25 אוטובוסים חשמליים בחיפה

מצב
הנושא נעול.
25 אוטובוסים חשמליים בחיפה

25 אוטובוסים חשמליים בחיפה
http://www.colbonews.co.il/חדשות/אוטובוסים-חשמליים-בחיפה/

אם מישהוא יודע, אפשר פרטים נוספים, יצרן, טווח נסיעה?



אוטובוסים חשמליים יתחילו לפעול בחיפה
זו הפעם הראשונה שבה יופעל באזור חיפה צי של אוטובוסים חשמליים שיחליפו את האוטובוסים המונעים בדלק. מסוף הטעינה ממוקם בקרית חיים
24.7.17 13:04
מאת: יגאל חי
בשורה ירוקה בתחום התחבורה הציבורית באזור חיפה: 25 אוטובוסים המופעלים בחשמל במקום בדלק יחלו לפעול בחודש אוגוסט בקווי שירות של קואופרטיב אגד בחיפה ובקריות. זוהי הפעם הראשונה שבה יופעל בחיפה צי אוטובוסים המונעים בחשמל.
שימוש בחשמל להפעלת אוטובוסים משקף מעבר לאנרגיה ירוקה המחליפה את השימוש בדלק מזהם. לפרויקט הפעלת האוטובוסים המופעלים בחשמל בחיפה ובקריות שותפה הקרן הקיימת לישראל.
המיזם הסביבתי יושק באירוע שייערך ב-7 באוגוסט במתחם אגד ברחוב יהודה איתין בדרום קרית חיים (סמוך לרחוב חלוצי התעשייה). במתחם זה יופעל גם מסוף הטעינה החשמלי של 25 האוטובוסים, שיהיה מסוף הטעינה החשמלי הראשון בישראל.
 
מקווה שהם מופעלים על ידי קבל על, ולא סוללה כבדה

25 אוטובוסים חשמליים בחיפה
http://www.colbonews.co.il/חדשות/אוטובוסים-חשמליים-בחיפה/

אם מישהוא יודע, אפשר פרטים נוספים, יצרן, טווח נסיעה?



אוטובוסים חשמליים יתחילו לפעול בחיפה
זו הפעם הראשונה שבה יופעל באזור חיפה צי של אוטובוסים חשמליים שיחליפו את האוטובוסים המונעים בדלק. מסוף הטעינה ממוקם בקרית חיים
24.7.17 13:04
מאת: יגאל חי
בשורה ירוקה בתחום התחבורה הציבורית באזור חיפה: 25 אוטובוסים המופעלים בחשמל במקום בדלק יחלו לפעול בחודש אוגוסט בקווי שירות של קואופרטיב אגד בחיפה ובקריות. זוהי הפעם הראשונה שבה יופעל בחיפה צי אוטובוסים המונעים בחשמל.
שימוש בחשמל להפעלת אוטובוסים משקף מעבר לאנרגיה ירוקה המחליפה את השימוש בדלק מזהם. לפרויקט הפעלת האוטובוסים המופעלים בחשמל בחיפה ובקריות שותפה הקרן הקיימת לישראל.
המיזם הסביבתי יושק באירוע שייערך ב-7 באוגוסט במתחם אגד ברחוב יהודה איתין בדרום קרית חיים (סמוך לרחוב חלוצי התעשייה). במתחם זה יופעל גם מסוף הטעינה החשמלי של 25 האוטובוסים, שיהיה מסוף הטעינה החשמלי הראשון בישראל.
מקווה שהם מופעלים על ידי קבל על, ולא סוללה כבדה
קבל על מוטען בשלוש דקות בנקודות הקצה של המסלול, ועקרונית יכול ליסוע לנצח.
לא סוחב סוללה כבדה ויותר יעיל.
&nbsp
 

matrix200200

Active member
הוא גם יותר אמין ולכאורה לא סובל מבעיות של סוללות

מקווה שהם מופעלים על ידי קבל על, ולא סוללה כבדה
קבל על מוטען בשלוש דקות בנקודות הקצה של המסלול, ועקרונית יכול ליסוע לנצח.
לא סוחב סוללה כבדה ויותר יעיל.
&nbsp
הוא גם יותר אמין ולכאורה לא סובל מבעיות של סוללות
כמו כמות מוגבלת של מחזורי טעינה/פריקה והוא גם מסוגל לספק מתח וזרם יותר גבוהה ביחידת זמן מרוב סוללות נטענות.
נדמה לי שהם גם זולים יותר.
 

matrix200200

Active member
כתבה מעניינת בנושא הזה

מקווה שהם מופעלים על ידי קבל על, ולא סוללה כבדה
קבל על מוטען בשלוש דקות בנקודות הקצה של המסלול, ועקרונית יכול ליסוע לנצח.
לא סוחב סוללה כבדה ויותר יעיל.
&nbsp
כתבה מעניינת בנושא הזה
https://www.supercaptech.com/world-...tric-bus-10-seconds-thanks-to-supercapacitors
 

EladGs

New member
סוללות

מקווה שהם מופעלים על ידי קבל על, ולא סוללה כבדה
קבל על מוטען בשלוש דקות בנקודות הקצה של המסלול, ועקרונית יכול ליסוע לנצח.
לא סוחב סוללה כבדה ויותר יעיל.
&nbsp
סוללות
מדובר ב BYD והם כולם יגיעו לסניף קריות ולא לשאר סניפי חיפה, שקעי הטעינה כבר הותקנו ויש כבר כמה אוטובוסים בחניון שם.
 

matrix200200

Active member
חבל מאוד

סוללות
מדובר ב BYD והם כולם יגיעו לסניף קריות ולא לשאר סניפי חיפה, שקעי הטעינה כבר הותקנו ויש כבר כמה אוטובוסים בחניון שם.
חבל מאוד
איך הם מתכוונים להתמודד עם העובדה שיש לסוללות האלה סדר גודל של 500 טעינות ואחרי זה צריך להחליף אותן?
מה עם מזגן? עם העליות בחיפה?
הכלים האלה ישרדו בקושי שנתיים וזה במקרה הטוב.
 
זה לא נכון שיש סדר גודל של 500 טעינות

חבל מאוד
איך הם מתכוונים להתמודד עם העובדה שיש לסוללות האלה סדר גודל של 500 טעינות ואחרי זה צריך להחליף אותן?
מה עם מזגן? עם העליות בחיפה?
הכלים האלה ישרדו בקושי שנתיים וזה במקרה הטוב.
זה לא נכון שיש סדר גודל של 500 טעינות
המספר הזה חסר משמעות בלי דיון במספר התאים שמרכיבים את הסוללות, אופן הקירור שלהן ותחכום בקר הטעינה. נתונים עדכניים מ tesla model s מראים שגם אחרי 200 אלף ק"מ, הסוללה שומרת על מעל 90% מהקיבולת המקורית שלה. נתון די מרשים, בהתחשב בעובדה שהסוללה של הרכב הזה היא אוסף של תאי ליתיום-יון 18650 רגילים כמו שיש בכל לפטופ או אופניים חשמליים והתחכום הוא בקירור ובבקר הטעינה.
 

matrix200200

Active member
הנתון של 500 טעינות הוא נתון נפוץ בספרות

זה לא נכון שיש סדר גודל של 500 טעינות
המספר הזה חסר משמעות בלי דיון במספר התאים שמרכיבים את הסוללות, אופן הקירור שלהן ותחכום בקר הטעינה. נתונים עדכניים מ tesla model s מראים שגם אחרי 200 אלף ק"מ, הסוללה שומרת על מעל 90% מהקיבולת המקורית שלה. נתון די מרשים, בהתחשב בעובדה שהסוללה של הרכב הזה היא אוסף של תאי ליתיום-יון 18650 רגילים כמו שיש בכל לפטופ או אופניים חשמליים והתחכום הוא בקירור ובבקר הטעינה.
הנתון של 500 טעינות הוא נתון נפוץ בספרות
נכון שזה תלוי בתחכום של מערכת ההגנה בזמן הטעינה, מתח טעינה ועוד פרמטרים רבים.
לגבי הקירור, אתה בטח צוחק נכון?
ספר לי על קירור של סוללות ליטיום באוטובוס שנוסע בחיפה בקיץ ישראלי

ספר לי גם על תחזוקה של אוטובוסים האלה במוסכים כאן בארץ.
גם אוטובוסים רגילים, איך נאמר זאת בעדינות לא מקבלים את התחזוקה שמגיעה להם.
מה שאמרת לגבי טסלה אגב, דווקא עוזר להן לשמור על איכות הסוללות לאורך זמן (עניין ההרכבה ממצברי 18650).
זה כמובן מייקר את הייצור (למרות ש18650 זה commodity).
ובלי קשר אוטובוס צריך הרבה יותר מחזורי פריקה/טעינה מכל רכב פרטי רגיל.
סדר גודל יותר (אם לא יותר).
כמו כן תבדוק מה הקיבולת הסוללות האלה שיותקנו באוטובוס.
ניחוש פרוע, הוא יספק פחות מחצי מרחק נסיעה, אז תעשה חשבון לבד.
 
יש קצת נתונים באתר ש BYD

הנתון של 500 טעינות הוא נתון נפוץ בספרות
נכון שזה תלוי בתחכום של מערכת ההגנה בזמן הטעינה, מתח טעינה ועוד פרמטרים רבים.
לגבי הקירור, אתה בטח צוחק נכון?
ספר לי על קירור של סוללות ליטיום באוטובוס שנוסע בחיפה בקיץ ישראלי

ספר לי גם על תחזוקה של אוטובוסים האלה במוסכים כאן בארץ.
גם אוטובוסים רגילים, איך נאמר זאת בעדינות לא מקבלים את התחזוקה שמגיעה להם.
מה שאמרת לגבי טסלה אגב, דווקא עוזר להן לשמור על איכות הסוללות לאורך זמן (עניין ההרכבה ממצברי 18650).
זה כמובן מייקר את הייצור (למרות ש18650 זה commodity).
ובלי קשר אוטובוס צריך הרבה יותר מחזורי פריקה/טעינה מכל רכב פרטי רגיל.
סדר גודל יותר (אם לא יותר).
כמו כן תבדוק מה הקיבולת הסוללות האלה שיותקנו באוטובוס.
ניחוש פרוע, הוא יספק פחות מחצי מרחק נסיעה, אז תעשה חשבון לבד.
יש קצת נתונים באתר ש BYD
מסתבר שאלו סוללות iron phosphate. הם מבטיחים לפחות 70% קיבולת אחרי 10000 מחזורי טעינה. מחזור טעינה הוא 5.5 שעות, כלומר מעשית, טעינה אחת ביום. מספיק ליותר מ 25 שנה... בהנחה שיזרקו אותם לפח אחרי 12 שנה, סביר שיהיה להם 80-85% קיבולת. דומה למחזורי הטעינה של רכב פרטי שגם כן נטען פעם אחת ב 24 שעות, בדרך כלל.
&nbsp
אני לא צוחק לגבי הקירור. הקירור הוא לא המזגן של האוטבוס, אלא מערכת קירור מובנת בתוך הסוללה. סביר להניח שבמקרה של תקלה במערכת הקירור, המחשב של האוטבוס פשוט לא יתן לך להניע.
&nbsp
שאלת הטווח היא כמובן שאלה טובה, אבל אני מניח שהאוטבוסים החשמליים יפעלו בקווים הקצרים יותר, בדיוק כמו שהאוטבוסים של דן עם קבלי העל יעשו את הקווים הקצרים בתל אביב.
 

matrix200200

Active member
סוללות iron phosphate אלה סוללות ליטיום

יש קצת נתונים באתר ש BYD
מסתבר שאלו סוללות iron phosphate. הם מבטיחים לפחות 70% קיבולת אחרי 10000 מחזורי טעינה. מחזור טעינה הוא 5.5 שעות, כלומר מעשית, טעינה אחת ביום. מספיק ליותר מ 25 שנה... בהנחה שיזרקו אותם לפח אחרי 12 שנה, סביר שיהיה להם 80-85% קיבולת. דומה למחזורי הטעינה של רכב פרטי שגם כן נטען פעם אחת ב 24 שעות, בדרך כלל.
&nbsp
אני לא צוחק לגבי הקירור. הקירור הוא לא המזגן של האוטבוס, אלא מערכת קירור מובנת בתוך הסוללה. סביר להניח שבמקרה של תקלה במערכת הקירור, המחשב של האוטבוס פשוט לא יתן לך להניע.
&nbsp
שאלת הטווח היא כמובן שאלה טובה, אבל אני מניח שהאוטבוסים החשמליים יפעלו בקווים הקצרים יותר, בדיוק כמו שהאוטבוסים של דן עם קבלי העל יעשו את הקווים הקצרים בתל אביב.
סוללות iron phosphate אלה סוללות ליטיום
ומצטער אבל אני לא קונה קיבולת של 70% אחרי 10000 מחזורים.
בעצם אני גם לא חושב שטסלה מגיעה לזה.
ספר לי כמה מחזורים עברה טסלה הכי ישנה נכון להיום.
כל הטענות של טסלה ובכלל יצרני סוללות זה אקסטרפולציה.
זה קצת מזכיר לי איך מחשבים mtbf של כוננים קשיחים.
אתה קורה על שלוש מיליון שעות וחושב שיש לך יותר סיכוי להיהרג ממטאור מאשר לראות כונן כשיח שכושל

בפועל כמובן זה בולשיט, הרדיסקים כושלים הרבה יותר ממה שיצרנים טוענים.

לגבי הקירור.
אין שום מנגנון קירור בסוללה נטענת כמובן.
מה שיש זה מנגנון שמווסת את מתח וזרם טעינה בהתאם לטמפרטורה של התאים (ועוד פרמטרים אחרים).
אין ולא ניתן לעשות שום קירור בתוך קופסה של סוללות חוץ מקירור פסיבי של צלעות קירור.
אפשר לחשוב על קירור אקטיבי של מאווררים או אפילו קירור נוזלי, אבל זה לא ממש מתאים למטרה הזאת.
טמפרטורה בסוללות (אם מתח וזרם גבוהה מדי) תעלה כל כך מהר ששום מנגנון קירור לא יספיק לפלוט את החום הנוצר בזמן סביר.
תסתכל על מערכות קירור למחשבים ששם זה פחות או יותר הוד החנית של טכנולוגיות הקירור.
מה שאפשר שם זה פחות או יותר המקסימום שאפשר לעשות היום בתחום הקירור.
אגב, את הסוללות צריך להגן גם מפני קור (למרות שבישראל זה לא בעיה).
 
סבבה שזה *סוג של* סוללת ליתיום

סוללות iron phosphate אלה סוללות ליטיום
ומצטער אבל אני לא קונה קיבולת של 70% אחרי 10000 מחזורים.
בעצם אני גם לא חושב שטסלה מגיעה לזה.
ספר לי כמה מחזורים עברה טסלה הכי ישנה נכון להיום.
כל הטענות של טסלה ובכלל יצרני סוללות זה אקסטרפולציה.
זה קצת מזכיר לי איך מחשבים mtbf של כוננים קשיחים.
אתה קורה על שלוש מיליון שעות וחושב שיש לך יותר סיכוי להיהרג ממטאור מאשר לראות כונן כשיח שכושל

בפועל כמובן זה בולשיט, הרדיסקים כושלים הרבה יותר ממה שיצרנים טוענים.

לגבי הקירור.
אין שום מנגנון קירור בסוללה נטענת כמובן.
מה שיש זה מנגנון שמווסת את מתח וזרם טעינה בהתאם לטמפרטורה של התאים (ועוד פרמטרים אחרים).
אין ולא ניתן לעשות שום קירור בתוך קופסה של סוללות חוץ מקירור פסיבי של צלעות קירור.
אפשר לחשוב על קירור אקטיבי של מאווררים או אפילו קירור נוזלי, אבל זה לא ממש מתאים למטרה הזאת.
טמפרטורה בסוללות (אם מתח וזרם גבוהה מדי) תעלה כל כך מהר ששום מנגנון קירור לא יספיק לפלוט את החום הנוצר בזמן סביר.
תסתכל על מערכות קירור למחשבים ששם זה פחות או יותר הוד החנית של טכנולוגיות הקירור.
מה שאפשר שם זה פחות או יותר המקסימום שאפשר לעשות היום בתחום הקירור.
אגב, את הסוללות צריך להגן גם מפני קור (למרות שבישראל זה לא בעיה).
סבבה שזה *סוג של* סוללת ליתיום
אבל זאת לא סוללת ליתיום-יון אלא כימיה אחרת שאחד היתרונות שלה זה יותר מחזורי טעינה פריקה - בדיוק הצורך שלך באוטבוסים שצריכים לעבוד 10-15 שנה. החיסרון הוא שצפיפות האנרגיה קצת פחות טובה, אבל זה פחות בעייתי באוטבוסים שממילא כבדים וגדולים, יחסית לרכב פרטי.
&nbsp
אין שום מנגנון קירור בטסלה? באמת? תראה סרטונים שבהם מפרקים סוללות של טסלה. הם מנקזים נוזל קירור מהסוללה. הסוללה מקוררת בקירור נוזלי. כמובן שיש גם ויסות של מתח וזרם בהתאם לטמפרטורה של תא בודד. אבל זה לא מספיק, בעיקר אם אתה רוצה לתמוך בזרם פריקה גבוה ולא להגיד לנהג שרוצה ללחוץ על הגז : "סורי, הסוללה חמה מדי"
&nbsp
אני בכלל לא מסכים שמערכות קירור למחשבים הם חוד החנית. למכוניות וסוללות של מכוניות יש דרישות קירור שונות, לעיתים קרובות - דרישות קשות יותר. כי אותה מערכת קירור צריכה לעבוד גם בחורף הנורבגי וגם בקיץ באריזונה. בתור התחלה. שלא נדבר על זרמים ומתחים אחרים לגמרי.
נחזור לאוטבוסים: אוטבוסים אינם מכוניות פרטיות, ושוק הרכב אינו שוק המיחשוב הביתי, וזה שונה בתורו משוק המחשוב הארגוני. שוק הרכב עומד בדרישות אמינות שונות לגמרי משוק המיחשוב.
&nbsp
אין תמיד בעד הטלת ספק בנתוני יצרן, אבל לא על סמך נפנופי ידיים. תביא נתונים.
&nbsp
אגב, המספרים שהבאתי לגבי טסלה הם מספרי אמת של מכוניות אמיתיות.
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member
רגע, אתה מדבר על קירור של סוללה כיחידה שלמה?

סבבה שזה *סוג של* סוללת ליתיום
אבל זאת לא סוללת ליתיום-יון אלא כימיה אחרת שאחד היתרונות שלה זה יותר מחזורי טעינה פריקה - בדיוק הצורך שלך באוטבוסים שצריכים לעבוד 10-15 שנה. החיסרון הוא שצפיפות האנרגיה קצת פחות טובה, אבל זה פחות בעייתי באוטבוסים שממילא כבדים וגדולים, יחסית לרכב פרטי.
&nbsp
אין שום מנגנון קירור בטסלה? באמת? תראה סרטונים שבהם מפרקים סוללות של טסלה. הם מנקזים נוזל קירור מהסוללה. הסוללה מקוררת בקירור נוזלי. כמובן שיש גם ויסות של מתח וזרם בהתאם לטמפרטורה של תא בודד. אבל זה לא מספיק, בעיקר אם אתה רוצה לתמוך בזרם פריקה גבוה ולא להגיד לנהג שרוצה ללחוץ על הגז : "סורי, הסוללה חמה מדי"
&nbsp
אני בכלל לא מסכים שמערכות קירור למחשבים הם חוד החנית. למכוניות וסוללות של מכוניות יש דרישות קירור שונות, לעיתים קרובות - דרישות קשות יותר. כי אותה מערכת קירור צריכה לעבוד גם בחורף הנורבגי וגם בקיץ באריזונה. בתור התחלה. שלא נדבר על זרמים ומתחים אחרים לגמרי.
נחזור לאוטבוסים: אוטבוסים אינם מכוניות פרטיות, ושוק הרכב אינו שוק המיחשוב הביתי, וזה שונה בתורו משוק המחשוב הארגוני. שוק הרכב עומד בדרישות אמינות שונות לגמרי משוק המיחשוב.
&nbsp
אין תמיד בעד הטלת ספק בנתוני יצרן, אבל לא על סמך נפנופי ידיים. תביא נתונים.
&nbsp
אגב, המספרים שהבאתי לגבי טסלה הם מספרי אמת של מכוניות אמיתיות.
&nbsp
&nbsp
רגע, אתה מדבר על קירור של סוללה כיחידה שלמה?
סבבה, יש כזה.
חשבתי שאתה מדבר על זה שיש קירור כחלק ממנגנון BMS

לגבי מנגנון קירור, צורת התחממות של סוללות די דומה לצורת התחממות של מאגלים חשמליים.
זאת אומרת מדובר בחימום מהיר ונקודתי שיוצר "hot spots"
זה בדיוק מה כל יצרני מערכות קירור למחשבים מתמודדים איתו.
אפרופו זרמים ומתחים, תסתכל על בעיות של אינטל בפלטפורמה החדשה של קירור מעגלי VRM.
מדובר שם בסדרי גודל של 200 וואט על טרנזיסטורים של מערכת הזנה למעבד.
וכן מערכות קירור למחשבים (לא מדבר איתך על מחשבים ביתיים) הם בהחלט הוד החנית.
תקרה למשל על מערכת קירור שIBM פיתחה לשרתים שלהם לפני כמה שנים ותקרה בכלל על כל נושא קירור של data center.

לגבי כל מה שכתבת על שוק כזה או אחר, סלח לי אבל איך זה רלוונטי לדיון?
הבאתי לך דוגמא איך מחשבים mtbf לכוננים קשיחים.
אתה חושב שמחשבים מספרי מחזורים לסוללה באופן אחר?
שיש למהנדסים מכונת זמן והם אשכרה שולחים אותה לעתיד בשביל לראות איך היא תהיה אחרי 50000 מחזורים?
ולמהנדסים של western digital כנראה אין תקציב, אז הם מסכנים חייבם לעשות חישובים סטטיסטיים ולהתבסס על stress testing


מספרי אמת של טסלה אתה אומר?
וכמה מכוניות טסלה כבר הגיעו למצב הזה?
10, 100 אולי 1000?
וכמה מחזורים מדובר עוד פעם?
אמרת 200000 קילומטרים נכון?
רוצה להתכבד ולעשות את החישוב בכמה מחזורי פריקה וטעינה מדובר?
 
כן, קירור של כל ה pack. לא של תא בודד.

רגע, אתה מדבר על קירור של סוללה כיחידה שלמה?
סבבה, יש כזה.
חשבתי שאתה מדבר על זה שיש קירור כחלק ממנגנון BMS

לגבי מנגנון קירור, צורת התחממות של סוללות די דומה לצורת התחממות של מאגלים חשמליים.
זאת אומרת מדובר בחימום מהיר ונקודתי שיוצר "hot spots"
זה בדיוק מה כל יצרני מערכות קירור למחשבים מתמודדים איתו.
אפרופו זרמים ומתחים, תסתכל על בעיות של אינטל בפלטפורמה החדשה של קירור מעגלי VRM.
מדובר שם בסדרי גודל של 200 וואט על טרנזיסטורים של מערכת הזנה למעבד.
וכן מערכות קירור למחשבים (לא מדבר איתך על מחשבים ביתיים) הם בהחלט הוד החנית.
תקרה למשל על מערכת קירור שIBM פיתחה לשרתים שלהם לפני כמה שנים ותקרה בכלל על כל נושא קירור של data center.

לגבי כל מה שכתבת על שוק כזה או אחר, סלח לי אבל איך זה רלוונטי לדיון?
הבאתי לך דוגמא איך מחשבים mtbf לכוננים קשיחים.
אתה חושב שמחשבים מספרי מחזורים לסוללה באופן אחר?
שיש למהנדסים מכונת זמן והם אשכרה שולחים אותה לעתיד בשביל לראות איך היא תהיה אחרי 50000 מחזורים?
ולמהנדסים של western digital כנראה אין תקציב, אז הם מסכנים חייבם לעשות חישובים סטטיסטיים ולהתבסס על stress testing


מספרי אמת של טסלה אתה אומר?
וכמה מכוניות טסלה כבר הגיעו למצב הזה?
10, 100 אולי 1000?
וכמה מחזורים מדובר עוד פעם?
אמרת 200000 קילומטרים נכון?
רוצה להתכבד ולעשות את החישוב בכמה מחזורי פריקה וטעינה מדובר?
כן, קירור של כל ה pack. לא של תא בודד.
&nbsp
יכול להיות של BYD יש פתרון דומה שמאד מאד עוזר בשימור חיי הסוללה והוא לא מסובך יותר (כנראה, אפילו פחות מסובך) ממערכות קירור של מנועים רגילים.
&nbsp
מכיר את הבעיות של אינטל :/ אגב, אתה בטח מתכוון ל 200 וואט למילימטר רבוע, כן?
&nbsp
מערכות קירור ב data center הן בהחלט חוד החנית, כאן אני מסכים איתך. בכל מקרה, הצרכים של סוללה שמותקנת באוטבוס שצריכה לספק עשרות או מאות אמפר כשבחוץ 50 מעלות, משקל ונפח הם חשובים ואין חיבור חשמל "לקיר" הן בעיה הנדסית שונה לגמרי מקירור של data center.
&nbsp
אופן החישוב של אורך החיים של סוללה הוא בסוף מידול וניסויים. זה תחום מחקר שלם כשלעצמו, כי באמת אין מכונת זמן. מה שכן, אין סיבה לחשוב שהמודלים האלו גרועים במיוחד.
http://www.nrel.gov/docs/fy14osti/62813.pdf
כאן יש דיון מאד מעניין בנושא הזה, כולל ישומים לתחבורה. מומלץ, אם יש לך זמן וסבלנות :)
&nbsp
לגבי טסלה:
לא ברור איך אתה מחשב מחזורי טעינה ופריקה. כי אוטו שנסע 200K, יכול להיות אוטו מ 2012 שנוסע 100 ק"מ ליום בממוצע, שזה מרחק מאד סביר ליוממות בארה"ב ואז פשוט טוען קצת כל ערב (אמור להגיע הבייתה עם 70 אחוז סוללה) , או מונית שעושה הרבה יותר מזה ונטענת אולי כמה פעמים ביום ממטענים מהירים. שתי תבניות שימוש מאד שונות שלא ברור איך ניתן להבדיל בינהן.
&nbsp
עדיין, כל סקר של ארגוני צרכנים אמריקאיים וגם של לקוחות, מעידים על זה שטסלה מצליחה לשמור על הסוללה שלה די טוב.
 

matrix200200

Active member
קודם כל, גם מערכת קירור אידאלית לא יכולה לקרר את הסוללה

כן, קירור של כל ה pack. לא של תא בודד.
&nbsp
יכול להיות של BYD יש פתרון דומה שמאד מאד עוזר בשימור חיי הסוללה והוא לא מסובך יותר (כנראה, אפילו פחות מסובך) ממערכות קירור של מנועים רגילים.
&nbsp
מכיר את הבעיות של אינטל :/ אגב, אתה בטח מתכוון ל 200 וואט למילימטר רבוע, כן?
&nbsp
מערכות קירור ב data center הן בהחלט חוד החנית, כאן אני מסכים איתך. בכל מקרה, הצרכים של סוללה שמותקנת באוטבוס שצריכה לספק עשרות או מאות אמפר כשבחוץ 50 מעלות, משקל ונפח הם חשובים ואין חיבור חשמל "לקיר" הן בעיה הנדסית שונה לגמרי מקירור של data center.
&nbsp
אופן החישוב של אורך החיים של סוללה הוא בסוף מידול וניסויים. זה תחום מחקר שלם כשלעצמו, כי באמת אין מכונת זמן. מה שכן, אין סיבה לחשוב שהמודלים האלו גרועים במיוחד.
http://www.nrel.gov/docs/fy14osti/62813.pdf
כאן יש דיון מאד מעניין בנושא הזה, כולל ישומים לתחבורה. מומלץ, אם יש לך זמן וסבלנות :)
&nbsp
לגבי טסלה:
לא ברור איך אתה מחשב מחזורי טעינה ופריקה. כי אוטו שנסע 200K, יכול להיות אוטו מ 2012 שנוסע 100 ק"מ ליום בממוצע, שזה מרחק מאד סביר ליוממות בארה"ב ואז פשוט טוען קצת כל ערב (אמור להגיע הבייתה עם 70 אחוז סוללה) , או מונית שעושה הרבה יותר מזה ונטענת אולי כמה פעמים ביום ממטענים מהירים. שתי תבניות שימוש מאד שונות שלא ברור איך ניתן להבדיל בינהן.
&nbsp
עדיין, כל סקר של ארגוני צרכנים אמריקאיים וגם של לקוחות, מעידים על זה שטסלה מצליחה לשמור על הסוללה שלה די טוב.
קודם כל, גם מערכת קירור אידאלית לא יכולה לקרר את הסוללה
מתחת לטמפרטורה של הסביבה (אלה אם כן משתמשים בקירור טרמואלקטרי.
שנית המערכת (טובה ככל שתהיה) לא תהיה אידאלית וקרוב לוודאי יהיה איזה הפרש של 5 מעלות.
זאת אומרת שבמציאות (בהינתן מערכת קירור מצויינת) הטמפרטורה תהיה בסביבות 40 מעלות בחיפה (בימים שהם לא חמים מהרגיל).

כשדיברתי על אינטל התכוונתי לקירור רכיבי הVRM ולא על מעבד עצמו שגם לו יש בעיות משלו (שהן לא כל כך רלוונטיות לדיון הזה).
קירור הVRM יותר מעניין אותנו לנושא הסוללות שכן הטרנזיסטורים הללו משמשים אך ורק להזנת חשמל (קצת מזכיר את טעינת הסוללה).

אורך חישוב של חיי הסוללה הוא בהחלט מדע, אבל הוא מדע מאוד בעיתי.
תקרה בזמנך החופשי על חברה בשם Avestor ולמה היא פשטה את הרגל.
ייתכן כי תהיה טיפה יותר סקפטי.

לגבי טסלה, כל מה שאמרת נכון, אבל לא ענית על השאלה שלי.
מה גודל המדגם?
זאת אומרת כמה מכוניות טסלה יש?
מעניין אותי אגב לא רק מספר סוללות ששרדו טוב, אלה גם מספר סוללות שכשלו לגמרי וגם סוללות שאיבדו נניח חצי מקיבולת המקורית (אני בטוח שיש גם כאלה וגם כאלה).
רק מה, אני אתן ניחוש פרוע, טסלה לא מפרסמת נתונים כאלה

זוכר הזכרתי את mtbf של כוננים קשיחים?
זאת הסיבה שהזכרתי
 
חיפה לא העיר הכי בעייתית לאוטובוסים חשמלייים, בגלל העליות?

25 אוטובוסים חשמליים בחיפה
http://www.colbonews.co.il/חדשות/אוטובוסים-חשמליים-בחיפה/

אם מישהוא יודע, אפשר פרטים נוספים, יצרן, טווח נסיעה?



אוטובוסים חשמליים יתחילו לפעול בחיפה
זו הפעם הראשונה שבה יופעל באזור חיפה צי של אוטובוסים חשמליים שיחליפו את האוטובוסים המונעים בדלק. מסוף הטעינה ממוקם בקרית חיים
24.7.17 13:04
מאת: יגאל חי
בשורה ירוקה בתחום התחבורה הציבורית באזור חיפה: 25 אוטובוסים המופעלים בחשמל במקום בדלק יחלו לפעול בחודש אוגוסט בקווי שירות של קואופרטיב אגד בחיפה ובקריות. זוהי הפעם הראשונה שבה יופעל בחיפה צי אוטובוסים המונעים בחשמל.
שימוש בחשמל להפעלת אוטובוסים משקף מעבר לאנרגיה ירוקה המחליפה את השימוש בדלק מזהם. לפרויקט הפעלת האוטובוסים המופעלים בחשמל בחיפה ובקריות שותפה הקרן הקיימת לישראל.
המיזם הסביבתי יושק באירוע שייערך ב-7 באוגוסט במתחם אגד ברחוב יהודה איתין בדרום קרית חיים (סמוך לרחוב חלוצי התעשייה). במתחם זה יופעל גם מסוף הטעינה החשמלי של 25 האוטובוסים, שיהיה מסוף הטעינה החשמלי הראשון בישראל.
חיפה לא העיר הכי בעייתית לאוטובוסים חשמלייים, בגלל העליות?
 

DanBus43Maalit72

Active member
חיפה עצמה ונשר בעיתיות עם העליות.

חיפה לא העיר הכי בעייתית לאוטובוסים חשמלייים, בגלל העליות?
חיפה עצמה ונשר בעיתיות עם העליות.
הקריות מישוריות ויהיה יותר לנסות בהן את האוטובוסים החשמליים.

עקב העליות בחיפה הוצאו גם מספר סקאניות מהאיזור אחרי רכישה של סקאניות בלעדיות לאיזור.
 

ruven7

Active member
זה תלוי בקו

חיפה לא העיר הכי בעייתית לאוטובוסים חשמלייים, בגלל העליות?
זה תלוי בקו
יכול להיות לגבי הקווים העולים מתחנת חוף הכרמל לכיוון הכרמל
קווים אחרים נוסעים חלק ניכר מהדרך במישור או ירידות/עליות מתונות מאד
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה