מהירויות מקסימליות במסילות

מצב
הנושא נעול.

asifp

New member
מהירויות מקסימליות במסילות

מהירויות מקסימליות במסילות
שלום, יש לי כמה שאלות קטנות מבחינת מהירות מקסימלית ברכבת ישראל-
במצב המערכת היום -
מהי מהירות התכן של תל אביב(יותר נכון הרצליה)-חיפה?
ומה המצב בתל אביב- באר שבע?

לאחר החשמול- האם יש שוני במהירות האפשרית ברכבות אלה (כמובן שאני מדבר על הקווים המהירים- תל אביב-חוף הכרמל ישיר)?

עכשיו בנוגע לירושלים- המהירות בקו החדש צפויה להיות עד 160 קמ"ש. באופן היפוטתי ותאורתי לחלוטין- מה דרוש לשפר בקו החדש על מנת לשדרג למהירות גבוהה יותר (250 קמ"ש)- לפי מה שאני רואה בעיניים הלא מוסמכות שלי, אין בקו פניות חדות מידי וסה"כ הייתה הקפדה על בניית כל הקו בשיפוע מינימלי יחסית של 3%, אז אילו דברים צריך לשפר על מנת לאפשר מהירות כזו מלבד לציוד נייד:
תשתיות חשמול? יש הבדל במסילות? איך הוא מתבטא

*ברור לי שזה לא יקרה ב50 שנים הקרובות בערך, אני שואל נטו מסקרנות

תודה רבה!
 
אולי אסור לרכבת לנסוע על הגשרים והמנהרות שם ב 250 קמ"ש

מהירויות מקסימליות במסילות
שלום, יש לי כמה שאלות קטנות מבחינת מהירות מקסימלית ברכבת ישראל-
במצב המערכת היום -
מהי מהירות התכן של תל אביב(יותר נכון הרצליה)-חיפה?
ומה המצב בתל אביב- באר שבע?

לאחר החשמול- האם יש שוני במהירות האפשרית ברכבות אלה (כמובן שאני מדבר על הקווים המהירים- תל אביב-חוף הכרמל ישיר)?

עכשיו בנוגע לירושלים- המהירות בקו החדש צפויה להיות עד 160 קמ"ש. באופן היפוטתי ותאורתי לחלוטין- מה דרוש לשפר בקו החדש על מנת לשדרג למהירות גבוהה יותר (250 קמ"ש)- לפי מה שאני רואה בעיניים הלא מוסמכות שלי, אין בקו פניות חדות מידי וסה"כ הייתה הקפדה על בניית כל הקו בשיפוע מינימלי יחסית של 3%, אז אילו דברים צריך לשפר על מנת לאפשר מהירות כזו מלבד לציוד נייד:
תשתיות חשמול? יש הבדל במסילות? איך הוא מתבטא

*ברור לי שזה לא יקרה ב50 שנים הקרובות בערך, אני שואל נטו מסקרנות

תודה רבה!
אולי אסור לרכבת לנסוע על הגשרים והמנהרות שם ב 250 קמ"ש
מחשש לזעזוע של הגשרים והמנהרות שיכול לפגוע בהם.

אולי רק במישור מותר להם לנסוע ב-250 קמ"ש כמו שמישהו ענה לי היום לגבי הקטע המישורי בקו המתוכנן לאילת לאורכו של כביש הערבה.

אולי גם המסילות של הגשרים והמנהרות הן לא בדיוק ישרות כמו שחושבים אלא עם עקומות שקשה לראות מחוץ למנהרות או מתחת לגשרים.

אולי גם זה קשור לסמיכות של תחנות הרכבת במסילה כי אין טעם לרכבת להאיץ ל-250 קמ"ש אם כעבור מספר קילומטרים קטן היא צריכה לעצור בתחנה הבאה. גם אם היא לא עוצרת בה יכול להיות שאסור לה לעבור בתחנה באמצע הדרך שלה במהירות גבוהה שכזאת כדי לא להרוס את התחנה ולהעיף את כל הנוסעים בתחנה מההדף שלה.

גם ענו לי היום שרכבות משא נוסעות לאט כי כי הקטר שלהן מתוכנן לתת כח ולא לתת מהירות כמו קטר של רכבות נוסעים. רכבת נוסעים היא קלה ורכבת משא היא כבדה.
 

luckydude

Active member
גשרי הרכבת שנבנו בארץ בשנים האחרונות נבנו בתקן של 230 קמ״ש.

אולי אסור לרכבת לנסוע על הגשרים והמנהרות שם ב 250 קמ"ש
מחשש לזעזוע של הגשרים והמנהרות שיכול לפגוע בהם.

אולי רק במישור מותר להם לנסוע ב-250 קמ"ש כמו שמישהו ענה לי היום לגבי הקטע המישורי בקו המתוכנן לאילת לאורכו של כביש הערבה.

אולי גם המסילות של הגשרים והמנהרות הן לא בדיוק ישרות כמו שחושבים אלא עם עקומות שקשה לראות מחוץ למנהרות או מתחת לגשרים.

אולי גם זה קשור לסמיכות של תחנות הרכבת במסילה כי אין טעם לרכבת להאיץ ל-250 קמ"ש אם כעבור מספר קילומטרים קטן היא צריכה לעצור בתחנה הבאה. גם אם היא לא עוצרת בה יכול להיות שאסור לה לעבור בתחנה באמצע הדרך שלה במהירות גבוהה שכזאת כדי לא להרוס את התחנה ולהעיף את כל הנוסעים בתחנה מההדף שלה.

גם ענו לי היום שרכבות משא נוסעות לאט כי כי הקטר שלהן מתוכנן לתת כח ולא לתת מהירות כמו קטר של רכבות נוסעים. רכבת נוסעים היא קלה ורכבת משא היא כבדה.
גשרי הרכבת שנבנו בארץ בשנים האחרונות נבנו בתקן של 230 קמ״ש.
לפני זה היה תקן של 200 קמ״ש שהיה תקף אם אני זוכר נכון מ2003 בערך עד 2012 בערך. לפני זה בנו ל160 קמ״ש.
&nbsp
עם זאת, מהירות התכן המקסימלית בפועל מבחינת מבנה המסילה עצמה היא 160 קמ״ש בגלל המבנה העליון של המסילה ופלטות הגישה לגשרים. הרעיון הוא שאם ירצו בעתיד להגביר את מהירות התכן אז יצטרכו לעשות שינויים במבנה של המסילה אבל לא יצטרכו להרוס ולבנות מחדש גשרים.
&nbsp
מבחינת הגיאומטריה של המסילה מהירות ״המטרה״ ששואפים לתכנן אליה היא 160 קמ״ש אבל כמובן שישנם מקומות רבים שמבחינה גאומטרית ניתן לסוע יותר מהר, וגם מקומות מסויימים שבשל אי אילו אילוצים יש הגבלות תכן של פחות מ160 קמ״ש.
 

luckydude

Active member
מסמך הנחיות הרכבת למתכננים

גשרי הרכבת שנבנו בארץ בשנים האחרונות נבנו בתקן של 230 קמ״ש.
לפני זה היה תקן של 200 קמ״ש שהיה תקף אם אני זוכר נכון מ2003 בערך עד 2012 בערך. לפני זה בנו ל160 קמ״ש.
&nbsp
עם זאת, מהירות התכן המקסימלית בפועל מבחינת מבנה המסילה עצמה היא 160 קמ״ש בגלל המבנה העליון של המסילה ופלטות הגישה לגשרים. הרעיון הוא שאם ירצו בעתיד להגביר את מהירות התכן אז יצטרכו לעשות שינויים במבנה של המסילה אבל לא יצטרכו להרוס ולבנות מחדש גשרים.
&nbsp
מבחינת הגיאומטריה של המסילה מהירות ״המטרה״ ששואפים לתכנן אליה היא 160 קמ״ש אבל כמובן שישנם מקומות רבים שמבחינה גאומטרית ניתן לסוע יותר מהר, וגם מקומות מסויימים שבשל אי אילו אילוצים יש הגבלות תכן של פחות מ160 קמ״ש.
מסמך הנחיות הרכבת למתכננים
(באנגלית). קישור כאן:
&nbsp
https://www.iroads.co.il/sites/defa...racks_design_guidelines_2013_part_1_-_eng.pdf
 

david80

Member
מהירות תכן בין חיפה לבאר שבע:

מהירויות מקסימליות במסילות
שלום, יש לי כמה שאלות קטנות מבחינת מהירות מקסימלית ברכבת ישראל-
במצב המערכת היום -
מהי מהירות התכן של תל אביב(יותר נכון הרצליה)-חיפה?
ומה המצב בתל אביב- באר שבע?

לאחר החשמול- האם יש שוני במהירות האפשרית ברכבות אלה (כמובן שאני מדבר על הקווים המהירים- תל אביב-חוף הכרמל ישיר)?

עכשיו בנוגע לירושלים- המהירות בקו החדש צפויה להיות עד 160 קמ"ש. באופן היפוטתי ותאורתי לחלוטין- מה דרוש לשפר בקו החדש על מנת לשדרג למהירות גבוהה יותר (250 קמ"ש)- לפי מה שאני רואה בעיניים הלא מוסמכות שלי, אין בקו פניות חדות מידי וסה"כ הייתה הקפדה על בניית כל הקו בשיפוע מינימלי יחסית של 3%, אז אילו דברים צריך לשפר על מנת לאפשר מהירות כזו מלבד לציוד נייד:
תשתיות חשמול? יש הבדל במסילות? איך הוא מתבטא

*ברור לי שזה לא יקרה ב50 שנים הקרובות בערך, אני שואל נטו מסקרנות

תודה רבה!
מהירות תכן בין חיפה לבאר שבע:
מחיפה להרצליה - 150 קמ"ש (ייתכן שניתן לנסוע 160 במסילות החדשות בין הרצליה לת"א).
מת"א ללוד - 150 קמ"ש
מלוד לבאר שבע - 160 קמ"ש
&nbsp
נדיר שהרכבות עוברות את ה-140 קמ"ש בקווי הרכבת הקיימים מאחר ורוב קטרי הדיזל מוגבלים למהירות זו.
 

Ccyclist

Well-known member
היקף הסיבוב ב300 קמ"ש הוא 8 קילומטרים.

מהירויות מקסימליות במסילות
שלום, יש לי כמה שאלות קטנות מבחינת מהירות מקסימלית ברכבת ישראל-
במצב המערכת היום -
מהי מהירות התכן של תל אביב(יותר נכון הרצליה)-חיפה?
ומה המצב בתל אביב- באר שבע?

לאחר החשמול- האם יש שוני במהירות האפשרית ברכבות אלה (כמובן שאני מדבר על הקווים המהירים- תל אביב-חוף הכרמל ישיר)?

עכשיו בנוגע לירושלים- המהירות בקו החדש צפויה להיות עד 160 קמ"ש. באופן היפוטתי ותאורתי לחלוטין- מה דרוש לשפר בקו החדש על מנת לשדרג למהירות גבוהה יותר (250 קמ"ש)- לפי מה שאני רואה בעיניים הלא מוסמכות שלי, אין בקו פניות חדות מידי וסה"כ הייתה הקפדה על בניית כל הקו בשיפוע מינימלי יחסית של 3%, אז אילו דברים צריך לשפר על מנת לאפשר מהירות כזו מלבד לציוד נייד:
תשתיות חשמול? יש הבדל במסילות? איך הוא מתבטא

*ברור לי שזה לא יקרה ב50 שנים הקרובות בערך, אני שואל נטו מסקרנות

תודה רבה!
היקף הסיבוב ב300 קמ"ש הוא 8 קילומטרים.
אני יודע כי התפרסם בעיתונות שמערכת ה AVE הספרדית בנתה מסילת מבחן עם מעגל בסדר הגודל הזה בגלל היקף הסיבוב הגדול.
&nbsp
המשמעות היא שאם הסיבוב ב250 קמ"ש הוא מעגל של כ 6 ק"מ הרי שכדי לבצע פנייה ב90 מעלות למשל צריך עיקול באורך של כ1.5 ק"מ. אם הקו הזטנדרטי לירושלים נבנה למהירות סטנדרטית של 160 קמ"ש יתכן מאד שנבנו בו עיקולים ופניות המתאימים למהירות זו שהינם חדים מדי לתוספת של 90 קמ"ש.
&nbsp
כמו כן הרכבות החשמליות לא יסעו במהירות גבוהה יותר ממהירות התוכן אך יאיצו מהר יותר מ 0 ל 160 או 150 (אם ר"י נותנת מרווח בטיחות בין מהירות התוכן למהירות ההפעלה) וזה מה שיחסוך בזמן הנסיעה לעומת רכבות הדיזל.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה