כבר מעכשיו רכבת לכרמיאל מסיימת נסיעתה במוצקין

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
תגובת רכבת ישראל לפנייתי בפייסבוק

כבר מעכשיו רכבת לכרמיאל מסיימת נסיעתה במוצקין
ירדתי הבוקר בתחנת ת"א אונבירסטה ושמעת בכרוז שרכבת כרמיאל של השעה 7:56 תסיים במוצקין ועל הנוסעים לכרמיאל להחליף רכבת .
נגמרו ההכרזות החגיגיות , חתיכת סרטים , צילומים ופוסטים ועכשיו בשקט בשקט חוזרים למציאות של רכבת ישראל .
נראה לי שבעיית המחסור בציוד תלווה את הקו הזה לתקופה ארוכה .
תגובת רכבת ישראל לפנייתי בפייסבוק
שלום ****,
בשל הגבלת סוג קטר היכול לפעול במקטע המוביל לכרמיאל ( קטרים מסוג יורו 3200) אכן הרכבת סיימה את נסיעתה בקריית מוצקין. שמח להודיעך כי הרכבות מ/אל כרמיאל פועלות עתה באופן מלא וסדיר הן בקו באר שבע כרמיאל והן בקו חיפה חוף הכרמל - כרמיאל ועל פי לוח הזמנים החדש שבתוקף.
המשך יום נעים, עופר- רכבת ישראל
 

נייף

New member


תגובת רכבת ישראל לפנייתי בפייסבוק
שלום ****,
בשל הגבלת סוג קטר היכול לפעול במקטע המוביל לכרמיאל ( קטרים מסוג יורו 3200) אכן הרכבת סיימה את נסיעתה בקריית מוצקין. שמח להודיעך כי הרכבות מ/אל כרמיאל פועלות עתה באופן מלא וסדיר הן בקו באר שבע כרמיאל והן בקו חיפה חוף הכרמל - כרמיאל ועל פי לוח הזמנים החדש שבתוקף.
המשך יום נעים, עופר- רכבת ישראל

הנה לך דוגמה כיצד אנשים מצליפים בלי לברר את העובדות לאשורן.
 

Yarenn

New member
מה הבעיה עם הקטרים שם? ולא ידעוּ קוֹדם? לא הבנתי

תגובת רכבת ישראל לפנייתי בפייסבוק
שלום ****,
בשל הגבלת סוג קטר היכול לפעול במקטע המוביל לכרמיאל ( קטרים מסוג יורו 3200) אכן הרכבת סיימה את נסיעתה בקריית מוצקין. שמח להודיעך כי הרכבות מ/אל כרמיאל פועלות עתה באופן מלא וסדיר הן בקו באר שבע כרמיאל והן בקו חיפה חוף הכרמל - כרמיאל ועל פי לוח הזמנים החדש שבתוקף.
המשך יום נעים, עופר- רכבת ישראל
מה הבעיה עם הקטרים שם? ולא ידעוּ קוֹדם? לא הבנתי
 

Bus Nerd

Active member
אם הבנתי נכון

מה הבעיה עם הקטרים שם? ולא ידעוּ קוֹדם? לא הבנתי
אם הבנתי נכון
רק הקטרים החדשים יותר, של Vossloh, מורשים לנסוע במנהרה, בעוד הקטרים הישנים יותר של אלסטום לא מורשים. כנראה בגלל עניין של סטנדרטים של בטיחות לגבי פליטות מהקטרים.

אז כנראה שבגלל טעות תפעולית, מחסור בציוד נייד, או תקלה באחד הקטרים, הפעילו את הרכבת עם קטר מהסוג הישן יותר, והוא לא היה מורשה להיכנס למנהרה.
 
רשמים מתחנת כרמיאל

אם הבנתי נכון
רק הקטרים החדשים יותר, של Vossloh, מורשים לנסוע במנהרה, בעוד הקטרים הישנים יותר של אלסטום לא מורשים. כנראה בגלל עניין של סטנדרטים של בטיחות לגבי פליטות מהקטרים.

אז כנראה שבגלל טעות תפעולית, מחסור בציוד נייד, או תקלה באחד הקטרים, הפעילו את הרכבת עם קטר מהסוג הישן יותר, והוא לא היה מורשה להיכנס למנהרה.
רשמים מתחנת כרמיאל
נסעתי לשם שלשום בשעות אחר הצהריים מקריית מוצקין וגם חזרתי ברכבת הישירה!!! לתל אביב (מדלגת אפילו על בנימינה) - זה לקח בדיוק 1:40 דקות לפי הלו"ז (ירדתי באוניברסיטה).

התחנה עצמה כמובן יפה ונוצצת, אבל מה שמעניין הוא כמות המשתמשים שהיתה עצומה. מאחר וזה היה יום עבודה רגיל אני מניח שלמרות שברור שהחינמיות משפיעה, יהיו הרבה מאד נוסעים גם לאחר תקופת החינם וההנחות.
הרכבת היתה מלאה בישיבה, ונחיל האנשים שנשפך למדרגות העולות הזכיר את תחנות הרכבת העמוסות במרכז. גם הגשר המחבר בין הרציפים לתחנה מזכיר בצורתו את גשר רכבת מרכז ועוד יותר כשהוא מלא אנשים. כמובן שמספר השערים קטן יותר ולכן היה תור ביציאה אבל סה"כ התור התקדם מהר ולא היה ממש פקק.

היו אנשים רבים יחסית בעמדת הנפקת הרב קו אבל לא עומס מיוחד, אני מניח שבבקרים הראשונים, כשאנשים מגיעים לרכבת וגם בלחץ להספיק לרכבת יוצאת וצריכים להנפיק לראשונה רב קו יש יותר לחץ וביום הראשון להפעלה זה אכן מה שדווח, אך סה"כ נראה שהעמדות עובודת טוב.
בחזור לתל אביב הרכבת היתה בקיבולת יפה, דיילים ליד הקופות הסבירו לאנשים איך לנצל את הטבת החינם בצורה יפה וברורה, וברור שהיו כמה אנשים "אבודים" שזו להם הפעם הראשונה בתחנה ואולי גם בשימוש ברכבת, אבל יחסית בזכות השילוט הברור והמבנה האינטאוטיבי והדי קומפקטי של התחנה היו מעט כאלה.

גם רציפי תחנות האוטבוס בחוץ מאד ברורים ומסודרים וראיתי אנשים רבים יחסית מחכים/עולים לאוטובוסים השונים. רובם קווים מוכרים שרק עברו 100 מ' לרציף התחנה ומיעוטם חדשים בסמדרת קו רציף. מאחר ורוב הקווים המוכרים לאנשים לא היתה בעיה להתמצא. בתחנה היישנה היה בן אדם אחד אבוד שחיפש את קו 500 לכיוון קרית שמונה (הוא לא הגיע מהרכבת אלא מהעיר), אבל היה מאד קל להסביר לו לאן הקו עבר. חבל שהשילוט בתחנה הישנה לא יותר ברור.
 

נייף

New member
על הדיווח


רשמים מתחנת כרמיאל
נסעתי לשם שלשום בשעות אחר הצהריים מקריית מוצקין וגם חזרתי ברכבת הישירה!!! לתל אביב (מדלגת אפילו על בנימינה) - זה לקח בדיוק 1:40 דקות לפי הלו"ז (ירדתי באוניברסיטה).

התחנה עצמה כמובן יפה ונוצצת, אבל מה שמעניין הוא כמות המשתמשים שהיתה עצומה. מאחר וזה היה יום עבודה רגיל אני מניח שלמרות שברור שהחינמיות משפיעה, יהיו הרבה מאד נוסעים גם לאחר תקופת החינם וההנחות.
הרכבת היתה מלאה בישיבה, ונחיל האנשים שנשפך למדרגות העולות הזכיר את תחנות הרכבת העמוסות במרכז. גם הגשר המחבר בין הרציפים לתחנה מזכיר בצורתו את גשר רכבת מרכז ועוד יותר כשהוא מלא אנשים. כמובן שמספר השערים קטן יותר ולכן היה תור ביציאה אבל סה"כ התור התקדם מהר ולא היה ממש פקק.

היו אנשים רבים יחסית בעמדת הנפקת הרב קו אבל לא עומס מיוחד, אני מניח שבבקרים הראשונים, כשאנשים מגיעים לרכבת וגם בלחץ להספיק לרכבת יוצאת וצריכים להנפיק לראשונה רב קו יש יותר לחץ וביום הראשון להפעלה זה אכן מה שדווח, אך סה"כ נראה שהעמדות עובודת טוב.
בחזור לתל אביב הרכבת היתה בקיבולת יפה, דיילים ליד הקופות הסבירו לאנשים איך לנצל את הטבת החינם בצורה יפה וברורה, וברור שהיו כמה אנשים "אבודים" שזו להם הפעם הראשונה בתחנה ואולי גם בשימוש ברכבת, אבל יחסית בזכות השילוט הברור והמבנה האינטאוטיבי והדי קומפקטי של התחנה היו מעט כאלה.

גם רציפי תחנות האוטבוס בחוץ מאד ברורים ומסודרים וראיתי אנשים רבים יחסית מחכים/עולים לאוטובוסים השונים. רובם קווים מוכרים שרק עברו 100 מ' לרציף התחנה ומיעוטם חדשים בסמדרת קו רציף. מאחר ורוב הקווים המוכרים לאנשים לא היתה בעיה להתמצא. בתחנה היישנה היה בן אדם אחד אבוד שחיפש את קו 500 לכיוון קרית שמונה (הוא לא הגיע מהרכבת אלא מהעיר), אבל היה מאד קל להסביר לו לאן הקו עבר. חבל שהשילוט בתחנה הישנה לא יותר ברור.
על הדיווח

מעניין מה המצב בתחנת עכו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה