בשעה טובה - שחיינו והגיענו עד היום הזה

  • פותח הנושא GLSRA
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
בשעה טובה - שחיינו והגיענו עד היום הזה

בשעה טובה - שחיינו והגיענו עד היום הזה
יש חוט חשמולת פרוס ומתוח לאורכו של מקטע א'.

לא יכולתי להתאפק ולהמתין עד יום שבת, הייתי חייב לעשות גיחה לראות אם קרנ משהו כי לפי אחת התמונות שפרסם דוד80 אתמול בערב היה ניתן להבחין במשקולות תלויות בתוואי.
 

GLSRA

Active member
כרגע פרוסים כבר שישה כבלים / חוטים לפי הפירוט הבא

בשעה טובה - שחיינו והגיענו עד היום הזה
יש חוט חשמולת פרוס ומתוח לאורכו של מקטע א'.

לא יכולתי להתאפק ולהמתין עד יום שבת, הייתי חייב לעשות גיחה לראות אם קרנ משהו כי לפי אחת התמונות שפרסם דוד80 אתמול בערב היה ניתן להבחין במשקולות תלויות בתוואי.
כרגע פרוסים כבר שישה כבלים / חוטים לפי הפירוט הבא
1. שני כבלי זרם חוזר לאורך שתי המסילות - סה"כ ארבעה כבלים
2. חוט חישמולת פרוס, מתוח ומחובר לאורך מסילה הדרומית בלבד - חוט נחושת
3. חוט / כבל נחושת נוסף פרוס מעל חוט החשמולת. (קו הולכה ? מתח גבוה ?)

 

aryeri

Member
אני לא מבין בזה בדיוק, אבל ככה זה בכל אירופה ברכבות כבדות

כרגע פרוסים כבר שישה כבלים / חוטים לפי הפירוט הבא
1. שני כבלי זרם חוזר לאורך שתי המסילות - סה"כ ארבעה כבלים
2. חוט חישמולת פרוס, מתוח ומחובר לאורך מסילה הדרומית בלבד - חוט נחושת
3. חוט / כבל נחושת נוסף פרוס מעל חוט החשמולת. (קו הולכה ? מתח גבוה ?)
אני לא מבין בזה בדיוק, אבל ככה זה בכל אירופה ברכבות כבדות
חוט החישמולת עצמו מתוח בגובה שווה מעל המסילה, והוא מחובר לחוט שפרוש (ש' שמאלית) מעליו. החוט שפרוש מעליו הוא לא בהכרח מתוח. אני רואה את זה בכל אירופה ברכבות כבדות.
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שהחוט העליון נועד רק לדאוג לתמוך במוליך

אני לא מבין בזה בדיוק, אבל ככה זה בכל אירופה ברכבות כבדות
חוט החישמולת עצמו מתוח בגובה שווה מעל המסילה, והוא מחובר לחוט שפרוש (ש' שמאלית) מעליו. החוט שפרוש מעליו הוא לא בהכרח מתוח. אני רואה את זה בכל אירופה ברכבות כבדות.
אני חושב שהחוט העליון נועד רק לדאוג לתמוך במוליך
ולא להוליך זרם בעצמו
 

GLSRA

Active member
נשמע סביר

גם אני חושב ככה...
נשמע סביר
אנסה לראות שוב בעיון בסופ"ש
בעצם מדובר בכבל / חוט לתמיכה כדי לוודא שהחשמולת תיהיה תמיד בגובה קבוע מעל לגובה פני המסילה.
תודה על ההסברים שלכם
 

GLSRA

Active member
גשר חמש, מותקן לאורך 2 המסילות, עמודים וכבלים פרוסים לאורכו

בשעה טובה - שחיינו והגיענו עד היום הזה
יש חוט חשמולת פרוס ומתוח לאורכו של מקטע א'.

לא יכולתי להתאפק ולהמתין עד יום שבת, הייתי חייב לעשות גיחה לראות אם קרנ משהו כי לפי אחת התמונות שפרסם דוד80 אתמול בערב היה ניתן להבחין במשקולות תלויות בתוואי.
גשר חמש, מותקן לאורך 2 המסילות, עמודים וכבלים פרוסים לאורכו
ראו תמונה מצורפת!

אל גשר 6 לא התקרבתי מספיק, מרחוק נראה שרק הגשר הדרומי מותקן בשלב זה (לא מתחייב !)

 

Bus Nerd

Active member
את התמונה הזו צריך לשלוח לכל מי שהתלונן על "פגיעה בנוף"

גשר חמש, מותקן לאורך 2 המסילות, עמודים וכבלים פרוסים לאורכו
ראו תמונה מצורפת!

אל גשר 6 לא התקרבתי מספיק, מרחוק נראה שרק הגשר הדרומי מותקן בשלב זה (לא מתחייב !)
את התמונה הזו צריך לשלוח לכל מי שהתלונן על "פגיעה בנוף"
כמו שאמרנו כל הזמן בפורום, אלא אם מסתכלים מקרוב בקושי רואים את הכבלים ואין בכלל פגיעה בנוף
 

Ccyclist

Well-known member
אני מקווה שעדכוני סוף השבוע יכללו צילום מ100-200 מטר

את התמונה הזו צריך לשלוח לכל מי שהתלונן על "פגיעה בנוף"
כמו שאמרנו כל הזמן בפורום, אלא אם מסתכלים מקרוב בקושי רואים את הכבלים ואין בכלל פגיעה בנוף
אני מקווה שעדכוני סוף השבוע יכללו צילום מ100-200 מטר
יש פוטנציאל לתמונות נוף מרהיבות עם סרגלי בראשים, הרי יהודה באופק, שדות ופרדסים ואולי בקושי עמודים דקים שאי אפשר להבחין בהם וחיווט שאםשר לראות מקרוב בלבד :)
 

bralor4247

New member
הפגיעה בנוף בגלל העמודים ולא הכלים

את התמונה הזו צריך לשלוח לכל מי שהתלונן על "פגיעה בנוף"
כמו שאמרנו כל הזמן בפורום, אלא אם מסתכלים מקרוב בקושי רואים את הכבלים ואין בכלל פגיעה בנוף
הפגיעה בנוף בגלל העמודים ולא הכלים
 

GLSRA

Active member
שום דבר לא דומה למראה עיניים

בשעה טובה - שחיינו והגיענו עד היום הזה
יש חוט חשמולת פרוס ומתוח לאורכו של מקטע א'.

לא יכולתי להתאפק ולהמתין עד יום שבת, הייתי חייב לעשות גיחה לראות אם קרנ משהו כי לפי אחת התמונות שפרסם דוד80 אתמול בערב היה ניתן להבחין במשקולות תלויות בתוואי.
שום דבר לא דומה למראה עיניים
התמונות החפוזות שאני מצלם מהנייד שלי לא מצליחות להעביר את התחושה מהשטח.
במהלך הסופ"ש אשתדל לצלם עם מצלמה איכותית ולשתף אתכם ....

 

GLSRA

Active member
קו החישמולת במלוא תפארתו במבט מזרחה.....

בשעה טובה - שחיינו והגיענו עד היום הזה
יש חוט חשמולת פרוס ומתוח לאורכו של מקטע א'.

לא יכולתי להתאפק ולהמתין עד יום שבת, הייתי חייב לעשות גיחה לראות אם קרנ משהו כי לפי אחת התמונות שפרסם דוד80 אתמול בערב היה ניתן להבחין במשקולות תלויות בתוואי.
קו החישמולת במלוא תפארתו במבט מזרחה.....
בקרבת תחנה תפעולית איילון.

כאן בארץ ישראל ......
היינו כחולמים

 

luckydude

Active member
נראה שמותקנים שם תופסנים זמניים בצורת S מאורכת.

קו החישמולת במלוא תפארתו במבט מזרחה.....
בקרבת תחנה תפעולית איילון.

כאן בארץ ישראל ......
היינו כחולמים
נראה שמותקנים שם תופסנים זמניים בצורת S מאורכת.
אני מניח שבעתיד יחליפו אותם בחוטים מאונכים שיחברו בין החוט העליון והתחתון.
 

GLSRA

Active member
אכן, ראיתי את החלקים הללו שנראו לי מונחים באופן זמני

נראה שמותקנים שם תופסנים זמניים בצורת S מאורכת.
אני מניח שבעתיד יחליפו אותם בחוטים מאונכים שיחברו בין החוט העליון והתחתון.
אכן, ראיתי את החלקים הללו שנראו לי מונחים באופן זמני
 
נתוני עזר בסופר-קיצור:

קו החישמולת במלוא תפארתו במבט מזרחה.....
בקרבת תחנה תפעולית איילון.

כאן בארץ ישראל ......
היינו כחולמים
נתוני עזר בסופר-קיצור:
א׳= כבלי ״אדמה״, כבלים אקיופוטנצילים לכל המשק המתכתי של מערכת החישמול(עקרונית לא להחזר זירמי הנע).

ב׳= כבל מגע(מוט נחושת בחתך 107 ממ״ר) עליו מתחכך מוט הפחם של הפנטוגרף שעל גג הקטר( נמצא תחת מתח של 25 ק״ו.

ג׳=כבל זינה ב 25 ק״ו ( בחתך 150 ממ״ר, אולי 185?).

ד׳=מתלה(כמובן הרבה מתלים) להחזקת כבל המגע בגובה קבוע(בז'רגון המקצועי בהרבה שפות נקרא ״פנדל״).

ה׳=״אפס״ חשמלי, לזרם הנע חוזר לתה״ר המזינה את הקטע.

 

GLSRA

Active member
Scorpion ההסבר שלך ממש ברור

נתוני עזר בסופר-קיצור:
א׳= כבלי ״אדמה״, כבלים אקיופוטנצילים לכל המשק המתכתי של מערכת החישמול(עקרונית לא להחזר זירמי הנע).

ב׳= כבל מגע(מוט נחושת בחתך 107 ממ״ר) עליו מתחכך מוט הפחם של הפנטוגרף שעל גג הקטר( נמצא תחת מתח של 25 ק״ו.

ג׳=כבל זינה ב 25 ק״ו ( בחתך 150 ממ״ר, אולי 185?).

ד׳=מתלה(כמובן הרבה מתלים) להחזקת כבל המגע בגובה קבוע(בז'רגון המקצועי בהרבה שפות נקרא ״פנדל״).

ה׳=״אפס״ חשמלי, לזרם הנע חוזר לתה״ר המזינה את הקטע.
Scorpion ההסבר שלך ממש ברור
אם כך, הדבר היחיד שאינו סופי בתמונה הזו הוא הפנדל, כי כרגע זה בנוי מחלק שנראה עדיין זמני ויש אולי אחד בין כל שני עמודים ואני מניח שנדרשים יותר מאחד כדי להחזיק את הכבל מקביל לפסים

תודה
 
תודה אח!

נתוני עזר בסופר-קיצור:
א׳= כבלי ״אדמה״, כבלים אקיופוטנצילים לכל המשק המתכתי של מערכת החישמול(עקרונית לא להחזר זירמי הנע).

ב׳= כבל מגע(מוט נחושת בחתך 107 ממ״ר) עליו מתחכך מוט הפחם של הפנטוגרף שעל גג הקטר( נמצא תחת מתח של 25 ק״ו.

ג׳=כבל זינה ב 25 ק״ו ( בחתך 150 ממ״ר, אולי 185?).

ד׳=מתלה(כמובן הרבה מתלים) להחזקת כבל המגע בגובה קבוע(בז'רגון המקצועי בהרבה שפות נקרא ״פנדל״).

ה׳=״אפס״ חשמלי, לזרם הנע חוזר לתה״ר המזינה את הקטע.
תודה אח!
 

GLSRA

Active member
הדובדבן שבקצפת !!!

בשעה טובה - שחיינו והגיענו עד היום הזה
יש חוט חשמולת פרוס ומתוח לאורכו של מקטע א'.

לא יכולתי להתאפק ולהמתין עד יום שבת, הייתי חייב לעשות גיחה לראות אם קרנ משהו כי לפי אחת התמונות שפרסם דוד80 אתמול בערב היה ניתן להבחין במשקולות תלויות בתוואי.
הדובדבן שבקצפת !!!
ככה יפים נראים העמודים מקרוב בזווית המאפשרת לראות את כל מה שמחובר לעמוד חישמולת "רגיל". לא אלו עם משקולות המתיחה, לא הגלגלות, לא עם מותחנים, לא עם הכבלים הכפולים, לא עם הקצה הכבל מפה ולא עם קצה הכבל לשם.

כמעט שבא לי לכתוב "היה שווה לחכות"

אבל אז אני נזכר שמחכים יותר מדי


 

Bus Nerd

Active member
אני אתחיל להתרגש באמת כשנתחיל לראות כאלו גם בקטע הפעיל

הדובדבן שבקצפת !!!
ככה יפים נראים העמודים מקרוב בזווית המאפשרת לראות את כל מה שמחובר לעמוד חישמולת "רגיל". לא אלו עם משקולות המתיחה, לא הגלגלות, לא עם מותחנים, לא עם הכבלים הכפולים, לא עם הקצה הכבל מפה ולא עם קצה הכבל לשם.

כמעט שבא לי לכתוב "היה שווה לחכות"

אבל אז אני נזכר שמחכים יותר מדי
אני אתחיל להתרגש באמת כשנתחיל לראות כאלו גם בקטע הפעיל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה