כסף קל ברכבת הקלה: רווח של כשבעה מיליון שקלים מדו"חות

מצב
הנושא נעול.

arand

New member
כסף קל ברכבת הקלה: רווח של כשבעה מיליון שקלים מדו"חות

כסף קל ברכבת הקלה: רווח של כשבעה מיליון שקלים מדו"חות
כשבעה מיליון שקלים הרוויחה חברת סיטיפס – מפעילת הרכבת הקלה בירושלים מדו"חות אשר ניתנו לנוסעים בארבע השנים האחרונות • מדובר ביותר ממיליון שקל בשנה רווח לחברה רק מקנסות • מקלב: "זה שערורייה, הדוחות ניתנים בשרירות לב"
כשבעה מיליון שקלים הרוויחה חברת סיטיפס – מפעילת הרכבת הקלה בירושלים מדו"חות אשר ניתנו לנוסעים בארבע השנים האחרונות, כך עולה מתשובת שר התחבורה לשאילתה שהגיש ח"כ אורי מקלב.

ואם חשבתם שאחרי קבלת הדו"ח יש לכם בשביל מה להגיש ערעור, שימו לב לנתון הבא: בתשובתו מציין השר עוד כי מתוך כשמונים אלף ערעורים התקבלו רק מאה שלושים ושבעה בלבד.

מקלב פנה לשר התחבורה וכתב, "בשנת 2011 החלה חברת סיטיפס את פעילותה בירושלים. מאז ועד היום ניתנו דוחות רבים לכלל ציבור הנוסעים בחלקם אינם מצורה מוצדקת, כמה דוחות ניתנו עד היום, מהי העלות של הכוללת של הגביה שבוצעה עד היום וכן כמה בקשות הוגשו לביטול הדוחות ומהם סיבות בקשות הביטול וכמה מהבקשות לביטול הדוחות התקבלו".

בתשובתו לח"כ אורי מקלב פרט שר התחבורה כי בארבעת השנים האחרונות העניקה חברת סיטי פס 68,635 דוחות לנוסעים בסך של 6,932,599 שקל. השר מציין כי שנת השיא הייתה עד כה 2015, שבה ניתנו כמעט 26 אלף דוחות. בחמשת החודשים הראשונים של 2017 ניתנו 7,307 דוחות, קצב שנתי של כ־18 אלף דוחות בממוצע, השר מציין עוד כי מתוך שמונים אלף הדוחות שניתנו עד כה רק מאה שלושים ושבעה דוחות בוטלו כאשר רק כשלושת אלפים בלבד ממקבלי הדוחות אכן הגישו ערר.

"הנתונים מראים על . ברובם מדובר באנשים ישרי דרך ששילמו אך נוצרה בעיה בתיקוף כרטיסים", אומר ח"כ אורי מקלב "הרכבת הקלה היא כלי תחבורה מהחדישים בארץ, אך המערכות הטכנולוגיות מיושנות, החברה דורשת מהאזרחים לא מיומנים לשלם במכונות מיושנות ותקלות, ואם נוצרת בעיה על האזרח לשלם קנסות.

"זה שערורייה, הדוחות ניתנים בשרירות לב, באופן דרקוני, בחוסר התחשבות, ואפשר להגיד שבחוסר אנושיות, בצורה מבזה ואף אכזרית. לקנסות אין שום פרופורציה למחיר הנסיעה. מדובר ביותר ממיליון שקל בשנה רווח לחברה רק מקנסות. האחריות הישירה לנושאים אלה היא של משרד התחבורה". – דברי ח"כ מקלב.

מחברת סיטיפס נמסר: "סך מקבלי הקנסות הם מספר קטן יחסית לעומת עשרות מיליוני הנוסעים בשנה שמשלמים ומתקפים כחוק. שש שנים מאז תחילת הפעלת הרכבת הקלה בירושלים, ציבור הנוסעים מכיר ומבין היטב כיצד יש לתקף את כרטיס הנסיעה, וכמות הקנסות הקטנה יחסית מציגה ברובה אנשים שמנסים להתחמק מתשלום ולנצל את העובדה שמדובר באמצעי התחבורה הראשון בארץ שהינו "מערכת פתוחה" אשר עובדת על אמון, כאשר הנוסע נדרש לשלם את הכרטיס עצמאית מבלי שהוא עובר דרך בקרה של שער או של נהג. סיטיפס פועלת ותמשיך לפעול בכל נושאי האכיפה על פי הוראות משרד התחבורה ובהתאם לחוק הקובע מפורשות את חובת הרכישה ותיקוף הכרטיסים.

מערכות התיקוף קלות לשימוש וידידותיות למשתמש ואופן השימוש מונגש ומוסבר בצורה ברורה ובולטת בשלוש שפות לטובת הנוסעים.

במידה ונוסע טוען שקיבל חיוב שאינו מוצדק, הוא רשאי להגיש ערר. ועדה חיצונית מטעם המדינה היא שמטפלת ודנה בנושא העררים, והעובדה כי רוב רובם של העררים נדחים על ידי ועדה חיצונית של המדינה, מראה כי אנו פועלים עפ"י הוראות החוק ובהתאם להנחיות מפורשות של משרד התחבורה.

ברכבת הקלה נוסעים מדי יום כ-145 אלף נוסעים, אשר מרביתם פועלים בהתאם לכללי הנסיעה. בסקרים שנערכים באופן שוטף, הרכבת הקלה זוכה באופן קבוע לשביעות רצון גבוהה בקרב הנוסעים"


תגובה של נוסע:
אברהם
אתם צריכים להבין, שרוב הקנסות הם לא מנוסעים שרצו לגנוב נסיעה בחינם. אתן דוגמא
היה לי "חודשי חופשי" כלומר שילמתי מראש לחודש שלם.
עליתי לרכבת עם הרבה מחשבות בראש, ודאגות ומזוודה. בקיצור שחכתי לתקף את הכרטיס.
מגיע 2 פקחים, לפני שהם הגיעו אלי העברתי מהר את הרב קו כי נזכרתי. הפקח שם לב, רץ אלי מרחוק, תופס לי את הרב קו שדרך אגב תקפתי אותו הרגע. ומסרב להחזיר עד שאתן לו תעודת זהות. התחננתי שיש לי "חודשי חופשי" כלומר לא ניסיתי לגנוב פשוט שחכתי. לא עניין אותם כלום.
נתנו לי דוח של 180 ש"ח תחשבו שילמתי עוד כרטיס חודשי חופשי. ואבל זה להספיק להם אלא נתנו לי תוספת קנס של סכום הנסיעה, שזה אומר פעמים שילמתי להם נסיעה. ממש גזלנים לאור היום.
ואז אני מגיש ערעור, מה אתם חושבים הייתה התשובה. נסו לנחש….
כמובן הערעור לא התקבל
יש בורא לעולם, הוא כבר יקנוס את בעלי החברה הרעה הזאת, ולממשלה לזרוק את סיטיפס מירושלים כמה שיותר מהר

מקור:
http://www.jdn.co.il/breakingnews/874395#comment-102576
 

MEJA2

New member
כל האמת על אביר החלשים הנוכל נתן זהבי

כסף קל ברכבת הקלה: רווח של כשבעה מיליון שקלים מדו"חות
כשבעה מיליון שקלים הרוויחה חברת סיטיפס – מפעילת הרכבת הקלה בירושלים מדו"חות אשר ניתנו לנוסעים בארבע השנים האחרונות • מדובר ביותר ממיליון שקל בשנה רווח לחברה רק מקנסות • מקלב: "זה שערורייה, הדוחות ניתנים בשרירות לב"
כשבעה מיליון שקלים הרוויחה חברת סיטיפס – מפעילת הרכבת הקלה בירושלים מדו"חות אשר ניתנו לנוסעים בארבע השנים האחרונות, כך עולה מתשובת שר התחבורה לשאילתה שהגיש ח"כ אורי מקלב.

ואם חשבתם שאחרי קבלת הדו"ח יש לכם בשביל מה להגיש ערעור, שימו לב לנתון הבא: בתשובתו מציין השר עוד כי מתוך כשמונים אלף ערעורים התקבלו רק מאה שלושים ושבעה בלבד.

מקלב פנה לשר התחבורה וכתב, "בשנת 2011 החלה חברת סיטיפס את פעילותה בירושלים. מאז ועד היום ניתנו דוחות רבים לכלל ציבור הנוסעים בחלקם אינם מצורה מוצדקת, כמה דוחות ניתנו עד היום, מהי העלות של הכוללת של הגביה שבוצעה עד היום וכן כמה בקשות הוגשו לביטול הדוחות ומהם סיבות בקשות הביטול וכמה מהבקשות לביטול הדוחות התקבלו".

בתשובתו לח"כ אורי מקלב פרט שר התחבורה כי בארבעת השנים האחרונות העניקה חברת סיטי פס 68,635 דוחות לנוסעים בסך של 6,932,599 שקל. השר מציין כי שנת השיא הייתה עד כה 2015, שבה ניתנו כמעט 26 אלף דוחות. בחמשת החודשים הראשונים של 2017 ניתנו 7,307 דוחות, קצב שנתי של כ־18 אלף דוחות בממוצע, השר מציין עוד כי מתוך שמונים אלף הדוחות שניתנו עד כה רק מאה שלושים ושבעה דוחות בוטלו כאשר רק כשלושת אלפים בלבד ממקבלי הדוחות אכן הגישו ערר.

"הנתונים מראים על . ברובם מדובר באנשים ישרי דרך ששילמו אך נוצרה בעיה בתיקוף כרטיסים", אומר ח"כ אורי מקלב "הרכבת הקלה היא כלי תחבורה מהחדישים בארץ, אך המערכות הטכנולוגיות מיושנות, החברה דורשת מהאזרחים לא מיומנים לשלם במכונות מיושנות ותקלות, ואם נוצרת בעיה על האזרח לשלם קנסות.

"זה שערורייה, הדוחות ניתנים בשרירות לב, באופן דרקוני, בחוסר התחשבות, ואפשר להגיד שבחוסר אנושיות, בצורה מבזה ואף אכזרית. לקנסות אין שום פרופורציה למחיר הנסיעה. מדובר ביותר ממיליון שקל בשנה רווח לחברה רק מקנסות. האחריות הישירה לנושאים אלה היא של משרד התחבורה". – דברי ח"כ מקלב.

מחברת סיטיפס נמסר: "סך מקבלי הקנסות הם מספר קטן יחסית לעומת עשרות מיליוני הנוסעים בשנה שמשלמים ומתקפים כחוק. שש שנים מאז תחילת הפעלת הרכבת הקלה בירושלים, ציבור הנוסעים מכיר ומבין היטב כיצד יש לתקף את כרטיס הנסיעה, וכמות הקנסות הקטנה יחסית מציגה ברובה אנשים שמנסים להתחמק מתשלום ולנצל את העובדה שמדובר באמצעי התחבורה הראשון בארץ שהינו "מערכת פתוחה" אשר עובדת על אמון, כאשר הנוסע נדרש לשלם את הכרטיס עצמאית מבלי שהוא עובר דרך בקרה של שער או של נהג. סיטיפס פועלת ותמשיך לפעול בכל נושאי האכיפה על פי הוראות משרד התחבורה ובהתאם לחוק הקובע מפורשות את חובת הרכישה ותיקוף הכרטיסים.

מערכות התיקוף קלות לשימוש וידידותיות למשתמש ואופן השימוש מונגש ומוסבר בצורה ברורה ובולטת בשלוש שפות לטובת הנוסעים.

במידה ונוסע טוען שקיבל חיוב שאינו מוצדק, הוא רשאי להגיש ערר. ועדה חיצונית מטעם המדינה היא שמטפלת ודנה בנושא העררים, והעובדה כי רוב רובם של העררים נדחים על ידי ועדה חיצונית של המדינה, מראה כי אנו פועלים עפ"י הוראות החוק ובהתאם להנחיות מפורשות של משרד התחבורה.

ברכבת הקלה נוסעים מדי יום כ-145 אלף נוסעים, אשר מרביתם פועלים בהתאם לכללי הנסיעה. בסקרים שנערכים באופן שוטף, הרכבת הקלה זוכה באופן קבוע לשביעות רצון גבוהה בקרב הנוסעים"


תגובה של נוסע:
אברהם
אתם צריכים להבין, שרוב הקנסות הם לא מנוסעים שרצו לגנוב נסיעה בחינם. אתן דוגמא
היה לי "חודשי חופשי" כלומר שילמתי מראש לחודש שלם.
עליתי לרכבת עם הרבה מחשבות בראש, ודאגות ומזוודה. בקיצור שחכתי לתקף את הכרטיס.
מגיע 2 פקחים, לפני שהם הגיעו אלי העברתי מהר את הרב קו כי נזכרתי. הפקח שם לב, רץ אלי מרחוק, תופס לי את הרב קו שדרך אגב תקפתי אותו הרגע. ומסרב להחזיר עד שאתן לו תעודת זהות. התחננתי שיש לי "חודשי חופשי" כלומר לא ניסיתי לגנוב פשוט שחכתי. לא עניין אותם כלום.
נתנו לי דוח של 180 ש"ח תחשבו שילמתי עוד כרטיס חודשי חופשי. ואבל זה להספיק להם אלא נתנו לי תוספת קנס של סכום הנסיעה, שזה אומר פעמים שילמתי להם נסיעה. ממש גזלנים לאור היום.
ואז אני מגיש ערעור, מה אתם חושבים הייתה התשובה. נסו לנחש….
כמובן הערעור לא התקבל
יש בורא לעולם, הוא כבר יקנוס את בעלי החברה הרעה הזאת, ולממשלה לזרוק את סיטיפס מירושלים כמה שיותר מהר

מקור:
http://www.jdn.co.il/breakingnews/874395#comment-102576
כל האמת על אביר החלשים הנוכל נתן זהבי
קשריו עם העבריין שלי נרקיס, איך עושק קשישים ונזקקים http://ramatgun104.blogspot.co.il/
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה