תפסיקו עם האופניים החשמליים והקורקינטים

מצב
הנושא נעול.
תפסיקו עם האופניים החשמליים והקורקינטים

תפסיקו עם האופניים החשמליים והקורקינטים
שאני שומע על תאונה כמו במקרה של שלומית מלכה שהחליקה מקורקינט חשמלי אני מבין כמה שההרגל החדש של כל "אמצעי התחבורה" החשופים והלא מוגנים מסוכן!
הרי קסדה היא לא שמה... נכון? וגם לא חגורה?
הפורום מבורך והעידוד בשימוש תחבורה ציבורית הוא חשוב ואסור שידעך...
פחות מסוכן, פחות פקוק, אפילו יותר זול...
 
לו היו נתיבים בשביל רכבים קטנים חשמליים ושבילי אופניים

תפסיקו עם האופניים החשמליים והקורקינטים
שאני שומע על תאונה כמו במקרה של שלומית מלכה שהחליקה מקורקינט חשמלי אני מבין כמה שההרגל החדש של כל "אמצעי התחבורה" החשופים והלא מוגנים מסוכן!
הרי קסדה היא לא שמה... נכון? וגם לא חגורה?
הפורום מבורך והעידוד בשימוש תחבורה ציבורית הוא חשוב ואסור שידעך...
פחות מסוכן, פחות פקוק, אפילו יותר זול...
לו היו נתיבים בשביל רכבים קטנים חשמליים ושבילי אופניים
זה היה קורה הרבה פחות, שיפסיקו לסלול כבישים כל הזמן ויהפכו אותם לשבילי אופניים.
 
שביל שתושבי תל אביב פנו לגביו אל העיריה במשך שנה

אבל היא היתה על שביל ולא בכביש
שביל שתושבי תל אביב פנו לגביו אל העיריה במשך שנה
אבל העיריה החליטה שמאד חשוב לה להשקות אותו במים כל בוקר. איכותו של שביל נמדדת גם באופן שבו הוא נסלל והיכן הוא נסלל. שביל אופניים זה לא קצת צבע על הקרקע וגמרנו.
&nbsp
כמובן, כל זה לא פוטר מאחריות אישית לגבי רכיבה זהירה ועם קסדה.
 

Bus Nerd

Active member
באירופה אנשים מסתדרים יופי בלי קסדות

שביל שתושבי תל אביב פנו לגביו אל העיריה במשך שנה
אבל העיריה החליטה שמאד חשוב לה להשקות אותו במים כל בוקר. איכותו של שביל נמדדת גם באופן שבו הוא נסלל והיכן הוא נסלל. שביל אופניים זה לא קצת צבע על הקרקע וגמרנו.
&nbsp
כמובן, כל זה לא פוטר מאחריות אישית לגבי רכיבה זהירה ועם קסדה.
באירופה אנשים מסתדרים יופי בלי קסדות
כי יש להם חינוך לזהירות באופניים מגיל קטן ויש להם תשתית תומכת רכיבה (שבילים ומעברי חציה) איכותית.

קסדות ברכיבה עירונית זה משהו שהוא די ייחודי לישראל ולצפון אמריקה.

האשמים הם העיריה והמדינה, לא הרוכבים. מי בכלל שמע על שביל שעשוי מבטון כמו בשדרות רוטשילד? היו צריכים לסלול אותו מאספלט כמו שעושים כל שביל איכותי - אספלט נהיה הרבה פחות חלק כשהוא רטוב.
 
חלק מהחינוך לזהירות הוא שימוש באמצעי בטיחות

באירופה אנשים מסתדרים יופי בלי קסדות
כי יש להם חינוך לזהירות באופניים מגיל קטן ויש להם תשתית תומכת רכיבה (שבילים ומעברי חציה) איכותית.

קסדות ברכיבה עירונית זה משהו שהוא די ייחודי לישראל ולצפון אמריקה.

האשמים הם העיריה והמדינה, לא הרוכבים. מי בכלל שמע על שביל שעשוי מבטון כמו בשדרות רוטשילד? היו צריכים לסלול אותו מאספלט כמו שעושים כל שביל איכותי - אספלט נהיה הרבה פחות חלק כשהוא רטוב.
חלק מהחינוך לזהירות הוא שימוש באמצעי בטיחות
חבישת קסדה זה הכרחי בנסיעה על אופניים.
בייחוד באופניים חשמליים וקורקינט חשמלי וכיוצא בזה:מי שנופל יספוג מכה חזקה, וחבל לספוג פגיעה קשה בראש.
כמו שברכב חובה לחגור חגורת בטיחות, כך בכל הכלים "החשופים" חובה לחבוש קסדה.

נ"ב: ומה הקטע עם ההערצה התמידית כאן לאירופה? חינוך לזהירות מגיל קטן אמור לכלול גם חינוך לחבישת קסדה בעת הרכיבה.
 

Bus Nerd

Active member
אם יבשת שלמה מסתדרת בלי קסדה אז גם אנחנו יכולים

חלק מהחינוך לזהירות הוא שימוש באמצעי בטיחות
חבישת קסדה זה הכרחי בנסיעה על אופניים.
בייחוד באופניים חשמליים וקורקינט חשמלי וכיוצא בזה:מי שנופל יספוג מכה חזקה, וחבל לספוג פגיעה קשה בראש.
כמו שברכב חובה לחגור חגורת בטיחות, כך בכל הכלים "החשופים" חובה לחבוש קסדה.

נ"ב: ומה הקטע עם ההערצה התמידית כאן לאירופה? חינוך לזהירות מגיל קטן אמור לכלול גם חינוך לחבישת קסדה בעת הרכיבה.
אם יבשת שלמה מסתדרת בלי קסדה אז גם אנחנו יכולים
קסדה זה למי שרוכב על כלים ממונעים או רוכב בבין עירוני / בשטח. בעיר לא צריך קסדה כשרוכבים באופניים רגילים.

אם באירופה יכולים בלי קסדה, גם אנחנו יכולים.
בהולנד אף אחד לא חובש קסדה, ומחנכים אותם בשיעורי אופניים חובה כבר מגיל הגן, ושם לא שומעים על תאונות רציניות. למה? בגלל שבהולנד היה נמאס להם מילדים שנהרגו מממכוניות לפני כמה עשרות שנים, והיה לחץ ציבורי להשקיע בתשתית.

להאשים מישהו שנפצע כי לא חבש קסדה זו "האשמת הקורבן", זה מסיט את האשמה מהאשמים האמיתיים - העיריות והמדינה, שלא מספקים תשתית ראוייה לרוכבי אופניים.

אנחנו לא מדינה גדולה וכפרית כמו ארה"ב, אצלנו אפשר לתעדף אנשים ולא מכוניות. המודל האירופאי מתאים לנו יותר מהמודל האמריקאי.
 
עדיין לא מבין למה לא לחבוש

אם יבשת שלמה מסתדרת בלי קסדה אז גם אנחנו יכולים
קסדה זה למי שרוכב על כלים ממונעים או רוכב בבין עירוני / בשטח. בעיר לא צריך קסדה כשרוכבים באופניים רגילים.

אם באירופה יכולים בלי קסדה, גם אנחנו יכולים.
בהולנד אף אחד לא חובש קסדה, ומחנכים אותם בשיעורי אופניים חובה כבר מגיל הגן, ושם לא שומעים על תאונות רציניות. למה? בגלל שבהולנד היה נמאס להם מילדים שנהרגו מממכוניות לפני כמה עשרות שנים, והיה לחץ ציבורי להשקיע בתשתית.

להאשים מישהו שנפצע כי לא חבש קסדה זו "האשמת הקורבן", זה מסיט את האשמה מהאשמים האמיתיים - העיריות והמדינה, שלא מספקים תשתית ראוייה לרוכבי אופניים.

אנחנו לא מדינה גדולה וכפרית כמו ארה"ב, אצלנו אפשר לתעדף אנשים ולא מכוניות. המודל האירופאי מתאים לנו יותר מהמודל האמריקאי.
עדיין לא מבין למה לא לחבוש
איך בדיוק חבישת קסדה יכולה לפגוע ברוכב אופניים?
פשוט במקרה של נפילה (כשהם מדוושים להם במהירות די גבוהה) זה מונע פציעות קשות ומיותרות.
ואין כאן "האשמת קורבן". יש מה שנקרא "אחריות אישית". שוב הדוגמה המקבילה זה חגורת בטיחות. מי שלא חוגר את עצמו הוא לא פושע אבל הוא בהחלט מזלזל ומתרשל בשמירה על גופו.
ועדיין לא הסברת מה הרעיון בלא לחבוש קסדה (חוץ מזה שזה המנהג ביבשת מסויימת)
 

Bus Nerd

Active member
בגלל שקסדה גדולה ותופסת מקום

עדיין לא מבין למה לא לחבוש
איך בדיוק חבישת קסדה יכולה לפגוע ברוכב אופניים?
פשוט במקרה של נפילה (כשהם מדוושים להם במהירות די גבוהה) זה מונע פציעות קשות ומיותרות.
ואין כאן "האשמת קורבן". יש מה שנקרא "אחריות אישית". שוב הדוגמה המקבילה זה חגורת בטיחות. מי שלא חוגר את עצמו הוא לא פושע אבל הוא בהחלט מזלזל ומתרשל בשמירה על גופו.
ועדיין לא הסברת מה הרעיון בלא לחבוש קסדה (חוץ מזה שזה המנהג ביבשת מסויימת)
בגלל שקסדה גדולה ותופסת מקום
באוסטרליה הכריחו את כולם לכבוש קסדה, ונסיעות לעבודה באופניים ירדו ב־50%. זה פחות נוח. אין מקום לקסדה בתיק ואי אפשר להסתובב איתה כל היום.

אני מבטיח לך שיותר אנשים מתו מקטל בכבישים וזיהום אוויר מאשר אלו שמתו מנפילה מאופניים.

זה לא קשור ל"מה עושים ביבשת מסויימת", אלא לאן אנחנו רוצים להגיע. אפשר להיות כמו ארה"ב שם לכל ילד בן 17 יש מכונית ותח"צ לא קיים מחוץ לכמה ערים גדולות, או שאפשר להיות כמו הולנד שם ראש הממשלה בעצמו נוסע לעבודה באופניים, ויש הרבה פחות זיהום אוויר.

אי אפשר להשוות בכלל בין חגורת בטיחות לקסדה באופניים. אופניים נוסעות אולי 20 קמ"ש במקרה הטוב. מכונית נוסעת 110 קמ"ש. למה שנהגי מכוניות לא יחבשו קסדה ומעיל מרופד כמו של רוכבי אופנועים? הרי זה בטוח יציל אותם מתאונות קטלניות. מה עם קצת "אחריות אישית"?

בדיוק מאותה סיבה שלא הגיוני להכריח רוכבי אופניים לכבוש קסדה. כי זה סתם לא נוח. ואני מדבר על אופניים, לא על אופניים ממונעות (אופנועים, קטנועים, חשמליות. יש הבדל.)

ולמה זקנים בקלנועית לא חובשים קסדה? ולמה הולכי רגל לא חובשים קסדה? מה אם תפגע בהם מכונית? ולמה לא ללבוש חליפת אב"כ לכל מקום כדי להימנע משאיפת גזים מזהמים? ואולי גם שכפ"צ למקרה שיש כדור טועה? וכמובן לא לשכוח מגפיים עם סוליות ברזל למקרה שייפול משהו על הרגל!

אתה מבין כמה מגוכחים הטיעונים האלו? כי ככה אתה נשמע.

במקום להאשים את רוכבי האופניים כל פעם שיש איזושהיא תאונה, צריך להתחיל להאשים את אוזלת ידן של הרשויות והרשלנות הפושעת בהקצאת רוב המרחב הציבורי למכוניות ולא להולכי רגל ורוכבי אופניים.
 
אפשר לקשור אותה ביחד עם האופניים, מי שמתעצל שיספוג את הסיכון

בגלל שקסדה גדולה ותופסת מקום
באוסטרליה הכריחו את כולם לכבוש קסדה, ונסיעות לעבודה באופניים ירדו ב־50%. זה פחות נוח. אין מקום לקסדה בתיק ואי אפשר להסתובב איתה כל היום.

אני מבטיח לך שיותר אנשים מתו מקטל בכבישים וזיהום אוויר מאשר אלו שמתו מנפילה מאופניים.

זה לא קשור ל"מה עושים ביבשת מסויימת", אלא לאן אנחנו רוצים להגיע. אפשר להיות כמו ארה"ב שם לכל ילד בן 17 יש מכונית ותח"צ לא קיים מחוץ לכמה ערים גדולות, או שאפשר להיות כמו הולנד שם ראש הממשלה בעצמו נוסע לעבודה באופניים, ויש הרבה פחות זיהום אוויר.

אי אפשר להשוות בכלל בין חגורת בטיחות לקסדה באופניים. אופניים נוסעות אולי 20 קמ"ש במקרה הטוב. מכונית נוסעת 110 קמ"ש. למה שנהגי מכוניות לא יחבשו קסדה ומעיל מרופד כמו של רוכבי אופנועים? הרי זה בטוח יציל אותם מתאונות קטלניות. מה עם קצת "אחריות אישית"?

בדיוק מאותה סיבה שלא הגיוני להכריח רוכבי אופניים לכבוש קסדה. כי זה סתם לא נוח. ואני מדבר על אופניים, לא על אופניים ממונעות (אופנועים, קטנועים, חשמליות. יש הבדל.)

ולמה זקנים בקלנועית לא חובשים קסדה? ולמה הולכי רגל לא חובשים קסדה? מה אם תפגע בהם מכונית? ולמה לא ללבוש חליפת אב"כ לכל מקום כדי להימנע משאיפת גזים מזהמים? ואולי גם שכפ"צ למקרה שיש כדור טועה? וכמובן לא לשכוח מגפיים עם סוליות ברזל למקרה שייפול משהו על הרגל!

אתה מבין כמה מגוכחים הטיעונים האלו? כי ככה אתה נשמע.

במקום להאשים את רוכבי האופניים כל פעם שיש איזושהיא תאונה, צריך להתחיל להאשים את אוזלת ידן של הרשויות והרשלנות הפושעת בהקצאת רוב המרחב הציבורי למכוניות ולא להולכי רגל ורוכבי אופניים.
אפשר לקשור אותה ביחד עם האופניים, מי שמתעצל שיספוג את הסיכון
 
מי שלא נוח לו שלא יחבוש קסדה

בגלל שקסדה גדולה ותופסת מקום
באוסטרליה הכריחו את כולם לכבוש קסדה, ונסיעות לעבודה באופניים ירדו ב־50%. זה פחות נוח. אין מקום לקסדה בתיק ואי אפשר להסתובב איתה כל היום.

אני מבטיח לך שיותר אנשים מתו מקטל בכבישים וזיהום אוויר מאשר אלו שמתו מנפילה מאופניים.

זה לא קשור ל"מה עושים ביבשת מסויימת", אלא לאן אנחנו רוצים להגיע. אפשר להיות כמו ארה"ב שם לכל ילד בן 17 יש מכונית ותח"צ לא קיים מחוץ לכמה ערים גדולות, או שאפשר להיות כמו הולנד שם ראש הממשלה בעצמו נוסע לעבודה באופניים, ויש הרבה פחות זיהום אוויר.

אי אפשר להשוות בכלל בין חגורת בטיחות לקסדה באופניים. אופניים נוסעות אולי 20 קמ"ש במקרה הטוב. מכונית נוסעת 110 קמ"ש. למה שנהגי מכוניות לא יחבשו קסדה ומעיל מרופד כמו של רוכבי אופנועים? הרי זה בטוח יציל אותם מתאונות קטלניות. מה עם קצת "אחריות אישית"?

בדיוק מאותה סיבה שלא הגיוני להכריח רוכבי אופניים לכבוש קסדה. כי זה סתם לא נוח. ואני מדבר על אופניים, לא על אופניים ממונעות (אופנועים, קטנועים, חשמליות. יש הבדל.)

ולמה זקנים בקלנועית לא חובשים קסדה? ולמה הולכי רגל לא חובשים קסדה? מה אם תפגע בהם מכונית? ולמה לא ללבוש חליפת אב"כ לכל מקום כדי להימנע משאיפת גזים מזהמים? ואולי גם שכפ"צ למקרה שיש כדור טועה? וכמובן לא לשכוח מגפיים עם סוליות ברזל למקרה שייפול משהו על הרגל!

אתה מבין כמה מגוכחים הטיעונים האלו? כי ככה אתה נשמע.

במקום להאשים את רוכבי האופניים כל פעם שיש איזושהיא תאונה, צריך להתחיל להאשים את אוזלת ידן של הרשויות והרשלנות הפושעת בהקצאת רוב המרחב הציבורי למכוניות ולא להולכי רגל ורוכבי אופניים.
מי שלא נוח לו שלא יחבוש קסדה
אבל שבמקרה כזה ידע שהוא מגדיל מאוד את הסיכון שלו וזה בדיוק העניין של אחריות אישית.
לא מסכים עם ההשוואה שלך. ברכב יש מערכות מצילות חיים נוספות (כריות אוויר למשל). והסבירות ליפול מאופניים גבוהה בהרבה מזו של מתקפה כימית או אירוע ירי אז הצורך בקסדה הוא הרבה יותר ברור.
וזקנים בקלנועית והולכי רגל נעים הרבה יותר לאט מאשר רוכבי אופניים.

גדול מדי-שיקשרו לתיק, יקנו תיק גדול יותר וכולי. רוכבי אופניים רוכבים מספיק מהר כך שבמקרה של נפילה ופציעה בראש יכול להגרם נזק רציני. זה דומה לחגורת בטיחות בכך שהמאמץ וההשקעה הדרושים לשימוש בכלי קטן יחסית והגנה במקרה תאונה גבוהה.

וקודם כל, לפני שמתחילים לרכוב צריך להקפיד על כללי הבטיחות.רק אחר כך אפשר לבוא בדרישות לאחרים.

והסר דאגה מלבך - קסדה בעת רכיבה לא תחסל את התח"צ בארץ.
 

Ccyclist

Well-known member
על שטוח אופניים יכולות לעשות 30 קמ"ש פלוס, ולגבי קסדה:

מי שלא נוח לו שלא יחבוש קסדה
אבל שבמקרה כזה ידע שהוא מגדיל מאוד את הסיכון שלו וזה בדיוק העניין של אחריות אישית.
לא מסכים עם ההשוואה שלך. ברכב יש מערכות מצילות חיים נוספות (כריות אוויר למשל). והסבירות ליפול מאופניים גבוהה בהרבה מזו של מתקפה כימית או אירוע ירי אז הצורך בקסדה הוא הרבה יותר ברור.
וזקנים בקלנועית והולכי רגל נעים הרבה יותר לאט מאשר רוכבי אופניים.

גדול מדי-שיקשרו לתיק, יקנו תיק גדול יותר וכולי. רוכבי אופניים רוכבים מספיק מהר כך שבמקרה של נפילה ופציעה בראש יכול להגרם נזק רציני. זה דומה לחגורת בטיחות בכך שהמאמץ וההשקעה הדרושים לשימוש בכלי קטן יחסית והגנה במקרה תאונה גבוהה.

וקודם כל, לפני שמתחילים לרכוב צריך להקפיד על כללי הבטיחות.רק אחר כך אפשר לבוא בדרישות לאחרים.

והסר דאגה מלבך - קסדה בעת רכיבה לא תחסל את התח"צ בארץ.
על שטוח אופניים יכולות לעשות 30 קמ"ש פלוס, ולגבי קסדה:
בבריטניה היא לא חובה אבל מספירה שעשיתי פעם בלונדון בעת המתנה לאוטובוס (מקרה של קישור יעיל יותר בגלל ציר אלכסוני חשוב שחוצה מספר קווי תחתית) מתוך כחמישים רוכבים המצב היה חצי - חצי.
&nbsp
אישית אני רוכב עם קסדה כי למרות שהפעם האחרונה שנפלתי היתה ב 2010 תמיד יש סיכון מסויים לכך.
&nbsp
לגבי הקביעה שלי לגבי אזור שטוח מדובר במהירות שיוט רציפה על טיילת רציפה ללא כבישים חוצים בה ניתן באופן עקבי לרכב 5 קילומטר ב 10 דקות כלומר ב60 דקות (הכפלה ב6) בתנאים אלו ניתן לעבור 30 ק"מ בשעה אחת. אציין גם שזו אינה מהירות שיא כי תמיד צריך להתחשב קצת בהולכי רגל, כלבים וגורמים נוספים כמו חול או חלוקים שמגיעים מהחוף לטיילת ואף פעם לא היתה לי רכיבה "נקיה" לחלוטין שבה לא הייתי צריך לעצור או להאט.
 
מי שלא חובש קסדה מסכן את עצמו בלבד

מי שלא נוח לו שלא יחבוש קסדה
אבל שבמקרה כזה ידע שהוא מגדיל מאוד את הסיכון שלו וזה בדיוק העניין של אחריות אישית.
לא מסכים עם ההשוואה שלך. ברכב יש מערכות מצילות חיים נוספות (כריות אוויר למשל). והסבירות ליפול מאופניים גבוהה בהרבה מזו של מתקפה כימית או אירוע ירי אז הצורך בקסדה הוא הרבה יותר ברור.
וזקנים בקלנועית והולכי רגל נעים הרבה יותר לאט מאשר רוכבי אופניים.

גדול מדי-שיקשרו לתיק, יקנו תיק גדול יותר וכולי. רוכבי אופניים רוכבים מספיק מהר כך שבמקרה של נפילה ופציעה בראש יכול להגרם נזק רציני. זה דומה לחגורת בטיחות בכך שהמאמץ וההשקעה הדרושים לשימוש בכלי קטן יחסית והגנה במקרה תאונה גבוהה.

וקודם כל, לפני שמתחילים לרכוב צריך להקפיד על כללי הבטיחות.רק אחר כך אפשר לבוא בדרישות לאחרים.

והסר דאגה מלבך - קסדה בעת רכיבה לא תחסל את התח"צ בארץ.
מי שלא חובש קסדה מסכן את עצמו בלבד
בדיוק כמו ששמן ואוכל לא בריא מסכן את עצמו בלבד.
אם מדובר בבגיר (לא בקטין) שהמידע פתוח לפני, הבין את ההשלכות והחליט לא לחבוש קסדה למה לנסות להכריח אותו? היית מכריח מישהו לעשות דיאטה ולהתעמל? תכריח אנשים בים לחבוש כובע ולמרוח תכשיר הגנה נגד שיזוף?

זכותו של אדם מבוגר להתנהג בטיפשות אם הוא מסכן רק את עצמו, לא כל דבר המדינה צריכה לאכוף. להסביר כן, לא להכריח.
 
אבל אם הוא נפגע זה עולה כסף למשלם המיסים

מי שלא חובש קסדה מסכן את עצמו בלבד
בדיוק כמו ששמן ואוכל לא בריא מסכן את עצמו בלבד.
אם מדובר בבגיר (לא בקטין) שהמידע פתוח לפני, הבין את ההשלכות והחליט לא לחבוש קסדה למה לנסות להכריח אותו? היית מכריח מישהו לעשות דיאטה ולהתעמל? תכריח אנשים בים לחבוש כובע ולמרוח תכשיר הגנה נגד שיזוף?

זכותו של אדם מבוגר להתנהג בטיפשות אם הוא מסכן רק את עצמו, לא כל דבר המדינה צריכה לאכוף. להסביר כן, לא להכריח.
אבל אם הוא נפגע זה עולה כסף למשלם המיסים
 
את יודעת כמה כסף עולים למשלם המיסים אנשים שמנים?

אבל אם הוא נפגע זה עולה כסף למשלם המיסים
את יודעת כמה כסף עולים למשלם המיסים אנשים שמנים?
אנשים שלא מתעמלים?
כאלה שהתינוקות שהם יצרו יהיו בסיכוי גבוה מהממוצע בעלי נכויות משמעותיות?
תכריחי אותם לעשות דיאטה וללכת לחדר כושר? משטרת השומן? תעקרי כאלה עם גנטיקה לא נורא מוצלחת?
 
בילבולי מוח וטיעוני איש קש, במחילה מכבודו

אם יבשת שלמה מסתדרת בלי קסדה אז גם אנחנו יכולים
קסדה זה למי שרוכב על כלים ממונעים או רוכב בבין עירוני / בשטח. בעיר לא צריך קסדה כשרוכבים באופניים רגילים.

אם באירופה יכולים בלי קסדה, גם אנחנו יכולים.
בהולנד אף אחד לא חובש קסדה, ומחנכים אותם בשיעורי אופניים חובה כבר מגיל הגן, ושם לא שומעים על תאונות רציניות. למה? בגלל שבהולנד היה נמאס להם מילדים שנהרגו מממכוניות לפני כמה עשרות שנים, והיה לחץ ציבורי להשקיע בתשתית.

להאשים מישהו שנפצע כי לא חבש קסדה זו "האשמת הקורבן", זה מסיט את האשמה מהאשמים האמיתיים - העיריות והמדינה, שלא מספקים תשתית ראוייה לרוכבי אופניים.

אנחנו לא מדינה גדולה וכפרית כמו ארה"ב, אצלנו אפשר לתעדף אנשים ולא מכוניות. המודל האירופאי מתאים לנו יותר מהמודל האמריקאי.
בילבולי מוח וטיעוני איש קש, במחילה מכבודו
וזאת מניסיון של שלוש שנות רכיבה יוממית בדנמרק, כ-30 ק"מ ביום, בכל מזג אויר.

נכון שעדיין לא כולם רוכבים עם קסדה, אבל אחוז חובשי הקסדה הולך ועולה, ולדעתי (נכון ללפני 7-8 שנים) היה מדובר על קרוב ל-50%.

נכון שהתשתיות יותר טובות, ונכון שיש תרבות שלמה של רכיבה וכללי רכיבה, ועדיין נפילה במהירות של 30-40 קמ"ש באוטוסטרדת אופניים (ואלה אוטוסטרדות לכל דבר!) יכולה להיות קטלנית.

התירוץ שקסדה תופסת מקום ולא נוח להסתובב איתה, קלוש. בד"כ רוכבים עם תרמיל סבל לאופניים, מעבר לכך חלק ניכר מהשנה צריך לרכב עם חליפת סערה, ציוד חורף ואפילו זוג נעליים ספייר. הקסדה היא הפריט הכי פחות בעיתי מכל אלה.

מעבר לכך, דווקא התרבות המערב-אירופית מעבירה את רוב האחריות לכתפי האינדיבידואל, ושם לא רצים להאשים בכל דבר את העירייה, המדינה וה"ממסד", בניגוד למסורת ישראל סבא.
 
ולבנות בתים נמוכים מ 4 קומות,כך לוסי דובינצ'יק לא היתה נפגעת

תפסיקו עם האופניים החשמליים והקורקינטים
שאני שומע על תאונה כמו במקרה של שלומית מלכה שהחליקה מקורקינט חשמלי אני מבין כמה שההרגל החדש של כל "אמצעי התחבורה" החשופים והלא מוגנים מסוכן!
הרי קסדה היא לא שמה... נכון? וגם לא חגורה?
הפורום מבורך והעידוד בשימוש תחבורה ציבורית הוא חשוב ואסור שידעך...
פחות מסוכן, פחות פקוק, אפילו יותר זול...
ולבנות בתים נמוכים מ 4 קומות,כך לוסי דובינצ'יק לא היתה נפגעת
לא אותו הגיון?
אגב הרבה יותר הולכי רגל נפגעו פגיעות ראש כשחצו מעברי חציה מאשר רוכבי דו גלגלי חשמלי, מה אתה מציע? לחייב בקסדה מי שרוצה לחצות את הכביש? חיי אדם, לא צחוק.
 

הנסיך.

New member
אם כבר אתה בעניין - אני מציע להוציא מכוניות מחוץ לחוק

ולבנות בתים נמוכים מ 4 קומות,כך לוסי דובינצ'יק לא היתה נפגעת
לא אותו הגיון?
אגב הרבה יותר הולכי רגל נפגעו פגיעות ראש כשחצו מעברי חציה מאשר רוכבי דו גלגלי חשמלי, מה אתה מציע? לחייב בקסדה מי שרוצה לחצות את הכביש? חיי אדם, לא צחוק.
אם כבר אתה בעניין - אני מציע להוציא מכוניות מחוץ לחוק
ככה אנחנו גם סוגרים את הקטע של תאונות דרכים או משאיות שפוגעות בגשרים ומפילות אותם.
שתי ציפורים במכה אחת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה