עבודות בתחנת הרצליה. מיום חמישי האחרון והילך

מצב
הנושא נעול.
אולי יש צורך לחלק את העבודה. אולי בין לבין צריך לעשות עוד

לא מבין למה אי אפשר לאחד
אז נניח והם לא מוכנים היום. סבבה. אז למה לא לאחד את ההשבתות הבאות?
כשמסילה אחת שם תהיה מוכנה למה שגם השנייה לא תהיה? למה לא עובדים במקביל?
אולי יש צורך לחלק את העבודה. אולי בין לבין צריך לעשות עוד
עבודה. אולי לבצע את הכל במקביל יצריך השבתה ארוכה עוד יותר ולא מעוניינים בכך.
וסביר להניח שכל הסיבות הללו ועוד סיבות ביחד.

שים לב גם שבהשבתה הנוכחית עיקר העבודה בסביבת תחנת הרצליה מתבצע מדרום לתחנה, בעוד שהסטת המסילות מצריכה עבודה צפונית לתחנה.
מדובר בהרבה מאוד עבודה שמתבצעת על ידי גורמים שונים.

אם אתה זוכר, בתחילה העבודות היו מתוכננות להתבצע בהשבתה גדולה של מספר חודשים, אבל הוחלט לבצע את העבודה בהשבתות קצרות יותר.
 
מסידור המסילות החדש ומהתמונות שפורסמו על המבצע הנוכחי

לא מבין למה אי אפשר לאחד
אז נניח והם לא מוכנים היום. סבבה. אז למה לא לאחד את ההשבתות הבאות?
כשמסילה אחת שם תהיה מוכנה למה שגם השנייה לא תהיה? למה לא עובדים במקביל?
מסידור המסילות החדש ומהתמונות שפורסמו על המבצע הנוכחי
אפשר להבין את שלביות וסדר המבצעים.
במבצע הנוכחי למעשה הביאו את תחנת הרצליה עצמה ואת המסילות מדרום לה (לא כולל שתי המסילות המזרחיות של מסילות השרון שיבוצעו בהמשך בנפרד) למצב הסופי.
במבצע שיהיה באוקטובר יסיטו את המסילה המזרחית של מסילות החוף לתוואי החדש מצפון לתחנה ויחברו את המסילה החדשה להמשך המסילה ברשפון.
לאחר מבצע זה יתפנה השטח בצפון תחנת הרצליה, לצורך פירוק המסילה המזרחית בתוואי הישן והסטת המסילה התפעולית 1A והכנתו למבצע פברואר שבו יסיטו את המסילה המערבית ביותר בתחנת הרצליה לחיבור עם המסילה המערבית ביותר בתוואי החדש ובאותו מבצע גם יחברו את המסילה המערבית בתוואי החדש למסילת החוף המערבית הקיימת מרשפון וצפונה.

שאלה מעניינת היא מה יקרה עם תנועת הרכבות בשני המבצעים הללו.
סביר שבמבצע אוקטובר יהיה צורך להשבית את התנועה בשני הכיוונים, לצורך אפשרות גישה לציוד הכבד.
אבל במבצע פברואר, לכאורה, יהיה אפשר לקיים תנועת רכבות חלקית בשני הכיוונים על מסילה אחת.
 
מצאתי באחד ממסמכי המכרזים של הרכבת את הגאנט הבא:

למה בעצם לא מנצלים את ההשבתה הזו להסטה לתוואי הסופי?
במילא פירקו את המסילות ברציפי הרצליה, ובמילא המסילה בין הרצליה לבית יהושוע מושבתת. מה מונע מהם להשלים את ההסטה בסגירה הזו?

הבנתי שעד השלמת השינויים יצטרכו לפחות עוד שתי סגירות, ואני לא כל כך מבין למה
מצאתי באחד ממסמכי המכרזים של הרכבת את הגאנט הבא:
אפשר לראות בגאנט הזה את שני המבצעים של אוקטובר ופברואר.
המבצע הנוכחי לא כלול בו, מכיוון שהוא שייך לקטע הרצליה - אוניברסיטה ולא לקטע הרצליה - רשפון.
אבל אפשר לראות בגאנט מ-1.8, עבודות רכבת מוקדמות לקראת מבצע חיבור מסילה 1, והעבודות שמתבצעות כעת באזור רשפון הן חלק מהשלב הזה.

 

Bus Nerd

Active member
מעניין, תודה!

מצאתי באחד ממסמכי המכרזים של הרכבת את הגאנט הבא:
אפשר לראות בגאנט הזה את שני המבצעים של אוקטובר ופברואר.
המבצע הנוכחי לא כלול בו, מכיוון שהוא שייך לקטע הרצליה - אוניברסיטה ולא לקטע הרצליה - רשפון.
אבל אפשר לראות בגאנט מ-1.8, עבודות רכבת מוקדמות לקראת מבצע חיבור מסילה 1, והעבודות שמתבצעות כעת באזור רשפון הן חלק מהשלב הזה.
מעניין, תודה!
 
כניסה מערבית - הצעה למיקום

תחנת הרצליה - יציאה מערבית?
ברמת העקרון אני יודע שמתוכננת יציאה מערבית מהמנהרה לכיוון אזור התעשייה, (דרך משה דיין - כיכר בן עמי) ומשם לגשר הולכי הרגל מעל נמיר) דבר שיחסוך את הטרטור המיותר היום להולכי רגל שצריכים לצאת במנהרה מתחת לאיילון מזרחה ואז לעלות על הגשר מעל האיילון חזרה מערבה.

אני לא רואה שום הכנה לזה (מבנה כניסה לתחנה ברחוב משה דיין). האם זה לא חלק מהפרויקט הנוכחי?
להערכתי יציאה כזו תשמש לתחנת הרצליה כ"מכפיל כוח". כי רבים נרתעים מההליכה הארוכה ברגל לאזור התעסוקה (ארוכה בעיקר פסיכולוגית כי זה הלוך וחזור) וגם האוטובוסים שנאלצים לעמוד בכל הפקקים לא מספקים מענה תחליפי הולם. עם פתיחת כניסה כזו (וכן הגידול במספר העצירות בתחנה שהשירות החדש יביא עימו), לא תהיה שום בעיה להרצליה לקפוץ לרמת הנוסעים שמאפיינת את תחנת האוניברסיטה.


וליוסף. תחנת הרצליה תגדל ל-6 רציפים, דבר שיאפשר לה לקלוט את הקו המהיר לירושלים כתחנת קצה, וכן לקלוט את השירות החדש שיגיע מכיוון רעננה. במסגרת העבודות כמובן שיש גם המון שינויים גיאומטריים במפלגים וכו', וגם הכנה להזזת המסילות שמצפון לה אל מרכז האיילון (במסגרת פרויקט הארכת נתיבי איילון+531). בנוסף אני חושב שראיתי שהרסו את המבנה הישן של תחנת הרצליה (מדרום לגשר שבעת הכוכבים) ובנו במקומו מבנה תפעולי חדש, וכמובן שיהיו ארבע מסילות בין הרצליה לאוניברסיטה, וארבע מסילות בין תחנת הרצליה עד לפיצול למסילת השרון.

המון עבודה שקשורה גם ל-A1 כמו שנאמר, אבל לא רק אלא גם למסילת השרון.
כניסה מערבית - הצעה למיקום
ההצעה שלי היא רח' משכית, ליד בניין אפל
משם תהיה מנהרה ובתוכה קרוניות או מסוע, מתחת לכביש 2, הרצליה ב' ישר לרציפים.
לעלות את העליה של רחוב מדינת היהודים + הגשר + הגבעה של הרצליה ב' זה משהו שלא מתאים למבוגרים. זה קשה. גם צעירים מגיעים מזיעים בקיץ. השאטל נתקע בפקקים. הכניסות לאיזור התעשייה הרצלייה פקוקות עד 11:00 בבוקר. לפעמים לאורך כל היממה. אם אין מטרו אז לפחות חיבור חזק לרכבת ישראל.
 

Bus Nerd

Active member
ההצעה שלך טובה, אבל מיקום הכניסה כבר נקבע למיטב ידיעתי

כניסה מערבית - הצעה למיקום
ההצעה שלי היא רח' משכית, ליד בניין אפל
משם תהיה מנהרה ובתוכה קרוניות או מסוע, מתחת לכביש 2, הרצליה ב' ישר לרציפים.
לעלות את העליה של רחוב מדינת היהודים + הגשר + הגבעה של הרצליה ב' זה משהו שלא מתאים למבוגרים. זה קשה. גם צעירים מגיעים מזיעים בקיץ. השאטל נתקע בפקקים. הכניסות לאיזור התעשייה הרצלייה פקוקות עד 11:00 בבוקר. לפעמים לאורך כל היממה. אם אין מטרו אז לפחות חיבור חזק לרכבת ישראל.
ההצעה שלך טובה, אבל מיקום הכניסה כבר נקבע למיטב ידיעתי
והיא לא תהיה כל כך רחוקה... אני חושב שמדובר על בניין כניסה פשוט, שיהיה מעבר לנתיבים (שעוד לא נסללו) של איילון דרום ממערב לתחנה.

בכל אופן, מנהרה כמו שאתה מציע יכולה להיות מעולה. מקווה שר"י וגורמי התכנון של משרד התחבורה יבינו כמה מנהרות הולכי רגל משפרות את הנגישות של תחנות ואת איזור הכיסוי שלהם. אפילו בלי קרונית/מסוע.

זה מצטרף לרעיון של Ccyclist שהוצע כמה וכמה פעמים בפורום בעבר של מנהרה מתחנת ת"א השלום עד לכיכר הבימה כדי לחסוך לאנשים את העלייה של קפלן,
ולתוכנית של נת"ע ועיריית ת"א למנהרה מתחנת שאול המלך לכיוון איכילוב.

במקרה הספציפי של הרצליה, מנהרה עם יציאה ברחוב משכית תשפר משמעותית את האטרקטיביות של התחנה לכל העובדים בהרצליה פיתוח, ואפילו מבחינה סטטוסטורית אפשרי להעביר אותה בלי לעבור מתחת לחלקות פרטיות - ברחוב שפיים מערבה, משם מתחת לכביש 2, ואז מתחת לרחוב ברקת. עלות הבנייה תהיה קצת גבוהה כי כנראה שתושבי הוילות ברחוב שפיים יתנגדו לחפירת cut&cover ברחוב שלהם, אבל זה לא אומר שזה בלתי אפשרי.
 

Ccyclist

Well-known member
מה שהצעתי הוא שהמנהרות החדשות בת"א יכנסו לעיר.

ההצעה שלך טובה, אבל מיקום הכניסה כבר נקבע למיטב ידיעתי
והיא לא תהיה כל כך רחוקה... אני חושב שמדובר על בניין כניסה פשוט, שיהיה מעבר לנתיבים (שעוד לא נסללו) של איילון דרום ממערב לתחנה.

בכל אופן, מנהרה כמו שאתה מציע יכולה להיות מעולה. מקווה שר"י וגורמי התכנון של משרד התחבורה יבינו כמה מנהרות הולכי רגל משפרות את הנגישות של תחנות ואת איזור הכיסוי שלהם. אפילו בלי קרונית/מסוע.

זה מצטרף לרעיון של Ccyclist שהוצע כמה וכמה פעמים בפורום בעבר של מנהרה מתחנת ת"א השלום עד לכיכר הבימה כדי לחסוך לאנשים את העלייה של קפלן,
ולתוכנית של נת"ע ועיריית ת"א למנהרה מתחנת שאול המלך לכיוון איכילוב.

במקרה הספציפי של הרצליה, מנהרה עם יציאה ברחוב משכית תשפר משמעותית את האטרקטיביות של התחנה לכל העובדים בהרצליה פיתוח, ואפילו מבחינה סטטוסטורית אפשרי להעביר אותה בלי לעבור מתחת לחלקות פרטיות - ברחוב שפיים מערבה, משם מתחת לכביש 2, ואז מתחת לרחוב ברקת. עלות הבנייה תהיה קצת גבוהה כי כנראה שתושבי הוילות ברחוב שפיים יתנגדו לחפירת cut&cover ברחוב שלהם, אבל זה לא אומר שזה בלתי אפשרי.
מה שהצעתי הוא שהמנהרות החדשות בת"א יכנסו לעיר.
והחיבורים שהצעתי במסגרת זו היו בין הרציפים התת-קרקעיים לתחנות האיילון הקיימות וליציאות על פני השטח בת"א עצמה, מערבית לקו האיילון.
&nbsp
הצעתי שתי אפשרויות, אחת שקרובה יותר לאיילון (נמיר, המסגר, כתום רציף) ואחת שמתרחקת יותר (כתום מקווקוו) שבה מוותרים למעשה על תחנה ביצחק שדה ובמקום זאת יש עיקול סביר של המסילות לתחנה תת קרקעית באזור הבימה / רוטשילד. מעולם לא הצעתי שתחנה זו תחובר במנהרת הולכי רגל עד לתחנה כלשהי באיילון כי היא מקבילה של יצחק שדה. החיבורים השונים מתחנות האיילון מסומנים גם הם בדיאגרמה.
&nbsp
לנושא הרצליה: אם המינהור (ומתוכנן מינהור של מסילות 5,6 אך בשלב זה מדובר בתיכנון "הפוך" של מנהרות בינעירוניות, שמאבדות את כל היתרון של המינהור שהינו הכנסת רכבות פרבריות ללב העיר) אמור להסתיים לפני הרצליה הרי שאפשר אולי לדבר על תחנה ברמת אביב (קק"ל?) ואולי איזה עיקול לכניסה לרמת השרון או תחנה בגלילות אבל קשה למקם תחנה שימושית בהרצליה דרומית לתחנה הקיימת. אם המינהור יסתיים צפונית להרצלייה אז קניון שבעת הכוכבים נראה יותר כמו מוקד לתחנה התת קרקעית החדשה שתקביל ותחובר להרצליה.
&nbsp
אם אין עניין ייחודי של גבעה מאד תלולה מסועים או מדרגות נעות הם עניין שבדרך כלל קורה בתוך תחנות בין מקבצי רציפים שונים (בתחנות תחתית למשל התוואים נמצאים בזוויות שונות ומשונות ובמפלסים שונים ולכן אי אפשר לחבר אותן בפרוזדור פשוט כמו בתחנה קרקעית שבה כל הרציפים מקבילים האחד לשני). יתכן שקיומו של כביש 2 הוא תירוץ שיספיק לתיכנון יציאה במדינת היהודים או אבא אבן כי הבעיה של תחנת הרצליה היא שהיא לכודה לא רק בתוך האיילון אלא גם בין כביש 2 לאיילון.

 

Bus Nerd

Active member
מסתבר: לא תהיה כניסה מערבית בנתיים. כך לפי שבתשתיות.

ההצעה שלך טובה, אבל מיקום הכניסה כבר נקבע למיטב ידיעתי
והיא לא תהיה כל כך רחוקה... אני חושב שמדובר על בניין כניסה פשוט, שיהיה מעבר לנתיבים (שעוד לא נסללו) של איילון דרום ממערב לתחנה.

בכל אופן, מנהרה כמו שאתה מציע יכולה להיות מעולה. מקווה שר"י וגורמי התכנון של משרד התחבורה יבינו כמה מנהרות הולכי רגל משפרות את הנגישות של תחנות ואת איזור הכיסוי שלהם. אפילו בלי קרונית/מסוע.

זה מצטרף לרעיון של Ccyclist שהוצע כמה וכמה פעמים בפורום בעבר של מנהרה מתחנת ת"א השלום עד לכיכר הבימה כדי לחסוך לאנשים את העלייה של קפלן,
ולתוכנית של נת"ע ועיריית ת"א למנהרה מתחנת שאול המלך לכיוון איכילוב.

במקרה הספציפי של הרצליה, מנהרה עם יציאה ברחוב משכית תשפר משמעותית את האטרקטיביות של התחנה לכל העובדים בהרצליה פיתוח, ואפילו מבחינה סטטוסטורית אפשרי להעביר אותה בלי לעבור מתחת לחלקות פרטיות - ברחוב שפיים מערבה, משם מתחת לכביש 2, ואז מתחת לרחוב ברקת. עלות הבנייה תהיה קצת גבוהה כי כנראה שתושבי הוילות ברחוב שפיים יתנגדו לחפירת cut&cover ברחוב שלהם, אבל זה לא אומר שזה בלתי אפשרי.
מסתבר: לא תהיה כניסה מערבית בנתיים. כך לפי שבתשתיות.
מסתבר שיש שם קו תשתית של קצא"א בדיוק במקום בו תכננו לבנות כניסה מערבית, ולכן התכנון ירד מהפרק בנתיים.

זה פספוס רציני וחלמאות של ממש.
 
אם קו של קצא"א מונע כניסה לתחנת רכבת אחת, אז מי שחולם על

מסתבר: לא תהיה כניסה מערבית בנתיים. כך לפי שבתשתיות.
מסתבר שיש שם קו תשתית של קצא"א בדיוק במקום בו תכננו לבנות כניסה מערבית, ולכן התכנון ירד מהפרק בנתיים.

זה פספוס רציני וחלמאות של ממש.
אם קו של קצא"א מונע כניסה לתחנת רכבת אחת, אז מי שחולם על
מסילת רכבת מעל אוטוסטרדת התשתיות שיש מתחת לכביש 4, יכול להמשיך לחלום.
 

סנוי

New member
וכמו שהגיבו לו שם - איך יכול להיות שפתאום מגלים צינור שכזה?

מסתבר: לא תהיה כניסה מערבית בנתיים. כך לפי שבתשתיות.
מסתבר שיש שם קו תשתית של קצא"א בדיוק במקום בו תכננו לבנות כניסה מערבית, ולכן התכנון ירד מהפרק בנתיים.

זה פספוס רציני וחלמאות של ממש.
וכמו שהגיבו לו שם - איך יכול להיות שפתאום מגלים צינור שכזה?
ועוד דבר - מה עושה צינור של קצא"א בהרצליה? זה לא מאשקלון לאילת?
 
לקצא"א יש צינורות גם לבתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד

וכמו שהגיבו לו שם - איך יכול להיות שפתאום מגלים צינור שכזה?
ועוד דבר - מה עושה צינור של קצא"א בהרצליה? זה לא מאשקלון לאילת?
לקצא"א יש צינורות גם לבתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד
[URL]http://eapc.co.il/the-crude-oil-system-2/pipelines/[/URL]

צינור מאשקלון לחיפה עובר דרך הרצליה.
 

luckydude

Active member
המצאות הצינור הזה זו אחת הסיבות לתצורה של אחת הצמתים המפגרות

לקצא"א יש צינורות גם לבתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד
[URL]http://eapc.co.il/the-crude-oil-system-2/pipelines/[/URL]

צינור מאשקלון לחיפה עובר דרך הרצליה.
המצאות הצינור הזה זו אחת הסיבות לתצורה של אחת הצמתים המפגרות
ביותר במדינה: צומת נחל חדרה.
&nbsp
אגב, לא רחוק מדרום לצומת יש תחנת שאיבה של הצינור הזה (נמצאת בין מפעל צמיגים אליאנס לכביש 4).
&nbsp
באופן עקרוני את חברת קצא״א (שנראה שעיקר הסיבה לקיומה כיום היא כדי לספק ג׳ובים מדושנים עבור גנרלים בדימוס) היה צריך לפרק כבר מזמן ולהעביר את הפעילות שלה לחברת תש״ן.
 
יש תסבוכת משפטית בינלאומית בקשר לחברת קצא"א

המצאות הצינור הזה זו אחת הסיבות לתצורה של אחת הצמתים המפגרות
ביותר במדינה: צומת נחל חדרה.
&nbsp
אגב, לא רחוק מדרום לצומת יש תחנת שאיבה של הצינור הזה (נמצאת בין מפעל צמיגים אליאנס לכביש 4).
&nbsp
באופן עקרוני את חברת קצא״א (שנראה שעיקר הסיבה לקיומה כיום היא כדי לספק ג׳ובים מדושנים עבור גנרלים בדימוס) היה צריך לפרק כבר מזמן ולהעביר את הפעילות שלה לחברת תש״ן.
יש תסבוכת משפטית בינלאומית בקשר לחברת קצא"א
לא בטוח שמשפטית אפשר לפרק אותה.
לכן גם יש חוסר שקיפות יוצא דופן בקשר אליה.
 

luckydude

Active member
כן, ידוע, אבל זה לא אומר לדעתי שאי אפשר למצוא דרך

יש תסבוכת משפטית בינלאומית בקשר לחברת קצא"א
לא בטוח שמשפטית אפשר לפרק אותה.
לכן גם יש חוסר שקיפות יוצא דופן בקשר אליה.
כן, ידוע, אבל זה לא אומר לדעתי שאי אפשר למצוא דרך
להעביר את הפעילות שלה ליישויות אחרות ולהשאיר אותה קיימת אבל רק ״על הניייר״
 
להעביר את הפעילות שלה לישויות אחרות משמעותו להוציא את

כן, ידוע, אבל זה לא אומר לדעתי שאי אפשר למצוא דרך
להעביר את הפעילות שלה ליישויות אחרות ולהשאיר אותה קיימת אבל רק ״על הניייר״
להעביר את הפעילות שלה לישויות אחרות משמעותו להוציא את
הפעילות מהחסיון שיש לקצא"א.
למדינה יש אינטרס להשאיר את הפעילות בקצא"א.
 
נראה שמדובר במחדל די רציני

מסתבר: לא תהיה כניסה מערבית בנתיים. כך לפי שבתשתיות.
מסתבר שיש שם קו תשתית של קצא"א בדיוק במקום בו תכננו לבנות כניסה מערבית, ולכן התכנון ירד מהפרק בנתיים.

זה פספוס רציני וחלמאות של ממש.
נראה שמדובר במחדל די רציני
מצאתי בספר הפרויקטים של משרד התחבורה, בין הפרויקטים של נתיבי איילון, פרויקט שנקרא: "קידום זמינות 531" שיש בו שני תתי-פרויקטים, אחד מהם "העתקת קווי דלק ע"י קצ"א (צו התחלת עבודה - רבעון 2 2017, סיום ביצוע - רבעון 1 2018).

אני מניח שמדובר באזור של מחלף 20/531 ובקטע בתוואי המיועד של כביש 20. כלומר היה ידוע על הצינור ועל הצורך בהעתקתו.
איך לא בדקו את ההשפעה על הכניסה המתוכננת לתחנה ולא כלו בתת-הפרויקט הזה העתקה שתאפשר את הקמת הכניסה?
זו כנראה שאלה שמבקר המדינה יצטרך לבדוק.

אגב, למה זה מופיע בפרויקטים של נתיבי איילון ולא של נתיבי ישראל? אולי זה חלק מהמחדל וזה נפל בין הכסאות.
 

25306yosef

New member
צר לי לומר לך, אבל אני לא קונה את הלוקשים של הפוליטיקאים

תחנת הרצליה תהיה תחנת הקצה של הקו לירושלים ולכן העבודות
בסביבת התחנה קשורות גם ובעיקר לקו הזה.
אם אתה משתמש ב"שבתשתיות" אז אל תסלף ותעוות את מה שכתוב שם.
הנה ציטוטים מ"שבתשתיות":
"האחד בתחנת הרצליה, שם מתבצע שינוי גיאומטרי ל-1500 מ' של מסילה, כפעולת השלמה לקליטתו של A1 בתחנה. "
"
תחנת הרצליה קשורה ל-A1 בהיותה תחנת הקצה של הקו. בתחנה בוצעו שינויים שכללו הוספת רציף והפיכת רציף אחר לרציף אי - זאת, במטרה לאפשר את קליטת הקו הירושלמי. שינויים אלה מכתיבים הטמעת שינויים גם ברמת רכיבי התקשורת והאיתות של התחנה. בנוסף, יש לציין כי בקטע שבין תחנת האוניברסיטה להרצליה בוצעו שינויים גאומטריים במסילות, עניין שחייב אף הוא ביצוע שיפורים עוקבים בפאתי התחנה.
"

הסיבה שאתה כותב על "העיתונות" די מתאימה גם למה שאתה כותב בפורום הזה.
האמת אינה מה שמנחה אותך והמגמתיות וההטיה הן נחלת הודעותיך.
צר לי לומר לך, אבל אני לא קונה את הלוקשים של הפוליטיקאים
ואני לא קונה לוקשים של משרדי תדמית ויחסי ציבור ואני לא קונה לוקשים של אף אחד. משכך, אני לא קורא "עיתונות" כלל.

אני דווקא כן קורא עיתונות, אבל עיתונות אמיתית של כותבים עצמאיים ואמיצים שהם גם אנשי מקצוע המבצעים תחקירים מקצועיים ואמיתיים כמו מר אבי וייס מאתר טלקום ניוז.

כל השאר הם לא יותר מאשר שופרות התעמולה של ההגמוניה השלטת ו/או שופרות התעמולה של בעל אינטרס זה או אחר. כל מה שהם עושים ויודעים לעשות ויכולים לעשות זה רק להעתיק קומוניקטים פרסומיים של משרדי תדמית ויחסי ציבור. ולכן אני לא קורא "עיתונות" כלל. אני קורא כאמור רק עיתונות אמיתית של כותבים עצמאיים ואמיצים.

ראה גם הודעתי הקודמת מעלה.

אין לי מה להוסיף בעניין תחנת הרצליה מעבר למה שכתבתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה