תחבורה ציבורית בראש השנה - באילו ימים ושעות יהיו אוטובוסים?

מצב
הנושא נעול.

roger2014

New member
תחבורה ציבורית בראש השנה - באילו ימים ושעות יהיו אוטובוסים?

תחבורה ציבורית בראש השנה - באילו ימים ושעות יהיו אוטובוסים?
שלום רב,

האם ביום חמישי 21.9 או יום שישי 22.9 ייפעלו האוטובוסים?
אם כן - באילו שעות?

אני שואל מכיוון שיום חמישי זה "ראש השנה א" ויום שישי זה "ראש השנה ב".

תודה רבה מראש לעוזרים!
 

XrayCharlie

New member
איפה שאין תח"צ בשבת וחג, לא יהיה ביומיים האלו

תחבורה ציבורית בראש השנה - באילו ימים ושעות יהיו אוטובוסים?
שלום רב,

האם ביום חמישי 21.9 או יום שישי 22.9 ייפעלו האוטובוסים?
אם כן - באילו שעות?

אני שואל מכיוון שיום חמישי זה "ראש השנה א" ויום שישי זה "ראש השנה ב".

תודה רבה מראש לעוזרים!
איפה שאין תח"צ בשבת וחג, לא יהיה ביומיים האלו
יום רביעי זה כמו שישי ומוצ"ש כמו מוצ"ש רגיל.
&nbsp
 
למעשה, ברוב המדינה לא תהיה תח"צ במשך שלושה ימים רצופים

איפה שאין תח"צ בשבת וחג, לא יהיה ביומיים האלו
יום רביעי זה כמו שישי ומוצ"ש כמו מוצ"ש רגיל.
&nbsp
למעשה, ברוב המדינה לא תהיה תח"צ במשך שלושה ימים רצופים
 

roger2014

New member
בדיוק מה שלא רציתי לחשוב
מיום רביעי בצהריים עד מוצאי שבת

למעשה, ברוב המדינה לא תהיה תח"צ במשך שלושה ימים רצופים
בדיוק מה שלא רציתי לחשוב
מיום רביעי בצהריים עד מוצאי שבת
לא תהיה תחבורה ציבורית
 
בגלל שהחג נופל לקראת סופשבוע

בדיוק מה שלא רציתי לחשוב
מיום רביעי בצהריים עד מוצאי שבת
לא תהיה תחבורה ציבורית
בגלל שהחג נופל לקראת סופשבוע
נוצר לנו 3 שבתות ברצף והחג מתארך ביום ויוצא במוצאי שבת
כמו שאין תחבורה ציבורית ביום שבת כך שבחג לא יהיה
 

DanBoga1

New member
אם לקחת דוגמה משנים קודמות אז לא תהיה תחב"צ בכלל

איפה שאין תח"צ בשבת וחג, לא יהיה ביומיים האלו
יום רביעי זה כמו שישי ומוצ"ש כמו מוצ"ש רגיל.
&nbsp
אם לקחת דוגמה משנים קודמות אז לא תהיה תחב"צ בכלל
ברביעי ובחמישי גם בחיפה ואילת (כולל מטרונית)
 

אילקו

New member
ומשום מה גם אין קווי לילה בשישי ובמוצ"ש בחיפה

אם לקחת דוגמה משנים קודמות אז לא תהיה תחב"צ בכלל
ברביעי ובחמישי גם בחיפה ואילת (כולל מטרונית)
ומשום מה גם אין קווי לילה בשישי ובמוצ"ש בחיפה
זה לפי ההודעה באתר של אגד
איזו סיבה יש שאין בשישי (שכבר מעבר לסטטוס קוו של ראש השנה) ובמיוחד של מוצש?!
 

tenen

New member
באמת בעיה שגם לנהגי אוטובוס יש משפחה שרוצה אותה איתם לכל החג

ומשום מה גם אין קווי לילה בשישי ובמוצ"ש בחיפה
זה לפי ההודעה באתר של אגד
איזו סיבה יש שאין בשישי (שכבר מעבר לסטטוס קוו של ראש השנה) ובמיוחד של מוצש?!
באמת בעיה שגם לנהגי אוטובוס יש משפחה שרוצה אותה איתם לכל החג
 

Bus Nerd

Active member
לא ידעתי שנהגים מוסלמים ונוצרים חוגגים את ראש השנה היהודי!

באמת בעיה שגם לנהגי אוטובוס יש משפחה שרוצה אותה איתם לכל החג
לא ידעתי שנהגים מוסלמים ונוצרים חוגגים את ראש השנה היהודי!
 
חחח גם משפחות רופאים ואחיות ושוטרים וכבאים רוצים אותם בחג

באמת בעיה שגם לנהגי אוטובוס יש משפחה שרוצה אותה איתם לכל החג
חחח גם משפחות רופאים ואחיות ושוטרים וכבאים רוצים אותם בחג
אז מה, הם לא עובדים?
עבודה זו עבודה, צריך לעשות.
 

Ccyclist

Well-known member
ומשפחות עובדי חברת החשמל ומקורות.

חחח גם משפחות רופאים ואחיות ושוטרים וכבאים רוצים אותם בחג
אז מה, הם לא עובדים?
עבודה זו עבודה, צריך לעשות.
ומשפחות עובדי חברת החשמל ומקורות.
ישנם שירותים בסיסיים לאזרח שכל מדינה מודרנית מספקת 7 ימים בשבוע.
 

tenen

New member
חברת חשמל /מקורות / רופאים

חחח גם משפחות רופאים ואחיות ושוטרים וכבאים רוצים אותם בחג
אז מה, הם לא עובדים?
עבודה זו עבודה, צריך לעשות.
חברת חשמל /מקורות / רופאים
רובם עובדים במתכונת מאוד מאוד מצומצמת שדרושה על מנת לשמור על בריאות וחיי האוכלוסיה.
מי שינסה לשלם חשבון חשמל עם נציב שירות בחג או לקבוע תור לרופא המשפחה שלו צפוי להתאכזב.
&nbsp
&nbsp
 
גם לגבי התחבורה הציבורית מדובר על מתכונת מאוד מאוד מצומצמת

חברת חשמל /מקורות / רופאים
רובם עובדים במתכונת מאוד מאוד מצומצמת שדרושה על מנת לשמור על בריאות וחיי האוכלוסיה.
מי שינסה לשלם חשבון חשמל עם נציב שירות בחג או לקבוע תור לרופא המשפחה שלו צפוי להתאכזב.
&nbsp
&nbsp
גם לגבי התחבורה הציבורית מדובר על מתכונת מאוד מאוד מצומצמת
ואם הטענה תהיה שזה לא שירות חיוני, אז גם מצילים בים אינם שירות חיוני.
פשוט שיסגרו את חופי הים בשבתות וחגים.
כפי שסוגרים את התחבורה הציבורית.
חוף ים זה לא שירות חיוני.
שלא לדבר על שידורי טלוויזיה ורדיו ואתרי אינטרנט חדשותיים - שגם המשפחות של עובדיהם רוצים אותם בחגים. (אגב, לפני מספר ימים השר אורי אריאל דיבר על סגירה הדרגתית שלהם בשבתות - זה חלק מתורת השלבים של הכפיה הדתית).

גם לגבי שירותי התמיכה 24/7 של הסלולר והאינטרנט אפשר להתווכח אם הם חיוניים - הרבה מאוד שנים עד לפני כשני עשורים חיו בלעדיהם, אז כנראה הם לא ממש חיוניים.

אם להצטמצם לשירותים החיוניים על מנת לשמור על בריאות וחיי האוכלוסייה, אז יש הרבה מאוד מה לסגור במדינה בשבתות וחגים.
וכולנו נחייה כמו ליצמן, גפני ודרעי.

למה רק בתחבורה הציבורית להקפיד על כך?
אם אנחנו מדינה יהודית (במובן הדתי האורתודוכסי), אז כולנו צריכים לחיות כמו שסבורים שומרי היהדות מטעם עצמם על איך שאנחנו צריכים לחיות.

לא תחבורה ציבורית
לא חופי ים
לא טלויזיה
לא רדיו
לא סלולר
לא אינטרנט
לא תחנות דלק
לא הפעלת רמזורים
לא עבודת שוטרי תנועה
לא
ולא
ולא

להיות בבית ובבית הכנסת בלבד
 
הנה דוגמה מאתמול, כמובן פרי מקלדתו של עידן יוסף, לעומק

גם לגבי התחבורה הציבורית מדובר על מתכונת מאוד מאוד מצומצמת
ואם הטענה תהיה שזה לא שירות חיוני, אז גם מצילים בים אינם שירות חיוני.
פשוט שיסגרו את חופי הים בשבתות וחגים.
כפי שסוגרים את התחבורה הציבורית.
חוף ים זה לא שירות חיוני.
שלא לדבר על שידורי טלוויזיה ורדיו ואתרי אינטרנט חדשותיים - שגם המשפחות של עובדיהם רוצים אותם בחגים. (אגב, לפני מספר ימים השר אורי אריאל דיבר על סגירה הדרגתית שלהם בשבתות - זה חלק מתורת השלבים של הכפיה הדתית).

גם לגבי שירותי התמיכה 24/7 של הסלולר והאינטרנט אפשר להתווכח אם הם חיוניים - הרבה מאוד שנים עד לפני כשני עשורים חיו בלעדיהם, אז כנראה הם לא ממש חיוניים.

אם להצטמצם לשירותים החיוניים על מנת לשמור על בריאות וחיי האוכלוסייה, אז יש הרבה מאוד מה לסגור במדינה בשבתות וחגים.
וכולנו נחייה כמו ליצמן, גפני ודרעי.

למה רק בתחבורה הציבורית להקפיד על כך?
אם אנחנו מדינה יהודית (במובן הדתי האורתודוכסי), אז כולנו צריכים לחיות כמו שסבורים שומרי היהדות מטעם עצמם על איך שאנחנו צריכים לחיות.

לא תחבורה ציבורית
לא חופי ים
לא טלויזיה
לא רדיו
לא סלולר
לא אינטרנט
לא תחנות דלק
לא הפעלת רמזורים
לא עבודת שוטרי תנועה
לא
ולא
ולא

להיות בבית ובבית הכנסת בלבד
הנה דוגמה מאתמול, כמובן פרי מקלדתו של עידן יוסף, לעומק
שאיפות הכפייה:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-394829-00.html[/URL]

זה התחיל מהתחבורה הציבורית
עובר לתחבורה השיתופית
ושלא יהיה ספק - כשהם יוכלו, הם יגיעו גם לתחבורה הפרטית.

כי בעקרון הם לא מעוניינים בארחות חיים שלא תואמים את השקפותיהם.
להשקפתם, כולם צריכים לחיות כמוהם.
הם פשוט לא רוצים שום חילוניות במדינה. רק חרדיות או חרד"ליות.

ושימו לב לנכלוליות של שר התחבורה שמציע להם הצעות כיצד להעמיק את כפייתם:
"
השר כ"ץ גילה כי הוא זה שהציע פתרון, שהתקבל על דעת שלושת ראשי המפלגות בחרדיות -משה גפני, אריה דרעי ויעקב ליצמן - להחיל את סעיף הכפיפות למסורת ישראל גם על נושא העבודות בשבת. "זה מה שמקודם כעת. אסור לי בהוראת היועצת המשפטית לפנות להנהלת הרכבת", הבהיר את הסיבה מדוע אינו דורש מן הרכבת להפסיק לעבוד בשבת. כיום, על-פי חוק יסוד הממשלה חייבים שיקוליה של הרכבת כחברה ממשלתית להיות עסקיים בלבד.

בישיבה שכינס ביום שני שעבר עם רכבת ישראל ומשרד התחבורה, נאמר לו כי אין לו מנדט להורות על הפסקת עבודות רכבת לא חיוניות בשבת. ולכן ביקש מעו"ד מלי סיטון, היועצת המשפטית של משרד התחבורה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה על-מנת שיורה כיצד לנהוג.

הוא הסביר כי התיקון לחוק שהגביל תחבורה ציבורית בשבת שנחקק בשנת 1991 ונועד לקבע את הסטטוס-קוו ולתת היתרים רק כשאין מנוס, נחקק רק לאחר שבג"ץ בשנות השמונים פסל את ההגבלות של שרי תחבורה מהליכוד על תנועת תחבורה ציבורית בשבת. התיקון לחוק הוסיף לשר התחבורה סמכויות המאפשרות לו להתחשב במסורת ישראל, וכ"ץ מציע שסמכות דומה להתחשב במסורת תינתן גם לשר העבודה. שר התחבורה אמר לראשי המפלגות כי הוא מוכן להתייצב איתם בחזית בנושא זה.
"
 

mister K

New member
התחבורה השיתופית היא חוקית ולא תיסגר

הנה דוגמה מאתמול, כמובן פרי מקלדתו של עידן יוסף, לעומק
שאיפות הכפייה:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-394829-00.html[/URL]

זה התחיל מהתחבורה הציבורית
עובר לתחבורה השיתופית
ושלא יהיה ספק - כשהם יוכלו, הם יגיעו גם לתחבורה הפרטית.

כי בעקרון הם לא מעוניינים בארחות חיים שלא תואמים את השקפותיהם.
להשקפתם, כולם צריכים לחיות כמוהם.
הם פשוט לא רוצים שום חילוניות במדינה. רק חרדיות או חרד"ליות.

ושימו לב לנכלוליות של שר התחבורה שמציע להם הצעות כיצד להעמיק את כפייתם:
"
השר כ"ץ גילה כי הוא זה שהציע פתרון, שהתקבל על דעת שלושת ראשי המפלגות בחרדיות -משה גפני, אריה דרעי ויעקב ליצמן - להחיל את סעיף הכפיפות למסורת ישראל גם על נושא העבודות בשבת. "זה מה שמקודם כעת. אסור לי בהוראת היועצת המשפטית לפנות להנהלת הרכבת", הבהיר את הסיבה מדוע אינו דורש מן הרכבת להפסיק לעבוד בשבת. כיום, על-פי חוק יסוד הממשלה חייבים שיקוליה של הרכבת כחברה ממשלתית להיות עסקיים בלבד.

בישיבה שכינס ביום שני שעבר עם רכבת ישראל ומשרד התחבורה, נאמר לו כי אין לו מנדט להורות על הפסקת עבודות רכבת לא חיוניות בשבת. ולכן ביקש מעו"ד מלי סיטון, היועצת המשפטית של משרד התחבורה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה על-מנת שיורה כיצד לנהוג.

הוא הסביר כי התיקון לחוק שהגביל תחבורה ציבורית בשבת שנחקק בשנת 1991 ונועד לקבע את הסטטוס-קוו ולתת היתרים רק כשאין מנוס, נחקק רק לאחר שבג"ץ בשנות השמונים פסל את ההגבלות של שרי תחבורה מהליכוד על תנועת תחבורה ציבורית בשבת. התיקון לחוק הוסיף לשר התחבורה סמכויות המאפשרות לו להתחשב במסורת ישראל, וכ"ץ מציע שסמכות דומה להתחשב במסורת תינתן גם לשר העבודה. שר התחבורה אמר לראשי המפלגות כי הוא מוכן להתייצב איתם בחזית בנושא זה.
"
התחבורה השיתופית היא חוקית ולא תיסגר
גם אם יהיה ניסיון כזה (ואני לא מאמין שיהיה כי כ"ץ לא טיפש), זה לא יעבור את מבחן בג"צ.
על פי החוק, אוטובוס פרטי שמוזמן מראש ובו לא נגבה תשלום עבור הנסיעה, יכול לנסוע לאן שרוצים ומתי שרוצים. זה לא שונה מויזה לטיול כזה או אחר.
מעניין גם שחוץ מאצל הפונדמנטליסט הקטן הדבר לא פורסם בשום מקום.
שבוס כבר מיהרו להרגיע ופרסמו שמדובר בשטויות.
 
הנה כתבה על כך בדה-מרקר:

התחבורה השיתופית היא חוקית ולא תיסגר
גם אם יהיה ניסיון כזה (ואני לא מאמין שיהיה כי כ"ץ לא טיפש), זה לא יעבור את מבחן בג"צ.
על פי החוק, אוטובוס פרטי שמוזמן מראש ובו לא נגבה תשלום עבור הנסיעה, יכול לנסוע לאן שרוצים ומתי שרוצים. זה לא שונה מויזה לטיול כזה או אחר.
מעניין גם שחוץ מאצל הפונדמנטליסט הקטן הדבר לא פורסם בשום מקום.
שבוס כבר מיהרו להרגיע ופרסמו שמדובר בשטויות.
הנה כתבה על כך בדה-מרקר:
[URL]https://www.themarker.com/dynamo/1.4427068[/URL]
ולפי הכתבה הזו שר התחבורה מתוודה:
"
"אמרו עלי שאני הח"כ החרדי הנוסף בליכוד, אז אני נגד השבת?" לדבריו של כ"ץ, "כבר שנה עוסקים ברכילות סביבי. אני אחד משומרי הסף בנושא של השבת והדת במדינה. ללא ספק יש כאן רדיפה נגדי"
"
 

mister K

New member
שיגיד בשביל להרגיע את החרדים

הנה כתבה על כך בדה-מרקר:
[URL]https://www.themarker.com/dynamo/1.4427068[/URL]
ולפי הכתבה הזו שר התחבורה מתוודה:
"
"אמרו עלי שאני הח"כ החרדי הנוסף בליכוד, אז אני נגד השבת?" לדבריו של כ"ץ, "כבר שנה עוסקים ברכילות סביבי. אני אחד משומרי הסף בנושא של השבת והדת במדינה. ללא ספק יש כאן רדיפה נגדי"
"
שיגיד בשביל להרגיע את החרדים
הוא בעצמו יודע שהפעילות חוקית למהדרין. מניעה שלה לא תעבור את מבחן בג"צ.
 

aryeri

Member
הערה לגבי הרמזורים ועוד כמה דברים

גם לגבי התחבורה הציבורית מדובר על מתכונת מאוד מאוד מצומצמת
ואם הטענה תהיה שזה לא שירות חיוני, אז גם מצילים בים אינם שירות חיוני.
פשוט שיסגרו את חופי הים בשבתות וחגים.
כפי שסוגרים את התחבורה הציבורית.
חוף ים זה לא שירות חיוני.
שלא לדבר על שידורי טלוויזיה ורדיו ואתרי אינטרנט חדשותיים - שגם המשפחות של עובדיהם רוצים אותם בחגים. (אגב, לפני מספר ימים השר אורי אריאל דיבר על סגירה הדרגתית שלהם בשבתות - זה חלק מתורת השלבים של הכפיה הדתית).

גם לגבי שירותי התמיכה 24/7 של הסלולר והאינטרנט אפשר להתווכח אם הם חיוניים - הרבה מאוד שנים עד לפני כשני עשורים חיו בלעדיהם, אז כנראה הם לא ממש חיוניים.

אם להצטמצם לשירותים החיוניים על מנת לשמור על בריאות וחיי האוכלוסייה, אז יש הרבה מאוד מה לסגור במדינה בשבתות וחגים.
וכולנו נחייה כמו ליצמן, גפני ודרעי.

למה רק בתחבורה הציבורית להקפיד על כך?
אם אנחנו מדינה יהודית (במובן הדתי האורתודוכסי), אז כולנו צריכים לחיות כמו שסבורים שומרי היהדות מטעם עצמם על איך שאנחנו צריכים לחיות.

לא תחבורה ציבורית
לא חופי ים
לא טלויזיה
לא רדיו
לא סלולר
לא אינטרנט
לא תחנות דלק
לא הפעלת רמזורים
לא עבודת שוטרי תנועה
לא
ולא
ולא

להיות בבית ובבית הכנסת בלבד
הערה לגבי הרמזורים ועוד כמה דברים
ממך הייתי מצפה לדעת שרמזורים עובדים באופן אוטומטי, כלומר - מחשב גולם הוא זה שמפעיל אותם על פי תוכנית מסונכרנת ומוכתבת מראש שאנשי בקרת הרמזורים הכתיבו לפני חודשים או שנים. (הרי אתה מכיר את נהגי המוניות והאוטובוסים שיודעים כבר לחמם מנועים שעדיין האור האדום דולק. הם רואים מי בצומת קיבל עכשיו אור אדום ויודעים מה הסדר של הרמזורים).
יש לא מעט רמזורים (לרוב לפניות שמאליות או לבאים מכביש משני בצומת) שחיישנים על פני הכביש מאותתים למחשב הרמזור האם יש מכוניות שממתינות לרמזור, וכמה מכוניות כאלה משתרכות בטור מאחור. גם במחסומי רכבת מודרניים יש את החיישנים הללו.
אבל גם בצמתים כאלה - החיישנים הללו לא גורמים לאיזה אדם שיושב איפשהו ללחוץ על כפתור כדי להפעיל את הרמזור, אלא זה מבטל אור ירוק שאמור להתרחש אם אין מכוניות שממתינות או מאריך את האור הירוק אם יש הרבה מכוניות ממתינות. בסופו של דבר - שלד מבנה התחלפות הרמזורים נקבע על ידי מהנדסי תחבורה מראש.

כך שדוגמת הרמזורים לא רלוונטית.

לגבי הדברים הבאים: משטרה, כבאים, אחיות, רופאים, מצילים בחוף - כל אלו מצילי חיים והם באמת חיוניים ומהווים פיקוח נפש גם על פי ההלכה היהודית, ויש המון דתיים שאני מכיר שיש להם משמרת בשבת. מה שאין כן בתחבורה ציבורית, שכל מטרתה בשבת הוא לבקר את הקרובים או החברים או ללכת לים. כך שהדוגמאות של הרמזורים לא דומות לדוגמאות של השירותים הבאמת חיוניים ומצילי החיים שהזכרתי, וכל אלה לא דומות לרדיו, טלוויזיה, אינטרנט, ותחבורה ציבורית בשבת.

אני לא בא לומר את דעתי לגבי תחבורה ציבורית בשבת, אלא בא לעשות סדר ולהפריד למען ההגינות בין כמה קטגוריות של אנשים (או גלמים עשויי מתכת) שעובדים בשבת, והם לא דומים אחד לשני כמו שאתה מנסה להציג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה