שאלת תם על פתיחת A1

מצב
הנושא נעול.

asifp

New member
שאלת תם על פתיחת A1

שאלת תם על פתיחת A1
אהלן,
כבר תקופה ארוכה שישנה התעקשות מצד משרד התחבורה על פתיחת הקו במרץ-אפריל 2018 (בניגוד לדעת מומחי הפורום).

באופן כללי אני סומך יותר על הכותבים פה מאשר על היח"צ של משרד התחבורה, אבל אני שם לב שעל אף הקרבה לתאריך היעד- ישנה עקשות מרשימה מצד המשרד שהקו ייפתח באיזור פסח הקרוב

מה דעתכם? האם בקצב העבודות הנוכחי זה אפשרי? מה הם הנקודות המרכזיות שעדיין יש לעשות עד לפתיחת הקו?

תודה רבה :))
 

luckydude

Active member
אמממממ...

שאלת תם על פתיחת A1
אהלן,
כבר תקופה ארוכה שישנה התעקשות מצד משרד התחבורה על פתיחת הקו במרץ-אפריל 2018 (בניגוד לדעת מומחי הפורום).

באופן כללי אני סומך יותר על הכותבים פה מאשר על היח"צ של משרד התחבורה, אבל אני שם לב שעל אף הקרבה לתאריך היעד- ישנה עקשות מרשימה מצד המשרד שהקו ייפתח באיזור פסח הקרוב

מה דעתכם? האם בקצב העבודות הנוכחי זה אפשרי? מה הם הנקודות המרכזיות שעדיין יש לעשות עד לפתיחת הקו?

תודה רבה :))
אמממממ...
בתור התחלה - צריך לחשמל את הקו. כרגע יש רק קטע הרצה קטן שעובדים עליו ושאולי יחשמלו אתו בעוד חודש. אחר כך יהיו בו נסיעות מבחן באוקטובר או נובמבר (רק השבוע אמור להגיע קטר חשמלי ראשון - רק שאין אפילו היכן לנסות אותו כרגע). בכל מקרה, לא הגיוני שיחשמלו את כל הקו כולל באיילון, יפעילו 3 תהרי״ם, יגמרו להתקין את כל המערכות (כולל במנהרות), יעשו הרצות וניסויים... והכל בחצי שנה. פשוט בלתי מציאותי.
 

Bus Nerd

Active member
מסכים שלא מציאותי. בעיקר בגלל חשמול הקטעים הפעילים

אמממממ...
בתור התחלה - צריך לחשמל את הקו. כרגע יש רק קטע הרצה קטן שעובדים עליו ושאולי יחשמלו אתו בעוד חודש. אחר כך יהיו בו נסיעות מבחן באוקטובר או נובמבר (רק השבוע אמור להגיע קטר חשמלי ראשון - רק שאין אפילו היכן לנסות אותו כרגע). בכל מקרה, לא הגיוני שיחשמלו את כל הקו כולל באיילון, יפעילו 3 תהרי״ם, יגמרו להתקין את כל המערכות (כולל במנהרות), יעשו הרצות וניסויים... והכל בחצי שנה. פשוט בלתי מציאותי.
מסכים שלא מציאותי. בעיקר בגלל חשמול הקטעים הפעילים
אם לא יוכלו לעבוד בשבת (בגלל זעם החרדים) אז חשמול הקטעים הפעילים יצריך לא מעט השבתות, ובגלל שהשבתה של הציר הרכבתי העמוס ביותר במדינה זה לא דבר שאפשר לעשות לעיתים קרובות מדי זה בבירור יעכב את התהליך.

סביר גם להניח שאם יהיה צורך בהשבתות יעדיפו לעשות השבתות חלקיות ולא השבתות של כל האיילון, ואז למשל יעשו השבתה של הרצליה-אוניברסיטה כדי לחשמל את המקטע הזה, ואז אחר כך אוניברסיטה-סבידור-השלום (כולל קו הוד השרון, והשלום גם בעסק כי היא לא תפעולית), ואז אחר כך ההגנה-נתב"ג, ואחר כך נתב"ג-ענבה (ואיפשהו באמצע גם ההגנה-לוד).

וזה יהיה חתיכת סיבוך וכאוס בלתי נסבל, אז אין סיכוי שיוכלו לעשות את זה מספיק מהר.

אבל גם אם נניח שיהיו עבודות בשבת, קצב התקדמות העבודות הנוכחי עדיין נראה איטי מדי. וכמובן צריך גם לסיים את הארכת הרציפים בסבידור, הכניסות החדשות בסבידור והשלום (כדי להתמודד עם עומס הנוסעים), הרציפים החדשים בהרצליה, וכו' וכו'.

לא מאמין שהקו ייסע לפני 2019.
 

matrix200200

Active member
כבר נאמר שפתיחת הקו תידחה בכמה חודשים

מסכים שלא מציאותי. בעיקר בגלל חשמול הקטעים הפעילים
אם לא יוכלו לעבוד בשבת (בגלל זעם החרדים) אז חשמול הקטעים הפעילים יצריך לא מעט השבתות, ובגלל שהשבתה של הציר הרכבתי העמוס ביותר במדינה זה לא דבר שאפשר לעשות לעיתים קרובות מדי זה בבירור יעכב את התהליך.

סביר גם להניח שאם יהיה צורך בהשבתות יעדיפו לעשות השבתות חלקיות ולא השבתות של כל האיילון, ואז למשל יעשו השבתה של הרצליה-אוניברסיטה כדי לחשמל את המקטע הזה, ואז אחר כך אוניברסיטה-סבידור-השלום (כולל קו הוד השרון, והשלום גם בעסק כי היא לא תפעולית), ואז אחר כך ההגנה-נתב"ג, ואחר כך נתב"ג-ענבה (ואיפשהו באמצע גם ההגנה-לוד).

וזה יהיה חתיכת סיבוך וכאוס בלתי נסבל, אז אין סיכוי שיוכלו לעשות את זה מספיק מהר.

אבל גם אם נניח שיהיו עבודות בשבת, קצב התקדמות העבודות הנוכחי עדיין נראה איטי מדי. וכמובן צריך גם לסיים את הארכת הרציפים בסבידור, הכניסות החדשות בסבידור והשלום (כדי להתמודד עם עומס הנוסעים), הרציפים החדשים בהרצליה, וכו' וכו'.

לא מאמין שהקו ייסע לפני 2019.
כבר נאמר שפתיחת הקו תידחה בכמה חודשים
אם הזיכרון לא מטעה אותי, סדר גודל של 3-4 חודשים.
לגבי מה שאמרת.
הכניסות החדשות של סבידור ושלום לא קשורות לעניין.
הרציפים בסבידור כמעט מוכנים, וגם בהגנה יש התקדמות.
הרציפים בהרצלייה כנראה יתקדמו השבוע (ויש עוד כמה השבתות).
אם לא יהיו עיכובים בלתי צפויים לדעתי האיחור לא יעלה על חצי שנה והקו ייפתח אי שם לקראת חגי תשריי של 2018.
 

נייף

New member
מה לגבי חגי תשרי 2019

כבר נאמר שפתיחת הקו תידחה בכמה חודשים
אם הזיכרון לא מטעה אותי, סדר גודל של 3-4 חודשים.
לגבי מה שאמרת.
הכניסות החדשות של סבידור ושלום לא קשורות לעניין.
הרציפים בסבידור כמעט מוכנים, וגם בהגנה יש התקדמות.
הרציפים בהרצלייה כנראה יתקדמו השבוע (ויש עוד כמה השבתות).
אם לא יהיו עיכובים בלתי צפויים לדעתי האיחור לא יעלה על חצי שנה והקו ייפתח אי שם לקראת חגי תשריי של 2018.
מה לגבי חגי תשרי 2019
אם בחגי תשרי 2016 - קו העמק, חגי תשרי 2017 - קו כרמיאל, חגי תשרי 2018 - הקו לירושלים, מה ייפתח בחגי תשרי 2019 ?

הרי לא נוכל לפתוח שנה חדשה ללא חידוש רכבתי משמעותי
 
לא יודע בדיוק מתי, אבל מסילות השרון ייפתחו במהלך 2019

מה לגבי חגי תשרי 2019
אם בחגי תשרי 2016 - קו העמק, חגי תשרי 2017 - קו כרמיאל, חגי תשרי 2018 - הקו לירושלים, מה ייפתח בחגי תשרי 2019 ?

הרי לא נוכל לפתוח שנה חדשה ללא חידוש רכבתי משמעותי
לא יודע בדיוק מתי, אבל מסילות השרון ייפתחו במהלך 2019
אם לא יספיקו עד פסח 2019, יוכלו לדחות את התזמון לחגי תשרי 2019.
הבעיה תהיה מ-2020 ואילך, כי לא יוותרו בצנרת פרויקטי רכבת כבדה שניתן יהיה לפתוח ב-2020 ובשנים הקרובות אחריה.
המסילה המזרחית כנראה לא תיפתח לפני אמצע העשור הבא.
אבל סביר להניח שמ-2020 ואילך כבר יהיה שר תחבורה אחר.
 

Bus Nerd

Active member
הכניסות החדשות לסבידור והשלום קשורות ועוד איך

כבר נאמר שפתיחת הקו תידחה בכמה חודשים
אם הזיכרון לא מטעה אותי, סדר גודל של 3-4 חודשים.
לגבי מה שאמרת.
הכניסות החדשות של סבידור ושלום לא קשורות לעניין.
הרציפים בסבידור כמעט מוכנים, וגם בהגנה יש התקדמות.
הרציפים בהרצלייה כנראה יתקדמו השבוע (ויש עוד כמה השבתות).
אם לא יהיו עיכובים בלתי צפויים לדעתי האיחור לא יעלה על חצי שנה והקו ייפתח אי שם לקראת חגי תשריי של 2018.
הכניסות החדשות לסבידור והשלום קשורות ועוד איך
זה חלק מאותו פרוייקט. ברכבת יודעים שהקו הולך להיות פופולרי במיוחד ולהוסיף נוסעים רבים, דבר שיגדיל את העומס. מדובר בשתי תחנות עמוסות גם ככה, והצפיפות בתחנת השלום לפעמים מגיעה לדרגות מסוכנות. הכניסות החדשות הן חובה כדי להתמודד עם הגידול הצפוי בעומס הנוסעים בעקבות פתיחת הקו.

אגב ההגנה, מה בדיוק עושים שם? גם מאריכים את הרציפים או משהו אחר?
 

matrix200200

Active member
זה חלק מהפרוייקט, אבל הנה שתי עובדות

הכניסות החדשות לסבידור והשלום קשורות ועוד איך
זה חלק מאותו פרוייקט. ברכבת יודעים שהקו הולך להיות פופולרי במיוחד ולהוסיף נוסעים רבים, דבר שיגדיל את העומס. מדובר בשתי תחנות עמוסות גם ככה, והצפיפות בתחנת השלום לפעמים מגיעה לדרגות מסוכנות. הכניסות החדשות הן חובה כדי להתמודד עם הגידול הצפוי בעומס הנוסעים בעקבות פתיחת הקו.

אגב ההגנה, מה בדיוק עושים שם? גם מאריכים את הרציפים או משהו אחר?
זה חלק מהפרוייקט, אבל הנה שתי עובדות
1) המסוף בסבידור ייפתח בסוף השנה הזאת
2) שני המסופים גם יחד לא מהווים חלק מפרוייקט A1 והוא ייפתח ללא קשר למצבם של המסופים בעת פתיחתו

לגבי תחנת ההגנה, אכן רואים עבודות של הארכת הרציף.
אין שום עבודות אחרות לפי מה שניתן לראות כרגע.
 

easylivin

New member
הערכה שלי: הקו "ייחנך" על ידי השר באפריל 2018

שאלת תם על פתיחת A1
אהלן,
כבר תקופה ארוכה שישנה התעקשות מצד משרד התחבורה על פתיחת הקו במרץ-אפריל 2018 (בניגוד לדעת מומחי הפורום).

באופן כללי אני סומך יותר על הכותבים פה מאשר על היח"צ של משרד התחבורה, אבל אני שם לב שעל אף הקרבה לתאריך היעד- ישנה עקשות מרשימה מצד המשרד שהקו ייפתח באיזור פסח הקרוב

מה דעתכם? האם בקצב העבודות הנוכחי זה אפשרי? מה הם הנקודות המרכזיות שעדיין יש לעשות עד לפתיחת הקו?

תודה רבה :))
הערכה שלי: הקו "ייחנך" על ידי השר באפריל 2018
כמובן שהכוונה לנסיעה בקרונוע דיזל* במקרה הטוב, או בקרונית עבודה צהובה בנוכחות השר וכמה צלמים (אלה שיצלחיו להידחס לקרונית...) ידווחו על "פתיחת הקו לירושלים". קטע הרצליה-נתב"ג כנראה לא יחושמל ב-2018, והלוואי והעבודה עליו תסתיים ב-2019 אם לא תהיינה בעיות לא צפויות.

היו הערכות
בעבר, שייתכן ולמרות כל התקנות והאיסורים הרשמיים, בכל זאת יש סיכוי לראות קרונוע IC3 בקו, ולו באופן חד-פעמי. אז מי יודע...
 
הדד-ליין האמיתי כרגע של השר כ"ץ זה נובמבר 2019

הערכה שלי: הקו "ייחנך" על ידי השר באפריל 2018
כמובן שהכוונה לנסיעה בקרונוע דיזל* במקרה הטוב, או בקרונית עבודה צהובה בנוכחות השר וכמה צלמים (אלה שיצלחיו להידחס לקרונית...) ידווחו על "פתיחת הקו לירושלים". קטע הרצליה-נתב"ג כנראה לא יחושמל ב-2018, והלוואי והעבודה עליו תסתיים ב-2019 אם לא תהיינה בעיות לא צפויות.

היו הערכות
בעבר, שייתכן ולמרות כל התקנות והאיסורים הרשמיים, בכל זאת יש סיכוי לראות קרונוע IC3 בקו, ולו באופן חד-פעמי. אז מי יודע...
הדד-ליין האמיתי כרגע של השר כ"ץ זה נובמבר 2019
כמובן שהדד-ליין הזה יכול להיות מוקדם, כמיטב המסורת בישראל.
אבל כנראה לשר התחבורה יהיה מספיק זמן גם אחרי אפריל 2018.
 

easylivin

New member
עדיין מתעקשים על דד-ליין מוקדם יותר, ומכאן ההערכה שלי.

הדד-ליין האמיתי כרגע של השר כ"ץ זה נובמבר 2019
כמובן שהדד-ליין הזה יכול להיות מוקדם, כמיטב המסורת בישראל.
אבל כנראה לשר התחבורה יהיה מספיק זמן גם אחרי אפריל 2018.
עדיין מתעקשים על דד-ליין מוקדם יותר, ומכאן ההערכה שלי.
מאמין שאכן תהיה נסיעה ראשונה עם נוסעים בתאריך הרשמי. הנוסעים יכללו כאמור את שר התחבורה, מכובדים ועיתונאים...
 
השר כ"ץ, כ"שועל ותיק", יודע היטב שחנוכה פיקטיבית כזו

עדיין מתעקשים על דד-ליין מוקדם יותר, ומכאן ההערכה שלי.
מאמין שאכן תהיה נסיעה ראשונה עם נוסעים בתאריך הרשמי. הנוסעים יכללו כאמור את שר התחבורה, מכובדים ועיתונאים...
השר כ"ץ, כ"שועל ותיק", יודע היטב שחנוכה פיקטיבית כזו
שאחריה הקו לא ייפתח במשך חודשים ארוכים לציבור, רק תעשה לו רע יותר.
אני מתייחס לדד-ליין לחנוכה אמיתית של הקו.
 

easylivin

New member
כנהוג לומר במקרים דומים: הלוואי ואתבדה...

השר כ"ץ, כ"שועל ותיק", יודע היטב שחנוכה פיקטיבית כזו
שאחריה הקו לא ייפתח במשך חודשים ארוכים לציבור, רק תעשה לו רע יותר.
אני מתייחס לדד-ליין לחנוכה אמיתית של הקו.
כנהוג לומר במקרים דומים: הלוואי ואתבדה...
 

Bus Nerd

Active member
אין סיכוי ש־IC3 ייסע שם, רכבת זיל לא תיכנס לתחנת האומה לעולם

הערכה שלי: הקו "ייחנך" על ידי השר באפריל 2018
כמובן שהכוונה לנסיעה בקרונוע דיזל* במקרה הטוב, או בקרונית עבודה צהובה בנוכחות השר וכמה צלמים (אלה שיצלחיו להידחס לקרונית...) ידווחו על "פתיחת הקו לירושלים". קטע הרצליה-נתב"ג כנראה לא יחושמל ב-2018, והלוואי והעבודה עליו תסתיים ב-2019 אם לא תהיינה בעיות לא צפויות.

היו הערכות
בעבר, שייתכן ולמרות כל התקנות והאיסורים הרשמיים, בכל זאת יש סיכוי לראות קרונוע IC3 בקו, ולו באופן חד-פעמי. אז מי יודע...
אין סיכוי ש־IC3 ייסע שם, רכבת זיל לא תיכנס לתחנת האומה לעולם
מסיבות בטיחותיות. דיזל במנהרות כאלו ארוכות זו סכנה רצינית.
 

easylivin

New member
הייתי שותף להערכה הזאת עד לאחרונה...

אין סיכוי ש־IC3 ייסע שם, רכבת זיל לא תיכנס לתחנת האומה לעולם
מסיבות בטיחותיות. דיזל במנהרות כאלו ארוכות זו סכנה רצינית.
הייתי שותף להערכה הזאת עד לאחרונה...
אכן, כרגע* רכבות דיזל אינן מורשות להכנס לתחנת האומה מסיבות בטיחותיות. אם כי זכור לי הסבר מפורט יותר שקראתי בזמנו (אולי בפוסט של בועז?) שבו הדגש העיקרי היה על קטרי דיזל, המהווים מקור סכנה גדול ו"מרוכז" יותר, ולאו דווקא על קרונועים.

* וגם אם האיסור הגורף יישאר עדיין בתוקף, אולי ישנו סיכוי קטן שיחריגו את זה באופן חד-פעמי "בגלל שזה רק קרונוע יחיד" או משהו בסגנון.
 

Bus Nerd

Active member
קרונועי דיזל מסוכנים יותר מקטרי דיזל במקרה הזה

הייתי שותף להערכה הזאת עד לאחרונה...
אכן, כרגע* רכבות דיזל אינן מורשות להכנס לתחנת האומה מסיבות בטיחותיות. אם כי זכור לי הסבר מפורט יותר שקראתי בזמנו (אולי בפוסט של בועז?) שבו הדגש העיקרי היה על קטרי דיזל, המהווים מקור סכנה גדול ו"מרוכז" יותר, ולאו דווקא על קרונועים.

* וגם אם האיסור הגורף יישאר עדיין בתוקף, אולי ישנו סיכוי קטן שיחריגו את זה באופן חד-פעמי "בגלל שזה רק קרונוע יחיד" או משהו בסגנון.
קרונועי דיזל מסוכנים יותר מקטרי דיזל במקרה הזה
תזכור שזה IC3, שאוהבים להתלקח סתם ככה. אני בטוח שר"י לא ירצו את זה במנהרות. כמובן שיש ציוד כיבוי אש וכל זה, אבל זה יהיה מאוד רע ליחסי הציבור של הקו.

וכמובן הקרונועים המיושנים גם יפגעו בתדמית שמנסים להעביר של רכבת חדישה שקטה ונקייה
 

Ccyclist

Well-known member
אולי קטר דיזל דוחף מצפון שיתנתק במשולש מודיעין ?

קרונועי דיזל מסוכנים יותר מקטרי דיזל במקרה הזה
תזכור שזה IC3, שאוהבים להתלקח סתם ככה. אני בטוח שר"י לא ירצו את זה במנהרות. כמובן שיש ציוד כיבוי אש וכל זה, אבל זה יהיה מאוד רע ליחסי הציבור של הקו.

וכמובן הקרונועים המיושנים גם יפגעו בתדמית שמנסים להעביר של רכבת חדישה שקטה ונקייה
אולי קטר דיזל דוחף מצפון שיתנתק במשולש מודיעין ?
האתגר הוא המעבר בין הקטע הפעיל לקטע הייעודי. את הקטע הייעודי קל יותר לחשמל כי לא צריך להשבית את מרכז המערכת אז כדי ליצור מראית עין של "נסיעה לירושלים" אפשר להשתמש בטריק כמו שתיארתי כדי להוציא "רכבת" מת"א מרכז (או מסילות הדיור שלה) או ת"א דרום (כלומר נסיעת יח"צ בלבד) לפני השלמת החישמול ברשת הפעילה ממשולש מודיעין עד הרצליה, ובתחנה תפעולית כלשהי לפני הכניסה ל A1 הקטר החשמלי יתחבר לחישמולת שקל להקים וקטר הדיזל ינותק מהרכבת.
&nbsp
כמו כן מה ההינע של ה TBM ורכבי הבנייה שפעלו בקו ובתחנת האומה? אינני חושב שהם היו חשמליים כי אני עוקב אחרי תחום הרכב החשמלי והוא מוגבל כיום למכוניות שנחשבות לפורצות דרך.
 

Bus Nerd

Active member
רכבי הבנייה בטוח דיזל/בנזין

אולי קטר דיזל דוחף מצפון שיתנתק במשולש מודיעין ?
האתגר הוא המעבר בין הקטע הפעיל לקטע הייעודי. את הקטע הייעודי קל יותר לחשמל כי לא צריך להשבית את מרכז המערכת אז כדי ליצור מראית עין של "נסיעה לירושלים" אפשר להשתמש בטריק כמו שתיארתי כדי להוציא "רכבת" מת"א מרכז (או מסילות הדיור שלה) או ת"א דרום (כלומר נסיעת יח"צ בלבד) לפני השלמת החישמול ברשת הפעילה ממשולש מודיעין עד הרצליה, ובתחנה תפעולית כלשהי לפני הכניסה ל A1 הקטר החשמלי יתחבר לחישמולת שקל להקים וקטר הדיזל ינותק מהרכבת.
&nbsp
כמו כן מה ההינע של ה TBM ורכבי הבנייה שפעלו בקו ובתחנת האומה? אינני חושב שהם היו חשמליים כי אני עוקב אחרי תחום הרכב החשמלי והוא מוגבל כיום למכוניות שנחשבות לפורצות דרך.
רכבי הבנייה בטוח דיזל/בנזין
לא יודע בקשר ל־TBM. למה שלא תהיה חשמלית? כשביקרתי בפיר השילוח של נת"ע לא ראיתי צינורות לפינוי עשן, אבל כן ראיתי כבלי חשמל במנהרה. מניח שיש סיכוי קטן שהTBM מופעלת בחשמל. בניגוד לכלי רכב שנוסעים בכביש TBM לא חייבת להיות ניידת, ויכולה להיות מחוברת לרשת החשמל.

וכמובן יש הבדל גדול בבטיחות וכמות גזי הפליטה בין מנוע קטן של משאית לבין מנוע גדול של קטר דיזל + קרון עם גנרטור דיזל בצידה השני של הרכבת.
וגם הבדל בטיחותי בין רכבת שבמקרה שריפה צריך לפנות ממנה את הנוסעים ולמצוא דרך לכבות את השריפה לבין TBM שיש לה תא לחץ למקרה חירום שיכול לשמור על העובדים גם במקרה של קריסת מנהרה.

במנהרות גילון לא רצו לאפשר דיזל ובסוף איפשרו רק אחרי שהתקינו מפוחים יקרים כדי לסלק את גזי הפליטה של קטרי הדיזל. במנהרות של A1 אני לא רואה את זה קורה - מדובר במנהרות ארוכות במיוחד וקטרי דיזל פולטים המון עשן חם במיוחד... ואני מניח שהpiston effect של רכבת שתדחוף את האוויר רווי גזי הפליטה מהרכבת שנסעה לפניה גם מגדיל את הסיכון.

ורשות הכבאות בטוח לא תאפשר נסיעת רכבות דיזל שם, גם ככה הם מפחדים על הקו הזה גם כשמדובר ברכבות חשמליות.
 
לדעתי יש מצב שהtbm חשמלי

אולי קטר דיזל דוחף מצפון שיתנתק במשולש מודיעין ?
האתגר הוא המעבר בין הקטע הפעיל לקטע הייעודי. את הקטע הייעודי קל יותר לחשמל כי לא צריך להשבית את מרכז המערכת אז כדי ליצור מראית עין של "נסיעה לירושלים" אפשר להשתמש בטריק כמו שתיארתי כדי להוציא "רכבת" מת"א מרכז (או מסילות הדיור שלה) או ת"א דרום (כלומר נסיעת יח"צ בלבד) לפני השלמת החישמול ברשת הפעילה ממשולש מודיעין עד הרצליה, ובתחנה תפעולית כלשהי לפני הכניסה ל A1 הקטר החשמלי יתחבר לחישמולת שקל להקים וקטר הדיזל ינותק מהרכבת.
&nbsp
כמו כן מה ההינע של ה TBM ורכבי הבנייה שפעלו בקו ובתחנת האומה? אינני חושב שהם היו חשמליים כי אני עוקב אחרי תחום הרכב החשמלי והוא מוגבל כיום למכוניות שנחשבות לפורצות דרך.
לדעתי יש מצב שהtbm חשמלי
לא מאוד קשה למתוח גם קו חשמל אם הtbm מנהל אחריו רכבת אספקה שלמה החוצה...
&nbsp
&nbsp
 
גם אני חשבתי שיש בקרונות המלווים את ה TBM, שנאי

לדעתי יש מצב שהtbm חשמלי
לא מאוד קשה למתוח גם קו חשמל אם הtbm מנהל אחריו רכבת אספקה שלמה החוצה...
&nbsp
&nbsp
גם אני חשבתי שיש בקרונות המלווים את ה TBM, שנאי
המוזן על ידי ח״ח במתח גבוה(20 ק״ו?), שמזין מנועים חשמליים או משאבות הידראוליות המיועדים להפעלת המקדחים וכל המערכות המשניות, ושכמובן אין במנהרה שום מנוע פולט עשן במקום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה