בוקר של היסטוריה חדשה

מצב
הנושא נעול.
בוקר של היסטוריה חדשה


בוקר של היסטוריה חדשה

יצאתי לתעד את הרכבות הראשונות בהיסטוריה של קו הרכבת מכרמיאל לחיפה, והנה הצילומים


זו הרכבת הראשונה שיצאה הבוקר מכרמיאל.





 
וזו הרכבת הראשונה שהגיעה לכרמיאל


בוקר של היסטוריה חדשה

יצאתי לתעד את הרכבות הראשונות בהיסטוריה של קו הרכבת מכרמיאל לחיפה, והנה הצילומים


זו הרכבת הראשונה שיצאה הבוקר מכרמיאל.
וזו הרכבת הראשונה שהגיעה לכרמיאל




 

raminec

New member
תודה על התמונות

בוקר של היסטוריה חדשה

יצאתי לתעד את הרכבות הראשונות בהיסטוריה של קו הרכבת מכרמיאל לחיפה, והנה הצילומים


זו הרכבת הראשונה שיצאה הבוקר מכרמיאל.
תודה על התמונות
אכן, חתיכת היסטוריה
אחד מאותם קווים בודדים שלא נבנו על בסיס תוואי מנדטורי או אף ישן יותר
 

down und

New member
הקווים (ו/או השלוחות) שאינם על בסיס המנדט או הטורקים הם:

תודה על התמונות
אכן, חתיכת היסטוריה
אחד מאותם קווים בודדים שלא נבנו על בסיס תוואי מנדטורי או אף ישן יותר
הקווים (ו/או השלוחות) שאינם על בסיס המנדט או הטורקים הם:
קו נתב"ג - מודיעין ובהמשך לירושלים (A1).
(השלוחה או יותר נכון הפיצול מאזור שפירים לעבר נתב"ג/מודיעין/ירושלים)


קו חיפה כרמיאל

המסילות באיילון של ת"א

הקו לראשון מערב דרך צומת חולון ווולפסון וכו'

הפיצול באזור באר יעקב לכוון הראשונים

המסילה מבאר שבע לדימונה וההמשך לנחל צין (שנות ה-50 עד 70 על תוואי חדש לגמרי דאז)

המשך המסילה מתחנות כפ"ס/הוד"ש לעבר רעננה והרצליה
 

אורי404

New member
אני חושב, שגם הקו דרך שדרות

הקווים (ו/או השלוחות) שאינם על בסיס המנדט או הטורקים הם:
קו נתב"ג - מודיעין ובהמשך לירושלים (A1).
(השלוחה או יותר נכון הפיצול מאזור שפירים לעבר נתב"ג/מודיעין/ירושלים)


קו חיפה כרמיאל

המסילות באיילון של ת"א

הקו לראשון מערב דרך צומת חולון ווולפסון וכו'

הפיצול באזור באר יעקב לכוון הראשונים

המסילה מבאר שבע לדימונה וההמשך לנחל צין (שנות ה-50 עד 70 על תוואי חדש לגמרי דאז)

המשך המסילה מתחנות כפ"ס/הוד"ש לעבר רעננה והרצליה
אני חושב, שגם הקו דרך שדרות
מצומת יד מרדכי לכיוון באר שבע, דרך שדרות, נתיבות ואופקים, אני חושב שזהו גם כן קו חדש, שלא על בסיס המנדט. אמנם היה קו לניצנה. אבל המסלול היה שונה.

מסילה אחרת, שמשמשת לרכבות משא היא מסילת חלץ. אני חושב, שאותה המסילה מאשקלון לבאר שבע היא מסילה משנות השמונים. אולי לפני כן, אבל לא מתקופת המנדט או הטורקים.

לגבי קו כפר סבא והוד השרון; למעשה מצומת חמד לכיוון נורדאו הוא תוואי חדש. השלוחה הישנה הייתה צפונית לצומת חמד. ליד שדה חמד היה הפיצול לכיוון חדרה-מזרח ולכיוון מפעל פקר פלדה. מה שכיום זהו מתחם G.
 
וגם רובו של קו החוף, רובו של הקו לבאר שבע

הקווים (ו/או השלוחות) שאינם על בסיס המנדט או הטורקים הם:
קו נתב"ג - מודיעין ובהמשך לירושלים (A1).
(השלוחה או יותר נכון הפיצול מאזור שפירים לעבר נתב"ג/מודיעין/ירושלים)


קו חיפה כרמיאל

המסילות באיילון של ת"א

הקו לראשון מערב דרך צומת חולון ווולפסון וכו'

הפיצול באזור באר יעקב לכוון הראשונים

המסילה מבאר שבע לדימונה וההמשך לנחל צין (שנות ה-50 עד 70 על תוואי חדש לגמרי דאז)

המשך המסילה מתחנות כפ"ס/הוד"ש לעבר רעננה והרצליה
וגם רובו של קו החוף, רובו של הקו לבאר שבע
כלומר כמעט כל הרשת הנוכחית
 

25306yosef

New member
רשימת קטעי המסילה הפועלים כיום שהיו בשימוש בתקופת המנדט:

וגם רובו של קו החוף, רובו של הקו לבאר שבע
כלומר כמעט כל הרשת הנוכחית
רשימת קטעי המסילה הפועלים כיום שהיו בשימוש בתקופת המנדט:
חיפה מזרח - נהריה
חיפה מזרח - צומת רמז
ראש העין - לוד - אשקלון
ראש העין - צומת עולמית
תל אביב דרום - לוד - נען - ירושלים

(רשימה זו לא כוללת את מסילת העמק)
 

david80

Member
תודה רבה. עד עכשיו אני רק רואה קטרי יורו 3200 בקו

בוקר של היסטוריה חדשה

יצאתי לתעד את הרכבות הראשונות בהיסטוריה של קו הרכבת מכרמיאל לחיפה, והנה הצילומים


זו הרכבת הראשונה שיצאה הבוקר מכרמיאל.
תודה רבה. עד עכשיו אני רק רואה קטרי יורו 3200 בקו
מעניין האם לוח הזמנים מתוכנן לפי הביצועים של קטרים אלו (אשר מסוגלים להגיע ל-160 קמ"ש).
 

aryeri

Member
האם ראיתם שינויים בסוגי הקרונות בקווים השונים בלו"ז החדש?

בוקר של היסטוריה חדשה

יצאתי לתעד את הרכבות הראשונות בהיסטוריה של קו הרכבת מכרמיאל לחיפה, והנה הצילומים


זו הרכבת הראשונה שיצאה הבוקר מכרמיאל.
האם ראיתם שינויים בסוגי הקרונות בקווים השונים בלו"ז החדש?
כל הרכבות היום מכרמיאל לחיפה היו בדאבל דק?
האם בקו העמק עדיין יש אלסטום לרוב וקצת IC3?
האם יש שינויים נוספים? מה עם הקו בית שמש - הרצליה? הוא נשאר עם IC3 או שיש בו קרונות אחרים? כמה קרונות יש בקו בית שמש - הרצליה וכמה מערכי IC3 בקו בית שמש - ירושלים מלחה?
 
כרמיאל

האם ראיתם שינויים בסוגי הקרונות בקווים השונים בלו"ז החדש?
כל הרכבות היום מכרמיאל לחיפה היו בדאבל דק?
האם בקו העמק עדיין יש אלסטום לרוב וקצת IC3?
האם יש שינויים נוספים? מה עם הקו בית שמש - הרצליה? הוא נשאר עם IC3 או שיש בו קרונות אחרים? כמה קרונות יש בקו בית שמש - הרצליה וכמה מערכי IC3 בקו בית שמש - ירושלים מלחה?
כרמיאל
גם אני נסעתי היום בבוקר ממחוף הכרמל לכרמיאל ברכבת שיצאה ב08:57.
הקרון שלי היה ריק בחוף הכרמל אבל במוצקין נראה שהקרון היה יחסית במלא. הקרון עצמו היה DD והיה חדש לגמרי!
&nbsp





 
כרמיאל 2

כרמיאל
גם אני נסעתי היום בבוקר ממחוף הכרמל לכרמיאל ברכבת שיצאה ב08:57.
הקרון שלי היה ריק בחוף הכרמל אבל במוצקין נראה שהקרון היה יחסית במלא. הקרון עצמו היה DD והיה חדש לגמרי!
&nbsp
כרמיאל 2
בתחנת כרמיאל היה תור די גדול של אנשים שרצו להנפיק כרטיסי רב קו, מחוץ לתחנה הייתה עמדת הסברה על הקווים החדשים באזור והרבה מאוד משטרה וסדרנים. גם בכניסה לתחנה המרכזית בכרמיאל היו סדרנים של אחת מחברות האוטובוסים. בנוסף ביצאה מהתחנה יש צגים שמראים זמני הגעה ומידע איך להגיע למקום מסויים (כמו שיש בתל אביב מרכז)







 
כרמיאל

כרמיאל 2
בתחנת כרמיאל היה תור די גדול של אנשים שרצו להנפיק כרטיסי רב קו, מחוץ לתחנה הייתה עמדת הסברה על הקווים החדשים באזור והרבה מאוד משטרה וסדרנים. גם בכניסה לתחנה המרכזית בכרמיאל היו סדרנים של אחת מחברות האוטובוסים. בנוסף ביצאה מהתחנה יש צגים שמראים זמני הגעה ומידע איך להגיע למקום מסויים (כמו שיש בתל אביב מרכז)
כרמיאל

















 

gsi13579

New member
בקו העמק יש אלסטום כבר מלא זמן בלי קשר לפתיחת הקו לכרמיאל

האם ראיתם שינויים בסוגי הקרונות בקווים השונים בלו"ז החדש?
כל הרכבות היום מכרמיאל לחיפה היו בדאבל דק?
האם בקו העמק עדיין יש אלסטום לרוב וקצת IC3?
האם יש שינויים נוספים? מה עם הקו בית שמש - הרצליה? הוא נשאר עם IC3 או שיש בו קרונות אחרים? כמה קרונות יש בקו בית שמש - הרצליה וכמה מערכי IC3 בקו בית שמש - ירושלים מלחה?
בקו העמק יש אלסטום כבר מלא זמן בלי קשר לפתיחת הקו לכרמיאל
 

אורי404

New member
מתן על ההשכמה המוקדמת היום

בוקר של היסטוריה חדשה

יצאתי לתעד את הרכבות הראשונות בהיסטוריה של קו הרכבת מכרמיאל לחיפה, והנה הצילומים


זו הרכבת הראשונה שיצאה הבוקר מכרמיאל.
מתן על ההשכמה המוקדמת היום
ועל התמונות.
סוף-סוף אחרי הרבה שנים, נפתח הקו. אני זוכר פרסומים על תכנון על הקו ב-2002 או ב-2003. כעשור וחצי אחרי, זה קורה.
 

GLSRA

Active member
תודה שהשכמת קום בשביל קוראי הפורום - מזל טוב ושנה טובה

בוקר של היסטוריה חדשה

יצאתי לתעד את הרכבות הראשונות בהיסטוריה של קו הרכבת מכרמיאל לחיפה, והנה הצילומים


זו הרכבת הראשונה שיצאה הבוקר מכרמיאל.
תודה שהשכמת קום בשביל קוראי הפורום - מזל טוב ושנה טובה
לכל חברי הפורום
 
העונג כולו שלי


תודה שהשכמת קום בשביל קוראי הפורום - מזל טוב ושנה טובה
לכל חברי הפורום
העונג כולו שלי

זה היה לי מעבר לתיעוד של יום היסטורי, זה גם היה יפה לראות את הרכבת נוסעת לראשונה אחרי תיעוד (חלקי ומצומצם מאוד לעומת מה שעשינו אבי ואני בקו העמק) של הקמת הקו (למרות שהרכבת הראשונה נסעה שם כבר לפני כמה חודשים).







 
מצב
הנושא נעול.
למעלה