בגלל שקסדה גדולה ותופסת מקום
עדיין לא מבין למה לא לחבוש
איך בדיוק חבישת קסדה יכולה לפגוע ברוכב אופניים?
פשוט במקרה של נפילה (כשהם מדוושים להם במהירות די גבוהה) זה מונע פציעות קשות ומיותרות.
ואין כאן "האשמת קורבן". יש מה שנקרא "אחריות אישית". שוב הדוגמה המקבילה זה חגורת בטיחות. מי שלא חוגר את עצמו הוא לא פושע אבל הוא בהחלט מזלזל ומתרשל בשמירה על גופו.
ועדיין לא הסברת מה הרעיון בלא לחבוש קסדה (חוץ מזה שזה המנהג ביבשת מסויימת)
בגלל שקסדה גדולה ותופסת מקום
באוסטרליה הכריחו את כולם לכבוש קסדה, ונסיעות לעבודה באופניים ירדו ב־50%. זה פחות נוח. אין מקום לקסדה בתיק ואי אפשר להסתובב איתה כל היום.
אני מבטיח לך שיותר אנשים מתו מקטל בכבישים וזיהום אוויר מאשר אלו שמתו מנפילה מאופניים.
זה לא קשור ל"מה עושים ביבשת מסויימת", אלא לאן אנחנו רוצים להגיע. אפשר להיות כמו ארה"ב שם לכל ילד בן 17 יש מכונית ותח"צ לא קיים מחוץ לכמה ערים גדולות, או שאפשר להיות כמו הולנד שם ראש הממשלה בעצמו נוסע לעבודה באופניים, ויש הרבה פחות זיהום אוויר.
אי אפשר להשוות בכלל בין חגורת בטיחות לקסדה באופניים. אופניים נוסעות אולי 20 קמ"ש במקרה הטוב. מכונית נוסעת 110 קמ"ש. למה שנהגי מכוניות לא יחבשו קסדה ומעיל מרופד כמו של רוכבי אופנועים? הרי זה בטוח יציל אותם מתאונות קטלניות. מה עם קצת "אחריות אישית"?
בדיוק מאותה סיבה שלא הגיוני להכריח רוכבי אופניים לכבוש קסדה. כי זה סתם לא נוח. ואני מדבר על אופניים, לא על אופניים ממונעות (אופנועים, קטנועים, חשמליות. יש הבדל.)
ולמה זקנים בקלנועית לא חובשים קסדה? ולמה הולכי רגל לא חובשים קסדה? מה אם תפגע בהם מכונית? ולמה לא ללבוש חליפת אב"כ לכל מקום כדי להימנע משאיפת גזים מזהמים? ואולי גם שכפ"צ למקרה שיש כדור טועה? וכמובן לא לשכוח מגפיים עם סוליות ברזל למקרה שייפול משהו על הרגל!
אתה מבין כמה מגוכחים הטיעונים האלו? כי ככה אתה נשמע.
במקום להאשים את רוכבי האופניים כל פעם שיש איזושהיא תאונה, צריך להתחיל להאשים את אוזלת ידן של הרשויות והרשלנות הפושעת בהקצאת רוב המרחב הציבורי למכוניות ולא להולכי רגל ורוכבי אופניים.