פרויקט תעדוף מטרונית 2,3 בחיפה יוצא לדרך

מצב
הנושא נעול.
פרויקט תעדוף מטרונית 2,3 בחיפה יוצא לדרך

פרויקט תעדוף מטרונית 2,3 בחיפה יוצא לדרך
https://www.colbonews.co.il/חדשות/העדפה-בצמתים-למטרונית/
עיריית חיפה הודיעה אתמול (רביעי) כי לנוכח ההצלחה של הפיילוט למתן קדימות והעדפה ברמזורים שבוצע בתוואי הנסיעה של קו מספר 1 של המטרונית ממרכזית הקריות למרכזית חוף הכרמל, החל תכנון יישום ההעדפה בכל הצמתים שבהם עוברים שני קווי המטרונית הנוספים – קו מספר 2 מקרית אתא לבת גלים וקו מספר 3 ממרכזית הקריות להדר. התכנון מקודם על ידי העירייה והחברה העירונית לתשתיות ותחבורה יפה נוף.
"עלות הרחבת הפרויקט, אשר נעשה במסגרת מדיניות ארצית למתן העדפה לתחבורה ציבורית, נאמדת ב-25 מיליון שקל, והוא יכלול הצבת גלאים בכ-60 צמתים מרומזרים נוספים אשר לאורכם עוברת המטרונית בקווים 2 ו-3", נמסר מהעירייה, "הליך הצבת הגלאים בצמתים הנוספים יחל בעוד כחצי שנה והוא צפוי להימשך כשנתיים וחצי, שבסיומן תהנה המטרונית בכל הקווים שבהם היא פועלת מנסיעה רציפה ומזכות קדימה בכ-120 צמתים מרומזרים. דבר זה יוביל לקיצור משמעותי בזמני הנסיעה במטרונית ולשיפור חוויית הנסיעה בה".
פרויקט ההעדפה ברמזורי קו מספר 1 של המטרונית מומן על ידי משרד התחבורה ובוצע על ידי חברת יפה נוף בניהול מקצועי של מהנדסי המרכז לניהול ובקרת תנועה של מטרופולין חיפה בעירייה.
מהעירייה נמסר כי "במסגרת הפרויקט הותקנו מערכות בקרה להעדפה בכ-60 צמתים על מנת לאפשר למטרוניות לנסוע לאורך קווי התחבורה מבלי שהן יצטרכו לעצור ברמזורים, ומהלך זה קיצר את זמן הנסיעה הכולל בכ-14 דקות".
 

aryeri

Member
שאלה לחיפאים -

פרויקט תעדוף מטרונית 2,3 בחיפה יוצא לדרך
https://www.colbonews.co.il/חדשות/העדפה-בצמתים-למטרונית/
עיריית חיפה הודיעה אתמול (רביעי) כי לנוכח ההצלחה של הפיילוט למתן קדימות והעדפה ברמזורים שבוצע בתוואי הנסיעה של קו מספר 1 של המטרונית ממרכזית הקריות למרכזית חוף הכרמל, החל תכנון יישום ההעדפה בכל הצמתים שבהם עוברים שני קווי המטרונית הנוספים – קו מספר 2 מקרית אתא לבת גלים וקו מספר 3 ממרכזית הקריות להדר. התכנון מקודם על ידי העירייה והחברה העירונית לתשתיות ותחבורה יפה נוף.
"עלות הרחבת הפרויקט, אשר נעשה במסגרת מדיניות ארצית למתן העדפה לתחבורה ציבורית, נאמדת ב-25 מיליון שקל, והוא יכלול הצבת גלאים בכ-60 צמתים מרומזרים נוספים אשר לאורכם עוברת המטרונית בקווים 2 ו-3", נמסר מהעירייה, "הליך הצבת הגלאים בצמתים הנוספים יחל בעוד כחצי שנה והוא צפוי להימשך כשנתיים וחצי, שבסיומן תהנה המטרונית בכל הקווים שבהם היא פועלת מנסיעה רציפה ומזכות קדימה בכ-120 צמתים מרומזרים. דבר זה יוביל לקיצור משמעותי בזמני הנסיעה במטרונית ולשיפור חוויית הנסיעה בה".
פרויקט ההעדפה ברמזורי קו מספר 1 של המטרונית מומן על ידי משרד התחבורה ובוצע על ידי חברת יפה נוף בניהול מקצועי של מהנדסי המרכז לניהול ובקרת תנועה של מטרופולין חיפה בעירייה.
מהעירייה נמסר כי "במסגרת הפרויקט הותקנו מערכות בקרה להעדפה בכ-60 צמתים על מנת לאפשר למטרוניות לנסוע לאורך קווי התחבורה מבלי שהן יצטרכו לעצור ברמזורים, ומהלך זה קיצר את זמן הנסיעה הכולל בכ-14 דקות".
שאלה לחיפאים -
ההאם המטרונית עמוסה בדרך כלל? יש מקום לשבת? מה התדירות בשעות השיא?
 
המטרונית עם מעט מקומות ישיבה יחסית

שאלה לחיפאים -
ההאם המטרונית עמוסה בדרך כלל? יש מקום לשבת? מה התדירות בשעות השיא?
המטרונית עם מעט מקומות ישיבה יחסית
אז שיש סיכוי לא תיאורטי שתצטרך לעמוד חלק מהדרך
&nbsp
בבמוצע באזור הקריות העומס גדול יותר, החל מצומת בת גלים לכיוון חוף הכרמל מספר הנוסעים צונח
 

asmopil

New member
תלוי בקו

שאלה לחיפאים -
ההאם המטרונית עמוסה בדרך כלל? יש מקום לשבת? מה התדירות בשעות השיא?
תלוי בקו
תדירות קו 3 ו2 נמוכה באופן יחסי (ביחוד קו 3) והוא הרבה פעמים עמוס. לגבי קו 1 יש שעות עומס, אבל המטרונית מגיעה לעתים כל 6 דקות ואז אין כל קושי להיכנס למטרונית.
 

אבישי ק

New member
בשעות השיא המטרונית מלאה עד 0 מקום, צריך לפעמים לחכות

שאלה לחיפאים -
ההאם המטרונית עמוסה בדרך כלל? יש מקום לשבת? מה התדירות בשעות השיא?
בשעות השיא המטרונית מלאה עד 0 מקום, צריך לפעמים לחכות
לרוב, בעיקר בשעות הערב, מגיעה מטרונית מלאה ומיד אחריה יש עוד מטרונית או 2 עוקבות. הרוב עולים על הראשונה אבל אם ממתינים דקה או שתיים אז תגיע מיד מטרונית פנוייה יותר, כלומר יש מקום לעמוד.
זה החיסרון מול הרכבת הקלה, שם ניתן לחבר קרונות והאנשים יכולים מיד לעלות לאחד הקרונות הפנויים יותר.
 

ציוניסט

New member
למה לקח להם כל כך הרבה זמן?

פרויקט תעדוף מטרונית 2,3 בחיפה יוצא לדרך
https://www.colbonews.co.il/חדשות/העדפה-בצמתים-למטרונית/
עיריית חיפה הודיעה אתמול (רביעי) כי לנוכח ההצלחה של הפיילוט למתן קדימות והעדפה ברמזורים שבוצע בתוואי הנסיעה של קו מספר 1 של המטרונית ממרכזית הקריות למרכזית חוף הכרמל, החל תכנון יישום ההעדפה בכל הצמתים שבהם עוברים שני קווי המטרונית הנוספים – קו מספר 2 מקרית אתא לבת גלים וקו מספר 3 ממרכזית הקריות להדר. התכנון מקודם על ידי העירייה והחברה העירונית לתשתיות ותחבורה יפה נוף.
"עלות הרחבת הפרויקט, אשר נעשה במסגרת מדיניות ארצית למתן העדפה לתחבורה ציבורית, נאמדת ב-25 מיליון שקל, והוא יכלול הצבת גלאים בכ-60 צמתים מרומזרים נוספים אשר לאורכם עוברת המטרונית בקווים 2 ו-3", נמסר מהעירייה, "הליך הצבת הגלאים בצמתים הנוספים יחל בעוד כחצי שנה והוא צפוי להימשך כשנתיים וחצי, שבסיומן תהנה המטרונית בכל הקווים שבהם היא פועלת מנסיעה רציפה ומזכות קדימה בכ-120 צמתים מרומזרים. דבר זה יוביל לקיצור משמעותי בזמני הנסיעה במטרונית ולשיפור חוויית הנסיעה בה".
פרויקט ההעדפה ברמזורי קו מספר 1 של המטרונית מומן על ידי משרד התחבורה ובוצע על ידי חברת יפה נוף בניהול מקצועי של מהנדסי המרכז לניהול ובקרת תנועה של מטרופולין חיפה בעירייה.
מהעירייה נמסר כי "במסגרת הפרויקט הותקנו מערכות בקרה להעדפה בכ-60 צמתים על מנת לאפשר למטרוניות לנסוע לאורך קווי התחבורה מבלי שהן יצטרכו לעצור ברמזורים, ומהלך זה קיצר את זמן הנסיעה הכולל בכ-14 דקות".
למה לקח להם כל כך הרבה זמן?
זה הרי היה אמור להיות חלק אינטגרלי מהפרוייקט...
 


למה לקח להם כל כך הרבה זמן?
זה הרי היה אמור להיות חלק אינטגרלי מהפרוייקט...
 
לא יודע על מה הם מדברים, ממש לא כל הצמתים בקו 1 מותאמים.

פרויקט תעדוף מטרונית 2,3 בחיפה יוצא לדרך
https://www.colbonews.co.il/חדשות/העדפה-בצמתים-למטרונית/
עיריית חיפה הודיעה אתמול (רביעי) כי לנוכח ההצלחה של הפיילוט למתן קדימות והעדפה ברמזורים שבוצע בתוואי הנסיעה של קו מספר 1 של המטרונית ממרכזית הקריות למרכזית חוף הכרמל, החל תכנון יישום ההעדפה בכל הצמתים שבהם עוברים שני קווי המטרונית הנוספים – קו מספר 2 מקרית אתא לבת גלים וקו מספר 3 ממרכזית הקריות להדר. התכנון מקודם על ידי העירייה והחברה העירונית לתשתיות ותחבורה יפה נוף.
"עלות הרחבת הפרויקט, אשר נעשה במסגרת מדיניות ארצית למתן העדפה לתחבורה ציבורית, נאמדת ב-25 מיליון שקל, והוא יכלול הצבת גלאים בכ-60 צמתים מרומזרים נוספים אשר לאורכם עוברת המטרונית בקווים 2 ו-3", נמסר מהעירייה, "הליך הצבת הגלאים בצמתים הנוספים יחל בעוד כחצי שנה והוא צפוי להימשך כשנתיים וחצי, שבסיומן תהנה המטרונית בכל הקווים שבהם היא פועלת מנסיעה רציפה ומזכות קדימה בכ-120 צמתים מרומזרים. דבר זה יוביל לקיצור משמעותי בזמני הנסיעה במטרונית ולשיפור חוויית הנסיעה בה".
פרויקט ההעדפה ברמזורי קו מספר 1 של המטרונית מומן על ידי משרד התחבורה ובוצע על ידי חברת יפה נוף בניהול מקצועי של מהנדסי המרכז לניהול ובקרת תנועה של מטרופולין חיפה בעירייה.
מהעירייה נמסר כי "במסגרת הפרויקט הותקנו מערכות בקרה להעדפה בכ-60 צמתים על מנת לאפשר למטרוניות לנסוע לאורך קווי התחבורה מבלי שהן יצטרכו לעצור ברמזורים, ומהלך זה קיצר את זמן הנסיעה הכולל בכ-14 דקות".
לא יודע על מה הם מדברים, ממש לא כל הצמתים בקו 1 מותאמים.
נכון, טיפלו בלא מעט רמזורים ככה שהם יהיו מתואמים עם המטרונית, אבל יש עוד עבודה: צומת הצריף בקרית חיים, צומת לב המפרץ + מרכזית המפרץ, צומת העצמאות/אליהו ויתכן שעוד צמתים. רק הצמתים האלו יכולים להאריך את הנסיעה ביותר מ5 דקות שלמות.
 

raminec

New member
לא כתוב שכל הצמתים בקו 1 מתועדפים

לא יודע על מה הם מדברים, ממש לא כל הצמתים בקו 1 מותאמים.
נכון, טיפלו בלא מעט רמזורים ככה שהם יהיו מתואמים עם המטרונית, אבל יש עוד עבודה: צומת הצריף בקרית חיים, צומת לב המפרץ + מרכזית המפרץ, צומת העצמאות/אליהו ויתכן שעוד צמתים. רק הצמתים האלו יכולים להאריך את הנסיעה ביותר מ5 דקות שלמות.
לא כתוב שכל הצמתים בקו 1 מתועדפים
אבל כן כתוב שמתכננים לתעדף את כל הצמתים בקווים 2 ו-3.
עם זאת, ממש לא ברור למה זה צריך לקחת שנתיים וחצי. ממש בזיון.
גם כאשר הפעילו את הרקלת בירושלים תהליך התעדוף ברמזורים לקח זמן ארוך מאוד מיום תחילת ההרצה, למרות שהפעלת הרקלת לא ממש באה בהפתעה לאף אחד והתעדוף ברמזורים היה אמור להיות חלק אינטגרלי מהפרויקט.
 

Bus Nerd

Active member
מעניין מתי יהיה תיעדוף ברמזורים גם בגוש דן

לא כתוב שכל הצמתים בקו 1 מתועדפים
אבל כן כתוב שמתכננים לתעדף את כל הצמתים בקווים 2 ו-3.
עם זאת, ממש לא ברור למה זה צריך לקחת שנתיים וחצי. ממש בזיון.
גם כאשר הפעילו את הרקלת בירושלים תהליך התעדוף ברמזורים לקח זמן ארוך מאוד מיום תחילת ההרצה, למרות שהפעלת הרקלת לא ממש באה בהפתעה לאף אחד והתעדוף ברמזורים היה אמור להיות חלק אינטגרלי מהפרויקט.
מעניין מתי יהיה תיעדוף ברמזורים גם בגוש דן
 

raminec

New member
מן הסתם יעשו את זה

לא יעבדו על זה עבור קו 1, רק עבור הקו האדום בקטעים הקרקעיים
מן הסתם יעשו את זה
לכל קו של רקלת שיפתח בעתיד בארץ
במקרה של קווי אוטובוס זה יותר בעייתי כי המרווח בין האוטובוסים יותר קטן ופחות אחיד. זה עלול לעשות בלאגן בצמתים העמוסות.
 

Bus Nerd

Active member
לקו 1 ברור שלא

לא יעבדו על זה עבור קו 1, רק עבור הקו האדום בקטעים הקרקעיים
לקו 1 ברור שלא
אבל יש קווי אוטובוס אחרים בגוש דן שלא יוחלפו ע"י רק"ל שכן יוכלו להנות מתיעדוף ברמזורים. הניסוי של נתיבי איילון לפני כמה שנים בתיעדוף הזה היה על אוטובוסים רגילים, וגם גילה שזה לא רק שיפר את הדיוק וזמני הנסיעה של האוטובוסים, אלא גם תרם לשיפור זרימת התנועה הפרטית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה