גם ללא קשר לשר כ"ץ, ויש דברים שנתקעו גם ללא קשר לשר כ"ץ. 
אבל דברים כמו חסמים מול האוצר, חסמים מול ועד העובדים ועוד ניתן לזקוף ישירות לזכותו.
הפסקת העבודות בקו לבאר שבע לא נבעה מבעיית סטטוטורית או משפטית (שם באמת קשה לו להשפיע) אלא פשוט מעצירת תקציב עקב נסיונות "חינוך" של האוצר. את זה הוא פתר. 
השר גם אחראי על קידום סטטוטוריקה במובן אחד. הקצאת תקציבים לתכנון. (על התהליך המייגע עד האישור יש לו פחות השפעה). עם כניסתו לתפקיד הוזרמו כספים רבים לצרכי תכנון והותנעו תהליכי תכנון מקבילים רבים ברכבת שבסופו של דבר אושרו, ואחר כך גם תוקצבו לביצוע. 
למרות שהשפעתו על התמשכות תהליכי תכנון נמוכה, קיים הבדל גדול בין תכנון שנעשה בצל של "אולי זה יהיה תכנון למגירה כי לא יהיה תקציב לביצוע" לבין תכנון שנעשה תחת רוח גבית של שר בולדוזר שדוחף להוציא כל דבר שהסתיים תכנונו לביצוע. כך שגם התהליכים התכנוניים בתקופתו מהירים יותר.
 
מהכיוון ההפוך, כאשר השר בעצמו החליט להוריד רגל מהגז, בין אם במסילה המזרחית שהוא הגיע עם סיכום מהאוצר לדחות את ביצועה בשנתיים (התכנון הסתיים כבר ב-2015), ובין אם ברכבת לאילת שהפכה לתוכנית מגרה עקב התנגדות האוצר, דברים אכן לא קרו. 
אני חושב שאפשר לזקוף לזכותו הרבה יותר עמידה ודחיפה מאשר מקרים הפוכים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה על המידע'
תודה על המידע
02/10/2017 | 22:36
1
75
ממה שהבנתי ההתנגדויות בקו לירושלים נפתרו קצת אחרי שהוא נכנס לתפקיד,
קו תל אביב ראשון אשדוד התבצע בלי קשר
לכן הקווים היחידים שבוצעו בזכותו הם הקו לכרמיאל ולבית שאן, ואולי גם קו הנגב המערבי אשקלון באר שבע.
לעומת זאת בתחבורה מטרופולינית נראה שהוא נכשל, עצם זה שרק לפני כשנה וחצי התחילו את הקו האדום בגוש דן, שלא לדבר על הירוק והסגול, כמו גם הארכת הקו האדום בירושלים שמדשדשת לה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הייתי שמח אם זה היה אפילו מהיר יותר'
הייתי שמח אם זה היה אפילו מהיר יותר
03/10/2017 | 09:46
55
אבל קשה להגיד שהוא נכשל. בכל זאת עד כה בגוש דן לא נעשה כלום למרות שיש דיבורים כמו חול מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת. לראשונה אפשר להגיד שיש עשייה וזה דבר לא מבוטל.
תוכנית הקווים האדום, הירוק והסגול מוכנה למעשה כשלד מ-2004, והתהליכים היו מאד איטיים, הפיאסקו עם MTS קרה לפני זמנו. מרגע שהוא ירש את הבעיה הוא פעל לנטרל את המוקשים ביחד עם משרד האוצר כדי להביא את המערכת למצב של עשייה. זה דרש תהליכים ארוכים כמו ביטול ההסכם עם MTS, הלאמת הפרויקט, הפיכת נת"ע מגוף תכנוני לגוף ביצועי (קליטה של מאות עובדים), והוצאת מכרזים לקבלני עבודה. וזאת בנוסף לבעיות הרגילות של התנגדויות של ראשי רשויות וסטטוטוריקה. 
מדובר בהרבה עבודה מאחורי הקלעים שאכן לקחה יותר מקדנציה אחת בלי שום טרקטור בשטח, אבל דווקא זו העבודה המאומצת ביותר של הפוליטיקאי, עכשיו כשהגלגלים כבר נעים למעשה אין לשר כמעט שום עבודה שקשורה לקו האדום.
במקביל הוא דחף הן את ההחלטה התקדימית לייצר רכבת תחתית אמיתית בגוש דן שעכשיו עובדים על התכנון ה"קדם מפורט" שלה, והן את הקווים הירוק והסגול שכבר היו כמעט מבושלים לחלוטין במוסדות התכנון, כדי לא להמתין לרכבת התחתית.
האמירה הבלתי מתפשרת שהקו האדום יפעל ב-2021 והירוק והאדום ב-2024 היא אמירה מאד חזקה מחד ומאד ריאלית מאידך (גם אם תהיה דחייה פה ושם), התקציבים מהאוצר לבנייה ערוכים לכך וכל המערכת מתכנסת לאמירה המאד ברורה הזו. 
גם בירושלים, ההארכות לאדום, והקווים הירוק והכחול לא מובנים מאליהם. צריך שר שידחוף. בסופו של דבר מדובר גם בהחלטות ממשלה שצריך להעביר, בתיאומים עם האוצר ובעבודה אינטנסיבית מאד פוליטית מול רשויות מקומיות שמנסות למקסם את המהלך לטובתן ולעיתים תוקעות מקלות בגלגלים.
זה אולי לא הצלחה מסחררת כי התהליכים באמת מאד איטיים, אך זה לא כשלון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי יש גם פוטנציאל לגידול הנוסעים ללא הוספת קווים חדשים.'
לדעתי יש גם פוטנציאל לגידול הנוסעים ללא הוספת קווים חדשים.
01/10/2017 | 21:11
3
184
יש עוד הרבה דברים שניתן לעשות על מנת להגדיל את כמות הנוסעים ברכבת ישראל.
הוספת עוד קווי אוטובוסים מזינים, תכנון בנייה ופיתוח בצורה כזאת שתהפוך את התחנות ליותר נגישות עבור הציבור (בניית שכונות מגורים בקרבת תחנות רכבת).
גם דברים כמו (בתקווה שזה יקרה) העברת משרדי ממשלה השונים  לירושלים (למתחם החדש בכניסה לעיר) תתרום לגידול בכמות הנוסעים (אחרי שA1 כבר ייפתח).
ברור שבשלב כלשהוא הגידול יעצר, אבל יש לנו עוד הרבה עד שנגיע למצב של מדינות כמו יפן (מהנדס מההרצאה של הקו האדום ציין שבטוקיו הרוב המוחלט של התושבים משתמשים במערכות להסעת המונים).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וכמובן שעות הפעלה, הוספת רכבות בשעות שכיום אין רכבות או שהן'
וכמובן שעות הפעלה, הוספת רכבות בשעות שכיום אין רכבות או שהן
01/10/2017 | 22:46
1
171
בתדירות נמוכה.
בכל מקרה לדעתי יש תחנות שכן יימשכו את הנסועה למעלה.  הן רק בתחילת הדרך, גם התחנות החדשות שייפתחו (מזכרת בתיה, קרית מלאכי, ספיר (החדשה), באר יעקב שתעוף עם כל השכונות החדשות הצמודות לתחנה שהולכות ונשלמות, תחנת ראשונים שגם הולכת להמריא עם הקניון שנפתח והשכונות עם רבי הקומות הצומחות במרחק הליכה מהתחנה.....
פאתי מודיעין שתבצע קפיצה עם פתיחת החניון העצום שהולך ונבנה שם כולל השכונות החדשות שעדיין לא מאוכלסות בקרבת התחנה
אני אופטימי שהנסועה רק תגדל בשנים הקרובות
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סיכום לפי ערים'
סיכום לפי ערים
05/10/2017 | 14:30
34
לפי המפה שצורפה לשנת 2040, אילו ערים יזכו ואלו ערים יקופחו?
 
יש למשל עיר גדולה שעדיין לא תחובר למערך המסילתי?
או עיר קטנה שכן תחובר?
 
 
 

 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יקנעם היא דוגמא מעולה לאיך פספסו את הרכבת.'
יקנעם היא דוגמא מעולה לאיך פספסו את הרכבת.
05/10/2017 | 15:45
45
איזור תעשיה שלם והעיר כולה מנותקת מהרכבת. אף לא עובד אחד באיזור התעשייה עבר להשתמש ברכבת. שירות האוטובוסים לא יעיל ואיאפשר באמת להסתמך עליו, השירות לא מגיע בכלל לאיזור התעשייה הדרומי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש את לב המפרץ מזרח בביצוע ואמורה להיות תחנת הקריות ליד כורד'
יש את לב המפרץ מזרח בביצוע ואמורה להיות תחנת הקריות ליד כורד
05/10/2017 | 15:43
25

הודעות אחרונות

18:34 | 17.12.17 ציוניסט
08:23 | 16.12.17 עמוד השדרה
00:25 | 15.12.17 חעחעחע11
19:17 | 13.12.17 חעחעחע11
18:46 | 13.12.17 amior321
12:02 | 13.12.17 kobimor549
20:16 | 12.12.17 אביב אופיר
18:48 | 12.12.17 matrix200200

חם בפורומים של תפוז

השפעת הורות מתרומה ופונדקאות על הילדים
השפעת הורות מתרומה...
הפסיכולוגית אלן רייסל תתארח בפורום בנושא השפעה של...
השפעת הורות מתרומה ופונדקאות על הילדים
השפעת הורות מתרומה...
הפסיכולוגית אלן רייסל תתארח בפורום בנושא השפעה של...
המוזיקאי לירון עמרם מתארח בפורום
המוזיקאי לירון עמרם...
המוזיקאי המוכשר והייחודי ופריצת השנה בגלגל``צ...
המוזיקאי לירון עמרם מתארח בפורום
המוזיקאי לירון עמרם...
המוזיקאי המוכשר והייחודי ופריצת השנה בגלגל``צ...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ