כתבה בוואלה: קווי האוטובוס השנואים ביותר

מצב
הנושא נעול.
מי שמכניס את קו 347 בשרון ל-15 הקווים הגרועים ביותר בהחלט

למה חובבנות?
מי שמכניס את קו 347 בשרון ל-15 הקווים הגרועים ביותר בהחלט
חובבן.
קו 405 של דן...
חברת התחבורה חיפה...

התגובה של משרד התחבורה מסבירה מדוע מדובר בחובבנות:
"
ממשרד התחבורה נמסר כי "המשרד מבצע בקרה ואכיפה שוטפת על כל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל במהלך כל השנה. הבקרה מתבצעת באמצעות אנשי מקצוע וכוללת בין השאר שימוש במערכות טכנולוגיות מתוחכמות (GPS ונתוני ולידציה). בנוסף לכך, משוכללים נתונים נוספים כמו תלונות ציבור המתקבלות במשרד התחבורה ואלמנטים ייחודיים נוספים המסייעים לאיכות הבקרה. במסגרת הבקרה נבדקת כלל רמת השירות של האוטובוסים, לאורך כל מסלול הנסיעה ובכל שעות היום והלילה. הביקורת מתייחסת לשורה ארוכה של נושאים, ובכללם רמת השירות הנדרשת מהמפעילים, אי ביצוע נסיעות, איחור של אוטובוסים, עצירה בתחנות, בטיחות הנסיעה וכן נושאים נלווים כמו ניקיון האוטובוסים ואדיבות הנהג".
במשרד התחבורה טענו כי "הסקר המדובר מוטה, חובבני, מגמתי ובלתי מקצועי, שכן הוא מתעלם במופגן ובאופן תמוה מהפרמטרים המקובלים בענף ומתמקד ב'אי ביצוע' נסיעות בלבד. יתרה מכך, גם הדיווחים על אי ביצוע נסיעות אינם מהימנים, כיוון שהם מתייחסים למספר התלונות ולא למספר הנסיעות שלא בוצעו בפועל. כך למשל, חמישה נוסעים הממתינים לאוטובוס שלא הגיע, מחושבים כחמישה מקרים של אי ביצוע, בעוד שמדובר בפועל באי ביצוע אחד. דוגמה נוספת להטיה: הסקר בודק מקרה בודד של אי ביצוע נסיעה בשעה מסוימת, ומסיק ממנה לגבי שאר שעות הפעילות של הקו ושל הרשת כולה".
"

אבל לדעתי הדבר הכי מעניין בכתבה הזו מופיע בתגובה של דן:
"
מחברת "דן" נמסר בתגובה: "צריכים להיות היום קוסמים כדי להפעיל תחבורה ציבורית באזור המרכז, בעידן עבודות ההכנה לרכבת הקלה. נהגים עוזבים מחוץ לגוש דן, זו האמת. אנחנו מיישמים נסיון וידע אדיר כדי לשרת ולהקל על הציבור. אנחנו מקבלים כל ביקורת בברכה, לומדים את נקודות התורפה, משפרים ומשדרגים, למרות הקשיים ככל שניתן. כך נעשה גם עם הדוח הנוכחי".
"
"נהגים עוזבים מחוץ לגוש דן"...
 

Bus Nerd

Active member
שמע, גם אני אם הייתי נהג הייתי מעדיף לנהוג מחוץ לפקקים

מי שמכניס את קו 347 בשרון ל-15 הקווים הגרועים ביותר בהחלט
חובבן.
קו 405 של דן...
חברת התחבורה חיפה...

התגובה של משרד התחבורה מסבירה מדוע מדובר בחובבנות:
"
ממשרד התחבורה נמסר כי "המשרד מבצע בקרה ואכיפה שוטפת על כל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל במהלך כל השנה. הבקרה מתבצעת באמצעות אנשי מקצוע וכוללת בין השאר שימוש במערכות טכנולוגיות מתוחכמות (GPS ונתוני ולידציה). בנוסף לכך, משוכללים נתונים נוספים כמו תלונות ציבור המתקבלות במשרד התחבורה ואלמנטים ייחודיים נוספים המסייעים לאיכות הבקרה. במסגרת הבקרה נבדקת כלל רמת השירות של האוטובוסים, לאורך כל מסלול הנסיעה ובכל שעות היום והלילה. הביקורת מתייחסת לשורה ארוכה של נושאים, ובכללם רמת השירות הנדרשת מהמפעילים, אי ביצוע נסיעות, איחור של אוטובוסים, עצירה בתחנות, בטיחות הנסיעה וכן נושאים נלווים כמו ניקיון האוטובוסים ואדיבות הנהג".
במשרד התחבורה טענו כי "הסקר המדובר מוטה, חובבני, מגמתי ובלתי מקצועי, שכן הוא מתעלם במופגן ובאופן תמוה מהפרמטרים המקובלים בענף ומתמקד ב'אי ביצוע' נסיעות בלבד. יתרה מכך, גם הדיווחים על אי ביצוע נסיעות אינם מהימנים, כיוון שהם מתייחסים למספר התלונות ולא למספר הנסיעות שלא בוצעו בפועל. כך למשל, חמישה נוסעים הממתינים לאוטובוס שלא הגיע, מחושבים כחמישה מקרים של אי ביצוע, בעוד שמדובר בפועל באי ביצוע אחד. דוגמה נוספת להטיה: הסקר בודק מקרה בודד של אי ביצוע נסיעה בשעה מסוימת, ומסיק ממנה לגבי שאר שעות הפעילות של הקו ושל הרשת כולה".
"

אבל לדעתי הדבר הכי מעניין בכתבה הזו מופיע בתגובה של דן:
"
מחברת "דן" נמסר בתגובה: "צריכים להיות היום קוסמים כדי להפעיל תחבורה ציבורית באזור המרכז, בעידן עבודות ההכנה לרכבת הקלה. נהגים עוזבים מחוץ לגוש דן, זו האמת. אנחנו מיישמים נסיון וידע אדיר כדי לשרת ולהקל על הציבור. אנחנו מקבלים כל ביקורת בברכה, לומדים את נקודות התורפה, משפרים ומשדרגים, למרות הקשיים ככל שניתן. כך נעשה גם עם הדוח הנוכחי".
"
"נהגים עוזבים מחוץ לגוש דן"...
שמע, גם אני אם הייתי נהג הייתי מעדיף לנהוג מחוץ לפקקים
בגוש דן הכל פקוק, הנהיגה בפקקים היא קשה ומתישה, ואם מפספסים את חלון הזמן להפסקה כי נתקעים בפקק אין זמן לעשות הפסקה כמו שצריך אחרי נסיעה מתישה כזו. יותר פקקים אומר גם יותר אוטובוסים מאחרים, שאומר גם יותר נוסעים עצבניים שרק גורמים לכל זה להיות הרבה יותר מתיש וקשה נפשית.
 

DanBus43Maalit72

Active member
חובבנות של "15 דקות".

כתבה בוואלה: קווי האוטובוס השנואים ביותר
https://news.walla.co.il/item/3090700
חובבנות של "15 דקות".
קווים 90 ו 347 אין בהם עומס. אידיוט מי שמכניס את שני הקווים האלו לרשימה הזאת.
קו 189 עמוס רק בחלקו הצפוני בעבר הירקון, קו 249 לא עמוס.
קו 249 גם לא כזה עמוס. בסה"כ קו הנותן קישורים פרבריים ולא מגיע לאזורי תעסוקה עיקריים.
קו 289 גם לא כזה עמוס ואין בו מצבי סרדין. יש קווים הרבה יותר עמוסים ממנו.
 

DRORIKO8

New member
189 דווקא נהיה אחלה קו

כתבה בוואלה: קווי האוטובוס השנואים ביותר
https://news.walla.co.il/item/3090700
189 דווקא נהיה אחלה קו
קודם כל יש בו ולידטורים שקיצרו מאד את זמן השהות בתחנה(בטח כשמדובר בקו שכמעט כל הנוסעים שלו בצד הצפוני משתמשים ברב קו). גם לבעיית העומס ברכבת אוניברסיטה מצאו פתרון בדמות שני קוים של דן שיוצאים מהרכבת לרמת החייל ועוזרים לו. זה כמובן בנוסף לקו 12. בואו נגיד שזה רחוק מאד מהקטסטרופה שהיתה בימים הראשונים של הקו.
 
וגם נוסף קו 389 שעוזר ל-189 בקטע הזה בשעות השיא

189 דווקא נהיה אחלה קו
קודם כל יש בו ולידטורים שקיצרו מאד את זמן השהות בתחנה(בטח כשמדובר בקו שכמעט כל הנוסעים שלו בצד הצפוני משתמשים ברב קו). גם לבעיית העומס ברכבת אוניברסיטה מצאו פתרון בדמות שני קוים של דן שיוצאים מהרכבת לרמת החייל ועוזרים לו. זה כמובן בנוסף לקו 12. בואו נגיד שזה רחוק מאד מהקטסטרופה שהיתה בימים הראשונים של הקו.
וגם נוסף קו 389 שעוזר ל-189 בקטע הזה בשעות השיא
אבל "15 דקות" לא מסתכלים על התמונה המלאה. הם פיתחו אפליקציית תלונות ומתיימרים לפי התלונות לבנות דו"ח כביכול מקצועי.
 

mister K

New member
כתבה חובבנית ביותר, כרגיל...

כתבה בוואלה: קווי האוטובוס השנואים ביותר
https://news.walla.co.il/item/3090700
כתבה חובבנית ביותר, כרגיל...
לא בוצעה שם שום בדיקה אמפירית. סתם אנשים זרקו קווים שהם שונאים ועל סמך זה החליטו שהם "הכי שנואים בארץ". חרטא.
לא כל הקווים שם כאלה גרועים. דווקא 168 ו-189 הם שניים מהקווים האהובים עלי בגוש דן.
 

DanBus43Maalit72

Active member


כתבה חובבנית ביותר, כרגיל...
לא בוצעה שם שום בדיקה אמפירית. סתם אנשים זרקו קווים שהם שונאים ועל סמך זה החליטו שהם "הכי שנואים בארץ". חרטא.
לא כל הקווים שם כאלה גרועים. דווקא 168 ו-189 הם שניים מהקווים האהובים עלי בגוש דן.
 

matan2767

New member
לגמרי

כתבה חובבנית ביותר, כרגיל...
לא בוצעה שם שום בדיקה אמפירית. סתם אנשים זרקו קווים שהם שונאים ועל סמך זה החליטו שהם "הכי שנואים בארץ". חרטא.
לא כל הקווים שם כאלה גרועים. דווקא 168 ו-189 הם שניים מהקווים האהובים עלי בגוש דן.
לגמרי
תכל'ס, איך 168 נכנס לרשימה הזו? יש לו מסלול מעולה וגם התדירות שלו שופרה לאחרונה.
&nbsp
אגב, יש לך מושג לאן "תחבורה בדרך שלנו" נעלמו? לדעתי הארגון המקצועי היחיד בתחום.
 
"תחבורה בדרך שלנו" לא עושים יח"צ ורעש כמו גיל יעקב

לגמרי
תכל'ס, איך 168 נכנס לרשימה הזו? יש לו מסלול מעולה וגם התדירות שלו שופרה לאחרונה.
&nbsp
אגב, יש לך מושג לאן "תחבורה בדרך שלנו" נעלמו? לדעתי הארגון המקצועי היחיד בתחום.
"תחבורה בדרך שלנו" לא עושים יח"צ ורעש כמו גיל יעקב
 

mister K

New member
הם לא נעלמו לשום מקום

לגמרי
תכל'ס, איך 168 נכנס לרשימה הזו? יש לו מסלול מעולה וגם התדירות שלו שופרה לאחרונה.
&nbsp
אגב, יש לך מושג לאן "תחבורה בדרך שלנו" נעלמו? לדעתי הארגון המקצועי היחיד בתחום.
הם לא נעלמו לשום מקום
הם קיימים וגם עושים, אבל לא פופוליסטיים וקשקשנים ברמה של גיל יעקב.
 

matan2767

New member
הבנתי, טוב לדעת

הם לא נעלמו לשום מקום
הם קיימים וגם עושים, אבל לא פופוליסטיים וקשקשנים ברמה של גיל יעקב.
הבנתי, טוב לדעת
אני פשוט זוכר שבתקופת הרפורמה ב-2011 הם היו מעלים פוסטים בבלוג שלהם כל כמה ימים, ולא רק סביב הרפורמה. נכנסתי לשם בזמן האחרון ויש להם שם פוסט אחד בשנה וחצי האחרונות, לכן זה נראה לי קצת מוזר.
 

olli3

New member
מנהל
עושים, לא תמיד אלו דברים נחשקים שזוכים לפרסום, אתן לך משהו..

לגמרי
תכל'ס, איך 168 נכנס לרשימה הזו? יש לו מסלול מעולה וגם התדירות שלו שופרה לאחרונה.
&nbsp
אגב, יש לך מושג לאן "תחבורה בדרך שלנו" נעלמו? לדעתי הארגון המקצועי היחיד בתחום.
עושים, לא תמיד אלו דברים נחשקים שזוכים לפרסום, אתן לך משהו..
בזמנו כשדן באר שבע החלו להחליף את תמרור 505 (דגל התחנה), העלתי כאן את התמונות של דגלי תחנות שכל מה שהוא הציג זה את קו האוטובוס ואת התחנה הסופית שלו וכך כל מה שקיבלת זה למשל עבור קו 7, כיתוב כזה: התלמוד/הזוהר ואת התרגום לאנגלית עשו בגוגל טרנסלייט (הזוהר הפך לglow).

אמרתי, די, הגיעו מים עד נפש. לא ייתכן שאף אחד לא יכול לייצר שילוט נורמלי לדגלי התחנות כמו שהיה בעבר (עם יעד סופי ויעדי ביניים).

אז בנוגע לבאר שבע, הוכן קובץ לכל הקווים, עבור מקטעי הדרך השונים של מה יהיה כתוב עבור כל קו בדגל התחנה שלו, יעד סופי ודרך אילו יעדי ביניים מרכזיים הוא יעבור.

אבל לא הסתפקתי רק בזה, אמרתי שזו בעיה ארצית, שנשבר לי שבחיזת של האוטובוס כתוב שם של תחנה סופית שזרוקה באיזה רחוב צדדי ולא תורמת דבר לנוסע שמסתכל על הצג וכנ"ל כך כתוב גם בדגל התחנה.

זה הגיע למצב שגם בקווי מטרופולין בשרון, יש לא מעט דגלים שכתוב בהם שמות של התחנה הסופית של הקו שתקועה ברחוב, כמו "דפנה/התדהר" עבור איזור התעשיה ברעננה. עכשיו נמצא נוסע בתחנה ומסתכל על הדגל, מה זה עוזר לו שקו X מגיע ל"דפנה/התדהר"? מאיפה לו לדעת איפה זה?

אז לפני כחודש נשלחו לכל המפעילות ממשרד התחבורה לרשיון כל קו, בקשה להוסיף טור שבו יהיה כתוב מהו היעד הסופי של הקו (מבחינת איזור, לא מבחינת שם הרחוב בו הקו מסתיים) ומשהו דומה עבור קו בין עירוני.

אלו דברים שלא מעניינים את התקשורת, תוציא הודעה כזאת לתקשורת ומי יפרסם אותה? במיוחד כשבגוש דן המצב עוד טוב והמידע בדגלי התחנות טוב ברוב המקרים למעט מקרים הזוים במקומות מסויימים כמו "קו 45 - מסוף מערבי" שמופיע על דגל אחת מתחנותיו (לא זוכר כבר איפה).

דר"א, דיברו כאן מספר פעמים על "נסיעה טובה" שמופיע בחזית האוטובוס וסתם לא תורם דבר וחצי דבר. דאגתי שזה יעלם בדן באר שבע מהצגים החיצוניים.

מעבר לכך, עשיתי עוד דברים נוספים בתחבורה בבאר שבע, גם טרם המכרז. ולא רק בבאר שבע כמובן...

גרמתי למהלך שהוציא את כל קווי מטרופולין מהדואר המרכזי ותחנת העירייה והעביר אותם בלעדית לתחנת רסקו. ומתחנת רסקו הוצאו כל קווי דן באר שבע למעט 3 קווים שהוצאו במקביל גם מהעירייה על מנת להקל עליהם את הפניה שמאלה בצומת העירייה.

המהלך הזה הוביל להקטנה משמעותית של הבלאגן בדואר המרכזי ובעירייה כשמבול של אוטובוסים מנסים לאסוף את הנוסעים ועוצרים בחניות כפולות ואפילו משולשות.

בקיצור, עושים הרבה מתחת לראדר, בדברים שבאמת משפיעים על הנוסעים ולא רק פקה פקה סטייל, אנחנו כבר שנים אומרים שצריך עוד ועוד נת"צים ושדי להשקעה ברכבת ישראל, רוב הנוסעים הם באוטובוסים (ואז תופסים טרמפ על מחאה של תושבי אשקלון אשדוד שרוצים רכבת מהירה, כי פתאום רכבת זה כלי חשוב). כנ"ל כל דבר אחר, עליה מכל הדלתות... זה קל לפמפם בפייסבוק את הדרישות/הצעות ולקבל במה תקשורתית כי זה מצטייר תקשורתית טוב ואז כשהמדינה גם ככה עושה את זה (אכיפה בנת"צים, הקמת נת"צים, הקמת חניוני חנה וסע, החלת עליה מכל הדלתות) ולא פעם המהלכים האלו החלו עוד לפני ש15 דקות בכלל הוציאו פוסט או כתבו איפשהו שצריך את זה...

אז בסופו של דבר, התגובות של משרד התחבורה שבתכל'ס לא שם על 15 דקות, אומרות את הכל.
 

טנק2

New member
האמת אצל מטרופולין בשרון עוד מופיע "נסיעה טובה"

עושים, לא תמיד אלו דברים נחשקים שזוכים לפרסום, אתן לך משהו..
בזמנו כשדן באר שבע החלו להחליף את תמרור 505 (דגל התחנה), העלתי כאן את התמונות של דגלי תחנות שכל מה שהוא הציג זה את קו האוטובוס ואת התחנה הסופית שלו וכך כל מה שקיבלת זה למשל עבור קו 7, כיתוב כזה: התלמוד/הזוהר ואת התרגום לאנגלית עשו בגוגל טרנסלייט (הזוהר הפך לglow).

אמרתי, די, הגיעו מים עד נפש. לא ייתכן שאף אחד לא יכול לייצר שילוט נורמלי לדגלי התחנות כמו שהיה בעבר (עם יעד סופי ויעדי ביניים).

אז בנוגע לבאר שבע, הוכן קובץ לכל הקווים, עבור מקטעי הדרך השונים של מה יהיה כתוב עבור כל קו בדגל התחנה שלו, יעד סופי ודרך אילו יעדי ביניים מרכזיים הוא יעבור.

אבל לא הסתפקתי רק בזה, אמרתי שזו בעיה ארצית, שנשבר לי שבחיזת של האוטובוס כתוב שם של תחנה סופית שזרוקה באיזה רחוב צדדי ולא תורמת דבר לנוסע שמסתכל על הצג וכנ"ל כך כתוב גם בדגל התחנה.

זה הגיע למצב שגם בקווי מטרופולין בשרון, יש לא מעט דגלים שכתוב בהם שמות של התחנה הסופית של הקו שתקועה ברחוב, כמו "דפנה/התדהר" עבור איזור התעשיה ברעננה. עכשיו נמצא נוסע בתחנה ומסתכל על הדגל, מה זה עוזר לו שקו X מגיע ל"דפנה/התדהר"? מאיפה לו לדעת איפה זה?

אז לפני כחודש נשלחו לכל המפעילות ממשרד התחבורה לרשיון כל קו, בקשה להוסיף טור שבו יהיה כתוב מהו היעד הסופי של הקו (מבחינת איזור, לא מבחינת שם הרחוב בו הקו מסתיים) ומשהו דומה עבור קו בין עירוני.

אלו דברים שלא מעניינים את התקשורת, תוציא הודעה כזאת לתקשורת ומי יפרסם אותה? במיוחד כשבגוש דן המצב עוד טוב והמידע בדגלי התחנות טוב ברוב המקרים למעט מקרים הזוים במקומות מסויימים כמו "קו 45 - מסוף מערבי" שמופיע על דגל אחת מתחנותיו (לא זוכר כבר איפה).

דר"א, דיברו כאן מספר פעמים על "נסיעה טובה" שמופיע בחזית האוטובוס וסתם לא תורם דבר וחצי דבר. דאגתי שזה יעלם בדן באר שבע מהצגים החיצוניים.

מעבר לכך, עשיתי עוד דברים נוספים בתחבורה בבאר שבע, גם טרם המכרז. ולא רק בבאר שבע כמובן...

גרמתי למהלך שהוציא את כל קווי מטרופולין מהדואר המרכזי ותחנת העירייה והעביר אותם בלעדית לתחנת רסקו. ומתחנת רסקו הוצאו כל קווי דן באר שבע למעט 3 קווים שהוצאו במקביל גם מהעירייה על מנת להקל עליהם את הפניה שמאלה בצומת העירייה.

המהלך הזה הוביל להקטנה משמעותית של הבלאגן בדואר המרכזי ובעירייה כשמבול של אוטובוסים מנסים לאסוף את הנוסעים ועוצרים בחניות כפולות ואפילו משולשות.

בקיצור, עושים הרבה מתחת לראדר, בדברים שבאמת משפיעים על הנוסעים ולא רק פקה פקה סטייל, אנחנו כבר שנים אומרים שצריך עוד ועוד נת"צים ושדי להשקעה ברכבת ישראל, רוב הנוסעים הם באוטובוסים (ואז תופסים טרמפ על מחאה של תושבי אשקלון אשדוד שרוצים רכבת מהירה, כי פתאום רכבת זה כלי חשוב). כנ"ל כל דבר אחר, עליה מכל הדלתות... זה קל לפמפם בפייסבוק את הדרישות/הצעות ולקבל במה תקשורתית כי זה מצטייר תקשורתית טוב ואז כשהמדינה גם ככה עושה את זה (אכיפה בנת"צים, הקמת נת"צים, הקמת חניוני חנה וסע, החלת עליה מכל הדלתות) ולא פעם המהלכים האלו החלו עוד לפני ש15 דקות בכלל הוציאו פוסט או כתבו איפשהו שצריך את זה...

אז בסופו של דבר, התגובות של משרד התחבורה שבתכל'ס לא שם על 15 דקות, אומרות את הכל.
האמת אצל מטרופולין בשרון עוד מופיע "נסיעה טובה"
או כניסה מהירה כשזה בקווים 29/39. נקודה ששווה לשנות
 

olli3

New member
מנהל
מטרופולין בכל הארץ. ידוע, יש מפעילות שקשה לעבוד מולן.

האמת אצל מטרופולין בשרון עוד מופיע "נסיעה טובה"
או כניסה מהירה כשזה בקווים 29/39. נקודה ששווה לשנות
מטרופולין בכל הארץ. ידוע, יש מפעילות שקשה לעבוד מולן.
 

Bus Nerd

Active member
וגם "קווים" בבקעת אונו

מטרופולין בכל הארץ. ידוע, יש מפעילות שקשה לעבוד מולן.
וגם "קווים" בבקעת אונו
אולי אתה יודע מאיפה בא ה"נסיעה טובה" הזה? איך קרה שכל כך הרבה חברות שלא קשורות אחת לשניה חוטאות בשטות הזו?

יש מצב שזה דיפולט של יצרן השלטים שהמפעילות פשוט לא משנות?
 

olli3

New member
מנהל
יש מצב שזה דיפולט, זה לטעמי דיפולט שיושב על שם התחנה הסופית.

וגם "קווים" בבקעת אונו
אולי אתה יודע מאיפה בא ה"נסיעה טובה" הזה? איך קרה שכל כך הרבה חברות שלא קשורות אחת לשניה חוטאות בשטות הזו?

יש מצב שזה דיפולט של יצרן השלטים שהמפעילות פשוט לא משנות?
יש מצב שזה דיפולט, זה לטעמי דיפולט שיושב על שם התחנה הסופית.
כי אם שמת לב, בשילוט של הצגים החדשים בתוך האוטובוסים ואני מדבר על המסך המלבני הגדול שנמצא מול הדלת האחורית באוטובוס עירוני, כתוב מה מספר הקו ומה היעד שלו ולאחר מכן יש #נסיעה טובה
 

Bus Nerd

Active member
אולי תצליח להשתמש בקשרים שלך כדי לברר מי היצרן?

יש מצב שזה דיפולט, זה לטעמי דיפולט שיושב על שם התחנה הסופית.
כי אם שמת לב, בשילוט של הצגים החדשים בתוך האוטובוסים ואני מדבר על המסך המלבני הגדול שנמצא מול הדלת האחורית באוטובוס עירוני, כתוב מה מספר הקו ומה היעד שלו ולאחר מכן יש #נסיעה טובה
אולי תצליח להשתמש בקשרים שלך כדי לברר מי היצרן?
וכך אולי נצליח לשכנע את היצרן להעיף את הדיפולט הזה כדי שבשלטים חדשים שיותקנו לא תצוץ הבעיה באף מפעילה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה