האם מסילה רביעית באיילון היא הפרויקט המסילתי החשוב ביותר?

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
יש נוסעים מנתניה וצפונה הנוסעים לרחובות

רוב הנוסעים מרחובות או מנתניה נוסעים לתל אביב
רוב הנוסעים מאשדוד או מיבנה נוסעים לתל אביב.
נתוני הכניסות והיציאות מעידים על כך.

הרבה מאוד נוסעים מהערים שציינתי נוסעים ברכבת לתל אביב ואם לא תהיה רכבת, הם יסעו ברכבים פרטיים.
יש נוסעים מנתניה וצפונה הנוסעים לרחובות
או לתחנות ראשון לציון. כמובן זה לא משתווה למספר הנוסעים היורדים בתל אביב. אבל גם לא מספר זניח. אבל במקרה הזה שימוש המסילה המזרחית לא יעזור להם.
לדעתי המסילה המזרחית מתבקשת מחדרה מזרח לתל אביב. עצירה בתחנת אחיטוב במיקומה החדש ובתחנות טייבה וטירה. המשך נסיעה לתל אביב דרך מסילת שרון או מסילת הירקון. במקרה הזה המסילה המזרחית מתבקשת אך בשביל להגיע לתל אביב ולא כדי לדלג עליה.
הדילוג על תל אביב הוא עבור רכבות משא. כיום (למעשה ב-14 השנים האחרונות) זה קורה. סביר להניח שאם תהיה הארכה לחדרה-מזרח או צפונה יותר המצב צפוי להשתפר.
 
ברור שיש. אבל כתבתי "רוב". לא כתבתי "כל".

יש נוסעים מנתניה וצפונה הנוסעים לרחובות
או לתחנות ראשון לציון. כמובן זה לא משתווה למספר הנוסעים היורדים בתל אביב. אבל גם לא מספר זניח. אבל במקרה הזה שימוש המסילה המזרחית לא יעזור להם.
לדעתי המסילה המזרחית מתבקשת מחדרה מזרח לתל אביב. עצירה בתחנת אחיטוב במיקומה החדש ובתחנות טייבה וטירה. המשך נסיעה לתל אביב דרך מסילת שרון או מסילת הירקון. במקרה הזה המסילה המזרחית מתבקשת אך בשביל להגיע לתל אביב ולא כדי לדלג עליה.
הדילוג על תל אביב הוא עבור רכבות משא. כיום (למעשה ב-14 השנים האחרונות) זה קורה. סביר להניח שאם תהיה הארכה לחדרה-מזרח או צפונה יותר המצב צפוי להשתפר.
ברור שיש. אבל כתבתי "רוב". לא כתבתי "כל".
 

אורי404

New member
בהחלט

ברור שיש. אבל כתבתי "רוב". לא כתבתי "כל".
בהחלט
 
חפש את נתוני הנוסעים ברכבות שהעלו בפורום

מספר נוסעים גבוה לא אומר שהעיר מבוססת על חיבור לתל אביב
ישנן הרבה סיבות למספר גבוה של נוסעים,
זה לא אומר שיש הרבה אנשים מאותה עיר שעובדים בתל אביב.
&nbsp
זה שיש הרבה נוסעים מרחובות לא אומר שהם נוסעים לתל אביב.
יכול להיות שהם נוסעים לאיילון ומשם ליעד אחר,
אם תהיה רשת מטרו או רק"ל יבחרו בדרך זו.
&nbsp
בהרבה מקרים אנשים נוסעים ברכבת לא בגלל שהיא דרך מהירה או טובה,
אלא בגלל שהיא הרע במיעוטו.
יש הרבה נוסעים בין רחובות לראשון לציון, האם זה אומר שרחובות מבוססת על
יוממות לראשון.
&nbsp
האם כל שאר הערים שרשמת ממש תלויות ברכבת לתל אביב?
חפש את נתוני הנוסעים ברכבות שהעלו בפורום
כאשר בתל אביב יורדים המון נוסעים ובנתניה ,רחובות וחוף הכרמל עולים הרבה המספרים לא יסתדרו ללא נסיעה של רובם לתל אביב, אתה גם מוזמן לנסוע ברכבת מהצפון לדרום ולראות שהרוב יורדים בתחנות תל אביב.
 

Ccyclist

Well-known member
כן, מרכז הרשת הארצית היא המפתח לשירות הארצי.

האם מסילה רביעית באיילון היא הפרויקט המסילתי החשוב ביותר?
רבות אני קורא ושומע על כמה חשוב הוא
פרוייקט המסילה הרביעית באיילון.
הטיעונים העיקריים הם תשואה(גידול במספר הנוסעים)
והעומס הקיים על המסילות באיילון.
הבה נדון בטיעונים אלו.

תשואה
המסילה הרביעית היא בעצם הכפלה של המסילה המזרחית באיילון,
מסילה זאת מנותבת לכיוון איילון דרום.
לפני שנתחיל לבדוק אילו קווים יתווספו בעקבותיה נבדוק
אילו לא יוכלו להתווסף, ואני אתייחס למפת הקווים של שנת 2020.

מכיוון מסילת החוף לא ניתן יהיה להוסיף רכבות,
היות ועל זוג מסילות אלו נוסעות רכבות פרבריות ומהירות,
נדרש ריבוע מסילות החוף, אך הוא יקרה מתישהו בעתיד הרחוק
ביחד עם מסילות חמישית ושישית במנהרה.
גם מכיוון ירושלים, באר שבע, מודיעין, רחובות ועוד,
לא ניתן יהיה להגדיל את מספר הרכבות(וברוב המקרים אין צורך),
היות ורכבות אלו נוסעות על הזוג המערבי שקיבולתו מלאה.
כדי להגדיל את קיבולתו נדרש חישמול ומערכת איתות שונה.
למעשה הקו היחיד שניתן יהיה להגדיל את קיבולתו זה הקו
מאשקלון להרצליה ומסילות הירקון ו-531.
בעתיד כשיבנו מסילות בין בין ראשון-הראשונים למשה-דיין
ובין מחלף ענבה למחלף נשרים, יהיו עוד הרבה קווים דרך איילון דרום,
אך מתי מסילות אלו יבנו?

עומס
עומס הוא דבר מאוד חמקמק ומשלה,
בואו נניח ומסילות עירון והמזרחית היו קיימות היום
אבל הן היו קיימות כמסילה יחידה,
היכן יהיה יותר עומס, עליהן או על המסילות באיילון?

כל עוד ימשיכו להשקיע בלהביא אנשים לציר האיילון,
תמיד יהיה שם עומס(לפחות בשעות שיא),
כל עוד לא ייצרו חלופות נסיעה שלא כוללות מעבר באיילון
כל השבתה של מסילות אלו תגרום ל"כאוס תחבורתי" כמו
שאוהבים להציג בתקשורת.
כל עוד ימשיכו לבנות מסילות רק לתל אביב ולא בין יעדים
אחרים, לתל אביב תמיד יהיה יתרון תחבורתי,שיתורגם ליתרון כלכלי,
על שאר הערים במדינה.

קיימת איזושהי אובססיה כאילו "חיבור" לתל אביב
זה הפתרון לבעיית התעסוקה בערים רחוקות.

ראשי רשויות בדרום דורשים: "רכבת מהירה לת"א ללא תחנות ביניים"
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4987731,00.html[/URL]
למה לא לדרוש חיבור לקו לירושלים, או למסילה המזרחית.

חיבור עפולה לתל-אביב.
[URL]http://www.emeknews.co.il/%D7%A1%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%A7%D7%95-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-%D7%9E%D7%A2%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%9C%D7%AA%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91-%D7%94%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/[/URL]

שימו לב מה כתוב שם.
"אני המון זמן בקשר עם שר התחבורה ישראל כץ בנושאים שקשורים לתחבורה בעיר ובעמק", אמר השבוע מליחי, ממלא מקום ראש העיר, "שוחחתי עימו ארוכות על הצורך של רבים מתושבי העיר והעמק בהפעלת קו רכבת ישיר מעפולה, לחיפה ומשם ישירות לתל אביב, בלי להחליף רכבת אחרת. מיותר לציין שזה יחסוך לתושבים שעובדים במרכז הארץ המון זמן.

הייתה לו פגישה עם שר התחבורה והוא בחר לבזבז
את רוב הזמן על רכבת לתל אביב, כאילו שזה מה שיעזור לעיר.

אני מכיר רק שתי ערים המבוססות על יוממות לתל-אביב ברכבת כבדה,
אלו הן מודיעין ובנימינה.
סתם לסלול מסילות לתל אביב בלי לחשוב על המסילות כרשת
לא יפתור הרבה בעיות.

אני רוצה לסייג קצת,
אני בעד חיבור לתל-אביב אבל לא רק לתל אביב.
אני לא חושב שאי בניית המסילה הרביעית עד היום
הוא מחדל- לאור מורכבותה ורשת המסילות הבסיסית הקיימת כרגע-
כמו שרבים טוענים.
כן, מרכז הרשת הארצית היא המפתח לשירות הארצי.
ככל שיותר קווים מתנקזים לאיילון כך שיפור האיילון חשוב יותר לאיפשור שירות תדיר יותר בקווים השונים ברחבי הארץ.
&nbsp
בגלל מיקומה החיצוני לגוש דן המסילה המזרחית אינה מאפשרת כפילות של נסיעה לגוש דן ונסיעה ארצית חוצה כך שעיקר החשיבות שלה תהיה לרכבות המטען והנסיעות הבודדות בה תהיינה יותר אקט הצהרתי מאשר מענה לצורכי הנוסעים.
&nbsp
אם היתה מסילה בגהה (כביש 4) היא היתה יכולה לפזר את הנסועה למוקדי עסקים בגוש דן שממזרח לאיילון ולענות על צורך ארצי במקביל לצרכי גוש דן כפי שהאיילון עושה כיום, אך עוד חזון למועד וכיום ניתן לבצע שיפור קל באיילון בדמות הוספת מסילה רביעית (עלתה טענה מאחד המומחים בפורום, Rubim88 שהרצועה הנוכחית רחבה מספיק אם מסירים את המסילות הקיימות ומניחים מחדש 4 מסילות, אם כי המהירות המקסימלית בתוואי תצטרך לרדת מ160 קמ"ש שאין רכבת שעושה מהירות כזו באיילון למהירות נמוכה יותר, אולי 80 קמ"ש. )
 

Bus Nerd

Active member
מעניין למה ר"י לא בחרה בפתרון של שימוש ברצועה הקיימת

כן, מרכז הרשת הארצית היא המפתח לשירות הארצי.
ככל שיותר קווים מתנקזים לאיילון כך שיפור האיילון חשוב יותר לאיפשור שירות תדיר יותר בקווים השונים ברחבי הארץ.
&nbsp
בגלל מיקומה החיצוני לגוש דן המסילה המזרחית אינה מאפשרת כפילות של נסיעה לגוש דן ונסיעה ארצית חוצה כך שעיקר החשיבות שלה תהיה לרכבות המטען והנסיעות הבודדות בה תהיינה יותר אקט הצהרתי מאשר מענה לצורכי הנוסעים.
&nbsp
אם היתה מסילה בגהה (כביש 4) היא היתה יכולה לפזר את הנסועה למוקדי עסקים בגוש דן שממזרח לאיילון ולענות על צורך ארצי במקביל לצרכי גוש דן כפי שהאיילון עושה כיום, אך עוד חזון למועד וכיום ניתן לבצע שיפור קל באיילון בדמות הוספת מסילה רביעית (עלתה טענה מאחד המומחים בפורום, Rubim88 שהרצועה הנוכחית רחבה מספיק אם מסירים את המסילות הקיימות ומניחים מחדש 4 מסילות, אם כי המהירות המקסימלית בתוואי תצטרך לרדת מ160 קמ"ש שאין רכבת שעושה מהירות כזו באיילון למהירות נמוכה יותר, אולי 80 קמ"ש. )
מעניין למה ר"י לא בחרה בפתרון של שימוש ברצועה הקיימת
הרי הוא יהיה משמעותית יותר זול.

אולי הסיבה היא שבמילא צריך עוד רציף בתחנת השלום, ולזה אין מקום בלי לנגוס בנחל, ואז כבר צריך את כל פתרון הניקוז המסובך בכל מקרה.
 

nitro11

New member
אולי הסיבה היא הסימנורים בין המסילות

מעניין למה ר"י לא בחרה בפתרון של שימוש ברצועה הקיימת
הרי הוא יהיה משמעותית יותר זול.

אולי הסיבה היא שבמילא צריך עוד רציף בתחנת השלום, ולזה אין מקום בלי לנגוס בנחל, ואז כבר צריך את כל פתרון הניקוז המסובך בכל מקרה.
אולי הסיבה היא הסימנורים בין המסילות
אאל"ט צימצום המרחק בין המסילות למרחק המינימלי
אינו מאפשר הצבה של סימנורים או ציוד אחר בין המסילות.
אבל צריך לבדוק אני לא בטוח לגבי זה.
 

Bus Nerd

Active member
לא צריך סימנורים במערכת ETCS Level 2

אולי הסיבה היא הסימנורים בין המסילות
אאל"ט צימצום המרחק בין המסילות למרחק המינימלי
אינו מאפשר הצבה של סימנורים או ציוד אחר בין המסילות.
אבל צריך לבדוק אני לא בטוח לגבי זה.
לא צריך סימנורים במערכת ETCS Level 2
במערכת הזו סימנורים פיזיים הם אופציונלים לחלוטין, בתור גיבוי (המידע מוצג ישירות בקונסולה שבתא הנהג). אחרי שדרוג למערכת הזו הסמנורים לא יהיו מגבלה.
 

nitro11

New member
משרד התחבורה חולק עליך

כן, מרכז הרשת הארצית היא המפתח לשירות הארצי.
ככל שיותר קווים מתנקזים לאיילון כך שיפור האיילון חשוב יותר לאיפשור שירות תדיר יותר בקווים השונים ברחבי הארץ.
&nbsp
בגלל מיקומה החיצוני לגוש דן המסילה המזרחית אינה מאפשרת כפילות של נסיעה לגוש דן ונסיעה ארצית חוצה כך שעיקר החשיבות שלה תהיה לרכבות המטען והנסיעות הבודדות בה תהיינה יותר אקט הצהרתי מאשר מענה לצורכי הנוסעים.
&nbsp
אם היתה מסילה בגהה (כביש 4) היא היתה יכולה לפזר את הנסועה למוקדי עסקים בגוש דן שממזרח לאיילון ולענות על צורך ארצי במקביל לצרכי גוש דן כפי שהאיילון עושה כיום, אך עוד חזון למועד וכיום ניתן לבצע שיפור קל באיילון בדמות הוספת מסילה רביעית (עלתה טענה מאחד המומחים בפורום, Rubim88 שהרצועה הנוכחית רחבה מספיק אם מסירים את המסילות הקיימות ומניחים מחדש 4 מסילות, אם כי המהירות המקסימלית בתוואי תצטרך לרדת מ160 קמ"ש שאין רכבת שעושה מהירות כזו באיילון למהירות נמוכה יותר, אולי 80 קמ"ש. )
משרד התחבורה חולק עליך
ככל שלערים יש חיבור לאיילון אבל לא ליעדים אחרים
כך יעד זה הופך לבעל יתרונות-לא מוצדקים תחבורתית- על פני יעדים אחרים,
ולכן רוב הפיתוח נמצא שם.
&nbsp
המסילה המזרחית תיתן שירות לערים במזרח גוש דן כגון ראש העין,שוהם,
פתח תקוה והערים מזרחית לכביש 4 בנוסף לאיילון.
משרד התחבורה החליט שיש ביקוש לנוסעים.
&nbsp
נסיעה בין הרצליה לנתב"ג לוקחת 25 דקות וללוד 33 דקות,
נסיעה דרך המסילה המזרחית תחצה את גוש דן תוך בערך 10 דקות.
&nbsp
הנקודה האחרונה שלך היא הבעיה העיקרית,
להביא אנשים מחוץ לגוש דן כדי שיוכלו לעבוד שם, זה יקר,הנסיעה עדיין תהיה ארוכה ויש עוד
הרבה סיבות.
&nbsp
מסילה בכביש 4 תהיה יקרה ותהיה לה פריסת תחנות בעייתית ולכן הוחלט על מטרו.
 

alantan

New member
בשום קונסטלציה של מסילות לא יהיה שירות מהרצליה לנתב"ג או לוד

משרד התחבורה חולק עליך
ככל שלערים יש חיבור לאיילון אבל לא ליעדים אחרים
כך יעד זה הופך לבעל יתרונות-לא מוצדקים תחבורתית- על פני יעדים אחרים,
ולכן רוב הפיתוח נמצא שם.
&nbsp
המסילה המזרחית תיתן שירות לערים במזרח גוש דן כגון ראש העין,שוהם,
פתח תקוה והערים מזרחית לכביש 4 בנוסף לאיילון.
משרד התחבורה החליט שיש ביקוש לנוסעים.
&nbsp
נסיעה בין הרצליה לנתב"ג לוקחת 25 דקות וללוד 33 דקות,
נסיעה דרך המסילה המזרחית תחצה את גוש דן תוך בערך 10 דקות.
&nbsp
הנקודה האחרונה שלך היא הבעיה העיקרית,
להביא אנשים מחוץ לגוש דן כדי שיוכלו לעבוד שם, זה יקר,הנסיעה עדיין תהיה ארוכה ויש עוד
הרבה סיבות.
&nbsp
מסילה בכביש 4 תהיה יקרה ותהיה לה פריסת תחנות בעייתית ולכן הוחלט על מטרו.
בשום קונסטלציה של מסילות לא יהיה שירות מהרצליה לנתב"ג או לוד
דרך המסילה המזרחית וגם לו היה, זה לא היה בנסיעה של 10 דקות.
 

nitro11

New member
בכלל לא הבנת את מה שכתבתי

בשום קונסטלציה של מסילות לא יהיה שירות מהרצליה לנתב"ג או לוד
דרך המסילה המזרחית וגם לו היה, זה לא היה בנסיעה של 10 דקות.
בכלל לא הבנת את מה שכתבתי
עשיתי השוואה, כמה זמן ייקח לחצות את גוש-דן.
דרך איילון מדובר בכ-30 דקות
ודרך המסילה המזרחית כ-10 דקות.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אבל רוב האנשים בכלל לא רוצים "לחצות את גוש דן"

בכלל לא הבנת את מה שכתבתי
עשיתי השוואה, כמה זמן ייקח לחצות את גוש-דן.
דרך איילון מדובר בכ-30 דקות
ודרך המסילה המזרחית כ-10 דקות.
&nbsp
אבל רוב האנשים בכלל לא רוצים "לחצות את גוש דן"
 

nitro11

New member
אני דיברתי על רוב האנשים?

אבל רוב האנשים בכלל לא רוצים "לחצות את גוש דן"
אני דיברתי על רוב האנשים?
ציינתי שיש ביקוש לקווים על המסילה המזרחית( שתשרת גם את גוש דן)
ויש עוד סיבות.
&nbsp
כמיליון איש נכנסים כל יום לתל אביב, מיעוט זניח ברכבת.
 
דרך המסילה המזרחית מהיכן להיכן?

בכלל לא הבנת את מה שכתבתי
עשיתי השוואה, כמה זמן ייקח לחצות את גוש-דן.
דרך איילון מדובר בכ-30 דקות
ודרך המסילה המזרחית כ-10 דקות.
&nbsp
דרך המסילה המזרחית מהיכן להיכן?
קודם כתבת מהרצליה לנתב"ג או ללוד.
זה לא יקרה, אבל נניח שיפעילו רכבת מהרצליה ללוד דרך מסילת הירקון והמסילה המזרחית. אין שום סיכוי שזה יקח 10 דקות, מכיוון שרכבת כזו לא הייתה נוסעת מבלי לעצור בתחנות מסילת הירקון.
תבדוק כמה זמן נסיעה בין תחנת האוניברסיטה לתחנת ראש העין צפון ותקבל אינדיקציה.
קח בחשבון שגם לאחר השמשת המסילה המזרחית לרכבות נוסעים והכפלתה, אין שום תוכנית להכפיל את הקשת שמקשרת את מסילות החוף עם מסילות הירקון.
 

nitro11

New member
עדיין לא הבנת את מה שרשמתי

דרך המסילה המזרחית מהיכן להיכן?
קודם כתבת מהרצליה לנתב"ג או ללוד.
זה לא יקרה, אבל נניח שיפעילו רכבת מהרצליה ללוד דרך מסילת הירקון והמסילה המזרחית. אין שום סיכוי שזה יקח 10 דקות, מכיוון שרכבת כזו לא הייתה נוסעת מבלי לעצור בתחנות מסילת הירקון.
תבדוק כמה זמן נסיעה בין תחנת האוניברסיטה לתחנת ראש העין צפון ותקבל אינדיקציה.
קח בחשבון שגם לאחר השמשת המסילה המזרחית לרכבות נוסעים והכפלתה, אין שום תוכנית להכפיל את הקשת שמקשרת את מסילות החוף עם מסילות הירקון.
עדיין לא הבנת את מה שרשמתי
התכוונתי מהרצליה ללוד דרך תחנות האיילון, לא הירקון ואז המזרחית.
כך לחצות את גוש דן כיום.
&nbsp
לגבי המסילה המזרחית, התכוונתי לאחר שהיא תיבנה,
המקטע שלה בגוש דן-מכפר סבא ועד לוד-אני מעריך שייקח כעשר דקות
כולל עצירה בתחנות
 
בין כפר סבא נורדאו לראש העין צפון משך הנסיעה הוא כ-6 דקות

עדיין לא הבנת את מה שרשמתי
התכוונתי מהרצליה ללוד דרך תחנות האיילון, לא הירקון ואז המזרחית.
כך לחצות את גוש דן כיום.
&nbsp
לגבי המסילה המזרחית, התכוונתי לאחר שהיא תיבנה,
המקטע שלה בגוש דן-מכפר סבא ועד לוד-אני מעריך שייקח כעשר דקות
כולל עצירה בתחנות
בין כפר סבא נורדאו לראש העין צפון משך הנסיעה הוא כ-6 דקות
תסתכל במפה הבאה ותסיק בעצמך.
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/download/pictures/%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%94%20%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA_1.jpg[/URL]
 

luckydude

Active member
לא כ״כ מובנת לי ההתעקשות על רכבת מעפולה לתל אביב דרך חיפה.

האם מסילה רביעית באיילון היא הפרויקט המסילתי החשוב ביותר?
רבות אני קורא ושומע על כמה חשוב הוא
פרוייקט המסילה הרביעית באיילון.
הטיעונים העיקריים הם תשואה(גידול במספר הנוסעים)
והעומס הקיים על המסילות באיילון.
הבה נדון בטיעונים אלו.

תשואה
המסילה הרביעית היא בעצם הכפלה של המסילה המזרחית באיילון,
מסילה זאת מנותבת לכיוון איילון דרום.
לפני שנתחיל לבדוק אילו קווים יתווספו בעקבותיה נבדוק
אילו לא יוכלו להתווסף, ואני אתייחס למפת הקווים של שנת 2020.

מכיוון מסילת החוף לא ניתן יהיה להוסיף רכבות,
היות ועל זוג מסילות אלו נוסעות רכבות פרבריות ומהירות,
נדרש ריבוע מסילות החוף, אך הוא יקרה מתישהו בעתיד הרחוק
ביחד עם מסילות חמישית ושישית במנהרה.
גם מכיוון ירושלים, באר שבע, מודיעין, רחובות ועוד,
לא ניתן יהיה להגדיל את מספר הרכבות(וברוב המקרים אין צורך),
היות ורכבות אלו נוסעות על הזוג המערבי שקיבולתו מלאה.
כדי להגדיל את קיבולתו נדרש חישמול ומערכת איתות שונה.
למעשה הקו היחיד שניתן יהיה להגדיל את קיבולתו זה הקו
מאשקלון להרצליה ומסילות הירקון ו-531.
בעתיד כשיבנו מסילות בין בין ראשון-הראשונים למשה-דיין
ובין מחלף ענבה למחלף נשרים, יהיו עוד הרבה קווים דרך איילון דרום,
אך מתי מסילות אלו יבנו?

עומס
עומס הוא דבר מאוד חמקמק ומשלה,
בואו נניח ומסילות עירון והמזרחית היו קיימות היום
אבל הן היו קיימות כמסילה יחידה,
היכן יהיה יותר עומס, עליהן או על המסילות באיילון?

כל עוד ימשיכו להשקיע בלהביא אנשים לציר האיילון,
תמיד יהיה שם עומס(לפחות בשעות שיא),
כל עוד לא ייצרו חלופות נסיעה שלא כוללות מעבר באיילון
כל השבתה של מסילות אלו תגרום ל"כאוס תחבורתי" כמו
שאוהבים להציג בתקשורת.
כל עוד ימשיכו לבנות מסילות רק לתל אביב ולא בין יעדים
אחרים, לתל אביב תמיד יהיה יתרון תחבורתי,שיתורגם ליתרון כלכלי,
על שאר הערים במדינה.

קיימת איזושהי אובססיה כאילו "חיבור" לתל אביב
זה הפתרון לבעיית התעסוקה בערים רחוקות.

ראשי רשויות בדרום דורשים: "רכבת מהירה לת"א ללא תחנות ביניים"
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4987731,00.html[/URL]
למה לא לדרוש חיבור לקו לירושלים, או למסילה המזרחית.

חיבור עפולה לתל-אביב.
[URL]http://www.emeknews.co.il/%D7%A1%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%A7%D7%95-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-%D7%9E%D7%A2%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%9C%D7%AA%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91-%D7%94%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/[/URL]

שימו לב מה כתוב שם.
"אני המון זמן בקשר עם שר התחבורה ישראל כץ בנושאים שקשורים לתחבורה בעיר ובעמק", אמר השבוע מליחי, ממלא מקום ראש העיר, "שוחחתי עימו ארוכות על הצורך של רבים מתושבי העיר והעמק בהפעלת קו רכבת ישיר מעפולה, לחיפה ומשם ישירות לתל אביב, בלי להחליף רכבת אחרת. מיותר לציין שזה יחסוך לתושבים שעובדים במרכז הארץ המון זמן.

הייתה לו פגישה עם שר התחבורה והוא בחר לבזבז
את רוב הזמן על רכבת לתל אביב, כאילו שזה מה שיעזור לעיר.

אני מכיר רק שתי ערים המבוססות על יוממות לתל-אביב ברכבת כבדה,
אלו הן מודיעין ובנימינה.
סתם לסלול מסילות לתל אביב בלי לחשוב על המסילות כרשת
לא יפתור הרבה בעיות.

אני רוצה לסייג קצת,
אני בעד חיבור לתל-אביב אבל לא רק לתל אביב.
אני לא חושב שאי בניית המסילה הרביעית עד היום
הוא מחדל- לאור מורכבותה ורשת המסילות הבסיסית הקיימת כרגע-
כמו שרבים טוענים.
לא כ״כ מובנת לי ההתעקשות על רכבת מעפולה לתל אביב דרך חיפה.
מדובר בח׳תחת סיבוב רציני עם זמן נסיעה מאוד ארוך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה