חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל

מצב
הנושא נעול.

נייף

New member
חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל

חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל
ברגעים אלו הסתיימה חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל במעמד ראש הממשלה, שר התחבורה, מנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל נתיבי ישראל את קו רכבת הגליל.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין כי מדובר בפרויקט הנדסי מורכב הכולל את מנהרת הרכבת המשמעותית ביותר בישראל, שאורכה הכולל מגיע לכ-10 קילומטרים. במנהרה הותקנו מערכות הבטיחות והביטחון מהמתקדמות ביותר בעולם. זאת, תוך התחשבות בנושא הסביבתי, בו אנו רואים חשיבות שאין כדוגמתה כחברה ממשלתית, באה כוחו של משרד התחבורה.

להלן נתונים:
• עלות פרויקט רכבת הגליל – 2.8 מיליארד ₪.
• אורך המסילה – 23 ק"מ.
• שתי מנהרות לכל צד באורך כולל של 4.7 ק"מ.
• 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים ודרכי שירות.
• שתי תחנות נוסעים חדשות: אחיהוד וכרמיאל.

- תחנת אחיהוד:
מבנה תחנה מרכזי, שני רציפי צד, מבנה מערכות שליטה ובקרה, תחנה לשירות הנוסעים, חניון המכיל 200 מקומות חניה.

- תחנת כרמיאל:
מרכז תחבורה רחב היקף המשמש אוטובוסים ותחבורה ציבורית, מבנה תחנה הכולל שני רציפים, טרמינל נוסעים בן שתי קומות, מגרש חניה המכיל 750 מקומות חניה.


• תדירות:
שתי רכבות בשעות השיא לכל כיוון, אחת עד באר שבע ואחת לחיפה חוף הכרמל.
רכבת אחת בשעות השפל – עד חיפה חוף הכרמל.
כרמיאל – חוף הכרמל – 18 רכבות ביממה.
כרמיאל – ב"ש (דרך תחנות ת"א) – 8 רכבות: 4 רכבות בשעות הבוקר, 4 רכבות בשעות אחה"צ/ערב.

• שעות פעילות:
רכבת ראשונה מכרמיאל (05:33) לחיפה חוף הכרמל (06:24).
רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:50).
רכבת אחרונה מכרמיאל (22:33) לחיפה חוף הכרמל (23:24).
רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:50).

זמני נסיעה:
כרמיאל – חיפה מרכז השמונה: 35 דקות.
כרמיאל – ת"א סבידור מרכז: שעה ושלושים וחמש דקות.
כרמיאל- ב"ש מרכז: שעתיים וחמישים ושש דקות.


מקור: פייסבוק נתיבי ישראל.
 

jp3raptor

Member
כמות הזמן שלוקח לעבור את חיפה מדגים את הצורך בחשמול

חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל
ברגעים אלו הסתיימה חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל במעמד ראש הממשלה, שר התחבורה, מנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל נתיבי ישראל את קו רכבת הגליל.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין כי מדובר בפרויקט הנדסי מורכב הכולל את מנהרת הרכבת המשמעותית ביותר בישראל, שאורכה הכולל מגיע לכ-10 קילומטרים. במנהרה הותקנו מערכות הבטיחות והביטחון מהמתקדמות ביותר בעולם. זאת, תוך התחשבות בנושא הסביבתי, בו אנו רואים חשיבות שאין כדוגמתה כחברה ממשלתית, באה כוחו של משרד התחבורה.

להלן נתונים:
• עלות פרויקט רכבת הגליל – 2.8 מיליארד ₪.
• אורך המסילה – 23 ק"מ.
• שתי מנהרות לכל צד באורך כולל של 4.7 ק"מ.
• 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים ודרכי שירות.
• שתי תחנות נוסעים חדשות: אחיהוד וכרמיאל.

- תחנת אחיהוד:
מבנה תחנה מרכזי, שני רציפי צד, מבנה מערכות שליטה ובקרה, תחנה לשירות הנוסעים, חניון המכיל 200 מקומות חניה.

- תחנת כרמיאל:
מרכז תחבורה רחב היקף המשמש אוטובוסים ותחבורה ציבורית, מבנה תחנה הכולל שני רציפים, טרמינל נוסעים בן שתי קומות, מגרש חניה המכיל 750 מקומות חניה.


• תדירות:
שתי רכבות בשעות השיא לכל כיוון, אחת עד באר שבע ואחת לחיפה חוף הכרמל.
רכבת אחת בשעות השפל – עד חיפה חוף הכרמל.
כרמיאל – חוף הכרמל – 18 רכבות ביממה.
כרמיאל – ב"ש (דרך תחנות ת"א) – 8 רכבות: 4 רכבות בשעות הבוקר, 4 רכבות בשעות אחה"צ/ערב.

• שעות פעילות:
רכבת ראשונה מכרמיאל (05:33) לחיפה חוף הכרמל (06:24).
רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:50).
רכבת אחרונה מכרמיאל (22:33) לחיפה חוף הכרמל (23:24).
רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:50).

זמני נסיעה:
כרמיאל – חיפה מרכז השמונה: 35 דקות.
כרמיאל – ת"א סבידור מרכז: שעה ושלושים וחמש דקות.
כרמיאל- ב"ש מרכז: שעתיים וחמישים ושש דקות.


מקור: פייסבוק נתיבי ישראל.
כמות הזמן שלוקח לעבור את חיפה מדגים את הצורך בחשמול
אבל גם בתוואי "עוקף חיפה"
 

Ccyclist

Well-known member
האצה מהירה יותר ודילוג על כמה מתחנות חיפה יקצרו את הנסיעה.

כמות הזמן שלוקח לעבור את חיפה מדגים את הצורך בחשמול
אבל גם בתוואי "עוקף חיפה"
האצה מהירה יותר ודילוג על כמה מתחנות חיפה יקצרו את הנסיעה.
יתכן שמסילה פרברית חדשה בין חדרה מערב לזכרון יעקב תספק מסלול אטרקטיבי יותר לצד הדרומי של פרברית חיפה עם תחנות במרחק הליכה ממקודים כמו פארק קיסריה, מעגן מיכאל, ובית החולים הלל יפה. על מסילת החוף הראשית ניתן להוסיף תחנות פרבריות לצד המסילה במקומות כמו הבונים, דור, ולמרגלות טירת הכרמל. מסלול פרברי עמוס יותר ותדיר יותר משני עברי העיר חיפה יאפשר להתבסס על הרכבת הפרברית לקפיצות של תחנה או שתיים בתוך העיר חיפה וישחרר את הרכבות הבינעירונית מהצורך לעצור בכל ארבעת התחנות הראשיות בעיר ובתחנת חיפה מזרח / בית המכס אם וכאשר זו תיפתח תחדש.
&nbsp
בגלל המוקדים התחבורתיים במטרופולין חיפה עדיף שתהיינה שתי עצירות בלבד ברכבות הבינעירוניות: חוף הכרמל ולב המפרץ. ויתור על שתי תחנות הביניים הקיימות והאצה חשמלית יחסכו כ10 דקות נסיעה במסלול הנוכחי ללא צורך במינהור יקר ומסובך בכרמל. עם הוספת תחנת בית המכס מדובר בחיסכון זמן ניכר יותר של כרבע שעה מול הרכבות המאספות.
&nbsp
&nbsp
 

jp3raptor

Member
מסכים עם כל הנקודות

האצה מהירה יותר ודילוג על כמה מתחנות חיפה יקצרו את הנסיעה.
יתכן שמסילה פרברית חדשה בין חדרה מערב לזכרון יעקב תספק מסלול אטרקטיבי יותר לצד הדרומי של פרברית חיפה עם תחנות במרחק הליכה ממקודים כמו פארק קיסריה, מעגן מיכאל, ובית החולים הלל יפה. על מסילת החוף הראשית ניתן להוסיף תחנות פרבריות לצד המסילה במקומות כמו הבונים, דור, ולמרגלות טירת הכרמל. מסלול פרברי עמוס יותר ותדיר יותר משני עברי העיר חיפה יאפשר להתבסס על הרכבת הפרברית לקפיצות של תחנה או שתיים בתוך העיר חיפה וישחרר את הרכבות הבינעירונית מהצורך לעצור בכל ארבעת התחנות הראשיות בעיר ובתחנת חיפה מזרח / בית המכס אם וכאשר זו תיפתח תחדש.
&nbsp
בגלל המוקדים התחבורתיים במטרופולין חיפה עדיף שתהיינה שתי עצירות בלבד ברכבות הבינעירוניות: חוף הכרמל ולב המפרץ. ויתור על שתי תחנות הביניים הקיימות והאצה חשמלית יחסכו כ10 דקות נסיעה במסלול הנוכחי ללא צורך במינהור יקר ומסובך בכרמל. עם הוספת תחנת בית המכס מדובר בחיסכון זמן ניכר יותר של כרבע שעה מול הרכבות המאספות.
&nbsp
&nbsp
מסכים עם כל הנקודות
אבל עם כל זאת מסילה דרך יוקנעם שתעקוף את חיפה היא הפתרון לטווח ארוך
 
מסילה כזו לא תשרת קווים עם תדירות נורמלית מהצפון למרכז

מסכים עם כל הנקודות
אבל עם כל זאת מסילה דרך יוקנעם שתעקוף את חיפה היא הפתרון לטווח ארוך
מסילה כזו לא תשרת קווים עם תדירות נורמלית מהצפון למרכז
ולדרום ולכן כדי להחזיק קישור באמת שמיש בין הגליל המערבי והגליל בכלל לבין מרכז ודרום הארץ, הקישור הזה צריך לכלול גם את הביקוש מ/ל חיפה.

מלבד זאת שעקיפה של חיפה משמעותה החלשת חיפה כמרכז המטרופוליני של הצפון.
 

Ccyclist

Well-known member
"עקיפה" דרך יוקנעם ומסילת עירון תהיה באורך דומה.

מסילה כזו לא תשרת קווים עם תדירות נורמלית מהצפון למרכז
ולדרום ולכן כדי להחזיק קישור באמת שמיש בין הגליל המערבי והגליל בכלל לבין מרכז ודרום הארץ, הקישור הזה צריך לכלול גם את הביקוש מ/ל חיפה.

מלבד זאת שעקיפה של חיפה משמעותה החלשת חיפה כמרכז המטרופוליני של הצפון.
"עקיפה" דרך יוקנעם ומסילת עירון תהיה באורך דומה.
אמנם הנסיעה תהיה באופן כללי בכיוון דרום אבל מדובר בהחלפת חצי סיבוב בצורת C ששיאו צפונה בסוג של עיקוף בצורת L שהחיבור ממנו למסילת החוף ארוך בהרבה מחצי הסיבוב בחיפה.
&nbsp
&nbsp
 

jp3raptor

Member
ומה המהירות המקסימלית לנסיעה דרך חיפה?

מסילה כזו לא תשרת קווים עם תדירות נורמלית מהצפון למרכז
ולדרום ולכן כדי להחזיק קישור באמת שמיש בין הגליל המערבי והגליל בכלל לבין מרכז ודרום הארץ, הקישור הזה צריך לכלול גם את הביקוש מ/ל חיפה.

מלבד זאת שעקיפה של חיפה משמעותה החלשת חיפה כמרכז המטרופוליני של הצפון.
ומה המהירות המקסימלית לנסיעה דרך חיפה?
בהנחה של מסילה "מחושמלת" ושני עצירות בלבד
 
תלוי כיצד יוחלט לבצע את ריבוע המסילות בתוך חיפה

ומה המהירות המקסימלית לנסיעה דרך חיפה?
בהנחה של מסילה "מחושמלת" ושני עצירות בלבד
תלוי כיצד יוחלט לבצע את ריבוע המסילות בתוך חיפה
אם זוג המסילות הנוסף (המהיר) יבוצע במינהור, אפשר יהיה להגיע למהירות גבוהה בין לב המפרץ לחוף הכרמל. בתוואי הקיים אני מניח שהמהירות לא תהיה גבוהה, אבל גם לביטול עצירות בחיפה מרכז ובבת גלים יש משמעות.
לחשמול תהיה משמעות דווקא בעיקר עם העצירות, בגלל התאוצה המהירה יותר. אם יבטלו לרכבות הבינעירוניות את שתי העצירות, ההשפעה של החשמול תהיה מינורית יותר.
 
מה עם הרעיון למנהר את הקו ולבנות רכבת קלה בין שני הקצוות?

תלוי כיצד יוחלט לבצע את ריבוע המסילות בתוך חיפה
אם זוג המסילות הנוסף (המהיר) יבוצע במינהור, אפשר יהיה להגיע למהירות גבוהה בין לב המפרץ לחוף הכרמל. בתוואי הקיים אני מניח שהמהירות לא תהיה גבוהה, אבל גם לביטול עצירות בחיפה מרכז ובבת גלים יש משמעות.
לחשמול תהיה משמעות דווקא בעיקר עם העצירות, בגלל התאוצה המהירה יותר. אם יבטלו לרכבות הבינעירוניות את שתי העצירות, ההשפעה של החשמול תהיה מינורית יותר.
מה עם הרעיון למנהר את הקו ולבנות רכבת קלה בין שני הקצוות?
אני זוכר שבזמנו זה היה נשמע טוב כי ככה ההר יתחבר מבחינה עירונית לחוף הים ממנו הוא מנותק כיום
 
למנהר את כל ארבע המסילות ולהוציא את הרכבת הכבדה מחיפה

מה עם הרעיון למנהר את הקו ולבנות רכבת קלה בין שני הקצוות?
אני זוכר שבזמנו זה היה נשמע טוב כי ככה ההר יתחבר מבחינה עירונית לחוף הים ממנו הוא מנותק כיום
למנהר את כל ארבע המסילות ולהוציא את הרכבת הכבדה מחיפה
לחלוטין?
מה טוב ברעיון הזה?

כשתחנות הרכבת נמצאות מחוץ לערים או בשוליהן אוהבים להתלונן על כך. אבל כאשר יש תחנות בתוך העיר, מציעים רעיונות להוציא אותן מהעיר...
 
לא, מה פתאום?

למנהר את כל ארבע המסילות ולהוציא את הרכבת הכבדה מחיפה
לחלוטין?
מה טוב ברעיון הזה?

כשתחנות הרכבת נמצאות מחוץ לערים או בשוליהן אוהבים להתלונן על כך. אבל כאשר יש תחנות בתוך העיר, מציעים רעיונות להוציא אותן מהעיר...
לא, מה פתאום?
כוונתי להשאיר את תחנות לב המפרץ וחוף הכרמל, ולחבר ביניהן ע"י רכבת קלה. כך גם העיר תתחבר עם הים, גם תישאר הגישה המהירה לתחנות בת גלים והשמונה (למעט הזמן הקצר שימתינו בהחלפה, אך לרכבת קלה יש תדירות טובה) וניתן יהיה להוסיף עוד תחנות ע"פ הצורך. וכמובן קיצור זמני הנסיעה הבין-עירוניים
הרי מדובר בלב עיר, רובם הגדול של הנוסעים (כולל תושבי חיפה) משתמשים בתחנות חוף הכרמל ולב המפרץ. ולכן לדעתי זו חלופה טובה.
&nbsp
אבל מכל מקום, אני מבין שהיא כנראה לא תקודם
 
להוציא את הרכבת הכבדה לחלוטין מהעיר התחתית זה להוציא אותה

לא, מה פתאום?
כוונתי להשאיר את תחנות לב המפרץ וחוף הכרמל, ולחבר ביניהן ע"י רכבת קלה. כך גם העיר תתחבר עם הים, גם תישאר הגישה המהירה לתחנות בת גלים והשמונה (למעט הזמן הקצר שימתינו בהחלפה, אך לרכבת קלה יש תדירות טובה) וניתן יהיה להוסיף עוד תחנות ע"פ הצורך. וכמובן קיצור זמני הנסיעה הבין-עירוניים
הרי מדובר בלב עיר, רובם הגדול של הנוסעים (כולל תושבי חיפה) משתמשים בתחנות חוף הכרמל ולב המפרץ. ולכן לדעתי זו חלופה טובה.
&nbsp
אבל מכל מקום, אני מבין שהיא כנראה לא תקודם
להוציא את הרכבת הכבדה לחלוטין מהעיר התחתית זה להוציא אותה
מהעיר.
לרכבות פרבריות (כבדות) בצפון בהחלט יש מקום בתוך העיר חיפה.
מה תעשה עם רכבת העמק למשל אם הרכבת הכבדה תוצא מתוך חיפה? לב המפרץ תהיה תחנת הקצה?
 
כן, למה לא?

להוציא את הרכבת הכבדה לחלוטין מהעיר התחתית זה להוציא אותה
מהעיר.
לרכבות פרבריות (כבדות) בצפון בהחלט יש מקום בתוך העיר חיפה.
מה תעשה עם רכבת העמק למשל אם הרכבת הכבדה תוצא מתוך חיפה? לב המפרץ תהיה תחנת הקצה?
כן, למה לא?
מלב המפרץ. ימשיכו או ברכבת קלה (על תוואי המסילה הכבדה כיום) או במטרונית או באוטובוסים או ברכבל או עם הרכבת הכבדה אם יעדם לאזור זה של חיפה (כגון מת"ם או למרכז הארץ.
בדיוק כפי שמתוכנן לרכבת הקלה מנצרת עילית
זו פגיעה מינורית עבור מי שמגיעים ממזרח או מצפון לחיפה ושצריכים ספציפית לסביבות תחנות חיפה מרכז-השמונה ובת גלים שיצטרכו להחליף לרכבת קלה. מי שירצה להגיע לשכונות הגבוהות כבר כיום יעדיף בלב המפרץ (כמובן לאחר שתיפתח לב המפרץ-מזרח) ושיפור משמעותי עבור מי מהם שיעדו לכניסה הדרומית של חיפה או למרכז הארץ ובעיקר לתושבי חיפה שיתחברו שוב לים שנותק מהם.
אמנם, צריך לחשוב על דרך בה רכבות המשא (גם ממזרח וגם מדרום) תוכלנה להגיע לנמל. אם בכל מקרה ייצטרכו מסילת רכבת כבדה אז ברור שכבר עדיף שיקוע בתוואי הקיים
 
הניתוק מהים והחיבור אליו זו סיסמה חסרת שחר

כן, למה לא?
מלב המפרץ. ימשיכו או ברכבת קלה (על תוואי המסילה הכבדה כיום) או במטרונית או באוטובוסים או ברכבל או עם הרכבת הכבדה אם יעדם לאזור זה של חיפה (כגון מת"ם או למרכז הארץ.
בדיוק כפי שמתוכנן לרכבת הקלה מנצרת עילית
זו פגיעה מינורית עבור מי שמגיעים ממזרח או מצפון לחיפה ושצריכים ספציפית לסביבות תחנות חיפה מרכז-השמונה ובת גלים שיצטרכו להחליף לרכבת קלה. מי שירצה להגיע לשכונות הגבוהות כבר כיום יעדיף בלב המפרץ (כמובן לאחר שתיפתח לב המפרץ-מזרח) ושיפור משמעותי עבור מי מהם שיעדו לכניסה הדרומית של חיפה או למרכז הארץ ובעיקר לתושבי חיפה שיתחברו שוב לים שנותק מהם.
אמנם, צריך לחשוב על דרך בה רכבות המשא (גם ממזרח וגם מדרום) תוכלנה להגיע לנמל. אם בכל מקרה ייצטרכו מסילת רכבת כבדה אז ברור שכבר עדיף שיקוע בתוואי הקיים
הניתוק מהים והחיבור אליו זו סיסמה חסרת שחר
ממילא באזור העיר התחתית יש נמל ולא יהיה שם שום חיבור לים ובין בת גלים לחוף הכרמל יש את דרך ההגנה שמנתקת את העיר מהים הרבה יותר מאשר מסילת הרכבת.

יש הגיון בזוג מסילות ממונהרות עבור רכבות בינעירוניות, אבל אין הגיון במנהור של ארבע מסילות בין לב המפרץ לחוף הכרמל.
שירות פרברי שנכנס לתוך חיפה צריך להיות.

חוץ מזה ששתי תחנות לב המפרץ לא מתוכננות ולא מתאימות להיות תחנות קצה.
 

אורח117

New member
זה נכון שאין הגיון למנהר 4 מסילות כבר מאיזור לב המפרץ

הניתוק מהים והחיבור אליו זו סיסמה חסרת שחר
ממילא באזור העיר התחתית יש נמל ולא יהיה שם שום חיבור לים ובין בת גלים לחוף הכרמל יש את דרך ההגנה שמנתקת את העיר מהים הרבה יותר מאשר מסילת הרכבת.

יש הגיון בזוג מסילות ממונהרות עבור רכבות בינעירוניות, אבל אין הגיון במנהור של ארבע מסילות בין לב המפרץ לחוף הכרמל.
שירות פרברי שנכנס לתוך חיפה צריך להיות.

חוץ מזה ששתי תחנות לב המפרץ לא מתוכננות ולא מתאימות להיות תחנות קצה.
זה נכון שאין הגיון למנהר 4 מסילות כבר מאיזור לב המפרץ
יחד עם זאת - יש הגיון רב מאוד בלמנהר/לשקע 4 מסילות מאזור בית המכס בעיר התחתית ועד חוף הכרמל . מדובר במקטע רגיש של 8 ק״מ בלבד. שתי המסילות הקיימות באזור זה הן בהחלט חייץ.
יש תכנית בנין עיר מאושרת לשיקוע (4 מסילות) בין בית המכס לדגון.
הדיונים כעת מתייחסים לאזור שבין דגון לחוף הכרמל.
 
חישמול הקו נדחה ל 2021 לפי TheMarker היום.

חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל
ברגעים אלו הסתיימה חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל במעמד ראש הממשלה, שר התחבורה, מנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל נתיבי ישראל את קו רכבת הגליל.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין כי מדובר בפרויקט הנדסי מורכב הכולל את מנהרת הרכבת המשמעותית ביותר בישראל, שאורכה הכולל מגיע לכ-10 קילומטרים. במנהרה הותקנו מערכות הבטיחות והביטחון מהמתקדמות ביותר בעולם. זאת, תוך התחשבות בנושא הסביבתי, בו אנו רואים חשיבות שאין כדוגמתה כחברה ממשלתית, באה כוחו של משרד התחבורה.

להלן נתונים:
• עלות פרויקט רכבת הגליל – 2.8 מיליארד ₪.
• אורך המסילה – 23 ק"מ.
• שתי מנהרות לכל צד באורך כולל של 4.7 ק"מ.
• 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים ודרכי שירות.
• שתי תחנות נוסעים חדשות: אחיהוד וכרמיאל.

- תחנת אחיהוד:
מבנה תחנה מרכזי, שני רציפי צד, מבנה מערכות שליטה ובקרה, תחנה לשירות הנוסעים, חניון המכיל 200 מקומות חניה.

- תחנת כרמיאל:
מרכז תחבורה רחב היקף המשמש אוטובוסים ותחבורה ציבורית, מבנה תחנה הכולל שני רציפים, טרמינל נוסעים בן שתי קומות, מגרש חניה המכיל 750 מקומות חניה.


• תדירות:
שתי רכבות בשעות השיא לכל כיוון, אחת עד באר שבע ואחת לחיפה חוף הכרמל.
רכבת אחת בשעות השפל – עד חיפה חוף הכרמל.
כרמיאל – חוף הכרמל – 18 רכבות ביממה.
כרמיאל – ב"ש (דרך תחנות ת"א) – 8 רכבות: 4 רכבות בשעות הבוקר, 4 רכבות בשעות אחה"צ/ערב.

• שעות פעילות:
רכבת ראשונה מכרמיאל (05:33) לחיפה חוף הכרמל (06:24).
רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:50).
רכבת אחרונה מכרמיאל (22:33) לחיפה חוף הכרמל (23:24).
רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:50).

זמני נסיעה:
כרמיאל – חיפה מרכז השמונה: 35 דקות.
כרמיאל – ת"א סבידור מרכז: שעה ושלושים וחמש דקות.
כרמיאל- ב"ש מרכז: שעתיים וחמישים ושש דקות.


מקור: פייסבוק נתיבי ישראל.
חישמול הקו נדחה ל 2021 לפי TheMarker היום.
פעם דובר על אפריל 2016, ראו מכרז נתיבי ישראל מיוני 2013.

 
כבר מזמן ידוע שסדר החישמול השתנה ושהחישמול של המסילות בצפון

חישמול הקו נדחה ל 2021 לפי TheMarker היום.
פעם דובר על אפריל 2016, ראו מכרז נתיבי ישראל מיוני 2013.
כבר מזמן ידוע שסדר החישמול השתנה ושהחישמול של המסילות בצפון
נדחה ל-2021.
זה פורסם בפורום כבר מספר פעמים בעבר.
 
מבחינת זמן הנסיעה נראה שמדובר בבשורה של ממש!

חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל
ברגעים אלו הסתיימה חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל במעמד ראש הממשלה, שר התחבורה, מנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל נתיבי ישראל את קו רכבת הגליל.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין כי מדובר בפרויקט הנדסי מורכב הכולל את מנהרת הרכבת המשמעותית ביותר בישראל, שאורכה הכולל מגיע לכ-10 קילומטרים. במנהרה הותקנו מערכות הבטיחות והביטחון מהמתקדמות ביותר בעולם. זאת, תוך התחשבות בנושא הסביבתי, בו אנו רואים חשיבות שאין כדוגמתה כחברה ממשלתית, באה כוחו של משרד התחבורה.

להלן נתונים:
• עלות פרויקט רכבת הגליל – 2.8 מיליארד ₪.
• אורך המסילה – 23 ק"מ.
• שתי מנהרות לכל צד באורך כולל של 4.7 ק"מ.
• 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים ודרכי שירות.
• שתי תחנות נוסעים חדשות: אחיהוד וכרמיאל.

- תחנת אחיהוד:
מבנה תחנה מרכזי, שני רציפי צד, מבנה מערכות שליטה ובקרה, תחנה לשירות הנוסעים, חניון המכיל 200 מקומות חניה.

- תחנת כרמיאל:
מרכז תחבורה רחב היקף המשמש אוטובוסים ותחבורה ציבורית, מבנה תחנה הכולל שני רציפים, טרמינל נוסעים בן שתי קומות, מגרש חניה המכיל 750 מקומות חניה.


• תדירות:
שתי רכבות בשעות השיא לכל כיוון, אחת עד באר שבע ואחת לחיפה חוף הכרמל.
רכבת אחת בשעות השפל – עד חיפה חוף הכרמל.
כרמיאל – חוף הכרמל – 18 רכבות ביממה.
כרמיאל – ב"ש (דרך תחנות ת"א) – 8 רכבות: 4 רכבות בשעות הבוקר, 4 רכבות בשעות אחה"צ/ערב.

• שעות פעילות:
רכבת ראשונה מכרמיאל (05:33) לחיפה חוף הכרמל (06:24).
רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:50).
רכבת אחרונה מכרמיאל (22:33) לחיפה חוף הכרמל (23:24).
רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:50).

זמני נסיעה:
כרמיאל – חיפה מרכז השמונה: 35 דקות.
כרמיאל – ת"א סבידור מרכז: שעה ושלושים וחמש דקות.
כרמיאל- ב"ש מרכז: שעתיים וחמישים ושש דקות.


מקור: פייסבוק נתיבי ישראל.
מבחינת זמן הנסיעה נראה שמדובר בבשורה של ממש!
כיום באוטובוס מהתחנה המרכזית בכרמיאל לוקח כ40 דקות ומעלה להגיע רק למרכזית המפרץ! וזה עוד בקו המהיר (262).
לפי הזמנים הנ"ל עושה רושם שנסיעה למרכזית המפרץ תיקח פחות מחצי שעה, ולקריות אפילו כ20 דקות בלבד. שיפור שירות עצום!
 

aryeri

Member
בקו שעות העומס כרמיאל-באר שבע זה יהיה מהיר עוד יותר

מבחינת זמן הנסיעה נראה שמדובר בבשורה של ממש!
כיום באוטובוס מהתחנה המרכזית בכרמיאל לוקח כ40 דקות ומעלה להגיע רק למרכזית המפרץ! וזה עוד בקו המהיר (262).
לפי הזמנים הנ"ל עושה רושם שנסיעה למרכזית המפרץ תיקח פחות מחצי שעה, ולקריות אפילו כ20 דקות בלבד. שיפור שירות עצום!
בקו שעות העומס כרמיאל-באר שבע זה יהיה מהיר עוד יותר
כי הקו הזה לא יעצור בתחנות קריית חיים וחוצות המפרץ. וגם קריית מוצקין תקבל שידרוג - תוספת של קו רכבת מהיר לחיפה פעם בשעה
 
גם היום יש לקרית מוצקין קו מהיר לחיפה

בקו שעות העומס כרמיאל-באר שבע זה יהיה מהיר עוד יותר
כי הקו הזה לא יעצור בתחנות קריית חיים וחוצות המפרץ. וגם קריית מוצקין תקבל שידרוג - תוספת של קו רכבת מהיר לחיפה פעם בשעה
גם היום יש לקרית מוצקין קו מהיר לחיפה
הקו למודיעין שלא עוצר בעתלית, לא עוצר גם בקרית חיים וחוצות המפרץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה