מרוב שעמום: משהו חובבני שלי על איך יראו קווי הרכבת לאילת

מצב
הנושא נעול.

segevk

Member
מרוב שעמום: משהו חובבני שלי על איך יראו קווי הרכבת לאילת

מרוב שעמום: משהו חובבני שלי על איך יראו קווי הרכבת לאילת
קצת משעמם לי חח אז סתם רציתי לדמיין ולכתוב איך יראו קווי הרכבת לאילת, אז ישבתי וחשבתי שהגיוני שיהיה קו אחד מאסף וקו אחד ישיר, אשמח לחוות דעת אפילו שזה לא ריאלי ושיש מלא זמן עד שהקו יפתח
רכבת מאספת אילת - באר שבע מרכז
אילת
שחורת
נמל תעופה תמנע
יטבתה
יהל
פארן
ספיר
חצבה
דימונה
באר שבע-מרכז
______________
רכבת ישירה אילת - חיפה מרכז השמונה (דרך תחנות תל אביב)
אילת
נמל תעופה תמנע
דימונה
באר שבע-צפון
קריית גת
לוד
תל אביב-ההגנה
תל אביב-השלום
תל אביב-סבידור מרכז
תל אביב-אוניברסיטה
חדרה-מערב
חיפה-חוף הכרמל
חיפה-בת גלים
חיפה-מרכז השמונה
 

Bus Nerd

Active member
המפה של התוכנית ל2040 תעזור לך קצת

מרוב שעמום: משהו חובבני שלי על איך יראו קווי הרכבת לאילת
קצת משעמם לי חח אז סתם רציתי לדמיין ולכתוב איך יראו קווי הרכבת לאילת, אז ישבתי וחשבתי שהגיוני שיהיה קו אחד מאסף וקו אחד ישיר, אשמח לחוות דעת אפילו שזה לא ריאלי ושיש מלא זמן עד שהקו יפתח
רכבת מאספת אילת - באר שבע מרכז
אילת
שחורת
נמל תעופה תמנע
יטבתה
יהל
פארן
ספיר
חצבה
דימונה
באר שבע-מרכז
______________
רכבת ישירה אילת - חיפה מרכז השמונה (דרך תחנות תל אביב)
אילת
נמל תעופה תמנע
דימונה
באר שבע-צפון
קריית גת
לוד
תל אביב-ההגנה
תל אביב-השלום
תל אביב-סבידור מרכז
תל אביב-אוניברסיטה
חדרה-מערב
חיפה-חוף הכרמל
חיפה-בת גלים
חיפה-מרכז השמונה
המפה של התוכנית ל2040 תעזור לך קצת
למרות שאני לא חושב שהרכבת הזו תקום אי פעם, ובטח לא ב2040, התוכנית היא לשלוש רכבות בשעה לאילת:

רכבת אחת שתגיע רק עד באר שבע צפון
רכבת אחת שתיסע צפונה דרך המסילה המזרחית, תתחבר למסילת החוף בחדרה, ותגיע עד נהריה
רכבת אחת שתיסע דרך נתב"ג ות"א ותגיע עד נהריה

 

segevk

Member
איך בדיוק עד נהריה? אין שם מקום לכל כך הרבה קווי רכבת

המפה של התוכנית ל2040 תעזור לך קצת
למרות שאני לא חושב שהרכבת הזו תקום אי פעם, ובטח לא ב2040, התוכנית היא לשלוש רכבות בשעה לאילת:

רכבת אחת שתגיע רק עד באר שבע צפון
רכבת אחת שתיסע צפונה דרך המסילה המזרחית, תתחבר למסילת החוף בחדרה, ותגיע עד נהריה
רכבת אחת שתיסע דרך נתב"ג ות"א ותגיע עד נהריה
איך בדיוק עד נהריה? אין שם מקום לכל כך הרבה קווי רכבת
דווקא הגיוני שמסלול הרכבת יסתיים בחיפה מרכז השמונה עכשיו כשהקו לכרמיאל נחנך והתפנה מקום
 

Bus Nerd

Active member
אל תשאל אותי, תשאל את חברת הייעוץ שציירה את המפה

איך בדיוק עד נהריה? אין שם מקום לכל כך הרבה קווי רכבת
דווקא הגיוני שמסלול הרכבת יסתיים בחיפה מרכז השמונה עכשיו כשהקו לכרמיאל נחנך והתפנה מקום
אל תשאל אותי, תשאל את חברת הייעוץ שציירה את המפה
אני מאמין שהם יודעים מה הם עושים, ואם הם אומרים שבנהריה יוכלו להפעיל 7 רכבות בשעה - אני מאמין שהם יודעים על מה הם מדברים. יש מסילות דיור ממדרום לתחנה שיהיה ניתן להשתמש בהן, ויש שם גם מקום לעוד מסילות דיור אם יצטרכו להוסיף.
 

Ccyclist

Well-known member
על זוג מסילות חשמליות אפשר להפעיל 24 רכבות לכיוון בשעה

אל תשאל אותי, תשאל את חברת הייעוץ שציירה את המפה
אני מאמין שהם יודעים מה הם עושים, ואם הם אומרים שבנהריה יוכלו להפעיל 7 רכבות בשעה - אני מאמין שהם יודעים על מה הם מדברים. יש מסילות דיור ממדרום לתחנה שיהיה ניתן להשתמש בהן, ויש שם גם מקום לעוד מסילות דיור אם יצטרכו להוסיף.
על זוג מסילות חשמליות אפשר להפעיל 24 רכבות לכיוון בשעה
 

Ccyclist

Well-known member
בתחתית יש תחנות קצה בנות 2 רציפים ותדירות של רכבת כל 2 דקות.

אנחנו מדברים כאן על תחנת קצה, לא תחנת ביניים
בתחתית יש תחנות קצה בנות 2 רציפים ותדירות של רכבת כל 2 דקות.
 

Ccyclist

Well-known member
כן. הנהג עובר מתא הניהוג הקדמי לאחורי דרך הרכבת.

בתחתית סורקים את כל הרכבת בין נסיעה לנסיעה?
כן. הנהג עובר מתא הניהוג הקדמי לאחורי דרך הרכבת.
ובין השאר תפקידו להעיר נוסעים שנרדמו ברכבות הערב והלילה או רכבות בקרי שבת וראשון בקווים שאין בהם רכבות ליל סוף שבוע.
&nbsp
ברכבת ישראל ישנו מאבטח בנוסף לנהג ולפעמים גם כרטיסן (ברכבת העילית בבריטניה הכרטיסן / מפעיל הדלתות נקרא Guard כלומר שומר) כך שיש צוות גדול יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
ותיקון קל: 36 רכבות לכיוון בשעה בקו הויקטוריה.

כן. הנהג עובר מתא הניהוג הקדמי לאחורי דרך הרכבת.
ובין השאר תפקידו להעיר נוסעים שנרדמו ברכבות הערב והלילה או רכבות בקרי שבת וראשון בקווים שאין בהם רכבות ליל סוף שבוע.
&nbsp
ברכבת ישראל ישנו מאבטח בנוסף לנהג ולפעמים גם כרטיסן (ברכבת העילית בבריטניה הכרטיסן / מפעיל הדלתות נקרא Guard כלומר שומר) כך שיש צוות גדול יותר.
ותיקון קל: 36 רכבות לכיוון בשעה בקו הויקטוריה.
 
דווקא בין דימונה לבאר שבע יש יותר ישובים לרכבות מאספות

מרוב שעמום: משהו חובבני שלי על איך יראו קווי הרכבת לאילת
קצת משעמם לי חח אז סתם רציתי לדמיין ולכתוב איך יראו קווי הרכבת לאילת, אז ישבתי וחשבתי שהגיוני שיהיה קו אחד מאסף וקו אחד ישיר, אשמח לחוות דעת אפילו שזה לא ריאלי ושיש מלא זמן עד שהקו יפתח
רכבת מאספת אילת - באר שבע מרכז
אילת
שחורת
נמל תעופה תמנע
יטבתה
יהל
פארן
ספיר
חצבה
דימונה
באר שבע-מרכז
______________
רכבת ישירה אילת - חיפה מרכז השמונה (דרך תחנות תל אביב)
אילת
נמל תעופה תמנע
דימונה
באר שבע-צפון
קריית גת
לוד
תל אביב-ההגנה
תל אביב-השלום
תל אביב-סבידור מרכז
תל אביב-אוניברסיטה
חדרה-מערב
חיפה-חוף הכרמל
חיפה-בת גלים
חיפה-מרכז השמונה
דווקא בין דימונה לבאר שבע יש יותר ישובים לרכבות מאספות
עם יותר אוכלוסיה מכל אוכלוסית הערבה.
 

segevk

Member
יש תוכניות לתחנות רכבת בישובים בין דימונה לבאר שבע?

דווקא בין דימונה לבאר שבע יש יותר ישובים לרכבות מאספות
עם יותר אוכלוסיה מכל אוכלוסית הערבה.
יש תוכניות לתחנות רכבת בישובים בין דימונה לבאר שבע?
כי אני לא ראיתי
 
ברכבת עתידית מאילת לבאר שבע הכי רצוי תחנות בנג

יש תוכניות לתחנות רכבת בישובים בין דימונה לבאר שבע?
כי אני לא ראיתי
ברכבת עתידית מאילת לבאר שבע הכי רצוי תחנות בנג
בניגוד לערבה שתחנה או שתיים מקסימום יספיקו גם לעוד 30 שנים.
 
אם יש מסילה שאני מקווה שלא תצא לפועל זו המסילה לאילת

מרוב שעמום: משהו חובבני שלי על איך יראו קווי הרכבת לאילת
קצת משעמם לי חח אז סתם רציתי לדמיין ולכתוב איך יראו קווי הרכבת לאילת, אז ישבתי וחשבתי שהגיוני שיהיה קו אחד מאסף וקו אחד ישיר, אשמח לחוות דעת אפילו שזה לא ריאלי ושיש מלא זמן עד שהקו יפתח
רכבת מאספת אילת - באר שבע מרכז
אילת
שחורת
נמל תעופה תמנע
יטבתה
יהל
פארן
ספיר
חצבה
דימונה
באר שבע-מרכז
______________
רכבת ישירה אילת - חיפה מרכז השמונה (דרך תחנות תל אביב)
אילת
נמל תעופה תמנע
דימונה
באר שבע-צפון
קריית גת
לוד
תל אביב-ההגנה
תל אביב-השלום
תל אביב-סבידור מרכז
תל אביב-אוניברסיטה
חדרה-מערב
חיפה-חוף הכרמל
חיפה-בת גלים
חיפה-מרכז השמונה
אם יש מסילה שאני מקווה שלא תצא לפועל זו המסילה לאילת
היא כל כך יקרה וכל כך מיותרת. לאילתים יש נמל תעופה עם סבסוד כדי להגיע לשאר הארץ וזמן המסע (נסיעה לנמל תעופה,טיסה ויציאה ממנו) יהיה קצר מזה של הרכבת או פחות או יותר באותו זמן. הקמת המסילה הזו תשאב את תקציב הרבה יותר מדי גבוה של פיתוח תשתיות הרכבת על חשבון פרוייקטים חשובים באמת.
עדיף שישקיעו את המשאבים האלו בעוד מסילה באיילון, בהכפלת מסילות החוף וכיוצא בזה מאשר בפיל הלבן הזה.
ואפילו עם עושים מסילה לאילת אבל ספרתי לפחות 5 תחנות נוסעים מיותרות. יהיו גרועות יותר מתחנת דימונה וגן החיות התנ"כי.
יטבתה, יהל. פארן, ספיר וחצבה - בכל הישובים האלו ביחד אין 3000 איש. זה פחות מעשירית מגודל האוכלוסייה שמצדיק תחנת רכבת אחת! זה בזבוז עצום לתת לכל אחד מהמושבים/קיבוצים בערבה תחנת רכבת משלו.
בקצרה. לא חושב שזה יצא לפועל בעשורים הקרובים ומקווה מאוד שלא בתכנון הזה.
 
אני לא חזק בטיעונים

אם יש מסילה שאני מקווה שלא תצא לפועל זו המסילה לאילת
היא כל כך יקרה וכל כך מיותרת. לאילתים יש נמל תעופה עם סבסוד כדי להגיע לשאר הארץ וזמן המסע (נסיעה לנמל תעופה,טיסה ויציאה ממנו) יהיה קצר מזה של הרכבת או פחות או יותר באותו זמן. הקמת המסילה הזו תשאב את תקציב הרבה יותר מדי גבוה של פיתוח תשתיות הרכבת על חשבון פרוייקטים חשובים באמת.
עדיף שישקיעו את המשאבים האלו בעוד מסילה באיילון, בהכפלת מסילות החוף וכיוצא בזה מאשר בפיל הלבן הזה.
ואפילו עם עושים מסילה לאילת אבל ספרתי לפחות 5 תחנות נוסעים מיותרות. יהיו גרועות יותר מתחנת דימונה וגן החיות התנ"כי.
יטבתה, יהל. פארן, ספיר וחצבה - בכל הישובים האלו ביחד אין 3000 איש. זה פחות מעשירית מגודל האוכלוסייה שמצדיק תחנת רכבת אחת! זה בזבוז עצום לתת לכל אחד מהמושבים/קיבוצים בערבה תחנת רכבת משלו.
בקצרה. לא חושב שזה יצא לפועל בעשורים הקרובים ומקווה מאוד שלא בתכנון הזה.
אני לא חזק בטיעונים
אבל להבנתי הטיעון המרכזי בעד הוא הטיעון של חיבור נמל אילת לנמל אשדוד לצורך העברת כלי רכב מנמל אילת לאשדוד והמשך הסעתם לאירופה. חוסך לחברות הספנות את התעריפים המטורפים של תעלת סואץ וגם מאפשר גמישות רבה יותר בניהול צי הספינות ע"י הקטנת הסבבים שהם פוקדים. במקום שספינה אחת תסע מהמזרח עד אירופה.. היא תסע רק עד אילת וספינה אחת תגיע לאשדוד לאיסוף
 

Bus Nerd

Active member
המסילה הזו בחיים לא תהיה תחרות רצינית לסואץ

אני לא חזק בטיעונים
אבל להבנתי הטיעון המרכזי בעד הוא הטיעון של חיבור נמל אילת לנמל אשדוד לצורך העברת כלי רכב מנמל אילת לאשדוד והמשך הסעתם לאירופה. חוסך לחברות הספנות את התעריפים המטורפים של תעלת סואץ וגם מאפשר גמישות רבה יותר בניהול צי הספינות ע"י הקטנת הסבבים שהם פוקדים. במקום שספינה אחת תסע מהמזרח עד אירופה.. היא תסע רק עד אילת וספינה אחת תגיע לאשדוד לאיסוף
המסילה הזו בחיים לא תהיה תחרות רצינית לסואץ
במקום לשלם לספינה אחת, שני נמלים ומס של סואץ, יצטרכו לשלם לספינה, מס נמל ישראלי, משאיות מהנמל למסוף המטענים (שלא יכול להגיע לנמל אילת בתצורתו הנוכחית, ונמל התעלה שתוכנן לא אפשרי מסיבות סביבתיות לפי הבנתי), רכבת לאשדוד, מס נמל לאשדוד, ספינה שתצא מאשדוד, ואז מס נמל לנמל היעד באירופה.

הסיבוך הלוגיסטי שזה ייצור והעובדה שזה ייאט משמעותית את זמני המשלוח יהפכו את זה ללא רווחי לאף אחד.
 
אתה שוכח שעולם הספנות צועד לקראת ספינות גדולות מאוד

המסילה הזו בחיים לא תהיה תחרות רצינית לסואץ
במקום לשלם לספינה אחת, שני נמלים ומס של סואץ, יצטרכו לשלם לספינה, מס נמל ישראלי, משאיות מהנמל למסוף המטענים (שלא יכול להגיע לנמל אילת בתצורתו הנוכחית, ונמל התעלה שתוכנן לא אפשרי מסיבות סביבתיות לפי הבנתי), רכבת לאשדוד, מס נמל לאשדוד, ספינה שתצא מאשדוד, ואז מס נמל לנמל היעד באירופה.

הסיבוך הלוגיסטי שזה ייצור והעובדה שזה ייאט משמעותית את זמני המשלוח יהפכו את זה ללא רווחי לאף אחד.
אתה שוכח שעולם הספנות צועד לקראת ספינות גדולות מאוד
לא מן הנמנע שאלה לא יוכלו לעבור בתעלה.
&nbsp
ואגב, אם היום היה במצרים מה שיש בסוריה היית מגדיר את ההחלטה לבנות מסילה כהחלטה הכי חכמה שיכלו לקבל.
 
אם כך אולי יש מקום למסילה בודדת לרכבות משא

אני לא חזק בטיעונים
אבל להבנתי הטיעון המרכזי בעד הוא הטיעון של חיבור נמל אילת לנמל אשדוד לצורך העברת כלי רכב מנמל אילת לאשדוד והמשך הסעתם לאירופה. חוסך לחברות הספנות את התעריפים המטורפים של תעלת סואץ וגם מאפשר גמישות רבה יותר בניהול צי הספינות ע"י הקטנת הסבבים שהם פוקדים. במקום שספינה אחת תסע מהמזרח עד אירופה.. היא תסע רק עד אילת וספינה אחת תגיע לאשדוד לאיסוף
אם כך אולי יש מקום למסילה בודדת לרכבות משא
אבל לא תכנית גרנדיוזית ובזבזנית כל כך.
חבל לשפוך כל כך הרבה כסף על פיל לבן. ואפילו אם הרכבת לאילת הייתה איכשהו חצי מוצדקת, את המשאבים האלו צריך להשקיע איפה שבאמת צריך אותם-הוספת מסילה נוספת באיילון.
 
האיילון יהיה פקוק עוד יותר כי שתי מסילות ישמשו אך ורק לקו

אם כך אולי יש מקום למסילה בודדת לרכבות משא
אבל לא תכנית גרנדיוזית ובזבזנית כל כך.
חבל לשפוך כל כך הרבה כסף על פיל לבן. ואפילו אם הרכבת לאילת הייתה איכשהו חצי מוצדקת, את המשאבים האלו צריך להשקיע איפה שבאמת צריך אותם-הוספת מסילה נוספת באיילון.
האיילון יהיה פקוק עוד יותר כי שתי מסילות ישמשו אך ורק לקו
המהיר החשמלי לירושלים.

הפרוייקט של הקו הזה הוא הפרוייקט הכי מסובך והכי יקר שנעשה בהיסטוריה של ישראל. הקו לאילת לא מגיע לרמה שלו. בנגב אין מנהרות כמו שיש בהרי ירושלים או גשרי ענק שכאלה.

הקו לאילת נראה כמו משחק ילדים לעומת הקו החשמלי לירושלים.

לקו לאילת יש בעיה אחרת: הוא עובר דרך הבדואים-לנד שנורא אוהבים שם לפרק את המסילות לסוחרי ברזל.

לקו לאילת צריך גדוד של צה"ל שישמור על המסילה מהבדואים. כל יום תיפול שם רכבת מהמסילה המפורקת אם לא יסדרו שמירה על המסילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה