שרשור הכוונה ומודיעין 25/8 - 26/8

מצב
הנושא נעול.

סנוי

New member
תכנון נסיעה בכל קווי רכבת ישראל

שרשור הכוונה ומודיעין 25/8 - 26/8
תכנון נסיעה בכל קווי רכבת ישראל
היי לכולם,
אני מתכנן בחודש הקרוב לעשות לי יום-יומיים של טיול בקווי רכבת ישראל. בתור אחד שבחייו נסע רק בקו החוף ובקו ת"א-ב"ש (בתקופת הצבא) לא עשיתי כמעט שימוש ברכבות. מה גם שבשנים האחרונות נפתחו קווים חדשים ומעניינים כמו העמק והנגב המערבי. (ואני מתכוון לכלול את קו כרמיאל החדש בטיול!)
אז יש לי כמה שאלות טכניות:
1. האם מישהו כאן פעם ניסה לנסוע בכל הקווים ויודע כמה זמן זה אמור לקחת אם אני מתכנן לצאת ולחזור לרכבת ת"א מרכז? חשבתי לפצל לשני ימי נסיעה.
2. מאחר ואני מתכוון לכלול את כל הקווים, מהי הדרך הכי יעילה מבחינת זמנים לכיסוי כזה?
3. ובאותו הקשר ---- תזמון ירידה בתחנות - לשם צילום/תיעוד, האם מומלץ לרדת בתחנות מסוימות (אם יש משהו מעניין בהן בשביל הפורום או בשביל תיעוד עצמי) וכמה זה עשוי לעכב אותי? אני מתאר לעצמי שבקווים הראשיים ההמתנה תהיה קצרה, אבל לרוב לא. אני גם שוקל לצלם בכל תחנה אבל יודע שזה בטח יצריך הרחבה לשלשוה ימי נסיעה (פחות עדיף).
4. והכי חשוב, תשלום - כמה צפוי לעלות מסע שכזה במידה ואני מתכנן למעט לצאת מהתחנות עצמן? מה אני אמור לתקף ברב-קו אם אני למשל נוסע מת"א מרכז לבית שאן וחזרה מבלי לצאת מהוולידטורים?
אני מניח שיהיו לי עוד שאלות שיצוצו, אז אמשיך לשרשר אם תענו לי.
סופ"ש מעולה לכולם,
גיא
 

Ccyclist

Well-known member
תיכנון המסלול הוא החלק האינטלקטואלי באתגר

תכנון נסיעה בכל קווי רכבת ישראל
היי לכולם,
אני מתכנן בחודש הקרוב לעשות לי יום-יומיים של טיול בקווי רכבת ישראל. בתור אחד שבחייו נסע רק בקו החוף ובקו ת"א-ב"ש (בתקופת הצבא) לא עשיתי כמעט שימוש ברכבות. מה גם שבשנים האחרונות נפתחו קווים חדשים ומעניינים כמו העמק והנגב המערבי. (ואני מתכוון לכלול את קו כרמיאל החדש בטיול!)
אז יש לי כמה שאלות טכניות:
1. האם מישהו כאן פעם ניסה לנסוע בכל הקווים ויודע כמה זמן זה אמור לקחת אם אני מתכנן לצאת ולחזור לרכבת ת"א מרכז? חשבתי לפצל לשני ימי נסיעה.
2. מאחר ואני מתכוון לכלול את כל הקווים, מהי הדרך הכי יעילה מבחינת זמנים לכיסוי כזה?
3. ובאותו הקשר ---- תזמון ירידה בתחנות - לשם צילום/תיעוד, האם מומלץ לרדת בתחנות מסוימות (אם יש משהו מעניין בהן בשביל הפורום או בשביל תיעוד עצמי) וכמה זה עשוי לעכב אותי? אני מתאר לעצמי שבקווים הראשיים ההמתנה תהיה קצרה, אבל לרוב לא. אני גם שוקל לצלם בכל תחנה אבל יודע שזה בטח יצריך הרחבה לשלשוה ימי נסיעה (פחות עדיף).
4. והכי חשוב, תשלום - כמה צפוי לעלות מסע שכזה במידה ואני מתכנן למעט לצאת מהתחנות עצמן? מה אני אמור לתקף ברב-קו אם אני למשל נוסע מת"א מרכז לבית שאן וחזרה מבלי לצאת מהוולידטורים?
אני מניח שיהיו לי עוד שאלות שיצוצו, אז אמשיך לשרשר אם תענו לי.
סופ"ש מעולה לכולם,
גיא
תיכנון המסלול הוא החלק האינטלקטואלי באתגר
בגלל הקו לדימונה הייתי שוקל כלל שמתיר להשתמש באוטובוסים אחרי שנסעת ברכבת כך שתוכל לחזור משם במהירות אחרי נסיעה רכבתית. כך הייתי שוקל גם אם נסיעת אוטובוס מכרמיאל לנהריה או עפולה יכולה לחסוך זמן טלחבר שתי תחנות קצה. אם תמתין שנה-שנתיים אז רק"ל מהאומה להר הרצל או המלך ג'ורג ואוטובוס למלחה או להיפך יאפשרו נסיעה בשני הקווים הירושלמיים.
&nbsp
התיכנון ההגיוני ביותר צריך להיות מבוסס על לולאות כך שכל נסיעה בקו אחד לקצהו תתחבר לנסיעה בקו שכן. עדיף לתכנן לפי הקווים הפחות תדירים (דימונה, העמק, ירושלים מלחה) כך שמרווחי האיחור יהיו בקווים התדירים יותר.
&nbsp
כמו כן השאלה היא אם הכלל יהיה לעבור בכל התחנות (ישירה ת"א חיפה למשל) או לעצור בכולן (מה שיכריח עלייה על מספר רכבות כשיש עצירות לסרוגין בתחנות מסויימות).
&nbsp
מסעות כאלו הם דבר שלכל אחד יש פתרון אחר עבורם ויהיה מעניין לראות מה הפתרון שלך.
&nbsp
 

סנוי

New member
אני בשלב הרעיון עדיין - ותודה שהזכרת לי את דימונה!

תיכנון המסלול הוא החלק האינטלקטואלי באתגר
בגלל הקו לדימונה הייתי שוקל כלל שמתיר להשתמש באוטובוסים אחרי שנסעת ברכבת כך שתוכל לחזור משם במהירות אחרי נסיעה רכבתית. כך הייתי שוקל גם אם נסיעת אוטובוס מכרמיאל לנהריה או עפולה יכולה לחסוך זמן טלחבר שתי תחנות קצה. אם תמתין שנה-שנתיים אז רק"ל מהאומה להר הרצל או המלך ג'ורג ואוטובוס למלחה או להיפך יאפשרו נסיעה בשני הקווים הירושלמיים.
&nbsp
התיכנון ההגיוני ביותר צריך להיות מבוסס על לולאות כך שכל נסיעה בקו אחד לקצהו תתחבר לנסיעה בקו שכן. עדיף לתכנן לפי הקווים הפחות תדירים (דימונה, העמק, ירושלים מלחה) כך שמרווחי האיחור יהיו בקווים התדירים יותר.
&nbsp
כמו כן השאלה היא אם הכלל יהיה לעבור בכל התחנות (ישירה ת"א חיפה למשל) או לעצור בכולן (מה שיכריח עלייה על מספר רכבות כשיש עצירות לסרוגין בתחנות מסויימות).
&nbsp
מסעות כאלו הם דבר שלכל אחד יש פתרון אחר עבורם ויהיה מעניין לראות מה הפתרון שלך.
&nbsp
אני בשלב הרעיון עדיין - ותודה שהזכרת לי את דימונה!
קל מאוד לשכוח ממנה חחחח
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן שהייתי אפילו מתחיל שם כי זה הקו הכי בעייתי בעיניי.

אני בשלב הרעיון עדיין - ותודה שהזכרת לי את דימונה!
קל מאוד לשכוח ממנה חחחח
יתכן שהייתי אפילו מתחיל שם כי זה הקו הכי בעייתי בעיניי.
אם התיכנון הוא להשתמש בקווי באר שבע כלולאה אז עדיף שלא להתחיל מדימונה אבל משום שיש נסיעות בודדות בקו זה חייבים לחשוב איך לכלול אותן בנסיעה, אולי נסיעת ערב כלשהי ואז אוטובוס לב"ש מרכז ומשם להמשיך את לולאת קווי ב"ש.
&nbsp
באותה מידה קו אשקלון לוד מסבך את לולאת באר שבע בעוד שאוטובוס בין רשל"צ דיין לראשונים יכול לבוא בתיאום עם קו השאטל של תחנה זו.
&nbsp
ככל שאני חושב על זה תתחיל בבית שאן ותעלה לכרמיאל ונהריה כלולאה צפונית, תמשיך למרכז ותתעסק עם לולאת השרון ואוטובוס למסוף 2000 או הרצליה כדי להגיע לת"א מרכז וקווים פרבריים כמו מודיעין וראשונים לפני העלייה לקו הישן לירושלים, מירושלים קח אוטובוס לתחנה המרכזית הירושלמית ולמסוף 2000 (אלא אם הרכבת בקו לירושלים עושה אחורה פנה ובמקרה כזה תזמין חברים להצטרף לשלושת השעות האלו) ואז קווי הלולאה לבאר שבע, דימונה באמצע ובחזור תתעסק עם הראשונים, אשקלון לוד ותחנת באר יעקב אם לא היה לך זמן לכך לפני העלייה לירושלים. המתנה לקו הסטנדרטי לירושלים תקצר את הסיבוב הירושלמי בחצי שעה לפחות.
 

אורי404

New member
הייתי מפצל לשני ימים לצפון ולדרום

תכנון נסיעה בכל קווי רכבת ישראל
היי לכולם,
אני מתכנן בחודש הקרוב לעשות לי יום-יומיים של טיול בקווי רכבת ישראל. בתור אחד שבחייו נסע רק בקו החוף ובקו ת"א-ב"ש (בתקופת הצבא) לא עשיתי כמעט שימוש ברכבות. מה גם שבשנים האחרונות נפתחו קווים חדשים ומעניינים כמו העמק והנגב המערבי. (ואני מתכוון לכלול את קו כרמיאל החדש בטיול!)
אז יש לי כמה שאלות טכניות:
1. האם מישהו כאן פעם ניסה לנסוע בכל הקווים ויודע כמה זמן זה אמור לקחת אם אני מתכנן לצאת ולחזור לרכבת ת"א מרכז? חשבתי לפצל לשני ימי נסיעה.
2. מאחר ואני מתכוון לכלול את כל הקווים, מהי הדרך הכי יעילה מבחינת זמנים לכיסוי כזה?
3. ובאותו הקשר ---- תזמון ירידה בתחנות - לשם צילום/תיעוד, האם מומלץ לרדת בתחנות מסוימות (אם יש משהו מעניין בהן בשביל הפורום או בשביל תיעוד עצמי) וכמה זה עשוי לעכב אותי? אני מתאר לעצמי שבקווים הראשיים ההמתנה תהיה קצרה, אבל לרוב לא. אני גם שוקל לצלם בכל תחנה אבל יודע שזה בטח יצריך הרחבה לשלשוה ימי נסיעה (פחות עדיף).
4. והכי חשוב, תשלום - כמה צפוי לעלות מסע שכזה במידה ואני מתכנן למעט לצאת מהתחנות עצמן? מה אני אמור לתקף ברב-קו אם אני למשל נוסע מת"א מרכז לבית שאן וחזרה מבלי לצאת מהוולידטורים?
אני מניח שיהיו לי עוד שאלות שיצוצו, אז אמשיך לשרשר אם תענו לי.
סופ"ש מעולה לכולם,
גיא
הייתי מפצל לשני ימים לצפון ולדרום
למשל יום אחד מתל אביב לבית שאן, דרך החלפה בחיפה. אפשרות לנסוע מבית שאן לחיפה ושם להחליף צפונה לרכבת לכיוון נהריה.
יום אחר מתל אביב לבאר שבע דרך קו הנגב המערבי. אולי להמשיך לדימונה.
הקו בכפר סבא/הוד השרון מעניין אותך? אם כן, הייתי מציע יום אחר לנסוע מאחת תחנות כפר סבא/הוד השרון לתל אביב. שם להחליף רכבת לכיוון בית שמש/ירושלים.

דרך אגב פעם, כאשר הפורום היה יחסית בתחילת דרכו היו צילומים של נסיעה מיוחדת ברכבת נוסעים לדרום. דרומית לדימונה. כנראה צין. אולי שוב נסיעה מיוחדת לגולשים בפורום ולאנשים נוספים. זה יכול להיות מעניין מאוד.
 

סנוי

New member
קודם כל, מסכים איתך לגבי שני ימים.

הייתי מפצל לשני ימים לצפון ולדרום
למשל יום אחד מתל אביב לבית שאן, דרך החלפה בחיפה. אפשרות לנסוע מבית שאן לחיפה ושם להחליף צפונה לרכבת לכיוון נהריה.
יום אחר מתל אביב לבאר שבע דרך קו הנגב המערבי. אולי להמשיך לדימונה.
הקו בכפר סבא/הוד השרון מעניין אותך? אם כן, הייתי מציע יום אחר לנסוע מאחת תחנות כפר סבא/הוד השרון לתל אביב. שם להחליף רכבת לכיוון בית שמש/ירושלים.

דרך אגב פעם, כאשר הפורום היה יחסית בתחילת דרכו היו צילומים של נסיעה מיוחדת ברכבת נוסעים לדרום. דרומית לדימונה. כנראה צין. אולי שוב נסיעה מיוחדת לגולשים בפורום ולאנשים נוספים. זה יכול להיות מעניין מאוד.
קודם כל, מסכים איתך לגבי שני ימים.
וכן, כשאמרתי נסיעה בכל הקווים אני גם כללי רכבת להוד השרון ולי-ם. אבל מאחר וזה קרוב יותר ודורש פחות זמן, חשבתי לבצע את הצפון והדרום קודם במסלולים דומים למה שתיארת. השאלה היא אם לחכות לקו כרמיאל ואז לעשות את הדרום קודם...
&nbsp
וגם לי נשמע מעניין הרעיון של רכבת נוסעים לצין - רק חבל שזה בטח לא יקרה... אגב זה, איפה יש קישור לאותה נסיעה של חברי הפורום?
 

אורי404

New member
אני חושב, שהייתי מבצע את ההפרדה

קודם כל, מסכים איתך לגבי שני ימים.
וכן, כשאמרתי נסיעה בכל הקווים אני גם כללי רכבת להוד השרון ולי-ם. אבל מאחר וזה קרוב יותר ודורש פחות זמן, חשבתי לבצע את הצפון והדרום קודם במסלולים דומים למה שתיארת. השאלה היא אם לחכות לקו כרמיאל ואז לעשות את הדרום קודם...
&nbsp
וגם לי נשמע מעניין הרעיון של רכבת נוסעים לצין - רק חבל שזה בטח לא יקרה... אגב זה, איפה יש קישור לאותה נסיעה של חברי הפורום?
אני חושב, שהייתי מבצע את ההפרדה
יום אחד לבית שאן. יום אחד לדרום. יום אחר לירושלים (אולי שילוב מכפר סבא לירושלים).
כאשר הקו לכרמיאל ייפתח אולי לנסוע לכרמיאל או לנהריה. אחרי זה החלפה בחיפה ומשם לנהריה או לכרמיאל בהתאמה.

קישור לגבי אותה נסיעה של מכון אבשלום מתל אביב לצין: [URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/13932205/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
 

אורי404

New member
תמונות (מדהימות) של אותו אירוע

קודם כל, מסכים איתך לגבי שני ימים.
וכן, כשאמרתי נסיעה בכל הקווים אני גם כללי רכבת להוד השרון ולי-ם. אבל מאחר וזה קרוב יותר ודורש פחות זמן, חשבתי לבצע את הצפון והדרום קודם במסלולים דומים למה שתיארת. השאלה היא אם לחכות לקו כרמיאל ואז לעשות את הדרום קודם...
&nbsp
וגם לי נשמע מעניין הרעיון של רכבת נוסעים לצין - רק חבל שזה בטח לא יקרה... אגב זה, איפה יש קישור לאותה נסיעה של חברי הפורום?
תמונות (מדהימות) של אותו אירוע
תמונות יפות, שמיוחדות
שצילם אביתר

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/14050014/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
 

קצף גל

New member
לא לגמרי הבנתי: עם לצאת מהתחנה, או בלי...

תכנון נסיעה בכל קווי רכבת ישראל
היי לכולם,
אני מתכנן בחודש הקרוב לעשות לי יום-יומיים של טיול בקווי רכבת ישראל. בתור אחד שבחייו נסע רק בקו החוף ובקו ת"א-ב"ש (בתקופת הצבא) לא עשיתי כמעט שימוש ברכבות. מה גם שבשנים האחרונות נפתחו קווים חדשים ומעניינים כמו העמק והנגב המערבי. (ואני מתכוון לכלול את קו כרמיאל החדש בטיול!)
אז יש לי כמה שאלות טכניות:
1. האם מישהו כאן פעם ניסה לנסוע בכל הקווים ויודע כמה זמן זה אמור לקחת אם אני מתכנן לצאת ולחזור לרכבת ת"א מרכז? חשבתי לפצל לשני ימי נסיעה.
2. מאחר ואני מתכוון לכלול את כל הקווים, מהי הדרך הכי יעילה מבחינת זמנים לכיסוי כזה?
3. ובאותו הקשר ---- תזמון ירידה בתחנות - לשם צילום/תיעוד, האם מומלץ לרדת בתחנות מסוימות (אם יש משהו מעניין בהן בשביל הפורום או בשביל תיעוד עצמי) וכמה זה עשוי לעכב אותי? אני מתאר לעצמי שבקווים הראשיים ההמתנה תהיה קצרה, אבל לרוב לא. אני גם שוקל לצלם בכל תחנה אבל יודע שזה בטח יצריך הרחבה לשלשוה ימי נסיעה (פחות עדיף).
4. והכי חשוב, תשלום - כמה צפוי לעלות מסע שכזה במידה ואני מתכנן למעט לצאת מהתחנות עצמן? מה אני אמור לתקף ברב-קו אם אני למשל נוסע מת"א מרכז לבית שאן וחזרה מבלי לצאת מהוולידטורים?
אני מניח שיהיו לי עוד שאלות שיצוצו, אז אמשיך לשרשר אם תענו לי.
סופ"ש מעולה לכולם,
גיא
לא לגמרי הבנתי: עם לצאת מהתחנה, או בלי...
 

Bus Nerd

Active member
אתה מנסה לעשות משהו כמו All The Stations הבריטי?

תכנון נסיעה בכל קווי רכבת ישראל
היי לכולם,
אני מתכנן בחודש הקרוב לעשות לי יום-יומיים של טיול בקווי רכבת ישראל. בתור אחד שבחייו נסע רק בקו החוף ובקו ת"א-ב"ש (בתקופת הצבא) לא עשיתי כמעט שימוש ברכבות. מה גם שבשנים האחרונות נפתחו קווים חדשים ומעניינים כמו העמק והנגב המערבי. (ואני מתכוון לכלול את קו כרמיאל החדש בטיול!)
אז יש לי כמה שאלות טכניות:
1. האם מישהו כאן פעם ניסה לנסוע בכל הקווים ויודע כמה זמן זה אמור לקחת אם אני מתכנן לצאת ולחזור לרכבת ת"א מרכז? חשבתי לפצל לשני ימי נסיעה.
2. מאחר ואני מתכוון לכלול את כל הקווים, מהי הדרך הכי יעילה מבחינת זמנים לכיסוי כזה?
3. ובאותו הקשר ---- תזמון ירידה בתחנות - לשם צילום/תיעוד, האם מומלץ לרדת בתחנות מסוימות (אם יש משהו מעניין בהן בשביל הפורום או בשביל תיעוד עצמי) וכמה זה עשוי לעכב אותי? אני מתאר לעצמי שבקווים הראשיים ההמתנה תהיה קצרה, אבל לרוב לא. אני גם שוקל לצלם בכל תחנה אבל יודע שזה בטח יצריך הרחבה לשלשוה ימי נסיעה (פחות עדיף).
4. והכי חשוב, תשלום - כמה צפוי לעלות מסע שכזה במידה ואני מתכנן למעט לצאת מהתחנות עצמן? מה אני אמור לתקף ברב-קו אם אני למשל נוסע מת"א מרכז לבית שאן וחזרה מבלי לצאת מהוולידטורים?
אני מניח שיהיו לי עוד שאלות שיצוצו, אז אמשיך לשרשר אם תענו לי.
סופ"ש מעולה לכולם,
גיא
אתה מנסה לעשות משהו כמו All The Stations הבריטי?
תיכננתי לעשות כזה בעצמי בקיץ הבא. בגלל שבחלק מהקווים התדירות היא פעמיים לשעה או אחת לשעה, אם תרד בכל תחנה זה ייקח לך הרבה יותר מיומיים, אפילו אם תתחיל מוקדם בבוקר.

בקשר לתשלום - אתה חייב כרטיס תקף לנסיעה עליה אתה נמצא, גם אם אתה לא עובר בולידטורים. לכן לנסיעה מת"א לבית שאן ובחזרה הייתי מתקף ת"א - בית שאן הלוך ושוב.
במקרה ויורדים בכל תחנה ורוצים גם לצאת קצת מסביבת התחנה ולהסתכל על דברים בחוץ, יש סיכוי שיהיה משתלם אפילו חופשי חודשי כלל ארצי - הוא אמנם יקר במיוחד, אבל יכול להיות שייצא זול יותר משילוב של כרטיסים רגילים לנסיעות בין מטרופולינים + כרטיסים יומיים בתוך המטרופולינים. חישוב שילוב הכרטיסים החוקי שייתן את עלות הנסיעה המינימלית הוא האתגר המחשבתי השני בפרוייקט גדול כזה.

אני קצת אתבאס אם תעשה את זה לפני שאני אספיק, אבל בכל מקרה בהצלחה!

נ.ב: אולי בגלל הגוון הלא שגרתי של שאלת ההכוונה הזו עדיף לפצל אותה לשרשור נפרד ולא לשים אותה בשרשור ההכוונה היומי?
 

olli3

New member
מנהל
אולי מוניות שירות בין ראשון לאשקלון, הן קיימות בימי חול, לא

מראשל"צ לבילו סנטר בשבת
האם יש מוניות שרות שעוברות שם?
אולי מוניות שירות בין ראשון לאשקלון, הן קיימות בימי חול, לא
יודע לגבי שבתות.
 

david80

Member
מתי רכבת ישראל נותנת יומיים נוספים במתנה ברכישת גמיש 30?

שרשור הכוונה ומודיעין 25/8 - 26/8
מתי רכבת ישראל נותנת יומיים נוספים במתנה ברכישת גמיש 30?
כשחידשתי גמיש 30 עבור תאריך 25 באפריל ואילך הקופאית אמרה שאני מקבל עוד יומיים במתנה, מישהו יודע מה היתה הסיבה? (יום העצמאות?)
 

אורי404

New member
בעקבות השבתת תחנות רכבת מעניקים ימים נוספים

מתי רכבת ישראל נותנת יומיים נוספים במתנה ברכישת גמיש 30?
כשחידשתי גמיש 30 עבור תאריך 25 באפריל ואילך הקופאית אמרה שאני מקבל עוד יומיים במתנה, מישהו יודע מה היתה הסיבה? (יום העצמאות?)
בעקבות השבתת תחנות רכבת מעניקים ימים נוספים
לא יודע על המקרה הספציפי שלך. אבל ממה שאני מכיר, כשיש השבתה בקו הרכבת או תחנות, בהם משתמשים, מקבלים הארכה למספר הימים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה