שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף

מצב
הנושא נעול.

McKaby10

New member
שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף

שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף
שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף שצמוד לתחנת יפו הישנה.
1) סובב קטרים

 

McKaby10

New member
ברז מילוי קטרים

שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף
שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף שצמוד לתחנת יפו הישנה.
1) סובב קטרים
ברז מילוי קטרים
ברז מילוי קטרים

 
סובבן, לא סובב (טעות בשילוט)

שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף
שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף שצמוד לתחנת יפו הישנה.
1) סובב קטרים
סובבן, לא סובב (טעות בשילוט)
והוא בהחלט לא מ-1892, אלא משנות ה-20 (סייעתי לערוך את תיק התיעוד שלו כשמצאו אותו).
 

McKaby10

New member
האם היה סובבן באותו מקום בתקופה העות'מאנית?

סובבן, לא סובב (טעות בשילוט)
והוא בהחלט לא מ-1892, אלא משנות ה-20 (סייעתי לערוך את תיק התיעוד שלו כשמצאו אותו).
האם היה סובבן באותו מקום בתקופה העות'מאנית?
 

25306yosef

New member
חבל שבתחנת יפו לא נשאר כל זכר למתקן השרביטים

שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף
שלושה מתקני רכבת שגיליתי במוזיאון בתי האוסף שצמוד לתחנת יפו הישנה.
1) סובב קטרים
חבל שבתחנת יפו לא נשאר כל זכר למתקן השרביטים
בישראל כמעט ולא קיים כל זכר למתקני תקשורת.

אגב, במבנה הראי שעבר שימור בתחנת קריית מוצקין קיימים מתקן השרביטים (1 מתוך 4 שפעלו בתחנה) וגם מסגרת המנופים שנצבעה מחדש.

במבנה תחנת הרכבת של יפו לא מצאתי כל זכר לשום מתקן איתות וחבל.

כיום קיימים בישראל רק 3 מבני תקשורת מהמנדט הבריטי שהוכרזו כמבנים לשימור. כל שאר המבנים נהרסו או מיועדים להריסה.

למתעניינים, להלן רשימת מבני התקשורת מהמנדט הבריטי שהוכרזו כמבנים לשימור:

1. מרכזת הטלפונים האוטומטית של ירושלים - בניין הדואר המרכזי רחוב יפו 23.
2. מרכזת הטלפונים האוטומטית של העיר יפו - בניין הדואר המרכזי רחוב ירושלים 12.
3. מרכזת הטלפונים האוטומטית של חיפה - בניין מרכזת הבורג' ברחוב מעלה השחרור.

בניין מרכזת הטלפונים של תל אביב שהוקם בשנת 1937 לא הוכרז כמבנה לשימור.

בימים הראשונים של מדינת ישראל, מתקני התקשורת של הדואר (לימים חברת בזק) שרתו את רכבת ישראל לצורך נל"נים ולצורך קישור של חלק ממתקני השרביטים.

מי שלא יודע מה זה מתקן שרביטים ברכבת, מוזמן למוזיאון הרכבת. את מתקן השרביטים מחליף כיום המיחסם החשמלי המשולב בתוך מערכת האיתות האלקטרונית.
 

McKaby10

New member
ומה לגבי תחנה בירושלים?

חבל שבתחנת יפו לא נשאר כל זכר למתקן השרביטים
בישראל כמעט ולא קיים כל זכר למתקני תקשורת.

אגב, במבנה הראי שעבר שימור בתחנת קריית מוצקין קיימים מתקן השרביטים (1 מתוך 4 שפעלו בתחנה) וגם מסגרת המנופים שנצבעה מחדש.

במבנה תחנת הרכבת של יפו לא מצאתי כל זכר לשום מתקן איתות וחבל.

כיום קיימים בישראל רק 3 מבני תקשורת מהמנדט הבריטי שהוכרזו כמבנים לשימור. כל שאר המבנים נהרסו או מיועדים להריסה.

למתעניינים, להלן רשימת מבני התקשורת מהמנדט הבריטי שהוכרזו כמבנים לשימור:

1. מרכזת הטלפונים האוטומטית של ירושלים - בניין הדואר המרכזי רחוב יפו 23.
2. מרכזת הטלפונים האוטומטית של העיר יפו - בניין הדואר המרכזי רחוב ירושלים 12.
3. מרכזת הטלפונים האוטומטית של חיפה - בניין מרכזת הבורג' ברחוב מעלה השחרור.

בניין מרכזת הטלפונים של תל אביב שהוקם בשנת 1937 לא הוכרז כמבנה לשימור.

בימים הראשונים של מדינת ישראל, מתקני התקשורת של הדואר (לימים חברת בזק) שרתו את רכבת ישראל לצורך נל"נים ולצורך קישור של חלק ממתקני השרביטים.

מי שלא יודע מה זה מתקן שרביטים ברכבת, מוזמן למוזיאון הרכבת. את מתקן השרביטים מחליף כיום המיחסם החשמלי המשולב בתוך מערכת האיתות האלקטרונית.
ומה לגבי תחנה בירושלים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה