חידה, מה מיוחד בשכונת רמות בירושלים

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
תשמע... קווים 31 ו-32 גם מגיעים לאחרונה באוטובוסים קצרים

שכונת ענק שלא מקבלת מספיק תח''צ עירוני.
הקווים 31 ו-32 שמגיעים למרכזית הם בתדירות נמוכה מאוד יחסית (אחת ל-20 דקות). בנוסף לכך, משום מה כמעט ואין בהם עלייה בדלת האחורית. גם קו 36 שמשרת את השדרה העיקרית (שדרות גולדה) ואת קניון רמות - הוא בתדירות עלובה. להגיע לפסגת זאב או להר הצופים - גם מאוד לא נוח.
&nbsp
מבחינת תח''צ בינעירוני, רמות במצב מצויין - יש עשרות קווים שחוצים את השכונה (ברובם לאזורים חרדים אבל שמשרתים גם את שאר האוכלוסייה).
&nbsp
הבעייה העיקרית של רמות היא שאין בה נת''צ, ויש פקקי ענק איומים ביציאה ממנה בכל בוקר. פקקים שתקועים בהם אוטובוסים רבים.
תשמע... קווים 31 ו-32 גם מגיעים לאחרונה באוטובוסים קצרים
וכמו שאמרתי - אחרי 20:00 התדירות יורדת לחצי שעה, כמו תדירות של עיירת פיתוח בפריפריה בשעה כזאת.

זה בדיוק העניין של ההתחרדות. יש פה מגמה. פעם רוב הקווים הגיעו לתחנה המרכזית. עכשיו רוב הקווים מגיעים ליעדים חרדיים.
למה שחרדים ייצטרכו להגיע לתחנה המרכזית? כל יעד מחוץ לעיר שהם רוצים להגיע אליו משורת היטב מהר חוצבים וצומת בר אילן, או ממש מהכביש הראשי של רמות לכיוון קו 443. למה שהם יצטרכו להגיע לתחנה המרכזית? הם יכולים להגיע בקלות לכל יעד חרדי. יתרך מכך! בסופי שבוע מטיילים בשכונה כל מיני קווים בינעירוניים "מדלת לדלת", ששוברים את כל התיאוריה של התחבורה הציבורית שאומרת שקווים בינעירוניים, במיוחד למרחקים ארוכים, מתחילים בעיר הגדולה במסופים גדולים או תחנןות המרכזיות. למה? כדי שיהיה להם נוח. וזה בדיוק העוול: את התקציבים של הקווים שמגיעים לתחנה המרכזית או התקציב של המפרקיות בשביל קווים 31,32, מפנים לחרדים. הם לא צריכים את התחנה המרכזית, כי יש להם קווים VIP כמעט מדלת לדלת, אז לא מעניין אף אחד אם יש ציבור שאין לו קווים VIP, והוא צריך להגיע לתחנה המרכזית. לפחות לתחנה המרכזית תתנו שירות טוב! לא, לא נותנים. זאת חוצפה נוראית.

תעשה רשימה של כל תדירויות בעיר, ושל קווי מפרקיות. אתה תראה שלחרדים יש יותר קווים, ויותר תקציבים. וזה עוול. אני לא מאשים את הציבור החרדי. אני מאשים את העסקנים שלהם.
לא ייתכן שאנשים שחוזרים בערב הביתה לרמות, יחכו בהמוניהם לקווים 31 או 32 בתחנה המרכזית בשעה 20:00, 21:00 בערב, שעה שוקקת חיים בעיר בירה, וכולם יידחסו לאוטובוס קצר שבא לפעמים אחרי חצי שעת המתנה. כלומר - לפעמים צריכים לחכות חצי שעה כדי שלפחות אחד מהקווים 31,32 יגיע. ואז אנשים לא עולים, כי כבר אין מקום באוטובוס, ומחכים לאוטובוס הבא.
בסככה בתחנה המרכזית אין מספיק מקום לכל הממתינים לקווים 31,32,68,3,14, ולא ייעלב מי ששכחתי אותו. הסככה גם צרה, כדי שתהיה יפה, ולכן לא חוסמת כמעט את הרוח בחורף. עם תענוג כזה מפוקפק להמתין חצי שעה בגשם זלעפות, בקור, או בשרב בצהרי היום, כדי שיגיע אוטובוס קצר מסכן שכולם (או לא כולם) יידחסו אליו - למה שאבא שלי למשל ינטוש את הרכב בנסיעה לתל אביב כל יום לאחר שתפעל הרכבת המהירה לירושלים? פקקים נוראיים בבוקר, עם מזגנים מקרטעים ואוטובוסים ישנים ומלוכלכים, ותדירות איומה בערב, עם אוטובוסים קצרים.

מבחינת אגד ומשרד התחבורה - רמות היא שכונה חרדית, ואין בה כמעט צורך להגיע לתחנה המרכזית. הצורך המרכזי הוא להגיע ליעדים חרדיים.

ככה זה שלחרדים יש כוח בעירייה. כל התקציבים למפרקיות ולקווים לתחנה המרכזית הולכים למה שהם רוצים - להגיע לבר אילן או גאולה לישיבה או לחיידר שלהם. (ולא כדי לעבוד). זה מרגיז מאוד ומקומם.
 
למה לא לנסוע לרמות ב71,72?

תשמע... קווים 31 ו-32 גם מגיעים לאחרונה באוטובוסים קצרים
וכמו שאמרתי - אחרי 20:00 התדירות יורדת לחצי שעה, כמו תדירות של עיירת פיתוח בפריפריה בשעה כזאת.

זה בדיוק העניין של ההתחרדות. יש פה מגמה. פעם רוב הקווים הגיעו לתחנה המרכזית. עכשיו רוב הקווים מגיעים ליעדים חרדיים.
למה שחרדים ייצטרכו להגיע לתחנה המרכזית? כל יעד מחוץ לעיר שהם רוצים להגיע אליו משורת היטב מהר חוצבים וצומת בר אילן, או ממש מהכביש הראשי של רמות לכיוון קו 443. למה שהם יצטרכו להגיע לתחנה המרכזית? הם יכולים להגיע בקלות לכל יעד חרדי. יתרך מכך! בסופי שבוע מטיילים בשכונה כל מיני קווים בינעירוניים "מדלת לדלת", ששוברים את כל התיאוריה של התחבורה הציבורית שאומרת שקווים בינעירוניים, במיוחד למרחקים ארוכים, מתחילים בעיר הגדולה במסופים גדולים או תחנןות המרכזיות. למה? כדי שיהיה להם נוח. וזה בדיוק העוול: את התקציבים של הקווים שמגיעים לתחנה המרכזית או התקציב של המפרקיות בשביל קווים 31,32, מפנים לחרדים. הם לא צריכים את התחנה המרכזית, כי יש להם קווים VIP כמעט מדלת לדלת, אז לא מעניין אף אחד אם יש ציבור שאין לו קווים VIP, והוא צריך להגיע לתחנה המרכזית. לפחות לתחנה המרכזית תתנו שירות טוב! לא, לא נותנים. זאת חוצפה נוראית.

תעשה רשימה של כל תדירויות בעיר, ושל קווי מפרקיות. אתה תראה שלחרדים יש יותר קווים, ויותר תקציבים. וזה עוול. אני לא מאשים את הציבור החרדי. אני מאשים את העסקנים שלהם.
לא ייתכן שאנשים שחוזרים בערב הביתה לרמות, יחכו בהמוניהם לקווים 31 או 32 בתחנה המרכזית בשעה 20:00, 21:00 בערב, שעה שוקקת חיים בעיר בירה, וכולם יידחסו לאוטובוס קצר שבא לפעמים אחרי חצי שעת המתנה. כלומר - לפעמים צריכים לחכות חצי שעה כדי שלפחות אחד מהקווים 31,32 יגיע. ואז אנשים לא עולים, כי כבר אין מקום באוטובוס, ומחכים לאוטובוס הבא.
בסככה בתחנה המרכזית אין מספיק מקום לכל הממתינים לקווים 31,32,68,3,14, ולא ייעלב מי ששכחתי אותו. הסככה גם צרה, כדי שתהיה יפה, ולכן לא חוסמת כמעט את הרוח בחורף. עם תענוג כזה מפוקפק להמתין חצי שעה בגשם זלעפות, בקור, או בשרב בצהרי היום, כדי שיגיע אוטובוס קצר מסכן שכולם (או לא כולם) יידחסו אליו - למה שאבא שלי למשל ינטוש את הרכב בנסיעה לתל אביב כל יום לאחר שתפעל הרכבת המהירה לירושלים? פקקים נוראיים בבוקר, עם מזגנים מקרטעים ואוטובוסים ישנים ומלוכלכים, ותדירות איומה בערב, עם אוטובוסים קצרים.

מבחינת אגד ומשרד התחבורה - רמות היא שכונה חרדית, ואין בה כמעט צורך להגיע לתחנה המרכזית. הצורך המרכזי הוא להגיע ליעדים חרדיים.

ככה זה שלחרדים יש כוח בעירייה. כל התקציבים למפרקיות ולקווים לתחנה המרכזית הולכים למה שהם רוצים - להגיע לבר אילן או גאולה לישיבה או לחיידר שלהם. (ולא כדי לעבוד). זה מרגיז מאוד ומקומם.
למה לא לנסוע לרמות ב71,72?
ולא מעט חרדים מחכים בתחנה המרכזית לאוטובוסים לרמות.
 

ציוניסט

New member
באופן כללי החרדים מקבלים תח''צ איכותי יותר

תשמע... קווים 31 ו-32 גם מגיעים לאחרונה באוטובוסים קצרים
וכמו שאמרתי - אחרי 20:00 התדירות יורדת לחצי שעה, כמו תדירות של עיירת פיתוח בפריפריה בשעה כזאת.

זה בדיוק העניין של ההתחרדות. יש פה מגמה. פעם רוב הקווים הגיעו לתחנה המרכזית. עכשיו רוב הקווים מגיעים ליעדים חרדיים.
למה שחרדים ייצטרכו להגיע לתחנה המרכזית? כל יעד מחוץ לעיר שהם רוצים להגיע אליו משורת היטב מהר חוצבים וצומת בר אילן, או ממש מהכביש הראשי של רמות לכיוון קו 443. למה שהם יצטרכו להגיע לתחנה המרכזית? הם יכולים להגיע בקלות לכל יעד חרדי. יתרך מכך! בסופי שבוע מטיילים בשכונה כל מיני קווים בינעירוניים "מדלת לדלת", ששוברים את כל התיאוריה של התחבורה הציבורית שאומרת שקווים בינעירוניים, במיוחד למרחקים ארוכים, מתחילים בעיר הגדולה במסופים גדולים או תחנןות המרכזיות. למה? כדי שיהיה להם נוח. וזה בדיוק העוול: את התקציבים של הקווים שמגיעים לתחנה המרכזית או התקציב של המפרקיות בשביל קווים 31,32, מפנים לחרדים. הם לא צריכים את התחנה המרכזית, כי יש להם קווים VIP כמעט מדלת לדלת, אז לא מעניין אף אחד אם יש ציבור שאין לו קווים VIP, והוא צריך להגיע לתחנה המרכזית. לפחות לתחנה המרכזית תתנו שירות טוב! לא, לא נותנים. זאת חוצפה נוראית.

תעשה רשימה של כל תדירויות בעיר, ושל קווי מפרקיות. אתה תראה שלחרדים יש יותר קווים, ויותר תקציבים. וזה עוול. אני לא מאשים את הציבור החרדי. אני מאשים את העסקנים שלהם.
לא ייתכן שאנשים שחוזרים בערב הביתה לרמות, יחכו בהמוניהם לקווים 31 או 32 בתחנה המרכזית בשעה 20:00, 21:00 בערב, שעה שוקקת חיים בעיר בירה, וכולם יידחסו לאוטובוס קצר שבא לפעמים אחרי חצי שעת המתנה. כלומר - לפעמים צריכים לחכות חצי שעה כדי שלפחות אחד מהקווים 31,32 יגיע. ואז אנשים לא עולים, כי כבר אין מקום באוטובוס, ומחכים לאוטובוס הבא.
בסככה בתחנה המרכזית אין מספיק מקום לכל הממתינים לקווים 31,32,68,3,14, ולא ייעלב מי ששכחתי אותו. הסככה גם צרה, כדי שתהיה יפה, ולכן לא חוסמת כמעט את הרוח בחורף. עם תענוג כזה מפוקפק להמתין חצי שעה בגשם זלעפות, בקור, או בשרב בצהרי היום, כדי שיגיע אוטובוס קצר מסכן שכולם (או לא כולם) יידחסו אליו - למה שאבא שלי למשל ינטוש את הרכב בנסיעה לתל אביב כל יום לאחר שתפעל הרכבת המהירה לירושלים? פקקים נוראיים בבוקר, עם מזגנים מקרטעים ואוטובוסים ישנים ומלוכלכים, ותדירות איומה בערב, עם אוטובוסים קצרים.

מבחינת אגד ומשרד התחבורה - רמות היא שכונה חרדית, ואין בה כמעט צורך להגיע לתחנה המרכזית. הצורך המרכזי הוא להגיע ליעדים חרדיים.

ככה זה שלחרדים יש כוח בעירייה. כל התקציבים למפרקיות ולקווים לתחנה המרכזית הולכים למה שהם רוצים - להגיע לבר אילן או גאולה לישיבה או לחיידר שלהם. (ולא כדי לעבוד). זה מרגיז מאוד ומקומם.
באופן כללי החרדים מקבלים תח''צ איכותי יותר
אין ספק שבשלושים השנים האחרונות חלקים מרמות עברו התחרדות מואצת (בין השאר גם בשל בנייה ייעודית לציבור החרדי) אבל בשנים האחרונות ישנה מגמה של איזון.
&nbsp
לגבי התח''צ. אני לא בטוח שחרדים לא צריכים להגיע למרכזית, בדרך כלל הקווים האלו עמוסים גם במגזר החרדי. הר נוף, גבעת שאול, מחנה יהודה, האזור המערבי של רוממה, בית וגן וכו' וכו' - כולם יעדים שיש צורך בקו ישיר למרכזית.
&nbsp
הבעייה ברמות היא יסודית וזה התכנון של השכונה. התכנון הוא פרברי ומבוזר (במיוחד באזורים החילוניים). הכביש הראשי מנותק מהשכונה עצמה ולכן הקווים עושים טיול ברחבי השכונה עד שהם יוצאים ממנה. בנוסף לכך, השכונה מנותקת, כאן אני מבין את כמות הקווים הישירים החרדים הגדולה, יש ביקוש מספיק גדול לקווים מהשכונה - אם לא הם, הנסיעה הבינעירונית תצטרך מאוד.
&nbsp
ודבר אחרון, זה תכנון התח''צ השכונה שמבוסס על התכנון בירושלים כולה, התבססות גדולה של המערכת על מרכז העיר. אמנם מבחינה אורבנית זה טוב ויפה אך שכונות הקצה (כמו גילה, הר חומה, דרום מערב ירושלים וגם רמות) סובלות מכך מאוד.
 

aryeri

Member
כן, אבל כמות החרדים ברמות שצריכים להגיע לתחנה המרכזית קטן

באופן כללי החרדים מקבלים תח''צ איכותי יותר
אין ספק שבשלושים השנים האחרונות חלקים מרמות עברו התחרדות מואצת (בין השאר גם בשל בנייה ייעודית לציבור החרדי) אבל בשנים האחרונות ישנה מגמה של איזון.
&nbsp
לגבי התח''צ. אני לא בטוח שחרדים לא צריכים להגיע למרכזית, בדרך כלל הקווים האלו עמוסים גם במגזר החרדי. הר נוף, גבעת שאול, מחנה יהודה, האזור המערבי של רוממה, בית וגן וכו' וכו' - כולם יעדים שיש צורך בקו ישיר למרכזית.
&nbsp
הבעייה ברמות היא יסודית וזה התכנון של השכונה. התכנון הוא פרברי ומבוזר (במיוחד באזורים החילוניים). הכביש הראשי מנותק מהשכונה עצמה ולכן הקווים עושים טיול ברחבי השכונה עד שהם יוצאים ממנה. בנוסף לכך, השכונה מנותקת, כאן אני מבין את כמות הקווים הישירים החרדים הגדולה, יש ביקוש מספיק גדול לקווים מהשכונה - אם לא הם, הנסיעה הבינעירונית תצטרך מאוד.
&nbsp
ודבר אחרון, זה תכנון התח''צ השכונה שמבוסס על התכנון בירושלים כולה, התבססות גדולה של המערכת על מרכז העיר. אמנם מבחינה אורבנית זה טוב ויפה אך שכונות הקצה (כמו גילה, הר חומה, דרום מערב ירושלים וגם רמות) סובלות מכך מאוד.
כן, אבל כמות החרדים ברמות שצריכים להגיע לתחנה המרכזית קטן
מאשר כמות החרדים שצריכים להגיע לגאולה או צומת בר אילן.

בצומת בר אילן יש להם את כל הקווים הבינעירוניים שהם צריכים.

הם לא צריכים להגיע לתל-אביב, לחיפה (יש את קו 972 פעם ביום לשכונות חרדיות לחיפה) לבאר שבע, לגוש עציון, למבשרת ציון, לאילת, לקריית שמונה, לעפולה, להרצליה, לחדרה, לרמלה, לרחובות, ליבנה, לראשון לציון, לחולון, לבת ים. הציבור שהוא לא חרדי בהחלט צריך להגיע ליעדים כאלו.

לאן כן יש להם קווים בבר אילן או ברמות?
למודיעין עילית, לאלעד, לפתח תקווה, לבני ברק, לבית שמש, לנתיבות, לתפרח, לקריית גת, לערד, לאשדוד, לאשקלון. אנשים מהציבור שאינו חרדי לא צריכים את היעדים הללו בדרך כלל. הם רוצים להגיע למרכז (לא לבני ברק), לצפון הרחוק, לדרום הרחוק.

אז כמה מהם כבר צריכים להגיע לתחנה המרכזית? תעלה פעם על קו 32, שאכן יש בו לא מעט חרדים, ואחרי-זה תעלה על קווים 36,37,64 ואפילו 72. בקווים האחרונים שהזכרתי כרגע יש הרבה יותר חרדים.

אם לחרדים היה כל כך דחוף להגיע לתחנה מרכזית כמו שדחוף להם להגיע לבר אילן וגאולה, הם כבר היו דואגים לקווים 31,32 שלא יהיו בתדירות עלובה ובאוטובוסים קצרים. סמוך עליהם. אבל כנראה שיותר חשוב להם להגיע לבר אילן או גאולה מלתחנה המרכזית. המינהל הקהילתי החרדי "מעלה רמות" בשכונה הרבה יותר חזק מהמינהל הקהילתי "רמות אלון" הגווע (מבחינתם מי שתחתם או עזב את השכונה או קשיש) - ולכן המינהל החרדי נותן את הטון. למינהל הקהילתי המקורי של הציבור שאינו חרדי אין שום כוח ושום השפעה. הכל שם גווע, ולא ירחק היום שהמינהל הקהילתי הזה ייסגר.

בעיה נוספת של קווים 31 ו-32 לדעתי זה שהם מחוברים בצד השני לגילה, ואולי שם אין מספיק ביקוש לקווים כמו ברמות
 

yair480

Active member
תחשבו שמרמות אפשר להגיע לתל אביב בלי לעבור במרכזית

כן, אבל כמות החרדים ברמות שצריכים להגיע לתחנה המרכזית קטן
מאשר כמות החרדים שצריכים להגיע לגאולה או צומת בר אילן.

בצומת בר אילן יש להם את כל הקווים הבינעירוניים שהם צריכים.

הם לא צריכים להגיע לתל-אביב, לחיפה (יש את קו 972 פעם ביום לשכונות חרדיות לחיפה) לבאר שבע, לגוש עציון, למבשרת ציון, לאילת, לקריית שמונה, לעפולה, להרצליה, לחדרה, לרמלה, לרחובות, ליבנה, לראשון לציון, לחולון, לבת ים. הציבור שהוא לא חרדי בהחלט צריך להגיע ליעדים כאלו.

לאן כן יש להם קווים בבר אילן או ברמות?
למודיעין עילית, לאלעד, לפתח תקווה, לבני ברק, לבית שמש, לנתיבות, לתפרח, לקריית גת, לערד, לאשדוד, לאשקלון. אנשים מהציבור שאינו חרדי לא צריכים את היעדים הללו בדרך כלל. הם רוצים להגיע למרכז (לא לבני ברק), לצפון הרחוק, לדרום הרחוק.

אז כמה מהם כבר צריכים להגיע לתחנה המרכזית? תעלה פעם על קו 32, שאכן יש בו לא מעט חרדים, ואחרי-זה תעלה על קווים 36,37,64 ואפילו 72. בקווים האחרונים שהזכרתי כרגע יש הרבה יותר חרדים.

אם לחרדים היה כל כך דחוף להגיע לתחנה מרכזית כמו שדחוף להם להגיע לבר אילן וגאולה, הם כבר היו דואגים לקווים 31,32 שלא יהיו בתדירות עלובה ובאוטובוסים קצרים. סמוך עליהם. אבל כנראה שיותר חשוב להם להגיע לבר אילן או גאולה מלתחנה המרכזית. המינהל הקהילתי החרדי "מעלה רמות" בשכונה הרבה יותר חזק מהמינהל הקהילתי "רמות אלון" הגווע (מבחינתם מי שתחתם או עזב את השכונה או קשיש) - ולכן המינהל החרדי נותן את הטון. למינהל הקהילתי המקורי של הציבור שאינו חרדי אין שום כוח ושום השפעה. הכל שם גווע, ולא ירחק היום שהמינהל הקהילתי הזה ייסגר.

בעיה נוספת של קווים 31 ו-32 לדעתי זה שהם מחוברים בצד השני לגילה, ואולי שם אין מספיק ביקוש לקווים כמו ברמות
תחשבו שמרמות אפשר להגיע לתל אביב בלי לעבור במרכזית
בגלל כל הקווים הבינעירוניים התדירים לצומת שילת ולבני ברק.
אם הייתי תושב רמות שרוצה לחסוך סיבוב מיותר בעיר הייתי יכול לנצל את הקווים המאוד תדירים לצומת שילת או בני ברק שחולפים בשכונה ולהחליף בצומת שילת או בני ברק לקו שיקח אותי ליעד ההמשך במקום לבזבז זמן ולבקר במרכזית(30+ להגיע למרכזית ומשם עוד שעה לת"א/בני ברק)
אם היה קצת חשיבה היו יכולים לעשות בירושלים משהו שדומה למרכזית המפרץ וחוף הכרמל וזה בלי לוותר על חשיבותה של המרכזית.
גבעת זאב ומחלף חמד
יהיו הכניסות ממערב.
גילה
הכניסה מדרום.
גבעת התחמושת ופסגת זאב
הכניסות ממזרח.
מכל אותם מקומות יש לעשות קווים מהירים ותדירים לשכונות הלוויין של העיר ובכך ימנע מאנשים סיבוב מיותר במרכזית (שבכל מקרה לא תמיד עומד בעומס)
ודבר זה גם ישפיע על זמן הנסיעה הכולל שישווה את הזמן למה שהיה לוקח ברכב הפרטי.
 

yair480

Active member
דוגמאות לקווים שיחסכו זמן למגיעים לירושלים

תחשבו שמרמות אפשר להגיע לתל אביב בלי לעבור במרכזית
בגלל כל הקווים הבינעירוניים התדירים לצומת שילת ולבני ברק.
אם הייתי תושב רמות שרוצה לחסוך סיבוב מיותר בעיר הייתי יכול לנצל את הקווים המאוד תדירים לצומת שילת או בני ברק שחולפים בשכונה ולהחליף בצומת שילת או בני ברק לקו שיקח אותי ליעד ההמשך במקום לבזבז זמן ולבקר במרכזית(30+ להגיע למרכזית ומשם עוד שעה לת"א/בני ברק)
אם היה קצת חשיבה היו יכולים לעשות בירושלים משהו שדומה למרכזית המפרץ וחוף הכרמל וזה בלי לוותר על חשיבותה של המרכזית.
גבעת זאב ומחלף חמד
יהיו הכניסות ממערב.
גילה
הכניסה מדרום.
גבעת התחמושת ופסגת זאב
הכניסות ממזרח.
מכל אותם מקומות יש לעשות קווים מהירים ותדירים לשכונות הלוויין של העיר ובכך ימנע מאנשים סיבוב מיותר במרכזית (שבכל מקרה לא תמיד עומד בעומס)
ודבר זה גם ישפיע על זמן הנסיעה הכולל שישווה את הזמן למה שהיה לוקח ברכב הפרטי.
דוגמאות לקווים שיחסכו זמן למגיעים לירושלים
ממחלף חמד יש להפעיל 4 קווים.
563- חמד-מבשרת- הדסה-גבעת משואה-מלחה.
564-חמד-מבשרת-עין כרם-שערי צדק-גבעת מרדכי-מלחה (או רחוב הפסגה-מלחה)
565- חמד-צומת רמות-שכונת רמות.
566-חמד-כניסה לרמת שלמה-גבעה צרפתית-פסגת זאב-נווה יעקב
כל הקווים הבינעירוניים יעצרו בחמד כולל קווי החרדים.

מגבעת זאב יש להפעיל3 קווים עירוניים כדלהלן:
567- גבעת זאב-מחלף בן ציון-חיל האוויר(יתן קישור טוב ומהיר לפסגת זאב וליישובי בנימין)-נווה יעקב
568-גבעת זאב- רמות-כביש בגין-תחנה מרכזית (בלי סיבוב מיותר בבר אילן)
569- גבעת זאב-הר חוצבים.
מגבעת זאב יהיו קווים בינעירוניים לצומת שילת בני ברק ות"א כאשר משם יש כבר תחבורה ציבורית טובה למגוון יעדים.

לגבי הכניסות מגילה וגבעת התחמושת אשאיר לכם לחשוב.
 

ציוניסט

New member
לפי זכרוני זאת באמת התוכנית המקורית.

תחשבו שמרמות אפשר להגיע לתל אביב בלי לעבור במרכזית
בגלל כל הקווים הבינעירוניים התדירים לצומת שילת ולבני ברק.
אם הייתי תושב רמות שרוצה לחסוך סיבוב מיותר בעיר הייתי יכול לנצל את הקווים המאוד תדירים לצומת שילת או בני ברק שחולפים בשכונה ולהחליף בצומת שילת או בני ברק לקו שיקח אותי ליעד ההמשך במקום לבזבז זמן ולבקר במרכזית(30+ להגיע למרכזית ומשם עוד שעה לת"א/בני ברק)
אם היה קצת חשיבה היו יכולים לעשות בירושלים משהו שדומה למרכזית המפרץ וחוף הכרמל וזה בלי לוותר על חשיבותה של המרכזית.
גבעת זאב ומחלף חמד
יהיו הכניסות ממערב.
גילה
הכניסה מדרום.
גבעת התחמושת ופסגת זאב
הכניסות ממזרח.
מכל אותם מקומות יש לעשות קווים מהירים ותדירים לשכונות הלוויין של העיר ובכך ימנע מאנשים סיבוב מיותר במרכזית (שבכל מקרה לא תמיד עומד בעומס)
ודבר זה גם ישפיע על זמן הנסיעה הכולל שישווה את הזמן למה שהיה לוקח ברכב הפרטי.
לפי זכרוני זאת באמת התוכנית המקורית.
 
ברמות לתחנות רבות יש מספרים מהנמוכים בארץ

חידה, מה מיוחד בשכונת רמות בירושלים
כמובן בקשר לתחבורה ציבורית.
ברמות לתחנות רבות יש מספרים מהנמוכים בארץ
הכי נמוך שמצאתי זה 00124 ליד רחוב הרואה.
מעניין איפה התחנה עם המספר הכי נמוך בארץ.
 
יכול להיות שאתה צודק

ברמות לתחנות רבות יש מספרים מהנמוכים בארץ
הכי נמוך שמצאתי זה 00124 ליד רחוב הרואה.
מעניין איפה התחנה עם המספר הכי נמוך בארץ.
יכול להיות שאתה צודק
בדקתי ב-govmap כמה תחנות, ולא מצאתי תחנה עם יותר מ-4 ספרות.
הכי נמוך שמצאתי: שדרות גולדה מאיר פינת אצ"ג לדרום - 00073
 

EladGs

New member
תחנה מספר 00001

ברמות לתחנות רבות יש מספרים מהנמוכים בארץ
הכי נמוך שמצאתי זה 00124 ליד רחוב הרואה.
מעניין איפה התחנה עם המספר הכי נמוך בארץ.
תחנה מספר 00001
בבית שמש - יוסף קארו / בן איש חי
&nbsp
התחנה עם המספר הכי גבוה נמצאת גם היא באזור ירושלים (דרך בית ג'אלא) - 65455
 

DanBus43Maalit72

Active member
המספרים הנמוכים נמצאים באיזור ירושלים.

תחנה מספר 00001
בבית שמש - יוסף קארו / בן איש חי
&nbsp
התחנה עם המספר הכי גבוה נמצאת גם היא באזור ירושלים (דרך בית ג'אלא) - 65455
המספרים הנמוכים נמצאים באיזור ירושלים.
הספרה הראשונה מייצגת את האיזור בארץ.

0XXXX - איזור ירושלים.
1XXXX - דרום הארץ. (לא כולל 17XXX).
17XXX - רכבת ישראל.
2XXXX - מחוז תל אביב. (לא כולל חולון, בת ים ובקעת אונו).
3XXXX - מחוז מרכז, חולון, בת ים, אור יהודה וקריית אונו.
4XXXX - מחוז חיפה.
5XXXX - מחוז צפון.
6XXXX - יהודה ושומרון.
7XXXX, 8XXXX, 9XXXX לא בשימוש.
 

סנוי

New member
מעניין מאוד! יש חלוקה יותר מפורטת של המספרים?

המספרים הנמוכים נמצאים באיזור ירושלים.
הספרה הראשונה מייצגת את האיזור בארץ.

0XXXX - איזור ירושלים.
1XXXX - דרום הארץ. (לא כולל 17XXX).
17XXX - רכבת ישראל.
2XXXX - מחוז תל אביב. (לא כולל חולון, בת ים ובקעת אונו).
3XXXX - מחוז מרכז, חולון, בת ים, אור יהודה וקריית אונו.
4XXXX - מחוז חיפה.
5XXXX - מחוז צפון.
6XXXX - יהודה ושומרון.
7XXXX, 8XXXX, 9XXXX לא בשימוש.
מעניין מאוד! יש חלוקה יותר מפורטת של המספרים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה