שאלת תם על פתיחת A1

מצב
הנושא נעול.
זה יכול להיות פיתרון לא רק ליח"צ

אולי קטר דיזל דוחף מצפון שיתנתק במשולש מודיעין ?
האתגר הוא המעבר בין הקטע הפעיל לקטע הייעודי. את הקטע הייעודי קל יותר לחשמל כי לא צריך להשבית את מרכז המערכת אז כדי ליצור מראית עין של "נסיעה לירושלים" אפשר להשתמש בטריק כמו שתיארתי כדי להוציא "רכבת" מת"א מרכז (או מסילות הדיור שלה) או ת"א דרום (כלומר נסיעת יח"צ בלבד) לפני השלמת החישמול ברשת הפעילה ממשולש מודיעין עד הרצליה, ובתחנה תפעולית כלשהי לפני הכניסה ל A1 הקטר החשמלי יתחבר לחישמולת שקל להקים וקטר הדיזל ינותק מהרכבת.
&nbsp
כמו כן מה ההינע של ה TBM ורכבי הבנייה שפעלו בקו ובתחנת האומה? אינני חושב שהם היו חשמליים כי אני עוקב אחרי תחום הרכב החשמלי והוא מוגבל כיום למכוניות שנחשבות לפורצות דרך.
זה יכול להיות פיתרון לא רק ליח"צ
נראה לי רעיון מצוין כדי לא לעכב את פתיחת הקו עד לסיום החשמול מענבה עד הרצליה.
המחיר של כמה דקות לבצע את הניתוק (וחיבור בכיוון ההפוך) של קטר הדיזל, וכן "בזבוז" של מספר קטרי דיזל מתגמד לעומת הצורך בקו.
 
סליחה טעות במיקום

זה יכול להיות פיתרון לא רק ליח"צ
נראה לי רעיון מצוין כדי לא לעכב את פתיחת הקו עד לסיום החשמול מענבה עד הרצליה.
המחיר של כמה דקות לבצע את הניתוק (וחיבור בכיוון ההפוך) של קטר הדיזל, וכן "בזבוז" של מספר קטרי דיזל מתגמד לעומת הצורך בקו.
סליחה טעות במיקום
התכוונתי להצעה לעיל של cyclist
 

Ccyclist

Well-known member
אתה במקום הנכון אבל זה לא פרקטי להפעלה אמיתית.

סליחה טעות במיקום
התכוונתי להצעה לעיל של cyclist
אתה במקום הנכון אבל זה לא פרקטי להפעלה אמיתית.
אם תיישר את הנקודה שלפני תגובתך תראה שהיא מיושרת עם שתי תגובות אחרות שמיושרות לתגובה שלי.
&nbsp
הרכבות היחידות בישראל שיש בהן מנגנון הצמדה אוטומטי מהיר לחיבור מערכים הן ה IC3. בשאר הרכבות והקטרים הצמדה וניתוק הן תהליך מורכב שדורש עובדים שיחברו פיזית את החיבורים השונים והעסק יקח 5-10 דקות במקרה הטוב. אי אפשר להפעיל כך רכבות לציבור, זה פתרון לאיזו נסיעה חד פעמית של עיתונאים וצמרת משרד התחבורה כדי "לחנוך" את הקו הסטנדרטי לירושלים בנסיעה מיוחדת כפי שחנכו את קו כרמיאל ואף הפעילו בו רכבות לל"ג בעומר כמה חודשים לפני הפתיחה המתוכננת, כנראה בחגים.
 
וליסוע עם שני הקטרים את כל הדרך?

אתה במקום הנכון אבל זה לא פרקטי להפעלה אמיתית.
אם תיישר את הנקודה שלפני תגובתך תראה שהיא מיושרת עם שתי תגובות אחרות שמיושרות לתגובה שלי.
&nbsp
הרכבות היחידות בישראל שיש בהן מנגנון הצמדה אוטומטי מהיר לחיבור מערכים הן ה IC3. בשאר הרכבות והקטרים הצמדה וניתוק הן תהליך מורכב שדורש עובדים שיחברו פיזית את החיבורים השונים והעסק יקח 5-10 דקות במקרה הטוב. אי אפשר להפעיל כך רכבות לציבור, זה פתרון לאיזו נסיעה חד פעמית של עיתונאים וצמרת משרד התחבורה כדי "לחנוך" את הקו הסטנדרטי לירושלים בנסיעה מיוחדת כפי שחנכו את קו כרמיאל ואף הפעילו בו רכבות לל"ג בעומר כמה חודשים לפני הפתיחה המתוכננת, כנראה בחגים.
וליסוע עם שני הקטרים את כל הדרך?
יש בעיה להפעיל את החשמלי ולדומם את הדיזל, או להפך, בזמן קצר?
 
אם הייתה חשיבה מחוץ לקופסא כשרואים שהחישמול מתעכב

אתה במקום הנכון אבל זה לא פרקטי להפעלה אמיתית.
אם תיישר את הנקודה שלפני תגובתך תראה שהיא מיושרת עם שתי תגובות אחרות שמיושרות לתגובה שלי.
&nbsp
הרכבות היחידות בישראל שיש בהן מנגנון הצמדה אוטומטי מהיר לחיבור מערכים הן ה IC3. בשאר הרכבות והקטרים הצמדה וניתוק הן תהליך מורכב שדורש עובדים שיחברו פיזית את החיבורים השונים והעסק יקח 5-10 דקות במקרה הטוב. אי אפשר להפעיל כך רכבות לציבור, זה פתרון לאיזו נסיעה חד פעמית של עיתונאים וצמרת משרד התחבורה כדי "לחנוך" את הקו הסטנדרטי לירושלים בנסיעה מיוחדת כפי שחנכו את קו כרמיאל ואף הפעילו בו רכבות לל"ג בעומר כמה חודשים לפני הפתיחה המתוכננת, כנראה בחגים.
אם הייתה חשיבה מחוץ לקופסא כשרואים שהחישמול מתעכב
היה אפשר להחליט להפוך את הסדר, לזרז את הקמת קשת מודיעין ולחשמל את הקטע הקצר בין ענבה למודיעין מרכז כך שניתן יהיה להפעיל רכבות בין ירושלים למודיעין (ועם החלפה בפאתי מודיעין גם לנתב"ג, תל אביב וצפונה).
אבל כעת גם את זה כבר אין סיכוי להספיק עד אפריל 2018 וכנראה גם לא עד סוף 2018.
כשמתעקשים על משהו לא ריאלי, מפספסים אפשרויות אחרות שכן ריאליות.
 
אני לא יכול לעמוד בסביבת קרונועי IC3 מרוב הסירחון שהם מפיצים

הייתי שותף להערכה הזאת עד לאחרונה...
אכן, כרגע* רכבות דיזל אינן מורשות להכנס לתחנת האומה מסיבות בטיחותיות. אם כי זכור לי הסבר מפורט יותר שקראתי בזמנו (אולי בפוסט של בועז?) שבו הדגש העיקרי היה על קטרי דיזל, המהווים מקור סכנה גדול ו"מרוכז" יותר, ולאו דווקא על קרונועים.

* וגם אם האיסור הגורף יישאר עדיין בתוקף, אולי ישנו סיכוי קטן שיחריגו את זה באופן חד-פעמי "בגלל שזה רק קרונוע יחיד" או משהו בסגנון.
אני לא יכול לעמוד בסביבת קרונועי IC3 מרוב הסירחון שהם מפיצים
יש להם רמות זיהום גבוהות ביותר.
צריך להוציא אותם משירות ולו בגלל הסיבה הזאת, או לשפר את הפליטות שלהם.
 
הנסיעות הסדירות לא לפני 2020

הערכה שלי: הקו "ייחנך" על ידי השר באפריל 2018
כמובן שהכוונה לנסיעה בקרונוע דיזל* במקרה הטוב, או בקרונית עבודה צהובה בנוכחות השר וכמה צלמים (אלה שיצלחיו להידחס לקרונית...) ידווחו על "פתיחת הקו לירושלים". קטע הרצליה-נתב"ג כנראה לא יחושמל ב-2018, והלוואי והעבודה עליו תסתיים ב-2019 אם לא תהיינה בעיות לא צפויות.

היו הערכות
בעבר, שייתכן ולמרות כל התקנות והאיסורים הרשמיים, בכל זאת יש סיכוי לראות קרונוע IC3 בקו, ולו באופן חד-פעמי. אז מי יודע...
הנסיעות הסדירות לא לפני 2020
 

25306yosef

New member
עד עתה זוהי התגובה הרציונלית היחידה בשרשור זה

הנסיעות הסדירות לא לפני 2020
עד עתה זוהי התגובה הרציונלית היחידה בשרשור זה
כולם מעלים כאן רעיונות וספקולציות בלי סוף ולמעשה טוחנים מים על כלום.

הקו לא יפתח לפני שנת 2020 אם בכלל. אשר על כן, הנושא אינו מעניין אותי ואינו מעסיק אותי. אני כבר הייתי פעמים רבות בחיי בהצגות שכאלה.

הכל זה רק יחסי ציבור במטרה שכבודו יזכה באהדה הציבורית שהוא זקוק לה כל כך לצורך קידומו הפוליטי...

כתבתי קידומו הפוליטי, למעשה הייתי צריך לכתוב "קידומו הפוליטי" מאחר והכל זה לא יותר מאשר הצגה אחת גדולה. אבל זה כבר לא לפורום הזה.
 
על פי הדיווחים יש בטח אנשים שחושבים שהקו במלואו נחנך.

עד עתה זוהי התגובה הרציונלית היחידה בשרשור זה
כולם מעלים כאן רעיונות וספקולציות בלי סוף ולמעשה טוחנים מים על כלום.

הקו לא יפתח לפני שנת 2020 אם בכלל. אשר על כן, הנושא אינו מעניין אותי ואינו מעסיק אותי. אני כבר הייתי פעמים רבות בחיי בהצגות שכאלה.

הכל זה רק יחסי ציבור במטרה שכבודו יזכה באהדה הציבורית שהוא זקוק לה כל כך לצורך קידומו הפוליטי...

כתבתי קידומו הפוליטי, למעשה הייתי צריך לכתוב "קידומו הפוליטי" מאחר והכל זה לא יותר מאשר הצגה אחת גדולה. אבל זה כבר לא לפורום הזה.
על פי הדיווחים יש בטח אנשים שחושבים שהקו במלואו נחנך.
בחדשות 2 אמרו:
״ב 28 דקות: נסיעת מבחן ראשונה לרכבת בין ת״א לירושלים״.

ב The Times of Israel באנגלית כתבו:
״הרכבת המהירה י״ם-ת״א הצפויה כבר זמן רב ביצעה נסיעת נסוי ראשונה ביום א׳......................הרכבת תמשיך בנסיעות הלוך ושוב בין 2 הערים בשבועות הקרובים״.

ב The Times of Israel בצרפתית כתבו:
״28 דקות זה הזמן שנדרש ל TGV ללא נוסעים כדי להגיע מת״א לי״ם במסגרת הנסוי הראשון............״.



 

Ccyclist

Well-known member
ICV lol

על פי הדיווחים יש בטח אנשים שחושבים שהקו במלואו נחנך.
בחדשות 2 אמרו:
״ב 28 דקות: נסיעת מבחן ראשונה לרכבת בין ת״א לירושלים״.

ב The Times of Israel באנגלית כתבו:
״הרכבת המהירה י״ם-ת״א הצפויה כבר זמן רב ביצעה נסיעת נסוי ראשונה ביום א׳......................הרכבת תמשיך בנסיעות הלוך ושוב בין 2 הערים בשבועות הקרובים״.

ב The Times of Israel בצרפתית כתבו:
״28 דקות זה הזמן שנדרש ל TGV ללא נוסעים כדי להגיע מת״א לי״ם במסגרת הנסוי הראשון............״.
ICV lol
 

25306yosef

New member
כל הדיווחים שקריים כמו כל ה"עיתונות"

על פי הדיווחים יש בטח אנשים שחושבים שהקו במלואו נחנך.
בחדשות 2 אמרו:
״ב 28 דקות: נסיעת מבחן ראשונה לרכבת בין ת״א לירושלים״.

ב The Times of Israel באנגלית כתבו:
״הרכבת המהירה י״ם-ת״א הצפויה כבר זמן רב ביצעה נסיעת נסוי ראשונה ביום א׳......................הרכבת תמשיך בנסיעות הלוך ושוב בין 2 הערים בשבועות הקרובים״.

ב The Times of Israel בצרפתית כתבו:
״28 דקות זה הזמן שנדרש ל TGV ללא נוסעים כדי להגיע מת״א לי״ם במסגרת הנסוי הראשון............״.
כל הדיווחים שקריים כמו כל ה"עיתונות"
הכל כולל הכל זה רק תדמית ויחסי ציבור ואינטרסים שונים של בעלי עניין שונים.

אין לקחת ברצינות את מה שמפורסם שם, הכל זה רק שקרים וניסיון לעצב את דעת הציבור תוך הסתרת בעיות רבות שמעוניינים להסתיר.
 

GLSRA

Active member
זה ענק, ממש מדהים מה שעיתונאים מסוגלים להמציא

על פי הדיווחים יש בטח אנשים שחושבים שהקו במלואו נחנך.
בחדשות 2 אמרו:
״ב 28 דקות: נסיעת מבחן ראשונה לרכבת בין ת״א לירושלים״.

ב The Times of Israel באנגלית כתבו:
״הרכבת המהירה י״ם-ת״א הצפויה כבר זמן רב ביצעה נסיעת נסוי ראשונה ביום א׳......................הרכבת תמשיך בנסיעות הלוך ושוב בין 2 הערים בשבועות הקרובים״.

ב The Times of Israel בצרפתית כתבו:
״28 דקות זה הזמן שנדרש ל TGV ללא נוסעים כדי להגיע מת״א לי״ם במסגרת הנסוי הראשון............״.
זה ענק, ממש מדהים מה שעיתונאים מסוגלים להמציא
 

asifp

New member
תודה לעונים


שאלת תם על פתיחת A1
אהלן,
כבר תקופה ארוכה שישנה התעקשות מצד משרד התחבורה על פתיחת הקו במרץ-אפריל 2018 (בניגוד לדעת מומחי הפורום).

באופן כללי אני סומך יותר על הכותבים פה מאשר על היח"צ של משרד התחבורה, אבל אני שם לב שעל אף הקרבה לתאריך היעד- ישנה עקשות מרשימה מצד המשרד שהקו ייפתח באיזור פסח הקרוב

מה דעתכם? האם בקצב העבודות הנוכחי זה אפשרי? מה הם הנקודות המרכזיות שעדיין יש לעשות עד לפתיחת הקו?

תודה רבה :))
תודה לעונים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה