האם מסילה רביעית באיילון היא הפרויקט המסילתי החשוב ביותר?
האם מסילה רביעית באיילון היא הפרויקט המסילתי החשוב ביותר?
רבות אני קורא ושומע על כמה חשוב הוא
פרוייקט המסילה הרביעית באיילון.
הטיעונים העיקריים הם תשואה(גידול במספר הנוסעים)
והעומס הקיים על המסילות באיילון.
הבה נדון בטיעונים אלו.
תשואה
המסילה הרביעית היא בעצם הכפלה של המסילה המזרחית באיילון,
מסילה זאת מנותבת לכיוון איילון דרום.
לפני שנתחיל לבדוק אילו קווים יתווספו בעקבותיה נבדוק
אילו לא יוכלו להתווסף, ואני אתייחס למפת הקווים של שנת 2020.
מכיוון מסילת החוף לא ניתן יהיה להוסיף רכבות,
היות ועל זוג מסילות אלו נוסעות רכבות פרבריות ומהירות,
נדרש ריבוע מסילות החוף, אך הוא יקרה מתישהו בעתיד הרחוק
ביחד עם מסילות חמישית ושישית במנהרה.
גם מכיוון ירושלים, באר שבע, מודיעין, רחובות ועוד,
לא ניתן יהיה להגדיל את מספר הרכבות(וברוב המקרים אין צורך),
היות ורכבות אלו נוסעות על הזוג המערבי שקיבולתו מלאה.
כדי להגדיל את קיבולתו נדרש חישמול ומערכת איתות שונה.
למעשה הקו היחיד שניתן יהיה להגדיל את קיבולתו זה הקו
מאשקלון להרצליה ומסילות הירקון ו-531.
בעתיד כשיבנו מסילות בין בין ראשון-הראשונים למשה-דיין
ובין מחלף ענבה למחלף נשרים, יהיו עוד הרבה קווים דרך איילון דרום,
אך מתי מסילות אלו יבנו?
עומס
עומס הוא דבר מאוד חמקמק ומשלה,
בואו נניח ומסילות עירון והמזרחית היו קיימות היום
אבל הן היו קיימות כמסילה יחידה,
היכן יהיה יותר עומס, עליהן או על המסילות באיילון?
כל עוד ימשיכו להשקיע בלהביא אנשים לציר האיילון,
תמיד יהיה שם עומס(לפחות בשעות שיא),
כל עוד לא ייצרו חלופות נסיעה שלא כוללות מעבר באיילון
כל השבתה של מסילות אלו תגרום ל"כאוס תחבורתי" כמו
שאוהבים להציג בתקשורת.
כל עוד ימשיכו לבנות מסילות רק לתל אביב ולא בין יעדים
אחרים, לתל אביב תמיד יהיה יתרון תחבורתי,שיתורגם ליתרון כלכלי,
על שאר הערים במדינה.
קיימת איזושהי אובססיה כאילו "חיבור" לתל אביב
זה הפתרון לבעיית התעסוקה בערים רחוקות.
ראשי רשויות בדרום דורשים: "רכבת מהירה לת"א ללא תחנות ביניים"
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4987731,00.html[/URL]
למה לא לדרוש חיבור לקו לירושלים, או למסילה המזרחית.
חיבור עפולה לתל-אביב.
[URL]http://www.emeknews.co.il/%D7%A1%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%A7%D7%95-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-%D7%9E%D7%A2%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%9C%D7%AA%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91-%D7%94%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/[/URL]
שימו לב מה כתוב שם.
"אני המון זמן בקשר עם שר התחבורה ישראל כץ בנושאים שקשורים לתחבורה בעיר ובעמק", אמר השבוע מליחי, ממלא מקום ראש העיר, "שוחחתי עימו ארוכות על הצורך של רבים מתושבי העיר והעמק בהפעלת קו רכבת ישיר מעפולה, לחיפה ומשם ישירות לתל אביב, בלי להחליף רכבת אחרת. מיותר לציין שזה יחסוך לתושבים שעובדים במרכז הארץ המון זמן.
הייתה לו פגישה עם שר התחבורה והוא בחר לבזבז
את רוב הזמן על רכבת לתל אביב, כאילו שזה מה שיעזור לעיר.
אני מכיר רק שתי ערים המבוססות על יוממות לתל-אביב ברכבת כבדה,
אלו הן מודיעין ובנימינה.
סתם לסלול מסילות לתל אביב בלי לחשוב על המסילות כרשת
לא יפתור הרבה בעיות.
אני רוצה לסייג קצת,
אני בעד חיבור לתל-אביב אבל לא רק לתל אביב.
אני לא חושב שאי בניית המסילה הרביעית עד היום
הוא מחדל- לאור מורכבותה ורשת המסילות הבסיסית הקיימת כרגע-
כמו שרבים טוענים.
האם מסילה רביעית באיילון היא הפרויקט המסילתי החשוב ביותר?
רבות אני קורא ושומע על כמה חשוב הוא
פרוייקט המסילה הרביעית באיילון.
הטיעונים העיקריים הם תשואה(גידול במספר הנוסעים)
והעומס הקיים על המסילות באיילון.
הבה נדון בטיעונים אלו.
תשואה
המסילה הרביעית היא בעצם הכפלה של המסילה המזרחית באיילון,
מסילה זאת מנותבת לכיוון איילון דרום.
לפני שנתחיל לבדוק אילו קווים יתווספו בעקבותיה נבדוק
אילו לא יוכלו להתווסף, ואני אתייחס למפת הקווים של שנת 2020.
מכיוון מסילת החוף לא ניתן יהיה להוסיף רכבות,
היות ועל זוג מסילות אלו נוסעות רכבות פרבריות ומהירות,
נדרש ריבוע מסילות החוף, אך הוא יקרה מתישהו בעתיד הרחוק
ביחד עם מסילות חמישית ושישית במנהרה.
גם מכיוון ירושלים, באר שבע, מודיעין, רחובות ועוד,
לא ניתן יהיה להגדיל את מספר הרכבות(וברוב המקרים אין צורך),
היות ורכבות אלו נוסעות על הזוג המערבי שקיבולתו מלאה.
כדי להגדיל את קיבולתו נדרש חישמול ומערכת איתות שונה.
למעשה הקו היחיד שניתן יהיה להגדיל את קיבולתו זה הקו
מאשקלון להרצליה ומסילות הירקון ו-531.
בעתיד כשיבנו מסילות בין בין ראשון-הראשונים למשה-דיין
ובין מחלף ענבה למחלף נשרים, יהיו עוד הרבה קווים דרך איילון דרום,
אך מתי מסילות אלו יבנו?
עומס
עומס הוא דבר מאוד חמקמק ומשלה,
בואו נניח ומסילות עירון והמזרחית היו קיימות היום
אבל הן היו קיימות כמסילה יחידה,
היכן יהיה יותר עומס, עליהן או על המסילות באיילון?
כל עוד ימשיכו להשקיע בלהביא אנשים לציר האיילון,
תמיד יהיה שם עומס(לפחות בשעות שיא),
כל עוד לא ייצרו חלופות נסיעה שלא כוללות מעבר באיילון
כל השבתה של מסילות אלו תגרום ל"כאוס תחבורתי" כמו
שאוהבים להציג בתקשורת.
כל עוד ימשיכו לבנות מסילות רק לתל אביב ולא בין יעדים
אחרים, לתל אביב תמיד יהיה יתרון תחבורתי,שיתורגם ליתרון כלכלי,
על שאר הערים במדינה.
קיימת איזושהי אובססיה כאילו "חיבור" לתל אביב
זה הפתרון לבעיית התעסוקה בערים רחוקות.
ראשי רשויות בדרום דורשים: "רכבת מהירה לת"א ללא תחנות ביניים"
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4987731,00.html[/URL]
למה לא לדרוש חיבור לקו לירושלים, או למסילה המזרחית.
חיבור עפולה לתל-אביב.
[URL]http://www.emeknews.co.il/%D7%A1%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%A7%D7%95-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-%D7%9E%D7%A2%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%9C%D7%AA%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91-%D7%94%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/[/URL]
שימו לב מה כתוב שם.
"אני המון זמן בקשר עם שר התחבורה ישראל כץ בנושאים שקשורים לתחבורה בעיר ובעמק", אמר השבוע מליחי, ממלא מקום ראש העיר, "שוחחתי עימו ארוכות על הצורך של רבים מתושבי העיר והעמק בהפעלת קו רכבת ישיר מעפולה, לחיפה ומשם ישירות לתל אביב, בלי להחליף רכבת אחרת. מיותר לציין שזה יחסוך לתושבים שעובדים במרכז הארץ המון זמן.
הייתה לו פגישה עם שר התחבורה והוא בחר לבזבז
את רוב הזמן על רכבת לתל אביב, כאילו שזה מה שיעזור לעיר.
אני מכיר רק שתי ערים המבוססות על יוממות לתל-אביב ברכבת כבדה,
אלו הן מודיעין ובנימינה.
סתם לסלול מסילות לתל אביב בלי לחשוב על המסילות כרשת
לא יפתור הרבה בעיות.
אני רוצה לסייג קצת,
אני בעד חיבור לתל-אביב אבל לא רק לתל אביב.
אני לא חושב שאי בניית המסילה הרביעית עד היום
הוא מחדל- לאור מורכבותה ורשת המסילות הבסיסית הקיימת כרגע-
כמו שרבים טוענים.