ברז מילוי קטריםשלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף
שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף שצמוד לתחנת יפו הישנה.
1) סובב קטרים
מגדל מיםשלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף
שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף שצמוד לתחנת יפו הישנה.
1) סובב קטרים
סובבן, לא סובב (טעות בשילוט)שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף
שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף שצמוד לתחנת יפו הישנה.
1) סובב קטרים
האם היה סובבן באותו מקום בתקופה העות'מאנית?סובבן, לא סובב (טעות בשילוט)
והוא בהחלט לא מ-1892, אלא משנות ה-20 (סייעתי לערוך את תיק התיעוד שלו כשמצאו אותו).
חבל שבתחנת יפו לא נשאר כל זכר למתקן השרביטיםשלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף
שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף שצמוד לתחנת יפו הישנה.
1) סובב קטרים
ומה לגבי תחנה בירושלים?חבל שבתחנת יפו לא נשאר כל זכר למתקן השרביטים
בישראל כמעט ולא קיים כל זכר למתקני תקשורת.
אגב, במבנה הראי שעבר שימור בתחנת קריית מוצקין קיימים מתקן השרביטים (1 מתוך 4 שפעלו בתחנה) וגם מסגרת המנופים שנצבעה מחדש.
במבנה תחנת הרכבת של יפו לא מצאתי כל זכר לשום מתקן איתות וחבל.
כיום קיימים בישראל רק 3 מבני תקשורת מהמנדט הבריטי שהוכרזו כמבנים לשימור. כל שאר המבנים נהרסו או מיועדים להריסה.
למתעניינים, להלן רשימת מבני התקשורת מהמנדט הבריטי שהוכרזו כמבנים לשימור:
1. מרכזת הטלפונים האוטומטית של ירושלים - בניין הדואר המרכזי רחוב יפו 23.
2. מרכזת הטלפונים האוטומטית של העיר יפו - בניין הדואר המרכזי רחוב ירושלים 12.
3. מרכזת הטלפונים האוטומטית של חיפה - בניין מרכזת הבורג' ברחוב מעלה השחרור.
בניין מרכזת הטלפונים של תל אביב שהוקם בשנת 1937 לא הוכרז כמבנה לשימור.
בימים הראשונים של מדינת ישראל, מתקני התקשורת של הדואר (לימים חברת בזק) שרתו את רכבת ישראל לצורך נל"נים ולצורך קישור של חלק ממתקני השרביטים.
מי שלא יודע מה זה מתקן שרביטים ברכבת, מוזמן למוזיאון הרכבת. את מתקן השרביטים מחליף כיום המיחסם החשמלי המשולב בתוך מערכת האיתות האלקטרונית.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.