טיול טרמפים חוצה ישראל

מצב
הנושא נעול.

Y4NN C0HEN

New member
טיול טרמפים חוצה ישראל

טיול טרמפים חוצה ישראל
חבל שבתפוז אין קהילת טרמפיסטים.. פה נראה לי המקום המתאים ביותר.

מעוניין בחוות דעתכם במסע טרמפים חוצה ישראל שאני מתכנן כבר תקופה והגיע הזמן להוציא אל הפועל.

מתכנן להתחיל בחרמון (הגעה בתחבורה ציבורית. היה ולא ניתן להגיע ממש לחרמון בתחבצ אתיר לעצמי להתחיל את המסע גם ממג'דל שמס) ולסיים באילת.

התכנון הוא לא להיכנס בשום אופן לשטחים שמעבר לקו הירוק ככה שמצפון את כביש 90 אעזוב לכל המאוחר באיזור בית שאן (אחתוך ל71). בתקווה שאצליח לעבור מערבה מוקדם יותר.

לטובת המסע אני מתכנן לשריין ראשון-שישי (ייתכן וכבר ביום חמישי של לפני אותו יום ראשון אצא לצפון בתחבורה ציבורית וככה אולי ארוויח כמה ימים).
מלבד הגעה לנקודת ההתחלה הצפונית אין לי כל כוונה להשתמש בתחבורה ציבורית. כשאגיע לצומת החלטה של תחב"צ או חזרה לפני אילת הביתה-אקבל אותה. מאילת מתכנן להשתמש בתחבורה ציבורית כדי לחזור הביתה (גר במרכז)

לא פוסל כניסה ליישובים ושינה אצל אנשים (אני מלאך בעצמי ויצא לי להתארח בטיולים פה ושם אצל אנשים טובים כאלה ואחרים)

כמעט שכחתי כי זה מובן מאליו עבורי אבל אני גבר צעיר (~20), לבד.

ברשותכם אני מצרף רשימת ציוד ומי שממש משקיע יציץ בה ויחווה את דעתו הכנה והחשובה. אם מישהו כאן התנסה בטיול טרמפים חוצה ישראל אשמח לשמוע את הצעותיו.

הטיול מבחינתי מהווה איזשהו "מודל" (מתנצל. צהל לא יוצא ממני כל כך בקלות) לטיול טרמפים באירופה ושביל ישראל ברגל. ככה שזה מעין שילוב

אנא מכם
מחכה לשמוע את דעותיכם. מי שקורא אך ללא יכולת לכתוב אשמח אם יכתוב לי מייל
[email protected]
 

Ccyclist

Well-known member
טרמפים באירופה זה דבר נדיר ביותר, משהו שהיה בשנות ה60 וה70.

טיול טרמפים חוצה ישראל
חבל שבתפוז אין קהילת טרמפיסטים.. פה נראה לי המקום המתאים ביותר.

מעוניין בחוות דעתכם במסע טרמפים חוצה ישראל שאני מתכנן כבר תקופה והגיע הזמן להוציא אל הפועל.

מתכנן להתחיל בחרמון (הגעה בתחבורה ציבורית. היה ולא ניתן להגיע ממש לחרמון בתחבצ אתיר לעצמי להתחיל את המסע גם ממג'דל שמס) ולסיים באילת.

התכנון הוא לא להיכנס בשום אופן לשטחים שמעבר לקו הירוק ככה שמצפון את כביש 90 אעזוב לכל המאוחר באיזור בית שאן (אחתוך ל71). בתקווה שאצליח לעבור מערבה מוקדם יותר.

לטובת המסע אני מתכנן לשריין ראשון-שישי (ייתכן וכבר ביום חמישי של לפני אותו יום ראשון אצא לצפון בתחבורה ציבורית וככה אולי ארוויח כמה ימים).
מלבד הגעה לנקודת ההתחלה הצפונית אין לי כל כוונה להשתמש בתחבורה ציבורית. כשאגיע לצומת החלטה של תחב"צ או חזרה לפני אילת הביתה-אקבל אותה. מאילת מתכנן להשתמש בתחבורה ציבורית כדי לחזור הביתה (גר במרכז)

לא פוסל כניסה ליישובים ושינה אצל אנשים (אני מלאך בעצמי ויצא לי להתארח בטיולים פה ושם אצל אנשים טובים כאלה ואחרים)

כמעט שכחתי כי זה מובן מאליו עבורי אבל אני גבר צעיר (~20), לבד.

ברשותכם אני מצרף רשימת ציוד ומי שממש משקיע יציץ בה ויחווה את דעתו הכנה והחשובה. אם מישהו כאן התנסה בטיול טרמפים חוצה ישראל אשמח לשמוע את הצעותיו.

הטיול מבחינתי מהווה איזשהו "מודל" (מתנצל. צהל לא יוצא ממני כל כך בקלות) לטיול טרמפים באירופה ושביל ישראל ברגל. ככה שזה מעין שילוב

אנא מכם
מחכה לשמוע את דעותיכם. מי שקורא אך ללא יכולת לכתוב אשמח אם יכתוב לי מייל
[email protected]
טרמפים באירופה זה דבר נדיר ביותר, משהו שהיה בשנות ה60 וה70.
בימינו לא ברור אם זה יותר מסוכן למסיע או לנוסע אבל זה שייך לתקופה אחרת תמימה יותר.
&nbsp
הכרתי מישהו שעשה טראמפ מלונדון ועד לפלימות' Plymouth שבדרום מערב אנגליה ולקח לו כ 16 שעות לעשות את המסע. השיטה שלו היתה לכתוב שלט עם כיתוב כזה:
&nbsp
M4
West Country
M5
Plymouth
&nbsp
וכך נהגים חולפים יכלו לדעת מתאים להם להעלות אותו.
&nbsp
אני חייב לומר שמעולם לא ראיתי שלטים כאלו מחוץ למדיה הפופולרית.
&nbsp
כמו כן באירופה אסור לעצור במחלפים וכיכרות בכבישים בינעירוניים. אני חושב שאת הנסיעה שלו הבחור התחיל באזור שנחשב כרחוב עירוני לפני תחילת האוטוסטרדה הראשונה ברשימתו, ואין לי מושג איפה הוא החליף הסעות אבל אם היתה הקפצה לנקודת ביניים באוטוסטרדה ולא לעיר או עיירה בדרך המקום היחיד שאפשר לבקש בו טרמפים הוא בתחנות השירות ( Services / Service Stations שהן סוג של חניון עם תחנת דלק וכמה חנויות או מסעדות.
&nbsp
לעמוד לצד אוטוסטרדה של 110 קמ"ש ולצפות שיעלו אותך זה שילוב בין התאבדות לסיכון חיי אחרים.
&nbsp
בימינו יש אפליקציות של Ride Sharing ואפשר להשתמש בהן לטראמפים או לנסיעה תמורת תשלום על דלק.
&nbsp
כמו כן באירופה יש מערך תח"צ משוכלל שמגיע לכל מקום ואם אינך יכול לאפשר לעצמך כרטיסי רכבת לכל מקום אפשר לקחת אוטובוסים.
 
אכן, כשאני שוכר רכב בארץ יוצא לי לתת טרמפים, אבל באירופה

טרמפים באירופה זה דבר נדיר ביותר, משהו שהיה בשנות ה60 וה70.
בימינו לא ברור אם זה יותר מסוכן למסיע או לנוסע אבל זה שייך לתקופה אחרת תמימה יותר.
&nbsp
הכרתי מישהו שעשה טראמפ מלונדון ועד לפלימות' Plymouth שבדרום מערב אנגליה ולקח לו כ 16 שעות לעשות את המסע. השיטה שלו היתה לכתוב שלט עם כיתוב כזה:
&nbsp
M4
West Country
M5
Plymouth
&nbsp
וכך נהגים חולפים יכלו לדעת מתאים להם להעלות אותו.
&nbsp
אני חייב לומר שמעולם לא ראיתי שלטים כאלו מחוץ למדיה הפופולרית.
&nbsp
כמו כן באירופה אסור לעצור במחלפים וכיכרות בכבישים בינעירוניים. אני חושב שאת הנסיעה שלו הבחור התחיל באזור שנחשב כרחוב עירוני לפני תחילת האוטוסטרדה הראשונה ברשימתו, ואין לי מושג איפה הוא החליף הסעות אבל אם היתה הקפצה לנקודת ביניים באוטוסטרדה ולא לעיר או עיירה בדרך המקום היחיד שאפשר לבקש בו טרמפים הוא בתחנות השירות ( Services / Service Stations שהן סוג של חניון עם תחנת דלק וכמה חנויות או מסעדות.
&nbsp
לעמוד לצד אוטוסטרדה של 110 קמ"ש ולצפות שיעלו אותך זה שילוב בין התאבדות לסיכון חיי אחרים.
&nbsp
בימינו יש אפליקציות של Ride Sharing ואפשר להשתמש בהן לטראמפים או לנסיעה תמורת תשלום על דלק.
&nbsp
כמו כן באירופה יש מערך תח"צ משוכלל שמגיע לכל מקום ואם אינך יכול לאפשר לעצמך כרטיסי רכבת לכל מקום אפשר לקחת אוטובוסים.
אכן, כשאני שוכר רכב בארץ יוצא לי לתת טרמפים, אבל באירופה
לא היתה לי הזדמנות לתת טרמפ אפילו פעם אחת, כי בספרד, פורטוגל ואנגליה לא ראיתי אף אחד שמבקש טרמפ.
 
דווקא מכיר ישראלים שטיילו באירופה בטרמפים

טרמפים באירופה זה דבר נדיר ביותר, משהו שהיה בשנות ה60 וה70.
בימינו לא ברור אם זה יותר מסוכן למסיע או לנוסע אבל זה שייך לתקופה אחרת תמימה יותר.
&nbsp
הכרתי מישהו שעשה טראמפ מלונדון ועד לפלימות' Plymouth שבדרום מערב אנגליה ולקח לו כ 16 שעות לעשות את המסע. השיטה שלו היתה לכתוב שלט עם כיתוב כזה:
&nbsp
M4
West Country
M5
Plymouth
&nbsp
וכך נהגים חולפים יכלו לדעת מתאים להם להעלות אותו.
&nbsp
אני חייב לומר שמעולם לא ראיתי שלטים כאלו מחוץ למדיה הפופולרית.
&nbsp
כמו כן באירופה אסור לעצור במחלפים וכיכרות בכבישים בינעירוניים. אני חושב שאת הנסיעה שלו הבחור התחיל באזור שנחשב כרחוב עירוני לפני תחילת האוטוסטרדה הראשונה ברשימתו, ואין לי מושג איפה הוא החליף הסעות אבל אם היתה הקפצה לנקודת ביניים באוטוסטרדה ולא לעיר או עיירה בדרך המקום היחיד שאפשר לבקש בו טרמפים הוא בתחנות השירות ( Services / Service Stations שהן סוג של חניון עם תחנת דלק וכמה חנויות או מסעדות.
&nbsp
לעמוד לצד אוטוסטרדה של 110 קמ"ש ולצפות שיעלו אותך זה שילוב בין התאבדות לסיכון חיי אחרים.
&nbsp
בימינו יש אפליקציות של Ride Sharing ואפשר להשתמש בהן לטראמפים או לנסיעה תמורת תשלום על דלק.
&nbsp
כמו כן באירופה יש מערך תח"צ משוכלל שמגיע לכל מקום ואם אינך יכול לאפשר לעצמך כרטיסי רכבת לכל מקום אפשר לקחת אוטובוסים.
דווקא מכיר ישראלים שטיילו באירופה בטרמפים
באזור גרמניה ופולין. זה עובד. אני עדיין מעדיף תחבורה ציבורית, אבל מבין את החיסכון ואת החוויה.
 

Y4NN C0HEN

New member
לא כל כך נדיר

טרמפים באירופה זה דבר נדיר ביותר, משהו שהיה בשנות ה60 וה70.
בימינו לא ברור אם זה יותר מסוכן למסיע או לנוסע אבל זה שייך לתקופה אחרת תמימה יותר.
&nbsp
הכרתי מישהו שעשה טראמפ מלונדון ועד לפלימות' Plymouth שבדרום מערב אנגליה ולקח לו כ 16 שעות לעשות את המסע. השיטה שלו היתה לכתוב שלט עם כיתוב כזה:
&nbsp
M4
West Country
M5
Plymouth
&nbsp
וכך נהגים חולפים יכלו לדעת מתאים להם להעלות אותו.
&nbsp
אני חייב לומר שמעולם לא ראיתי שלטים כאלו מחוץ למדיה הפופולרית.
&nbsp
כמו כן באירופה אסור לעצור במחלפים וכיכרות בכבישים בינעירוניים. אני חושב שאת הנסיעה שלו הבחור התחיל באזור שנחשב כרחוב עירוני לפני תחילת האוטוסטרדה הראשונה ברשימתו, ואין לי מושג איפה הוא החליף הסעות אבל אם היתה הקפצה לנקודת ביניים באוטוסטרדה ולא לעיר או עיירה בדרך המקום היחיד שאפשר לבקש בו טרמפים הוא בתחנות השירות ( Services / Service Stations שהן סוג של חניון עם תחנת דלק וכמה חנויות או מסעדות.
&nbsp
לעמוד לצד אוטוסטרדה של 110 קמ"ש ולצפות שיעלו אותך זה שילוב בין התאבדות לסיכון חיי אחרים.
&nbsp
בימינו יש אפליקציות של Ride Sharing ואפשר להשתמש בהן לטראמפים או לנסיעה תמורת תשלום על דלק.
&nbsp
כמו כן באירופה יש מערך תח"צ משוכלל שמגיע לכל מקום ואם אינך יכול לאפשר לעצמך כרטיסי רכבת לכל מקום אפשר לקחת אוטובוסים.
לא כל כך נדיר
הוריי לפני 30 שנה גם הם יצאו למסע חוצה מדינות ביבשת וכמוך גם הם סבורים שהיום זה נדיר ביותר,
אולם שיטוט קצר ברשת ובייחוד ביוטיוב יעלה תוצאות שונות לגמרי. אני לא בא לטעון שמדובר בתופעה רחבת היקף ונפוצה כבעבר, אבל חד משמעית היא קיימת.
&nbsp
ואני בכלל דיברתי על הארץ,
מה,
לא הייתם עוצרים? ��
 

tristis

New member
בטח שעוצרים

לא כל כך נדיר
הוריי לפני 30 שנה גם הם יצאו למסע חוצה מדינות ביבשת וכמוך גם הם סבורים שהיום זה נדיר ביותר,
אולם שיטוט קצר ברשת ובייחוד ביוטיוב יעלה תוצאות שונות לגמרי. אני לא בא לטעון שמדובר בתופעה רחבת היקף ונפוצה כבעבר, אבל חד משמעית היא קיימת.
&nbsp
ואני בכלל דיברתי על הארץ,
מה,
לא הייתם עוצרים? ��
בטח שעוצרים
אין התלבטות בכלל.
למרות הניכור המודרני והחשש מפסיכופתים או מחבלים, נושא הטרמפים בישראל חי וקיים. זה פחות בולט בכבישים היות ולצרכני הטרמפים העיקריים בעבר (החיילים) כבר אסור הדבר.
ייתכן שבאיזור גוש דן והמרכז הדבר קשה יותר, אבל אז אפשר לנסות טרמפ לחץ בחניונים לדוגמה.
בהצלחה.
 

Ccyclist

Well-known member
אמרת שזו הכנה לטיול דומה באירופה.

לא כל כך נדיר
הוריי לפני 30 שנה גם הם יצאו למסע חוצה מדינות ביבשת וכמוך גם הם סבורים שהיום זה נדיר ביותר,
אולם שיטוט קצר ברשת ובייחוד ביוטיוב יעלה תוצאות שונות לגמרי. אני לא בא לטעון שמדובר בתופעה רחבת היקף ונפוצה כבעבר, אבל חד משמעית היא קיימת.
&nbsp
ואני בכלל דיברתי על הארץ,
מה,
לא הייתם עוצרים? ��
אמרת שזו הכנה לטיול דומה באירופה.
ולכן הדגשתי את נדירות העניין באירופה וכן את העובדה שיש מקומות שבארץ נהוג לעצור בהם ואפילו להקים תחנות אוטובוסים שבאירופה העצירה בהם אסורה לחלוטין.
&nbsp
הבחור שעשה את נסיעת הטראמפים שתיארתי עשה אותה ב2002.
&nbsp
בימינו יש עניין של כלכלה שיתופית ויתכן שאתר כמו Gumtree יכלול שיתופי נסיעות וטראמפים. כשיש איזושהי היכרות וירטואלית (לינק לפרופיל פייסבוק למשל) זה נותן יותר ביטחון למסיע ולנוסע.
 

אורי404

New member
אם הייתי מבצע את המסלול הזה, לא הייתי בטרמפים מבצע

טיול טרמפים חוצה ישראל
חבל שבתפוז אין קהילת טרמפיסטים.. פה נראה לי המקום המתאים ביותר.

מעוניין בחוות דעתכם במסע טרמפים חוצה ישראל שאני מתכנן כבר תקופה והגיע הזמן להוציא אל הפועל.

מתכנן להתחיל בחרמון (הגעה בתחבורה ציבורית. היה ולא ניתן להגיע ממש לחרמון בתחבצ אתיר לעצמי להתחיל את המסע גם ממג'דל שמס) ולסיים באילת.

התכנון הוא לא להיכנס בשום אופן לשטחים שמעבר לקו הירוק ככה שמצפון את כביש 90 אעזוב לכל המאוחר באיזור בית שאן (אחתוך ל71). בתקווה שאצליח לעבור מערבה מוקדם יותר.

לטובת המסע אני מתכנן לשריין ראשון-שישי (ייתכן וכבר ביום חמישי של לפני אותו יום ראשון אצא לצפון בתחבורה ציבורית וככה אולי ארוויח כמה ימים).
מלבד הגעה לנקודת ההתחלה הצפונית אין לי כל כוונה להשתמש בתחבורה ציבורית. כשאגיע לצומת החלטה של תחב"צ או חזרה לפני אילת הביתה-אקבל אותה. מאילת מתכנן להשתמש בתחבורה ציבורית כדי לחזור הביתה (גר במרכז)

לא פוסל כניסה ליישובים ושינה אצל אנשים (אני מלאך בעצמי ויצא לי להתארח בטיולים פה ושם אצל אנשים טובים כאלה ואחרים)

כמעט שכחתי כי זה מובן מאליו עבורי אבל אני גבר צעיר (~20), לבד.

ברשותכם אני מצרף רשימת ציוד ומי שממש משקיע יציץ בה ויחווה את דעתו הכנה והחשובה. אם מישהו כאן התנסה בטיול טרמפים חוצה ישראל אשמח לשמוע את הצעותיו.

הטיול מבחינתי מהווה איזשהו "מודל" (מתנצל. צהל לא יוצא ממני כל כך בקלות) לטיול טרמפים באירופה ושביל ישראל ברגל. ככה שזה מעין שילוב

אנא מכם
מחכה לשמוע את דעותיכם. מי שקורא אך ללא יכולת לכתוב אשמח אם יכתוב לי מייל
[email protected]
אם הייתי מבצע את המסלול הזה, לא הייתי בטרמפים מבצע
הייתי מבצע את זה בהליכה רגלית או באופניים אופניים. בין קטעים שונים משלב אוטובוס או רכבת. אפשר לבדוק אירועים שונים. היו כאלה בעבר. אולי לא לאורך כל הארץ, אבל כן בקטעים ארוכים. זה מאורגן, בטוח יותר ונעים יותר.
אם לא האירועים הייתי כאמור רוכב. בין אזורים שונים מכניס אופניים לאוטובוס בינעירוני או רכבת.
כתבת בית שאן; מדוע לא לנסוע ברכבת לכיוון חיפה או עתלית? משם למשל ניתן ללכת לאורך חוף הים. מאשקלון, למשל לנסוע ברכבת או באוטובוס דרומה יותר.
 

Y4NN C0HEN

New member
תודה לכולם על התובנות והתגובות

טיול טרמפים חוצה ישראל
חבל שבתפוז אין קהילת טרמפיסטים.. פה נראה לי המקום המתאים ביותר.

מעוניין בחוות דעתכם במסע טרמפים חוצה ישראל שאני מתכנן כבר תקופה והגיע הזמן להוציא אל הפועל.

מתכנן להתחיל בחרמון (הגעה בתחבורה ציבורית. היה ולא ניתן להגיע ממש לחרמון בתחבצ אתיר לעצמי להתחיל את המסע גם ממג'דל שמס) ולסיים באילת.

התכנון הוא לא להיכנס בשום אופן לשטחים שמעבר לקו הירוק ככה שמצפון את כביש 90 אעזוב לכל המאוחר באיזור בית שאן (אחתוך ל71). בתקווה שאצליח לעבור מערבה מוקדם יותר.

לטובת המסע אני מתכנן לשריין ראשון-שישי (ייתכן וכבר ביום חמישי של לפני אותו יום ראשון אצא לצפון בתחבורה ציבורית וככה אולי ארוויח כמה ימים).
מלבד הגעה לנקודת ההתחלה הצפונית אין לי כל כוונה להשתמש בתחבורה ציבורית. כשאגיע לצומת החלטה של תחב"צ או חזרה לפני אילת הביתה-אקבל אותה. מאילת מתכנן להשתמש בתחבורה ציבורית כדי לחזור הביתה (גר במרכז)

לא פוסל כניסה ליישובים ושינה אצל אנשים (אני מלאך בעצמי ויצא לי להתארח בטיולים פה ושם אצל אנשים טובים כאלה ואחרים)

כמעט שכחתי כי זה מובן מאליו עבורי אבל אני גבר צעיר (~20), לבד.

ברשותכם אני מצרף רשימת ציוד ומי שממש משקיע יציץ בה ויחווה את דעתו הכנה והחשובה. אם מישהו כאן התנסה בטיול טרמפים חוצה ישראל אשמח לשמוע את הצעותיו.

הטיול מבחינתי מהווה איזשהו "מודל" (מתנצל. צהל לא יוצא ממני כל כך בקלות) לטיול טרמפים באירופה ושביל ישראל ברגל. ככה שזה מעין שילוב

אנא מכם
מחכה לשמוע את דעותיכם. מי שקורא אך ללא יכולת לכתוב אשמח אם יכתוב לי מייל
[email protected]
תודה לכולם על התובנות והתגובות
לא מובן מאליו מבחינתי. אני בטוח שהפורום מלא ביוזרים חד-פעמיים שבאים רק לבקש מידע ועל כן תודה על התגובות והמחשבות. בפורום ריצה וטיראטלון ז"ל זה לא היה קורה :)

ניכר שביני לבין חלקכם קיים פער בהלך הרוח, במחשבה. כמובן שניתן לעשות את כל הארץ התחבצ! זה קליל. אוטובוס מקש לתל אביב ומשם לאילת.
אבל איפה החוויה?

אוטובוסים מבחינתי הם מוצא אחרון וישמשו אותי רק במקרה שאראה שאני ממש כושל במציאת טרמפים.

אחד הזכיר "טרמפ לחץ"- אני אלוף בזה. בונה מאוד על דילוגים בין תחנות דלק ופנייה אישית לעוברים ושבים.

כיום גם באירופה ניתן גם ניתן לתפוס טרמפים, כמובן שבמדינות סקנדינביה קל יותר מאשר במזרח, אבל זה קיים. ע"ע הסרט יורוטריפ, או hitchwiki (ויקפדיה של טרמפים) או הכי טוב לחפש סירטוני hitchiking europe ביוטיוב.

עשו את זה קודם, לפניי, זה לא משנה.... :)
מחכה לפנות שבוע ולהתחיל.
עדיין אשמח לקבל טיפים על צמתים מובילים או נקודות חמות באיזורי הקצה (ערד ודרומה, בית שאן וצפונה)
 

tristis

New member
קח בחשבון שזו ארץ קטנה

תודה לכולם על התובנות והתגובות
לא מובן מאליו מבחינתי. אני בטוח שהפורום מלא ביוזרים חד-פעמיים שבאים רק לבקש מידע ועל כן תודה על התגובות והמחשבות. בפורום ריצה וטיראטלון ז"ל זה לא היה קורה :)

ניכר שביני לבין חלקכם קיים פער בהלך הרוח, במחשבה. כמובן שניתן לעשות את כל הארץ התחבצ! זה קליל. אוטובוס מקש לתל אביב ומשם לאילת.
אבל איפה החוויה?

אוטובוסים מבחינתי הם מוצא אחרון וישמשו אותי רק במקרה שאראה שאני ממש כושל במציאת טרמפים.

אחד הזכיר "טרמפ לחץ"- אני אלוף בזה. בונה מאוד על דילוגים בין תחנות דלק ופנייה אישית לעוברים ושבים.

כיום גם באירופה ניתן גם ניתן לתפוס טרמפים, כמובן שבמדינות סקנדינביה קל יותר מאשר במזרח, אבל זה קיים. ע"ע הסרט יורוטריפ, או hitchwiki (ויקפדיה של טרמפים) או הכי טוב לחפש סירטוני hitchiking europe ביוטיוב.

עשו את זה קודם, לפניי, זה לא משנה.... :)
מחכה לפנות שבוע ולהתחיל.
עדיין אשמח לקבל טיפים על צמתים מובילים או נקודות חמות באיזורי הקצה (ערד ודרומה, בית שאן וצפונה)
קח בחשבון שזו ארץ קטנה
אני מניח שבששה ימים אפשרי לתפור את ישראל כמה פעמים, אם לא מתעכבים במקומות. מה שכן, פשוט אפשר לזרום עם היעדים ואז להתפתל, להתברבר, וסתם לטייל בכל מיני מקומות.
לדוגמה, בחורי ישיבה מגיעים בטרמפים בקלות תוך כמה שעות מירושלים או משדרות לצפת.
יחד עם זאת, יש להקפיד מאד ולהשמר ולהיזהר עם מי עולים לנסיעה. לא מעט טרמפיסטים, בעיקר בנות, סיימו את חייהם כך. לשאל מראש לאן הנהג מגיע, לא לשבת מקדימה אם יש נוסעים מאחור, ואולי בתור כלל לשבת מאחור.
 

yair480

Active member
אחלה רעיון לצערי יצא לי לבצע אותו רק במקטעים

טיול טרמפים חוצה ישראל
חבל שבתפוז אין קהילת טרמפיסטים.. פה נראה לי המקום המתאים ביותר.

מעוניין בחוות דעתכם במסע טרמפים חוצה ישראל שאני מתכנן כבר תקופה והגיע הזמן להוציא אל הפועל.

מתכנן להתחיל בחרמון (הגעה בתחבורה ציבורית. היה ולא ניתן להגיע ממש לחרמון בתחבצ אתיר לעצמי להתחיל את המסע גם ממג'דל שמס) ולסיים באילת.

התכנון הוא לא להיכנס בשום אופן לשטחים שמעבר לקו הירוק ככה שמצפון את כביש 90 אעזוב לכל המאוחר באיזור בית שאן (אחתוך ל71). בתקווה שאצליח לעבור מערבה מוקדם יותר.

לטובת המסע אני מתכנן לשריין ראשון-שישי (ייתכן וכבר ביום חמישי של לפני אותו יום ראשון אצא לצפון בתחבורה ציבורית וככה אולי ארוויח כמה ימים).
מלבד הגעה לנקודת ההתחלה הצפונית אין לי כל כוונה להשתמש בתחבורה ציבורית. כשאגיע לצומת החלטה של תחב"צ או חזרה לפני אילת הביתה-אקבל אותה. מאילת מתכנן להשתמש בתחבורה ציבורית כדי לחזור הביתה (גר במרכז)

לא פוסל כניסה ליישובים ושינה אצל אנשים (אני מלאך בעצמי ויצא לי להתארח בטיולים פה ושם אצל אנשים טובים כאלה ואחרים)

כמעט שכחתי כי זה מובן מאליו עבורי אבל אני גבר צעיר (~20), לבד.

ברשותכם אני מצרף רשימת ציוד ומי שממש משקיע יציץ בה ויחווה את דעתו הכנה והחשובה. אם מישהו כאן התנסה בטיול טרמפים חוצה ישראל אשמח לשמוע את הצעותיו.

הטיול מבחינתי מהווה איזשהו "מודל" (מתנצל. צהל לא יוצא ממני כל כך בקלות) לטיול טרמפים באירופה ושביל ישראל ברגל. ככה שזה מעין שילוב

אנא מכם
מחכה לשמוע את דעותיכם. מי שקורא אך ללא יכולת לכתוב אשמח אם יכתוב לי מייל
[email protected]
אחלה רעיון לצערי יצא לי לבצע אותו רק במקטעים
יש לי קצת נסיון בטרמפים אך בשנים האחרונות די נהייתי בורגני והורדתי את כמות הנסיעות שלי בטרמפים.
אני אישית שייך לשתי הצדדים (גם הנהג וגם הטרמפיסט)
בשנים האחרונות יש בניה רבה של מחלפים ושדרוג צמתים דבר שמקשה על נהגים לעצור, לכן כדאי לנסות לתפוס אחרי כיכרות ,צמתים שידוע שעוצרים בהם לטרמפיסטים,רמפות ירידה למחלפים.
לדעתי דווקא כדאי להיצמד לכביש 90 שבחלקו הצפוני יותר קל לתפוס טרמפים אבל אחרי ים המלח עודכנתי שיותר קל 'להתייבש' .
מבחינת עומס מטיילים בצפון כדאי שתחכה לספטמבר שיהיה לך פחות מתחרים על מקומות בטרמפים.
 

yair480

Active member
רעיונות למסלולים ומידע על תחנות בדרך מניסיוני ומידע שקיבלתי

אחלה רעיון לצערי יצא לי לבצע אותו רק במקטעים
יש לי קצת נסיון בטרמפים אך בשנים האחרונות די נהייתי בורגני והורדתי את כמות הנסיעות שלי בטרמפים.
אני אישית שייך לשתי הצדדים (גם הנהג וגם הטרמפיסט)
בשנים האחרונות יש בניה רבה של מחלפים ושדרוג צמתים דבר שמקשה על נהגים לעצור, לכן כדאי לנסות לתפוס אחרי כיכרות ,צמתים שידוע שעוצרים בהם לטרמפיסטים,רמפות ירידה למחלפים.
לדעתי דווקא כדאי להיצמד לכביש 90 שבחלקו הצפוני יותר קל לתפוס טרמפים אבל אחרי ים המלח עודכנתי שיותר קל 'להתייבש' .
מבחינת עומס מטיילים בצפון כדאי שתחכה לספטמבר שיהיה לך פחות מתחרים על מקומות בטרמפים.
רעיונות למסלולים ומידע על תחנות בדרך מניסיוני ומידע שקיבלתי
מסלול 1- ירידה מהגולן לכיוון בית שאן והיצמדות לכביש 90. צמח-נהגים עוצרים שם אבל עדיף כשאין הרבה מטיילים, בית שאן -לא ניסיתי אבל תחכה אחרי אחת הכיכרות בעיר, דרומית משם עוד לא ניסיתי. אפשר גם לעלות מפצאל לעלי/עפרה ולהתקדם דרך ירושלים לכביש המנהרות לקרית ארבע וישובי דרום הר חברון לבאר שבע/ערד.
מסלול 2- ירידה לכיוון חצור ומשם לחתור דרומה דרך כביש 6 לדימונה. אליפלט-עוצרים שם. גולני-לא ניסיתי. יוקנעם-רק טרמפ לחץ מהרמזור שיוצא מכביש 722,תחנות דלק בכביש 6-די מוצלח, ברוב המחלפים נוח לתפוס טרמפים חוץ מבן שמן ונשרים, תחנת דלק של בית קמה-אפשר מהירידה חזרה ל6, הפניה מכביש 40 לדימונה-רק לחץ ותבוא אם סבלנות. דימונה- אפשר 'להתייבש' לא בנוי בצורה נוחה לטרמפיסטים.
את הערבה לא בדקתי אבל ייתכן שלא הייתי מתפשר על פחות מאילת.
את מצפה רמון לא בחנתי בטרמפים.

אינני מבין מדוע לא לרדת דרך יו"ש? או לפחות הבקעה?
הייתי ממליץ לזרום לפי איך שהטרמפים יובילו אותך ולא פוסל ירידה מהבקעה אם אלו הטרמפים שעוצרים לי.
שיהיה המון בהצלחה
 

Y4NN C0HEN

New member
NOTED!

רעיונות למסלולים ומידע על תחנות בדרך מניסיוני ומידע שקיבלתי
מסלול 1- ירידה מהגולן לכיוון בית שאן והיצמדות לכביש 90. צמח-נהגים עוצרים שם אבל עדיף כשאין הרבה מטיילים, בית שאן -לא ניסיתי אבל תחכה אחרי אחת הכיכרות בעיר, דרומית משם עוד לא ניסיתי. אפשר גם לעלות מפצאל לעלי/עפרה ולהתקדם דרך ירושלים לכביש המנהרות לקרית ארבע וישובי דרום הר חברון לבאר שבע/ערד.
מסלול 2- ירידה לכיוון חצור ומשם לחתור דרומה דרך כביש 6 לדימונה. אליפלט-עוצרים שם. גולני-לא ניסיתי. יוקנעם-רק טרמפ לחץ מהרמזור שיוצא מכביש 722,תחנות דלק בכביש 6-די מוצלח, ברוב המחלפים נוח לתפוס טרמפים חוץ מבן שמן ונשרים, תחנת דלק של בית קמה-אפשר מהירידה חזרה ל6, הפניה מכביש 40 לדימונה-רק לחץ ותבוא אם סבלנות. דימונה- אפשר 'להתייבש' לא בנוי בצורה נוחה לטרמפיסטים.
את הערבה לא בדקתי אבל ייתכן שלא הייתי מתפשר על פחות מאילת.
את מצפה רמון לא בחנתי בטרמפים.

אינני מבין מדוע לא לרדת דרך יו"ש? או לפחות הבקעה?
הייתי ממליץ לזרום לפי איך שהטרמפים יובילו אותך ולא פוסל ירידה מהבקעה אם אלו הטרמפים שעוצרים לי.
שיהיה המון בהצלחה
NOTED!
יאיר איזו תגובה מפורטת,
תודה!

אני בטוח שלא אזכור כלום ובפועל אגיע לאן שאגיע (מעשית כל כך לא נוח להצפין מקריית שמונה.. אין אוטובוסים) עד לאן שאגיע.. :)

אני לא מעוניין להיכנס לשטחים בעיקר מבחינה ביטחונית. יש לי משפחה בתקוע ומכיר שטרמפים שם זה יחסית קליל,
ועדיין.
 

Ccyclist

Well-known member
שלא תעז לצפות לעצירה בחלק מהמקומות שתיארת באירופה.

אחלה רעיון לצערי יצא לי לבצע אותו רק במקטעים
יש לי קצת נסיון בטרמפים אך בשנים האחרונות די נהייתי בורגני והורדתי את כמות הנסיעות שלי בטרמפים.
אני אישית שייך לשתי הצדדים (גם הנהג וגם הטרמפיסט)
בשנים האחרונות יש בניה רבה של מחלפים ושדרוג צמתים דבר שמקשה על נהגים לעצור, לכן כדאי לנסות לתפוס אחרי כיכרות ,צמתים שידוע שעוצרים בהם לטרמפיסטים,רמפות ירידה למחלפים.
לדעתי דווקא כדאי להיצמד לכביש 90 שבחלקו הצפוני יותר קל לתפוס טרמפים אבל אחרי ים המלח עודכנתי שיותר קל 'להתייבש' .
מבחינת עומס מטיילים בצפון כדאי שתחכה לספטמבר שיהיה לך פחות מתחרים על מקומות בטרמפים.
שלא תעז לצפות לעצירה בחלק מהמקומות שתיארת באירופה.
ברמפות ירידה למחלפים (בין אם הכוונה ירידה מהכביש המהיר אל הכביש המהיר) אסור לעצור וצריך להאיץ (להשתלבות) או להאט ממהירות הכביש הראשי על הרמפה עצמה ממהירות גבוהה לעצירה אפשרית בצומת או כיכר - אותי לימדו באנגליה שאסור להאט על הכביש הראשי עצמו. לעצור טראמפים במקום כזה מסוכן כי נהגים אחרים סביב הרכב העוצר נמצאים בשלבי האצה או האטה.
&nbsp
כנ"ל הרעיון של לעצור ביציאה ממעגל תנועה כאשר הנהגים מאחורי הרכב העוצר מנסים להכנס מהמעגל או להאיץ אחריו בכבישים של 80 או 110 קמ"ש (כיכרות במרחב בינעירוני הן בדרך כלל ניסיון לחסוך במיחלוף ופקק תמידי שיוצר הרבה אנטגוניזם אצל היוממים בכבישים האלו).
&nbsp
עצירה טובה היא בכביש שירות או באזור של 50 קמ"ש - בין אם זה אזור של תחנות דלק או אזור עירוני לפני היציאה מהעיר.
&nbsp
&nbsp
 

Y4NN C0HEN

New member
לילה טוב. מחר יציאה לדרך

טיול טרמפים חוצה ישראל
חבל שבתפוז אין קהילת טרמפיסטים.. פה נראה לי המקום המתאים ביותר.

מעוניין בחוות דעתכם במסע טרמפים חוצה ישראל שאני מתכנן כבר תקופה והגיע הזמן להוציא אל הפועל.

מתכנן להתחיל בחרמון (הגעה בתחבורה ציבורית. היה ולא ניתן להגיע ממש לחרמון בתחבצ אתיר לעצמי להתחיל את המסע גם ממג'דל שמס) ולסיים באילת.

התכנון הוא לא להיכנס בשום אופן לשטחים שמעבר לקו הירוק ככה שמצפון את כביש 90 אעזוב לכל המאוחר באיזור בית שאן (אחתוך ל71). בתקווה שאצליח לעבור מערבה מוקדם יותר.

לטובת המסע אני מתכנן לשריין ראשון-שישי (ייתכן וכבר ביום חמישי של לפני אותו יום ראשון אצא לצפון בתחבורה ציבורית וככה אולי ארוויח כמה ימים).
מלבד הגעה לנקודת ההתחלה הצפונית אין לי כל כוונה להשתמש בתחבורה ציבורית. כשאגיע לצומת החלטה של תחב"צ או חזרה לפני אילת הביתה-אקבל אותה. מאילת מתכנן להשתמש בתחבורה ציבורית כדי לחזור הביתה (גר במרכז)

לא פוסל כניסה ליישובים ושינה אצל אנשים (אני מלאך בעצמי ויצא לי להתארח בטיולים פה ושם אצל אנשים טובים כאלה ואחרים)

כמעט שכחתי כי זה מובן מאליו עבורי אבל אני גבר צעיר (~20), לבד.

ברשותכם אני מצרף רשימת ציוד ומי שממש משקיע יציץ בה ויחווה את דעתו הכנה והחשובה. אם מישהו כאן התנסה בטיול טרמפים חוצה ישראל אשמח לשמוע את הצעותיו.

הטיול מבחינתי מהווה איזשהו "מודל" (מתנצל. צהל לא יוצא ממני כל כך בקלות) לטיול טרמפים באירופה ושביל ישראל ברגל. ככה שזה מעין שילוב

אנא מכם
מחכה לשמוע את דעותיכם. מי שקורא אך ללא יכולת לכתוב אשמח אם יכתוב לי מייל
[email protected]
לילה טוב. מחר יציאה לדרך
wish me luck



 

Ccyclist

Well-known member
תנסה צבעים כהים יותר כדי שיהיה ברור מרחוק.

לילה טוב. מחר יציאה לדרך
wish me luck
תנסה צבעים כהים יותר כדי שיהיה ברור מרחוק.
אני מבין שהצבעוניות נועדה להראות ידידותיות אבל כשמקטינים את התמונה (כפי שהיא תראה לנהגים מרחוק) קשה לקרוא את האותיות הבהירות שדי נמחקות בהשוואה לאותיות הכהות.
 

Y4NN C0HEN

New member
דש מאילת

תנסה צבעים כהים יותר כדי שיהיה ברור מרחוק.
אני מבין שהצבעוניות נועדה להראות ידידותיות אבל כשמקטינים את התמונה (כפי שהיא תראה לנהגים מרחוק) קשה לקרוא את האותיות הבהירות שדי נמחקות בהשוואה לאותיות הכהות.
דש מאילת
מסע מטורף, מהיר, מגניב כל כך.
עוד לא עיכלתי עד הסוף.. בינתיים אני נהנה מקמפינג בעיר לכבוד פסטיבל הג'אז :)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה